Δευτέρα 23 Φεβρουαρίου 2015

Καθαρή Δευτέρα σήμερα, ηρεμήσαμε και στην Πάτρα, επιτέλους!



(επανάληψη όλα τα παρακάτω , από το 2012,  
με μικρές  διορθώσεις φράσεων
ώστε να ταιριάζουν στο σήμερα.)
......................................................................................


Λοιπόν,  ευλογημένο  μου
μετά τον χτεσινό  εσπερινό

( αχ και πόσο δύσκολη  η εφαρμογή του Πάτερ ημών και το Φως της Συγνώμης)
από σήμερα  θα αρχίσουμε να νηστεύουμε εμείς, οι Ορθόδοξοι-βοηθειά μας.


(Τη διαφορά δίαιτας-νηστείας, θυμάσαι, την κουβεντιάσαμε παλιότερα).


Τέρμα, οι χοροί(που δεν πάτησα) τέρμα τα ξεσαλώματα (που δεν έκανα) τέρμα τα όργια με τα γαλακτομπούρικα και τις τυρόπιτες (ω ναι, ω ναι αυτά τα έκανα...εδώ...ενέχομαι τα μάλααα!, τουτέστιν κατηγορούμαι πολύ  από την άγρυπνη  -και με  τρομακτικά μούτρα  Μέδουσας-  χριστιανική μου συνείδηση!)



Τέρμα όλα αυτά, τα τερψιλαρύγγια  από αύριο και μέχρι το Πάσχααα!



Από σήμερα, " νηστεία αγρυπνία προσευχή, ουράνια χαρίσματα λαβών" που αναφέρει  και το ψαλτικόν.



Από σήμερα  κομμένα με το μαχαίρι γαλατόπιτες, μπουγάτσες, τυρόπιττες, γάλατα, αβγά, βουτύρατα, κρέατα, ψάρια, ωιμέ!



-Εις το πυρ το εξώτερον  ακόμα και το αγνό ελαιόλαδο κατά τας καθημερινάς!



 Ελαιόλαδον, υπέροχον( ιδίας παραγωγής)  αγνόν, με γεώμηλα(πατάτες είν' τα γεώμηλα, αγαπημένο μου), ρύζι, λαχανικά, όσπρια,  γαρίδες, χταπόδια, σουπιές,  καλαμάριαεπιτρέπονται  μόνον Σαββατοκύριακον!



Μάλιστα!


-Αύτη η νηστεία των Ορθοδόξων.



(Για τη νηστεία των ΔουΝουΤούδων 
 δεν θα ομιλήσω εις το παρόν...αυτό είναι...αλλουνού παπά ευαγγέλιον, τα κατέχεις..)



Αύτη η νηστεία των Ορθοδόξων.



Φαιδρύνει τους αγγέλους, λεπτύνει την μέσην, κατεβάζει χοληστερίνη, αφανίζει τριγλυκερίδια, απομακρύνει τις ελεύθερες ρίζες οξυγόνου που γερνούν την επιδερμίδα, απομακρύνει την άνοια, χολέρα, χλαπάτσα και άλλα λυμαινόμενα την υγεία, βακτήρια.



Εντολή του Θεού η νηστεία.



Αυτός μας κατασκεύασε, αυτός γνωρίζει.



-Τον έξυπνο εμείς θα του κάνουμε;


Είπαμε:


Μας έφτιαξε-ας μιλήσω με τη γλώσσα της επιστημονικής φαντασίας που τόσο  σ' αρέσει- ένα είδος ψυχοβιολογικών οντοτήτων  και είπε περίπου: 

-Αν επιθυμείτε  να μην παθαίνετε τις μύριες αρρώστιες, ψυχικές και σωματικές, το καλό που σας θέλω,  βόδια, νηστέψτε!



-Δεν θες εσυ να νηστέψεις στο Όνομα του Κυρίου;


Δεν θα έρθει να σε πιάσει από το αυτί ο Παντεπόπτης.

Όχι φίλε μου. Ο Παντεπόπτης και Παντοδύναμος και Τρισάγιος  Θεός, εκπέμπει μόνο προσκλήσεις. 

Σου δείχνει το δρόμο της Σωτηρίας δια της Ορθοδόξου Εκκλησίας και των Αγίων Του.

 -Θες να πας από κει; 
Καλώς. 
Ευλογία για σένα μεγάλη! 

-Δεν θες, και κάνεις του κεφαλιού σου; 

Εσένα,  θα βαρύνει μετά, όλη η ευθύνη, για ό,τι ήθελε προκύψει, ακόμη και πρόωρη τριχόπτωση- έως και μέχρι  φαλάκρααα!



(τα ακούν μερικοί ροκάδες που ξέρω; Ακούστε και πάρτε τα μέτρα σας..)



Εντολή νηστείας λοιπόν από σήμερα, Καθαρή Δευτέρα του 2015.



-Και όποιος αντέξει!



Βέβαια, για να πω την αλήθεια με το γνωστό ντροπαλό και χαμηλοβλεπούσικο ύφος,  προσωπικώς, δεν υπομένω  να  νηστεύω με τον καλογερικό,  αυστηρότατο τρόπο.



Η σωστή νηστεία είναι , λέει,  να φάμε μετά τις 3 το απόγευμα, μ ί α φορά μόνο και τροφή - δυο χούφτες το πολύ-  αμαγείρευτη- αν είναι δυνατόν Παναγία μου!



-Είσαι με τα καλά σου; 
"Θες να με κιόσεις;" που θ' αναφωνούσε κι  ο μακαρίτης  πατέρας μου. 



-Είμαι μανδάμ και παραείμαι με τα καλά μου, και θα σε εκπλήξω επιπλέον, τονίζοντας πως  διάβασα τις προάλλες ότι: νηστεύοντας, τουτέστιν μη τρώγοντας  τίποτε απολύτως,  για μια μέρα τη βδομάδα, προστατευόμαστε  -λέει-  κι  από το φοβερό το  Αλτσχάιμερ!

Μη φεύγω όμως από το θέμα μου.
Ξηροφαγία την ονομάζουν   την πρακτική, του εσθίειν άπαξ, και μετά τις 3 το απόγευμα- τα καλογερικά τα  βιβλία.



Ξηροφαγία ακόμη δεν απετόλμησα.


Όμως  γνωρίζω και  λαικούς που την κάνουν.

-Τέλος πάντων, μανδάμ, μη μακρηγορείς  ό,τι μπορεί έκαστος με το θέμα της άσκησής του  να πράττει, ας πράττει, δεν θα την  κάνουμε βούκινο τη νηστεία μας, έλεοςςςς! 

Σε συνεννόηση καθείς  με τον πνευματικό του, με διάκριση πάντα, ανάλογα και με τη σύνολη κατάσταση της υγείας του.

Δεν θα μας πιάσει κιόλας από τα λαιμά ο Χριστούλης- το νιώθεις.


-Το νιώθω.



-Όμως  ξέρω και κάτι ακόμη.


-Τι ξέρεις δηλαδή;



-Ξέρω ότι ο Χριστούλης δε νοιάζεται τόσο για τη νηστεία της τροφής όσο για τη νηστεία από το φάγωμα της σάρκας των αδερφών δια  της κατακρίσεως.



-Α! το προχωράς βλέπω το ζήτημα.


-Εμ! Αλλιώς πώς  θα δούμε Θεού πρόσωπο;

 Σκοπός και της νηστείας, όπως και κάθε σωματικού  ή πνευματικού κόπου  είναι η απόκτηση της Χάρης του Αγίου Πνεύματος.
Πώς θα αποκτήσουμε τη  Χάρη, 
πώς θα κρατήσουμε  τη  Χάρη
 χωρίς αγαπητική  φροντίδα για την ψυχή του πλησίον μας; 

Ευλογημένη η νηστεία των τροφών  που ξεκινάει από αύριο, για την Ορθόδοξη Εκκλησία,
  αρκεί να κρατήσουμε στο νου μας τα παρακάτω φωτισμένα λόγια:

" Αληθής νηστεία η του κακού αλλοτρίωσις, 
εγκράτεια γλώσσης, θυμού αποχή, 
επιθυμιών χωρισμός, καταλαλιάς, ψεύδους, επιορκίας. 

Η τούτων ένδεια, νηστεία εστίν αληθής"


Μακάριος όποιος θα λάβει δύναμη εξ ύψους και θα μπορέσει να την τηρήσει!

Συχώρα με και μένα για ό,τι σε λύπησα και ο Θεός θα σε συχωρέσει...

Ευανθία η Σαλογραία
.................................................................



Γράφει η βροχή τραγούδια 
για σένα που ξέρεις να αφουγκράζεσαι.

πηγή: Τρελογιάννης


23 σχόλια:

  1. Καλή μας Ευανθία, καλή και ευλογημένη Σαρακοστή και να αξιωθούμε πλούσιους πνευματικούς καρπούς, στο στάδιο τούτο των αρετών που άνοιξε.
    Συγχώρα με και εσύ καλή μου Ευανθία, και όλοι οι αδελφοί αναγνώστες, και εύχεσθαι και για εμένα όπως με σπλαχνιστεί ο Άγιος Θεός, και με αξιώσει να νηστέψω όπως Εκείνος επιθυμεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Mαρίνο
    ΕΚΛΕΚΤΕ συν- αγωνιστή, αδερφέ και φίλε
    δεν ξέρω πώς γίνεται και άνθρωποι άγιοι (μπροστά στα δικά μου χάλια) μου ζητάνε να τους συχώρεσω ΑΝΥΠΑΡΚΤΕΣ οφειλές , ενώ άνθρωποι που με έχουν, ΘΑΝΑΤΩΣΕΙ και πληγώσει με την κακία τους, (κάποιοι είναι και παπάδες τρομάρα να ΜΗΝ τους έρθει...) ούτε που διανοούνται να μου ζητήσουν με ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΑ μια συγνώμη, από της ψυχής τους το βάθος..
    ;-)
    Απορώ, θαυμάζω με αυτό το σκηνικό και στο τέλος, επειδή το βρίσκω παράλογο εντελώς, ξεκαρδίζομαι στα γέλια!
    ;-)
    Και μένα να με συχωράς για ό,τι κακό σου έχω κάνει
    (σου έχω κάνει κάποιο κακό; για πε, γιατί ψάχνω ψάχνω, δεν μπορώ να το βρω από μόνη μου, αλλά...τι ευχή,..κάτι θα υπάρχει, χαχα...)

    Σκέφτομαι ότι ανά πάσα ώρα μπορεί να με καλέσει ο Κύριος σε Απολογία αλλά πια δεν ανησυχώ...Ξέρω ότι ΕΚΕΙΝΟΣ , ΟΛΟΥΣ θα μας φροντίσει..

    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Συγχώρησον καί ο Θεός σχωρέσει Ευανθία μου και λοιποί γνωστοί άμα δέ και άγνωστοι φίλοι συνομιλητές συνοδοιπόροι και συναμαρτωλοί ! Ευχαριστούμεν σε τροφέ μας διαδικτυακέ υποκινητή καλών λογισμών και προβληματισμών . Εύχομαι γιά όλους μας βαθεία Μετάνοια (τού τελώνου καί του ασώτου ) ής η διακριτική και κατα δυνάμιν νηστεία είναι το εφαλτήριο και το αναγκαίο
    υπόστρωμα .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Φώτιε
    χωρίς άνωθεν Φωτισμό
    και ενίσχυση, Μετά-νοια ΔΕΝ αποκτιέται.
    Η Μετά- νοια είναι υπερ- φυσικη Χάρις που συνοδεύεται από Φωτισμό και Επί-γνωση του πόσο ΒΛΑΨΑΜΕ τους ΕΑΥΤΟΥΣ μας, κάθε φορά που βλάψαμε τον πλησίον και τον αδελφό και τον ξάδερφό μας, ΝΟΜΙΖΟΝΤΑΣ οι δόλιοι, ότι με αυτές τις επιθέσεις και το μίσος και την συκοφαντία προς τον όποιο πλησίον, ότι θα αποδώσουμε " δικαιοσύνη"...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλή Σαρακοστή σε όλους.Μόνο μια συμβουλή.Όσοι έχετε πιτσιρικάκια και τα νηστεύετε ,βρείτε τρόπους να γίνει η νηστεία ενδιαφέρουσα στο τραπέζι.Θα με θυμηθείτε...
    παπα-Κώστας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καμία ιδέα Παπά- Κώστα ; Η μήπως η αγαπητή μας οικοδέσποινα, κάνει μία ξεχωριστή ανάρτηση περί των γεύσεων της Σαρακοστής.

