Τετάρτη 6 Νοεμβρίου 2013

Γάμος ή ασεβής γελοιοποίησις του μυστηρίου; -Αρχιμανδρίτου-Ιεροκήρυκος Δανιήλ Γ. Αεράκη



Προηγείται σατιρικό τραγουδάκι από τους Dol Amroth
και ακολουθεί σοβαρή-προς προβληματισμόν-
ομιλία, διότι, περιστεράκι μου, πήξαμε στη γύμνια των γυναικών
εν τοις ιεροίς μυστηρίοις(γάμους, βαπτίσεις )
όπως ορθά το επισημαίνει και ο π. Δανιήλ Αεράκης 
όστις δεν είναι  στενοκέφαλος, αυστηρός "παλαιοημερολογίτης"ιερέας
-όπως θα μπορούσε -κακεντρεχώς- να αντιτείνει κάποιος!
;-)
Τα έχουμε αναφέρει, με άλλα λόγια παλιότερα, 
όταν μιλούσαμε για την άγια
Γερόντισσα Σοφία-Μυρτιδιώτισσα της Κλεισούρας και το άσεμνο ντύσιμο
όμως η επανάληψη  συνιστά μητέρα μαθήσεως...
ίσως!

Πάντα εν αγάπη Κυρίου σε ασπάζομαι
και στα δυο μαγουλάκια, πολυγδυμένο μου
και τούτουν ένεκεν...πολύ βασανισμένο μου...

Ευανθία η Σαλογραία 
.................................................................... 






Αρχιμ. Δανιήλ Γ. Αεράκη, ιεροκήρυκος 
Η γελοιοποίησις του Μυστηρίου ξεκινά από την εκκλησιαστική ευθύνη, 
είτε αυτή λέγεται επίσκοπος, είτε λέγεται πρεσβύτερος. 

Μέσα στο όλο πνεύμα της ρομποτοποιήσεως θρησκευτικών τελετών
 και πελατειακής σχέσεως με τους χριστιανούς,
εντάχθηκε και η διεκπεραίωσις κατά επαγγελματικό 
και πέρα για πέρα ασεβή κοσμικό τρόπο του «μυστηρίου» (εν προκειμένω του Γάμου).

Παντελώς ακατήχητοι και απροετοίμαστοι πνευματικά ανεβαίνουν τα σκαλοπάτια
 του ορθόδοξου Ναού, οι «μελλόνυμφοι». 

Το μόνο, που απασχολεί και αυτούς και την όλη ομήγυρη είναι το χειροκρότημα στην υποδοχή της «νύμφης» και τα φώτα της βιντεοσκοπήσεως και φωτογραφήσεως.· 

Και βέβαια, η Εκκλησία επιφυλάσσει ωραιότερο χειροκρότημα στα πιστά παιδιά της, που εν αγνότητι προσέρχονται να προσευχηθούν και να ζητήσουν την προσευχή όλης της Εκκλησίας για την ένωσή τους εν Χριστώ Ιησού.
· Στέφανα λέγεται η όλη τελετή. 
Το χειροκρότημα ουρανού και γης, αγγέλων και ανθρώπων, είναι το στεφάνωμα δύο αγωνιστών του Χριστού, που πάλαιψαν με τις ορμές των σαρκικών επιθυμιών και παθών και έφτασαν στο γάμο αμόλυντοι.
· Ειδικά γι’ αυτούς τους πιστούς, που νυμφεύονται αγνοί και παρθένοι, είναι η προσταγή: 
«Δεῡτε τας χεῖρας κροτήσωμεν». 
Να χειροκροτήσουμε! 
Γι’ αυτούς είναι το στεφάνωμα στο κεφάλι. 
«Στέφεται ὁ δοῡλος τοῡ Θεοῡ… Στέφεται ἡ δούλη τοῡ Θεοῡ…»
Φυσικά η Εκκλησία δεν στεφανώνει την πορνεία ή την μοιχεία των προγαμιαίων σχέσεων.
Συγχωρεί και το δούλο και τη δούλη της πορνείας, που μετά δακρύων μετανοούν. 
Αλλά ποτέ δεν στεφανώνει προγαμιαίες σχέσεις δύο ανθρώπων, που αμετανόητοι και ανεξομολόγητοι έρχονται στο Ναό για μια κοσμική θρησκευτική «πασαρέλα»!
Η Εκκλησία ζητάει πιστοποιητικό αγαμίας. Ποτέ όμως δεν επισφραγίζει την πιστοποιουμένη πολυγαμία, που συμβαίνει με τις πολλές σεξουαλικές εμπειρίες προ του γάμου.
· Ο λειτουργός της Εκκλησίας, ιδίως ο εφημέριος, ως υπεύθυνος για τη μετάδοση των μυστηρίων, της εκκλησιαστικής εγκυρότητας και ευλογίας, οφείλει με ποιμαντικό ενδιαφέρον και με ώριμη σύνεση, αλλά και με φόβο Θεού, να προλαβαίνει, όσο βέβαια γίνεται, τα τρία επαίσχυντα Γ(άμα), για να μην συμβούν τα τρία τραγικά Δ(έλτα).
· Το πρώτο Γ: Γαμικές σχέσεις προ του Γάμου! 
Οι προσερχόμενοι στο Ναό είναι παιδιά του, παιδιά της Εκκλησίας, παιδιά μιας ενορίας, μιας επισκοπής (μητροπόλεως).
Πότε αλήθεια, τα παιδιά δέχτηκαν πειστικό κατηχητικό λόγο για την αγνότητα και εγκράτεια μέχρι το Γάμο; 
Κάποτε για την πλειονοψηφία των πιστών ήταν αυτονόητη η εγκράτεια. 
Τώρα; Ελαχιστότατη μειονοψηφία ζη τον αγώνα της προ του Γάμου παρθενίας.
· Το δεύτερο Γ: Γύμνια. Είναι σούπερ προκλητική η γύμνια της νύμφης και φυσικά και των περισσοτέρων καλεσμένων γυναικών. Από πότε η Εκκλησία παρέχει την ευλογία της σε πρόσωπο, που μοναδική της μέριμνα για το «γάμο» της είναι το πώς θα φανερώσει όλο σχεδόν το σώμα της γυμνό; Τι ευλογεί η Εκκλησία; Την ασέβεια της γυμνότητας μπροστά στις άγιες εικόνες ή τις εκατοντάδες… μοιχείες, που γίνονται την ώρα του «γάμου» με ηρωίδα τη λεγόμενη νύμφη;
Αν δεν είναι υπερβολικός ο Χριστός, που λέει, ότι κάθε βλέμμα σαρκικής επιθυμίας ισοδυναμεί με μοιχεία (Ματθ. ε, 28), τότε πόσα μοιχικά βλέμματα προκαλεί το γυμνό σώμα μιας «νύμφης»;
Αν όλα όσα λέει ο Χριστός είναι «των άκρων», τότε γιατί Του ζητάς την ευλογία;
 Να ευλογήσει ο Χριστός την καταπάτηση του Ευαγγελίου Του, και μάλιστα μέσα στο Ναό Του, και μάλιστα με την επικύρωση της Εκκλησίας Του;
· Η Εκκλησία δεν εκβιάζεται με απειλές του τύπου, «Θα κάνουμε πολιτικό γάμο»!
· Η Εκκλησία δεν επικροτεί ασέβειες, προκειμένου να μη… κακοκαρδίσει μερικούς!
· Η Εκκλησία δέχεται τους πάντες με αγάπη, όχι όμως «όπως νάναι»! αλλ’ «εν πάση ευσεβεία και σεμνότητι»!
· Την Εκκλησία δεν την κατευθύνουν ούτε οι οίκοι μόδας, ούτε τα καταστήματα νυφικών, ούτε το κοσμικό πνεύμα, ούτε η ανοχή (εν προκειμένω δε ενοχή!) ιερέων και επισκόπων, που χάριν δήθεν ευγενείας… δεν μιλάνε καθόλου για την σατανική απρέπεια της γύμνιας!
Την Εκκλησία την κατευθύνει το Ευαγγέλιο του Ιησού Χριστού, που θέλει να ντύνονται οι γυναίκες «ἐν καταστολῇ κοσμίῳ» (Α΄ Τιμ. β΄ 9).
· Το τρίτο Γ: Γελοιότητα. 
Το μυστήριο του Γάμου είναι για χαρά και ευφροσύνη, όχι για γέλια και αφροσύνη. 
Είναι δε περισσότερο από σίγουρο, ότι ο Διάβολος γελά, γιατί κατάφερε να γελοιοποιήσει το μυστήριο του Γάμου.
· Γελοιοποίησις η όλη κοσμική ατμόσφαιρα.
· Γελοιοποίησις η τέλεσις μυστηρίου σε ένα … «γραφικό» εκκλησάκι (έξω βέβαια), μέσα στο κτήμα, που διαθέτει το κοσμικό κέντρο (φαγάδικο – γλεντζέδικο!).
· Γελοιοποίησις το να στέκεται… παρανυφάκι το παιδί των «νυμφευομένων», καρπός του … προηγούμενου γάμου τους, του «πολιτικού» ή της προγαμιαίας συμβιώσεώς τους!
· Γελοιοποίησις το να φωνάζουν όλοι στο παιδάκι: «Και στα δικά σου»! εννοώντας αυτό που σε λίγο θα του κάνουν. Το ξεντύνουν και το βαφτίζουν, μέσα σε γέλια και καγχασμούς!
· Μα επί τέλους, πότε η Εκκλησία θα περιφρουρήσει τη σοβαρότητά της, την ιερότητα των τελουμένων αγιαστικών πράξεών της;
· Μια Εκκλησία, που δεν εμπνέει την εγκράτεια προς αποφυγή προγαμιαίων σχέσεων, 
μια Εκκλησία που ανέχεται κυριολεκτικά ξεγυμνωμένες «νύμφες», που συμπράττει στη γελοιοποίηση των θείων της μυστηρίων, μια τέτοια Εκκλησία  προδίδει την αποστολή της,.. που τελεί κατά μαγικό τρόπο αγιαστικές πράξεις και δεν καλεί τον λαό κυριολεκτικά σε μετάνοια και συνειδητή μετοχή των τελουμένων,
Πηγή:ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΓΝΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΥΣΕΒΕΙΑΣ
........................................
Υστερόγραφο: Ας προσθέσω και μια φωτό
από το γάμο της Μουσουλμάνας κόρης του Ερντογάν
έτσι...για να κάνουμε οι Ορθόδοξες μια...σκέψη.

.

38 σχόλια:

  1. Εκπληκτικός ο λόγος του πατρός Δανιήλ Αεράκη , έτσι ακριβώς είναι , όπως τα λέει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σωστά και ωραία τα λέει ο πάτερ,

    αλλά είναι αδύνατον για κάποιον που δεν συμμετέχει στον Γαμό του Αρνίου, που δεν βιώνει τον Κύριο ως Νυμφίο της ψυχής και του σώματός του, να κατανοήσει και να εκτιμήσει σωστά το Μυστήριο του Γάμου.

    Για αυτό τον λόγο σαλογραία μου, η φώτο από το γάμο της κόρης του Ερτογκάν, νομίζω, μάλλον άστοχη είναι και σε "παρεξηγήσεις" μπορεί να οδηγήσει.

    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εχεις την καλωσύνη φίλτατε, να μου αναλύσεις σε τι παρεξηγήσεις μπορεί να οδηγήσει η ΣΕΜΝΟΤΗΤΑ της ΕΝΔΥΜΑΣΙΑΣ της κόρης του Ερντογάν, τη μέρα του γάμου της;

      Πριν λίγες δεκαετίες και οι Ελληνίδες ΧΡΙΣΤΙΑΝΕΣ νύφες, ( έχω δει βίντεα) παρόμοια σεμνότητα είχαν, στο ντύσιμό τους, τη μέρα του γάμου τους

      Η ΣΕΜΝΟΤΗΤΑ φίλτατε αποτελεί αξία διαχρονική.

      Δεν είμαστε μπριζόλες προς κατανάλωσιν που πρέπει- επειδή το λέει η σουσουράδα η Μόδα- να τρέχουμε σαν μερελές όπως καγχάζουν εδώ στην Πάτρα, να κρεμασουμε τα κρέατά μας εις κοινήν θέαν επάνω στον πάγκο του Χασάπη.

      Θα μας κρίνουν οι άπιστοι και οι αλλόδοξοι εν ημέρα Κρίσεως.

      Θα μας καταισχύνουν...

      Διαγραφή
  3. Πόσο μεγάλες αλήθειες...στην ουσία αυτονόητα είναι όλα αυτά αλλά αν δεν στα διδάξει κανενας όχι αυτονόητα δεν είναι, αλλά ακατανόητα και ίσως παλαβά μπιτ για μπιτ για πολλούς. Ας μας φωτήσει όλους ο Πανάγαθος γιατί οι καιροί είναι δύσκολοι. Επειδή τα λόγια επίσης δεν περνάνε στ'αυτιά των ανθρώπων εύκολα και ειδικά δεν περνάνε στις καρδιές τους ας γινόμαστε όλοι το παράδειγμα, έχουεμ υποχρέωση όλοι μας να παλέυουμε γι αυτό γιατί έτσι παλεύουμε για το σύνολο! Αμήν.

    Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευγενέστατε, Π που γράφεις πάντα με ανυπόκριτη, χριστιανική αγάπη

      Φαίνεται τοσο αδυσώπητη η πλύση εγκεφάλου την οποία υφιστάμεθα οι άνθρωποι σήμερα, το κάθε δευτερόλεπτο, που αναρωτιέμαι τίνος η σκέψη δεν θα αποδομηθεί εις τα εξ ων συνετέθη, σε λίγο.

      Ας ευχόμαστε πάντες υπέρ πάντων.

      Ο υπομείνας ΕΙΣ ΤΕΛΟΣ, ούτος σωθήσεται.

      Διαγραφή
  4. Είμαι υπέρ της σεμνότητας τη ενδυμασίας σαλογραία μου.

    Η παρεξήγηση θα δημιουργηθεί από την πραγματικότητα ότι, η φύση της σεμνότητας δεν έγκειται στην την ενδυμασία του σώματος η οποία μπορεί να είναι και τυπική, αλλά στην ενδυμασία της ψυχής.

    Το ψεύτικο δεν πληροφορεί, δεν αναπαύει, δεν έχει Χάρη Θεού, τουναντίον σκανδαλίζει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Θα συμφωνήσω μαζί σου ανων. ! ;37 ότι η ψεύτικη σεμνότητα δεν πληροφορεί και τουναντίον σκανδαλίζει όπως σκανδαλίζουν π.χ. κάτι σεμνότατοι ενδυματολογικά του Πατριαρχείου παπάδες που ξεπουλούν της Ορθοδοξίας τα ιερά και τα όσια σε συμπροσευχές και συλλείτουργα με παπικούς, αλλά...ας μην επεκταθούμε. ΔΕΝ ειναι αυτό το ΣΗΜΕΡΙΝΟ θέμα μας.

      Διαγραφή
  5. Αγαπητή μας. Φοβερά η παρατήρηση του π. Δ.
    ´´ Να ευλογήσει ο Χριστός την καταπάτηση του Ευαγγελίου Του, και μάλιστα μέσα στο Ναό Του, και μάλιστα με την επικύρωση της Εκκλησίας Του;¨

    Αδύνατον Αδυνατον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δυνατότατον, δυνατότατον ^ 6:48
      ;-)
      ΜΟΝΟ ΤΥΦΛΟΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ, ΔΕΝ το βλέπουν, ή ΔΕΝ επιθυμούν να το δουν διότι...υπάρχουν άλλα κέρδη γύρω τριγύρω...

      Διαγραφή
  6. Λεγει μεσα στους ψαλμους αδελφοι μου
    ''Θυσιες και προσφορες δεν θελησες...μου'δωσες επιγνωση.
    Ψαλ.39-7] και αλλου ομως...''θυσια για Τον θεο ειναι το συντετριμμενο πνευμαψαλμ 50-19)
    Και εγω λεγω ,πως οταν εισαι πολυ νεος σκεπτεσαι σαν νεος εισαι κατι [να το πω ]μεταξυ κοσμικου και με λιγο θρησκευτικο συναισθημα καταφερνεις το κοσμικο τελικα να επικρατει.Οσο περνα ο καιρος και οπως λεγει ο ψαλμωδος ''μου'δωσες επιγνωση''...και ερχεται και το ''πνευματικο πενθος'', αλλαζει πιστευω η κριση γι αυτα τα πραγματα και εχει μεγαλυτερη αξια ο σεβασμος προς τον ΚΥΡΙΟ! Χρειαζεται η εκκλησια να κανει λογο για αυτα τα ζητηματα και χαιρομαι που αρχισε η εκκλησια μεσω του διαδικτυου να κανει αναφορες στα σαρκικα πριν του Γαμου ..ας κανει ομως και καμμια αναφορα στις σχεσεις εντος Γαμου [περι του κατα Θεον θεληματος],επειδη διαπληκτιζομαι με τα ταλιμπανικα μου φρονηματα με πολλους συγγενεις μου,που νομιζουν πως εντος Γαμου υπαρχει πληρης ελευθερια.Τελος παντων,οπως νομιζει ο καθενας και...ο σωζων εαυτον!...π
    Τι να κανω
    Να μην πω;;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πηνελοπάκι
      είχα κάνει ανάρτηση με πάνω από 250 σχόλια και τίτλο σχετικό με τις σχέσεις των συζύγων κατά τον Απόστολο Παύλο. Το είχες παρακολουθήσει νομίζω.
      Μας έγραφε εκεί κάτι νόστιμα και ο Κυπριανός Χριστοδουλίδης..

      Θα επανέλθω...
      Πάντα με αγάπη

      Διαγραφή
  7. Ας μην το παρακάνουμε προς ούτε το ένα ούτε το άλλο άκρο. Σίγουρα τα ξεγυμνώματα είναι, κατά τη γνώμη μου, απλώς αντιαισθητικά, δεν θεωρώ ότι έχει νόημα πλέον σήμερα να μιλάμε για πειρασμούς, κτλ. Βρωμιά και πονηριά δημιουργεί η πείνα (βλέπε τόσους αιώνες παντοειδούς καταπίεσης: ένα αστείο παράδειγμα οι Μυτιληνιοί που είχαν κρεμαστεί από τα κλαδιά σε μπουλούκια για να δουν γυμνή τη Χλόη στα γυρίσματα της ιστορικής ταινίας του Ορέστη Λάσκου τη δεκαετία του 1930) πολύ περισσότερο από τον κορεσμό (σήμερα σχεδόν δεν προσέχει κανείς καμμία στο δρόμο, ό τ ι και να φοράει, αφού τίποτα δεν είναι πλέον άγνωστο, ούτε φαντάζει προκλητικό, αφού όλοι τα βλέπουν, αλλά και τα απολαμβάνουν όλα, άνετα, παντού). Αλλά η κάλυψη Μουσουλμανικού τύπου, που θεωρώ τραγικό να βρίσκει σήμερα θαυμαστές από τον πολιτισμένο κόσμο, είναι όχι απλώς, αντιστοίχως, αντιαισθητική, αλλά και βαθειά εκφυλισμένη. Δαιμονοποιεί τη φύση, το κάλλος, το ωραίο με την αρχαία έννοια, και συγχρόνως υποβιβάζει αφάνταστα τη γυναίκα, με το κλασσικό πρόσχημα ότι, αντίθετα, την προστατεύει και την ανυψώνει από το στάτους απλής σάρκας, στο οποίο υποτίθεται ότι βρίσκεται με τη σωματική αποκάλυψη. Όμως, αφενός σε αυτή τη λογική γκρεμίζεται κάθε έννοια ανθρώπινης (δεν θα πω μόνο γυναικείας) αξιοπρέπειας που περιλαμβάνει και την αποδοχή/εκτίμηση της καθόλου (με την αρχαία έννοια) ομορφιάς. Αφετέρου, με την κάλυψη ίσα ίσα φουντώνει η φαντασία και γιγαντώνεται η στέρηση: στο δρόμο πλέον σε γδύνουν με τα μάτια όχι βέβαια οι χορτασμένοι Έλληνες, όπως θα έκαναν ίσως το 1950 και, λιγότερο το 1960 και μετά, αλλά, με αδηφάγα και φρικαλέα χυδαιότητα, οι Ασιάτες λαθρομετανάστες. Και αυτό είναι οικτρά οδυνηρό και απείρως κ α κ ά σ χ η μ ο.
    Ευδοκία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ;-)

    Γειά σου Ευδοκάκι!

    Ευχαριστώ για την τοποθέτηση.

    Πραγματικά, από το πολύ ξεγύμνωμα των Δυτικών γυναικών
    οι κακόμοιροι οι άντρες μπορούνε να πάθουν την πλήρη αναφροδισία ακόμα και εκεί που δεν κρίνεται εντελώς απαραίτητη.
    ;-)
    Οι ισορροπίες και το πώς θα κρατηθούν σε μια εποχή παγκοσμιοποίησης επαφίενται σε ενός εκάστου την ευαίσθητη ή αναίσθητη συνείδηση...

    Φιλιάα!
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Η αγαπητή Ευδοκία δεν έστειλε μήνυμα,ζωγράφισε και κέντησε μαζί!Συμφωνώ 100%
    παπα-Κώστας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ;-) παπα-Κώστα μου, αγαπάς τη χειροτεχνία και συ;
    Ακριβώς όπως η μακαρίτισσα η μανούλα μου.
    Με συγκινείς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Και ο άλλος πήγε στο γάμο του με σκοτσέζικη φούστα και 5-6 σκουλαρίκια παντού .Γιά τους άνδρες δε λέτε τίποτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σσσσσς!Μη λες τέτοια πράγματα!Μόνο οι γυναίκες σκανδαλίζουν σύμφωνα με μεγάλη μερίδα ορθοδόξων.Άσε που το κιλτ είναι παραδοσιακό ένδυμα ενώ τα σκουλαρίκια διακριτικό σπουδαστών σε βυζαντινές στρατιωτικές σχολές.Ορίστε!
      παπα-Κώστας

      Διαγραφή
    2. ΜΟΝΤΕΡΝΟΣ Ο ΠΑΤΕΡ.ΜΠΡΑΒΟΟΟΟ!

      Διαγραφή
  12. ;-)
    παπα-Κώστα μου και ανων. των 12:42 μ.μ.

    ΠΡΟΣΠΑΘΩ να φτιάξω μια Φανουρόπιτα, μέγκλα, συνταγή με πετιμέζι, η ωραιότερη Φανουρόπιτα που θα φάμε με διαβεβαίωσε η νοικοκυρά συνάδελφος που μου έδωσε τη συνταγή, αλλά θα σχολιάσω και γω ότι το κιλτ για τους Σκωτσέζους είναι απολύτως παραδοσιακό και ο.κ. όπως ήταν για μας και η φουστα-νέλλα, ΠΡΙΝ μας έρθουν τα φραγκοπαντέλονα που τα κοίταγαν οι ντόπιοι εδώ με μισό μάτι, βεβαίως όσο για τα σχολαρίκια στα ώτα των νέων, και αυτό ήταν αποδεκτό, βεβαίως και έχουμε λεει και εικόνα του Κυρίου Ιησού, με σκουλαρίκι στο ένα αφτί (δεν τη θυμάμαι αλλά κάποιος με διαβεβαίωσε γι αυτό)
    ..................
    Παπα-Κώστα μου αφού είσαι παιδί τεφαρίκι, μη μου κάνεις το χαζό, ΔΕΝ ομιλούμε για τα δυτικού τύπου ντυσίματα που έχουμε συνηθίσει στους δρόμους έξω, έως και στα σχολεία (μαθήτριες, καθηγήτριες με ντεκολτέ στις τάξεις στα 3/4 του στήθους φανερά όλα και μέσα στο καταχείμωνο, διότι...ζεσταίνονται λέει, και από δω παν κι άλλοι, τα έχουμε δεχτει ΠΛΕΟΝ ολααα...αλλιώς θα μας κράξουν για μπίτι πυροβολημένους...
    ;-)

    Ομιλούμεν όμως εδώ για την ΩΡΑ ΤΟΥ ΣΤΕΦΑΝΩΜΑΤΟΣ όπου πολλαί νύμφαι, προσέρχονται ενδεδυμέναι "ως νυμφίδια", που χλεύαζαν οι συνταξιούχοι κύριοι της δικής μου εποχής, των 70'ς

    Λοιπόν, στην ΩΡΑ ΤΟΥ ΣΤΕΦΑΝΩΜΑΤΟΣ, νομίζω ότι αποτελεί ΕΥΘΥΝΗ των ΙΕΡΈΩΝ και επισκόπων, να κάνουν τουλάχιστον ΚΑΠΟΙΕΣ ΣΥΣΤΑΣΕΙΣ στις νυφάδες, ΠΡΟ...αλλά θα μου πεις: ΤΟΛΜΑΝΕ να κάνουν συστάσεις;

    Να τους αγριοκοιτάξουν τα νιογάμπρια και να χάσουν το γενναιοδωρο πουρμπουάρ ...μετά;

    Δεν θέλω να πω φωναχτά εδώ μέσα σοκαριστικές ιστορίες με νύφες προκλητικά ντυμένες στην ώρα του γάμου τους και το τι ακολούθησε ΜΕΤΑ το γάμο, με τους ιερείς που τις στεφάνωσαν.

    -Άφ το!

    Δεν κάνει να τα πω φωναχτά.
    ΑΛΙΜΟΝΟ αν λέγαμε φωναχτά τέτοια σκηνικά, θα γελάγαν από χαρά όλοι οι διαόλοι....
    ;-(

    Τέλος πάντων...παπα -Κώστα μου...
    Η δική μου γενιά, που μυρίζει ναφθαλίνη, απέρχεται σιγά-σιγά..

    Θα σας αφήσει ήσυχους σε λίγο...

    Εσείς με το Θεό και τη συνείδησή σας ας τα βρείτε, δε με νοιάζει.
    Μια κουβέντα είπαμε ως γεροντότεροι..

    Αν σας στενοχωρεί να ΜΗΝ την ξαναπώ...

    Ας όψεται ο π. Δανιήλ Αεράκης,Ας οψεται..

    ;-) Πάω τώρα για τη Φανουρόπιταααααααα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Μη με βάζεις στον πειρασμό να ξανανοίξω κουβέντα για τις δήθεν ηθικές γενιές του '50,'60,'70 κοκ.Άλλο υποκρισία και άλλο ηθική.Οι ιστορίες που ξέρω μόνο από ένα μικρό ορεινό χωριό της ορεινής Ναυπακτίας φτάνουν για τρεις τόμους!
    Σε 4 χρόνια έκανα πάνω από 200 γάμους και δεν είδα ποτέ κάποιο ιδιαίτερα προκλητικό νυφικό.Και αν υπήρξε κάτι,το προτιμώ από τις μαντήλες και ό,τι αντιπροσωπεύουν.Ό,τι συστάσεις είναι να γίνουν,γίνονται προ του γάμου.
    παπα-Κώστας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ;-) παπα-Κώστα μου
    Και ταύτα έδει ποιήσαι κακείνα ΜΗ αφιέναι.

    Συμφωνώ ότι οι συστάσεις πρέπει να γίνονται ΠΡΟ του γάμου, από τη στιγμή που κάνουν κουβέντα οι μελλόνυμφοι, για να "κλείσουν" το ναό, για το Μυστήριο.

    Μεγάλη συζήτηση. Χάος δηλαδή.

    Μην την κάνουμε τώρα διότι ο λατρεμένος Άγιος Φανούριος με έκανε τόσο ανέλπιστο δωράκι αυτές τις μέρες που οφείλω και γω κάτι ΕΛΑΧΙΣΤΟ, να ανταποδώσω, αφού είχα επικαλεστεί τις πρεσβείες του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. κυρα-Σαλογραία μου,
    Εσυ μια γερόντισα τώρα τι τα θες και τ 'ανακατέβεις.
    οι παπάδες ας όψοντAI.

    Ο γερο-παπα Κώστας εχει δεί πολλά πράματα ανα τις γενιές.
    Είναι αδύνατον να μην ελθουν τα σκάνδαλα όπως είπε ο Κύριος. Ας προσέχουμε τα ο-μάτιά μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. κυρ-ανώνυμέ μου των 9:32 π.μ.

    δεν έχω και κόρες να παντρέψω, δυο γιους 30χρονους, μόνο έχω και οι νυφούλες δεν το βλέπω να πάρουν τη γνώμη μου για τα νυφικά που θα φτιάξουν όταν έρθει η ώρα τους.
    ;-)

    Εννοείται ότι και γω ΔΕΝ θα πεταχτώ από μόνη μου, ΤΟΤΕ, να τις συμβουλέψω, διότι ο άγιος Ιγνάτιος Μπριαντσιάνωφ με καθιστά προσεκτική και μου λέει να ΜΗ δίνω συμβουλές όταν ΔΕΝ μου τις ζητάνε διότι...θα πέσουν στο κενό, στην καλύτερη των περίπτωσεων

    Ξέρεις όμως γιατί τα ανακατεύω;

    Διότι έχουμε γεμίσει στις γειτονιές μουσουλμάνους και αυτοί παρότι ΔΕΝ έλαβαν την εξ Αποκαλύψεως ΑΛΗΘΕΙΑ, τηρούν ωστόσο συμπεριφορές ΣΕΜΝΟΤΗΤΑΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΗΣ που ΚΑΠΟΤΕ, ΠΡΩΤΟΙ, τις ΤΗΡΟΥΣΑΝ οι Ορθοδοξοι.

    Τα χρόνια όμως της χλίδας-που πέρασαν πια- οι Ορθόδοξοι εζήλεψαν τις γελοίες γκλαμουριές του Χόλυγουντ...λόγω των συμπλεγμάτων κατωτέροτητας που κατάφεραν οι Φράγκοι να τους εμφυσήσουν, από τον ερχομό του Όθωνα και μετά...

    Δεν θεωρώ τυχαίο ότι στη Δύση μένουν άδειοι μεγάλοι χριστιανικοι ναοι του παρελθόντος και προσηλυτίζονται αβέρτα κουβέρτα, οι δυτικοί στη Μουσουλμανική θρησκεία.

    ΚΑΤΙ ΒΡΙΣΚΟΥΝ στο ΗΘΟΣ των Μουσουλμάνων, προφανώς, που ΔΕΝ το διαθέτουν πια οι Χριστιανοί, και γι αυτό προσηλυτίζονται...

    Ας το προσέξουν οι ποιμένες οι Ορθόδοξοι το ζήτημα.

    "Οι καιροί ου μενετοί" που έλεγαν και οι αρχαίοι ημών..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Συγγνώμη που επανέρχομαι, ίσως δεν θα έπρεπε. Μα είναι δυνατόν να αισθάνεται κανείς ότι το νοσηρό φαινόμενο της (πολύ περιορισμένης, καμμία σχέση με τη μαζικότητα που θέλουν να παρουσιάσουν οι Μουσουλμάνοι) στροφής κάποιων Δυτικών στο Ισλάμ οφείλεται στην όλη σεμνότητα από την οποία υποτίθεται ότι διαπνέεται το τελευταίο; Απλώς πρόκειται για ανόητες γυναίκες που αγάπησαν Μουσουλμάνους και έκαναν την ανάγκη φιλοτιμία ή για διάφορους ψευτοκουλτουριάρηδες που έλκονται από κάθε τι το παράξενο και το ανατολίτικο, όπως πριν δεκαετίες από Ινδουισμούς, Βουδισμούς, κτλ. Στο σκεπτικό της "σεμνότητας", πάντα ως απαίτησης για τη γυναίκα βέβαια, αναβιώνει ο ξεπερασμένος, αναληθής και απίστευτα βαρετός της ρολος ως της αιώνιας Εύας, ως του Πειρασμού του Ξενόπουλου με την Άννα Φόνσου ως Καλλιοπίτσα... Η γυναίκα ως αντικείμενο σε όλα, και ως προς τη θέαση, "ε πως να αγιάσει κανείς όταν η άλλη τα πετάει όλα έξω": η γυναίκα είναι ανήθικη ως το αντικείμενο της θέασης, δεν φταίει το αρσενικό υποκείμενο, τι να κάνει ο καημένος ο αιώνιος Αδάμ... Πάλι "ανήθηκη" αν αλλάξει (φευ! οποία αντιστροφή) ρόλο και γίνει το υποκείμενο της θέασης: "πως κοιτάει έτσι η ξελιγωμένη;"... Σε όλους τους ρόλους, εκτός από αυτόν του τυφλού και άσχημου πλάσματος, κατακριτέα. Σκεπτικό που θυμίζει την σκηνή από τους αθλίους του Ουγκώ, όπου οι καλόγριες συμπάθησαν αμέσως την μικρή ορφανή Τιτίκα, όταν την πήγε ο Γιάννης Αγιάννης στο μοναστήρι για να τη μεγαλώσουν, γιατί ήταν άσχημη, άρα εν δυνάμει ενάρετη...
    Ευδοκία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. ;-) Ευδοκία μου
    ευχαριστώ που επανέρχεσαι.
    Θα χαρεί και ο παπα-Κώστας που σε συμπάθησε, και περιμένω να δω τώρα τι θα γράψει...
    ;-)
    Οπωσδήποτε για αμέτρητους λόγους μπορεί να συμβαίνει η στροφή της Δύσης στο Ισλαμ,

    ΔΕΝ είναι ΜΟΝΟ η σεμνότητα των γυναικών.

    Ναι, μπορεί να συντελεί τα μάλα, και η ερωτικότητα των ανδρών μουσουλμάνων.

    Δεν με ενδιαφέρει να το ψάξω αυτή τη στιγμή.

    Αυτό που εμείς οι μεγαλύτεροι σημειώνουμε είναι ότι προσέρχονται για να ΕΥΛΟΓΗΘΟΥΝ από την Εκκλησία, νύφες ντυμένες σαν ...στριπτητζούδες, έλεος...

    Λυπηθείτε τους παπάδες, τους παρισταμένους μοναχικούς κυρίους, κορίτσια...

    Τους άγαμους κυρίως αλλά γιατί όχι και τους εγγάμους.
    Κανείς δεν είναι εξασφαλισμένος όσο ζει.

    Είτε το θέλουμε είτε όχι η Ορθόδοξη Εκκλησία ΠΕΡΙΦΡΟΥΡΕΙ ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΠΡΟΣΩΠΟΥ, με την επιταγή της ΣΕΜΝΟΤΗΤΑΣ (κατανοώ, ακούγεται ντεμοντέ η λέξη)

    Οι άνδρες, ως έχοντες μια ΛΟΓΙΚΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΣΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΤΟΥΣ, έτσι ΔΕΝ ξεγυμνώνονται.

    Δείχνουν να ΣΕΒΟΝΤΑΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ, ΤΟΥ ΝΑΟΥ, ΤΟ ΧΩΡΟ
    (αναφέρομαι πάντα στην τέλεση του Μυστηρίου του γάμου, διότι αυτό είναι το θέμα μας σήμερα)

    Δεν ξέρουμε βέβαια τι νοοτροπίες θα προκύψουν στο μέλλον.

    Ας πράξει έκαστος ΚΑΤΑ ΣΥΝΕΙΔΗΣΙΝ.

    (-Μανδάμ, η συνείδηση ΔΙΑΜΟΡΦΩΝΕΤΑΙ από αυτά που κάθε μέρα μας ΒΟΜΒΑΡΔΙΖΟΥΝ, ΠΑΝΤΟΧΕΝ...
    -Δεν αντιλέγω, φίλε , λογισμέ. Κάνε, λοιπόν, τα κουμάντα σου.)

    και απέξω από την παρένθεση...απευθυνομενη στην Ευδοκία πάλι:

    Ούτε διανοήθηκε κανείς ότι οι γέροι και οι "άσχημοι" είναι δυνάμει ενάρετοι.

    Η καλλιέργεια της ψυχής απαιτεί ΣΥΝΕΧΗ ΚΟΠΟ από τη στιγμή που θα συνειδητοποιήσει ο άνθρωπος μερικές αληθειες, μέχρι που θα πεθάνει.

    Κατανοώ ότι οι νεοτεροι είστε συνηθισμένοι στο γυμνό με το οποίο μας τροφοδοτούν συνέχεια όλα τα μηντια, αλλά δεν θα μπορέσω να δεχτώ ότι αυτό το ξεγύμνωμα και ειδικά στην ΙΕΡΟΤΑΤΗ ώρα της ακολουθίας του γάμου, είναι και το Θεάρεστο.

    Εμείς ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ένδυσης από τις Αγίες της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας, παρελάβαμε.

    Και αυτές οι μεγαλοπρεπείς στην ωραιότητά τους άγιες, έζησαν με ιεροπρέπεια ενδεδυμένες, θα θυμίσω την πανέμορφη και πάνσοφη Αικατερίνα, την Αγία Βαρβάρα, την Αγία Μαρίνα, την Αγία Πελαγία την πρώην πόρνη, την καλλονή Αγία Ειρήνη Χρυσοβαλάντου, που την προόριζαν και για σύζυγο του Αυτοκράτορα, λόγω της ομορφιάς της...

    και μύριες άλλες δια μέσου των αιώνων.

    Οι στρεβλώσεις που είδαν την γυναίκα ως δαιμονικό αντικείμενο, προέκυψαν στο ζήτημα από άνδρες μισογύνηδες και ιεροεξεταστές,

    ΔΕΝ αίρουν όμως οι στρεβλώσεις αυτές, την ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ της ΣΕΜΝΟΤΗΤΑΣ εν Εκκλησία, κατά τη διάρκεια των Μυστηρίων, τουλάχιστον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Ναι, η σεμνοπρέπεια των μουσουλμάνων γυναικών από τους ώμους και απάνω και από τους ώμους και κάτω σε αφήνουν στη φαντασία σου με τα tights τους που δείχνουν τα γλυπτά τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. :-) φιλ. ανων.2:36
    από ο,τι είδαμε στη φωτό από το γάμο της μουσουλμάνας κόρης του Ερντογάν, πού έβαλα στην κάτω μεριά της κύριας ανάρτησης, δεν είχε ούτε tights ούτε τα ...γλυπτά της φαίνονταν.
    Και είναι ΚΡΙΜΑ οι αλλόθρησκοι να παρουσιάζονται στα μάτια των ανθρώπων και των Αγγέλων, ΤΟΣΟ ΚΟΣΜΙΟΙ και ΣΕΜΝΟΙ στη μέρα του μουσουλμάνικου γαμου τους, ενώ εμείς οι Ορθόδοξοι, να ΦΑΙΝΕΤΑΙ ότι το Μυστήριο του ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟΥ ΓΑΜΟΥ το ΦΤΥΝΟΥΜΕ και το εξευτελίζουμε
    όπως παραστατικά το περιγράφει ο π. Δανιήλ και ότι το μυαλό μας, ΔΕΝ το έχουμε στην ΠΡΟΣΕΥΧΗ για εκείνη την ΏΡΑ την ΙΕΡΟΤΑΤΗ, αλλά στο αν θα βγούμε κούκλες στις φωτό.

    Τόσο νάρκισσοι. ΈΛΕΟΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Α!Βλέπω συνεχίζεται η θαυμάσια αυτή κουβέντα!Για άλλη μια φορά η Ευδοκία χτύπησε στόχο.Η στροφή των δυτικών στο Ισλάμ(όχι στους σούφι,αυτούς οι μουσουλμάνοι τους θεωρούν εκτός Ισλάμ και τους διώκουν)υπάρχει μόνο στη φαντασία ορισμένων.
    Επίσης ο ανώνυμος 2:36 έχει απόλυτο δίκιο για την σεμνοπρέπεια των μουσουλμάνων γυναικών κατά πλειοψηφία.
    Όταν κάποιος παπάς,ιεροκήρυκας,καντηλανάφτης κλπ σχολιάσει αρνητικά και νεαρό με στενή μπλούζα,τα ξανασυζητάμε αυτά.Αλλιώς μιλάμε για καλυμμένο και πλασαρισμένο μισογυνισμό.
    Οι άγιοι που μιλούν για τη γυναίκα ως πειρασμό απευθύνοταν σε άντρες μοναχούς.Ήταν εποχές που οι μοναχοί έλκονταν από γυναίκες.
    παπα-Κώστας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. παπα-Κώστα

    έγραψες: "Οι άγιοι που μιλούν για τη γυναίκα ως πειρασμό απευθύνοταν σε άντρες μοναχούς.Ήταν εποχές που οι μοναχοί έλκονταν από γυναίκες"
    ......................
    Πολύ ...προχωρημένο σε βρίσκω! Κανείς δεν μπορεί να ξέρει ποια είναι η πραγματικότητα επί του θέματος, πάντως, έτσι που καταντήσαμε, φοβάμαι ότι είχε δίκιο εκείνος ο ευλαβής μοναχός Σιλουανός ο Αγιορείτης που έλεγε στο Σωφρόνιο μάλλον (τα διάβασα στο βιβλίο που ΠΡΩΤΟεκδόθηκε στην Ελλάδα πριν πολλά χρόνια) ότι
    οι προυποθέσεις για την άνθιση του Μοναχισμού, αυτές που υπήρξαν στα αρχαία χρόνια, στις μέρες μας θα χαθούνε.

    Ο πόθος για ησυχαστικό βίο ο΄μως δεν θα εκλείψει και τότε ίσως είναι ΣΥΜΦΕΡΟΤΕΡΟ, να διαβιούν πολλές φιλόθεες και διανοούμενες ψυχές, μοναχικώς , εν τω κόσμω..

    Σε πήγα αλλού τώρα. ΜΗΝ το επεκτείνω. Δεν είναι αυτό το θέμα μας, πάλι..

    Ερώτηση τώρα: Μήπως ξέρεις να συστήσεις στα Ελληνικά κάποιο βιβλίο που είναι καλό και ενημερωτικό για τον Μουσουλμανικό πολιτισμό και τις βασικές, θρησκευτικές σέκτες του;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Είχα κατά νου τον λόγο του Εφραίμ του Σύρου.
    Για το Ισλάμ τώρα,το καλύτερο βιβλίο είναι του Αναστάσιου Αλβανίας.Έπεσαν στα χέρια μου και βιβλία από τη σχολή του αδελφού μου (Τουρκικών Σπουδών),τα οποία είναι επιεικώς ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΑ.Προσοχή θέλουν επίσης τα περισσότερα βιβλία για Σούφι επειδή πολλοί βρίσκουν έδαφος να περάσουν τις δικές τους απόψεις.
    παπα-Κώστας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ρωτάει η κόρη μου την μουσουλμάνα φίλη της, γιατί σκεπάζεται το κεφάλι και όχι κα τοι σώμα σας κοσμιως.
    Και απαντά η γλυκόλαλη και γλυκοκαλη μουσουλμάνα ότι οι άνδρες σκανδαλιζοντε με τα μακριά μαλιά μας. Χα χα τι μας λες καλε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Ο Αλβανιας ισχυριζεται πως οι ΜΩαμεθανοι τονιζοντας την αφοσιωση τους στον Αβρααμ συμμετεχουν σε αυτη τη διαθηκη...Τι ειδους αφοσιωση δειχνουν οι Μουσουλμανοι στον Αβρααμ;;;ειναι αυτες Ορθοδοξες θεσεις;;;Οσοι ειναι βαπτισμενοι ορθοδοξως ,αυτοι ειναι του χριστου και πνευματικα τεκνα του Αβρααμ.Η Π.Δ,δεν ειναι πλεον η Γραφη των Εβραιων...την αφαιρεσε Ο Χριστος λογω της αποστασιας και της απιστιας των Εβραιων''ιδου αφιεται υμιν ο οικος υμων ερημος Ματθ 23-38] γιαυτο ο Ιουδαισμος εφτασε να ειναι ελεγχομενος απο τον Σιωνισμο..ΑΜΑΡΤΩΛΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΣΤΑ ΜΥΗΤΙΚΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ...ΚΑΙ ΣΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΖΗΜΩΣΕΙΣ ΗΤΑΝ ΠΑΡΩΝ Ο ΑΛΒΑΝΙΑΣ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ ΦΕΡΑΝ ΤΟ ''ΕΝΑΣ ΘΕΟΣ .........>πολλες θρησκειες''..Γι αυτο τα βιβλια αυτα να τα αποφευγετε αδελφοι μου...π

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. π(ηνελόπη) μου

    πω πω...ΔΕΝ αφήνεις, αδερφή, ΤΙΠΟΤΑ να σου πέσει κάτω και ΈΤΣΙ ΠΡΕΠΕΙ, αλλά...ΜΗΝ αρχίσουμε τώρα κουβέντα για άλλο θέμα ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΜΟΥ, ΚΑΙ ΑΙΡΕΣΗΣ, ΘΑ ΞΗΜΕΡΩΘΟΥΜΕ!

    Εγώ απλά για ένα ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ βιβλίο ρώτησα επειδή ΔΕΝ έχω διαβάσει για το Ισλάμ τίποτε περισσότερο από ό,τι βλέπω σε εφημερίδες.

    Όποιος νοιάζεται για τα εκκλησιολογικά και παρακολουθεί τι γίνεται ΓΝΩΡΙΖΕΙ και τι ΠΡΟΔΟΣΙΕΣ με τα ΣΥΛΛΕΙΤΟΥΡΓΑ και τα ΣΥΜΠΟΣΙΑ, με Δαλαι Λάμα και Χορούς Δερβίσηδων επιτελούνται, τα είχα επισημάνει και παλιότερα, οταν είχα αναφέρει την παρουσία του Πατριάρχη Βαρθολομαίου στην έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων, σε σχόλιο.

    Οποιος ΘΕΛΕΙ να δει, ΒΛΕΠΕΙ. ΌπΟΙΟς ΔΕΝ θέλει να δει, ΒΡΙΖΕΙ ως" δαιμονισμένους¨ αυτούς που βλέπουν...

    Άστα!
    ΜΗΝ ανοίξουμε κουβέντα βραδιάτικα.

    Θα ανέβη πολλών η πίεση και δεν κάνει- γέροι ανθρώποι...

    Πάντως η Φανουρόπιτα με το πετιμέζι έγινε σούπερ...

    Όποιος θέλει του δίνω συνταγή...να την τρώει να πηγαίνουν τα φαρμάκια εκ των πολλαπλών προδοσιών κάτω ...
    :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Όπως και να έχει καλύτερο βιβλίο στα Ελληνικά για το Ισλάμ δεν έχω διαβάσει.
    Να κάνεις και μια ανάρτηση γι'αυτούς που δεν ξέρουν να φτιάξουν φανουρόπιτα και φέρνουν κεικ.
    παπα-Κώστα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. παπα-Κώστα μου
    αυτό το βιβλίο για το Ισλάμ νομίζω το επιμελήθηκε ο φίλος Σάββας Φυτάς. Εξαιρετικός επιμελητής βιβλίων.

    Σε πρώτη ευκαιρία θα το μελετήσω.

    Εμείς που ερχόμαστε σε επαφή με μεγάλα παιδιά και όχι μόνο, πρέπει να είμαστε ενήμεροι.

    Δώσε μου μια καλή συνταγή για Φανουρόπιτα αν μπορείς να βρεις.

    Θα το εκτιμούσα πολύ!
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Καλησπέρα αγαπητα και προσφιλη μου δι εμε εξομολόγηση προ του γάμου και θεία κοινωνία πλήρη επίγνωση του μυστηρίου σεμνοτητα και σοβαρότητα μελονυμφων αλλά και παρευρισκομενων αλλά και αυστηροτητα από μέρους των Ιερεων ΤΟ ΜΥΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥΤΟ ΜΕΓΑ ΕΣΤΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. @Ηλιογέννητη (τι ωραίο ψευδωνυμάκι!)
    Φυσικά και ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑ το μυστήριο του γάμου, αλλά...στους νεότερους τέτοια ΕΠΙΓΝΩΣΗ, ΔΕΝ...είναι κατά βάσιν δυσεύρετη!
    Να είστε πάντα καλά!
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή