Δευτέρα, 16 Φεβρουαρίου 2015

Ἀπό τὸν Θεό τραβιέται ὁ ἄνθρωπος ὅπως ὁ καρχαρίας ἀπό τὸ αἷμα


Ὀδυσσέας Ἐλύτης

πηγή

26 σχόλια:

  1. Και ο διάβολος - ο οποίος διεκδικεί την ύπαρξή μας - το ίδιο κάνει.

    Εμείς έχουμε την επιλογή. Θα νικήσει εκείνος με τον οποίο εμείς θα συμμαχήσουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΜΕ ΥΠΕΡΒΑΛΟΥΣΑ ΑΠΟΣΤΡΟΦΗ ΔΙΑΒΑΣΑ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΠΑΡΑΛΛΗΛΙΣΜΟΝ.
    ΚΑΙ ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΔΕΧΤΩ ΑΠΟ ΜΕΡΙΚΟΥΣ ΠΟΥ ΠΙΘΑΝΟΝ ΝΑ ΤΟΝ ΑΝΤΙΤΑΞΟΥΝ ΣΤΟΝ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟ ΠΑΡΑΛΛΗΛΙΣΜΟ.
    ΔΕΝ ΘΑ ΒΑΛΟΥΜΕ ΤΟ ΕΝΣΤΙΚΤΟΝ, ΤΗΝ ΛΟΓΙΚΗΝ, ΤΗΝ ΠΑΡΟΡΜΗΣΗΝ,ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΛΞΗΝ ΠΡΟΣ ΤΟ ΘΕΙΟΝ,ΣΤΟ ΙΔΙΟ ΕΠΙΠΕΔΟ.
    ΤΖΙΜΑΝΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. @7: 32 μ.μ,
    Πιστεύω και γω ότι έχουμε την ελευθερία της επιλογής
    έστω και αν μερικές φορές δεν φαίνεται ορατή αυτή η ελευθερία. Υπάρχει όμως..
    ..............................................

    Tζιμάνι

    μου αρέσει η ευθύτητά σου.

    Και γω όταν διάβασα τον παραλληλισμό, ανατρίχιασα.
    Με τρόμαξε.
    Τελικά...ακριβώς επειδή τον βρήκα σοκαριστικό, τον ανέβασα.
    Δε μπορεί! Κάτι θα ήξερε ο ποιητής που το συνέλαβε έτσι.

    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΚΑΛΑ ΕΚΑΝΕΣ ΚΑΙ ΤΟ ΑΝΕΒΑΣΕΣ ΓΙΑΤΙ ΚΑΝΕΙΣ ΣΩΣΤΑ ΤΗΝ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΟΥ.ΤΟ ΣΟΚ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΣΥΜΒΑΛΕΙ ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ Η ΟΠΟΙΑ ΜΕΤΡΙΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΤΩΝ ΜΗΝΥΜΑΤΩΝ.
    ΕΓΩ ΟΜΩΣ ΣΚΕΦΤΟΜΑΙ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΔΙΑΛΕΞΕ Ο ΠΟΙΗΤΗΣ ΓΙΑ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΕΛΞΗΣ.
    ΠΟΙΗΤΗΣ ΒΓΑΙΝΕΙ ΑΠΟ ΤΟ ΡΗΜΑ ΠΟΙΩ. ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΟΤΙ ΠΟΙΕΙ ΠΑΝΤΑ ΤΟ ΑΙΣΘΗΤΙΚΑ ΩΡΑΙΟ.
    ΤΖΙΜΑΝΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τζιμάνι

    ανεβάζω ό,τι μου κάνει μια εντύπωση (ακόμη και κακή)
    χωρίς να με απασχολεί αν θα αρέσει στους άλλους.

    Αν συμπέσουν τα γούστα μας, καλώς,
    αν δεν συμπέσουν " καλή καρδιά" .

    Αυτό το θέμα με το καρχαρία ΙΣΩΣ και να συγκίνησε διότι κάποτε (μην τρομάξεις)
    είδα άνθρωπο φαγωμένο από καρχαρία!
    (όχι . ΔΕΝ το είδα στο σινεμά. Το είδα στην ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ)

    ;-)

    Αλίμονο όταν σας πούν "μπράβο" όλοι οι άνθρωποι, τόνισε κάπου ο Κύριος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αληθινοί στίχοι, αληθινά λόγια, για όποιον καταλαβαίνει... Ναι, έτσι τραβιέται ο άνθρωπος .... ο άνθρωπος είναι ένα πεινασμένο θεριό και αυτό το δείχνουν τα πάθη του. Και ο Θεός;.. ο Θεός αιμορραγεί... κι αυτή είναι η αγάπη Του. Για όποιον καταλαβαίνει τον Θεό ως σπαραγμό και όχι ως καθωσπρεπισμό και κανονισμούς και τέτοια των λοουμένων που κάθονται από την παραλία και κοιτάζουν....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κυρία Ελένη, διάβασα κάτι και σκέφτηκα να σας το στείλω. Ίσως, ταιριάζει στην περίπτωση σας...

      «Τις περισσότερες φορές δια των Μυστηρίων και της ασκήσεως φθάνει ο άνθρωπος στην εμπειρία του φωτισμού και της Θεώσεως, αλλά μερικές φορές γίνεται και το αντίστροφο.

      Ο Απόστολος Παύλος πρώτα έπασχε την θέωση και μετά εβαπτίσθη, που είναι ένα παράδοξο φαινόμενο αυτό, γιατί πρώτα είδε την άκτιστο δόξα, στην οδό προς την Δαμασκό και ανήλθε μέχρι τρίτου ουρανού, όπως ο ίδιος γράφει κλπ. Και μετά από την εμπειρία της Θεώσεως εβαπτίσθη.

      Και στον Συμεών τον Νέο Θεολόγο έγινε κάτι παρόμοιο,
      ο οποίος πρώτα είχε την εμπειρία της Θεώσεως και μετά εκάρη μοναχός».


      Πηγή: "Εμπειρική Δογματική τής Ορθοδόξου Καθολικής Εκκλησίας κατά τις προφορικές παραδόσεις του π. Ιωάννου Ρωμανίδη". Τόμος Α' - Μητρ. Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου Ιεροθέου Βλάχου.

      Διαγραφή
    2. Αγαπητέ ανώνυμε συνομιλητή,
      Διάβασα το μήνυμά σου και σ' ευχαριστώ.
      Ίσως για το Θεό όλοι είμαστε μία περίπτωση...

      Διαγραφή
    3. Με αυτή την αλήθεια που γράψατε κυρία Ελένη, με κάνατε κυριολεκτικά κομμάτια!
      Είμαστε όντως όλοι μας "μία περίπτωση" σε μυριάδες υποστάσεις.

      Αδιαίρετη Μυριάδα ο Χριστός μας,
      γιατί ζει μέσα στην ύπαρξη μυριάδων.

      Διαγραφή
  7. "Ο Πόρφυρας", το άλλο μεγάλο ποιημα του μέγιστου Διονυσίου Σολωμού, εμπνέεται από αυτή τη στιγμή που ο άνθρωπος της νιότης, της ομορφιάς, της δύναμης κατασπαράσσεται δίχως να μπορεί να αποφύγει το θεριό που έρχεται από την άβυσσο... τον Πόρφυρα το μαύρο ψάρι.. έρχεται .. φεύγει... μικραίνουν οι κύκλοι του...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ...........................

    Νιος κόσμος όμορφος παντού χαράς και καλοσύνης.
    Γύρου κοιτά να τον ιδεί.......
    Κοντά 'ναι κει στον νιον ομπρός ο τίγρης του πελάγου.
    5
    Κι αλιά! μακριά 'ναι το σπαθί, μακριά 'ναι το τουφέκι!
    Αλλ' όπως έσχισ' εύκολα βάθος τρανό κι εβγήκε.
    Κι όρμησε.....
    Κατά τον κάτασπρο λαιμό που λάμπει ωσάν τον κύκνο,
    Κατά το στήθος το πλατύ και το ξανθό κεφάλι,

    10
    Κατά τη μεγαλόψυχη γλυκιά πνοή της νιότης.
    Έτσι κι ο νιος.....
    Της φύσης από τς όμορφες και δυνατές αγκάλες,
    Οπού τον εγλυκόσφιγγε και του γλυκομιλούσε,-
    Κι ευθύς ξυπνά στ' ελεύθερο γυμνό κορμί π' αστράφτει,
    15
    Την τέχνη του κολυμπιστή μ' αυτήν του πολεμάρχου.

    8

    Πριν πάψ' η μεγαλόψυχη πνοή χαρά γεμίζει·
    Άστραψε φως κι εγνώρισεν ο νιος τον εαυτό του·
    Οι κόσμοι γύρου ν' άνοιγαν κορόνες να του ρίξουν.
    .................................................................
    Απομεινάρι θαυμαστό ερμιάς και μεγαλείου,
    Όμορφε ξένε και καλέ, και στον ανθό της νιότης,
    Άμε και δέξου στο γιαλό του δυνατού την κλάψα.

    (απόσπασμα από τον " Πόρφυρα" )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αει για σου αφού κοντά σου βρέθηκε η Ανθολογία του Αποστολίδη ευχαριστούμε , για τη φανέρωση του Πορφύρα . Συμπληρώνεις έτσι την Ελένη !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Το Σάββατο σε ένα προσκύνημα στη Μονή Παντοκράτορος Πεντέλης μεταξύ του υπέροχου Καθολικού και της αιθούσης με τα λείψανα των Νεομαρτύρων Πατέρων στο στενό δίπλα σε έναν Εσταυρωμένο ήταν επιγραφή με απόσπασμα τού Ησαία " Ούτος τάς αμαρτίας ημων φέρει και περί ημων οδυνάται " !!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ο Πανάγαθος Θεός ''καταδιώκει'' με το έλεός Του, όλους τους ανθρώπους, όμως ο Θεός δεν ''τραβάει'' όλους τους ανθρώπους, έστω και εάν η Αγάπη Του Θεού είναι άπειρη, ασύλληπτη, ακατανόητη μυστηριακή για τον άνθρωπο της πτώσης. Μόνο ''τραβάει'' τον άνθρωπο που του ανοίγει την πόρτα της καρδιάς του, και ο άνθρωπος ανοίγοντας την πόρτα της καρδιάς του στον Θεόν με το δικό του αυτεξούσιο και την δική του θέληση, ''τραβάει'' τον Θεόν ως λέγει ο Ποιητής.
    Τότε έχουν υπόσταση και παρουσία οι δύο αυτές δυνάμεις, οι οποίες είναι ίσες και αντίθετες, όπως υπάρχει η ισορροπία των δυνάμεων στον κόσμο της φύσεως, έτσι και στον μυστηριακό κόσμο οι δύο αυτές δυνάμεις και ενέργειες, είναι ασυγχύτως, ατρέπτως, αδιαιρέτως, και αχωρίστως ενωμένες και ακέραιες, χωρίς η μία να απορροφά την άλλη, αλλά η μία να υποστηρίζει την άλλη, και έτσι αλληλοδυναμώνοντας και οι δύο δυνάμεις προερχόμενες από τον πνευματικό αγώνα της αρετής, συνυπάρχουν προς το όφελος και την πνευματική ανάταση του ανθρώπου, για την κάθαρση της καρδιάς.
    Οι δύο δυνάμει κορυφώνονται όταν ο χοικός άνθρωπος αξιωθεί εξ άνωθεν την τελεία ενοίκηση της Αγίας Τριάδος εντός της καρδίας του.
    Αποτέλεσμα αυτής της Κατάστασης, είναι οι φωτοχυσίες του Αγίου Πνεύματος, που φανερώνει τα μυστήρια της Βασιλείας των Ουρανών στον άνθρωπο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συγγνώμη κύριε Μαρίνο, επιστρέψτε μου μια μικρή αλλά σημαντικότατη διόρθωση.

      Στην σχέση Θεού και ανθρώπου δεν υπάρχει ισορροπία δυνάμεων, αλλά η αδυναμία του ανθρώπου εξισορροπείται από την παντοδυναμία του Θεού.

      Και πάλι συγγνώμη για την παρέμβαση.

      Διαγραφή
    2. Αγαπητέ/ή, αυτό που θέλησα να τονίσω είναι ότι ο άνθρωπος δια του πνευματικού του αγώνα της αρετής, ''έλκει'' τον Θεόν. Το μέτρο της ''έλξεως'' είναι ανάλογο του μέτρου του αγώνα μας, και το πόσο αντέχουμε ως άνθρωποι τα Θεία Χαρίσματα, δεδομένης και της άπειρης Αγάπης Του Θεού προς τον άνθρωπο.
      Έτσι ο Θεός ''δίνεται'' στον καθένα μας ξεχωριστά, αναλόγως της Πίστεως που αποκτιέται από τον αγώνα, χωρίς να βλάπτεται η Παντοδυναμία Του, και χωρίς να ακυρώνεται η ανθρώπινη αδυναμία του Πιστού.
      Το μέτρο με το οποίο ''δίνεται'' Χαρισματικά σε εμάς ο Θεός, είναι το μέτρο που ο Θεός ''έλκει'' τον άνθρωπο προς τα άνω, και που αναφέρω στο παραπάνω σχόλιο.
      Πρόκειται για την ανοδική Αγιοπνευματική πορεία του Χριστιανού, κατά Χάρην, από το Κατ' Εικόνα προς το Καθ' ομοίωσιν.
      Να λοιπόν γιατί πατέρες είπαν ''Θεέ μου δεν αντέχω άλλο τη Χαρά που μου δίνεις'' , και γιατί άλλοι αξιώθηκαν τα Χαρίσματα της διόρασης και της θαυματουργίας.
      "Θαυμαστός ο Θεός εν τοις Αγίοις Αυτού, και άρρητα τα Θεία Μυστήρια στους αγαπώντας τον Θεόν.

      Διαγραφή
    3. Aνων.6: 34 μ.μ.
      θες να μας δώσεις ένα όνομα;

      Εσύ ξέρεις τα ονόματά μας.
      Εμείς γιατί να μην ξέρουμε ένα δικό σου όνομα;

      Και όταν απευθύνεσαι σε μένα εδώ σε αυτό το χαζό μπλογκάκι θα προτιμούσα να ΜΗ με λες "κυρία Ευανθία"( το πολύ κυριλίκι το ψιλοβαριέμαι)

      αν θες να με κάνεις να σε ακούω με πιο ευήκοον ούς, τουτέστιν με πιο προθυμο αυτάκι, θα παρακαλούσα να με προσφωνείς όπως προσφωνώ εγώ τον εαυτόν μου στους μπλογκόβιους διαλόγους μου, δηλαδή θα προτιμούσα να με προσφωνείς ή " μανδάμ, ή μωρή Σαλογραία" .

      Μου φτιάχνουν το κέφι αυτές οι ...κουλές προσφωνήσεις. Ευθυμώ απερίγραπτα όταν τις ακούω.


      ;-)

      Τα πολλά κυριλίκια εδώ μέσα, από ανώνυμους ειδικά, με... ξενερώνουν!
      ;-)

      Διαγραφή
  12. Φίλε Μαρίνο, σωστά μας γράφετε ότι "Το μέτρο της ''έλξεως'' είναι ανάλογο του μέτρου του αγώνα μας"...

    Ποιό είναι άραγε το μέτρο του αγώνα;

    Εδώ θυμήθηκα τα λόγια του Απ. Παύλου. Λόγια τα οποία είναι βγαλμένα από μια καρδιά αφιέρωσις, και αυταπάρνησης και μας δίνουν, κατά τη γνώμη μου και τη μικρή προσωπική μου εμπειρία, το μέτρο του αγώνα μας :
    "Όσο για μένα, ας μη φτάσω ποτέ στο σημείο να καυχηθώ για τίποτε άλλο παρά μόνο για το σταυρό του Κυρίου μας Ιησού Χριστού".

    Ο Άγιος Θεοφάνης ο Έγκλειστος, μέγας ασκητής, όντως θεολόγος και επίσκοπος, έγραψε έναν θαυμάσιο λόγο , " Περί των τριών σταυρών ".

    Κατά αυτόν λοιπόν, η πρώτη μορφή σταυρού είναι ο εξωτερικός σταυρός, ο επιβαλλόμενος υπό των συμφορών και των θλιψεων, οι οποίες συναντούμε κατά την διάρκεια της επίγειας ζωής μας.
    Ως δεύτερο σταυρό , αναφέρει την εσωτερική πάλη του ανθρώπου κατά των παθών και επιθυμιών.
    Και ο τρίτος, είναι ο σταυρός της ολοκληρωτικής παραδόσεώς του ανθρώπου στο θέλημα του Θεού.

    Ο δε τρίτος, μας λέει ο άγιος, είναι συνέπεια των δωρεών της χάριτος του Αγίου Πνεύματος και εις την τελειοτέρα αυτού μορφή αρμόζει μόνο εις τους τελείους.

    Αυτή είναι η Αγιοπνευματική πορεία μας. Η άρση του σταυρού μας. Η οποία λειτουργεί αμφίδρομα, ελκύει σε μας τον Κύριο και εμάς σ' Εκείνον...

    Βοανεργές, το όνομα μου μαντάμ σαλογραια. Ελπίζω να σας αρέσει : )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @4Q 33 μ.μ.

    Φίλε ΒόΑ... κτλ.

    το Βοανεργές που προτείνεις αυτή τη στιγμή ως ψευδώνυμο δικό σου
    θα με μπερδέψει γιατί το Βοανεργές ως όνομα, για μένα και τους αδελφούς εν Κυρίω,
    είναι συνδεδεμένο με το ΑΝΤΙΑΙΡΕΤΙΚΟ- ΑΝΤΙΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΟ περιοδικό που εκδίδει η ΑΡΧΑΙΑ και ΜΑΡΤΥΡΙΚΗ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ ΠΟΥ της έχουν βγάλει το λάδι στο σφίξιμο οι φιλοπαπικοί πατριαρχικοί αγιονορείτες,

    ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΠΡΟΣ ΝΤΡΟΠΗΝ ΤΟΥΣ , ΟΙ ΨΕΥΤΕΣ
    ΙΔΡΥΣΑΝ ΜΑΙΜΟΥ- ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ
    5 καλογέρων, για να ΕΞΑΠΑΤΟΥΝ ΤΟΥΣ ΑΔΑΕΙΣ προσκυνητές του Αγίου Όρους.

    ΜΑς ΑΡΚΕΙ η μαιμού- Εσφιγμένου των 5 ΤΥΧΑΡΠΑΣΤΩΝ ΚΑΛΟΓΕΡΩΝ.,

    ΔΕΝ θα εγκαινιάσουμε τώρα δω μέσα και μαιμου- Βοανεργές! NΟ WAY!!!

    ΟΧΙ ΣΤΗ ΔΙΚΗ ΜΟΥ ΣΕΛΙΔΑ.

    ΔΕΝ ΜΑΣΑΕΙ Η ΚΑΤΣΙΚΑ ΤΑΡΑΜΑ..
    ;-(

    Αν επιμείνεις στο " βοανεργές" ως δικό σου όνομα

    (που δεν έχεις ΚΑΜΙΑ σχέση με τους μαρτυρικούς Εσφιγμενίτες, ΌΛΩς ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ, ΜΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥς ΠΟΛΕΜΑΣ ΚΙΟΛΑΣ)

    θα μου επιτρέψεις, για να ΜΗΝ μπερδεύεται ο κόσμος που διαβάζει εδώ, εγώ να σε αποκαλώ ΑΠΛΩΣ... ΒόΑ...

    Επειδή όμως η λέξη Βόας είναι κάπως ...ανατριχιαστική στις συνδηλώσεις της, καλύτερα να διαλέξεις ένα άλλο όνομα. Θα πρότεινα το όνομα Ιωάννης με το οποίο έγραφες και παλιότερα εδώ, όταν έως και με καταριόσουνα να πάθω κακές αρρώστιες αφού ΑΡΝΟΥΜΑΙ ΝΑ ΘΥΜΙΑΣΩ ΤΟΝ ΠΑΤΡΙΑΡΧΗ ΒΑΡΑΘΡΟΛΟΜΑΙΟ.

    Έγινα σαφής αγαπητέ; Ελπίζω ναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Προς τι η έψαξη σας μαντάμ ;

      Με το να χρησιμοποιώ το "Βοανεργές" τιμώ τον Άγιο Ιωάννη τον Θεολόγο, που φέρω το όνομα του και που έχει και την αποκλειστικότητα σ'αυτό.

      Μας συνδέουν ξέρετε πνευματικοί δεσμοί. Το ίδιο Αίμα κυλάει στις φλέβες μας. Γι'αυτό σας παρακαλώ μη μας παρεξηγείτε.

      Όσο για τον Πατριάρχη και τους Εσφιγμενίτες, ο Κύριός μας αγαπάει το ίδιο και τους μεν και τους δε. Τι με μέλει εμένα; Ας τα βρούνε με Εκείνον...

      ;)

      Ιωάννης

      Διαγραφή
  14. Iωάννη
    Δεν θα επεκταθώ.
    Δεν θα αναλύσω.

    Εφόσον επιθυμείς να μας διορθώνεις και να μας διδάσκεις, νεαρέ μου , κάθε τόσο, μπορείς να στέλνεις ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΑ σχόλια
    (χωρίς κατάρες κλπ)

    ως Ιωάννης , που λες ότι είναι το πραγματικό σου όνομα

    (ΔΕΝ σε γνωρίζω στον ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ κόσμο, ΔΕΝ μπορώ να έχω ΚΑΜΙΑ βεβαιότητα.)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εμείς, οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί , φέρουμε το ίδιο Αίμα στις φλέβες μας και γνωριζόμαστε μεταξύ μας.

      Δεν πειράζει που δεν με γνωρίζετε σαλή° σας γνωρίζουμε εμείς...

      :)

      Ιωάννης

      Διαγραφή
  15. ΒοΑ ???????? Ενοείτε BANK of AMERICA ???
    ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. χαχα! ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗ
    Με τη λέξη βόα ενώ το χοντρόπετσο, τον αδηφάγο το φίδουκλα..όχι το φιδάκι το Διαμαντή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή