Παρασκευή 27 Φεβρουαρίου 2015

Γιατί "Το κακό δεν τελειώνει ποτέ" -Δημήτρης Νόλλας προς Μπασκόζο Γιάννη



Ο δημοσιογράφος Γιάννης Μπασκόζος, 
 ρωτάει:

"Διαβάζοντας την ιστορία που αφηγείστε
διαβλέπει κανείς ότι υπάρχει μια μοίρα, 
ένα πεπρωμένο, ένα «κακό» 
από το οποίο δεν μπορεί να ξεφύγει κανείς".
....................................................
Απάντηση του συγγραφέα Δημ. Νόλλα:



«Το Κακό δεν τελειώνει ποτέ
 και δεν μπορούμε να του ξεφύγουμε
 παρά μόνον επιλέγοντας το Καλό

Είναι ψευδαίσθηση το ότι μπορούμε να το αφανίσουμε 
και συνήθως η εξάλειψή του χρησιμοποιείται ως άλλοθι
προκειμένου το Εγώ να φουσκώνει πνίγοντας το Σύμπαν. 

Μόνον όταν ο άνθρωπος μάχεται το Κακό αενάως
γίνεται άνθρωπος».

  Πηγή:Δημήτρης Νόλλας (συγγραφέας)

.................................................................................................
.......................................................................................................

ΣΧOΛΙΟ: 

Διάβασα στο ΒΗΜΑ όλη τη συνέντευξη αγαπημένο μου...

Και θυμήθηκα εσένα που απορείς, 
με τον φαρμακωμένο  φίλο  και αναρωτιέσαι:

-Μα...εκείνος... ακόμα θυμάται
το αντίΧριστό μου  το φέρσιμο
τις  οργίλες ύβρεις,
τη συκοφαντία, 
το κακό που του έκανα; 

-Πώς είναι δυνατόν, ακόμη να το θυμάται
 ότι μέσα σε γκρεμό κακίας τον πέταξα;  

Έχει  περάσει   καιρός.
Θα όφειλε να το έχει ξεχάσει!
Εγώ, εξάλλου, είμαι τόσο...καλός και... πνευματικός άνθρωπος, 
όλο ...προσεύχομαι γι αυτόν
και  το ξέχασα κιόλας όλο το κακό
που του έκανα -ναι μα την Παναγία, το ξέχασα 
και όλο ...προσεύχομαι γι αυτόν,

αλλά... αρνούμαι  να του μιλήσω, 
σε ζωντανό τόπο και χρόνο
ώστε  
να του αναλύσω
γιατί τον πέταξα στο γκρεμό, 
η εξήγηση σε ζωντανό τόπο και χρόνο,
κατά τη γνώμη του πνευματικού μου (!)
είπα πως 
περιττεύει!

Του μουρμούρισα εξάλλου, του  αδελφού, 
κάποια φευγαλέα στιγμή
και μια σφιγμένη μέσα στα δόντια , "συγνώμη"
χωρίς να δώσω καμιά παραπέρα
  
απολογία-όπως θα όφειλα.

-Δεν με συνέφερε, βλέπεις, να ταπεινωθώ, περισσότερο. 
Μα...τόσο μνησίκακος  
παραμένει  κι αυτός, 
ο θιγμένος- επιτέλους; 

Πώς μπορεί το κακό, που του έκανα
ακόμη να μνημονεύει;
απόρησες, τους ώμους αδιάφορα σηκώνοντας.

-Α χαχα!
 Μα είσαι τόσο βούρλο όσο φαίνεσαι;  πράγματι;

Απαιτείς,
 την πνευματική του  θανάτωση ...

(έργο δικό σου, όλότελα)

...απαιτείς- σοβαρολογείς, 
να την έχει ξεχάσει; 

Πραγματικά- αυτή η λήθη που τόσο επιθυμείς- 
στις φ ι λ ι κ έ ς σχέσεις, 
χωρίς τίμια και ε κ τ ε ν ή συνεξήγηση
μεταξύ 
εσού και του βλαφθέντος φίλου- μόνου, 
αποκλείεται να προκύψει, όσα χρόνια και να περάσουν.

Από τα αρχαία χρόνια, οι άνθρωποι το γνωρίζαν.

Αυτή η σχεδόν αναγκαστική λήθη του κακού, 
ί σ ω ς να επισυμβαίνει 
στις στενές και εξ αίματος οικογενειακές σχέσεις, 
εκεί δηλαδή που   ε π ι β ά λ λ ε τ α ι    η συμβίωση
από οικονομικές ή βιολογικές ανάγκες ποικίλες.

Εκεί, ίσως, οι άνθρωποι, βιάζουν τον εαυτόν τους 
να ξ ε χ ν ά ε ι , ακόμη και χ ω ρ ί ς  την εκτενή  απολογία
και συνεξήγηση 
του άθλιου  θ ύ τ η. 

Βιάζουν τον εαυτόν τους να ξεχνάει, 
προκειμένου  να αντέξουν 
να παραμείνουν στην οικογένεια, 
να μ η ν τρελαθούν. 

Εκεί ναι. 
Συμβαίνει πιο εύκολα.

Στις χαλαρότερες, όμως, φιλικές 
και συγγενικές και  αδερφικές,
επαγγελματικές
και  κοινωνικές σχέσεις
που τέτοιου είδους  εξαναγκασμοί
δεν υπάρχουν
αυτή η λήθη, τόσο εύκολα, 
όσο θα ήθελες- δεν προκύπτει.

Όταν φαντάζεσαι ότι ενώ θα φερθείς 
επιθετικά, δαιμονικά και  ύπουλα 
στο φίλο, στο συνεργάτη, στο συγγενή,   
ότι ο φίλος ή συνεργάτης, ή ο συγγενής 
θα στο συχωρέσει επειδή είναι φίλος κ.λπ.
α χαχα...τότε...

Πραγματικά εκτός τόπου και χρόνου, σε βρίσκω, 
ω  νεαντερταλάκι μου.

Λοιπόν, επίτρεψέ μου να σου εξηγήσω 

διατί  το κακό(ως πρόθεση, λόγο, ή πράξη)
με το οποίο  κατάστηθα λαβώθηκε  από σένα,
ο σύντροφος,
ο φίλος, ο  αδερφός, 
ο γείτονας, ο συν-εργάτης σου
διατί
το θυμάται "ακόμη!"

Το θυμάται  
διότι,
όταν ξεκινήσει ένα όποιο  κακό 

( αναίτιας ή και δικαιολογημένης  οργής, 
αδικίας, συκοφαντίας, κλεψιάς, ψυχρού λόγου, 
παράλειψης οφειλόμενου  έργου,   διαζυγίου κλπ) 

τότε...

οργανώνουν  τα υπαρκτά κακά  δαιμόνια των λογισμών,
το  φαύλο κύκλο της δίψας για εκδίκηση,
για δικαίωση,

που με μόνη την ανθρώπινη θέληση, 
ποτέ   δεν τελειώνει !

Λόγω του νεαρού της ηλικίας σου, λατρεμένο μου, 
λόγω έλλειψης αρνητικών, τραυματικών εμπειριών,
ξεχνάς   ανεπίτρεπτα επίσης  και  

ότι:
αυτός που εξαπολύει π ρ ώ τ ο ς, το χτύπημα, 
δεν πονάει.

Πονάει κυριότατα αυτός, 
που εισπράττει  στα ψυχικά του  μούτρα,
το απροσδόκητο βρόμικο πατσαβούρι,
πονάει αυτός που εισπράττει 
το χτύπημα!

Αυτός πονάει.

Και γι αυτό, αιώνια, μπορεί το κακό,
που του έκανες,
να  θυμάται.

Όποιος λαβαίνει τον καυτό πόνο 
και στην καρδιά  σημαδεύεται , 
εκείνος
τον   ψυχικό και σωματικό  τον πόνο 
θα τον θυμάται
α ν θ ρ ω π ί ν ω ς,

- ως να πεθάνει...


Πάντα θα  τον κουβαλάει τον πόνο.

Αγιάτρευτο. 

Αρχικά στην ψυχή.

Μετά ο πόνος, με τη μορφή κάποιας αρρώστιας
θα υλοποιηθεί, θα μονιμοποιηθεί  και στο σώμα του.

Θα μένει εκεί ο πόνος θαμμένος, για χρόνια.

Πλην...απόλυτα ενεργός.

Παρά την αφάνειά του.
Θα παραμένει ο πόνος...

ειδικά όταν αυτός, ο "χριστιανός"  που έδωσε πρώτος το χτύπημα
δεν κουνάει ούτε το μικρό του δαχτυλάκι

ώστε με μια στοιχειώδη  χριστιανική κίνηση 
λόγου μετανοίας,  ή έργου επανόρθωσης... 

-θυμάσαι το Ζακχαίο αλήθεια τι έπραξε, όταν είδε τον Κύριο;

( απόμεινε  άραγε, κάποιος αληθινός χριστιανός μέχρι  σήμερα;)

 ...ώστε να βοηθήσει στη θεραπεία σου.

Θα πονάει, λοιπόν, αυτός που νιώθει  αδικημένος 
μέχρι την άλλη ζωή.

Το αίμα του, θα σε καταδιώκει.

Και με  κάθε, παραμικρή  αφορμή, 
ο σφαγμένος, ο με μίσος  πυροβολημένος,
τον εσωτερικό του πόνο,
στο χώρο και στο πνευματικό του περιβάλλον   
θα  τον επεκτείνει.

Θα τον επεκτείνει τον πόνο του, 
διότι  στεγανά, πουθενά δεν υπάρχουν . 
Όλα επικοινωνούν. 
Όλα σχετίζονται.
Όλα συνδέονται. 

 Είτε θέλεις δε θέλεις.

Αυτοί είναι αναλλοίωτοι  νόμοι του σύμπαντος.

"Και ό,τι κακό κάνετε στους άλλους 
σε μένα το κάνατε" είπε ο Σωτήρας μας.

Στο έγραφα και σε κείνη την παλιότερη ανάρτηση
για τη διάχυση των συναισθημάτων, όπου  ρωτούσα :  

Διάχυση, ή αλλιώς:έχει στεγανά η ψυχή;

 Θυμάσαι;  

Όπως διαχέονται τα συναισθήματα 
εντός της ιδίας, εκάστου  ψυχής, 

έτσι ακριβώς και διαχέεται 
το όποιο  συγκεκριμένο κακό 
που εισπράττει ο καθένας μας,
στον ευρύτερο κόσμο.

Το κακό πάντα απλώνεται. 
Ταξιδεύει σαν το σκοτάδι . 

Μαυρίζει τα πάντα.

-Να το θυμάσαι:

-Αυτός που επιτέθηκε, που πυροβόλησε  πρώτος
με την όποια μικρή ή μεγάλη κακία του, 
συνήθως, μετά το πέρασμα λίγου καιρού,  
αποξεχνιέται. 

-Όλοι οι πρώτοι επιτιθέμενοι, ξεχνούν. 

-Όλοι οι δήμιοι, οι Κάιν,  ξεχνιούν.

-Κακό της  μωρής κεφαλής τους.

Ο Δημήτρης Νόλλας, στην εν λόγω συνέντευξη, στο ΒΗΜΑ,
 τόνισε ωμή, τη μεγάλη  αλήθεια.

Το κακό, (έτσι και ξεκινήσει) 
ανθρωπίνως
δεν τελειώνει ποτέ.

Μονάχα, εάν και εφόσον
ο Θεός επέμβη και δώσει
τη Χάρη, 

μονάχα τότε, 

μπορεί το κακό 
κάπως να τελειώσει, 
δηλαδή,

να μην επεκταθεί,  στους τριγύρω, 
να μη βασανίσει τα παιδιά σου,
τα εγγόνια σου
τις γενιές που επέρχονται...

Να θυμάσαι, λοιπόν, μέρα και νύχτα, αδιάλειπτα
τούτη  την φρικαλέα πραγματικότητα, που οδηγεί 
στον αιώνιο τον Άδη.

Την κάτεχαν όλοι  οι φωτισμένοι άνθρωποι 
που ονομάστηκαν " άγιοι" , 
και τρέμαν 
την αμαρτία 
(την  λανθασμένη, δηλαδή, υπαρξιακή στάση και πράξη)

σε  κάθε  
της ζωής τους
φανέρωση.

Και απ' άδικη, αντιχριστιανική συμπεριφορά, 
σαν από πυρ, οι γνήσιοι οπαδοί του Εσφαγμένου  Αρνίου,
μέρα και νύχτα φυλάγονταν.

Γι αυτό, ανύστακτα,  και συ να περιφρουρείς
-με νήψη και προσευχή- την ψυχή σου,
απ' το φαινομενικά  μικρό η μεγάλο κακό, 
να προστατεύεις την ψυχή με άκρα περίσκεψη
όπως περιφρουρείς το σώμα σου 
από τσίμπημα ιοβόλου όφεως, 
από δήγμα(δάγκωμα)
που μπορεί να σου  επιφέρει- τελεσίδικο θάνατο.

Ναι είναι αλήθεια: 

Ο Θεός, είναι Αγάπη και ο Θεός  Συγχωρεί. 

Οι άνθρωποι, όμως,
ως χαλασμένα υλικά
αρνούνται να συν-χωρήσουν.

Αρνούνται στους πλησίον  
και τη γ ν ή σ ι α  συγνώμη.

Γι αυτό...

Η συνέπεια μεσ' στο χωροχρόνο  
και  της παραμικρότερης  αμαρτίας μας,
σαν θανατηφόρο έλκος, 
στο δέρμα της ψυχής 
παρα μ έ ν ε ι.

Και αυτές οι συνέπειες, όσο θα ζούμε,
θα μας καταπονούν -κι ας μας συγχωρεί ο Θεός
θα συνθλίβουν 
και εμάς 
και όλους τους οικείους 
είτε θα το γνωρίζουμε είτε όχι
και  
θα χαλκεύουν  την επίγεια μας Κόλαση.

-Μάχαιραν εδώσαμε; 

- Μάχαιραν θα λάβουμε και μεις, αδερφέ μου.

Ας ετοιμαζόμαστε.



17 σχόλια:

  1. ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ-ΣΤΗΝ ΦΥΣΗ, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΚΟ.
    Ο ΘΕΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ ΜΟΝΟ ΤΟ ΚΑΛΟ.
    ΤΟ ΚΑΚΟ ΠΟΥ ΚΥΡΙΕΥΣΕ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ,ΤΟ ΑΝΤΙΘΕΤΟ ΤΟΥ ΘΕ Ι ΚΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΜΑΤΟΣ.
    ΟΛΑ ΤΑ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΠΟΙΝΙΚΟ ΚΩΔΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΤΑΤΑΣΟΝΤΑΙ ΣΕ ΤΡΕΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ .ΑΙΜΑΤΟΣ, ΣΠΕΡΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΣ.
    ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙ ΤΟ ΑΚΑΘΑΡΤΟ ΠΝΕΥΜΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΓΟΝΑΤΙΣΕΙ.
    ΤΖΙΜΑΝΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @Τζιμάνι
    το Ακάθαρτο πνεύμα του Εωσφόρου με τις ταξιαρχίες του
    μας παρασύρει με συνεχείς ψευδαισθήσεις σε αποδοχή της υποβολής των κακών λογισμών. Προσπαθεί να μας κάνει να πιστέψουμε ότι η αμαρτία και ο αμαρτωλός , τάχα, ταυτίζονται. Έτσι αντί να μισούμε την αμαρτία (δηλαδή τη λάθος συμπεριφορά, την πληγωτική συμπεριφορά) μισούμε αυτόν που μας πληγώνει ...και με το μίσος, βγάζουμε τα ματάκια μας, ολομόναχοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΕΚΕΙΝΟΣ ΠΟΥ ΜΙΣΕΙ ΥΠΟΦΕΡΕΙ. Ο ΜΙΣΟΥΜΕΝΟΣ ΔΕΝ ΠΑΘΑΙΝΕΙ ΤΙΠΟΤΕ.ΟΙ ΤΡΙΤΟΙ ΑΔΙΑΦΟΡΟΥΝ ΠΛΗΡΩΣ.
    ΤΖΙΜΑΝΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. @Tζιμάνι
      Αγαπητέ, ο επόμενος ανων. των 1: 54π.μ.
      νομίζω έδωσε απάντηση στη φράση σου:
      " Ο ΜΙΣΟΥΜΕΝΟΣ ΔΕΝ ΠΑΘΑΙΝΕΙ ΤΙΠΟΤΕ" .

      Συμφωνώ και γω μαζί του.

      Δυστυχώς ΚΑΙ ο μισούμενος, παθαίνει, εκτός από τον μισούντα, παθαίνει και παραπαθαίνει κακά.

      Κοίτα το Χριστούλη. Τι ΠΟΝΟ τράβηξε.

      Μια ΠΛΗΓΗ έγινε ΟΛΟΚΛΗΡΟΣ σωματικά από το μίσος των λαμογιών, των Φαρισαίων, που ΔΕΝ ανέχονταν την Ωραιότητα της Παρθενίας Του, την Ωραιότητα του Προσώπου Του, την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ και το ΥΨΟΣ της ΑΓΑΠΗΣ, που δίδασκε με το ίδιο του το ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ (όχι μόνο με λογια) τους ανθρώπους...

      Διαγραφή
  4. "ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ-ΣΤΗΝ ΦΥΣΗ, ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΚΟ."

    Κάνεις λάθος νομίζω. Δεν υπάρχει ο πόνος; Δεν υπάρχει ο θάνατος; Και αυτά διότι η φύση ξέπεσε και κείνη μαζί με τον άνθρωπο. Το κακό δυστυχώς δεν αντιμετωπίζεται με κακό και με βία, αλλά με το καλό. Το καλό λειτουργεί ώς αερόσακος ας πούμε καθώς δέχεται πάνω του τη δύναμη του κακού. Αλλά μήπως έτσι και καθαρά υπαρξιακά νικάει το κακό τουλάχιστον στην εδώ ζωή; Γιατί πονάει μόνο εκείνος που κάνει το καλό και ανέχεται και υπομένει, ενώ ο κακός δεν αισθάνεται κανέναν πόνο;
    Αυτά για λίγο φιλοσοφικό στοχασμό και προβληματισμό στα ωραία που δημοσιεύετε
    Έχω ακόμα μια απορία να εκφράσω σύμφωνα με τον πόνο που ανέφερα και το θάνατο, για πιο λόγο ο Θεός δεν πήρε τον πόνο από τους αγίους και τους μάρτυρες που υπέφεραν; Ξέρω ότι δεν εξαφανίζονταν τελείως ο πόνος, παρά μόνο τον ανέχονταν.
    Ακόμα, για ποιό λόγο ο ίδιος ο Θεός δεν απέφυγε τον πόνο της ανθρώπινης φύσης του, ενώ μπορούσε;
    Και, γιατί οι άγιοι βιώνουν το θάνατο; Δεν μπορεί ο Θεός που βρίσκεται μέσα τους να τους τον απομακρύνει;

    ένας αναγνώστης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ΙΣΩΣ ΦΤΑΙΩ ΕΓΩ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΓΙΝΑ ΚΑΤΑΝΟΗΤΟΣ. ΣΤΗΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΚΟ,ΓΙΑΤΙ Ο ΘΕΟΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕΙ ΤΟ ΚΑΚΟ.ΟΛΑ ΤΑ ΑΛΛΑ ΗΡΘΑΝ ΜΕΤΑ.
      Ο ΚΑΚΟΣ ΠΟΝΑΕΙ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΑΙΣΘΑΝΕΤΑΙ ΓΑΛΗΝΗ.Η ΚΑΚΙΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΩΣΤΕΙΑ.
      ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΠΟΥ ΜΕ ΔΙΑΒΑΣΕΣ ΚΑΙ ΑΣΧΟΛΗΘΗΚΕΣ ΝΑ ΜΟΥ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ.
      ΤΖΙΜΑΝΙ
      Υ.Γ Ο ΥΙΟΣ ΕΙΠΕ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΕ ΑΠ ΕΜΟΥ ΤΟ ΠΙΚΡΟΝ ΠΟΤΗΡΙΟΝ ΤΟΥΤΟ.ΥΠΟΤΑΧΘΗΚΕ ΟΜΩΣ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗΣΗ ΤΟΥ ΠΑΤΡΟΣ.
      ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΙΣ ΠΟΥ Ο ΘΕΟΣ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΕ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΤΟΥ.ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΒΙΩΝΟΥΝ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΓΙΑΤΙ ΜΕΤΑΒΑΙΝΟΥΝ ΣΤΗΝ ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ.ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΚΑΚΟ???

      Διαγραφή
  5. @Ανων. φίλο αναγνώστη

    1:54 π.μ.

    Γράφεις " Το καλό λειτουργεί ώς αερόσακος ας πούμε καθώς δέχεται πάνω του τη δύναμη του κακού" .

    Μου άρεσε αυτή η εικόνα από την εμπειρία της οδήγησης.

    Μπορούμε επίσης να φανταστούμε και το καλό ως ένα θεραπευτικό αντίδοτο που μπαίνει στην κυκλοφορία του αίματος της καρδιάς και ακυρώνει το δηλητήριο που διοχέτευσε εκεί το μίσος της δαιμονικής επίθεσης.

    Στην απορία σου σχετικά με τον ΠΟΝΟ των αγίων θα μπορούσε να απαντήσει κάποιος ότι μεγάλοι άγιοι έλαβαν τόση χάρη από τον Κύριο, ιδίως σε ώρες βασάνων, που την οδύνη του σώματος από τα μαρτύρια, την βίωναν όχι ως οδύνη, αλλά ως ευλογία και ευχαρίστηση.

    Στους βίους τους υπάρχουν πάμπολλες σχετικές μαρτυρίες.

    Σε πλείστους ς αγίους λοιπόν, αφαίρεσε τον πόνο του μαρτυρίου ο Θεός. Σε άλλους δεν τον αφαίρεσε αλλά έδωσε τη δύναμη σιωπηλά και δοξολογικά να τον αντέξουν.

    Και ο Θεάνθρωπος επάνω στο ΣΤαυρό, ΥΠΕΜΕΙΝΕ τον πόνο ΑΛΗΘΙΝΑ . Βεβαίωση της ΑΠΕΙΡΗΣ για εμάς τους ουτιδανούς, ΤΡΕΛΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΤΟΥ.

    Και, για να μας δώσει ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΥΠΟΜΟΝΗΣ εν ταις βασάνοις, "ημίν υπολιμπάνων ΥΠΟΓΡΑΜΜΟΝ, ίνα επακολουθήσωμεν τοις ίχνεσιν Αυτού" .

    Μήπως ως Θεός δεν μπορούσε να φύγει από το Σταυρό; Να τρομάξει τους σταυρωτήδες; Να δέσει τα βέβηλα κουλά τους, φιογκο;

    Μπορούσε και πάραμπορούσε.

    Αλλά ΕΤΣΙ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΙ ΑΣ ΗΤΑΝ ΕΚΕΙΝΟΣ ΑΝΑΜΑΡΤΗΤΟΣ...διότι η ΘΕΡΑΠΕΙΑ του ανθρώπινου μεταπτωτικού ΕΓΩ-κεντρισμού, μόνο δια ΜΥΡΙΩΝ βασάνων, ψυχικών και σωματικών, ολοκληρώνεται, άπαξ και απωλέσαμε την αρχαία τρυφή του Παραδείσου...

    Οι άγιοι βιώνουν το θάνατο, ακριβώς όπως ο κόκκος του σίτου βιώνει το θάνατον. Λειώνει ο κόκκος του σιτου και αποσυντίθεται, ίνα πλείονα καρπόν φέρη, για δώσει δηλαδή καρπό πολλαπλάσιο...

    Οι άγιοι βιώνουν τον πόνο και το θάνατο, στο Όνομα του Ιησού, και αυτός ο επίγειος πόνος και ο επίγειος θάνατος είναι το υπαρξιακό πυρ που καθαρίζει σε υψηλές θερμοκρασίες οδύνης και καθαγιάζει το αθάνατο, της ψυχής, το χρυσάφι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Τζιμάνι, ρωτάς πού είναι το κακό στο να βιώνει ένας άγιος το θάνατο. Υποτίθεται όμως ότι ο Χριστός τον κατήργησε, έτσι δεν είναι; Δεν θά πρεπε οι άγιοι τουλάχιστον, αν όχι ο υπόλοιπος κόσμος, να γλιτώσουν από αυτόν; Γνωρίζω μόνο τον άγιο Ιωάννη το θεολόγο και την Παναγία που τους συνέβη μετάσταση και δεν γεύτηκαν το θάνατο. Λίγοι δεν ειναι όμως; Έστω, θα μου πεις κάτι είναι κι αυτό.
    Σαλογραία, με την απάντησή σου για τους αγίους που βίωσαν την οδύνη ως ευχαρίστηση και ευλογία, μ έκανες να συμπαθήσω λίγο περισσότερο το Θεό, δεν το ήξερα!
    Απλώς, αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι γιατί δεν δέχεται ο Θεός ένα μόνο συγγνώμη από τον άνθρωπο, ώστε να τον επαναφέρει πάλι στην Παραδείσια υπαρξιακή κατάσταση και ζητάει ολόκληρη ζωή να μετανοεί κανείς και να ελπίζει να αγιαστεί, κάτι που δεν είναι και πάλι βέβαιο ότι θα γίνει.
    Όπως πιθανόν αντιλαμβάνεστε, είμαι φυγόπονος και φοβάμαι την ώρα που ενδεχομένως χρειαστεί να παραδεχτώ το Χριστό. Είμαι σίγουρος ότι δε θα τα καταφέρω και εύχομαι να μην έρθω αντιμέτωπος με μια τέτοια κατάσταση. Ζηλεύω πολύ τον ειρηνικό θάνατο.

    αναγνώστης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Για τον αναγνωστη''

    _-------------
    Προσωπικη θεση.

    Το θελημα του Θεου ειναι να γινουμε αγιοι.Θεσσ Α` 4-3
    Και Θεσ Α` 4-7 μεσα στην εκκλησια με την πιστη και την αγαπη εν αληθεια,τα εργα αγαπης ,πιστεως και μετανοιας και εχοντας μια καρδια καθαρη να φθασεις στην Αγαπη του Θεου και στη χαρα Του Θεου...Ετσι η προς Τον Θεον Αγαπη δια της Χαριτος γινεται με τον καιρο αγνη,ειρηνικη,θεοειδης,πνευματικη..λαμβανει κανεις την τελειοτητα των αρετων μεχρι να τον βρει ο θανατος ,σε οποια ηλικια.Ο θεος καθοριζει τα ορια και του καθενος βρισκεται ο θανατος στα χερια Του θεου.Εχεις λοιπον ενα διαστημα οσο σου εχει καθοριστει και που μπορει να ανακληθει,να περασεις καποια σταδια πνευματικα ωστε να τελειωθεις.γιατι και με ενα συγνωμη που θα πεις και θα το εξομολογηθεις στο εξομολογηταριον δεν παυεις να εχεις ως πηλος τις ροπες ,τις τασεις και επιθυμιες για αμαρτωλα εργα.Επειτα εχεις να περασεις απο το καμινι των δοκιμασιων,απο τα ανδραγαθηματα της ελεημοσυνης,απο την ανυποκριτη αγαπη,απο το πως θα χρησιμοποιησεις τα οπλα της σ ω τ η ρ ι α ς τα αμυντικα και επιθετικα οπως φρονει το Ευαγγελιο στην Β`Κορ στο κεφ 5..απο την πιστη στο σωτηριολογικο εργο Του Θεου,απο την αγαπη του πλησιον,απο την κακοπαθεια κλπ,απο το να μην παρασυρθεις απο την πλανη και εκπεσεις στην πιστη,απο το να προοδευσεις στην Χαρη και στη γνωση ωστε να αποκτησεις χαριτι Θεου την πραοτητα και την ειρηνη....να γινεις απαθης...και καμια εφαμαρτη σκεψη να μην σου προξενησει εφαμαρτη κινηση.Εχεις να παλεψεις με δαιμονες,ο γαρ διαβολος κακουργος ων κοιτα να απλωσει τα σπερματα της κακιας του και της πλανης κλπ.
    Αλλα και το σταυρο σου να σηκωνεις μεσα απο τις κακουχιες και τα βασανα...να γινεις φιλαδελφος και να μην κοιτας το δικο σου συμφερον αλλα το των πολλων...να πονας για τα σφαλματα σου αλλα να πονας και για των αλλων...
    Δεν ειναι αρετη να λεγει κανεις πως ειναι πρωτος.
    Αλλα να αντεχει πειρασμο ως το τελος.
    Αγιαζεται με τον καθαρο βιο κανεις απο μολυσμους,γινεται γενναιος στις επιθεσεις του εχθρου...και μοναδικη του επιθυμια ειναι να γινει αντιστοιχος της συγγενειας με Τον Θεο.Αυτο δε πρεπει να θεωρει σαν πλουτο και θησαυρο.Αυτα ολα χωρις την Χαρη ειναι μηδεν.
    Το οτι αποφασισε καποιος να μετανοησει και να εξομολογηθει ,δεν σημαινει πως εκοψε και τα παθη του.Ακομα και με την συντριβη λενε οι αββαδες της ερημου...ακομα ειναι χρεωμενος ο ανθρωπος.

    Η Χαρις,ενεργει κατα σταδια στην ψυχη.
    Με την αδιαλειπτη προσευχη κλπκλπ και τον αγωνα καποτε σκηνωνει στην ψυχη...αυτο ειναι το μελημα του χριστιανου.να σκηνωσει η Χαρις..
    Και ολα αυτα υπο την προυποθεση πως ζητας με ολη την καρδια καθε στιγμη το ελεος του θΕου ..ετσι ελκεις το ελεος Του Θ Ε Ο Υ !
    Αλλα ,εχουμε που δρομο ακομα να διανυσουμε και πολλα ακομα που δεν εχουμε μαθει.
    Ολη η ιστορια ειναι να αντεχεις τα καθημερινα..
    Τελος θα πω και κατι αλλο προς εμπεδωσιν.
    Καποιος ρωτησε καποτε τον αββα ποιμενα περι του πως βλεπει ο Θεος.
    Και αυτος απαντησε:
    Ζουν τρεις μοναχοι σε σκητη μαζι.
    Ο πρωτος ησυχαζει....
    Ο αλλος ειναι αρρωστος στο κρεβατι χρονια....
    Και ο τριτος
    Διακονει εν προσευχη τους αλλους δυο.....
    Ε, και οι τρεις για Τον Θεο ειναι το ιδιο.
    Χρονια πολλα για τη σημερινη εορτη ..ΤΗΣ Ο Ρ Θ Ο Δ Ο Ξ Ι Α Σ !
    Καλο απογευμα!π

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @αναγνώστη 1: 19 π.μ.

    Αγαπητέ κάνεις μεγάααλες ερωτήσεις σε μια γραία που δεν είναι θεολόγος, ούτε δαήμων. ;-)
    Μάλλον αδαής σε αμέτρητα τυγχάνει.
    - Επομένως;
    Επομένως θα γράψω με συντομία - ζητώντας συγνώμη από τους ειδήμονες- το πώς- ακροθιγώς- καταλαβαίνω, κάποια θεολογικά μυστήρια (διότι περί μυστηρίων ασυλλήπτων πρόκειται, τα οποία γίνονται κατανοητά ακόμη και από τους χριστιανικώς πιστεύοντες, ΜΟΝΟΝ εφόσον υπάρχει ΕΠΑΡΚΗΣ βαθμός προσωπικού φωτισμού και καθάρσεως - που η ίδια ακόμη ΔΕΝ κατάφερα να αποκτήσω, διότι μου σκάβουν της ψυχής το λάκκο συνέχεια, τα πολύμορφα πάθη μου...)
    μια και ρώτησες, όμως, ας κάνω μια προσπάθεια να αρθρώσω δυο σκέψεις.
    Τον φόρο- το τραγικό δηλαδή αποτέλεσμα- του ΣΩΜΑΤΙΚΟΥ θανάτου, τον πλήρωσε η ανθρώπινη φύση, ΜΕΤΑ την Οντολογική Μετάλλαξη που υπέστη ο άνθρωπος στον Κήπο της Εδέμ, ένεκεν της Παραβάσεως.
    Ο άνθρωπος αρχικά πλάσθηκε άφθορος σωματικά, απαθής πνευματικά, ανενδεής, μακάριος και αθάνατος.
    Δεν ήμουν εκεί να ξέρω τι έγινε ΑΚΡΙΒΩΣ και οι αναγνώσεις/ερμηνείες, της Παλαιάς Διαθήκης, ΔΕΝ είναι το φόρτε μου, αλλά η γνώση που έφτασε ως εμένα μέσα από μαρτυρίες αγίων, και τη διδασκαλία της Ορθόδοξης Εκκλησίας (και ας με διορθώσει κάποιος επαΪων αν λανθάνω ) λέει ότι τρώγοντας ΠΡΟΩΡΑ εκείνο τον απαγορευμένο της Γνώσης, καρπό, οι πρωτόπλαστοι, ΜΟΛΥΝΘΗΚΑΝ ψυχή τε ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΙ, με μια ΟΝΤΟΛΟΓΙΚΗ μόλυνση, που έκτοτε θα μεταβιβαζόταν ΚΑΙ στους απογόνους τους μέσα από την ψυχη και το αίμα τους.
    (Την καταστροφή που μπορεί να δημιουργήσει η ΠΡΟΩΡΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ- ΓΝΩΣΗ ακόμη και ΚΑΛΩΝ καταστάσεων, μπορούμε να την παρατηρήσουμε και στις ζωές των πολύ μικρών παιδιών σήμερα- ΑΝΑΛΟΓΙΚΑ χρησιμοποιώ αυτό το παράδειγμα )
    Συνέπεια κυρίαρχη- εκτός των πολλών άλλων- αυτής της οντολογικής αλλοίωσης που υπέστησαν οι προπάτορες υπήρξε ο βιολογικός μας Θάνατος.
    Ο Ιησούς, με την Ανάστασή Του, νίκησε το Σωματικό και Πνευματικό Θάνατο, που ΚΑΤΑΔΥΝΑΣΤΕΥΕ επί αιώνες, την ανθρώπινη Φύση.
    Ετσι, κατά τους Πατέρες της Εκκλησίας ο Αναστημένος Ιησούς πρωτότοκος των αναστημένων εκ νεκρών, εγένετο.

    Νικήθηκε λοιπόν ο θάνατος της ανθρώπινης φύσης στο πρόσωπο του Ιησού, του νέου Αδάμ, ακριβώς όπως , δι ενός προσώπου (του παλαιού Αδαμ ) ,εισήλθε το Κακό και η φθορά στην ανθρώπινη φύση και έλαβε εξουσία ο Θάνατος.
    Νικήθηκε δηλαδή ο θάνατος με την Ανάσταση του Χριστού, και ο Χριστιανός άνθρωπος πλέον που πεθαίνει, φεύγει από την εδώ ζωή με την ΕΛΠΙΔΑ
    της ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ του ΨΥΧΟΣΩΜΑΤΙΚΗΣ Ανάστασης, καθώς και την ελπίδα της προσωπικής ΨΥΧΟΣΩΜΑΤΙΚΗΣ ανάστασης όλων των συγγενών και προσφιλών του, που εκοιμήθησαν εν Κυρίω Ιησού, η οποία καθολική ΨΥΧΟΣΩΜΑΤΙΚΗ ανάσταση, θα συμβεί κατά τη Δευτέρα Παρουσία.
    Δηλαδή ζει ο κάθε αγωνιζόμενος Χριστιανός και αντέχει τα ΜΥΡΙΑ βάσανα, έχοντας μέσα του ζωντανή την Ελπίδα της ΑΙΩΝΙΑΣ ΖΩΗΣ, κοντά στον Λατρευτό Ιησού, τον Αναστημένο Νυμφίο της ψυχής του, τον Αδελφό, και Πατέρα του.
    Σχετικά με την Κυρία Θεοτόκο και τον Ιωάννη το Θεολόγο, τον «ηγαπημένο» μαθητή
    Ξέρουμε ότι και ΠΕΘΑΝΑΝ και ΕΤΑΦΗΣΑΝ.
    Ξέρουμε επίσης ότι ΜΕΤΑ από λίγο, το σώμα τους- δεν βρέθηκε.
    Γι αυτό η Εκκλησία μιλάει για Μετάσταση.

    (συνεχίζεται)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Νομίζω ότι δεν μου απαντάτε σ αυτό που ρωτώ. Είχα ακούσει κάποτε στην τηλεόραση το γέροντα Ιωσήφ τον Βατοπεδινό να παρακαλάει το Θεό, λέγοντάς Του, «Χριστέ μου, γιατί δεν μας παίρνεις όλους επάνω στον Παράδεισο;» Που σημαίνει ότι ο γέροντας κατάλαβε ότι ο Θεός μπορεί να κάνει το παν, αρκεί να το θελήσει. Έτσι λοιπόν, ξαναρωτώ και γω, για ποιο λόγο δεν μας «ανεβάζει» ο Θεός στον Παράδεισο χωρίς κόπο, εφόσον μπορεί να το κάνει και να σταματήσει έτσι το κακό; Προς τι όλος αυτός ο κόπος, η άσκηση, τα μαρτύρια, οι συνεχείς μετάνοιες, τα πάθη, ο πόνος της ζωής αλλά και της πνευματικής ζωής; Μήπως θα πάθει τίποτα η συνείδησή μας και δεν θα αντέξουμε το «ανέβασμα»; Ίσα ίσα που εάν θα θυμόμαστε την ζωή μας, θα μας φανεί σαν ένα κακό όνειρο όλο αυτό που περνάμε εδώ. Εάν πάλι δε θα θυμόμαστε τίποτα, ακόμα καλύτερα.

    αναγνώστης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ξέχασα να γράψω και το άλλο, ο Θεός θα ανακαινήσει ολόκληρο το σύμπαν και τον κόσμο μέσα σε χρόνο ντετέ, όσο διαρκεί ένα ανοιγόκλειμα των βλεφάρων, και δεν μπορεί να φέρει τον Παράδεισο ξανά σε μία στιγμή;

    αναγνώστης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @αναγνώστη
    βεβαίως και δεν απάντησα σε ολόκληρο το σχόλιό σου.
    Γι αυτό έγραψα σε παρένθεση ότι τη σκέψη " συνεχίζεται"
    ;-)
    Δεν ξέρω ποιος ακριβώς είναι ο Ιωσήφ ο Βατοπεδινός για τον οποίο μιλάτε. Έχω μπερδευτεί με τα ονόματα, διότι πρόκειται για ένα γεροντότερο Ιωσήφ και έναν νεότερο νομίζω, αλλά δεν έχει και ιδιαίτερη σημασία.

    Αποφεύγω να παίρνω κατά γράμμα τις ρήσεις ΝΕΟΤΕΡΩΝ γερόντων, που τους χρησιμοποιούν εκόντας – άκοντας (είτε με τη θέλησή τους- είτε χωρίς τη θέλησή τους ) οι Οικουμενιστές για προώθηση της Πανθρησκείας του ΑντιΧρίστου, σε πλείστες περιπτώσεις.

    Παίρνω στα σοβαρά ΜΟΝΟΝ τη διδασκαλία του ΣΥΝΟΛΟΥ των ΑΝΑΜΦΙΣΒΗΤΗΤΑ Αγίων Πατέρων της Εκκλησίας μας και των αποφάσεων των ΑΓΙΩΝ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΩΝ Συνόδων της ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ.

    Όσοι ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ να γίνουμε χριστιανοί ΔΕΝ αυτοσχεδιάζουμε στα θέματα τηςΟΡΘΗΣ ΟΜΟΛΟΓΙΑΣ.

    Προσπαθούμε την Ομολογία περί του «τι δέον γενέσθαι», να την κρατάμε ΚΑΘΑΡΗ, αν και όταν ο προσωπικός βίος δεν διαθέτει το ύψος και το βάθος της καθαρότητας που θα μπορούσε να έχει, και τα δόγματά μας (όπως και το ήθος μας) σιγά σιγά διαφθείρονται και αλλοιώνονται.

    Λοιπόν, ναι. Ο Θεός μπορεί να κάνει τα πάντα και μπορεί όλους να μας σώσει μέσα σε ένα κλάσμα δευτερολέπτου. Με μια προυποθέση: Να Του το ζητήσουμε. Να το θέλουμε με ΌΛΗ μας την ψυχή, τη διάνοια, την καρδιά, να το θέλουμε με όλο μας το "είναι".
    Αυτό που χαρακτηρίζεις αγαπητέ ως μακρό χρόνο μαρτυρικής ζωής, δεν είναι παρά μια ψευδαίσθηση των αισθήσεων.
    Η αίσθηση του χρόνου διαστέλλεται μέσα μας και συστέλλεται κατά περίπτωση.
    Σου θυμίζω την καρέκλα του οδοντίατρου- κλασσικό παράδειγμα ατελεύτητου χρόνου.
    Για τη μύγα ο χρόνος των 24 ωρών αποτελεί μια "ολόκληρη ζωή".
    Για μας μια ολόκληρη ζωή φαίνονται τα εκατό χρόνια.
    Τι είναι τα εκατό χρόνια μπρος στην αιωνιότητα;
    ΤΙΠΟΤΕ. Αυτό το γνώριζαν ΑΡΙΣΤΑ οι ΦΩΤΙΣΜΕΝΟΙ άνθρωποι, γι αυτό ΔΕΝ γόγγυζαν με τα βάσανα που τους συνέβαιναν. Εμείς, η νέα γενιά της ταχύτητας της πληροφορίας, της ταχύτητας της μετακίνησης, θέλουμε όλα να γίνουν Φαστ... (κατά την ημετέρα αντίληψη γρήγορα). Ε λοιπόν, δεν μπορεί να συμβεί έτσι, διότι πρέπει να ΔΟΚΙΜΑΣΤΕΙ η ΠΡΟΑΙΡΕΣΗ μας, απέναντι στα δικά μας μάτια.
    Είναι και η φύση των πραγμάτων του παρόντος κόσμου αυτή.
    Μετά την πτώση ο κόσμος αγρίεψε. Γέμισε με άκανθες και τριβόλους εγω-κεντρισμού που έπνιξαν την πλάση. Για να ξεριζωθούν αυτά τα αγκάθια, τόσο από μέσα μας όσο και από έξω μας, χρειάζεται ΚΟΠΟΣ και ΠΟΝΟΣ. Χωρίς ΚΌΠΟ και ΠΟΝΟ, ΚΑΝΕΙΣ δεν καταλαβαίνει ΤΙΠΟΤΕ.
    Είναι τόσο ΤΕΡΑΣΤΙΑ η φύση του ΕΓΩ-κεντρισμού μας, το γνωρίζεις.

    Δεν θα μπει στη Βασιλεία των Ουρανών, κανείς υποκριτής, κανείς ΣΚΛΗΡΟΚΑΡΔΟΣ, κυρίως κανείς ΑΜΕΤΑΝΟΗΤΟΣ για τη ΣΚΛΗΡΟΤΗΤΑ ΤΟΥ, απέναντι στους συνανθρώπους του και την φύση.
    Ο Θεός μπορεί να κάνει τα πάντα στον ΠΑΡΟΝΤΑ ΑΙΩΝΑ ΤΗΣ ΔΟΚΙΜΑΣΙΑΣ, εκτός από το σταματήσει το κακό που ΕΠΙΛΕΓΟΥΝ τα ΕΛΕΥΘΕΡΑ πλασμένα κτίσματά του.

    Όλος αυτός ο κόπος ο σωματικός αλλά και ο πνευματικός που καταβάλλουν οι Χριστιανοί, από καταβολής Χριστιανισμού, γίνεται και για να ΑΛΛΟΙΩΘΕΙ Η ΦΥΣΗ ΜΑΣ, με την ΕΠΕΝΕΡΓΕΙΑ της Θείας Χάριτος που δίνει η Εκκλησία σε όσους πάλι επιθυμούν ΔΙΑΚΑΩΣ να την λάβουν και όχι σε όσους υποκρίνονται ότι τη λαβαίνουν ή ότι θα ήθελαν να την λάβουν, πλην όμως με τα ΕΡΓΑ τους άλλα καταδηλώνουν.
    Η συνείδησή μας δεν θα πάθαινε τίποτε από το "ανέβασμα" που υποθέτεις ότι θα μπορούσε να συμβεί.
    Απλά ΛΙΓΟΙ, είναι διατεθειμένοι πια να σηκώνουν το ΣΤΑΥΡΟ της ΠΡΑΞΗΣ και της ΟΡΘΗΣ Ομολογίας. Επειδή έχει ΠΟΝΟ. Και ΚΑΝΕΙΣ σήμερα ειδικΆ ΔΕΝ είναι διατεθειμένος, λόγω ξαναλέω του ΕΓΩ-κεντρισμού του, να ΑΝΤΕΞΕΙ τον πόνο. Όμως...ο πόνος είναι αναπόσπαστα συνδεδεμένος με την ΑΛΛΑΓΗ της φύσης των ανθρώπων και των πραγμάτων.

    (έχει συνέχεια )

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. (συνέχεια από το προηγούμενο σχόλιο)

    απάντηση σε αναγνώστη

    Κοίτα για παράδειγμα, στα στάδια, τους μυς των Ολυμπιονικών.
    Δεν τους θαυμάζεις; Δεν θαυμάζεις την άρτια γράμμωση, την ταχύτητα, την επιδεξιότητα, τα επιτεύγματα;

    (εμένα εκείνο ειδικά το καλλιτεχνικό πατινάζ πάνω στον πάγο με ΤΡΕΛΑΙΝΕΙ..)

    ΕΡΩΤΩ: Πόσες ώρες, μέρες, μήνες, ΧΡΟΝΙΑ, ΣΚΛΗΡΗΣ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗΣ έφερε και ΔΙΑΤΗΡΗΣΕ αυτό το ΘΑΥΜΑΣΤΟ , των σωμάτων, για τα δικά μας μάτια, αποτέλεσμα;


    Κατ' αναλογίαν και στα πνευματικά το ίδιο συμβαίνει..

    ΔΕΝ γίνεται να καθόμαστε χαλαροί, αδρανείς και να σωζόμαστε,εκτός και είμαστε τετραπληγικοί.
    Μόνον τότε...
    ;-)
    Και αφού αντέξουμε αυτό το βάσανο, ναι, μετά, όταν θα περάσουμε "απέναντι", τα βάσανα του εδώ καιρού, ΕΝΑ τίποτε θα μας φαίνονται.

    Ενα ΤΙΠΟΤΕ, διοτι ΠΡΑΓΜΑΤΙ, τα ΕΚΑΤΟ μας χρόνια βασάνων , ΕΜΠΡΟΣ στην ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ ένα ΤΙΠΟΤΕ είναι.

    Αυτό το τίποτε ΔΕΝ το καταλαβαίνουμε τώρα, επειδή μας ΕΞΑΠΑΤΟΥΝ οι γήινες αισθήσεις και η υποκειμενικότητά μας που ΔΙΑΣΤΕΛΛΕΙ την αίσθηση του χρόνου μέσα μας και τον κάνει να φαίνεται μαρτυρικά ατελεύτητος και επώδυνος.

    Ομως μιλάμε, ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ, για το τίποτα, ένα τίποτα που πάει να συγγενέψει με το μηδέν αλλά που ΠΟΤΕ δεν γίνεται μηδέν, ίσα ίσα που μπορεί να συνδεθεί με το άπειρο, μέσω της διαίρεσης- τομής του «εγώ».

    Το διατυπώνουν ωραία και οι μαθηματικοί λέγοντας ότι

    Οσο ένας άριθμός διαιρείται δια του μηδενός τόσο προσεγγίζει το άπειρο. Όσο διαιρείται δια του απείρου, τόσο προσεγγίζει το μηδέν.

    Παραφράζοντας το μαθηματικό αξίωμα
    Να πω ότι όσο ένας άνθρωπος ΜΗΔΕΝΙΖΕΙ ΤΟ ΕΓΩ ΤΟΥ ΤΗΡΩΝΤΑΣ ΤΙΣ ΕΝΤΟΛΕΣ
    Του Χριστού,

    και ας είναι ο πόνος βαθύτατος, πλησιάζει τον Άπειρο Θεό και ΕΝΩΝΕΤΑΙ μαζί Του.

    Αντιθέτως, όταν ένας άνθρωπος απειρίζει το εγώ του, δια της επιλογής των εγω-κεντρικών τρόπων ζωής, στα δίχτυα της κάθε λογής αμαρτίας, τότε, προσεγγίζει το μηδέν της απωλείας και της αιώνιας Δυστυχίας του.

    Γι αυτό η Μητέρα Εκκλησία, μέσα από τη λειτουργική της Ζωή, μέσα από τη Θεία Χάρη των Μυστηρίων, μέσα από τον τρόπο ζωής που διδάσκει δια των Αγίων της, ΘΕΡΑΠΕΥΕΙ και ΣΩΖΕΙ τους επιθυμούντας ΣΦΟΔΡΩΣ να σωθούν λαμβάνοντας -την αναλογη με την προαίρεσή τους- ουσιαστική ψυχοσωματική θεραπεία τους.








    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καλημερα!
    Νομιζω πως ολα γινονται επειδη ειμαστε εξω απο τον Παραδεισο.
    Ο Θεος ειδε τα δημιουργηματα του και ηταν ολα παρα πολυ καλα.Γεν 1-31)
    Ο ανθρωπος διεστρεψε τα παντα.
    Αλλα και παλι ειναι αναγκη να ομοιΩθουμε με Τον Θεο στη γνωση και στις αρετες απο αυτη τη ζωη.

    Ειναι αγαπη και Φως ο Θεος και μονον με φως ενωνεται!

    Χρειαζεται ομως και την συγκαταθεση του ανθρωπου για να ενωθει μαζι του.

    Πως δηλαδη,να παραβιασει το αυτεξουσιο του;

    Αφου τον εχει πλασει ελευθερο!

    Η ουσια ομως της ορθοδοξιας βρισκεται στη θεωση του ανθρωπου,στην Παρουσια του Θεου στην ιστορια και στην εκκλησια οπου εκει μεσα στο πνευματικο ιατρειο σωνεται και αγιαζεται.....και εδω βλεπω πως καθοριστικο ρολο παιζει πια μεσα στην εκκλησια ,η ΒΙωΜΑΤΙΚΗ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΟΣΟ ΜΠΟΡΕΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΜΙΑ ΚΑΡΔΙΑ ΚΑΘΑΡΗ ΣΤΟΝ ΘΕΟ ΚΑΙ ΜΙΑ ΘΥΣΙΑ ΖΩΝΤΑΝΗ ΤΟΥ ΟΛΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΣΤΟ ΘΕΟ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΠΛΗΣΙΟΝ ΕΤΣΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΑΠΟΔΕΙΧΤΟΥΝ ΤΕΚΝΑ ΑΥΘΕΝΤΙΚΑ ΤΟΥ ΘΕΟΥ.. ΜΕ ΤΗ ΧΑΡΗ ΤΟΥ ΘΕΟΥ...
    ...αλλοιως θα πεθανουμε μεσα στις αμαρτιες μας,εφοσον στρεφουμε τη θεληση μας μεσα στα παθη.

    Νομιζω ετσι το εχω εκλαβει και πορευομαι...δοκιμαζονται πολλα στον ανθρωπο ωστε να ειναι και αξιος της συγγενειας ,εφοσον ειμαστε εκτος Παραδεισου και στη γη,αλλα και που μπορουμε να μετατρεψουμε τη ζωη μας σε Παραδεισο επιγειο που θα ειναι μετεπειτα και αιωνιος.

    Δυστυχως ειμαστε εκτος Παραδεισου και δεν υπαρχει αλλος τροπος επιστροφης εκτος της βιΩματικης ορθοδοξιας.π

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Θα συμφωνήσω με την εξαιρετική ανάλυση της Ευανθιας, η οποία είναι θ ε ο λ ο γ ι κ ό τ α τ η.. Θα συμωνήσω επίσης με την πην που θέτει το θέμα της ελευθερίας.
    Θα προτρέψω μόνο τον προβληματισμένο ανων. φίλο, όλα αυτά που λαμβάνει ως απαντήσεις (εδώ ή αλλού) να τα τσεκάρει με την δική του εμπειρία, να τα σκεφτεί ο ίδιος, να τα συζητήσει με άλλους, να το παιδέψει το πράγμα έως ότου όλη του η ύπαρξη συγκαταταθεί στην αλήθεια τους.
    Να μην κάνει ο ίδιος αυτό που ζητά από τον Θεό να κάνει σε μάς : ήτοι να μην τα καταπιεί αμάσητα.
    Γιατί αυτό ζητά από τον Θεό, ως απόλυτος μονάρχης και παντοδύναμος να καταπιεί τους υπηκόους του....
    Όταν καταπίνουμε αμάσητα τα λόγια των άλλων ή και τον Θεό, ή αν ο Θεός καταπιεί αμάσητους εμάς, τότε όλα -θεός - ανθρωπος - κτίση - θα έχουν γίνει νεκρά αντικείμενα, πράγματα για να χειρίζεται κανείς.... Ο Θεός όμως και ο άνθρωπος δεν είναι αντικείμενα γι΄αυτό και δεν εξ-ηγούνται με επιστημονικό τρόπο.
    Χρειάζεται ένας άλλος τρόπος για να τα εξηγήσεις : η μετα-φυσική, απερινόητη, άκτιστη Τριαδική Αγάπη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Αγαπητέ @αναγνώστη,
    αυτό που ζητάτε είναι παρόν στη ζωή σας, όπως και στη ζωή του κάθε ανθρώπου. Το αιώνιο παρόν του Θεού...

    «Μέσος δε υμών έστηκεν, ον υμείς ουκ οίδατε» μας λέει ο Τίμιος Πρόδρομος και «Η βασιλεία του Θεού εντός υμών εστί» ο Κύριος.

    «Βασιλείαν του Θεού εαυτόν (= τον Χριστόν) λέγει, ως βασιλέα και Θεόν. Εντός δε αυτών ην ως εν μέσω αυτών αναστρεφόμενος» μας ερμηνεύει ο ιερός Ζιγαβηνός.

    Το θέμα λοιπόν δεν είναι το αν θέλει ή αν μπορεί ο Θεός, αλλά ο άνθρωπος...

    Από τό βιβλίο του Αρχιμανδρίτου ΣΩΦΡΟΝΙΟΥ (Σαχάρωφ), « ΟΨΟΜΕΘΑ ΤΟΝ ΘΕΟΝ ΚΑΘΩΣ ΕΣΤΙ», εκδόσεων Ιεράς Μονής Τιμίου Προδρόμου Έσσεξ Αγγλίας, Ε’ έκδοση 2010, στην δημοτική.

    σ. 140: « ..Ἡ γνώση τοῦ Θεοῦ από μᾶς τίς κτιστές ὑποστάσεις εἷναι διμερής πράξη: πράξη αὐτοῦ πού τήν Παρέχει καί αὐτοῦ πού τήν δέχεται. Ἡ γνώση αὐτή ἔχει πάντοτε προσωπικό καί ὄχι ἀντικειμενικό χαρακτήρα…»

    Μετά τή δημιουργία τοῦ ἀνθρώπου ὁ Κύριος δέν ἐνεργεῖ πλέον Μόνος, άλλά πάντοτε σέ συμφωνία μέ τό κτίσμα Του. Ἡ πορεία τῆς τελειώσεώς μας πραγματοποιεῖται μέ τή συνάντηση δύο θελήσεων: τοῦ Δημιουργοῦ καί τοῦ δημιουργήματος του Θεού...

    Ἡ γνώση τοῦ Ζῶντος Θεοῦ μᾶς μεταδίδεται στήν πράξη τῆς ἑνώσεως μας μέ Αὐτόν στό ἴδιο Του τό Εἶναι.

    Ἡ πράξη αὐτή τῆς «ἑνώσεως» εἶναι ἀποτέλεσμα ἀμοιβαίας ἀγάπης πού διανοίγει τήν καρδιά μας, ὅλη τήν ὕπαρξή μας, στήν πληρότητά της.

    Ἄν ὅμως ἐμεῖς Τοῦ προσφέρουμε μέρος μόνον τῆς ζωῆς μας, τότε δέν πρέπει νά περιμένουμε ὅτι Αὐτός, ὁ Ἄναρχος, θα μᾶς ἀποκαλυφθεῖ σέ ὅλο Του τό πλήρωμα, καί μάλιστα μέ τρόπο ἀναφαίρετο στούς αἰῶνες.

    Ὁ Κύριος εἶναι ἀνέκφραστα οἰκτίρμων, ἀλλά λαμβάνει ὑπ᾿ ὄψιν Του τό μέτρο τῆς παράδοσης τοῦ ἑαυτοῦ μας σέ Αὐτόν. μέ ἄλλα λόγια: Δίδεται σέ μᾶς τόσο, ὅσο ἐμεῖς εἴμαστε ἕτοιμοι νά Τόν δεχθοῦμε.."

    ΑπάντησηΔιαγραφή