Τετάρτη 6 Αυγούστου 2014

Eνσυναίσθηση


Γράφει η Ελένη Ραβάνη

Ενσυναίσθηση είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται πολύ στην ψυχοθεραπεία.

 Η ύπαρξή της από τη μεριά του θεραπευτή θεωρείται απαραίτηρη προϋπόθεση για να δημιουργηθεί αυτό που λέμε "θεραπευτική συμμαχία", ότι δηλ. "είμαι μαζί σου, είμαστε μαζί". 

Ο αντίστοιχος όρος στην χριστιανική ιδιολέκτο είναι ΠΕΡΙΧΩΡΗΣΗ.

 Δηλ. δεν σε θέτω απέναντι κι αρχίζω τις διανοητικές υπεροψίες, 
αλλά ανοίγω τον εαυτό μου και σε βάζω μέσα μου.

 Κι αυτό που πρώτα απ' όλα μπαίνει μέσα μου είναι η ΟΔΥΝΗ σου. 

Η οδύνη του αποχωρισμού από τον Θεό, από τον Κόσμο, από το νόημα και τη χαρά της ζωής.

 Ανακαλύπτω έτσι και δεν κρύβω μέσα από καθ'έδρας συμβουλές,
 ότι μοιραζόμαστε το ίδιο ακριβώς Πένθος.

Κι αυτό είναι η αφετηρία της Χαράς.

 Η χαρμολύπη της Ορθοδοξίας. 

parakosmos. blogspot.com- Eλένη Ραβάνη

2 σχόλια:

  1. Ενσυναίσθηση είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται πολύ στην ψυχοθεραπεία. Η ύπαρξή της από τη μεριά του θεραπευτή θεωρείται απαραίτηρη προϋπόθεση για να δημιουργηθεί αυτό που λέμε "θεραπευτική συμμαχία", ότι δηλ. "είμαι μαζί σου, είμαστε μαζί". Ο αντίστοιχος όρος στην χριστιανική ιδιολέκτο είναι ΠΕΡΙΧΩΡΗΣΗ. Δηλ. δεν σε θέτω απέναντι κι αρχίζω τις διανοητικές υπεροψίες, αλλά ανοίγω τον εαυτό μου και σε βάζω μέσα μου. Κι αυτό που πρώτα απ' όλα μπαίνει μέσα μου είναι η ΟΔΥΝΗ σου. Η οδύνη του αποχωρισμού από τον Θεό, από τον Κόσμο, από το νόημα και τη χαρά της ζωής. Ανακαλύπτω έτσι και δεν κρύβω μέσα από καθ'έδρας συμβουλές, ότι μοιραζόμαστε το ίδιο ακριβώς Πένθος. Κι αυτό είναι η αφετηρία της Χαράς. Η χαρμολύπη της Ορθοδοξίας.
    parakosmos. blogspot.com- Eλένη Ραβάνη

    ΑπάντησηΔιαγραφή