(η εικόνα από agiaparaskevh.gr)
Σπουδαία εκκλησιαστική προσωπικότητα και ένας από τους Τρεις Ιεράρχες.
Η μνήμη του γιορτάζεται σε Ανατολή και Δύση στις 25 Ιανουαρίου. Την ημέρα αυτή γιορτάζουν όσες και όσοι φέρουν το όνομα Γρηγόριος και Γρηγορία.
Ο Γρηγόριος γεννήθηκε το 329 στην Αριανζό, κοντά στη Ναζιανζό της Καππαδοκίας, γι’ αυτό λέγεται και Ναζιανζηνός. Έλαβε χριστιανική αγωγή από τον πατέρα του Γρηγόριο, που ήταν επίσκοπος στη Ναζιανζό, αν και αρχικά ανήκε στην ιουδαΐζουσα αίρεση των Υψισταρίων, και τη μητέρα του Νόννα. Σπούδασε στα πιο ονομαστά πνευματικά κέντρα της εποχής του, στην Καισάρεια, την Αλεξάνδρεια και την Αθήνα, όπου είχε συμμαθητή τον Μέγα Βασίλειο.
Ο Γρηγόριος γεννήθηκε το 329 στην Αριανζό, κοντά στη Ναζιανζό της Καππαδοκίας, γι’ αυτό λέγεται και Ναζιανζηνός. Έλαβε χριστιανική αγωγή από τον πατέρα του Γρηγόριο, που ήταν επίσκοπος στη Ναζιανζό, αν και αρχικά ανήκε στην ιουδαΐζουσα αίρεση των Υψισταρίων, και τη μητέρα του Νόννα. Σπούδασε στα πιο ονομαστά πνευματικά κέντρα της εποχής του, στην Καισάρεια, την Αλεξάνδρεια και την Αθήνα, όπου είχε συμμαθητή τον Μέγα Βασίλειο.
Μετά τις σπουδές του γύρισε στη Ναζιανζό, σε ηλικία 30 ετών. Αφού βαπτίστηκε, έφυγε για την έρημο, όπου έγινε μοναχός. Από την έρημο το κάλεσε ο γέρος πατέρας του για να τον βοηθήσει στο ποιμαντικό του έργο και κατ’ απαίτηση των χριστιανών και παρά τη θέλησή του χειροτονήθηκε πρεσβύτερος. Αργότερα, ο Μέγας Βασίλειος, που ήταν αρχιεπίσκοπος στην Καισάρεια, τον χειροτόνησε επίσκοπο, παρά τη θέλησή του και πάλι.
Ο Γρηγόριος δεν έμεινε για πολύ στη θέση αυτή. Μετά τον θάνατο του πατέρα του προτίμησε να φύγει και πάλι στην έρημο. Ήταν, όμως, γνωστός για την αρετή, τη σοφία και την ορθή πίστη του, ώστε οι χριστιανοί της Κωνσταντινούπολης τον κάλεσαν να αναλάβει τον αγώνα εναντίον των Αρειανών, οι οποίοι με τις αιρετικές διδασκαλίες τους είχαν διχάσει το ποίμνιο της Εκκλησίας.
Ο Γρηγόριος δέχτηκε, μετέβη στην πρωτεύουσα κι έστησε το πνευματικό στρατηγείο του στο μικρό ναό της Αγίας Αναστασίας. Εκεί εκφώνησε τους περίφημους πέντε θεολογικούς λόγους του ενάντια στους αρειανόφρονες, για τους οποίους ονομάστηκε Θεολόγος. Το 381 συνήλθε στην Κωνσταντινούπολη Β' Οικουμενική Σύνοδος για να καταδικάσει τους οπαδούς του Μακεδονίου, οι οποίοι αμφισβητούσαν τη θεότητα του Αγίου Πνεύματος, για ακόμη μία φορά τον Άρειο και να συμπληρώσει το Σύμβολο της Πίστεως. Τα μέλη της συνόδου τον ανακήρυξαν πρόεδρό της και ταυτόχρονα τον εξέλεξαν αρχιεπίσκοπο Κωνσταντινουπόλεως. Όμως, ορισμένα μέλη της Συνόδου, που εμφανίστηκαν καθυστερημένα στις εργασίες της, αμφισβήτησαν την εκλογή του και ο Γρηγόριος δεν δίστασε να παραιτηθεί και να επιστρέψει στην έρημο, αφού προηγουμένως εκφώνησε τον περίφημο «Συντακτήριο Λόγο» του. Εκεί πέρασε τον υπόλοιπο χρόνο της ζωής του, με προσευχή, μελέτη και συγγραφή.
Το πλούσιο συγγραφικό του έργο χωρίζεται σε:
- Λόγους (αντιαιρετικούς, εόρτιους, εγκωμιαστικούς κλπ)
- Επιστολές (διασώζονται 246)
- Ποιήματα (θεολογικά και ιστορικά)
Το θρησκευτικό δράμα «Χριστός Πάσχων», που αποδιδόταν σ’ αυτόν, είναι έργο αρκετά μεταγενέστερο.
Ο Γρηγόριος ο Θεολόγος κοιμήθηκε στις 25 Ιανουαρίου του 390, σε ηλικία 61 ετών.
Απολυτίκιον
Ο ποιμενικός αυλός της θεολογίας σου, τας των ρητόρων ενίκησε σάλπιγγας· ως γαρ τα βάθη του Πνεύματος εκζητήσαντι, και τα κάλλη του φθέγματος προσετέθη σοι. Αλλά πρέσβευε Χριστώ τω Θεώ, Πάτερ Γρηγόριε, σωθήναι τας ψυχάς ημών.
ΠΗΓΗ: http://www.sansimera.gr/biographies/780#ixzz3R0NJDhbL
Ο ΑΔΕΛΦΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ Ο ΑΓΙΟΣ ΚΑΙΣΑΡΙΟΣ ΗΤΑΝ ΙΑΤΡΟΣ ΤΟΥ ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ ΤΟΥ ΠΑΡΑΒΑΤΟΥ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟΝ ΟΜΩΣ ΕΓΚΑΤΕΛΕΙΨΕ ΟΤΑΝ Ο ΙΟΥΛΙΑΝΟΣ ΑΡΧΙΣΕ ΝΑ ΕΧΕΙ ΣΤΕΝΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΜΕ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΜΑΓΟ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣΤΟ ΚΤΗΜΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΣΤΗΝ ΚΑΠΠΑΔΟΚΙΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΚΟΜΑ ΜΙΑ ΕΡΕΙΠΩΜΕΝΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΠΟΥ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΟΝΟΜΑΖΟΥΝ ΚΙΖΙΛ ΚΙΛΙΖΕ (ΚΟΚΚΙΝΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ)
ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ Η ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΝΑ ΕΠΙΔΙΟΡΘΩΘΕΙ.ΛΕΓΕΤΑΙ ΟΤΙ ΣΤΟ ΚΤΗΜΑ ΕΙΧΕ ΠΟΛΥ ΝΕΡΟ ΚΑΙ ΕΝΑ ΑΓΙΑΣΜΑ.
Aνων. 12: 52 π.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝαι. Ο Καισάριος ήταν μεγαλογιατρός.
Τα λοιπά δεν τα γνώριζα. Ευχαριστώ και να έχουμε την ευχή του Αγίου Γρηγορίου. Η μητέρα του, η αγία Νόννα τον γέννησε σε μια ηλικία 58 ή 59 ετών!
ΘΕΛΩ ΝΑ ΠΡΟΣΘΕΣΩ ΤΑ ΕΞΗΣ.. Η ΝΑΖΙΑΝΖΟΣ ΜΕΤΑ ΟΝΟΜΑΣΤΗΚΕ ΓΚΕΛΒΕΡΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΡΒΑΛΗ.ΣΗΜΕΡΑ ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ ΓΚΙΟΥΖΕΛ ΥΟΥΡΤ (ΟΜΟΡΦΗ ΠΑΤΡΙΔΑ).
ΔιαγραφήΟ ΝΑΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΕΧΕΙ ΜΕΤΑΤΡΑΠΕΙ ΣΕ ΤΖΑΜΙ ( ΤΖΑΜΙ ΠΡΟΕΡΧΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΑΒΙΚΗ ΛΕΞΗ ΤΖΑΜΑΑ ΚΑΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑ).ΟΝΑΟΣ ΣΤΕΚΕΤΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΟΡΘΙΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΤΖΑΜΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙ.ΤΟ ΕΧΩ ΕΠΙΣΚΕΦΘΕΙ ΚΑΙ ΜΟΥ ΕΚΑΝΕ ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΚΟΜΑ Ο ΑΜΒΩΝΑΣ.ΤΑ ΚΙΝΗΤΑ ΤΟΥ ΝΑΟΥ ΤΑ ΜΕΤΕΦΕΡΑΝ ΟΙ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ ΚΑΙ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΤΩΡΑ ΣΤΟΝ ΟΜΟΝΥΜΟ ΝΑΟ ΣΤΗΝ ΝΕΑ ΚΑΡΒΑΛΗ (ΔΙΠΛΑ ΣΤΗΝ ΚΑΒΑΛΑ)
Μιλάμε κύριε ανων. 1: 16 π.μ.
Διαγραφήείσαι " παιδί τζιμάνι" που λέγανε παλιά οι μάγκες της δικής μου εποχής.
(To τζιμάνι από το G.M.= Goverment man=άνθρωπος της κυβέρνησης = παρατηρητής και... διαμεσολαβητής...καταστάσεων.)
;-)
Προς τιμή του Αγίου Πατρός ημών Γρηγορίου του Θεολόγου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε θρησκευτικά θέματα, υπάρχει λόγος που επικοινωνεί και λόγος που κοινωνεί. Λόγος που πληροφορεί και λόγος που εμπνέει. Ο πρώτος είναι "ψυχικός" και ο δεύτερος είναι "πνευματικός", εκχύλισμα κένωσης κι εμπειρίας Θεού.
Οι Αγίοι Πατέρες είχαν πεθάνει για τον εαυτό του και αναστήθηκαν εν Χριστώ. Ετσι γεννούσαν λόγο που ζωοποιεί, που ελευθερώνει εν Πνεύματι.
Είδαν το αληθινό Φως, αφομοιώθηκαν μαζί Του, κι έτσι μπορούσαν να μαρτυρήσουν την παρουσία του Θεού με τη δική του παρουσία του.
Τελικά, μόνο όποιος ακολουθεί την κενωτική οδό των Πατέρων βρίσκεται σε πραγματική κοινωνία μαζί τους, εμπνέεται και τρέφεται πνευματικά από τον ζωοποιό τους λόγο.
Ναι καλέ μου άνθρωπε.
ΔιαγραφήΟΙ άγιοι Πατέρες της Ορθόδοξης Εκκλησίας πήγαν και λιώσανε σε νηστείες, προσευχές, αγρυπνίες, διωγμούς, κατατρεγμούς, ξυλοδαρμούς (ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος από τους Αρειανούς υπέστη τα μύρια κακά, ίσα που δεν τον " καθάρισαν" διότι διέθεταν την υπεροπλία εκείνον τον καιρό. Τα έχω ξαναγράψει. Σε μια Κωνσταντινούπολη 300.000 κατοίκων, με τη ΒΙΑ του χωροφύλακα της εποχής οι ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ ΑΡΕΙΑΝΟΙ, ΚΑΤΕΙΧΑΝ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΝΑΟΥΣ.
Ο άγιος Γρηγόριος ο Θεολόγος ΕΧΟΝΤΑΣ ΔΙΑΧΩΡΙΣΕΙ ΤΗ ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΡΕΙΑΝΟΥΣ, ΔΕΝ ΕΙΧΕ ΠΟΥ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ..και ΚΑΤΕΦΥΓΕ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ ΜΙΑΣ ΑΝΗΨΙΑΣ του, το οποίο σπιτάκι ΤΟ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΑΝ σε μικρό ναό. Εκεί ΞΕΚΙΝΗΣΕ τους θεολογικούς του λόγους ενάντια στη ΒΛΑΣΦΗΜΗ ΑΙΡΕΣΗ του Αρείου και ΚΑΤΑΦΕΡΕ με ΤΗ ΧΑΡΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ, το ΑΙΡΕΤΙΚΟ ΦΡΟΝΗΜΑ ΤΩΝ ΠΟΛΛΩΝ, ΝΑ ΤΟ ΑΝΑΤΑΞΕΙ ΣΕ ΟΡΘΟΔΟΞΟ...
Τα δάκρυά του, τον ΠΟΝΟ του όταν ΠΕΤΑΓΑΝ ΠΕΤΡΕΣ , οι αντιφρονούνες ΕΠΑΝΩ ΣΤΟ ΑΓΙΟ ΣΩΜΑ ΤΟΥ, ΌΤΑΝ ΤΟΝ ΥΒΡΙΖΑΝ, ποιος απο μάς τους σημερινούς καλοπερασάκηδες, ημιαναίσθητους " χριστιανούς" μπορεί να καταλάβει;
Τα ΜΥΣΤΙΚΑ ΔΑΚΡΥΑ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ
ΚΑΝΕΙΣ χωματένιος ανθρωπάκος, απλός εκκλησιαζόμενος, μόνο για το θεαθήναι, δεν κατάφερε να τα ΝΙΩΣΕΙ...
ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΡΑΓΜΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΑΠΟΛΥΤΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΕΙΝΑΙ Ο ΠΟΝΟΣ.....
ΔιαγραφήΕΝΩΣΟΥ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΠΟΥ ΠΟΝΟΥΝ
ΓΙΑΤΡΕΥΟΝΤΑΙ ΜΑ ΔΕΝ ΞΕΧΝΟΥΝ
ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΡΩΤΑΡΗΔΕΣ
ΣΤΟΥ ΠΟΝΟΥ ΤΗΝ ΑΓΚΑΛΗ
ΒΟΗΘΑ ΤΟΥΣ ΝΑΝΤΕΞΟΥΝΕ
ΣΤΗΝ ΑΝΙΣΗ ΤΗΝ ΠΑΛΗ
ΤΖΙΜΑΝΙ
"πάλη" " τζιμάνι"
ΑπάντησηΔιαγραφήνα χαρώ εγώ ρίμες!
;-)
Με πονάνε τα ποδαράκια μου σήμερα από το περπάτημα, και γράφω πολύ βιαστικά αλλά Δόξα τω Θεώ που έχω ακόμη πόδια και χέρια και πληκτρολόγιο, τζιμάνι μου!
;-)