      Διαγραφή
    2. Μαρίνο
      με το φαγητό ΔΕΝ είχα γενικά τις καλύτερες σχέσεις, ένεκα τα τραύματα της παιδικής ηλικίας (οι γονείς μου όλο βρίζονταν μεταξύ τους ειδικά στην ώρα του φαγητού, ή αν έλειπε ο πατέρας, η συχωρεμένη περιλάβαινε εμένα, είτε της έφταιγα είτε δεν της έφταιγα...με εξασκούσε πρώιμα, ώστε να αντέχω το βρισίδι που έχω φάει και από παπάδες στο live και από αγνώστους και ανώνυμους στο διαδίκτυο)
      ;-)
      Το γιατί το έχω γράψει σε παλιότερες αναρτήσεις που έχω δώσει το σύνδεσμο.
      ;-)
      Πάντως με βάση το ταχίνι, το σκορδο και το πιπέρι (καγιέν και μόνο καγιέν) το κέτσαπ, και τα ξίδια και τα λεμόνια, και τους ξηρούς καρπούς μπορείς να φτιάξεις πολλά ωραία πιάτα τις καθημερινές που τηρείται το ανάλαδο
      για τους ενήλικες, μπορεί και για τους ανήλικους. π.χ.με ρεβίθια βρασμένα και ταχίνι και σκόρδο και λεμόνι, στο μούλτι φτιάχνεις χούμους που με αραβική πίτα και τουρσάκια μέσα, γίνεται σούπερ τροφή.
      Τώρα υπάρχουν και χιλιάδες ιδέες στο διαδίκτυο, και μπράβο!

      Κάτι άρχισε να καταλαβαίνει ο κόσμος και με τη βοήθεια των γιατρών και των διατροφολόγων..

      Το 2006 που βρέθηκα στα Ιεροσόλυμα με το πρακτορείο του Κιτσάκη ανακάλυψα το χούμους και όλα τα γκουρμέ από κει και μετά μου φαίνονταν δεύτερα!
      ;-)
      Το Σαββατοκύριακο αν προσθέσεις και λάδι στο χούμους γίνεται ακόμη πιο νόστιμο.

      Διαγραφή
    3. Το τραπέζι να είναι...χρωματιστό.Δεν θέλει κάτι ιδιαίτερο.Μικρές ποσότητες,μεγάλη ποικιλία.Για παράδειγμα,πατάτες γιαχνί(κόκκινες),λίγα χορταράκια(πράσινα),ελιές(μαύρες),λίγο χαλβά(άσπρος και γλυκός),ταραμοσαλάτα κλπ.Αν τα δουν τα πιτσιρίκια ενθουσιάζονται από τα χρώματα και το θεωρούν γιορτή.
      Υπάρχουν πολλές συνταγές στο διαδίκτυο,ακόμα και με αναφορά στα θρεπτικά στοιχεία του κάθε φαγητού.
      παπα-Κώστας

      Διαγραφή
    4. Σε ευχαριστώ πολύ Παπά-Κώστα, είναι σούπερ η περιγραφή, και θα έλεγα και αποτελεσματικό το μενού.

      Διαγραφή
  6. Καλή Σαρακοστή, παπα-Κώστα σε όλους.
    ;-)
    Πολύ σοφή η συμβουλή σου.
    Θα έχουν μεγάλο κέρδος πνευματικό όσοι την τηρήσουν
    με τα παιδιά τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πράγματι απαιτείται προσαρμογή και συγκατάβαση στα παιδιά του σήμερα . Και να μην ξεχνάμε ότι για τα σημερινά καλομαθημένα παιδιά που δεν τους λείπει σχεδόν τίποτε δεν είναι μικρή άσκηση η μετά διακρίσεως νηστεία . Και δίκιο έχει ο π. Κώστας ότι πρέπει να τους τη διευκολύνουμε για να μην την απόστραφούν .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΤΑ ΕΞΕΡΧΟΜΕΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΑΣΧΗΜΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΚΡΙΤΕΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΑ ΕΙΣΕΡΧΟΜΕΝΑ.
    ΚΑΝΕ ΝΑ ΒΓΑΛΕΙ ΞΑΝΑ ΓΑΛΑ ΤΟ ΣΤΗΘΟΣ ΜΙΑΣ ΜΑΝΑΣ ΠΟΥΧΕΙ ΣΤΕΡΕΨΕΙ.
    ΔΩΣΕ ΝΕΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΧΩΡΙΟ ΤΗΣ ΑΦΡΙΚΗΣ.
    ΤΖΙΜΑΝΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Τζιμάνι- Βασίλη
    και τα εισερχόμενα μολύνουν και αρρωσταίνουν τον άνθρωπο, αν δεν προσέξει τη χρήση τους. Μας διαβεβαιώνει γι αυτό σήμερα η διατροφολογία.

    Βέβαια και τα εξερχόμενα μπορούν να θανατώσουν το σώμα και την ψυχή το ίδιο αποτελεσματικά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ;-) παπα-Κώστα μου
    συμφωνώ απολύτως για τα χρώματα στο τραπέζι.
    Και το σημαντικότερο:

    Ολοι όσοι τρώνε ΜΑΖΙ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΩΡΑ
    να είναι ΜΟΝΟΙΑΣΜΕΝΟΙ και ΠΟΛΥΑΓΑΠΗΜΕΝΟΙ και ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΟΙ (για να πω και γω μια λέξη της μόδας που δεν μου πολυαρέσει όπως τη βλέπω να εφαρμόζεται στην πράξη...)
    ΤΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟ στο κοινό τραπέζι είναι Η ΑΓΑΠΗ γονέων ΜΕΤΑΞΥ τους και ΠΑΙΔΙΩΝ μεταξύ τους και ΟΛΩΝ μαζί μεταξύ τους.
    ;-)
    Μέσα από το ΚΟΙΝΟ ΤΡΑΠΕΖΙ σφυρηλατούνται οι δεσμοί της ΑΚΑΤΑΛΥΤΗΣ αγάπης που ΔΕΝ μπορεί να τη νικήσει ΟΥΤΕ Ο ΘΑΝΑΤΟΣ και δεύτερον και σημαντικότατον μέσα από το Κοινό τραπέζι , μέσα από τις ελιές και τις ταραμοσαλάτες, και τα χόρτα και τα χταποδάκια και τα καλαμαράκια, περνάνε στις ψυχές των συντρωγόντων, ΟΙ ΑΞΙΕΣ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ, οι πάντοτε υπό του Εναντίου πολεμούμενες και μηδέποτε εξαντλούμενες και δαπανώμενες όσο υπάρχει Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ..

    Οταν τα παγανά του νυν αιώνος του απατεώνος καταφέρουν να απογείωσουν τη φωναχτή ή τη σιωπηλή εχθρότητα μέσα στις οικογένειες, (ακριβώς το ανάλογο συμβαίνει και σε ενορίες) τότε η ΔΙΑΛΥΣΗ , η ΑΠΟΜΟΝΩΣΗ και ο πνευματικός θάνατος είναι επι΄θύραις.

    Και μετά να σου και ο ΑντίΧριστος, τσουπ!
    Θα μας φορέσει τα λατρεμένα του τσιπάκια για να μας παρακολουθεί όλους σχολαστικότερα και βεβαίως πάντα και μόνο, για το,,, καλό μας!
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Δύσκολο το κοινό τραπέζι πια.Άλλοι ρυθμοί.Άσε που στο τραπέζι,που το παιδί πεινάει κι έχει χαλαρές άμυνες,βρίσκουν ευκαιρία οι γονείς και το...ψέλνουν!
    Πάντως,μια που το πήγαμε εκεί,είναι σημαντικό να υπάρχει επικοινωνία και επαφή στην οικογένεια έστω κι εκτός τραπέζης!
    παπα-Κώστας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. παπα-Κώστα μου
    συμφωνώ μαζί σου και να ξαναθυμίσω
    ότι παρά τις ...ασκητικές μου τάσεις γενικότερα
    ΔΕΝ είμαι μονοφυσίτισσα.

    Λοιπόν (και το δηλώνω με το γνωστό μου ντροπαλό και ...χαμηλοβλεπούσικο ύφος)..πιστεύω ότι ΤΙΠΟΤΕ
    δεν συνδέει τόσο πολύ τους ανθρώπους μεταξύ τους
    όσο ένα νόστιμο ΣΥΜ-ΠΟΣΙΟ και μια ...νόστιμη ερωτική αγκαλιά!
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Υ.Γ. παπα - Κώστα μου
    για να μην παρερμηνευτούν από καλοθελητές τα λογάκια μου τα σχετικά με την ερωτική αγκαλιά ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ότι την εννοώ την ερωτική αγκαλιά
    ΜΟΝΟ μεταξύ συζύγων!

    αλλά...νομίζω ότι βγήκαμε προ πολλού εκτός θέματος..
    ("βα-πα-βούουου! σώσον Κύριε τους τρελούς σου και ευλόγησον..." )
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Η για τον Χριστό η νηστεία αποτελεί την ευκαιρία του αγώνα για απέκδυση της υποκρισίας και ένδυση του «εν τω κρυπτώ αγωνίζεσθαι».
    Νηστεύουμε πρωτίστως από μία ψεύτικη εικόνα του εαυτού του, η οποία μεταδίδεται υποκριτικά προς τον πλησίον.

    Ο άνθρωπος που κάνει στάση στον εαυτό του, εν ησυχία και προσευχή, οι οποίες απαραίτητα συνοδεύουν τη νηστεία, βλέπει την εσωτερική του κατάσταση, βλέπει τι του λείπει και δεν προσποιείται ότι είναι αληθινός. Γιατί όταν εν τω κρυπτώ βλέπουμε τον έσω άνθρωπο, βλέπουμε ποιος είναι ο Θεός και ποιοι είμαστε εμείς, τότε διαπιστώνουμε το πόσο υστερούμε στην υπακοή στο θέλημά Του, στην αγάπη τόσο προς Εκείνον όσο και προς τον πλησίον μας, αλλά και στο εκκλησιαστικό φρόνημα, στην διάθεσή μας δηλαδή να είμαστε μέλη του σώματος του Χριστού, να αντέξουμε τους ποικιλότροπους πειρασμούς τους οποίους ο διάβολος μας υποβάλλει σε σχέση με τους άλλους, όπως επίσης και σε σχέση με τα πάθη και τις αδυναμίες μας.
    Ο υποκριτής δεν πιστεύει ότι κάτι του λείπει. Έχει ταυτίσει τον εαυτό του με τον ρόλο τον οποίο υποδύεται. Έχει μία αίσθηση ότι με τον τρόπο που συμπεριφέρεται, με τον τρόπο που προβάλλει τον εαυτό του αναδεικνύεται η πληρότητά του, το ξεχωριστό του, το δικαίωμά του οι άλλοι να αναγνωρίζουν την παρουσία του, η αυθεντία του. Ζει ουσιαστικά μία δαιμονική κατάσταση, διότι αυτοθεοποιείται και καλώς γνωρίζουμε ότι το γένος των δαιμόνων δεν πολεμείται και δεν εξέρχεται από τον άνθρωπο «ει μη εν προσευχή και νηστεία» (Ματθ. 17,21). Ο υποκριτής δεν είναι ταπεινός. Και γι’ αυτό η νηστεία από την υποκρισία αποτελεί βήμα προς την αλήθεια. Αυτό δεν σημαίνει ότι ο άνθρωπος πρέπει να αποκαλύπτει τα πραγματικά του συναισθήματα προς τους άλλους, όταν αυτά είναι αρνητικά, αλλά να δείχνει ότι αγωνίζεται για να πάψουν να είναι. Γιατί στο όνομα της αλήθειας και της ειλικρίνειας, γκρεμίζουμε την δυνατότητα καλλιέργειας ουσιαστικών σχέσεων, τέτοιων που να υπερβαίνουν τα πάθη μας, αγνοώντας ότι ο άνθρωπος διαμορφώνει τα συναισθήματά του εν χρόνω. Σήμερα μπορεί να είναι αρνητικά, αλλά αν η αγάπη νικήσει, τότε πολλά μπορούν να αλλάξουν.
    Η υπέρβαση της υποκρισίας τελικά έρχεται όταν ο άνθρωπος γίνει ένας αγωνιζόμενος εαυτός. Και σ’ αυτή την οδό βοηθά η νηστεία.
    Ζούμε σε μία κατεξοχήν εποχή υποκρισίας. Η σκέψη μας είναι να παρουσιάζουμε τον κόσμο όπως τον θέλουμε και όπως μας συμφέρει. Την ίδια στιγμή και στην κατά Θεόν ζωή μας η υποκρισία ελλοχεύει. Είναι δύσκολο να είμαστε ταπεινοί. Να βλέπουμε σε τι υστερούμε όχι μόνο στον δρόμο της αρετής, αλλά και στον τρόπο που διαχειριζόμαστε ή ζούμε τις σχέσεις μας με τους άλλους ανθρώπους.
    Ας είναι η περίοδος της Μεγάλης Τεσσαρακοστής η ευκαιρία να δούμε τον εαυτό μας αληθινά, να ταπεινωθούμε, να εργαστούμε νηστεύοντας τόσο από τις τροφές όσο και από τα πάθη, αλλά και την ψεύτικη εικόνα την οποία έχουμε για τον εαυτό μας και το Θεό, για να είναι η περίοδος αληθινά γόνιμη.
    Ας αντισταθούμε στον τρόπο ζωής που μας κλέβει χρόνο από το Θεό και την αγάπη. Και κυρίως, ας τολμήσουμε να δούμε την αλήθεια για τον κόσμο στον οποίο ζούμε. Όχι για να τον απορρίψουμε. Αλλά για να αγωνιστούμε και αυτός να είναι πιο αληθινός, μέσα και από τον δικό μας αγωνιζόμενο να βρει νόημα και σκοπό εαυτό.

    Οι τροφές ευκολότερα αλλάζουν. Δυσκολότερα η εγωιστική επιθυμία να αναγνωριστούμε ως αυθεντίες, να δείξουμε ότι δε μας λείπει τίποτα, να βάλουμε τον εαυτό μας στο κριτήριο του Θεού.

    Πηγή: http://themistoklismourtzanos.blogspot.de/2015/02/blog-post_21.html?m=1

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Συμφωνούμε απολύτως!

    Γι αυτό εξάλλου ΕΚ ΝΕΟΤΗΤΟΣ είμαι fun της ΣΠΑΝΙΑΣ μαχητικής πνευματικής τάξης, των ΔΙΑ ΧΡΙΣΤΟΝ, ΣΑΛΩΝ αγίων.
    ;-)
    ΕΠΕΙΔΗ και εκείνοι, οι σαλοί, ΟΙ ΜΑΚΑΡΙΟΙ, ΣΙΧΑΙΝΟΝΤΑΝ ΕΚ ΒΑΘΟΥΣ ΨΥΧΗΣ ΤΗΝ ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ.

    ΣΙΧΑΙΝΟΝΤΑΝ το να δίνουν στον πλησίον τους ΚΑΛΕΣ εντυπώσεις, ότι τάχατέ μου αυτοί (οι σαλοί) εφάρμοζαν το λόγο του Θεού, αυτοί είχαν δεί το θείο φως και επομένως αυτοί ήταν οι σεσωσμένοι που άρα, θα πήγαιναν πρώτη θέση στον Παράδεισο.

    Απεχθάνονταν οι σαλοί, το ΚΑΛΟ ΌΝΟΜΑ σε μια κοινωνία Φαρισαίων και Υποκριτών και έκαναν ό,τι μπορούσαν (εκτός αμαρτίας ενώπιον του Κυρίου Ιησού)
    προκειμένου να ΧΑΛΑΝΕ αυτή την εικόνα.

    Προτιμούσαν οι σαλοί, στα μάτια των ανθρώπων να ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ ΚΑΚΟΙ...αλλά ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΟΥ ΘΕΟΥ, να είναι ΑΔΑΜΑΝΤΕΣ στο καμίνι πολλών θλίψεων κεκαθαρμένοι.

    Οι σαλοί ΟΣΟ ΖΟΥΣΑΝ ΕΙΣΕΠΡΑΤΤΑΝ ΜΙΣΟΣ
    ΚΑΙ ΧΛΕΥΗ από τους ΣΥΓΚΑΙΡΙΝΟΥΣ ΤΟΥΣ που ήταν ΘΕΟΤΥΦΛΟΙ και τους πετροβολούσαν ΣΥΝΕΧΩΣ, με ΕΡΓΑ και ΛΌΓΙΑ, συχνά με αναλγησία μέχρι θανάτου..

    Καλό λοιπόν το κείμενο

    ΠΛΗΝ..άλλο να τα λέει κάποιος ωραία στα ΛΟΓΙΑ
    ΑΛΛΟ να τα ΕΦΑΡΜΟΖΕΙ στον ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟ του βίο
    με τους ΔΙΠΛΑΝΟΥΣ του (τον άντρα, τη γυναίκα, τα πεθερικά, τους φίλους).

    Κοινώς..." άλλα τα μάτια του λαγού, και άλλα της κουκουβάγιας!"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. ΠΑΡΑΚΑΛΩ ΜΗΝ ΑΝΑΛΥΕΤΕ ΤΟ ΥΠΟΠΤΕΡΥΓΙΟΝ ΤΟΥ ΚΩΝΩΠΟΣ. Η ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΔΕΟΝΤΟΛΟΓΙΑ,ΚΑΙ Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΣ ΒΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΑΠΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ.
    ΤΖΙΜΑΝΙ (ΔΕΝ ΜΕ ΛΕΝΕ Βασίλη)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. @Tζιμάνι

    "(που ΔΕν τον λένε Τζιμάνι , ούτε Βασίλη, αναρωτιέμαι ΠΩΣ να τον λένε άραγε;" )

    ;-) Αγαπητέ, παρακολουθητή αυτής της σελίδας.

    Σου αναγνωρίζω επαγγελματική συμπεριφορά και ευγένεια ού την τυχούσαν!
    ;-)
    Ναι. Όταν δεν έχεις πολλά νταραβέρια με τα χριστιανικά ζητήματα και τα εξετάζεις εκ του μακρόθεν όπως καλή ώρα εσύ τώρα, φαντάζεσαι ότι ο Χριστιανισμός τυγχάνει κάτι πολύ απλό.

    Δυστυχώς, καθόλου απλά τα Χριστιανικά βιώματα ΔΕΝ είναι.
    ;-)!

    ΑπάντησηΔιαγραφή