-Γιατί ο Θεός να παραμένει αόρατος;
Λατρεμένο μου
την πετριά, αυτής της ερώτησης την έφαγα νωρίς εν τω βίω.
Σχεδόν από τότε που θυμάμαι το χαζό εαυτό
μου, μου βγαζε την ψυχή στο συγκεκριμένο ερώτημα. Και όλο κάποιος, παραδίπλα, απάνταγε:
Οι στιχομυθίες (εσωτερικές εντός της
κεφαλής, και εξωτερικές- από κατηχητές, παπάδες, φιλοσόφους,
κουλτουριάρηδες και το κακό συναπάντημα), περίπου, οι
ακόλουθες:
-Γιατί ο Θεός να παραμένει αόρατος;
-Γιατί έτσι! Λογαριασμό θα σου δώσει;
-Γιατί να μην τον βλέπουνε, μανδάμ, τα
ματάκια μας;
-Επειδή δεν θ' άντεχες, βόιδι, τόση λάμψη,
θα κινδύνευες να χάσεις το φως σου!
-Γιατί να μη τον αδράχνουμε στα χεράκια μας;
-Είσαι τρελή; Πώς να συλληφθεί ο
Αχώρητος;!
-Γιατί να μην ακούμε τη Θεσπέσια Φωνή Του;
-Εντάξει τώρααα! Αφού σωματικά,
προέκυψες και μισόκουφη, όρνιο μου,
απ’ το 'να σου αυτί.
σαν πολλές απαιτήσεις δεν έχεις;
- Εκπέμπεται ψιθυριστά η
Φωνή του Κυρίου, σου λέω!
Δε γίνεται να τη συλλάβει το «πάσα
ένα»(σαν και σένα) κουφάλογο!
-Γιατί να νιώθουμε μερικές φορές ολομόναχοι
παρατημένοι στον απερίγραπτο πόνο μας, σ’
έναν κόσμο τεράστιο;
-Το "ολομόναχοι", ρε στούπαλο,
τυγχάνει ψευδαίσθηση,
απάτη των σωματικών αισθήσεων
ισχυρότατη.
-Εδώ ο ανθρωπάκος ο Σνόουντεν, Θεός, σαφώς και δεν ήτανε
και από μόνος του, κοίτα πόσους φακέλωνε, αόρατα!
-Εννοείς ότι είναι ψευδαίσθηση, της μοναξιάς μας η αίσθηση;
-Μάλιστα. Κυριότατα αυτό εννοώ.
Ο Θεός χρυσούλι μου, υπάρχει πιο πολύ από όσο υπάρχεις εσύ
και το πληκτρολόγιο, που τούτη την ώρα ζουλάς με τα λωλαμένα
σου δάχτυλα.
Αλλά πρέπει να παραμένει αόρατος, για το καλό το δικό σου.
-Γιατί, μωρή Σαλογραία, τι κακό θα προέκυπτε, αν τον Κύριο του Παντός
λιγουλάκι, αν, με κάποιον τρόπο, τον
έβλεπα;
-Τι κακό θα προέκυπτε; Α χαχούχααα!
Βλέπω δεν έχεις την παραμικράν συναίσθησιννν περί των κινδύνων
και των εσωτερικών χαλίων που σε
διακρίνουν!
-Κυρά μου, εδώ έναν άγιο άνθρωπο, σου στέλνει ο
Θεός, δίπλα σου κάποτε, και συ τον άγιο τον συνηθίζεις επειδή τον βλέπεις και φορεί σάρκα και
ρούχα, και μετά σιγά σιγά αρχίζεις και του αποδομείς την προσωπικότητα με διάφορα υποτιμητικά
σχόλια του τύπου:
«Α καλέ! Δεν
είναι δα και τόσο άγιος όσο νομίζετε! Τον κρυφοκοίταξα που μια
φορά, εκεί στον όρθρο, ψιλοχασμουρήθηκε! Οι άγιοι δε χασμουριούνται, πουλάκι
μου! Οι αγιοι φορούν διαρκώς το ατσαλάκωτο φωτοστέφανο, δε βήχουν, δεν τρώνε
γλυκάκια, δεν πέρδονται, δεν έχουν ρυτίδες, αν είναι δυνατόν ούτε γελάνε
με ανέκδοτο για παπάδες- το κυριότερον! Είναι σοβαροί οι άγιοι,
ανύστακτοι, πνευματικώς ευρισκόμενοι στην ύψιστη ετοιμότητα για την
ακατάβλητη πάλη κατά του Κακού και των ποικιλομόρφων παραφυάδων
του".
-Πολλά θα μπορούσε ένας θεολογών να μας
απαντήσει,
επάνω σε αυτό το ερώτημα, ζωντοβολάκι μου.
Επειδή όμως εγώ δεν σκαμπάζω γρυ από
θεολογία
θα σου το πω απλά, όπως το καταλαβαίνω:
Ο Θεός πρέπει να παραμένει αόρατος στα σωματικά μάτια,
όσο ζούμε στην εδώ διάσταση πραγμάτων, προκειμένου να μην παραβιάζεται
με κανένα τρόπο η ηθική(= επιλογή, ανάμεσα σε κακό και καλό)
ελευθερία μας.
Όταν ο άνθρωπος νιώθει ολομόναχος,
και ότι δεν τον κοιτάζει-βλέπει
κανείς,
τότε επιλέγει πιο ελεύθερα αυτό που επιλέγει.
Είναι ξεκάθαρο.
Όταν νιώθεις ότι σε στοχεύει μια κάμερα
την ώρα που μιλάς, ή σε
"αποθηκεύει" ένα ζευγάρι μάτια,
πάραυτα η συμπεριφορά σου αλλάζει,
τροποποιείται, έτσι δεν είναι;
-Εδώ τροποποιείται η συμπεριφορά των ηλεκτρονίων -είπαμε-
απ' το μάτι του παρατηρητή(πείραμα του Niels Bohr, κοίτα και την παλιότερή μου ανάρτηση
με τίτλο η κυματική θεωρία
της ύλης και οι χαμένοι παπάδες
και ό,τι καταλάβεις- κατάλαβες!)
-Η δική μας συμπεριφορά, δε θα επηρεαζόταν, καλτάκα;!
-Μη βρίζεις! Μη βρίζεις και δίνεις αφορμή
να σε υβρίζουν οι κακοπροαίρετοι, ως υβρίστρια- τρελόγρια!
-Εντάξει! Σωπαίνω. Και συνεχίζω στο θέμα μας:
Γι αυτό,
λοιπόν, βλαμμενούλα μου,
και κανείς δεν μπορεί να κρίνει επί της ουσίας κανέναν.
Επειδή πάντα τα δεδομένα που συνάγονται εκ της παρατηρήσεως του πλησίον μας- εφόσον ο πλησίον, γνωρίζει ότι τον παρακολουθούμε- παραμένουν ελλιπή και σκιώδη.
- Και όταν δεν το γνωρίζει την ίδια έλλειψη πληροφορίας έχουμε άπαντες, διότι η πληροφορία γύρω και
μέσα μας, τυγχάνει απύθμενη.
-Σύμφωνοι!
Λοιπόν, για ημετέρα προφύλαξη, περιστέρι
μου,
ο Θεός πρέπει να παραμένει αόρατος.
-Ναι, αλλά...σε παλιότερες
εποχές
γιατί με κάποιο
τρόπο ιδιαίτερο φανερώνοταν;
-Επειδή εκείνες οι παλιότερες εποχές, οι άνθρωποι, μεγάλωναν
αλλιώς, δεν είχε καταντήσει ο νους τους σουρωτήρι από την αχαλίνωτη
πληροφόρηση,
διέθεταν μια
άλλη αγνότητα,
επιμένω σε
αυτό, παπα-Κώστα μου.
Εξάλλου...
σε παλιότερες εποχές οι άνθρωποι προετοιμάζονταν για την
προσέγγιση του Θείου, με αδιάλειπτη προσευχή, με αυστηρή νηστεία, με δέος, με αίσθηση του ιερού, με άλλο σέβας και αφάνταστη, εξονυχιστικά επιμελημένη, εσωτερική καθαρότητα...
Εμείς που σήμερα ξημεροβραδιαζόμαστε μπροστά σε οθόνες, που φλυαρούμε ακατάπαυστα επί παντός επιστητού, που τρώμε τον άμπακο, -που ξεσκίζουμε δια της κρυφής και φανερής κατακρίσεως όλη μέρα- το καταπέτασμα των ψυχών των πλησίον μας, σοβαρολογείς ότι θα αξιωθούμε να δούμε οφθαλμοφανώς, τις ουράνιες δυνάμεις, κυρά σαλεμένη μου;
Για να καταλάβεις την αναλογία, σε ερωτώ ευθαρσώς:
-Εσύ
αποκαλύπτεις τα σώψυχά σου σε άνθρωπο, που σου φαίνεται φθονερός, συμπλεγματικός,
εμπαθής, καφρεπίκαφρος;
-Με την
καμία κυβέρνηση!
Προτιμώ να σκάσω απ' τη σιωπή, να πεθάνω!
-Ε, άλλο τόσο
και ο Θεός δεν αποκαλύπτει με την καμία το Πρόσωπό Του,
δεν
συν-διαλέγεται με σκληρόκαρδα
(όπως τα μούτρα σου),βέβηλα
πρόσωπα.
-Εντάξει, με έπεισες, με έπεισες!
Δε αντέχω,
όμως, άλλη κατήχηση και...λειτουργική, βραδιάτικα, έλεοςςςς!
Νύσταξα! Θα πάω για πλονζόν στο κρεβάτι!
-Άει στο καλό. Να μου γράφεις!
-Ναι εαυτέ!
Πρώτα ο Θεός, θα σου γράφω!
Καλή μας
αντάμωση!
Αν ο Θεός ήταν ορατός θα ήμασταν όλοι κάτι χειρότερο από δούλοι, θα ήμασταν ανδρείκελα, σάρκινες κούκλες σε μια βιτρίνα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοιός θα μπορούσε να αρθρώσει μια σκέψη, να κάνει έναν δια-λογο; Θα έπαυε το μόνο που πραγματικά θέλει ο Θεός από εμάς, να καταστούμε μοναδικά και ανεπανάληπτα πρόσωπα μέσα από την δια του λ/Λόγου αναζήτηση και συζήτηση μαζί Του.
Eλένη
Διαγραφήαυτό που γράφεις άψογα ως αυτονόητο, σε διαβεβαιώνω ότι για τη δική μου λογική δεν ήταν!
Μου πήρε πολλά χρόνια μέχρι να καταλάβω...
Υπάρχει ακόμα ένα εμπόδιο που εμποδίζει τους ανθρώπους να δούν το Θεό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι οι "θρησκευόμενοι" ανθρώποι, που με τον εαυτό τους, το εγώ, "κρύβουν" την παρουσία του Θεού. Αυτό είναι το μεγαλύτερο κακό.
ΑΩ
Συμφωνώ απολύτως. Από αυτό πάσχουμε σχεδόν όλοι στις μέρες μας..
ΔιαγραφήΟρθότατη η τοποθέτησή σου Ελένη, συμφωνώ και επαύξανω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Θεός δεν δέχεται μία γλειώδη αβασάνιστη σχέση, ούτε επιβάλλει την παρουσία Του, την προσφέρει. Κι προσφορά Του αυτή δεν μπορεί να γίνει δεχτή παρά μόνο με ίσους όρους. Δηλαδή με την αντίστοιχη προσφορά μιάς ταπεινής γεμάτης αγάπης καρδιάς.
Μιάς προσφοράς κι απ'τους δύο που σεμνά και διακριτικά, θ'αναζητούν ο ένας τον άλλον, με βαθή και αμοιβαίο σεβασμό και με επίγνωση της άφατης ομορφιάς που χαρίζει η αμοιβαία αγάπη.
ΑΩ
Πολύ ωραία το έθεσε η Ελένη.Άλλη μια φορά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜΗ με τσιγγλάς με τις παλαιότερες εποχές και τους αγνούς ανθρώπους.Θα πάει αλλού η κουβέντα και θα γράφω κατεβατά.
παπα-Κώστας
παπα-Κώστα μου
Διαγραφήόσο και να μη θες να το παραδεχτείς
θα επιμείνω ότι στην εποχή μας έχουμε μια διαφθορά του μυαλού και των ηθών που σε καμία άλλη προγενέστερη εποχή, στα χριστιανικά τουλάχιστον περιβάλλοντα, δεν υπήρχε!
;-)
Δεν θα επιμείνω,θα πω μόνο ότι ευτυχώς που δε μεγάλωσα σε τέτοια περιβάλλοντα που αφήναν μια κόρη ανύπαντρη για να τους γηροκομεί.Μωρέ πώς μου ήρθε αυτό;
ΔιαγραφήΚάτι άσχετο.Επειδή κάποια στιγμή έγραφαν δυο Χ στα σχόλια,να πω σε αυτόν που ανέφερε το βιβλίο του Ρεζά Ασλάν ότι είναι πράγματι πολύ ενδιαφέρον.
παπα-Κώστας
Respect !! Τα είπε όλα η παρα-κόσμια Ελένη, και συμφωνήσατε όλοι.
ΔιαγραφήΑγαπητέ παπα-Κώστα εδώ είμαι. Χαίρομαι που βρήκες ενδιαφέρουσα την επιλογή του βιβλίου. Εγώ λόγω κάποιων προβλημάτων που με απασχολούν, έχω κολλήσει στο 6ο κεφάλαιο όπου γίνεται λόγος για την ανάπτυξη της ισλαμικής θρησκείας και του ισλαμικού νόμου.(εκεί θα διαβάσεις για το πως μια θρησκεία μεταμορφώθηκε σε τρόπο ζωής με κύριους καθοδηγητές τους ουλεμάδες, και πως τα θεολογικά περιπλέκονται με τα νομικά).
Την καλησπέρα μου σε όλους σας.
Σας διαβάζω σχεδόν ανελλιπώς και σας χαίρομαι.Οι γνώσεις μου δεν μου επιτρέπουν και πολλές παρεμβάσεις οπότε μένω στο παρασκήνιο.
Χ
Υ.Γ
'Όποτε σχολιάζω ως ανώνυμος βάζω το διακριτικό Χ που είναι το αρχικό του ονόματός μου.(Η αγαπημένη Ευανθία βέβαια γνωρίζει την διαδικτυακή μου ταυτότητα μιας και έχουμε ανταλλάξει κάποια ηλεκτρονικά γράμματα).
Ο έτερος Χ έβαζε και μια μικρή τελεία δίπλα και έχω την εντύπωση ότι πλέον υπογράφει ως ΑΩ. Σωστά;
Eυγενέστατε ηλεκτρονικέ συνοδοιπόρε Χ
ΔιαγραφήΕυχαριστούμε πάντα για την καλή σου διάθεση, για την ταπεινοφροσύνη της μαθητείας
και για τις επεξηγήσεις περί της υπογραφής.
Νομίζω ότι δεν υπαρχει κανένα μπέρδεμα πλέον.
Καλό απόγευμα σε όλους τους φίλους...
;-)
Καλο βραδυ σε ολους τους φιλους!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο κειμενο παντα με χιουμορ!
Τωρα εαν πω αυτα που εχω κατανοησει ελπιζω να μην ε παρεξηγησετε...απο μελισσομαζεματα για κατανοηση Του δηλαδη ,οποτε και η κατανοησις θα φερει και τα αισθηματα εκεινα που φερνουν πιο κοντα στον Σωτηρα Χριστο.
Αυτος διψα την τελειωση -μας
Εμεις αγωνιζομεθα αλλα τις νικες αποδιδουμε σε Αυτον ,ενω την ηττα στον εαυτον -μας.(αββαδς της ερημου) κατα τυχη το βρηκα και αλλου συπληρωμενο και το σημειωσα)
Και ενω επιθυμει να μας δει νικητες,Νικα Αυτος,τη νικη ομως την αποδιδει σε εμας,οχι οτι το αξιζουμε,αλλα επειδη υπομειναμε καθε πονο,κοπο,πειρασμο,ασθενεια,κλπ.
Πην
Ειναι ωραιο να αγωνιζεσαι !
Πηνελοπάκι
Διαγραφήευχαριστώ πάντα για την αγάπη σου.
Είπαμε δεκάκις:κάθε ευγενικό σχόλιο, φανερώνει απλώς την ποιότητα της ψυχής του επισκέπτη...
Ο αγώνας δεν σταματάει ποτέ..
Και έκαστος θα λάβει κατά τα ΕΡΓΑ του που είναι κρυφά και μυστικά από τα μάτια των ανθρώπων...
ΥΠΟΜΟΝΗ μέχρι να βγει η ψυχή μας, Πηνελοπάκι..
Σε ασπάζομαι..
Το «ΥΠΟΜΟΝΗ μέχρι να βγει η ψυχή μας», το βλέπω επικίνδυνο κι επιπόλαιο Ευανθία. Μπορεί να είναι αργά...
ΔιαγραφήΓια να το αποδείξω, θα χρησιμοποιήσω τρία σχετικά χωρία της Γραφής.
Πρώτον, ο Σωτήρας Κύριος μας υποσχέθηκε: «Εγώ θα είμαι μαζί σας παντοτινά, ως τη συντέλεια του κόσμου». Και λέγοντας ότι θα είναι μαζί μας, δεν εννοεί εξωτερικά, γύρω μας ή δίπλα μας, αλλά εσωτερικά, μέσα μας, όπως φαίνεται από το δεύτερο χωρίο: «Όποιος μ’ αγαπάει, θα τηρήσει το λόγο μου. Και τότε ο Πατέρας μου θα τον αγαπήσει, και θα έρθουμε σ’ αυτόν και θα κατοικήσουμε μαζί του».
Εγκαθίστανται, δηλαδή, μέσα μας ο Θεός Πατέρας και ο Θεός Υιός, κατοικούν στη ψυχή μας, όταν εμείς τους αποδείξουμε την πίστη μας και την αγάπη μας με την τήρηση των εντολών.
Το τρίτο χωρίο είναι εκείνο που λέει ότι το Άγιο Πνεύμα ενοικεί στους πιστούς: «Δεν ξέρετε πώς είστε ναός του Θεού και πώς το Πνεύμα του Θεού κατοικεί μέσα σας;».
Συνδυάζοντας, λοιπόν, και τα τρία παραπάνω χωρία, διαπιστώνουμε ότι και τα τρία πρόσωπα της Αγίας Τριάδος κοινωνούν με το πνεύμα μας και ενεργούν ανακαινιστικά στη ψυχή μας. Όταν βέβαια εκπληρώνουμε τις απαραίτητες προϋποθέσεις!
Το «Ευ δούλε αγαθέ και πιστέ, είσελθε εις τη χαρά του Κυρίου σου», είναι απαραίτητο να το βιώσουμε από εδώ, ώστε να μην έχουμε δυσάρεστες εκπλήξεις όταν θα βγεί η ψυχή μας.
Μακάρι να το βιώσουμε όλοι μας.
ΑΩ
Πην, αυτά που έγραψες είναι πλήρες αληθείας!
ΔιαγραφήΧαίρωμαι μαζί σου!
ΑΩ