Τετάρτη 24 Δεκεμβρίου 2014

Θυμήθηκα το συχωρεμένο το μπαμπά, διαβάζοντας το "Ποιος γέρος θα ήθελα να είμαι.."

(Στη φωτό, η υποφαινόμενη σαλο-γραία, όταν ήταν  μικρούλα και ποοολύ χαζή...
Τη φωτό τράβηξε και τύπωσε στο προσωπικό του εργαστήρι, 
ο συχωρεμένος μαμοΓιώργης -στ' άγια η ψυχούλα του! )

................................................................................................
Περιστεράκι μου
 αυτές τις μέρες που είχα μια κρυολογηματική μάλλον ίωση, και αναγκάστηκα να χουχουλιάσω με τις ώρες  στο κρεβάτι, κουτσοπίνοντας, αμέτρητα (τρόπος του λέγειν) φλιτζάνια τσαγιών....

 (μπλιαχ, δε μ'αρέσουν καθόλου τα τσάγια, μόνο τα άγια μου αρέσουν, το ξέρεις -σου το χω ξαναπει- μόνη εξαίρεση  το λατρεμένο τσάι με άρωμα πικραμύγδαλου, που το δοκίμασα προς 30ετίας, μια φορά στο Buffalo Ν.Υ. και έκτοτε δεν μπόρεσα να το ξαναπετύχω- ανεκπλήρωτος έρως εκείνο το τσάι, πράγματι!- όμως  τρελαίνομαι για την διάφανη τσαγιέρα που μου  αγόρασα πρόσφατα στην Πάτρα, για χριστουγεννιάτικο, δήθεν, δώρο, οπότε φτιάχνω και πίνω  τα μύρια  τσάγια, Διόνη μου,  προκειμένου να χρησιμοποιώ τη διάφανη  τσαγιέρα, άσχετα από τη γριπώδη κατάστασή μου- με πιάνεις; )

.....  οχυρωμένη, λοιπόν, πίσω απ’ το εμψυχωτικά ζεστό, μονόχρωμο, στο χρώμα του ροδιού, παπλωματάκι μου, επαναλαμβάνω...

(διότι με τον μακροπερίοδο και συχνά παρενθετικό λόγο που χρησιμοποιώ μέχρι και ο αρχαίος  Θουκυδίδης θα είχε χτικιάσει μαζί μου) 

...κάθισα και φυλλομέτρησα μια ντάνα παλιές εφημερίδες που υπομονετικά περίμεναν -οι παρατημένες, παραμελημένες  μου, μήνες τώρα,- μήπως  να τις διαβάσω.

Τοιουτοτρόπως, σκόνταψα, νοερώς,  επάνω στον  κ. Δημ. Παπαϊωάννου.
.

Αυτός ο  κουλτουριάρης κ.  Δημ. Παπαϊωάννου  για κάποιους μυστήριους και ανεξερεύνητους λόγους-  μου είναι συμπαθής, ίσως γιατί στα  μούτρα, μου θυμίζει το συχωρεμένο τον πατέρα μου-άκου, εσύ, τώρα!

Ο προ ολίγων ετών, αποδημήσας προς Κύριον,  γεννήτωρ,  μπορεί να έμοιαζε ελαφρώς γοριλόμπαμπας στα φερσίματα, όμως.. έκρυβε  ένα μεγάλο χάρισμα που όσο μεγαλώνω,  του το εκτιμώ και  περισσότερο.
Από νέος, και κούκλος-γόης του (μη)κερατά που υπήρξε, ήταν  απίστευτα συμπονετικός με τους γέρους! Ποτέ δε χλεύασε γέρο ούτε γι’ αστεία, παρότι  αυτός, ως νέος στα  καραντουζένια του (τύφλα να ‘χουν ο Αλ Πατσίνο και ο Ρόμπερτ ντε Νίρο μαζί), περπάταγε και αναστενάζαν, τα θηλυκά πεζοδρόμια!

Για τους γέρους -ειδικά τους φτωχούς- εκ νεότητος, έτρεφε  πάντοτε, ο μακαρίτης,  βαθύ σεβασμό. Ίσως επειδή όρφάνεψε νωρίς. Και πάντα, μου έλεγε: "Κόρη, αν ποτέ θα έχω χρήματα, θα φτιάξω γεροκομείο! ".
Στο τέλος, «γεροκομείο» δεν έφτιαξε, πλην... στήριζε με όποιον τρόπο μπορούσε τους ηλικιωμένους όπου τους έβρισκε, και περιποιήθηκε αγόγγυστα και την κατάκοιτη μανούλα μου- στα έχω γράψει  στις παλιότερες εξομολογητικές αναρτήσεις- "ας είναι στα άγια", που λέει και το Μικάκι μου, στα άγια, η  μετανοημένη, ντραμπούκικη ψυχούλα του, και  μυρωμένο το ελαφρύ χώμα που τον σκεπάζει!


.........................................................................
 ...................................................................................................................................................................................................


Ποιος γέρος θα ήθελα να είμαι..

 Απόσπασμα Συνέντευξης που έδωσε ο  Δημ. Παπαϊωάννου
στη Μαργαρίτα Πουρναρα της ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ.

[....] Δημοσιογράφος: Κλείνετε τα 50 σας χρόνια. Πώς είναι;

Δημ. Παπαϊωάννου: Ωραία είναι. 
Τα χρόνια φέρνουν δώρα, αν εστιάσει κανείς σ' αυτά, γλυκαίνεται. 
Φέρνουν και απώλειες. 

Ορισμένα πράγματα, χάνονται ανεπιστρεπτί.

Η απώλεια της ρώμης, φοβίζει. 
Οι αντοχές βέβαια είναι ζήτημα ψυχοσωματικό
και δεν μειώνονται απαραιτήτως, γιατί αντλούν από αλλού. 
Η βιολογική διάσταση είναι η σκληρή πλευρά της πραγματικότητας, 
αλλά δεν μπορεί κανείς  να κάνει  κι αλλιώς παρά να την αποδεχτεί.

(..Σε ερώτηση της δημοσιογράφου πώς αντιμετώπισε το πέρασμα  μιας δεκαετίας
απάντησε):...

-Εστίασα στο τι θέλω να γίνω μεγαλώνοντας, 
ποιος γέρος θα ήθελα να είμαι...

Δημοσιογράφος : Μπορείτε να τον περιγράψετε; 

 Δ.Παπαϊωάννου: 

-Δεν μπορώ να βάλω την εικόνα που μου ζητάτε σε λέξεις. 
Η τέχνη της ζωής είναι να γερνάει κανείς
με χάρη και αξιοπρέπεια. 

Το πώς προχωράμε στην ωριμότητα είναι η δουλειά
που πρέπει να κάνουμε ο καθένας ξεχωριστά. 
Και νομίζω πως άφησα πίσω μου πολλά.

Την ενέργεια μου την έτρωγαν κολλήματα σε τελειωμένες σχέσεις
παιδικές ανάγκες να είμαι αρεστός  σε όλους,
νευρωτικού τύπου αναζήτηση της απόλαυσης, ματαιοδοξία.

Η φιλοδοξία εν πολλοίς χόρτασε και μέσα από την απαραίτητη διαδικασία ταπείνωσης, προσανατολίστηκε, νομίζω, σε ένα πιο χρήσιμο μονοπάτι, 
χωρίς να παύσει να είναι καύσιμο για την επόμενη ημέρα. 

Η φιλοδοξία μου σήμερα πάει χέρι χέρι
με την αποδοχή της ασημαντότητας του εαυτού
και της ματαιότητας των πραγμάτων. 

Είναι κάτι δύσκολο και πολύ λυτρωτικό...[...]

Πηγή:Εφημερίδα Kαθημερινή, 11 Μαϊου 2014

20 σχόλια:

  1. Πολύ ωραία ανάρτηση! Ωραίο τριγωνικά οβάλ πρόσωπο! Βλέμμα καρφωμένο ίσα απέναντι. Δυό μαύρα φτεράκια για φρύδια....

    Παραμονή Χριστουγέννων για εμάς του νέου, Ευανθία μου, το ημερολόγιο δείχνει 25 Δεκεμβρίου και αεί το Μυστήριον Ξένον της γέννησης του Θεανθρώπου μεθ' ημών.
    Ευλογημένα Χριστούγεννα στις καρδιές μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Eλένη φιλτάτη

    είσαι εξαιρετικό παράδειγμα ΗΘΟΥΣ και ΑΡΧΟΝΤΙΚΗΣ συμπεριφοράς διότι (παρότι βρισκόμαστε σε άλλες εορτολογικές συντεταγμένες, με δηλωμένη ευθύτατα πάντοτε την προσωπική μου επιλογή)

    μπορείς να μου φέρεσαι με την ΟΦΕΙΛΟΜΕΝΗ προς ΠΑΝΤΑ συνάνθρωπο Αγάπη.

    Σε ευχαριστώ πολύ για την καλή σου διάθεση.

    Δεν είναι κάτι που το συναντάω συχνά στο διαδίκτυο μεταξύ των ..χριστιανών.

    ;-)

    Με το καλό εμείς του πατρίου εορτολογίου, αύριο θα εορτάσουμε τον Άγιο Σπυρίδωνα, όπως θα τον εορτάσουν αύριο και στο Άγιο Όρος, και στα Ιεροσόλυμα και στη Ρωσία κλπ..

    Βέβαια, προς παραπλάνησιν των ΑΝΥΠΟΨΙΑΣΤΩΝ, αύριο, οι τυφλεοράσεις στα δελτία ειδήσεων θα μας γεμίσουν αλογόμυγες τα αυτιά, λέγοντάς μας ότι "και στη Βηθλέεμ εορτάστηκαν τα Χριστούγεννα", ενών ΚΑΘΟΛΟΥ ΔΕΝ θα έχουν εορταστεί.

    Αυτοί που φαίνονται στις τυφλεοράσεις αύριο να εορτάζουν είναι οι ΕΠΗΡΜΕΝΟΙ ακόλουθοι του πάπα, οι παπικοί.

    Αυτούς δείχνουν τα μίντια..
    Είναι μεγάλο το θέμα αυτό. Μην το ανοίξουμε.

    Ας σκεφτούμε τα σοφά περί χρόνου και γέρων που είπε ο κ. Παπαϊωάννου.. και ας ευχηθούμε υγεία σώματος και ψυχής και ΦΏΤΙΣΗ και ΜΕΤΑΝΟΙΑ για όλους...

    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Πολύ όμορφο και χαριτωμένο κοριτσάκι ήσασταν! Με έξυπνο βλέμμα και όχι "χαζό"! ...:-)

    Έχω μια απορία σχετικά με την φημολογούμενη ένωση των Εκκλησιών, αν στραβώσει ο Βαρθολομαίος και τα βρει με τον Πάπα, θα αρθεί από όλους μας η θεία χάρη, ή μόνο από εκείνον;

    Έχω την αίσθηση ότι όταν αποστατεί κάποιος από τον Θεό, την πληρώνουν όλοι τότε. :-(

    Αναστασία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ;-) Αναστασία μου

    Ρωτάς πολύ σοβαρά πράγματα...
    Προτείνω να τα αφήσουμε για ένα άλλο βραδάκι...

    Φιλιάαα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Χριστος γενναται!Χαρα,ευτυχια,αγαπη σε ολους μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Aγαπητέ κ. Παυλίδη

    προσωπικώς δεν τον γέννησα ακόμη το Χριστούλη.
    Σε 13 μέρες ελπίζω να τον γεννήσω!
    ;-)
    Και σήμερα συμπτωματικά, εορτάζει στο Αγιο Όρος, στα Ιεροσόλυμα, στη Ρωσία, ο μέγας άγιος Σπυρίδων!

    Να σε χαιρόμαστε, λοιπόν, με υγεία ψυχής και σώματος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Υ.Γ.Φίλτατε κ. Παυλίδη
    συγχωρήστε με αλλά δεν θα συνεχίσω τον λόγο και τον αντίλογο επί του θέματος των εορτών.

    Θα σας θυμίσω μόνο ότι επειδή μέχρι και την Α¨ Οικουμενική Σύνοδο, ΚΑΤΑ ΤΟΠΟΥΣ, εόρταζαν άλλοτε, ΑΛΛΗ εορτή έκαστος τόπος ΓΙ ΑΥΤΟ, η Αγία Α Οικουμενική Σύνοδος ΚΑΘΩΡΙΣΕ τον ΤΡΟΠΟ της εορτής ΠΑΝΤΩΝ των Ορθοδόξων ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΟΠΟΥΣ της αυτοκρατορίας, ώστε να υπάρχει η ΕΝΟΤΗΣ, η εορτολογική, διοτι με την πρακτική που υπήρχε προηγουμένως, (δηλαδή, της άλλης εορτής κατά ΤΟΠΟΥΣ) τους ΧΛΕΥΑΖΑΝ τους Χριστιανούς οι ειδωλολάτρες, όταν άλλος τώρα και άλλος έπειτα, εόρταζαν τα Χριστούγεννα, το Πάσχα κλπ. και βέβαια η Ορθοδοξία ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΑ κοιτάζει την ΕΝΟΤΗΤΑ της Αγάπης, το γνωρίζετε.

    Αυτή την ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ της ΑΓΑΠΗΣ ΑΙΩΝΩΝ- των Ορθοδόξων- την ΕΣΠΑΣΕ η καινοτομία -μοντερνισμός, της ΑΥΘΑΙΡΕΤΗΣ και ΒΙΑΙΑΣ αλλαγής του εορτολογίου, αλλαγή ντραμπούκικη που έγινε από μια ΧΟΥΝΤΑ δεσποτάδων μασώνων το 1924...και ενώ είχε προηγηθεί η επάρατη Μικρασιατικη Καταστροφή του 1922
    και η Ελλάδα είχε αμέτρητες πληγές να επουλώσει.

    Δεν θα επεκταθώ. καI δεν θα ανεβάσω άλλο σχόλιο επί του θέματος. ΔΕΝ είναι αυτό το θέμα της παρούσας ανάρτησης.
    Για την επίσκεψη, σας ευχαριστώ και εύχομαι τα καλύτερα για το νέο οικονομικό έτος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μια αναγκαία διευκρίνηση: Η Α'Οικουμενική Σύνοδος καθόρισε τον κοινό εορτασμό του Πάσχα (ο οποίος παρά τα αναθέματα καταστρατηγείται από την Εκκλησία της Φινλανδίας...και αντί να αποτελεί ντροπή αρχίζουν και το καλοβλέπουν ως μοντέλο για τον κοινό εορτασμό με τους παπικούς...). Με βάση βέβαια τον κανόνα του Πάσχα καθορίστηκαν και οι λοιπές Δεσποτικές και Θεομητορικές εορτές και ο εορτολογικός κύκλος σφραγίσθηκε με την 7η Οικουμενική σύνοδο. Η διέπουσα αρχή ήταν όπως επισημαίνεται στα παραπάνω σχόλια η ενότητα της Εκκλησίας και στον εορτασμό, διότι τούτο είναι το ορατό στοιχείο της ενότητος. Δυστυχώς για κάποιους η Εκκλησία δεν είναι ιδεολόγημα αλλά υπόσταση και νοερά αλλά και ορατή!
    ΑΚΥΛΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Υ.Γ βου.
    Ακύλα ( κατά κόσμον ΠΕΤΡΟ Γ. ΚΟΥΤΣΟΥΚΟ), ευχαριστώ εκ βάθους ψυχής, για τη συμπαράσταση, εδώ στο μικρό μου μπλογκάκι!

    Βρίσκεσαι ταγμένος ΠΑΝΤΑ την υπηρεσία της ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ αλλά και της Θεολογικής ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ
    εκ νεότητος.

    Ο Κύριος Ιησούς Χριστός, να σου ανταποδώσει τη ΘΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΝΙΔΙΟΤΕΛΕΙΑ και ΑΓΙΑ ΑΓΑΠΗ προς το Πρόσωπό Του

    Γι αυτό θα σε ΘΑΥΜΑΖΩ μέχρι να απέλθω από αυτό τον απατηλό βίο και θα σ' ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ και μετά θάνατον!
    ;-)
    ...............................................................
    Στον άγνωστο που μου έστειλε άλλο ένα "ραβασάκι" επί εκκλησιολογικού, θα απαντήσω σε ΑΛΛΗ ανάρτηση, ΟΧΙ σε αυτή.

    Το εξήγησα αγαπητέ μου- εσείς το χαβά σας!.
    ;-(

    Να ΜΗΝ βασανίζουμε τους αναγνώστες, με εκτός θέματος σχόλια, παρακαλώ.

    Αγαπητέ
    κάντε μια υπομονή
    και "ο υπομείνας εις τέλος
    ούτος και σωθήσεται", αμήν και γένοιτοοοο!
    ;-)
    Καλό οικονομικό έτος 2015 να ευχηθώ και στον Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο, που τον καμαρώσαμε ευχόμενο στις τυφλεοράσεις, υπέρ, του να σταματήσει ΚΑΘΕ ΒΙΑ στον πλανήτη μπαχαχα!

    ΜΑΛΙΣΤΑ!!!

    Ελπίζω ο Πατριάρχης να θεραπευτεί κάποτε από τις κρίσεις ισχυρότατης ΑΦΗΡΗΜΑΔΑΣ, και να θυμάται από καιρού εις καιρόν, ότι ΜΑΛΛΟΝ πρέπει και ο ΙΔΙΟΣ να ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ τη ΒΙΑ που ΑΣΚΕΙ με ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ και ΜΑΤατζήδες, απέναντι στην ΒΑΣΑΝΙΣΜΕΝΗ από το ΠΑΤΡΙΑΡΧΙΚΟΝ μένος του, ΑΡΧΑΙΑ ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΕΣΦΙΓΜΕΝΟΥ, των 130 μοναχών, εν ΑΓΙΩ ΟΡΕΙ- ξανά μανά, Αμήν και γένοιτοοοοοοοοο!
    ;-)
    (είμαι καλοπροαίρετη γριά κάργια και πιστεύω ΠΑΝΤΑ στα θαύματα, κύριε ἀγνωστέ μου. Φιλάκιααα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. (προς αγνωστον κ.Παυλίδη )

    Μάλλον διέλαθε της προσοχής σας το κεντρικό νόημα του μηνύματός μου.

    Και αυτό δεν ήτο ούτε η ακρίβεια ούτε η ανακρίβεια κάποιου ημερολογίου ούτε και η τοπική χρήση του.

    Και αυτό διότι δεν πρόκειται περί ημερολογίου αλλά περί εορτολογίου, το οποίο έχει σκοπό τον εξαγιασμό του χρόνου και η αρίθμηση των ημερών δεν έχει νόημα κανένα.

    Μόνο η ΕΝΟΤΗΤΑ της Εκκλησίας-ΣΥΜΦΩΝΩΣ εορταζούσης εν Ουρανώ ΚΑΙ εν τη γή (Παρακλητική) έχει νόημα.

    Και το εορτολόγιο αγαπητέ δεν είναι ΟΥΤΕ νέο ΟΥΤΕ παλαιό είναι ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟ.

    Το αν οι Άγιοι Πατέρες το κέντησαν σε καμβά Ιουλιανού, σημασία δεν έχει ο καμβάς αλλά το δημιούργημα πάνω στον καμβά.

    Αν θελήσει κάποιος να καταργήσει τον καμβά πάνω στον οποίο και να τον αντικαταστήσει με νεώτερο, πλέον σύγχρονο και αποδεκτό τι νομίζετε πως θα γίνει;;

    Και ήταν τυχαίο που κανείς δεν ακολούθησε τον Μασώνο καθηρημένο τ. Μητροπολίτη Αθηνών Μελέτιο Μεταξάκη, στην «αντικατάσταση» του καμβά.

    Το ότι έμειναν κοινωνικοί μαζί του δεν σημαίνει τίποτε άλλο από την δική τους έκπτωση και εκκοσμίκευση (καλά με όλους…Σαν το βλάχο που προσκυνούσε τον Αη Γιώργη και φίλησε και το Δράκο μουρμουρίζοντας…πού ξέρεις…).

    Αν μπορείτε, δείτε την αλήθεια και μην κρύβεστε πίσω από Μακεδονικά και Αιγυπτιακά , Ασσυριακά και ουφοημερολόγια….

    Ένα κοινό σανίδι, μπορώ να το κάψω και να το ποδοπατήσω και να το δώσω άθυρμα τοις κυσί.

    Όταν όμως πάνω του ζωγραφιστεί η Εικών του Κυρίου μας ή της Παναγίας Μητρός του η Εικών, το προσκυνώ και το ευλαβούμαι και δεν το καταστρέφω, όχι για το σανίδι αλλά για το εικονιζόμενο.

    Έτσι και το ημερολόγιο-το οποιοδήποτε-όταν πάνω του κεντηθεί ο εόρτιος Κύκλος της Εκκλησίας Του, δεν είναι ένα ημερολόγιο-που σήμερα είναι και αύριο το πετάμε στα σκουπίδια-αλλά είναι το Εκκλησιαστικό ημερολόγιο δηλαδή το εορτολόγιο.


    Το ανοσιούργημα των μασώνων Μεταξάκη-Παπαδόπουλου δεν καλύπτεται με καμμία ψευτοδικαιολογία αγαπητέ.

    Οι Εβραίοι έθνος άκρως εμπορικό και πανούργο, ως γνωρίζετε πιθανώς, καθορίζει το εορτολόγιό του βάσει του σεληνιακού ημερολογίου…

    Λέτε να είναι οπισθοδρομικοί;…

    Ας σοβαρευτούμε κάποτε. Η ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ της αλλαγής του εορτολογίου ΔΕΝ ξεπερνιέται έτσι εύκολα:

    Είναι ΞΕΚΑΘΑΡΑ θέμα ΠΡΟΔΟΣΙΑΣ!

    ΑΚΥΛΑΣ (κατά κόσμον ΠΕΤΡΟΣ Γ. ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΣ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πολύ ὡραῖο τό σχόλιό σου, Πέτρε! Αὐτές τίς παρομοιώσεις μέ τόν καμβᾶ, τήν εἰκόνα τοῦ Κυρίου ἐπάνω σ' ἕνα παλαιό σανίδι κ.λπ. δέν τίς εἶχα σκεφθῆ. Καί τελειώνεις ἀκόμα πιό ὡραῖα, μέ τήν σκοπιμότητα τῆς ἀλλαγῆς τοῦ ἑορτολογίου, πού εἶναι ἡ ἕνωσις τῶν Ὀρθοδόξων μέ τήν πανσπερμία τῶν αἱρετικῶν, δηλαδή ἡ ἐξάπλωσις τῆς παναιρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ! Αὐτός εἶναι ἀκριβῶς καί ὁ λόγος πού προσδίδει στήν ἀλλαγήν τοῦ ἑορτολογίου δογματικόν χαρακτῆρα. Ὑπάρχει, βεβαίως, καί ὁ ἐξ ἴσου σοβαρός λόγος πού καθιστᾶ τήν ἀλλαγήν τοῦ ἑορτολογίου δογματικόν ζήτημα: ἡ ἀλλαγή κατέστρεψε τήν λειτουργικήν καί τήν διοικητικήν ἑνότητα τῆς Ἐκκλησίας, πού εἶναι δόγμα (Πιστεύω ... εἰς Μίαν, Ἁγίαν, Καθολικήν καί Ἀποστολικήν Ἐκκλησίαν). Καί τοῦτο ἦτο βέβαιον ὅτι θά συνέβαινε, διότι ὑπῆρχαν τά ἀναθέματα τριῶν Πανορθοδόξων Συνόδων τοῦ 16ου αἰῶνος κατά τοῦ νέου ἑορτολογίου τοῦ "πάπα" καί ἄρα ἦτο βέβαιον ὅτι τά πιστά μέλη τῆς Ἐκκλησίας δέν θά τό ἐδέχοντο. Συνεπῶς, τό νέον ἑορτολόγιον εἶναι αἵρεσις, ἐφόσον ἔβλαψεν τό δόγμα τῆς ἑνότητος τῆς Ἐκκλησίας μέ σκοπόν νά ὑποτάξῃ τήν Ὀρθοδοξίαν στόν Παπισμό (μόνον ὡς ὑποταγήν βλέπει τήν "ἕνωσιν" ὁ Παπισμός), πού σημαίνει κατάργησιν καί τῶν ἄλλων Ὀρθοδόξων δογμάτων! Δυστυχῶς, οἱ ἀδερφοί μας ΝΗται δέν τά βλέπουν αὐτά καί ἐπαναλαμβάνουν συνεχῶς ὅτι δέν ἔχουν σημασίαν τά ἡμερολόγια! Δέν μπαίνουν στόν κόπον ν' ἀναρωτηθοῦν: "Ἐφόσον δέν ἔχουν σημασίαν τά ἡμερολόγια, τότε ΓΙΑΤΙ ἆραγε τρεῖς Πανορθόδοξοι Σύνοδοι, κατά τά ἔτη 1583, 1587 καί 1593, ἀσχολήθηκαν μέ τήν πρότασιν τοῦ πάπα νά υἱοθετήσῃ καί ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία τό νέον παπικόν ἡμερολόγιον καί τήν ἀπέρριψαν;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι τρεις αυτοι Συνοδοι αναφερονται αποκλειστικως και μονο στο Πασχαλιο,το οποιο αλλαξαν μαζι με το ημερολογιο οι Λατινοι.Το 1924 αλλαξαν μονο το ημερολογιο.Ο ορος της Α'Οικουμενικης Συνοδου,ο Ζ'Αποστολικος Κανονας και ο Η' της Συνοδου του 1953 μιλουν μονο για το Πασχαλιο και δεν αναφερουν το ελαχιστο για το ημερολογιο.Στις ποινες των Κανονων εμπιπτουν οι Λατινοι,οι οποιοι καινοτομησαν το Πασχαλιο,και οχι οι Νεοημερολογιτες οι οποιοι αλλαξαν το ημερολογιο.Οπου διαβαζουμε Πασχαλιο και εορτολογιο,δεν πρεπει να μεταφραζωμε σε ημερολογιο.Σκεπτονται πονηρα οσοι ταυτιζουν εσκεμμενα το ημερολογιο με το εοτολογιο!Καλη Χρονια με αγαπη σε ολους.

      Διαγραφή
    2. Κατ' ἀρχάς, δέν εἶναι ἀληθές ὅτι οἱ τρεῖς Σύνοδοι τοῦ 16ου αἰῶνος κατεδίκασαν μόνον τήν ἀλλαγήν τοῦ Πασχαλίου. Στήν Ἐκκλησιαστικήν Ἱστορίαν τοῦ Μελετίου, Μητροπολίτου Ἀθηνῶν, Γ’ Τόμος, Βιέννη 1784, σελ. 402 (http://invenio.lib.auth.gr/record/125916), διαβάζουμε τά ἑξῆς: «Πατριαρχεύοντος τότε τοῦ Ἱερεμίου σύνοδος Μητροπολιτῶν συνήχθη ἐν Κωνσταντινουπόλει τῷ αφπγ’. ἐπιδημήσαντος καί Σιλβέστρου τοῦ Ἀλεξανδρείας, ἥτις κατακρίνασα τό καινοτομηθέν ὑπό Γρηγορίου τοῦ Ρώμης Καλενδάριον, δέν τό ἐδέχθη, κατά τήν αἴτησιν τῶν Λατίνων.» Βλέπεις, λοιπόν, ὅτι κατεκρίθη ἡ ἀλλαγή τοῦ ἡμερολογίου καί γίνεται λόγος γιά καινοτομία. Τώρα, σωστά βάζεις τό Πασχάλιον μαζί μέ τό ἑορτολόγιον, διότι τό πρῶτον ἀποτελεῖ μέρος τοῦ δευτέρου, καί οἰ Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας ἀπηγόρευσαν γενικῶς τήν διασάλευσιν τοῦ ἑορτολογίου. Συγκεκριμένα, ὁ 56ος Κανών τῆς ΣΤ' Οἰκ. Συνόδου ἀπαιτεῖ ὅλοι οἱ Χριστιανοί ν' ἀκολουθοῦν μίαν τάξιν παγκοσμίως ὅσον ἀφορᾶ τίς ἑορτές, τίς νηστεῖες καί γενικώτερον τήν λατρείαν. Τί ἔγινε, ὅμως, μέ τήν ἀλλαγήν τοῦ ἑορτολογίου τό 1924; Πρῶτον, ἐφόσον, ὅπως προανεφέρθη, ἡ Πανορθόδοξος Σύνοδος τοῦ 1583 κατέκρινε τήν ἀλλαγήν τοῦ ἡμερολογίου, ἦτο βέβαιον ὅτι κάποιοι δέν θ' ἀκολουθοῦσαν τήν καινοτομία καί ἄρα θά ἔπρεπε ν' ἀναμένεται τοὐλάχιστον ἕνα λειτουργικόν καί λατρευτικόν σχίσμα, καταπατῶντας ἔτσι τήν ΣΤ' Οἰκ. Σύνοδον. Ὥς γνωστόν, αὐτό πού συνέβη ἦτο ἀκόμη χειρότερον! Ὑπέστη βλάβη αὐτό τοῦτο τό Δόγμα τῆς ἑνότητος τῆς Ἐκκλησίας! Καί ἐφόσον αὐτό ἀνεμένετο νά συμβῇ, ἡ εὐθύνη ἀνήκει ἀποκλειστικῶς εἰς τούς καινοτόμους καί ὅσους τούς ἀκολουθοῦν ἐν γνώσει τῆς Προδοσίας των. Δεύτερον, περιεκόπη ἡ νηστεία τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων κατά 13 ἡμέρες κάθε χρόνο! Κάποια ἔτη μάλιστα ἡ νηστεία μηδενίζεται ἤ, ἀκόμη χειρότερα, ἀρχίζει μετά τήν ἑορτήν τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων!!! (Αὐτό συνέβη π.χ. τό 2013.) Τρίτον, ἀλλάζουν τά Εὐαγγέλια πού ἀναγιγνώσκονται κατά τόν ἐνιαύσιον κύκλον! Ὑπάρχουν καί ἄλλα πολλά. Αὐτά ὅλα δέν ἀποτελοῦν βλάβην τοῦ Δόγματος τῆς ἑνότητος, διασάλευσιν τοῦ ἑορτολογίου καί καταπάτησιν τῆς ΣΤ' Οἰκουμενικῆς; Καί πρός τί ὅλα αὐτά τά κακά; Ἔγιναν προκειμένου νά προχωρήσῃ ὁ Οἰκουμενισμός καί νά καταργηθῇ ἡ Ὀρθοδοξία! Τά γεγονότα βοοῦν! Χάριν παραδείγματος, εἰς τήν γνωστήν Ἐγκύκλιον τοῦ Οἰκ. Πατριαρχείου τοῦ 1920 ἀναφέρεται ξεκάθαρα ὅτι ἡ μεταρρύθμισις τοῦ ἡμερολογίου εἶναι «τό πρῶτον βῆμα» διά τήν ἕνωσιν τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μέ τίς ἄλλες «ἐκκλησίες», οἱ ὁποῖες εἰς τήν ἐν λόγῳ Ἐγκύκλιον ἀποκαλοῦνται «συγκληρονόμοι καί μέλη τοῦ ἰδίου σώματος», ἀνατρέποντας ἔτσι μίαν δισχιλιετῆ παράδοσιν. Ἐπίσης, εἰς τό βιβλίον τοῦ Ἀνθίμου, Μητροπολίτου Βιζύης, μέ τίτλον «ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΑΚΟΝ ΖΗΤΗΜΑ», τό ὁποῖον ἐδημοσιεύθη τό 1922, δύο ἔτη πρό τῆς ἀλλαγῆς, εἰς τήν σελ. 141 λέγει τά ἑξῆς: «ὅτι διά τοῦ ζητήματος τοῦ Ἡμερολογίου, ἐπιτυγχανομένης τῆς ἑνοποιήσεως αὐτοῦ, θέλει ἀναμφισβητήτως ἐπιτελεσθῆ τό πρῶτον σπουδαῖον βῆμα πρός ἐπίτευξιν τῆς μελετωμένης καί ὑπό τῶν πραγμάτων ἐπιτακτικῶς ἐπιβαλλομένης Κοινωνίας τῶν Ἐκκλησιῶν». Ἐπιπροσθέτως, μᾶς τό βεβαιώνουν καί τά γεγονότα πού ἠκολούθησαν τήν υἱοθέτησιν τοῦ ν.ἑ., ἤτοι ἡ προσχώρησις τῶν τοπικῶν «Ὀρθοδόξων Ἐκκλησιῶν» εἰς τό παναιρετικόν Π.Σ.Ε., ἡ «ἄρσις» ἀναθεμάτων (7-12-1965), οἱ ἑνώσεις Σαμπεζύ (1990) καί Μπαλαμάντ (1993), οἱ συμπροσευχές καί τά συλλείτουργα μέ τόν "πάπαν," ἡ πληθώρα αἱρετικῶν δηλώσεων πατριαρχῶν, ἀρχιεπισκόπων κ.λπ. Βλέπουμε, λοιπόν, ὅτι δέν πρέπει νά ὑπάρχῃ οὐδεμία ἀμφιβολία ὅτι ὁ σκοπός τῆς εἰσαγωγῆς τοῦ ν.ἑ. ἦταν ἡ προώθησις τῆς βρωμερῆς αἱρέσεως τοῦ Οἰκουμενισμοῦ, ἡ ὁποία, χάριν τῆς χλιαρότητος τῶν «Ὀρθοδόξων», ἔχει ἐπικρατήσει.

      Διαγραφή
  12. Kαλο ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΕΤΟΣ σε όλους και θαυμάζω με την επιμονή σας κύριε Αναξαγόρα μου, να στέλνετε σχόλια κάτω από ΑΣΧΕΤΟ θέμα ανάρτησης. Τέλος πάντων. Θα λάβετε απάντηση, αφού επιμένετε.Να μη σας στενοχωρήσουμε μέρες που είναι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αναξαγόρας έγραψε: «Οι Κανονες που εξεδωσαν οι Συνοδοι του ΙΣΤ'αιωνος,εχουν χρονικο χαρακτηρα και οχι διαχρονικο.Οι ποινες του κανονος της Συνοδου του 1593(και οχι 1953),ισχυουν για τους Λατινους οι οποιοι εκαινοτομησαν στο θεμα του Πασχαλιου.Ο κανονας ομιλει για το Πασχαλιο και μαλιστα επαναλαμβανει τον πρωτο κανονα της εν Αντιοχεια Συνοδου,ο οποιος αναφερεται στον ορο της Α'Οικουμενικης Συνοδου για την εορτη του Πασχα.Αλλα αν υποθεσουμε οτι ο κανονας της Συνοδου αναφερεται και στο ημερολογιο,θα επρεπε,περαν του οτι ηταν απαραιτητο αυτο να αναφερεται σαφως,να στηριζεται η αποφασις σε αλλες παλαιοτερες αποφασεις Συνοδων Οικουμενικων η εγκεκριμενων Τοπικων,οι οποιες να ομιλουσαν για θεματα ημερολογιου και δη του Ιουλιανου»

    ΑΚΥΛΑ ΑΠΑΝΤΗΣΕ : «Ο Αγαπητός σχολιαστής φαίνεται ότι ΜΕΤΑΤΟΠΙΖΕΙ το ΚΕΝΤΡΟ ΒΑΡΟΥΣ της επιχειρηματολογίας από το ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ στο ημερολόγιο. Η Εκκλησία του Χριστού αγαπητέ ΔΕΝ ενδιαφέρεται πρωτίστως για την αστρονομική (Επιστημονική) ακρίβεια και για τον λόγο αυτό ΟΥΔΕΠΟΤΕ εκπίπτει σε ημερολατρεία ή ημερολογιολατρεία! Κανονίζει τα του οίκου της με βάση τα εκάστοτε σύγχρονα δεδομένα. Αυτό έκανε και για το εορτολόγιό της. Ξεκινώντας από την βασικότερη των εορτών το Κύριον Πάσχα! Πάνω στο Πασχάλιο, «κεντήθηκαν» οι λοιπές δεσποτικές και θεομητορικές εορτές και ρυθμίστηκαν και οι λοιπές εορτές των Αγίων. ΜΕΧΡΙ την Ζ Οικουμενική Σύνοδο, ο εόρτιος κύκλος είχε ΑΠΑΡΤΙΣΘΕΙ ΠΛΗΡΩΣ , προσηρμοσμένος βεβαίως στο τότε σύγχρονο Ιουλιανό ημερολόγιο. Ο Εόρτιος κύκλος σκοπό έχει τον εξαγιασμό του χρόνου δια των εορτών και δεν έχει σημασία το πότε εορτάζεται μία εορτή, ΑΡΚΕΙ ΑΥΤΟ να γίνεται ΕΚ ΣΥΜΦΩΝΟΥ ΥΠΟ ΟΛΗΣ της Εκκλησίας (βλέπε Αναστάσιμο Κανόνα η ωδή, ήχος Δ-ποίημα του Μεγίστου Δογματικού Πατρός, Αγίου Ιωάννου Δαμασκηνού: …ΜΙΑΝ έδειξας Δέσποτα Εκκλησίαν ανυμνούσαν σε τοις επί γης και ουρανού συμφώνως ψάλλουσιν…). Αι σύνοδοι, όσον αφορά στο εορτολόγιο, αρχής γενομένης από την Α’Οικουμενική με το Πάσχα, φρόντισαν κυρίως για την τήρηση αυτής της ΣΥΜΦΩΝΙΑΣ ΟΥΡΑΝΙΩΝ και ΕΠΙΓΕΙΩΝ! Ψάλλοντες ΑΛΛΟΣ ΑΛΛΑ κατά τον ΙΔΙΟ χρόνο είναι ΙΔΙΟ ΑΤΑΞΙΑΣ. Και στην αρχή μεν ήταν ίσως αναμενόμενον. Επιτευχθείσης όμως της συμφωνίας η αυθαίρετη διαταραχή της, ΜΑΛΛΟΝ ΔΟΛία φαίνεται.
    Να υπενθυμίσω δε ότι ο Μ.Κωνσταντίνος, στην επιστολή την οποία απέστειλε στους επισκόπους, οι οποίοι δεν παρευρέθησαν τονίζει (ΒΕΠΕΣ, τ.24, σ. 153): «..ΕΣΤΙ δεινόν τε και ΑΠΡΕΠΕΣ κατά ΤΑ ΑΥΤΑΣ ΗΜΕΡΑΣ, ετέρους μεν εν ταις νηστείαις σχολάζειν ετέρους δε συμπόσια συντελείν και μετά τας του Πάσχα ημέρας άλλους μεν εν εορταίς και ανέσεσιν εξετάζεσθαι, άλλους δε ταις ωρισμέναις εκδεδόσθαι νηστείαις..». Και ο Άγιος Επιφάνιος Κύπρου : «προ του (Μεγάλου) Κωνσταντίνου τα σχίσματα ήν, και ην ΧΛΕΥΗ Ελλήνων λεγόντων και ΧΛΕΥΑΖΟΝΤΩΝ ΤΗΝ εν τη Εκκλησία ΔΙΑΦΩΝΙΑΝ …» Ο Ε κανών της 6ης Οικουμενικής Συνόδου δε ορίζει: «..Κατά πάσαν την οικουμένην…ΜΙΑ κατακολουθείν τάξει..».
    (συνεχίζεται)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Αναξαγόρας έγραψε: «Οπως δηλαδη,για να απορριψη η εν λογω Συνοδος την καινοτομια των Λατινων εις την εορτη του Πασχα,εστηριχθη στον Α'Κανονα της εν Αντιοχεια Συνοδου,ετσι για να απορριψη το ημερολογιο θα επρεπε να στηριχθη σε καποιο αναλογο Κανονα.Διοτι μονο ετσι η Συνοδος αποδεικνυει οτι ειναι συνεχεια των εγκεκριμενων Συνοδων και ως εκ τουτου κινειται στον χωρο της Ορθοδοξου Παραδοσεως.Τετοια περιπτωσις,ομως,σε ολο το Πηδαλιο δεν υπαρχει.Αρα λοιπον,αν υποθεσωμε οτι η Συνοδος δια του Η'Κανονος της κατεδικασε το ημερολογιο,σημαινει οτι η Συνοδος αυτη εκαινοτομησε και συνεπως δεν ειναι Ορθοδοξος.Εκτος βεβαιως,αν το επραξε αυτο για λογους ποιμαντικους,δηλαδη για να απομακρυνθουν οι Ορθοδοξοι απο τους Λατινους Εις αυτην ομως την περιπτωσι η καταδικη του ημερολογιου εχει αλλη εννοια και,οπωσδηποτε,ο Κανονας αυτος ειναι χρονικος και οχι διαχρονικος.Ενα κειμενο του Μελετιου Πηγα ,αναφερεται σε μια επιστολη του αποκλειστικα και μονο στο οτι η αλλαγη του Πασχαλιου απο τους Λατινους ηταν η αιτια της απορριψεως του ημερολογιου και της συγκροτησεως των Συνοδων του ΙΣΤ'αιωνος.Στο κειμενο αυτο ο Μελετιος Πηγας,εστιαζει το θεμα στο Πασχαλιο και ΜΟΝΟ σ'αυτο,χωρις την παραμικρη αναφορα στο ημερολογιο.Αν το προβλημα ηταν η αλλαγη του ημερολογιου θα επρεπε οπωσδηποτε να το αναφερη,διοτι περιγραφει και εξιστορει τις αιτιες και τα γεγονοτα που τον οδηγησαν στην συνταξι του Αλεξανδρινου τομου(Μελετιου Πηγα,Επιστολαι,ΚΓ'περιοδ.Εκκλησιαστικος Φαρος,τομ.ΝΓ' 1971,ΙV,σαε.611).»
    (συνεχίζεται)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. (συνέχεια από προηγούμενο)
    ΑΚΥΛΑΣ στον Αναξαγόρα ΑΠΑΝΤΗΣΕ :» Η Ορθόδοξη Εκκλησία μέ τις Πανορθόδοξες Συνόδους του 1583 καί 1593, (αλλά καί του 1587, καί επί 350 χρόνια ηρνείτο σθεναρώς νά ακολούθησει τό φράγκικο ημερολόγιο, και νά προσαρμοσει τό εορτολόγιό της στό παπικό καλενδάριο καί νά αλλάξει τό Μηνολόγιον. Καί όχι μόνον ΗΡΝΕΙΤΟ οιανδήποτε εορτολογική αλλαγή αλλά ΑΝΑΘΕΜΑΤΙΣΕ και ΟΣΟΥΣ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ, θά δέχονταν τό φράγκικο ημερολόγιο.
    1η απόφαση της Συνόδου του 1583, O οποία υπογράφεται από τούς Πατριάρχες Κωνσταντινουπόλεως Ιερεμία, Αλεξανδρείας, Σίλβεστρο, Ιεροσολύμων, Σωφρόνιο καί από τούς υπόλοιπους παρόντες αρχιερείς:
    Κανών Ζ': " Όποιος δέν ακολουθεί τά έθιμα της Αγίας Ορθόδοξου Εκκλησίας, καθώς αι Άγιαι Επτά Οικουμενικαί Σύνοδοι Εθέσπισαν, καί τό Άγιον Πάσχα καί τό Μηνολόγιον καλώς ενομοθέτησαν νά ακολουθώμεν, καί θέλει νά ακολουθή
    τό νεοεφεύρετον Πασχάλιον καί νέον Μηνολόγιον των αθέων αστρονόμων του Πάπα, καί Εναντιώνεται εις αυτά όλα και θέλει νά ανατρέψη καί νά χαλάση τά πατροπαράδοτα δόγματα καίέθιμα της Αγίας Ορθόδοξου Εκκλησίας, Ας έχει
    τό ανάθεμα καί έξω της του Χριστού Εκκλησίας καί της των Πιστών ομηγύρεως ας είναι.
    Εσείς δέ οι ευσεβείς καί Ορθόδοξοι Χριστιανοί μένετε Εν οις εμάθετε, εγεννήθητε καί ανετράφητε καί, όταν το καλέση ο καιρός καί η χρεία, καί αυτό τό αίμα σας νά χύνετε, διά νά φυλάξετε τήν πατροπαράδοτον πίστιν καί ομολογίαν σας καί νά φυλάγεσθε από τών τοιούτων, καί προσέχετε, ίνα καί Ο Κύριος Ιησούς Χριστός σας βοηθά, Άμα καί η ευχή της ημών μετριότητος είη μετά πάντων υμών. Αμήν."
    1583 Ινδικτίων ιβ΄, Νοεμβρίου κ' "
    Και βέβαια αγαπητέ Αναξαγόρα γίνεται μνεία των υποθηκών των προγενεστέρων συνόδων. Δεν έχω το χρόνο να επεκταθώ περισσότερα σε θέματα τα οποία έχουν εκθέσει αρμοδιότεροι και καλύτεροί μου! Δόξα τω Θεώ υπάρχει πολλή και καλή βιβλιογραφία και σε περίπτωση που νομίζεις ότι σου λείπει (μια και βλέπω ότι προσπαθείς να είσαι ενημερωμένος) πολύ ευχαρίστως να σου στείλω.
    Το γεγονός ότι το μόνο που μπόρεσα να βρω ως αιτία της εορτολογικής μεταρρύθμισης, όταν αναρωτήθηκα γι αυτό;(διότι αγαπητέ Αναξαγόρα όπου είσαι σήμερα ήμουν και εγώ κάποτε…), ήταν « πίεση από την πολιτεία» μόνο για γέλια και για ανίδεους είναι: Πολιτεία η ΧΟΥΝΤΑ;;;Από πού και ως που;;;Και ποια πίεση τη στιγμή που αυτή η έρμη η πολιτεία το 1923 είχε νομοθετήσει με σαφήνεια ότι εισάγεται το Γρηγοριανό για τις πολιτικές συναλλαγές ενώ η Εκκλησία διατηρεί το Ιουλιανό. Η δε 25η Μαρτίου ωρίσθη να εορτάζεται με το Ιουλιανό. ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΕΝΑ χρόνο δημιουργήθηκε αυτή η ΑΦΟΡΗΤΗ ΠΙΕΣΗ. Και πως δεν φάνηκε πουθενά καμμία δημοσιευμένη πίεση;;;Η χούντα Πλαστήρα-Γονατά ήταν τόσο φωτισμένη να υποθέσω που αφουγκράζονταν τις ανάγκες του λαού;;; Ποιος ΑΝΤΕΧΕΙ ΤΟΣΗ κοροϊδία ΣΗΜΕΡΑ;;»

    (συνεχίζεται)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. (συνέχεια από προηγούμενο)
    ΑΝΑΞΑΓΟΡΑΣ έγραψε: «Απο τις τρεις αυτες Συνοδους του ΙΣΤ' αιωνος,δεν σωζονται και δεν υπαρχουν πρακτικα και συνοδικες αποφασεις,τα οποια ονομαζονται τομοι.Εφ'οσον ηταν τοσο σημαντικες οι αποφασεις αυτες και μαλιστα αποσκοπουσαν στην διαφυλαξι και προστασια των Ορθοδοξων απο την παπικη προπαγανδα,θα επρεπε οσο το δυνατον να αποσταλουν και να ανακοινωθουν στους Ορθοδοξους δια μεσου των τοπικων Εκκλησιων και δη των Επισκοπων Διοτι τι ειδους προστασια παρεχεται στον λαο,ποια ενημερωσις περι του κινδυνου και,κυριως,τι ειδους ομολογια ειναι αυτη των εν λογω Συνοδων,οταν οι αποφασεις των αποκρυπτονται και εξαφανιζονται,την στιγμη που εχουμε πρακτικα και αποφασεις απο πολυ παλαιοτερες Συνοδους και μαλιστα αυτα διεσωθησαν μεσα απο θυελωδεις κοσμοιστορικες καταστασεις,οπως οι σταυροφοριες,οι τουρκικες καταληψεις κλπ.Αυτα δε που μας διασωζει ο Δοσιθεος Ιεροσολυμων στον τομο Αγαπης,και ειδικα ο ογδοος Κανονας της Συνοδου του 1593,ομιλουν αποκλειστικα και μονο για το ΠΑΣΧΑΛΙΟ,το οποιο αλλαξαν οι Λατινοι.Λεει ο Αγιος Νικοδημος στην υποσημειωσι του Ζ'Αποστολικου κανονος:Λεγει γαρ εν τω αυτω λογω(ο ΑΓΙΟΣ.Ιωαννης ο Χρυσοστομος)οτι το να νηστευση τινας και το να καμη Πασχα εις τουτον τον καιρον, η εις εκεινον,μετα την εικοστην πρωτην του Μαρτιου,θετεον,ως καμνομεν ημεις οι Γραικοι,η μετα την ενδεκατην Μαρτιου,ως καμνουσιν οι Λατινοι,τουτο ΔΕΝ ειναι ΕΓΚΛΗΜΑ.»(συνεχίζεται)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. (συνέχεια από προηγούμενο)
    ΑΚΥΛΑΣ στον Αναξαγόρα ΑΠΑΝΤΗΣΕ: Δεν είναι έτσι τα πράγματα αγαπητέ. Υπήρχε ΕΥΡΥΤΑΤΗ ενημἐρωση επί των αποφάσεων των συνόδων αυτών και επειδή οι επίσκοποι απεδείχθησαν συνετοί το θέμα «ετάφη» για να έρθει ξανά στην επιφάνεια από τα όργανα του ακατονόμαστου, όταν ωρίμασαν οι συνθήκες (λέγε με εκκοσμίκευση) και εξαπολύθηκε η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ του 1920 (η οποία παρεμπιπτόντως κρατήθηκε ΠΟΛΥ ΜΥΣΤΙΚΗ…χρόνια χρειάστηκαν για να διαβαστεί από τους πολλούς…) με την οποία απεκαλύπτετο και η ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΣ της εορτολογικής ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗΣ , η οποία ήτο ο κοινός υπό πάντων (δηλαδή υπό των νέου τύπου Ορθοδόξων και των λοιπών κλάδων…) εορτασμός….

    ΑΝΑΞΑΓΟΡΑΣ ΕΓΡΑΨΕ: «Το δε να σχιση τινας την Εκκλησιαν(1924) και να αντιστεκηται φιλονεικως,και να καμνη διχοστασιας και διαιρεσεις,και να χωριζη τον εαυτον του παντοτε απο την κοινην συνοδον της Εκκλησιας(Γ.Ο.Χ),τουτο ειναι αμαρτημα ΑΣΥΓΧΩΡΗΤΟΝ,και κατηγοριας αξιον,και πολλην εχει την κολασιν και τιμωριαν!»

    ΑΚΥΛΑΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕ:
    ΣΧΙΖΕΙ την Εκκλησία όποιος ΑΘΕΤΕΙ την ΠΑΡΑΔΟΣΗ! Οι ΓΟΧ ΕΙΣ ΟΥΔΕΝ αθέτησαν την παράδοσιν. Οι καινοτόμοι Μεταξάκης και Παπαδόπουλος, ΑΝΕΥ της συγκαταθέσεως ΑΠΑΣΗΣ της Εκκλησίας-όπως το παραδέχονται και οι ίδιοι-ΤΟΛΜΗΣΑΝ να την ΣΧΙΣΟΥΝ. Η κάλυψή τους από την κοσμική εξουσία ΕΙΣ ΟΥΔΕΝ, τους δικαιώνει. Ο Βενιζελικός Μεταξάκης , καθηρημένος Μητροπολίτης Αθηνών καταλαμβάνει ελέω ΜΑΣΩΝΩΝ, τον Οικουμενικό Θρόνο, ΣΧΙΖΕΙ την Εκκλησία με ΣΥΝΕΡΓΟ τον Χρυσόστομο Παπαδόπουλο κατά τον οποίο ως Καθηγητή-Αρχιμανδρίτη, η ΜΟΝΟΜΕΡΗΣ αλλαγή ΣΥΝΙΣΤΟΥΣΕ ΣΧΙΣΜΑ και ως Αρχιεπίσκοπο, ήταν καλώς καμωμένη, ελέω των λογχών της χούντας Πλαστήρα-Γονατά και της αριστίνδην (άκουσον –άκουσον πατέντα!!) «συνόδου» και ουχί ΣΥΜΠΑΣΗΣ, της κανονικής ιεραρχίας. Μετά από το κυνήγι του από τον Οικουμενικό θρόνο ο Μεγαλομασώνος Μεταξάκης καταλαμβάνει και τον θρόνο της Αλεξανδρείας, ο οποίος δεν είχε συγκατατεθεί για την εορτολογική αλλαγή, και …φυσικά συμφωνεί και αυτός ο Θρόνος…Δε γελάτε κόσμε;;;;»

    ΑΝΑΞΑΓΟΡΑΣ ΕΓΡΑΨΕ : «Η Εκκλησια της Φινλανδιας,λοιπον,δεν εχει ''πολλην την κολασιν''!!"'»

    ΑΚΥΛΑΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕ: «Ώστε δεν έχει κόλασιν η ποδοπατούσα την Α Οικουμενική σύνοδο και τους όρους της και…

    ΑΝΑΞΑΓΟΡΑΣ ΕΓΡΑΨΕ: «Πολλην την κολασιν''εχουν οι εκκλησιες των Γ.Ο.Χ.!!!

    ΑΚΥΛΑΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕ : «Οι οποίοι Γ.Ο.Χ. τηρούν ΑΠΑΡΕΓΚΛΙΤΩΣ και τον όρο της Α οικουμενικής συνόδου….
    Τι είπωμεν και τι λαλήσωμεν…δια την υμετέραν στρεψοδικίαν;

    Αγαπητέ «Αναξαγόρα» μήπως ενεργείται θέατρο του παραλόγου εν προκειμένω;; Και σε παρακαλώ θερμά: Μην ομιλείς και επιχειρηματολογείς περί ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΩΝ …είναι ΑΝΟΥΣΙΟ. Στοιχεία αστρονομίας γνωρίζομεν και υπέρ του ηλιοκεντρικού συστήματος είμεθα, αλλ’ εν προκειμένω αυτά είναι παντελώς ΑΧΡΗΣΤΑ… Να επιχειρηματολογείς περί της αναγκαιότητος αλλαγής της τάξεως της Εκκλησίας σε θέματα εορτολογίου και να τονίζεις ότι αυτή η αναγκαιότης ήτο και το μέγα εφεύρημα των θλιβεράς μνήμης Οικ. Πατριάρχου Μελετίου Μεταξάκη και Αθηνών Χρυσοστόμου Παπαδοπούλου, ων τα έργα και ημέραι καλόν είναι να ταφούν εις λήθην βαθείαν!!! Αν καταφέρνεις αυτά να τα συμβιβάσεις με την συνείδησή σου, προχώρα στην έκθεση των επιχειρημάτων σου!

    Καλά Χριστούγεννα!!!»
    ΑΚΥΛΑΣ κατά κόσμον Πέτρος Γ. Κουτσούκος



    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Και ΕΛΕΟΣ αδελφοί ΕΛΕΟΣ!!!
    (με βαραίνουν κάτι μελομακάρουνα, δεν αντέχω άλλη επιχειρηματολογία κάτω ΑΠΌ ΑΣΧΕΤΗ ΑΝΑΡΤΗΣΗ, ΑΣ ΛΥΠΗΘΟΥΜΕ τους ΑΝΥΠΟΨΙΑΣΤΟΥΣ, περαστικούς αναγνώστες που ΔΕΝ μας χρωστάνε να τους ταλαιπωρούμε με τα ΑΛΥΤΑ τα εκκλησιολογικά προβλήματα τα ημέτερα.)

    ΔΕΝ θα ανεβάσω άλλα σχόλια. Το είπα και δεν το τήρησα. Τώρα θα το τηρήσω.

    ΑΡΚΕΤΆ, για το φιλοθΕαμον κοινόν. Αρκετά!
    ;-(
    (ο φιλοθεΆμων η φιλοθεΆμων, το φιλοθΈαμον , ο τόνος στο ΘΕ, στο ουδέτερο γένος για να ξέρουμε!)

    ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΠΕΙΣΘΕΙ ΜΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ , ΜΑΚΑΡΙ ΚΑΙ Ο ΘΕΟΣ Ο ΙΔΙΟΣ ΝΑ ΤΟΥ ΤΗΝ ΠΕΙ...

    Μας το είπε αυτό, ο ίδιος ο Κύριος...
    Επομένως;
    Επομένως κάνε μόκο, νεαρέ Αλκιβιάδη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή