Περιστεράκι μου
επέστρεψα πριν λίγο από τις Σπέτσες.
Ενταφιάσαμε σήμερα κλήρος και λαός,
έναν ανεκτίμητο και ανεπανάληπτο
έναν ανεκτίμητο και ανεπανάληπτο
πνευματικό πατέρα
και απίστευτο παρηγορητή εν Πνεύματι Αγίω,
και απίστευτο παρηγορητή εν Πνεύματι Αγίω,
τον π. Χρυσόστομο Σπύρου.
Αδυνατώ να περιγράψω εκτενέστερα
τα προσωπικά μου συναισθήματα
αυτή τη στιγμή.
Καταλαβαίνεις...
τα προσωπικά μου συναισθήματα
αυτή τη στιγμή.
Καταλαβαίνεις...
-Καταλαβαίνω, μωρή Σαλογραία.
Δεν είμαι πια και τόοσο βλαξ όσο φαντάζεσαι!
Δεν είμαι πια και τόοσο βλαξ όσο φαντάζεσαι!
-Ευχαριστώ, αγαπημένο μου, για την κατανόηση.
Προς το παρόν, λοιπόν, ας δώσω το λόγο,
σε κάποιον που εκτιμούσε ιδιαίτερα τον μακαριστό γέροντα
και που θα ζωγραφίσει την ιερατική του μορφή,
με τη δική του προσεκτική γλώσσα.
Ας δώσω, λοιπόν, το λόγο στον π. Νικηφόρο Νάσσο.
Ευανθία
......................................................................................
......................................................................................
Υ.Γ.
Και ένα σχόλιο απ' τον
ΠΕΤΡΟ Γ. ΚΟΥΤΣΟΥΚΟ
(κανε "κλικ"στο όνομά του επάνω
ώστε να διαβάσεις περισσότερες σκέψεις του ίδιου, αγαπημένο μου)
Σχόλιο, για το σεβαστό και μοναδικό σύγχρονο Ομολογητή
μακαριστό γέροντα π. Χρυσόστομο Σπύρου των Σπετσών:
"Όλοι οι άνθρωποι κρινόμεθα από τη στάση μας
απέναντι στα γεγονότα.
Στα γεγονότα των Σπετσών,
στη στάση του π. Χρυσοστόμου των Σπετσών
έχουμε δύο πλευρές:
Τους διώκοντες και τους διωκoμένους.
Οι διώκοντες εν προκειμένω,
ΔΕΝ αντιπαρετέθησαν με την δύναμη του λόγου
αλλά με τη δύναμη της εξουσίας,
όπως άλλοτε οι αρχιερείς Άννας και Καϊάφας!
Το Καϊαφικό συνέδριο της ματαιότητος με το βαρύγδουπο όνομα:
"Συνοδικό Δικαστήριο"
(ποιάς συνόδου άραγε-κατ ουσίαν συνόδου, όχι κατ' όνομα...)
ενεργοποίησε Μεταξικό νόμο αδικίας
(για τους "συνοδικούς" σημασία έχει το αποτέλεσμα όχι τα μέσα...)
και εξόρισε το 1984(!)-μεσούσης της....εξουσίας του λαού του ΠΑΣΟΚ (!)
- τον π. Χρυσόστομο.
Και ακολούθησαν διωγμοί στα δικαστήρια...
"Αντιποίηση αρχής!" είπαν οι Διώκοντες.
Βλέπεις οι "συνοδικοί", σε αντίθεση με τον Κύριό μας,
στο όνομα του οποίου ενεργούν
(όπως και το συνέδριο Άνα-Καϊάφα) είναι ..."αρχή!!! "
Κι ας λέει ο Κύριος για τις αρχές: .
-Βλέπετε, οι ισχυροί άρχουσι των εθνών....Ουχ ούτως έσται εν υμίν...
Και το συνέδριο του Καϊάφα
αφού "έφαγε πατσαβούρα" από τα κοσμικά διακστήρια
που ΔΕΝ το δικαίωσαν
(ευτυχώς ξεφύγαμε από τον μεσαίωνα και την "ιερά" εξέταση...)
"έκανε γαργάρα" την απόφαση του δικαστηρίου και δεν μας εξήγησε τίποτε...
Και συνέχισε την λασπολογία...
Και επεστράτευσε μεταξύ άλλων και τον θλιβεράς μνήμης
εκείνο ηγούμενο της ΜΕΓΙΣΤΗΣ ΛΑΥΡΑΣ,
ο οποίος ήρθε να δώσει χείρα βοηθείας
στον εμπαθέστατο επίσκοπο Ύδρας και Σπετσών (τότε) κ. ΙΕΡΟΘΕΟ (Τσαντίλη)
"αποδεικνύοντας" δήθεν την "πλάνη" του π. Χρυσοστόμου!
Και δεν πρόλαβε ο δυστυχής ηγούμενος να γυρίσει στο μοναστήρι του!
Εξέψυξε απροσδοκήτως...τουτέστιν
αιφνίδιος επήλθε επ αυτόν ο θάνατος
πριν καν ολοκληρώσει την προσφορά των "υπηρεσιών" του,
στους διώκτες!!!
Αλλά το συνέδριον της ματαιότητος
(μετ απάντων των υποστηρικτών του),
"ουκ ηβουλήθη συνιέναι"!
Από την άλλη πλευρά ο ΟΜΟΛΟΓΗΤΗΣ π. Χρυσόστομος Σπύρου..
Ουδένα επέκρινε προσωπικώς για την τόσο θλιβερή τους στάση!
ΤΡΙΑΝΤΑ (30)χρόνια τον γνώριζα (1984-2014)
και λόγος πικρίας και κατηγορίας για τον διωγμό
και τους διώκτες του δεν ηκούσθη εκ του στόματός του!
Διότι, μέριμνά του ήτο να ορθοτομεί τον Λόγο της Αληθείας.
Αντίθετα με τους "συνοδικούς"
δεν του έφταναν τα ωραία λόγια,
τα αντιοικουμενιστικά, τα βαρύγδουπα,
η συντροφιά με την απραξία,
η ασυνέπεια λόγων με τα έργα!
Αυτό το θεώρησε εμπαιγμό Θεού και ανθρώπων!
Η Κυριακή της Ορθοδοξίας στις Σπέτσες,
το 1984 θα γραφτεί με χρυσά γράμματα στην Ιστορία της Εκκλησίας.
Στην τρίωρη επ' Εκκλησία ομολογία του ο π. Χρυσόστομος,
ΔΙΕΧΩΡΗΣΕ την θέση του από την βουλή των ασεβών
και έπαυσε να καθέζεται μετά λοιμών και εν συναγωγή ασεβών...
Και ακολούθησε το ΜΑΡΤΥΡΙΟ του!
Οι διώκτες οι...συνοδικοί από την μια μεριά,
και ο Ομολογητής από την άλλη!
Δυο στάσεις:
Συμβιβασμός, γάντζωμα στην εξουσία με κάθε μέσο
από την μια πλευρά ,
και η ελευθερία του Πνεύματος, η Χριστομίμηση από την άλλη!
Δεν αφήνει περιθώρια επιλογής για κάθε συνείδηση αγαθή !
Όση λάσπη και να πέσει, ο ήλιος πάντα θα λάμπει!
ΑΙΩΝΙΑ Η ΜΝΗΜΗ του γέροντος ΟΜΟΛΟΓΗΤΟΥ των ημερών μας
κατά της Παναιρέσεως του αθεωτάτου οικουμενισμού,
ο οποίος μόνο με συνδυασμό λόγου και έργου,
θεωρίας και πράξης μπορεί να αντιμετωπισθεί.
Τέτοιο ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΣΥΝΕΠΕΙΑΣ,
μιας αρετής ΣΠΑΝΙΖΟΥΣΑΣ στις ημέρες μας
ήτο ο π. Χρυσόστομος!
ΑΙΩΝΙΑ ΤΟΥ Η ΜΝΗΜΗ!
...............................................................
π. Χρυσόστομε
πρέσβευε υπέρ των αγωνιζομένων
κατά της Παναιρέσεως του Οικουμενισμού
να αποκτήσουν την δική σου παρρησία! "
ΠΕΤΡΟΣ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΣ-ΠΑΤΡΑ
..............................................................................
Υ.Γ.
Και ένα σχόλιο απ' τον
ΠΕΤΡΟ Γ. ΚΟΥΤΣΟΥΚΟ
(κανε "κλικ"στο όνομά του επάνω
ώστε να διαβάσεις περισσότερες σκέψεις του ίδιου, αγαπημένο μου)
Σχόλιο, για το σεβαστό και μοναδικό σύγχρονο Ομολογητή
μακαριστό γέροντα π. Χρυσόστομο Σπύρου των Σπετσών:
"Όλοι οι άνθρωποι κρινόμεθα από τη στάση μας
απέναντι στα γεγονότα.
Στα γεγονότα των Σπετσών,
στη στάση του π. Χρυσοστόμου των Σπετσών
έχουμε δύο πλευρές:
Τους διώκοντες και τους διωκoμένους.
Οι διώκοντες εν προκειμένω,
ΔΕΝ αντιπαρετέθησαν με την δύναμη του λόγου
αλλά με τη δύναμη της εξουσίας,
όπως άλλοτε οι αρχιερείς Άννας και Καϊάφας!
Το Καϊαφικό συνέδριο της ματαιότητος με το βαρύγδουπο όνομα:
"Συνοδικό Δικαστήριο"
(ποιάς συνόδου άραγε-κατ ουσίαν συνόδου, όχι κατ' όνομα...)
ενεργοποίησε Μεταξικό νόμο αδικίας
(για τους "συνοδικούς" σημασία έχει το αποτέλεσμα όχι τα μέσα...)
και εξόρισε το 1984(!)-μεσούσης της....εξουσίας του λαού του ΠΑΣΟΚ (!)
- τον π. Χρυσόστομο.
Και ακολούθησαν διωγμοί στα δικαστήρια...
"Αντιποίηση αρχής!" είπαν οι Διώκοντες.
Βλέπεις οι "συνοδικοί", σε αντίθεση με τον Κύριό μας,
στο όνομα του οποίου ενεργούν
(όπως και το συνέδριο Άνα-Καϊάφα) είναι ..."αρχή!!! "
Κι ας λέει ο Κύριος για τις αρχές: .
-Βλέπετε, οι ισχυροί άρχουσι των εθνών....Ουχ ούτως έσται εν υμίν...
Και το συνέδριο του Καϊάφα
αφού "έφαγε πατσαβούρα" από τα κοσμικά διακστήρια
που ΔΕΝ το δικαίωσαν
(ευτυχώς ξεφύγαμε από τον μεσαίωνα και την "ιερά" εξέταση...)
"έκανε γαργάρα" την απόφαση του δικαστηρίου και δεν μας εξήγησε τίποτε...
Και συνέχισε την λασπολογία...
Και επεστράτευσε μεταξύ άλλων και τον θλιβεράς μνήμης
εκείνο ηγούμενο της ΜΕΓΙΣΤΗΣ ΛΑΥΡΑΣ,
ο οποίος ήρθε να δώσει χείρα βοηθείας
στον εμπαθέστατο επίσκοπο Ύδρας και Σπετσών (τότε) κ. ΙΕΡΟΘΕΟ (Τσαντίλη)
"αποδεικνύοντας" δήθεν την "πλάνη" του π. Χρυσοστόμου!
Και δεν πρόλαβε ο δυστυχής ηγούμενος να γυρίσει στο μοναστήρι του!
Εξέψυξε απροσδοκήτως...τουτέστιν
αιφνίδιος επήλθε επ αυτόν ο θάνατος
πριν καν ολοκληρώσει την προσφορά των "υπηρεσιών" του,
στους διώκτες!!!
Αλλά το συνέδριον της ματαιότητος
(μετ απάντων των υποστηρικτών του),
"ουκ ηβουλήθη συνιέναι"!
Από την άλλη πλευρά ο ΟΜΟΛΟΓΗΤΗΣ π. Χρυσόστομος Σπύρου..
Ουδένα επέκρινε προσωπικώς για την τόσο θλιβερή τους στάση!
ΤΡΙΑΝΤΑ (30)χρόνια τον γνώριζα (1984-2014)
και λόγος πικρίας και κατηγορίας για τον διωγμό
και τους διώκτες του δεν ηκούσθη εκ του στόματός του!
Διότι, μέριμνά του ήτο να ορθοτομεί τον Λόγο της Αληθείας.
Αντίθετα με τους "συνοδικούς"
δεν του έφταναν τα ωραία λόγια,
τα αντιοικουμενιστικά, τα βαρύγδουπα,
η συντροφιά με την απραξία,
η ασυνέπεια λόγων με τα έργα!
Αυτό το θεώρησε εμπαιγμό Θεού και ανθρώπων!
Η Κυριακή της Ορθοδοξίας στις Σπέτσες,
το 1984 θα γραφτεί με χρυσά γράμματα στην Ιστορία της Εκκλησίας.
Στην τρίωρη επ' Εκκλησία ομολογία του ο π. Χρυσόστομος,
ΔΙΕΧΩΡΗΣΕ την θέση του από την βουλή των ασεβών
και έπαυσε να καθέζεται μετά λοιμών και εν συναγωγή ασεβών...
Και ακολούθησε το ΜΑΡΤΥΡΙΟ του!
Οι διώκτες οι...συνοδικοί από την μια μεριά,
και ο Ομολογητής από την άλλη!
Δυο στάσεις:
Συμβιβασμός, γάντζωμα στην εξουσία με κάθε μέσο
από την μια πλευρά ,
και η ελευθερία του Πνεύματος, η Χριστομίμηση από την άλλη!
Δεν αφήνει περιθώρια επιλογής για κάθε συνείδηση αγαθή !
Όση λάσπη και να πέσει, ο ήλιος πάντα θα λάμπει!
ΑΙΩΝΙΑ Η ΜΝΗΜΗ του γέροντος ΟΜΟΛΟΓΗΤΟΥ των ημερών μας
κατά της Παναιρέσεως του αθεωτάτου οικουμενισμού,
ο οποίος μόνο με συνδυασμό λόγου και έργου,
θεωρίας και πράξης μπορεί να αντιμετωπισθεί.
Τέτοιο ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΣΥΝΕΠΕΙΑΣ,
μιας αρετής ΣΠΑΝΙΖΟΥΣΑΣ στις ημέρες μας
ήτο ο π. Χρυσόστομος!
ΑΙΩΝΙΑ ΤΟΥ Η ΜΝΗΜΗ!
...............................................................
π. Χρυσόστομε
πρέσβευε υπέρ των αγωνιζομένων
κατά της Παναιρέσεως του Οικουμενισμού
να αποκτήσουν την δική σου παρρησία! "
ΠΕΤΡΟΣ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΣ-ΠΑΤΡΑ
..............................................................................
Γράφει ο π. Νικηφόρος Νάσσος
για το γέροντα π. Χρυσόστομο των Σπετσών
για το γέροντα π. Χρυσόστομο των Σπετσών
«Πολλοί δίκαιοι, καί οὐδείς αὐτῶν
τῆς τοῦ θανάτου ἐξουσίας
ἑαυτόν ἠδυνήθη λυτρώσασθαι» (MPG. 85, 1304).
Καί ὁ γίγας τοῦ πνεύματος καί «ἅγιος τῶν Σπετσῶν» ὅπως ἀπεκλήθη,
ἦταν φυσικό νά ἀκολουθήσει τήν ἀσυγκράτητο ροή τοῦ ἐν εἴδη ποταμοῦ ρέοντος,
ἀνθρωπίνου βίου, τοῦ «ἐνδελεχῶς καί κύμασιν ἀλλεπαλήλλοις πληρουμένου»
κατά τόν Μέγαν Οὐρανοφάντορα Βασίλειο…
Πλήρης ἡμερῶν, λοιπόν, μετέστη πρός Κύριον τήν 30η τοῦ μηνός Μαΐου (π.ἡ.) 2014
ὁ πνευματέμφορος Γέρων καί Ὁμολογητής, ἀρχιμανδρίτης Χρυσόστομος Σπύρου,
ὁ ἐπονομαζόμενος Γέροντας τῶν Σπετσῶν.
Ὁ Ἅγιος Θεός, «ὁ χρόνους μετρῶν τοῖς ζῶσι, καὶ καιροὺς θανάτου ἱστῶν, ὁ τὰ παρόντα χρησίμως οἰκονομῶν, καὶ τὰ μέλλοντα λυσιτελῶς διοικῶν», ἐκάλεσε πλησίον Του
τόν ἐκ νεότητος ἀναλωθέντα στήν δική Του ὑπηρεσία, τόν ἀνύστακτο καί ἀκαταπόνητο ποιμένα, τόν ἐργαζόμενον ἐπί σωτηρίᾳ ψυχῶν κατά τό πρότυπον Αὐτοῦ τοῦ Μεγάλου Ποιμένος, τόν Ὁμολογητή τῆς Πίστεως, τόν βαστάσαντα «τόν καύσωνα τῆς ἡμέρας
καί τόν παγετόν τῆς νυκτός», τόν λαοφιλέστατο καί λίαν ἀξιαγάπητο καί εὐγενέστατο Γέροντα, μακαριστό π. Χρυσόστομο.
«Τῶν ἀρετῶν αὐτοῦ τίς διηγήσεται»;
Λειμών εὐανθής, κῆπος πανευώδης ἡ ἁγία του ψυχή,
μεταφέρουσα ὡς «ἐπί τά ὄρη τῶν ἀρωμάτων» (Ἆσμα, 8, 14)
τήν εὐωδία τῶν πολλῶν του ἀρετῶν.
Θά τολμούσαμε νά δανεισθοῦμε τήν διατύπωση τοῦ ἀετοῦ τῆς Θεολογίας Γρηγορίου,
σχετικά μέ τόν Μ. Ἀθανάσιο, γιά τόν ὁποῖον γράφει
ὅτι ὑπῆρξε προσιτός στούς ἀνθρώπους ἀλλά ἀπρόσιτος ὡς πρός τήν ἀρετή, προσαρμόζοντας αὐτό καί στήν περίπτωση τοῦ ἁγίου Γέροντος τῶν Σπετσῶν!
Ὄντως, ὅπως μαρτυροῦν οἱ χιλιάδες τῶν ἀνθρώπων πού τόν ἐγνώριζαν, ὁ π. Χρυσόστομος ἦταν πολύ προσιτός στούς ἀνθρώπους, ἀλλά ἀπρόσιτος - ἄφθαστος - στή ἀρετή!
Ἀγάπησε τόν Θεόν, ὅπως οἱ Ἅγιοι, μέ ἕναν θεῖο πόθο καί μανικό ἔρωτα, ὅπως τόν περιγράφει ἡ πατερική Γραμματεία τῆς Ἐκκλησίας μας καί κατέστησε τήν ὕπαρξή του σκεῦος ἐκλεκτόν τῆς θεϊκῆς Ἀγάπης, μέτοχον τῶν θείων ἀκτίστων μαρμαρυγῶν, μυροδοχεῖον ἀρετῶν πνευματικῶν.
Ἀλλά αὐτό δέν ἔγινε ἄνευ κόπου,
οὔτε κατέστη πραγματοποιήσιμο αὐτομάτως!
Ὁ Γέροντας «ἔδωσε αἷμα καί ἔλαβε πνεῦμα», κατά τό πατερικόν!
Ἔκανε τά πάντα, κατά τό ἀνθρώπινο, προκειμένου νά οἰκειωθεῖ τόν Θεόν.
Καθάρισε τήν ψυχή του διά πόνων ἀσκήσεως, διά νηστείας καί προσευχῆς
καί δι᾿ ἀλαλήτων σταναγμῶν, προκειμένου νά φθάσει στήν ἀκρότητα τῶν ἀρετῶν, στήν ἀτέλεστο τελειότητα, στήν θεία ἀνάκραση καί χαρισματική θέωση, στήν ἐπίτευξη τοῦ «καθ᾿ ὁμοίωσιν», γνωρίζοντας ὡς θεολόγος δεινός, ὅτι κατά τόν ἁγιώτατο ἱεράρχη Νύσσης Γρηγόριο καί τήν ὅλη μας Παράδοση,
«ὅρος ἐστί τῆς ἀνθρωπίνης μακαριότητος ἡ πρός τό θεῖον ὁμοίωσις». (MPG., 44, 433C).
Στήν περίπτωσή του, συνατοῦσε κανείς ἕναν ἁρμονικό συνδιασμό τῶν ἐκ Θεοῦ χαρισμάτων τά ὁποῖα διέθετε σέ ὑψηλό μάλιστα βαθμό.
Μορφή βιβλική, ψυχή ἐκλεπτυσμένη, ὕπαρξη εὐαίσθητη καί ἐκλεκτή, μέ θυσιατικό ἦθος καί ἀγάπη ποιμαντική, γνώση θεολογίας ὑψηλή, δεινότητα λόγου σπανία,
εὑρυμάθεια καί πολυμάθεια ἐκπληκτική, φωνή ἀρχοντική, κατανυκτική καί ταυτόχρονα ἀριστοκρατική, συγγραφική ἱκανότητα θαυμαστή.
Ὄντως πολυτάλαντος πατήρ, συνδυάζων χάρη καί γνώση, θεωρία καί πράξη!
Λειτουργός ἀπαράμιλλος, μυσταγωγός ἄριστος, ἱεροκήρυκας μελίρρυτος, ἀναγνώστης εὐκρινέστατος, ἱεροψάλτης ἐξαίρετος!
Τό ἰδιαίτερο ὅμως, μεγάλο χάρισμα τοῦ Γέροντος, τό δοθέν πλουσίως παρά Θεοῦ, μέ τό ὁποῖο διεκρίθη καί ἀνέψυξε ὁλόκληρες δεκαετίες ὡς πηγή πνευματική χιλιάδες ψυχές, ὑπῆρξε τό χάρισμα τοῦπνευματικοῦ καθοδηγητοῦ - ἐξομολόγου.
Τό ἐπιτραχήλιο τοῦ μακαριστοῦ Γέροντος τῶν Σπετσῶν, ἔγινε γιά πολλούς «λουτρόν παλιγγενεσίας», «Ἰορδάνης ποταμός», «κολυμβήθρα τοῦ Σιλωάμ», καί ἡ ὅλη του προσωπικότητα ὡς ποιμένος καί πνευματικοῦ καθοδηγητοῦ κατέστη ἕνα «δένδρον εὐσκιόφυλλον, ὑφ᾿ οὗ ἐσκέποντο πολλοί».
Εἶχε δέ, μεταξύ ἄλλων προικισθεῖ καί μέ χάρισμα παρηγορίας, ὑπῆρξε ὄντως «υἱός παρακλήσεως» κατά τό γραφικόν.
«Δρόσος Ἀερμών» οἱ συμβουλές καί νουθεσίες του,
οἱ ὁποῖες ἔπειθαν, ἐνέπνεαν, πληροφοροῦσαν ἐσωτερικά!
Ἀλησμόνητα θά μείνουν στόν γράφοντα, μεταξύ ἄλλων, τά «ὑπέρ μέλι καί κηρίον» γλυκύτερα λόγια τῆς παρηγορίας πού ἐξέφρασε κάποιες φορές τηλεφωνικῶς πρός αὐτόν ὁ ἅγιος Γέροντας, σέ συγκεκριμένη περίσταση, ἐν καιρῷ μεγάλης θλίψεως (πρό 10 περίπου ἐτῶν), λόγια πού ὄντως ἀνέψυξαν, ἐνστάλαξαν θεῖον ἔλεος καί ἐσωτερική παραμυθία, ἐγχαράχθηκαν βαθύτατα στήν ψυχή καί ἐνήργησαν χάριτι Θεοῦ ἀπαλλακτικῶς καί ἐποικοδομητικῶς.
Ἀλλά πέραν τῶν προσωπικῶν, ὁλίγων ἀλλά δυνατῶν ἐμπειριῶν πού ἀπεκομίσαμε ἀπό τήν ἀγάπη καί τήν ὁλόδροσο, χαρισματική πηγή τῶν θείων δωρεῶν πού ὁ Θεός διά μέσω τοῦ γνησίου θεράποντός του π. Χρυσοστόμου δαψιλῶς προσέφερε στίς πονεμένες ψυχές, ἔχουμε τίς πάμπολλες ἐμπειρίες τῶν πνευματικῶν του τέκνων, αὐτῶν πού τόν ἔζησαν ἐκ τοῦ σύνεγγυς καί μαρτυροῦν πολλά.
Τό Πανάγιον Πνεῦμα τό Ὁποῖο «γαληνόμορφον ἐκτελεῖ τήν καρδίαν», ἐχαρίτωσε τόν μακάριο Γέροντα μέ μεγάλη πραότητα καί ἐσωτερική εἰρήνη ψυχῆς, μέ ὑψηλή εὐαισθησία καί μεγάλη διεισδυτικότητα πνευματική, καθώς ἐπίσης καί μέ πλούσιο ἄκτιστο φωτισμό, ὥστε νά ἀναπαύει ψυχές, νά τίς ἀπαλλάσσει ἀπό τήν μαρτυρική τυραννία τοῦ δαίμονος καί τήν ἀφόρητη δουλεία τῶν ψεκτῶν παθῶν, καί νά τίς ὁδηγεῖ στή σωτηρία, τή μέθεξη τῆς καθαρτικῆς, φωτιστικῆς καί θεοποιοῦ Χάριτος τοῦ Τριαδικοῦ Θεοῦ.
Ὁ διάσημος πνευματικός τῶν Σπετσῶν, ὁ πλούσιος αὐτός σιτοδότης τῶν πιστῶν, νυχθημερόν ἐξομολογοῦσε (ἐκ τοῦ σύνεγγυς καί τηλεφωνικῶς), ἀενάως παρηγοροῦσε, πατρικότατα νουθετοῦσε, παρεῖχε λύσεις θεοφώτιστες καί ἐν ἑνί, ἀνέπαυε ψυχές, ἐμπνεόμενος πάντοτε ἀπό τό γραφικόν: «τό ἀπολωλός ζητήσω και το πλανώμενον ἐπιστρέψω και το συντετριμμένον καταδήσω καί τό ἐκλεῖπον ἐνισχύσω»
(Ἰεζεκ. Λδ΄, 16)
Τό νά ἀναφερθοῦμε διεξοδικῶς εἰς τούς περί τήν Πίστιν ἀγῶνες του, εἶναι ἀδύνατον, μέσα στά βραχύτατα ὅρια ἑνός - γενικῆς θεωρήσεως- κειμένου, ὅπως τό παρόν.
Γνωρίζουμε, ὅμως καί πιστεύουμε, ὅτι ἀρκετοί ἀδελφοί, θά καταθέσουν σημαντικά στοιχεῖα καί μαρτυρίες, στό ἐπίπεδο τοῦ λόγου καί τῆς συγγραφῆς περί αὐτοῦ τοῦ ὄντως τιτανείου ὁμολογιακοῦ ἀγῶνος τοῦ τιμίου Γέροντος, ἀπό τό ἔτος τῆς ἀποτειχίσεως (1984) καί ἐντεῦθεν, καί θά ἀναφερθοῦν στήν κατοπινή μαρτυρική του πορεία ἐν μέσῳ πνευματικῶν ὠδίνων καί ὀδυνῶν.
Ἐπίσης, θά γίνει, νομίζουμε, λόγος ἱκανός καί γιά τόν ἀμείλικτο διωγμό τοῦ Γέροντος ἀπό τήν πρώτη Μονή του ἐκ μέρους ἐκείνου τοῦ ἐμπαθοῦς διώκτου ἐπισκόπου Ἱεροθέου Τσαντίλη, γιά τίς ἀτέρμονες δίκες, κατηγορίες, διασυρμούς, ἐπιβουλές καί κατατρεγμούς πού ὑπέστη ἀπό τούς ἀνθρώπους τοῦ σκότους καί γιά ἄλλα πολλά διά τῶν ὁποίων χαρακτηρίζεται ὡς ἕνας σύγχρονος μεγάλος Ὁμολογητής.
Ὀ Γέρων Χρυσόστομος, ἐκοιμήθη μέσα στήν ἐβδομάδα ὅπου ἑορτάζεται ὁ Παράκλητος, τόν ὁποῖον εἶχε ἐντός του σύνοικον διά τῆς θείας ἐνεργείας Του.
Κατά τήν ταπεινή μας γνώμη, ὁ π. Χρυσόστομος
ἀπετέλεσε ὅπως οἱ Ἅγιοι τῆς Ἐκκλησίας μας, τόν καρπόν τῆς Πεντηκοστῆς.
Ὁ ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος γράφει ὅτι ἄν ἡ θεία Οἰκονομία καί ἡ ἐπί γῆς πορεία τοῦ Κυρίου μας παρομοιάζεται μέ ἕνα δένδρο, τότε ρίζες αὐτοῦ τοῦ δένδρου εἶναι ἡ Γέννηση, κορμός του ἡ Σταύρωση, κλαδιά του ἡ Ἀνάσταση, ἄνθη ἡ Ἀνάληψη καί καρπός τοῦ δένδρου ἡ Πεντηκοστή.
Ὁ εὐλογημένος Γέροντας τῶν Σπετσῶν, βίωσε ἐμπειρικῶς καί μέσα ἀπό τή λειτουργική βιοτή τῆς Ἐκκλησίας τό μυστήριο τῆς θείας Οἰκονομίας σέ ὅλες τίς φάσεις καί διαστάσεις του («μεθηλικιώσεις τοῦ Χριστοῦ») καί ἔφθασε στόν καρπό τῆς Πεντηκοστῆς, ἡ ὁποῖα θεία Πεντηκοστή προβάλλει ὡς αἴτημα καί σκοπό τήν ἀπόκτηση ἀπό ὅλους μας τῆς Χάριτος τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, κατά τή γνωστή ἐπισήμανση τοῦ ἁγιωτάτου ἐκείνου Πατρός τῆς Ρωσίας, Σεραφείμ τοῦ Σαρώφ.
Εἴθε ὁ Κύριος νά ἀναπαύει αἰωνίως τόν μακάριο Γέροντα Χρυσόστομο καί νά τόν καθιστᾶ μέτοχο τῆς Βασιλείας του και κοινωνό τῶν ὑπερουρανίων ἐκεῖνων, ἀλήκτων καί «ὑπέρ κατάληψιν» δωρεῶν καί δώρων, «ἄ ἠτοίμασεν ὁ Θεός τοῖς ἀγαπῶσιν Αὐτόν»…
Αἰωνία ἡ μνήμη αὐτοῦ. Νά ἔχουμε τήν σεπτή εὐχή του.
Πηγή:Ιερός Ναός Γενεθλίου του Τιμίου Προδρόμου Βόλου
.........................................................................................................
........................................................................................................
Όλοι οι άνθρωποι κρινόμεθα από τη στάση μας
ΑπάντησηΔιαγραφήαπέναντι στα γεγονότα.
Στα γεγονότα των Σπετσών, στη στάση του π. Χρυσοστόμου των Σπετσών έχουμε δύο πλευρές:
Τους διώκοντες και τους διωκoμένους.
Οι διώκοντες εν προκειμένω, ΔΕΝ αντιπαρετέθησαν με την δύναμη του λόγου αλλά με τη δύναμη της εξουσίας, όπως άλλοτε οι αρχιερείς Άνας και Καϊάφας!
Το Καϊαφικό συνέδριο της ματαιότητος με το βαρύγδουπο όνομα "Συνοδικό Δικαστήριο" (ποιάς συνόδου άραγε-κατ ουσίαν, όχι κατ' όνομα...)
ενεργοποίησε Μεταξικό νόμο αδικίας (για τους "συνοδικούς" σημασία έχει το αποτέλεσμα όχι τα μέσα...)
και εξόρισε το 1984(!)-μεσούσης της....εξουσίας του λαού του ΠΑΣΟΚ (!)- τον π. Χρυσόστομο.
Και ακολούθησαν διωγμοί στα δικαστήρια...
"Αντιποίηση αρχής!" είπαν οι Διώκοντες.
Βλέπεις οι "συνοδικοί" σε αντίθεση με τον Κύριό μας, στο όνομα του οποίου ενεργούν (όπως και το συνέδριο Άνα-Καϊάφα) είναι ...αρχή!!!
Κι ας λέει ο Κύριος για τις αρχές: .
Βλέπετε, οι ισχυροί άρχουσι των εθνών....Ουχ ούτως έσται εν υμίν...
Και το συνέδριο του Καϊάφα
αφού "έφαγε πατσαβούρα" από τα κοσμικά διακστήρια που ΔΕΝ το δικαίωσαν
(ευτυχώς ξεφύγαμε από τον μεσαίωνα και την "ιερά" εξέταση...)
"έκανε γαργάρα" την απόφαση του δικαστηρίου και δεν μας εξήγησε τίποτε...
Και συνέχισε την λασπολογία...
Και επεστράτευσε μεταξύ άλλων και τον θλιβεράς μνήμης εκείνο ηγούμενο της ΜΕΓΙΣΤΗΣ ΛΑΥΡΑΣ, ο οποίος ήρθε να δώσει χείρα βοηθείας στον εμπαθέστατο επίσκοπο Ύδρας και Σπετσών (τότε) κ. ΙΕΡΟΘΕΟ (Τσαντίλη) "αποδεικνύοντας" την "πλάνη" του π. Χρυσοστόμου!
Και δεν πρόλαβε ο δυστυχής να γυρίσει στο μοναστήρι του!
Εξέψυξε απροσδοκήτως...αιφνίδιος επήλθε επ αυτόν ο θάνατος πριν καν ολοκληρώσει την προσφορά των υπηρεσιών του στους διώκτες! !!
Αλλά το συνέδριον της ματαιότητος
(μετ απάντων των υποστηρικτών του), "ουκ ηβουλήθη συνιέναι"!
Από την άλλη πλευρά ο ΟΜΟΛΟΓΗΤΗΣ π. Χρυσόστομος Σπύρου..
Ουδένα επέκρινε προσωπικώς για την τόσο θλιβερή τους στάση!
ΤΡΙΑΝΤΑ (30)χρόνια τον γνώριζα (1984-2014) και λόγος πικρίας και κατηγορίας για τον διωγμό και τους διώκτες του δεν ηκούσθη εκ του στόματός του!
Διότι, μέριμνά του ήτο να ορθοτομεί τον Λόγο της Αληθείας.
Αντίθετα με τους "συνοδικούς" δεν του έφταναν τα ωραία λόγια, τα αντιοικουμενιστικά, τα βαρύγδουπα, η συντροφιά με την απραξία, η ασυνέπεια λόγων με τα έργα!
Αυτό το θεώρησε εμπαιγμό Θεού και ανθρώπων!
Η Κυριακή της Ορθοδοξίας στις Σπέτσες, το 1984 θα γραφτεί με χρυσά γράμματα στην Ιστορία της Εκκλησίας.
Στην τρίωρη επ' Εκκλησία ομολογία του ο π. Χρυσόστομος, ΔΙΕΧΩΡΗΣΕ την θέση του από την βουλή των ασεβών και έπαυσε να καθέζεται μετά λοιμών και εν συναγωγή ασεβών...
Και ακολούθησε το ΜΑΡΤΥΡΙΟ του!
Οι διώκτες οι...συνοδικοί από την μια μεριά και ο Ομολογητής από την άλλη!
Δυο στάσεις:
Συμβιβασμός, γάντζωμα στη εξουσία με κάθε μέσο από την μια πλευρά και η ελευθερία του Πνεύματος, η Χριστομίμηση από την άλλη!
Δεν αφήνει περιθώρια επιλογής για κάθε συνείδηση αγαθή !
Όση λάσπη και να πέσει, ο ήλιος πάντα θα λάμπει!
ΑΙΩΝΙΑ Η ΜΝΗΜΗ του γέροντος ΟΜΟΛΟΓΗΤΟΥ των ημερών μας κατά της Παναιρέσεως του αθεωτάτου οικουμενισμού, ο οποίος μόνο με συνδυασμό λόγου και έργου, θεωρίας και πράξης μπορεί να αντιμετωπισθεί.
Τέτοιο ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΣΥΝΕΠΕΙΑΣ , μιας αρετής ΣΠΑΝΙΖΟΥΣΑΣ στις ημέρες μας ήτο ο π. Χρυσόστομος!
ΑΙΩΝΙΑ ΤΟΥ Η ΜΝΗΜΗ!
π. Χρυσόστομε
πρέσβευε υπέρ των αγωνιζομένων
κατά της Παναιρέσεως του Οικουμενισμού
να αποκτήσουν την δική σου παρρησία!!
ΠΕΤΡΟΣ
Προς ανών. που ζητάει πληροφορίες για τα της κηδείας
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπομονή!
Όλα θα τα μάθετε...
Υπήρχαν πολλοι σεβαστοί πατέρες
και και τον... εξόδευσαν καλώς και αγίως...
Μην ανησυχείτε!
;-)
Πέτρε μου αδαμάντινε,
ΑπάντησηΔιαγραφήθυμάσαι την εμπειρία μας στις Σπέτσες το 1984...
Μάθαμε απ' τις εφημερίδες ότι ένας ιερέας ονόματι Χρυσόστομος Σπύρου,
έπαυσε το μνημόσυνο (εν ώρα θείας λατρείας )
του οικείου -μέχρι τότε επισκόπου- του Ιερόθεου Τσαντίλη
(όστις πραγματικός Τσαντίλας ανεδείχθη με τα έργα του)
και είπαμε να πάμε να μάθουμε από κοντά τα γεγονότα.
(Ζαλώθηκες και το ένα μωρό μας τότε στην πλάτη, εγώ έσπρωχνα το άλλο καρότσι στην ανηφόρα...)
Μέχρι τότε ο γέρων Χρυσόστομος στις Σπέτσες καθοδηγούσε εκτός των άλλων και την Ιερά Μονή ΑΓΙΩΝ ΠΑΝΤΩΝ, την ΚΤΙΣΜΕΝΗ με τις προίκες-ΠΕΡΙΟΥΣΙΕΣ, των πνευματικών του τέκνων-ΜΟΝΑΖΟΥΣΩΝ.
Ὀταν ο γέρων Χρυσόστομος, ο ΑΓΝΟΤΑΤΟΣ άνθρωπος του Θεού, έκοψε ΔΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ, τον εκκλησιαστικό σύνδεσμο με τον οικείο Μητροπολίτη Ιερόθεο, τότε...ω τότε! ποιος είδε το Θεό που "αντιπροσώπευε¨ ο έρμος ο Μητροπολίτης και δεν τον φοβήθηκε!
Λύσσαξε ο Μητροπολίτης (θεός σχωρέσ'τον! )ΕΦΡΥΑΞΕ!
Και βέβαια, ως πρώτο βήμα, ανελέητου ΦΑΡΙΣΑΙΟΥ δεσπότη, κάλεσε επειγόντως τη Χωροφυλακή!
(Τα περισσότερα προβλήματά τους οι πλείστοι των παπάδων με τη Χωροφυλακή τα λύνουνε, αιώνες τώρα... βαρεθήκαμε να το βλέπουμε το σενάριο..)
Ήτις (=η οποία)χωροφυλακή,
εκτελώντας στεγνά
τις εντολές του ΑΚΑΡΔΟΥ και ΑΘΕΟΛΟΓΗΤΟΥ Μητροπολίτη Ιερόθεου Τσαντίλα,
ΠΕΤΑΞΕ βίαια ΑΠΟ ΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΝΤΩΝ, ΟΛΕΣ τις μοναχές που είχαν πνευματικό πατέρα τον Γέροντα Χρυσόστομο, και οι οποίες ήταν απόλυτα σύμφωνες με την πράξη της Ομολογίας του.
Τις ΠΕΤΑΞΑΝ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ,
ΑΚΑΡΔΑ, ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΑ. ΧΛΕΥΑΣΤΙΚΑ,
.μόνο με τα ρούχα που φορούσαν!!!
Κάποιες από αυτές ήταν φιλόλογοι κάποιες δασκάλες.
ΤΟΥΣ ΚΑΤΑΚΡΑΤΗΣΑΝ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΑ ΤΟΥΣ ΒΙΒΛΙΑ που βρίσκονταν στη βιβλιοθήκη της Μονής.
Ούτε αυτά δεν τους έδωσαν οι κακόμοιροι Διώκτες...
Και βέβαια, επειδή ΤΟΛΜΗΣΑΝ να σηκώσουν ανάστημα Ομολογιακό, ενεργοποίησαν οι Διώκτες,
ΝΟΜΟ ΤΗΣ ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑΣ ΤΟΥ ΜΕΤΑΞΑ,
και τους ΕΞΟΡΙΣΑΝ τους Διωκόμενους ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΣΙ τους, άκουσον, άκουσον!!!
(συνεχίζεται)
(συνέχεια από προηγούμενο σχόλιο)
ΑπάντησηΔιαγραφήΑπό εκεί ξεκίνησε ο ΜΕΓΑΛΟΣ ΓΟΛΓΟΘΑΣ του γερ. Χρυσόστομου (εξηντάχρονου τότε) και των ΤΙΜΙΩΝ Μοναζουσών...
Δεν θα αναφέρω άλλες λεπτομέρειες για να μη μου ανέβη η πίεση, στην ηλικία που βρίσκομαι, δεν κάνει...δεν θα αναφέρω ας πούμε ότι στη θέση των διωχθεισών μοναζουσών ο κ. Ιερόθεος Τσαντίλας, έφερε μια ΝΕΑ ΑΔΕΛΦΟΤΗΤΑ από την περιοχή των Θηβών, με ηγουμένη τη Γερόντισσα ΜΑΚΡΙΝΑ.
Όχι ...αυτό δεν θα το αναλύσω...είναι μια άλλη ιστορία...για βιβλίο ιστορία...αν το γράψω κάποτε.. δεν θα αναφέρω περισσότερα εκτός και με τσιγκλίσει κάποιος..αν επιμένει πολύ και θέλει να μάθει...δεν θα χαλάσω χατιράκια...)
Τέλος πάντων.
Συνελόντι ειπείν(=δια να είπω με συντομία)....
εννιά στρέμματα μοναστήρι ΑΡΠΑΞΕ ΜΕ ΤΗ ΒΙΑ του ΧΩΡΟΦΥΛΑΚΑ
ο δεσποτης κ. Ιερόθεος Τσαντίλας,
ΔΩΔΕΚΑ ΣΤΡΕΜΜΑΤΑ ΝΕΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ, ΧΑΡΙΣΕ
Ο ΘΕΟΣ εν συνεχεία στο Γέροντα Χρυσόστομο,
ΔΙΟΤΙ μανθάνοντας την ΚΑΤΑΦΩΡΗ ΑΔΙΚΙΑ, και τα γεγονότα, κάμποσο καιρό αργότερα βρέθηκε ένας άνθρωπος του Θεού, ένας γιατρός από Αμερική, Σπετσιώτης, που γνωρίζοντας την Αδαμάντινη ποιότητα του Γέροντα Χρυσόστομου και του Αγώνα του, ΕΚΑΝΕ ΔΩΡΕΑ το χώρο όπου κτίστηκε το Μοναστήρι της ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΓΟΡΓΟΕΠΗΚΟΟΥ και ΜΥΡΟΦΟΡΩΝ που πανηγυρίζει δυο φορές το έτος.
Κάτω έμειναν οι ΑΡΠΑΓΜΕΝΟΙ από τους Χωροφύλακες του Δεσπότη Ιερόθεου Τσαντίλη, οι Άγιοι Πάντες.
Ψηλότερα, στην κορφή του νησιού των Σπετσών, κτίστηκε η ΓΟΡΓΟΕΠΗΚΟΟΣ και οι Μυροφόρες.
Έτσι, για να ενθυμούμαστε και στην πράξη ότι
"πας ο ταπεινών εαυτόν χάριν του Κυρίου, ΥΨΩΘΗΣΕΤΑΙ..."
Και όποιος ενδιαφέρεται να μάθει ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ
παρακαλώ να επισκεφθεί την Ιερά Μονή ΓΟΡΓΟΕΠΗΚΟΟΥ και Μυροφόρων, να πληροφορηθεί με σχετικό ΕΝΤΥΠΟ υλικό αλλά και από τις Μαρτυρικές Μονάζουσες, όλη την ΟΔΥΝΗ που τράβηξαν από δεσπότη, που τις έσφαξε στο γόνατο(ψυχολογικά μιλώντας) προκειμένου να μη χάσει τη Φαρισαϊκή εξουσία του.
Πολύ συνοπτικό και βιαστικό ήταν το σχόλιό μου πάνω στα γεγονότα.
Δεν επιτρέπεται στην ηλικία μου να τσαντίζομαι, αλλά δυστυχώς εγώ δεν είμαι άγια σαν τον Αγιώτατο Χρυσόστομο των Σπετσών και τα κρανιοπαίρνω, "άμα λάχει να ούμ' "καλέ μου πάτερ Βασίλειε, μου με διαβάζεις πάντα με αγάπη, το ξέρω..
Μακάρι ο Ελληνικός Λαός κάποτε να αφυπνισθεί και να καταλάβει..
Για καλό δικό του...
Μακάρι..
Δι ευχών του Αγιώτατου π. Χρυσοστόμου Σπύρου...
Διάβασα τό σχόλιο τοῦ Πέτρου καί τόν συγχαίρω ἐκ βάθους καρδίας, ἀπ' ὄπου προῆλθε καί τό δικό του σχόλιο. Τέτοια σχόλια τά ἔχει μεγάλη ἀνάγκη ἡ ἐποχή μας, στήν ὁποία τό πικρό λέγεται γλυκύ καί τό γλυκύ πικρό, τό φῶς λέγεται σκότος καί τό σκότος φῶς, τό πονηρό λέγεται καλό καί τό καλό πονηρό, δικαιώνονται οἱ ἀσεβεῖς καί ἀδικοῦνται οἱ δίκαιοι, ὅπως ἀκριβῶς προεφήτευσεν ὁ Ἠσαΐας πρό 2800 ἐτῶν (Ἠσ. 5:20-23).
ΑπάντησηΔιαγραφήAδελφέ Δημήτριε
ΑπάντησηΔιαγραφήδεν το πιστεύω ότι τέτοια σχόλια
σαν κάποιων ΕΝΤΙΜΟΤΑΤΩΝ αγωνιζομένων ανθρώπων,
ότι τα χρειάζεται η εποχή μας.
Δεν τρέφω τέτοιες ψευδαισθήσεις πια.
Όοοχι!
Ζούμε σχεδόν άπαντες, κάτω απ' την δαιμονική επικυριαρχία της Αυταπάτης των σαρκικών αισθήσεων.
Ζούμε στο βασίλειο του Αντικειμένου, στο βασίλειο του Βδελύγματος της Ερημώσεως που κλασαυχενίζεται, που επαίρεται χορεύοντας εκκλησιαστικόν κόρδακα, ενώ περιδιαβαίνει θριαμβευτικώς σε Τόπους Άγιους...
Δεν υπάρχουν επαρκή δάκρυα
να ξεπλύνουν τούτο τον ρύπο...
Όμως μια Μαρτυρία, μια Διαμαρτυρία
οφείλουμε να την προσφέρουμε
ακόμη και αν μας στοιχίσει, όλο της καρδιάς μας το αίμα..
Χαίρε εν Κυρίω πάντοτε...
Προς αυτούς τους καψερούληδες ανώνυμους
ΑπάντησηΔιαγραφήπου μου στέλνουν κάθε τόσο,
χολή και ΚΑΝΕΝΑ ΘΕΟΛΟΓΙΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑ,
πέραν του ότι δηλώνουν απόλυτα βέβαιοι
ότι θα πάω στην ...κόλαση
αφού-η ηλίθια- ΤΟΛΜΩ
και υποστηρίζω τ
ον Άγιο των Σπετσών πατέρα Χρυσόστομο Σπύρου...
θα πάω στην μαύρη κόλαση λένε...και εγώ και ο...'ανόητος"σύζυγός μου
διότι έτσι το αποφάσισαν αυτοί
οι ανώνυμοι υβριστές μου.. οι θεοί , ..αχαχα!
Δεν αντέχουν οι κακόμοιροι να περιμένουν τη Δευτέρα Παρουσίανα ακούσουμε τέλος πάντων, τι θα αποφασίσει ο ίδιος ο Κύριος Ιησούς Χριστός αυτοπροσώπως.
Αυτοί οι κακομοιρούληδες, καίγονται, επείγονται, έχουν "κ@λοσφηνιές " θα έλεγε η μακαρίτισσα η μανούλα μου,
να με... διαολοστείλουν ιδίαις αποφάσεσιν...
Να είστε καλά, μωράκια μου. Να είστε καλά!
Τόσο καταλαβαίνετε
Τοσο κάνετε!
Επαληθεύετε με σας το γνωστό:
-Όταν έβρεχε ο Πλάστης μυαλό, εσείς κρατάγατε ομπρέλα!
Βεβαίως , βεβαίως, ο πατριαρχούκος τους,
ο κ.Βαρλοθολομαίος ντε,
που εναγκαλίζεται-συμπροσεύχεται περιπαθώς κάθε τόσο
με τον Παγκοσμιοποιητή πάπα
και τις «παπαδίνες-ανδρίδες» των προτεσταντών
και όλο το κακό συναπάντημα των Αιρετικών
κάθε είδους.. ζωροάστρες, πυρολάτρες, ειδωλολάτρες,
αυτός ο πατριαρχούκος λέγω,
που «συμπροσεύχεται» και με μουσουλμάνους και βουδιστές, λέγω, αυτός, πάντα
κατά την -υπεράνω πάσης αμφισβητήσεως- γνωμούλα τους,
είναι μέγας και πολύς και θα πάει στον...Παράδεισο!
(α χαχα...γελάσαμε πάλι, ναι..κύριε Γιανναρά μου,
η Αλήθεια, μας κάνει να γελάμε, εμείς οι απλοί καθημερινοί
ανθρωποι που ζούμε ΜΟΝΟ από τον ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ μόχθο μας,
και ΟΧΙ από τις πλάτες πουλημένων στα ευρούλια, ή στις μασωνικές στοές, ή στις κρατικές υπηρεσίες πληροφοριών, ρασοφόρων...)
Να τονίσουμε ότι ΟΛΑ τα γεγονότα των Σπετσών,
του 1984 και μετέπειτα..
ΟΛΑ τα ΑΔΙΚΑ-εωσφορικά δικαστήρια
που έγιναν εξ αφορμής τής ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΠΡΑΞΗΣ
της Διακοπής του Μνημοσύνου,
την οποία με ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ ΚΟΣΤΟΣ και ΠΟΝΟ
ακολούθησε δια λόγους συνείδησης,
ο Αγιώτατος γέροντας Χρυσοστόμος,
έχουν ΚΑΤΑΓΡΑΦΕΙ σε ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ της εποχής εκείνης
και βέβαια στα σχετικά ΠΡΑΚΤΙΚΑ-ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ των δικών.
ΥΠΑΡΧΟΥΝ σε ΧΑΡΤΙ ΤΥΠΩΜΕΝΑ,
ες αεί κτήμα της Εκκλησιαστικής ΙΣΤΟΡΙΑΣ του τόπου.
ΟΛΑ τα στοιχεία βρίσκονται στη ΔΙΑΘΕΣΗ
παντός ΕΝΤΙΜΟΥ ερευνητή-δικαστή, των ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ.
Αυτά τα στοιχεία ΕΙΔΑΜΕ και μεις τότε το 1984
που ανεβήκαμε ως ΝΕΟημερολογίτες ακόμη,
με τον σύζυγό μου ΠΈΤΡΟ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟ
στις Σπέτσες.
ΔΕΝ ακολουθούσαμε τότε το πάτριο.
Μιλήσαμε για αρκετό καιρό εν συνεχεία,
και με τον Αγιώτατο π. Χρυσόστομο
Και με τις Μαρτυρικές Μοναχές .
Μιλήσαμε επίσης με αυτόπτες
ΚΑΙ αυτήκοους βασανισμένους ΜΑΡΤΥΡΕΣ
Μάρτυρες της ΚΑΚΙΑΣ των κρατούντων Τσαντιλών επισκόπων
και ΕΚΤΟΤΕ,
ΜΕΤΑ την όλη μας ΕΡΕΥΝΑ
ΕΚΤΙΜΗΣΑΜΕ ΑΦΑΝΤΑΣΤΑ
Αυτόν ΓΝΗΣΙΩΤΑΤΟ ΆΝΘΡΩΠΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ,
τον διακριτικότατο πνευματικό πατέρα,
καθαρότατο λειτουργό, και χαρισματικό εξομολόγο
που ονομάζεται π.ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΣΠΥΡΟΥ.
Και τον παρακαλέσαμε
να μας περιλάβει στις πύρινες προσευχές του.
(συνεχίζεται)
(συνέχεια από προηγουμενο σχόλιο)
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαρακαλώ, να θυμίσω
ότι ο γέροντας ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΣΠΥΡΟΥ,
ΟΤΑΝ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ να βάλει σε πράξη
Την ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ,
(γνωρίζοντας το ΕΠΙΣΚΟΠΙΚΟ μένος και την ΟΡΓΗ
που θα εξαπολυόταν εναντιον του)
χρειαζόνταν ακόμη ΕΝΑΜΙΣΗ ΜΗΝΑ
προκειμένου να συμπληρώσει ΣΥΝΤΑΞΙΜΑ ΧΡΟΝΙΑ
και να λάβει τη σύνταξή του,
αυτήν που ΕΔΙΚΑΙΟΥΤΟ να λάβει, τότε, στα 60 του χρόνια,
ως ιεροκήρυκας της Μητροπόλεως ΥΔΡΑΣ και ΣΠΕΤΣΩΝ
όπου υπηρέτησε ευσυνειδήτως ΜΕΧΡΙ το 1984.
Ματαίως άνθρωποι που τον ΥΠΕΡ-αγαπούσαν
όπως ο εκλεκτός μας φίλος και αδελφός εν τη Πίστει,
ο εκπαιδευτικός Παναγιώτης Ηλιόπουλος,
τον ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΣΕ , να ΑΝΑΒΑΛΕΙ την ΟΜΟΛΟΓΙΑ του
για ΕΝΑΜΙΣΗ ΜΗΝΑ, τουλάχιστον, προκειμένου
να συμπληρωθεί ο τυπικός συντάξιμος χρόνος
και να ΜΗ ΧΑΣΕΙ τη σύνταξη του....
(σκεφτόταν και τα πρακτικά
ζητήματα επιβίωσης, ως Φυσικός στην ειδικότητα ο Παναγιώτης).
ΑΔΥΝΑΤΟΝ , να συμβιβαστεί με την ιδέα της αναβολής
ο ΆΓΙΟΣ ιερομόναχος.
-Ορθοδοξία, ΟΡΘΟΠΡΑΞΙΑ ή ΘΑΝΑΤΟΣ!
-Παιδί μου, ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΑΝ θα ΖΩ ΜΕΤΑ από ΕΝΑΜΙΣΗ ΜΗΝΑ.
ΔΕΝ μπορώ να το αναβάλω!
ΑΝ Ο ΘΕΟΣ ΜΕ ΚΑΛΕΣΕΙ ΑΥΡΙΟ ΚΟΝΤΑ ΤΟΥ,
ΤΙ ΑΠΟΛΟΓΙΑ θα Του δώσω για την αναβολή μου ;
ΜΕ ΤΙ ΜΑΤΙΑ ΘΑ ΑΝΤΙΚΡΙΣΩ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ;
Είπε στενάζοντας, στον Παναγιώτη.
Ο Παναγιώτης, σιώπησε.
Και ΘΑΥΜΑΣΕ.
Και η ΣΥΝΤΑΞΗ, βέβαια, ΧΑΘΗΚΕ.
Σκύβαλα ΟΛΑ τα επίγεια αγαθά
για τον εκλεκτό πνευματικό.
Υπάκουσε μόνο στη ΦΩΝΗ ΤΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ του
Που ήταν η Φωνή των ΑΓΙΩΝ ΠΑΝΤΩΝ, εντός του.
Γι αυτό και πριν λίγες μέρες
ΠΑΡΑΜΟΝΗ της εορτής των ΑΓΙΩΝ ΠΑΝΤΩΝ
ΑΞΙΩΘΗΚΕ να κηδευτεί.
Βρισκόμασταν ακόμη
και μέσα στη ΧΑΡΑ της ΕΒΔΟΜΑΔΟΣ Του Αγίου Πνεύματος,
και καθόλου τυχαία για όσους έχουν μάτια πνευματικά και βλέπουν
«εξοδεύθη» το άγιο του σκήνωμα
στην ΑΠΟΔΟΣΗ της Εορτής της ΠΕΝΤΗΚΟΣΤΗΣ.
Περιέγραψα πάρα πολύ βιαστικά,
(προς εμπέδωσιν, μια και με προκαλούν μερικοί)
μόνο μία σταγόνα από τα ΓΕΓΟΝΟΤΑ και
από την ΠΡΟΑΙΡΕΣΗ
την Αγιοπατερική ,
την Αδαμάντινη του Γέροντα Χρυσοστόμου.
ΔΕΝ γνωρίζω άν θα ξαναφτιαχτεί προσωπικότητα
με τη δική του
ΠΟΙΟΤΗΤΑ ψυχής, σε αυτόν τον αιώνα, τον απατεώνα...
Ας έχουμε όλοι, την ΆΓΙΑ ΕΥΧΗ του...
Σαλογραία , οι προσωπικότητες οι την αγιότητα άμα δέ και την ομολογία συνδυάζουσαι , αναδεικνύονται Χαριτι Θεού και δωρίζονται ώς παρηγορία και ενίσχυσι στό Λαό του τον καιρό της Αποστασίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΦώτιε
ΑπάντησηΔιαγραφήσε κάθε εποχή , το Άγιο Πνεύμα, αναπαύεται στους ελάχιστους δικούς του, αυτούς που δεν ασκούν Λευκή μαγεία.
Αυτούς που έχουν ΠΡΑΓΜΑΤΙ τη Χάρη του Αγίου Πνεύματος μέσα τους.
Το πώς θα ξεχωρίσει κάποιος στη σημερινή εποχή της σύγχυσης , το ποιος ειναι του Χριστού και το ποιος είναι του Εωσφόρου, ειναι πρα΄γματι έργο υψηλότατης διακρίσεως.
Προσωπικά, όταν έχω μπροστά μου ΔΥΟ πρόσωπα και το καθένα από αυτά μου λέει :
"εγώ είμαι με το Χριστό, ο άλλος είναι ο ψεύτης, εγώ είμαι ο αληθινός, εμένα θα πιστέψεις, να μην πιστέψεις τον άλλον"
ξέρεις ποιον από τους δύο θα πιστέψω;
Θα πιστέψω αυτόν που θα δώ ότι εισπράτει ΑΙΜΑΤΗΡΟ Κόστος από την ΤΙΜΙΑ επιλογή του.
Θα πιστέψω αυτόν, που θα βρίσκεται στη θέση του Εσφαγμένου Αρνίου, στη θέση του Διωκομενου, και όχι του ΑΝΑΛΓΗΤΟΥ Διώκτη.
Ειδικά όταν βλέπω ρασοφορους να επιστρατεύουν ΜΑΤατζήδες για να επιβάλλουυν την...εκκλησιαστική τάξη, αχαχαααα!
Εκεί ξέρω καλά, πόσο Εωσφορικό πνεύμα αλαζονείας και μίσους κρύβεται κάτω απο τις αστραφτερές μίτρες που φοράν οι ταλαίπωροι στα κεφάλια τους..
Ξέρω καλά, πόσο τρέμουν για την επίγεια δόξα τους, για τα λεφτουδάκια τους, και τα καρεκλάκια τους οι κακόμοιροι...
Αλίμονο και γραψαλίμονο!
Σκέφτομαι τωρα τη ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΑ
που τράβηξε ο ΑΓΙΟΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ, όσο ζούσε.
Τι του σούραν οι ΑντίΧριστοι ΦΘΟΝΕΡΟΙ Δεσποτάδες επί δεκαετίες...τι "ανάξιος! ανάξιος! "
του φώναζαν όταν ήρθε ΕΞΟΡΙΣΜΕΝΟΣ και αυτός στην Ελλάδα και προσπαθούσε να επιβιώσει σε μια θέση απλου ιεροκήρυκα.
Τα περιγράφει ΤΕΛΕΙΑ ο Σώτος ΧΟΝΔΡΟΠΟΥΛΟΣ, ]
στο βιβλίο του για τον μέγιστο Αγιο Νεκτάριο..
ΑΝΕΛΕΗΤΟΣ ΔΙΩΓΜΟΣ εναντίον του Αγίου Νεκταρίου,
επί δεκαετίες, απο τις δυνάμεις του Σκοτους.
Και κεινος τα ΥΠΕΜΕΝΕ ΟΛΑ και πάντα Σιωπούσε...
ΔΕΝ απολογείτο καν...
Μονάχα κατέφευγε στην Κυρία των Αγίων Αγγέλων και τρέχαν ποτάμι τα σιωπηλά του τα δάκρυα..
Ολοι οι Άγιοι Διώχτηκαν και θρήνησαν πολυ ,
στην εδώ ζωή τους.
Γι αυτό ο Κύριος τους Δόξασε και θα τους Υπερδοξάσει τη μέρα της Κρίσεως..
Για μας το παράδειγμα της Ανεξικακίας του Γεροντα Χρυσόστομου, είναι κορυφαίο, αλλά ΔΕΝ μπορούμε να μη στηλιτεύσουμε το ΑΔΙΚΟ που του έκαναν...
Θα μου πεις...και το χρυσάφι για να λάμψει, χρειάζεται να πυρωθεί στο καμίνι...
Ναι, ναι...εύκολο να το λέει κανείς αυτό, ειδικά, όταν ο ίδιος κοιτάει τη βολή του...
Αλλά το χαρακτηριστικό των Αγίων είναι αυτό:
Δεν κοίταξαν ΠΟΤΕ το ίδιον, υλικο τους συμφέρον.
Οι Άγιοι ΘΥΣΙΑΣΤΗΚΑΝ σιωπηλά
για τα μεγάλα και υψηλά που πιστευαν...
Γι αυτό, τους αγίους αυτούς, είτε με το επίσημο φωτοστέφανο είτε χωρίς το επίσημο φωτοστέφανο από τη μεριά της Συνοδικής αναγνωρισης, το Σώμα των πιστών,
τους ΣΕΒΕΤΑΙ και τους αποδίδει την τιμή που τους πρέπει...
Είναι οι χαριτωμένοι άνθρωποι "οι ερχόμενοι εκ της θλίψεως της μεγάλης" είναι αυτοί που έπλυναν τας στολάς αυτών, και ελεύκαναν αυτάς εν τω Αίματι του Αρνίου" όπως γράφει η Αποκάλυψη...
αυτοί των οποίων ΔΕΝ ήταν αντάξιος όλος ο κόσμος, όπως σημειώνει ο Απόστολος..