Σάββατο 18 Φεβρουαρίου 2012

Απ'το βιβλίο " Ο έρωτας του Απολύτου" πατρός Βασιλείου Θερμού




Από το βιβλίο  του πατρός Βασιλείου Θερμού:"Ο έρωτας του Απολύτου"(απόσπασμα):
"...........
π.Βασίλειος Θερμός : Με δεδομένο ότι ο Χριστός υπήρξε αληθινό, ιστορικό  πρόσωπο και είναι ο Θεός ο ίδιος, Θεάνθρωπος, και ήρθε και μας έφερε ό,τι μας έφερε γιατί αυτό που κομίζει σε μας  δεν είναι μια φαντασιακή ουτοπία  από τη στιγμή που λέμε ότι δεν μπορούμε να προσεγγίσουμε το απόλυτο;
Νομίζω πως η απάντηση βρίσκεται στο γεγονός ότι...

Το απόλυτο του Χριστού δεν είναι η διατύπωσή Του. 


Το απόλυτο του Χριστού είναι το πρόσωπό Του.

Αυτό κάνει τη διαφορά.
Είναι χαρακτηριστική η φράση του Χριστού.

Δεν είπε "σας έφερα την αλήθεια".

Είπε "Είμαι η Αλήθεια".


Αυτό κάνει τη διαφορά. 

Δηλαδή, αν θεωρήσουμε ότι η αλήθεια βρίσκεται στη διατύπωσή της, τότε περνάμε σε ένα άλλο σύστημα  σκέψης, το οποίο είναι ανοιχτό στους κινδύνους της ουτοπίας, ανοικτό στους κινδύνους του φαντασιακού.

Το γεγονός ότι το απόλυτο για μας είναι πρόσωπο δίνει βέβαια μεγάλη αξία στα λόγια που βγήκαν από το στόμα αυτού του προσώπου, αλλά φανταστήτε να καούν όλα τα Ευαγγέλια του κόσμου μια μέρα!

Αυτό που ισχύει είναι ότι η εμπειρία των ανθρώπων που είναι ενωμένοι  με το Χριστό υλοποιούν αυτό το απόλυτο, το νιώθουν να πραγματοποιείται στη ζωή τους, αυτοί θα γράψουν κείμενα αντάξια των Ευαγγελίων και θα μιλήσουν αντάξια των Ευαγγελιστών.

 Γιατί το ζητούμενο δεν είναι το κείμενο.
 Το ζητούμενο είναι το πρόσωπο του Χριστού.

Σε αντίθεση με το κοράνιο, που επειδή οι άνθρωποι δεν έχουν αποκάλυψη Θεού (είναι εντελώς απρόσιτος και υπερβατικός  ο Θεός τους),αναγκάζονται να μένουν πιστά πάνω στο κείμενο.

Γι αυτούς το κείμενο είναι η αποκάλυψη, καθεαυτό το κείμενο.

Δηλαδή περνάμε στο κυριολεκτικό, απαγορεύεται ένας μή μουσουλμάνος να αγγίξει το κοράνιο κατά τους μη σκληροπυρηνικούς.

Αν εξετάσετε κάθε είδους ουτοπία, θα δείτε ότι έχει μια έμμονη ιδέα με τα κείμενα.

Τα κείμενα αποπνέουν μια ιερότητα, τα έχουν ειδωλοποιήσει . 


Γιατί δεν υπάρχει πίσω από αυτά ένα απόλυτο πρόσωπο το οποίο να είναι η αλήθεια.

Στην ιστορία της Εκκλησίας υπήρξαν άγιοι οι οποίοι δεν διάβασαν ποτέ το Ευαγγέλιο, δεν διάβασαν κανένα βιβλίο.

Ήταν απολύτως αγράμματοι.

Αυτό νομίζω κάνει τη διαφορά".

- (σελ. 102-103 εκδ. Αρμός, "Ο έρωτας του Απόλυτου)

33 σχόλια:

  1. Όταν ο Πιλάτος δίκαζε το Χριστό τον ρώτησε: Τι είναι η αλήθεια; Δεν έλαβε απάντηση. Αν ρωτούσε: Τις είναι η Αλήθεια θα μπαινε σε διαφορετικό μονοπάτι. Πιθανόν θα έλυνε το υπαρξιακό του, όπως φαίνεται μέσα από την ερώτηση. Αλλά το νιονιό δεν του φτασε ως εκεί. Ίσως τελικά κι η εγκεφαλική, ή όχι, λειτουργία παίζει το ρόλο της στην προσπάθεια ανόδου τ ανθρώπου και στηνεξεύρεση λύσεων για τα εντός του άλυτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ;-)lpap
    Πολύ καλή παρατήρηση.
    Ναι, παίζει ρόλο η εγκεφαλική λειτουργία και η παιδεία και ένα σωρό μύρια άλλα.
    Ευτυχώς το Άγιο Πνεύμα μας ΚΑΤΑΔΕΧΕΤΑΙ και μας παιδαγωγεί με ΑΠΕΙΡΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ, την κάθε στιγμή, είτε συνειδητοποιούμε την παιδαγωγία του, είτε όχι.

    Μου φάνηκε όμως σοφή αυτή η παρατήρηση του Θερμού στο συγκεκριμένο κομμάτι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δε με λες; Εγκατέλειψες τον Παπαγιώργη κι έπιασες το Θερμό;χαχχαχαχαχαχααα
    Σε πειράζω!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ;-)
    Σχεδόν έχω διαβάσει όλα τα αγορασμένα του Παπαγιώργη, παράγγειλα στο Βιβλιοπώλη, δεν τα βρίσκει λέει,όπότε τράβηξε την προσοχή μου ο π.Θερμός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Α, μπορείς να..προπαραγγείλεις, και προπληρώσεις επίσης!!! χαχαχχαα
    Βολεύει...αν αποδημήσει, δεν πειράζει...όλα οκ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μπορείς να διαβάσεις και Φάρο και θα σου σύστηνα και το αυτοβιογραφικό του Δήμου!!! ουαου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Toυ Φάρου τα έχω διαβάσει σχεδόν όλα, ένα καλοκαίρι οτυ διόρθωσα και ένα υπό έκδοσιν, στο φιλικό.
    Γράφει πολύ καλά.
    Μόνο μην κάνεις το λάθος και τον πάρεις τηλέφωνο.
    Στα προφορικά δεν έχει τα γραπτά του χαρίσματα.
    Μια φορά που τον πήρα τηλέφωνο, ήθελα η δυστυχής ενίσχυση πνευματική αλλά...δεν ηταν σε θέση να τη δώσει. Δεν ήθελε να την δώσει. Και τρόμαξα!
    Να είναι καλά ο άνθρωπος. Δεν τόλμησα να ξαναπάρω.
    Μου είναι αρκετά τα γραπτά του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. χαχαχχαχα
    Καλά τα λέει τηλεοπτικά..χάνεται λίγο βέβαια...amen.gr έχει εκεί μια συνέντευξή του!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ;-)

    Δεν αντέχω παπάδες στο βίντεο.
    Προτιμώ τα γραπτά τους μόνο.
    Οι παπάδες για να είναι αποτελεσματικοί πρέπει να είναι ακριβοθώρητοι.

    ΠΟλλοί παπάδες μαζί σε ομιλίες, πολλές φωτό με παπάδες σε μπλογκς, ωχ Παναγία μου!
    Υποφέρω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πολύς πόνος έπεσε απόψε στο μπλογκ σου!! Νοσοκομείο κατάντησε!!!χαχαχαα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. άσχετο αλλά θέλω να σας το πω:) όποτε ακούω την κ. Γαλάτεια Γρηγοριάδου Σουρέλη (όπως τώρα καλή ώρα) στο ραδιόφωνο της Πειραϊκής, σκέφτομαι πως έτσι σας φαντάζομαι, εννοώ φωνή, τρόπο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ;-)
    Δεν θα συμφωνήσω αγαπημένο μου.
    Η κυρία Σουρέλη είναι μια κυρία με όλη τη σημασία της λέξης, δεν έχει την παραμικρή σχέση με τη δική μου την τρελαμάρα, ούτε τη φωνή ούτε την οψη!
    ;-)
    Ωρα 5:27 μ.μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Ενα κείμενο περί αλήθειας, δίχως την θεία γοητεία της Αλήθειας. Δίχως το Πρόσωπο της Αλήθειας.

    Εδώ ο πάτερ ειδωλοποιεί την ανθρώπινη διάνοια, δηλαδή τον εαυτό του, βγάζωντας στό περιθώριο την Αλήθεια.

    Παρασύρει εν αγνοία της Αληθείας, τον αναγνώστη, να προσεγγίσει την Αλήθεια, όπως και ο ίδιος, εγκεφαλικά, πράγμα φύση αδύνατον.

    10:43 π.μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ;-)
    Ιωάννη Καλημέρα!
    Λυπούμαι αλλά δεν κατανοώ την σκέψη σου.
    Προσωπικά νομίζω ότι μόνο εγκεφαλικά δεν προσεγγίζει την αλήθεια ο π. Θερμός. Για το συγκεκριμένο κείμενο μιλάω αλλά και από ό,τι άλλο δικό του έχω διαβάσει.
    Μήπως έχεις μια προκατάληψη εις βάρος του;
    Κανονικά εγώ θα έπρεπε να κατηγορώ τον πατέρα Θερμό και εσύ Κανονικά, αφού ανήκεις στην ΙΔΙΑ εκκλησία με εκείνον θα έπρεπε να τον υποστηρίζεις.
    ΑΠΟΡΩ ΠΩΣ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΑΥΤΑ ΤΑ ΑΝΤΙΘΕΤΑ.
    Με μπερδεύεις!
    ;-)
    Ωρα ελλάδος 11:16π.μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Το κατ εξοχήν διακριτικό εκείνων που πραγματικά έχουν προσεγγίσει την Αλήθεια στο πρόσωπο του Χριστού, είναι το σταυρικό φρόνιμα.

    Αυτό δεν φαίνεται πουθενά στο κείμενο του πάτερ.

    Ερωτοτροπεί μόνος του, ενώ γράφει περί ερωτα του απολύτου.

    Ο Σταυρός του Κυρίου ήταν και θα είναι, τις Ἰουδαίοις μὲν σκάνδαλον, Ἕλλησι δὲ μωρίαν,...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. ;-)
    Ιωάννη όταΝ θΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΟΥΜΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΒΡΙΣΚΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟΝ ΚΑΤΑΔΙΚΑΣΟΥΜΕ, ΚΑΛΗΩΡΑ ΟΠΩΣ ΟΙ ΦΑΡΙΣΑΙΟΙ ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΑΝ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΙΗΣΟΥ ΟΤΙ ...ΔΟΥΛΕΥΕΙ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ ΕΠΕΙΔΗ ΘΕΡΑΠΕΥΕ ΑΡΡΩΣΤΟΥΣ...άσε...
    και ΟΤΑΝ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΑΓΙΟΠΟΙΗΣΟΥΜΕ ΚΑΠΟΙΟΝ, βρίσκουμε ΑΦΟΡΜΕΣ για ΑΓΙΟΠΟΙΗΣΗ.
    Βρε πουλάκι μου, αφού ΔΕΝ Ζ Ε Ι Σ με το χριστιανό το Θερμό, ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ, αφού ΔΕΝ ΤΟΝ ΞΕΡΕΙς ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ, ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΕΓΩ ΔΕΝ ΤΟΝ ΞΕΡΩ, διοτι ΔΕΝ τον ζω, κάθε μέρα, ΑΠΟΡΩ, πώς ΑΠΟΦΑΙΝΕΣΑΙ και τον καταδικάζεις από το ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ κείμενο;
    Απορώ!
    Και μου είναι ακατανόητο!
    Και ανήκεις με τον π. Θερμό στην ΙΔΙΑ εκκλησία.
    Εγώ τουλάχιστον είμαι ΑΛΛΟΥ. ΕΧΩ ΔΙΑΧΩΡΙΣΕΙ ΤΗ ΘΕΣΗ ΜΟΥ στα εκκλησιολογικά, το έχω δηλώσει παλιότερα, να μη λέμε πάλι τα ίδια και να μην αρχίσουμε τον καβγά ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΩ ΒΡΑΔΙΑΤΙΚΑΑΑΑΑΑ!
    ;-)
    Ελεοςςςςς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Καλημέρα Σαλόγραια

    Δεν καταδικάζω τον πάτερ, απλώς διαφωνώ και αντιλέγω σ αυτό το πολύ σημαντικό θέμα.

    Αλήθεια και Σταυρός πάνε πακέτο.

    Όλοι οι Αγίοι Πατέρες κυρήξαν με τον λόγο και την ζωή τους σταυρωμένη Αλήθεια.

    Ο ίδιος ο Κύριος, το πρόσωπο της Αλήθειας, διατηρεί αναστημένος τα σημάδια της σταυρώσεώς στό πανάγιο Σώμα Του.

    Αλήθεια δίχως σταυρό, δέν είναι αλήθεια, αλλά απάτη και μακάρι να διαχωρίσεις την θέση σου. Όχι εκκλησιολογικά, αλλά ουσιαστικά και καρδιακά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. ;-)
    Ιωάννη
    ο πατήρ Βασίλειος σε ΑΛΛΑ Του βιβλία ΛΕΕΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΣ ΚΑΙ ΣΥ ΕΔΩ ΤΩΡΑ.

    ΑΠΟΡΩ, ΠΩΣ ΑΠΟΦΑΙΝΕΣΑΙ Χ Ω Ρ Ι Σ ΝΑ Ξ Ε Ρ Ε Ι Σ από κοντά τον άνθρωπο,
    Π Ω Σ ΖΕΙ ΣΤΟΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟ ΤΟΥ ΒΙΟ, και αποφαίνεσαι ΟΤΙ ΖΕΙ ΧΩΡΙΣ Σταυρό και Αλήθεια.

    Απορώ πώς έχεις τέτοιες παιδικές βεβαιότητες.

    Ίσως επειδή ακόμη είσαι πολύ νέος για άντρας.
    Ωρα 10:35 π.μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ευχαριστούμε πάρα πολύ για την αδικία που δε θέλεις να γίνει εις βάρος του προσώπου του π.Θερμού (ή οποιουδήποτε άλλου). Μια γνώμη είπε ο Ιωάννης, όχι βεβαιότητα, σωστά;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. ;-)
    Γεωργία(αναφέρομαι στο σχόλιο σου για τα λεγόμενα του Ιωάννη) ακόμα και αν τον γνωρίζουμε από κοντά τον κάθε άνθρωπο, ΠΟΤΕ δεν μπορούμε να έχουμε ΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑ για τα κίνητρα των πράξεων ή και των λόγων του.

    Επομένως την ίδια την ΥΠΑΡΞΗ εκάστου, ΑΔΥΝΑΤΟΥΜΕ να την καταλάβουμε και να την κρίνουμε.

    ΜΟΝΟΝ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΙΗΣΟΥΣ, ΘΑ ΤΗΝ ΚΡΙΝΕΙ ΕΝ ΤΗ ΕΣΧΑΤΗ ΗΜΕΡΑ.

    Τις ΠΡΑΞΕΙΣ όμως, μπορούμε να τις κατατάξουμε σε κάποιο ΚΩΔΙΚΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ.

    Δεν μπορώ να καταλάβω πώς ο Ιωάννης ΚΟΛΛΆΕΙ σε πέντε
    ΦΡΑΣΕΙΣ και βγάζει ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ από αυτές τις ΦΡΑΣΕΙΣ οτι ο π. Θερμός ΔΕΝ ΖΕΙ ΣΤΑΥΡΙΚΑ.

    Πώς μπορεί να έχει τέτοια βεβαιότητα;

    Για μένα ακόμη και ο χειρότερος ιερέας ΜΟΝΟ ΓΙΑΤΙ ΚΥΚΛΟΦΟΡΑΕΙ ΜΕ ΜΑΥΡΑ ΡΑΣΑ ΟΛΗΜΕΡΙΣ ΣΑΝ ΚΟΡΑΚΙ, ΖΕΙ ΣΤΑΥΡΙΚά σε ένα στοιχειώδη βαθμό τουλάχιστον.

    Ποιο σταυρό σηκώνει;

    Το σταυρό, τού να είναι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ ΣΤΟ ΕΝΔΥΜΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ.

    Μικρός σταυρός σου φαίνεται ετούτος;

    ΔΕΝ είναι!

    Το είχε σημειώσει κάποτε και ο εκλεκτός π. Γεώργιος Μεταλληνός ότι δεν είναι μικρός σταυρός.

    Κάτι θα ήξερε, για να το λέει...
    ;-)
    Ωρα 3:05 μ.μ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Ο μεγαλύτερος σταυρός του κάθε παπά είναι ο ρόλος του πνευματικού. Αν έχει συναίσθηση και συνέπεια. Τα υπόλοιπα είναι πταίσματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. :-)Ανών. ΜΕ ΣΟΦΙΑ ΜΙΛΗΣΕΣ.

    ΑΠΟΡΩ ΠΩΣ ΜΠΟΡΟΥΝ ΟΙ ΚΟΙΜΟΥΝΤΑΙ "πνευματικοί" ΗΣΥΧΟΙ, ΟΤΑΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΟΤΙ ΟΙ ΕΝΟΡΙΤΕΣ ΤΟΥΣ, ΠΑΣΧΟΥΝ ΠΟΙΚΙΛΟΤΡΟΠΩΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΣΠΕΥΔΟΥΝ ΠΡΟΣ ΘΕΡΑΠΕΙΑ.

    Αλλά, οι ποιμένες σήμερα, ΕΧΑΣΑΝ τον Άγιο ρόλο τους.

    Δεν λειτουργούν σαν τον ΚΑΛΟ ΠΟΙΜΕΝΑ που τρέχει και ΜΕΣΑ ΣΤΑ ΒΑΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΜΠΛΕΞΕΙ ΤΟ ΠΛΗΓΩΜΕΝΟ ΑΡΝΑΚΙ.

    Κάθονται με μούτρα πάπα επί ΣΚΛΗΡΟΥ θρόνου Αλαζονείας απερίγραπτης και περιμένουν το πληγωμένο το πρόβατο να ΞΕΜΠΛΕΧΤΕΙ ΜΟΝΟ ΤΟΥ ΑΠΟ ΤΑ ΑΓΚΑΘΙΑ

    ΚΑΙ ΜΕΤΑ, ΕΤΣΙ ΚΑΤΑΜΑΤΩΜΕΝΟ ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ,

    ΝΑ ΣΟΥΡΘΕΙ ΚΑΙ ΣΤΑ ΠΟΔΙΑ ΤΟΥΣ, ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΚΑΝΕΙ ΤΟΝ ΡΑΓΙΑΔΙΣΤΙΚΟ, τεμενά.

    Τι κρίμα να τους δέρνει τόση ΒΛΑΚΕΙΑ, και να ΧΑΝΟΥΝ τους θησαυρούς που θα μπορούσαν να έχουν εν Κυρίω....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Διαφωνώ. Δεν είναι πάντα έτσι. Δεν είναι ακριβώς έτσι. Ο καθένας έχει και προσωπική ελευθερία που τη διαχειρίζεται ανάλογα. Υπάρχουν καλοί πνευματικοί. Μήπως λείπει διάθεση από τον άνθρωπο; Μην τα φορτώνουμε όλα σε αυτούς. Υπάρχουν και προσωπικές ευθύνες. Κι η προσευχή κι η θεραπεία δεν έρχονται άμα δε ματλωσουν γονατάκια ή έστω αν δεν ανοίξει μια χαραμάδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Φίλε ανων.
    Τα ματώνει ο ένας τα γονατάκια, και ανοίγει χαραμάδες.

    Αν ο άλλος είναι ...
    ΠΕΡΑ ΒΡΕΧΕΙ...
    ΔΕΝ ΕΠΙΤΥΓΧΑΝΕΤΑΙ Η ΠΟΘΟΥΜΕΝΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ.

    Για να επιτευχθεί ΙΑΣΗ, ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΣΤΕΝΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ, ΚΑΙ ΤΩΝ Δ Υ Ο.

    Και ποιμένα και ποιμένομενου.
    Ερήμην του ενός ή του άλλου, ΚΑΜΙΑ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΔΕΝ ΠΡΟΧΩΡΑΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΤΙΠΟΤΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Τρείς είναι οι συνεργαζόμενοι: Θεός, πνευματικός, άνθρωπος.
    Αν ματώνουν τα γονατάκια, όπως νομίζει ο άνθρωπος, θα έρθει η θεραπεία. Μη ματώνουν όμως σε περιττά κι ανούσια πράματα.
    Το θέμα είναι τεράστιο και δεν εξαντλείται. Πιστεύω πως άμα ο άνθρωπος θέλει ο Θεός πάντα δίνει. Τον καλύτερο για τον καθένα. Υπάρχει όμως κι η προσωπική κρίση κι ευθύνη. Μην την πετάμε στο καλάθι. Υπάρχει κι είναι μεγάλη. Ο άνθρωπος αποφεύγει τα δύσκολα, γενικά. Η ταπείνωση είναι το δυσκολότερο πράγμα στη ζωή. Πιο εύκολη είναι η ανάβαση στο Έβερεστ παρά η κάθοδος στον προσωπικό μας χώρο. Δυσδιάκριτα τα εσωτερικά μονοπάτια.
    Πνευματικοί όμως υπάρχουν. Απόλυτα το αποδέχομαι αυτό. Ψάξε και θα βρεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Αγαπητή μας σαλόγραια, αν ψάξεις με ειλικρίνια βαθιά στήν καρδιά σου, οπωσδήποτε θα βρείς την πραγματική αιτία που σε κάνει να οργίζεσε μαζί μου και με τούς ποιμένες της Εκκλησίας.

    Η Ορθοδοξία ερμηνεύεται ως ορθή λατρεία και όχι ώς ορθή γνώση.

    Μη περιμένουμε να μας δώσουν άλλοι, αυτό που ωφείλουμε να δώσουμε εμείς στόν εαυτό μας.

    Την υπακοή μας στόν Χριστό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. ;-)Φυσικά και υπάρχουν άγιοι Πνευματικοί.
    Και πολλοί άγνωστοι άγιοι υπάρχουν.
    Αλλιώς δεν θα είχε νόημα να συνεχίζεται η ύπαρξη αυτού του κόσμου, αν ό λ ο ι είχαν γίνει αχρείοι.

    Προσωπικά ευτύχησα να συναντήσω, αγίους,και ιερείς και λαικούς γι αυτό και λυπούμαι.

    Επειδή γνωρίζω πώς είναι οι άγιοι, ΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΤΟΥΣ, όμως, ΤΟΣΟ ΜΙΚΡΟ ΚΑΙ ΑΣΉΜΑΝΤΟ, ΚΑΙ ΓΥΡΩ ΜΑΣ ΕΠΛΕΟΝΑΣΕ Η ΑΠΕΛΠΙΣΙΑ των αβοήθητων και αποίμαντων.

    Αδέρφια κουράγιο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. :-)Ιωάννη ΛΑΘΟΣ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙΣ.
    ΔΕΝ οργίζομαι ΜΕ ΣΕΝΑ.
    Εσυ, μου είσαι πολυ συμπαθητικούλης!
    ;-)
    ΜΕ ΤΙΣ ΛΑΘΟΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΣΟΥ, ΦΡΙΤΤΩ!
    :-0

    ΚΑΙ ΜΕ ΤΙΣ ΛΑΘΟΣ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΤΑΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΟΙΜΕΝΩΝ, που ΑΔΙΑΦΟΡΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΝΟΥΣ ΤΩΝ ΠΡΟΒΑΤΩΝ, ΣΤΗΝ έρμη την Π Ρ Α Ξ Η.

    Από μακριά μόνο τους χαιρετάνε και από μακριά τους λένε:"να κάνετε εκείνο και το άλλο και το παράλλο για να μπείτε στην Βασιλεία των Ουρανών, αλλιώς...αν δεν τα κάνετε...πάει! σας πήρε ο γερο διάλος και σας σήκωσε! προσέξτε καλά! εγώ είμαι αντιπρόσωπος του Θεού, και έχω εξουσία, άμα γουστάρω, να σας πετάξω στα μούτρα και μια κατάρα μαύρη και να σας στείλω στην ΚΟΛΑΣΗΗΗΗ!"
    μπρρρρρ...τρόμοςςςςςς!
    ;-)
    ΕΥΤΥΧΩΣ που δεν ζούμε κατά το Μεσαίωνα.
    Φλαμπέ θα είχαν κάνει επάνω σε άγρια πυρά, όποιον τολμούσε να τους κριτικάρει την ΑΘΛΙΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΟΥΣ.

    ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ
    (

    των ΑΝΑΛΓΗΤΩΝ Φαρισαίων ΟΡΓΙΖΟΝΤΑΝ ΑΟΡΓΗΤΩΣ ΚΑΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ, όταν τους έλεγε:

    "Ουαί υμίν, αλίμονο και γραψαλίμονο σε σας γραμματείς και Φαρισαίοι Υποκριταί διοτι φέρνετε τούμπα το σύμπαν, προκειμένου να κάνετε έναν προσήλυτο και όταν τον κάνετε, τον ΚΑΤΑΝΤΑΤΕ υιό της Κολάσεως, χειρότερον από ό,τι ήταν ΠΡΙΝ σας συναντήσει"

    ΤΡΟΜΑΚΤΙΚΟΣ έλεγχος.

    Αλλά αυτοί που στους οποίους απευθύνεται, ΑΡΝΟΥΝΤΑΙ ΝΑ ΑΝΟΙΞΟΥΝ ΕΝ ΚΑΤΑΝΥΞΕΙ ΤΑ ΩΤΑ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Μου άρεσε το Φλαμπέ που έγραψες, γέλασα με την καρδιά μου!

    Είμαι βέβαιος ότι τα "Ουαί" του Κυρίου, ισχύουν ανεξαιρέτως γιά όλους μας.

    Tα πειρά τών πειρασμών με δίδαξαν ότι η απιστία, η ολιγοπιστία και η δυσπιστία, είναι οι αιτίες απ' όπου προέρχεται η ανυπακοή μας στόν Χριστό.

    Πίσω απ αυτές τις αιτίες κρύβεται το σκληρό και απάνθρωπο εγώ μας.

    Ο εμπαθής εαυτός μας.

    Ο αρνητής της αλήθειας και σταυρωτής του Σωτήρος Ιησού Χριστού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. ;-)
    Ιωάννη χαίρομαι που γέλασες.
    Το γέλιο είναι η ΠΙΟ ΚΟΝΤΙΝΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ανάμεσα σε δυο ψυχές, έγραψε κάποιος.

    Ναι, τα "Ουαί", ισχύουν για όλους μας, αλλά οι ΝΟΜΟΔΙΔΑΣΚΑΛΟΙ, και οι κηρύσσοντες ΤΑΧΑ από βήμα ΑΥΘΕΝΤΙΑΣ και ΑΛΑΘΗΤΟΥ, ΕΝ ΣΚΛΗΡΟΚΑΡΔΙΑ, ΤΡΟΜΟΚΡΑΤΩΝΤΑΣ με μεγάλες κατάρες τους λαικούς, αυτοί, δυστυχώς έχουν ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΕΥΘΥΝΗ.

    Όλοι κρινόμεθα από τα Ε Ρ Γ Α μας, τα οποία ΘΑ ΖΥΓΙΣΕΙ Ο ΘΕΟΣ και όχι οι ιεροεξεταστές κάθε φονταμενταλισμού και μικροψυχίας.

    Καλό απόγευμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. "Γεωργία(αναφέρομαι στο σχόλιο σου για τα λεγόμενα του Ιωάννη) ακόμα και αν τον γνωρίζουμε από κοντά τον κάθε άνθρωπο, ΠΟΤΕ δεν μπορούμε να έχουμε ΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑ για τα κίνητρα των πράξεων ή και των λόγων του."
    :-) Ευχαριστώ πάρα πολύ, αγαπητή μας Σαλογραία.
    Μα φυσικά και το ξέρω οτι ποτέ δεν μπορούμε να έχουμε βεβαιότητα.. προφανώς και το ξέρω.. :-)
    Απλά είπα πως μου φάνηκε οτι ο Ιωάννης δεν είπε την βεβαιότητά του, είπε απλώς την άποψή του..
    Είμαι πολύ βιαστική, πρέπει να φύγω.. Δεν πρόλαβα να διαβάσω το υπόλοιπα σχόλια που στάλθηκαν μετά το δικό μου..
    Χίλια ευχαριστώ, Σαλογραία, γεια χαρά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Καλημέρα Σαλόγραια,

    Όταν η ζωή μας είναι στόν Χριστό, τότε διακρίνουμε εντελώς απλά, φυσικά και αθέλητα το ψυχικό από το ψυχολογικό, το πνευματικό από το διανοητικό, το γνήσιο εμπειρικό βίωμα από το συναισθηματικό η το αρρωστημένο και το δημιουργημένο από αναγνώσεις βιβλίων, την απλή μεταμέλεια από την αληθινή μετάνοια.

    Κάποιος πού ήταν βαριά θανατηφόρα άρρωστος, παράλυτος και τυφλός, ελεήθηκε από τον πολυεύσπλαχνο Κύριο και μας τα διηγήθηκε αυτά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. "..ΚΑΙ ΜΕΤΑ, ΕΤΣΙ ΚΑΤΑΜΑΤΩΜΕΝΟ ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ, ΝΑ ΤΟΥΣ ΚΑΝΕΙ ΤΟΝ ΡΑΓΙΑΔΙΣΤΙΚΟ, τεμενά.."

    Όταν ο τάδε έχει συντριβεί και μετανιώσει, κι ο δείνα μένει σκληρόκαρδος, ασυγκίνητος, αμετανόητος.

    Μπρρρ, κρυυύο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή