Πέμπτη 28 Φεβρουαρίου 2013

Τι κάνετε εκεί στο μοναστήρι;


Κάποτε ρωτήθηκε ένας μοναχός:

-Τι κάνετε εκεί στο μοναστήρι;

Κι αυτός απάντησε:
-Πέφτουμε και σηκωνόμαστε, 
πέφτουμε και σηκωνόμαστε, 
πέφτουμε και πάλι  σηκωνόμαστε.

 (Tito Colliander )
............................................................................................

61 σχόλια:

  1. Μεταξυ δυο πτωσεων πολλες φορες βρισκουν και ενα παλιο χρυσοβουλο , μετα ενα καλο δικηγορο μετα συστηνεται μια ενωση φιλων της μονης που ευρεθη το χρυσοβουλο και ο δικηγορος και μετα βρισκονται κανα δυο πολιτικοι φιλοι . Και μετα συνεχιζεται η νοερα προσευχη . Α.Μ Υστερογραφο .Οι ατυχεις που βρισκονται εντος των οριων που περιλαμβανει το χρυσοβουλο η φιρμανι αρχιζουν και αυτοι τις προσευχες αλλα οχι ακριβως νοερα . Κυριαρχει σε αυτους κυριως το Ωχ Θεε μου η βοηθα Παναγια . Παντως και οι 2 πλευρες προσευχονται με τον τροπο της η καθε μια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ;-)
    Φοβερό σχολιάκι των 1:07 μ.μ....χαχα...
    όμως φιλ. Α.Μ.

    Ο ΘΈΟς ΟΛΑ, ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ
    και τα χρυσόβουλα και τα αργυρόβουλλα
    και τα μολυβδόβουλλα και τους δικηγόρους
    ( ακόμη και αυτούς του διαόλου)
    και τους πολιτικούς "φίλους"

    ΟΛΑ ανεξαιρέτως ΜΠΟΡΕΙ
    να τα χρησιμοποιήσει
    προκειμένου να φέρει
    την κάθε μια ψυχή, ξεχωριστά,
    στα συγκαλά της.

    Και αυτοί βέβαια είναι οι απαλοί του Θεού τρόποι.

    Μετά υπάρχουν επιτρεπόμενες αρρώστιες, θάνατοι, αναπηρίες, καταστροφές άλλες διάφορες, τις οποίες δεν απέφυγαν ούτε οι εξαιρετικά λατρεμένοι Του.

    Σκληρά πράγματα, κατά το φαινόμενο πάντοτε.

    Η διαπαιδαγώγηση, βλέπεις, της ΚΑΘΕ ψυχής, ξεκινάει από την ώρα της γέννησής της
    και σφραγίζεται
    με την ώρα
    και τον τρόπο
    του θανάτου της.

    Αυτή εδώ η ζωή υπάρχει ως προθάλαμος και κριτήριο για την κατάταξη τής ύπαρξης, στην αιωνιότητα...

    Όποιος το συνειδητοποιεί και το θυμάται,και πορεύεται εν Μετανοία και Εγρηγόρσει,

    ΜΑΚΑΡΙΟΣ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τι σχέση έχει η φωτογραφία με το μήνυμα
    Ας εξηγήσει κάποιος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγαπ.Aνων. των 10:02 π.μ.
    Επειδή τη φωτό τη διάλεξε η... αφεντιά μου

    (η οποία "αφεντιά" -κατά περιπτώσεις- γίνεται και "ταπεινότης", ανάλογα με τα συναισθήματα τα χριστιανικά ή μη, της στιγμής,
    καταλαβαίνεις υποθέτω, χιχι...

    αν δυσκολεύεσαι να καταλάβεις, διάβασε το παλιότερο κείμενό μου με τίτλο: " Ασύλληπτη τρεπτότης, ή πόσο εύκολα σπάει της ψυχής το τζαμάκι" στο http://salograia.blogspot.gr/2010/05/blog-post_2981.html)

    και επειδή το μικρό γραπτό της ανάρτησης "παίζει"με τα ΔΥΟ ρήματα, "πέφτουμε" "σηκωνόμαστε"
    ήθελα και η φωτό να περιλαμβάνει ΔΥΟ θέματα.

    Και βρίσκοντας μπροστά μου τη φωτό του σκύλου με το γεράκι, είπα να συνυποδηλώσω τα ρήματα αυτά, με τις δύο εικόνες, όπου:ο σκύλος ως περιπατών επί της γης, συμβολίζει για μένα, το πιο "σαρκικό" κομμάτι της ψυχής που παρασύρεται σε πτώσεις διάφορες, ενώ το γεράκι ως ιπτάμενο, συμβολίζει τις τάσεις της ψυχής για απελευθέρωση από τα "χώματα" των παθών, που την αιχμαλωτίζουν και την κάνουν να υποφέρει με την πίεση της ελκτικής τους παρουσίας.

    Τόσο απλά.
    ;-)
    Ελπίζω να κατάλαβες το σκεπτικό μου.
    Αν όχι, να επανέλθω με χαρά.
    Φιλάκια
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ε όχι και σκύλος τέτοιος λύκος!Θα πέσουν πάνω σου όλες οι φιλοζωικές οργανώσεις!
    παπα-Κώστας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ;-) χαχα παπα-Κώστα μου αφού έγραψα τη λέξη "σκύλος", κατάλαβα το λάθος αλλά βαρέθηκα να το διορθώσω.
    Ευτυχώς που το επισημαίνεις.
    ....................................
    Για πες μου τώρα, έχεις μάθει τι γίνεται με κείνους τους έρημους φοιτητές που χαροπαλεύουν από τη δηλητηρίαση με τα κάρβουνα;

    Πολύς πόνος θα είναι για τους οικείους των θανόντων ήδη.

    -Μα να μη σκεφτούνε τα ευλογημένα μου!
    (Εδώ που τα λέμε ούτε και γω θα το σκεφτόμουνα
    να μη βάλω τα κάρβουνα μέσα)

    Ήταν να φύγουνε, έτσι, πάει και τελείωσε!
    Το πεπρωμένο φυγείν αδύνατον.
    Το λέει και ο καλός άντρας μου:
    -Άμα έχει βγάλει το "προσκλητήριο" ο κυρ- Μιχάλης
    δεν την γλυτώνει ο άνθρωπος με τίποτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Σε άσχημη κατάσταση οι δυο,λίγο καλύτερα ο άλλος.Αν αληθεύει,πάντως,ότι δεν είχαν λεφτά για θέρμανση,κάποιοι αν έχουν ίχνος τσίπας δεν θα πρέπει να ξανακοιμηθούν από εδώ και πέρα.Και όχι μόνο πολιτικοί.
    παπα-Κώστας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αγαπητη Σαλογραια,
    Οσον αφορα το θεμα με τους φοιτητες οντως τραγικο! Ειναι τοσο κριμα να φευγουν ετσι αδικα τετοιοι νεοι ανθρωποι απο τη ζωη.... μα γιατι ομως; :(

    Το ερωτημα μου ειναι, και ισως καποιος με βοηθησει σε αυτο το ερωτημα μου που καιρο με βασανιζει:
    Ειναι οντως ολα 'γραμμενα;' Ειναι καποια πραγματα που ισως ειναι αναποφευκτα και ειναι να γινουν; Η εχουμε εμεις οι ιδιοι, αφου μας δινει ο Θεος ελευθερη βουληση, την δυνατοτητα να αποφυγουμε το 'γραμμενο;'

    Βγαζω νοημα; Ελπιζω πως ναι....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλή μου Λάουρα

    και βέβαια υπάρχει ελευθερία στη βούλησή μας. Ελευθερία στο να επιλέξουμε ανάμεσα σε αγαθό και κακό. Αυτό είναι ένα ζήτημα.

    Αλλά το πώς θα έρθει κανείς σε αυτή τη ζωή, ή με ποιο τρόπο θα φύγει, άνωθεν καθορίζεται και είναι διαφορετικό ζήτημα.

    Άκουσα σήμερα για κάποιον στη Φλώριντα, που ενώ κοιμόταν μέσα στο σπίτι του, άνοιξε στην ΚΥΡΙΟΛΕΞΙΑ η γη κάτω από το σπιτι του και τον κατάπιε!
    Δεν μπόρεσαν να τον βρουν ούτε τα σωστικά συνεργεία που ασχολήθηκαν με την απίστευτη αυτή καθίζηση...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Δεν υπάρχει γραμμένο στην Ορθοδοξία.Όλα όσα συμβαίνουν είναι αποτέλεσμα πράξεων,παραλείψεων,σκέψεών μας.Η Νινευί θα καταστρέφονταν,ακούγοντας όμως το κήρυγμα του Ιωνά προσευχήθηκε ο λαός και μετανόησε ο Θεός,άλλαξε γνώμη. Η ελευθερία είναι απόλυτη.
    παπα-Κώστας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. παπα-Κώστα μου

    Η ελευθερία μας είναι απόλυτη σε θέματα επιλογής καλού και κακού, ΕΦΟΣΟΝ έχουμε και σώες τις φρένες και ΕΦΟΣΟΝ λειτουργεί και ο εγκέφαλός μας φυσιολογικά και δεν έχει κάποια οργανική βλάβη.

    Δεν επιλέγουμε εμείς την ώρα και τον τρόπο γέννησης ή θανάτου μας, ούτε ένα σωρό άλλα συμβάντα του προσωπικού μας βίου.

    Δεν επιλέγουμε την πατρίδα-γλώσσα μας, δεν επιλέγουμε τη θρησκεία μας, δεν επιλέγουμε το φύλο μας, δεν επιλέγουμε την οικογένειά μας, δεν επιλέγουμε το αν θα γεννηθούμε ωραίοι ή όχι, αν θα γεννηθούμε σε αρχοντική οικογένεια ή οχι κλπ.

    Όλο αυτό θα ήταν καλό θέμα για άλλη ανάρτηση.
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Όχι,αλλά όλα αυτά είναι αποτελέσματα επιλογών που κάνανε κάποιοι πριν από εμάς.Π.χ. οι μακρινοί πρόγονοί μας.Θα μπορούσε κάποιος πρόγονός μου να είχε εκτουρκιστεί ή να είχε μεταναστεύσει στη Κορέα πριν από 10 γενιές και τώρα να ήμουν μουσουλμάνος ή βουδιστής.Το φύλο ή τα εξωτερικά χαρακτηριστικά μας είναι άλλο καπέλο.Την ώρα του θανάτου μας δεν την επιλέγουμε αλλά οδηγούμαστε εκεί με τις επιλογές που κάνουμε.Ο Θεός γνωρίζει το μέλλον μας αλλά δεν το επιβάλλει.
    παπα-Κώστας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. παπα-Κώστα
    θα το κουβεντιάσουμε αυτό σε κάποια νέα ανάρτηση...
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Λοιπόν, συμφωνώ με το ότι έχουμε την επιλογή μεταξύ καλού και κακού, και φυσικά ο Θεός μας τη δίνει την ελεύθερη βούληση. Όμως, εκεί που πάμε να πάρουμε κάποια απόφαση, που ίσως εμείς τη θεωρήσουμε καλή αλλά ο Θεός όμως όχι, δεν μπορεί Εκείνος με τη ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΒΟΥΛΗΣΗ ΚΑΙ ΓΙΑ ΔΙΚΟΥΣ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥΣ να επέμβει;
    Εγώ έχω ακούσει για περιπτώσεις όπου κάτι τέτοιο έχει συμβεί, που άνθρωπος πήγε να πάρει τη λάθος απόφαση, την οποία θεωρούσε σωστή, και ο Θεός επέμβει να το προτρέψει! Που κανονικά ο Θεός έπρεπε να αφήσει τον άνθρωπο εκείνο να κάνει αυτό που επέλεξε. Όμως ο Θεός, για δικούς Του λόγους, το απέτρεψε που ίσως για κάποιον άλλον να μην το είχε κάνει. Ο καθένας έχει διαφορετική πορεία σε αυτή τη ζωή και πιστεύω ο Θεός εκεί που θέλει μπορεί να επέμβει. Κάποια πράγματα είναι αναπόφευκτα ('τυχερά' που λέμε) και όλα γίνονται για κάποιον λόγο.

    Να σας πω και κάτι άλλο, για μια αληθινή ιστορία (που μου την είπε μια καλή μου φίλη από Αυστραλία) όπου ένας άντρας και μία γυναίκα, πριν καμιά εικοσαετία τώρα, είχαν γνωριστεί σε ένα κλαμπ και άρεσαν ο ένας στον άλλον. Η κοπέλα βιαζόταν να φύγει, και επειδή σαν τότε ο κόσμος δεν είχαν κινητά, αποφάσισαν να ξαναβρεθούν στο ίδιο μέρος το επόμενο Σαββατοκύριακο να γνωριστούν καλύτερα. Σαν έφτασε η επόμενη βδομάδα κάτι της έτυχε της κοπέλας, και έτυχε αυτά τα 2 άτομα να μη συναντηθούν. Ο άντρας είχε δημιουργήσει σχέση με κάποια άλλη με τον καιρό και η άλλη κοπέλα είχε παντρευτεί. Καμία απολύτως επαφή μεταξύ των δύο λοιπόν! Χαθήκανε τελείως.

    Να που όμως μια δεκαετία αργότερα εφόσον η κοπέλα χώρισε από τον άντρα της και ο άλλος ο άντρας δεν είχε πλέον σχέση ΞΑΝΑΣΥΝΑΝΤΉΘΗΚΑΝ και καταλήξανε στο γάμο! Απίστευτη ιστορία και γνωστών ανθρώπων της καλής μου φίλης. Αυτό τώρα δεν ήταν να γίνει;
    Οπότε καταλήγω στο συμπέρασμα πως κάποια πράγματα στη ζωή μας είναι εκ Θεού να γίνουν!

    Όσον αφορά τη γέννησή μας, οικογένεια, εθνικότητα, θάνατος κ.τ.λ εκεί πιστεύω αποφασίζει Εκείνος για το πως και πότε για λόγους που εμείς δε γνωρίζουμε. Σε απάντηση προς τον παπα-Κώστα, εάν ένα παιδί γεννηθεί άρρωστο, δηλαδή πρέπει να σκεφτούμε πως αυτό που συνέβη ήταν αποτέλεσμα πράξεων, παραλείψεων και σκέψεων κάποιου ανθρώπου; Δε νομίζω πως αυτό ισχύει εκεί!

    Κάποια πράγματα που συμβαίνουν στη ζωή μερικές φορές είναι ένα μυστήριο. Δε συμφωνείς καλή μου Σαλογραία;

    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Λάουρα καλή μου
    μου αρέσει που μου γράφεις μέσα στη μαύρη νύχτα, χαχα...μα δεν κοιμάσαι κορίτσι πράμα;
    ;-)
    Με κάλυψες με τις σκέψεις σου.
    Είναι πολύ περισσότερα τα όσα αγνοούμε από τα όσα γνωρίζουμε και ΤΙΠΟΤΕ δεν συμβαίνει αν δεν το επιτρέπει ο Κύριος για λόγους που ΜΟΝΟ Εκείνος, απολύτως γνωρίζει...
    Σχετικά με τη γέννηση παιδιών έχουμε περιπτώσεις που οι γιατροί ήταν απόλυτα βέβαιοι ότι το παιδί θα γεννηθεί πεντάγερο και δεν συνέβη όπως επίσης, έγινε και το αντίθετο.
    Επομένως; Επομένως, ηρεμούμε και προχωράμε όπως ο Θεός επιτρέψει.
    Σε φιλώ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Το ξαναλέω όσο πιο απλά γίνεται.ΓΡΑΜΜΕΝΟ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ στην Ορθοδοξία.Ο Θεός επεμβαίνει είτε μετά από έντονη και πραγματική προσευχή μας ή και κάποιου άλλου για μας(μητέρα π.χ.),για να μας βοηθήσει,είτε επιτρέπει να συμβούν άσχημα πράγματα(γέννηση ενός παιδιού με κάποια αναπηρία π.χ)για να μας συνετίσει.Η έννοια του προκαθορισμένου προορισμού πολεμήθηκε από την Π.Διαθήκη ακόμα.
    παπα-Κώστας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Aγαπημένε παπα-Κώστα

    και βέβαια ΔΕΝ υφίσταται το δόγμα του απολύτου προορισμού.

    Και βέβαια το πολέμησε η Εκκλησία, ΟΜΩΣ διαρκώς ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ πολλές και διάφορες ΕΠΕΜΒΑΣΕΙΣ εκ μέρους του Θεού, στις ΖΩΕΣ των ανθρώπων,ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΕΡΩΤΗΘΟΥΝ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ-
    επειδή με αυτές τις ΟΔΥΝΗΡΕΣ -συχνά- επεμβάσεις ο Θεός κάποια ΩΦΕΛΕΙΑ θέλει να βγάλει για τις καλοπροαίρετες ψυχές, πλην, ΔΕΝ είναι αυτό το θέμα της παρούσας ανάρτησης.

    Οι φοιτητές της Λάρισας π.χ. που πέθαναν, ΕΠΕΤΡΕΨΕ ο Θεός να πεθάνουν,

    ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΘΑ ΜΑΘΟΥΜΕ ΠΟΤΕ.

    Όμως για το ΑΙΩΝΙΟ καλό της ψυχής τους ΚΑΙ αυτό επιτράπηκε.

    Ξέρω, οι γονείς των νεκρών φοιτητών ότι μπορεί να εξοργιστούν αν ακούσουν κάτι τέτοιο.

    ΔΕΝ είμαστε έτοιμοι γι αυτά τα λόγια οι περισσότεροι άνθρωποι.

    Mερικοί, ΜΠΟΡΕΙ να ετοιμάζονται ΚΑΙ για τέτοιες οδύνες.

    Ελάχιστοι.

    Αν ο Θεός ΔΕΝ το επέτρεπε, οι δυο φοιτητές, ΔΕΝ θα πέθαιναν, αυτό είπα εγώ.

    Κάτι θα γινόταν, ας πούμε θα συνέβαινε, ένα τηλεφώνημα επείγον, κάτι που θα τους έβγαζε άρον άρον από εκείνο το ΔΗΛΗΤΗΡΙΑΣΜΕΝΟ σπίτι, ΔΕΝ θα τους άφηνε να πεθάνουν.

    Ο Θεός ως πανταχού Παρών και τα Πάντα πληρών, ΜΠΟΡΟΥΣΕ να τα σώσει ΚΑΙ εκείνα τα παιδια, εάν ήθελε.

    ΔΕΝ το έκανε.

    ΔΕΝ θα του ζητήσουμε το λόγο, γιατί ΔΕΝ το έκανε.

    ΔΕΝ θα παραστήσω το δικηγόρο του Θεού,απέναντι στους γονείς των παιδιών αυτών,
    δεν θα τον "υπερασπιστώ" με τη ΛΟΓΙΚΗ μου την χωματένια, το Θεό, πέρα από ένα σημείο, επειδή ξέρω ότι ως αμαρτωλός, σκοτισμένος και εμπαθής άνθρωπος, ΑΓΝΟΩ ΤΑ ΜΥΡΙΑ...τα σχετικά και με μένα την ίδια και σχετικά με τον όποιον διπλανό μου, Όποιος και αν είναι αυτός ο διπλανός μου.

    Άβυσσος και Μυστήριο βαθύ, η πραγματικότητα
    της ΚΑΘΕ ψυχής.

    ΔΕΝ ΕΠΑΡΚΕΙ η φτωχή, μυωπική, ανθρώπινη λογική μου και οι ΜΗΔΑΜΙΝΕΣ ουσιαστικά πληροφορίες που έχω για τα πρόσωπα και τα γεγονότα, ακόμα και για μένα την ίδια- θα επαναλάβω.

    Λατρεύουμε έναν Θεό, και τον ΕΜΠΙΣΤΕΥΟΜΑΣΤΕ, έστω και αν αυτή η εμπιστοσύνη μας στο πρόσωπό Του περνάει μέσα από ΜΑΡΤύρια και ΣΩΜΑΤΙΚΟ θάνατο.


    Λατρεύουμε έναν Τριαδικό Θεό Αγάπης, Σοφίας και Αληθείας, "όστις του ιδίου Υιού, ουκ εφείσατο" δηλαδή, που ΔΕΝ "λυπήθηκε" τον ίδιο το γιο Του, και τον άφησε να πεθάνει με το χείριστο και επώδυνο σταυρικό θάνατο.

    ΔΕΝ "λυπήθηκε" αυτός ο Θεός, ούτε την Πάναγνη Κυρία Θεοτόκο, τη Μητέρα του Υιού Του, που της ξέσχισε την καρδιά με Ρομφαία ο Πόνος.

    Η ζωή μας και ο θάνατός μας,(

    ή Τον ΕΜΠΙΣΤΕΥΟΜΑΣΤΕ ή δεν τον εμπιστευόμαστε)

    βρίσκεται ΑΠΟΛΥΤΩΣ, στα δικά Του τα χέρια.

    Σκοπός αυτής της ζωής, για μας τους λεγόμενους Χριστιανούς, ΔΕΝ είναι η ευημερία μας.

    ΔΕΝ είναι η καλοπέρασή μας, αυτό το ΚΟΛΑΣΜΕΝΟ είδωλο που καλλιεργεί η σημερινή εποχή της Αποστασίας.

    Σε αυτή τη ζωή, καλοπέραση και ευημερία ίσως μόνον ο ΑΝΤΙ-Χριστος, θα υποσχεθεί και θα δώσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Tο θέμα με τους φοιτητές δεν θέλω να το θίξω.Έγραψα και παραπάνω ότι κάποιοι δεν θα έπρεπε να ξανακοιμηθούν μετά από αυτό.Αυτοί οι κάποιοι προσθέσαν άλλο ένα βάρος διότι έπαιξαν μεγάλο ρόλο σε αυτή την υπόθεση.Δεν επεμβαίνει ο Θεός σε κάθε ατύχημα,επεμβαίνει σε εξαιρετικές περιπτώσεις.Και εδώ,έχει δώσει την ευκαιρία σε πολλούς να κάνουν κάτι το μεγαλειώδες.Δυστυχώς προτίμησαν να προδώσουν,ξανά,αυτά τα οποία υπηρετούν.Τυχαίο δεν ήταν το περιστατικό.Υπάρχει σειρά από αποφάσεις που οδήγησαν σε αυτό.
    παπα-Κώστας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. παπα-Κώστα μου
    επειδή ΟΛΕΣ οι αρνητικές πράξεις μας,

    -όπως και οι ΠΑΡΑΛΕΙΨΕΙΣ της ΟΦΕΙΛΟΜΕΝΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗΣ αγάπης
    και του ΖΩΝΤΑΝΟΥ ενδιαφέροντος
    για ΚΑΘΕ πάσχοντα ΠΛΗΣΙΟΝ,
    από τη μεριά τόσο των πολιτικών, όσο και των εκκλησιαστικών αρχόντων-κυρίως-

    περικλείουν ένα ΤΙΜΗΜΑ,
    να είμαστε ΥΠΕΡΒΕΒΑΙΟΙ,
    ότι το ΤΙΜΗΜΑ, ΑΡΓΑ Ή ΓΡΗΓΟΡΑ, ΘΑ ΠΛΗΡΩΘΕΙ,
    μόνο που όταν θα πληρωθεί
    εμείς οι τριγύρω, δεν ξέρω αν θα το δούμε,
    ή αν θα το καταλάβουμε.

    Αυτός, όμως, στον οποίο θα απευθύνεται η "επιταγή" του Τιμήματος,
    να είσαι υπερβέβαιος και πάλι
    ότι θα την "εισπράξει"
    και θα ντραπεί για τα χάλια του ως ένα βαθμό,
    αν ΠΑΛΙ δεν καταλάβει,
    τόσο το ΧΕΙΡΟΤΕΡΟ για την αιωνιότητα της ψυχής του.

    Ο Τριαδικός και Άγιος Θεός που λατρεύουμε
    είναι η ΑΠΕΙΡΗ, η ΑΚΑΤΑΛΗΠΤΗ αγάπη που συνέχει τα σύμπαντα δια του Αγίου Του Πνεύματος
    και τα ζωογονεί, όμως...όταν βγει το προσκλητήριο της άλλης ζωής, για κάποιους,
    Ο ίδιος ο Θεός, τρόπον τινά, "μωραίνει"
    τους ανθρώπους
    και γίνονται οι "λάθος" ενέργειες και παραλείψεις που οδηγούν στο όποιο συγκεκριμένο και αρνητικό για μας, αποτέλεσμα.

    ΔΕΝ επιλέγουμε εμείς τον τρόπο και την ώρα του θανάτου μας-εκτός ίσως από τις περιπτώσεις της συνειδητής αυτοκτονίας.

    ΆΛΛΟΣ, επιλέγει για μας.

    Αυτό εννοώ όταν λέω ότι τυγχάνει ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗ η ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ελευθερία μας.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Αγαπητή μου, είμαι νυχτοπούλι, δύσκολα με παίρνει ο ύπνος... μάλλον φταίει που πίνω πολλούς καφέδες ;-)

    Ότι έγραψες παραπάνω, μου έλυσε αρκετές απορίες που είχα, και πολύ σοφές και σωστές οι κουβέντες σου! Δεν έχω κάτι παραπάνω να προσθέσω, παρά μόνο ότι όταν αναφέρθηκα στο 'γραμμένο' (το οποίο βάζω και σε εισαγωγικά αγαπητέ μου παπα-Κώστα και συμφωνώ με την αγαπητή μου φίλη Σαλογραία, πως ο απόλυτος προσδιορισμός δεν υφίσταται) απλά εννοώ πως ο Θεός ο Οποίος γνωρίζει τα ΠΑΝΤΑ για εμάς, από την αρχή μας έως το τέλος μας, φυσικά και γνωρίζει τα διάφορα γεγονότα που θα μας συμβούν αύριο μεθαύριο, είτε είναι δικής μας απόφασης είτε είναι δική ΤΟΥ η απόφαση να το επιτρέψει ή και να το αποτρέψει! Πιστεύω και πάλι πως κάποια πράγματα στη ζωή είναι να γίνουν, είναι αναπόφευκτα, όπως και η σταύρωση και η ΑΝΑΣΤΑΣΗ του Καλού μας Κυρίου, δεν ήταν να γίνει; Δε μπορούσε ο Θεός να το αποτρέψει; Φυσικά και μπορούσε! Όμως ήταν να γίνει για το ΚΑΛΟ και για τη ΣΩΤΗΡΙΑ όλων των ανθρώπων αυτού του κόσμου! Όλα για έναν λόγο γίνονται είτε επιτρέπονται ή αποτρέπονται σε αυτή τη ζωή!
    Μυστήριο ο λόγος για τον οποίο συμβαίνουν διάφορα συμβάντα, Εκείνος όμως έχει τους λόγους Του που τα επιτρέπει ή τα αποτρέπει!

    'Πίστευε και μη ερεύνα' δεν ακούμε; Εμπιστοσύνη πρέπει να έχουμε με όλη μας την καρδιά στον Κύριό μας και να μη ρωτάμε το 'γιατί' συμβαίνουν κάποια πράγματα σε αυτή τη ζωή....
    Αν και δύσκολο πολλές φορές... άνθρωποι είμαστε στο κάτω κάτω....Δεν πειράζει όμως... πέφτουμε αλλά πάλι σηκωνόμαστε :-)

    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Λάουρα
    Χαίρομαι που κατανοείς τι θέλω να πώ.
    Αλλάζοντας θέμα και με αφορμή τις αϋπνίες που μνημόνευσες,
    ;-)
    κοίτα και αυτό απ' το ΒΗΜΑ της χτεσινής Κυριακής
    με τίτλο:
    "ο λίγος ύπνος τρελαίνει τα γονίδια"! http://kerkyraikialepou.blogspot.gr/2013/02/blog-post_2567.html
    ......................
    Φιλιάαα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Λάουρα
    να προσθέσω και κάτι που μου έλεγε η φίλη εξαιρετική στη δουλειά της, Βάσω Καρ. που διαθέτει και ΑΞΙΟ διδακτορικό στη φιλοσοφία και καμία στενή και τυπική σχέση με τη θρησκεία δεν νομίζω να ανέπτυξε ακόμη.

    Λοιπόν, η Βάσω Καρ. είχε μια φίλη που ΤΡΕΙΣ φορές, βρέθηκε στις παραμονές του γάμου
    ( με έτοιμα τα νυφικά, τα προσκλητήρια κλπ)

    ΚΑΙ ΤΙΣ ΤΡΕΙΣ ΦΟΡΕΣ, ο γαμπρός ΠΕΘΑΝΕ, ΞΑΦΝΙΚΑ!
    Τη μία από τροχαίο,
    την άλλη από καρδιακό,
    την άλλη από καρκίνο!

    Μου τα έλεγε η Βάσω και είχε φρικάρει διότι παρόλο που δήλωνε γενικώς ορθολογίστρια, αυτό το φοβερό σκηνικό που έτυχε στη φίλη της, ΔΕΝ το θεωρούσε τυχαίο!

    Λοιπόν;
    - Ποιος, παπα-Κώστα μου,
    εμπόδισε ΤΡΕΙΣ ΦΟΡΕΣ, εκείνη την καλή κοπέλα να παντρευτεί, θερίζοντάς της τον κάθε φορά άλλο αρραβωνιαστικό;
    - Και για ποιο λόγο αυτή η καλή κοπέλα εμποδίστηκε από το γάμο;

    -Πραγματικά, νομίζω ότι θα ήταν καλό για θέμα άλλης ανάρτησης!
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Πίστευε και μη ερεύνα δεν υπάρχει.Ο Απόστολος Θωμάς,ερεύνησε και πίστεψε(ναι ξέρω,μεγάλο θέμα-μια ανάρτηση μόνο του,αλλά μ'αρέσει!).Μελετάτε τις γραφές υπάρχει.Θείες παρεμβάσεις ναι,δοκιμασίες ναι.Γεγονότα αναπόφευκτα όχι.Στη περίπτωση της κοπέλας τι να πω,ούτε την ίδια ξέρω και πως ζούσε,ούτε τους μακαρίτες.Από αυτά που συνέβησαν ΤΙΠΟΤΑ δεν ήταν αναπόφευκτο.
    παπα-Κώστας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. ;-)Συμφωνώ. Πίστευε και μη ερεύνα δεν υπάρχει.
    Υπάρχει το Ερευνάτε τας Γραφάς.
    Τι άποψη έχεις για τη θεωρία των παράλληλων συμπάντων παπα-Κώστα μου;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Μη μου πεις ότι ξενυχτάς βλέποντας σειρές επιστημονικής φαντασίας;Έχει ενδιαφέρον και γεννάει πολλά ερωτήματα αλλά δεν πείθομαι όπως το παρουσιάζουν.Δεν μπορεί να υπάρχει μια ψυχή άπειρες φορές.
    παπα-Κώστας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. ;-) παπα-Κώστα μου πλάκα σου κάνω, και ΔΕΝ βλέπω πια επιστημονικές φαντασίες

    (η τελευταία που είδα ήταν ο ΕΞΟΛΟΘΡΕΥΤΗΣ με τον Σβαρντζενέγκερ, γιατί με ενδιέφερε το θέμα της ανθρωποποιημένης μηχανής και τα μυστήρια του χρόνου που έθιγε)

    ...αλλά δυο-τρία τουλάχιστον παράλληλα σύμπαντα πρέπει να υπάρχουν!
    ;-) Αυτό των υλικών ανθρώπων, αυτό των κεκοιμημένων ανθρώπων και αυτό των αγγέλων και των δαιμόνων.
    Τι λες και συ;
    ;-)
    Επίσης να ΔΙΟΡΘΩΣΩ τη φράση μου στο σχόλιο των 2:48μ.μ.
    Δεν μιλήσαμε εδώ για το δόγμα του απόλυτου προορισμού.
    Λάθος ήταν η έκφραση που χρησιμοποίησα.


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Εγώ τρελαίνομαι!Άσε που μου φαίνεται τελευταία ότι ζω σε ένα τέτοιο σήριαλ.Δεν μπορεί να είναι πραγματικότητα αυτά που ζω!Χα χα!Ένα σύμπαν αποτελούν όλα αυτά.Απλά μας προστατεύει ο Θεός και δεν τα βλέπουμε!
    παπα-Κώστας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. ;-)
    Πραγματικά, ένα σύμπαν αποτελούν όλα αυτά και πραγματικά μας προστατεύει ο Θεός και δεν τα βλέπουμε.
    Αν τα βλέπαμε, ενώ είμαστε ακόμα σκληροκάρδιοι δεν θα τα αντέχαμε.
    Αλλά αυτό πάλι αποτελεί το θέμα μιας άλλης ανάρτησης.
    ;-)
    Καλό βράδυ παπα-Κώστα μου.

    Η Κυρά Παναγία ας παρηγορήσει κάθε ψυχή θλιβομένη και καταπονουμένη και το Φοβερόν και άγιον Όνομα του Υιού Της, επικαλουμένη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. θα μπω στη συζήτηση λέγοντας μια παραβολή που όταν την άκουσα μου άρεσε:

    Φανταστείτε ότι έχει γίνει ένας αγώνας που έχει βιντεοσκοπηθεί. Ενας φίλος μας ήταν παρών στις κερκίδες. Βλέποντας το βίντεο -νομίζοντας ότι βλέπουμε ζωντανά όμως, κι όχι βίντεο- μπαίνει μέσα ο φίλος μας και λέει:
    "Ο Ρουφήχτρας θα φάει γκολ στο πρώτο δεκάλεπτο, και ο Μπαλαδόρος δύο λεπτά μετά θα ισοφαρίσει και τελικά θα λήξει 4-3", θα πούμε ότι το παιγνίδι είναι τελείως "στημένο"! Παρ όλα αυτά οι παίκτες έπαιξαν τίμια, με όλη τους την ψυχή, τα λάθη τους δεν ήταν εσκεμμένα κλπ. Η "διόραση" του φίλου μας έχει να κάνει μόνο με ετεροχρονισμό.

    Έτσι λοιπόν ο Άχρονος Θεός, μπορεί να "δει το βίντεο της ζωής μας" πριν τον αγώνα. Αυτό δεν επηρεάζει το πως θα παίξουμε εμείς μπάλλα. Πιθανόν όμως, γνωρίζοντας ότι 20 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ, θα πάμε στην Πάρνηθα ορειβασία και θα γλυστρήσουμε στο φαράγγι,στο τάδε σημείο, να φυτεύει ΣΗΜΕΡΑ ένα θάμνο που μετά από 20 χρόνια θα σταματήσει την πτώση μας ΑΝ ΑΠΛΩΣΟΥΜΕ ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΜΑΣ και πιάσουμε το θάμνο στο κατρακύλισμά μας...
    Στέλιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Στέλιο πολύ περιγραφικό το παράδειγμα.
    Ευχαριστούμε!

    Θα επιμείνω ωστόσο ότι ο Θεός ΕΠΕΜΒΑΙΝΕΙ
    και ΔΥΝΑΜΙΚΑ στην ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ιστορία των ανθρώπων, είτε πρόκειται για ΖΩΗ, είτε για ΘΑΝΑΤΟ, επειδή Εκείνος ΓΝΩΡΙΖΕΙ καλύτερα από τον καθένα μας, ΕΑΝ η σωματική ζωή μας είναι προς το συμφέρον της αιώνιας ψυχής μας, ή όχι.

    Πάλι όμως βγήκαμε εκτός θέματος...
    Μια ευλογημένα μέρα με περισσότερο Φως για όλους εύχομαι σήμερα
    ;-)


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Ασφαλώς και επεμβαίνει ο Θεός στη ζωή του καθενός μας. Όπως ακριβώς εμείς, όταν τα (μικρά) παιδιά μας, τα οποία τα έχουμε βάλει για διάβασμα λόγου χάριν: τα έχουμε στο νου μας, και όταν με την άκρη του ματιού μας καταλάβουμε ότι χαζεύουν τα βοηθάμε κάνοντας ότι πλησιάζουμε (οπότε σκύβουν ξανά στο βιβλίο) ή όταν κολλήσουν (εκεί που μασάνε το μολύβι και με το άλλο ξύνουν το κεφάλι) πλησιάζουμε και λέμε "είναι νόστιμο το μολύβι;" με την έννοια του "να βοηθήσω;". Όμως συνολικά παρ' ότι επεμβαίνουμε στο διάβασμα τους, στο παιγνίδι κλπ, παραμένουν ελεύθερα να κάνουν το καλό ή το κακό.
    Στελιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Στέλιο φίλτατε
    η επέμβαση του γονιού προς το παιδί, όπως την περιγράφεις παρουσιάζεται διακριτική.

    Προσωπικά αναφέρομαι σε πιο ΑΜΕΣΕΣ φανερώσεις της θείας Παρουσίας και βοήθειας, π.χ. ένας αιφνίδιος θάνατος που συγκλονίζει, όπως του Ανανία και της Σαπφείρας, που έλεγαν ψέματα -μηδενός βιάζοντος- στους Αποστόλους,

    όπως η ΑΛΗΣΜΟΝΗΤΗ εμπειρία του Αποστόλου Παύλου, στο δρόμο προς Δαμασκό,

    ή κάτι πολύ πιο απλό, όπως το να βγεί ξαφνικά, ένα -μόνο ένα- ΧΕΡΙ, χέρι από το ΠΟΥΘΕΝΑ, αρπάζοντας από τα πέτα του φορέματος και σώζοντας άνθρωπο που είχε χάσει την ισορροπία του και έπεφτε ανάσκελα κινδυνεύοντας-σε ελάχιστα δευτερόλεπτα- να τσακίσει το λαιμό του, στα σκαλιά του αρχαίου Ωδείου σε μια μεγάλη πόλη που ξέρω...
    ............................

    Χαρακτηριστικό βέβαια της όποιας φανέρωσης του Κυρίου είναι η ΜΗ δέσμευση της ελευθερίας της κάθε ψυχής.

    Ο Κύριος, ναι, σέβεται ΑΠΟΛΥΤΑ την ελευθερία
    τού να δεχτούμε ή να μην δεχτούμε τη ΦΑΝΕΡΩΣΗ της δικής Του Παρουσίας και χάριτος, όσο καιρό κρατάει ο ΕΠΙΓΕΙΟΣ ΧΡΟΝΟΣ που μας έχει δοθεί για ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΜΕΤΑΝΟΙΑ και για ουδέν έτερον- επί της ουσίας- αν θέλουμε να συζητάμε
    -όχι ως απλοί ουμανιστές-αλλά ως συνειδητοποιημένοι χριστιανοί Ορθόδοξοι,
    στη θεωρία τουλάχιστον.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Βασικά όταν είπα 'Πίστευε και μη ερεύνα' ένιωσα πως με 'ορμήξατε'!
    ΔΕΝ εννοούσα να ΜΗΝ διαβάζουμε (ερευνούμε) τις γραφές, να ΜΗΝ μαθαίνουμε (ερευνούμε) περισσότερα για την Ορθόδοξη πίστη μας- Προς Θεού δηλαδή!!!

    Εννοούσα πως ΟΤΑΝ συμβαίνει κάτι στη ζωή μας, και δε ξέρουμε ΓΙΑΤΙ, και ΜΟΝΟ ο ΘΕΟΣ γνωρίζει τους λόγους για τους οποίους επέτρεψε να συμβεί, τι πρέπει να κάνουμε δηλαδή;;; Να γυρίσουμε όλο το σύμπαν να βρούμε την απάντηση που δε θα τη βρούμε ποτέ;;; Να ερευνήσουμε τι;;; Εκεί δεν ερευνούμε! Πιστεύουμε στην δικαιοσύνη και ΠΡΟΝΟΙΑ του καλού μας Κυρίου και δε ρωτάμε!
    Αυτό εννοούσα. Μην μπερδεύετε τα λόγια μου!

    Παπα-Κώστα θα μας τρελάνεις μου φαίνεται! Κάποια πράγματα είναι αναπόφευκτα, ΕΙΝΑΙ να ΓΙΝΟΥΝ, τέλος!!! Μιλάω από προσωπική εμπειρία! Ίσως εσένα δε σου έχει τύχει κάποια τέτοια εμπειρία, τι να πω! Μην είσαι τόσο απόλυτος σε παρακαλώ, διότι δεν γνωρίζεις ΤΙ έχουν δει τα δικά μου μάτια και ΤΙ έχει περάσει η δική μου ψυχή και οι υπόλοιπες ψυχές του κόσμου!
    Ιδού το παράδειγμα της αγαπητής μας Σαλογραίας για την κοπέλα που πέθαναν και οι 3 άντρες με τους οποίους ήταν να παντρευτεί!
    Αυτό πως το εξηγείς;;; Ε, λοιπόν, αυτά ήταν να γίνουν! Τους λόγους, ΜΟΝΟ ο Κύριος τους γνωρίζει! Εκεί δεν ερευνούμε! Προχωράμε με ελπίδα και πίστη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Λάουρα καλή μου
    κανείς δεν σου "όρμηξε"
    Ο παπα-Κώστας είναι 34 χρονών ιερέας.
    Ως ανήρ είναι και περισσότερο "λογικός" ακόμη και στις θεολογικές προσεγγίσεις του.
    Προσωπικά, κατανοώ απόλυτα τι θέλεις να πεις.
    Και σε ευχαριστώ που με καταλαβαίνεις και συ.
    Πάντα με αγάπη Χριστού.
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. υστερόγραφο:εννοούσα στο προηγουμενο σχόλιο ότι ο παπα-Κώστας είναι ετών 34 ΚΑΙ ιερέας...
    ;-)Το διορθώνω για να μην νομίσει κάποιος ότι υπηρετεί 34 χρόνια ως ιερέας επειδή η προηγούμενη διατύπωσή μου, ήταν ασαφής κάπως.
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. 35 είμαι.Συγνώμη αν έγινα επιθετικός ή αν φάνηκα έτσι.Είμαι λίγο απότομος(πολύ λέει η παπαδιά αλλά δεν το δέχομαι).Αν σας πω πως γνώρισα τη γυναίκα μου λοιπόν είμαι σίγουρος πως θα πείτε "ήταν να γίνει και η γνωριμία και όλα τα παλαβά που ακολούθησαν".Έτσι πίστευα κι εγώ.Όταν έκατσα και διάβασα πέντε πράγματα σχετικά,επειδή μου κίνησε το ενδιαφέρον το θέμα,είδα ότι ό,τι έγινε ήταν αποτέλεσμα επιλογών που έκανα με ελεύθερη βούληση.Και επιλογών της παπαδιάς και επιλογών τρίτων ατόμων,που κάποιους δεν τους ήξερα αλλά επηρέασαν,άθελά τους,τη ζωή μου.Όχι ότι ο Θεός δεν έβαλε το χεράκι Του.Αυτό είναι που λέμε βοήθεια Κυρίου.Τώρα αν κάποιος θέλει να πιστεύει ότι ο Θεός καθορίζει σε ποιο πλαίσιο θα κινηθεί η ζωή μας,εντάξει δε θα σκοτωθούμε κιόλας γι'αυτό(έχουμε το ημερολογιακό για να τσακωνόμαστε εδώ μέσα άλλωστε χεχε),Το βιβλίο του Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς "περί νόμου του Θεού" απαντά σε κάποια από αυτά που συζητάμε πάντως.
    παπα-Κώστας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. ;-)

    παπα-Κώστα μου πολύ καλό το περί νόμου του Θεού του Βελιμίροβιτς που διαβάζω και γω αυτές τις μέρες.
    Βρήκαμε κάποιο λαθάκι στα περί επιστήμης και θερμοδυναμικών αξιωμάτων αλλά δεν θα το σχολιάσω τώρα- μπορεί να φταίει και μια κακή μετάφραση ή άγνοια του μεταφραστή σε θέμα κβαντομηχανικής.

    Γενικά τα γράφει σοφά και δυνατά.

    (Και σκέψου πόση είναι η χασούρα και λόγω μετάφρασης όσο καλή και αν υποθέσουμε ότι είναι η μετάφραση)

    Με αναπαύει στα περισσότερα ο ρωμαλέος, και μη γλυκερός, και μη ανθρωπάρεσκος, και μη φαρισαϊκός λόγος του.


    Νομίζω ότι εν προκειμένω και συ και γω και η Λάουρα ότι λέμε το ίδιο πράγμα, με κάπως διαφορετικές διατυπώσεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Διόρθωση και πάλι:

    ...μιλάει στο βιβλίο του, ο αγιώτατος Νικόλαος Βελιμίροβιτς για θερμοδυναμικούς νόμους.

    Εγραψα κατά λάθος "αξιώματα"
    Άλλο τα αξιώματα, άλλο οι νόμοι.

    Αλλά αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει θέμα μιας άλλης ανάρτησης.
    ;-)
    Καλό βράδυ σε όλους...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Βασικά, είχα αναρτήσει μία απάντηση (προς Παπα-Κώστα κυρίως) η οποία δε δημοσιεύτηκε! Ήταν μήπως λίγο απότομη και δεν εγκρίθηκε αγαπητή μου Σαλογραία; :-(

    Τελοςπάντων, ναι παπα-Κώστα, έχει δίκαιο η παπαδιά, είσαι απότομος! Έτσι μου φάνηκες δηλαδή, αλλά οκ, κανείς δεν είναι τέλειος σε αυτό τον κόσμο!

    Πιστεύω κάπως έβαλε το χέρι του ο καλός Θεούλης που έφερε τη γυναίκα σου στο δρόμο σου (γιατί εκείνη τη συγκεκριμένη και όχι άλλη δηλαδή;) και όσο νά'ναι, ναι ήταν δική σου επιλογή να την παντρευτείς και δική της να σε παντρευτεί, αλλά πιστεύω ο Θεός οδήγησε την καρδιά σου σε εκείνη, όπως και τη δική της σε εσένα, για κάποιο λόγο!
    Αποψή μου βέβαια...

    Εγώ πιστεύω πολλές φορές, όσον αφορά και δικές μου αποφάσεις, με έχει φωτίσει ο Θεός να πάρω τη σωστή απόφαση! Βέβαια, μετά από προσευχή!
    Αλλά κάποια άλλα πράγματα που έχουν έρθει στο δρόμο μου δεν είχαν ΚΑΜΙΑ σχέση με δική μου επιλογή... για κάποιο λόγο τα 'έφερε' ο Θεός μπροστά μου, είτε να με δοκιμάσει ή να με βοηθήσει.

    Να είστε καλα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Λάουρα καλή μου
    Σπάνια δεν ανεβάζω σχόλιο.

    ΔΕΝ έλαβα κάποια απάντησή σου, ή ίσως είναι ανεβασμένη σε άλλη ανάρτηση από εκεί που κοιτάς.
    Τις έψαξες όλες τις πρόσφατες;
    Διότι νομίζω ότι κάτι θυμάμαι προς παπα Κώστα μια διαμαρτυρία.
    Για ψάξε τις τελευταίες αναρτήσεις.
    Αν δεν την βρεις...
    Θες να μου την ξαναστείλεις αν την έχεις κρατήσει;
    Καμιά φορά κάτι μπορεί να χαθεί.
    Το έχω πάθει και γω με σχόλιο που έστειλα σε φιλική ιστοσελίδα παλιότερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Λάουρα, μήπως αναφέρεσαι στο παρακάτω σχόλιο που έστειλες και στο οποίο σου απάντησε ο παπα -Κώστας;
    .........................
    Από Λάουρα Γκούλας σχόλιο:

    "Βασικά όταν είπα 'Πίστευε και μη ερεύνα' ένιωσα πως με 'ορμήξατε'!
    ΔΕΝ εννοούσα να ΜΗΝ διαβάζουμε (ερευνούμε) τις γραφές, να ΜΗΝ μαθαίνουμε (ερευνούμε) περισσότερα για την Ορθόδοξη πίστη μας- Προς Θεού δηλαδή!!!

    Εννοούσα πως ΟΤΑΝ συμβαίνει κάτι στη ζωή μας, και δε ξέρουμε ΓΙΑΤΙ, και ΜΟΝΟ ο ΘΕΟΣ γνωρίζει τους λόγους για τους οποίους επέτρεψε να συμβεί, τι πρέπει να κάνουμε δηλαδή;;; Να γυρίσουμε όλο το σύμπαν να βρούμε την απάντηση που δε θα τη βρούμε ποτέ;;; Να ερευνήσουμε τι;;; Εκεί δεν ερευνούμε! Πιστεύουμε στην δικαιοσύνη και ΠΡΟΝΟΙΑ του καλού μας Κυρίου και δε ρωτάμε!
    Αυτό εννοούσα. Μην μπερδεύετε τα λόγια μου!

    Παπα-Κώστα θα μας τρελάνεις μου φαίνεται! Κάποια πράγματα είναι αναπόφευκτα, ΕΙΝΑΙ να ΓΙΝΟΥΝ, τέλος!!! Μιλάω από προσωπική εμπειρία! Ίσως εσένα δε σου έχει τύχει κάποια τέτοια εμπειρία, τι να πω! Μην είσαι τόσο απόλυτος σε παρακαλώ, διότι δεν γνωρίζεις ΤΙ έχουν δει τα δικά μου μάτια και ΤΙ έχει περάσει η δική μου ψυχή και οι υπόλοιπες ψυχές του κόσμου!
    Ιδού το παράδειγμα της αγαπητής μας Σαλογραίας για την κοπέλα που πέθαναν και οι 3 άντρες με τους οποίους ήταν να παντρευτεί!
    Αυτό πως το εξηγείς;;; Ε, λοιπόν, αυτά ήταν να γίνουν! Τους λόγους, ΜΟΝΟ ο Κύριος τους γνωρίζει! Εκεί δεν ερευνούμε! Προχωράμε με ελπίδα και πίστη..."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Αγαπητή μου Σαλογραία, μάλλον εγώ δεν το έστειλα σωστά το μήνυμα αυτό! Όχι δεν είναι αυτό το παραπάνω που μου έδειξες, άλλο ήταν...
    εκεί που νόμιζα το έστειλα μάλλον δεν το έστειλα...αλλά πάτησα το δημοσίευση! Περίεργο...
    Είδες που ΔΕΝ ήταν να σταλεί;;; ;-) Ίσως να στενοχωρούσα τον παπα-Κώστα με αυτό το μήνυμα και δεν το επέτρεψε ο Θεός να σταλεί ;-) πλάκα κάνω!

    Τέλος πάντων, δεν πειράζει... όχι δεν το έχω κρατήσει αυτό το μήνυμα οπότε το ξεχνάμε..και προχωράμε!

    Με αγάπη
    Λαόυρα

    Υ.Γ Εάν το έστειλα διπλά, δε φταίω, φταίει το pc.

    Φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Ε δε στεναχωριέμαι τόσο εύκολα.Και αν ξαναδιαφωνήσουμε στο μέλλον μπορείτε να μου απαντάτε όσο σκληρά θέλετε.Δε διαφωνώ στην,μετά από προσευχή ,επέμβαση του Θεού στη ζωή μας.Αυτό ήταν και το βασικό μου επιχείρημα στο ότι δεν υπάρχει "γραμμένο".Ο Θεός ξέρει τι θα γίνει αλλά όχι μόνο δεν το υπαγορεύει αλλά το αλλάζει κιόλας μετά από δική μας παράκληση.Η ζωή μας καθορίζεται από το πως ακολουθούμε το νόμο του Θεού.
    παπα-Κώστας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. ;-) παπα-Κώστα μου,

    ΟΛΑ τα ΠΑΝΤΑ τα ελέγχει ο Κύριος
    και ΠΑΝΤΑ για το αιώνιο καλό της κάθε ψυχής, άσχετα που δεν το καταλαβαίνουμε τις περισσότερες φορές, και βέβαια αυτό γίνεται με ΑΠΟΛΥΤΟ σεβασμό στην ελευθερία μας,

    όμως, σε θέματα φαινομενικών καταστροφών και "άδικων" ή "πρόωρων" θανάτων,εκεί,
    ΔΕΝ ΜΑΣ ΡΩΤΑΕΙ.

    Επεμβαίνει ΧΩΡΙΣ να μας ρωτήσει.

    Οταν του πήρε του Ιώβ ΤΑ ΠΑΝΤΑ,
    δεν τον ρώτησε.

    Και ΔΟΚΙΜΑΣΙΕΣ αναλογες συμβαίνουν συνεχώς στη ζωή ΟΛΩΝ μας.
    ..............................

    ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΩ με σκληρό τρόπο ομιλίας στην ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ μας ανταλλαγή απόψεων.

    Αν ο συνομιλητής ΝΙΩΣΕΙ ότι έχουμε ΑΡΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ απέναντί του, θα ΚΑΤΕΒΑΣΕΙ ρολά, και η ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗ θα σταματήσει.

    Θέλουμε να σταματήσει;

    Θέλουμε να τον πληγώσουμε τον αδελφό μας (που συνήθως τον πληγώνουμε με την αδιακρισία μας) και να κλειστεί στο καβούκι του;

    Νομίζω όχι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. Υπάρχει αλληλοσμπλήρωμα στις απόψεις σας!Να προσθέσω ακόμα για τη Λάουρα απο μια επιστολή που έστειλε κάποιος στον γ.Ιωσήφ και εκείνος του απαντά.<>Π

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. Σε εμένα εννοούσα μπορεί ο οποιοσδήποτε να μιλήσει όσο σκληρά θέλει.Δεν παρεξηγού(-ιέ)μαι.Στη περίπτωση του Ιωβ αυτά που τραβάει,δεν ήταν "γραμμένα" να συμβούν.Συμβαίνουν για να δοκιμαστεί.Άλλο οι δοκιμασίες και άλλο το προδιαγεγραμμένο σχέδιο.
    παπα-Κώστας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. Αρνείστε την ύπαρξη ελευθερίας στον άνθρωπο. Πιστεύετε πως όλες οι πράξεις μας υποτάσσονται σε κάποιαν αναγκαιότητα, από την οποία δεν μπορεί κανένας να ξεφύγει. Και όμως, φτάνει να εξετάσετε με προσοχή τι κάνετε μέσα σε μια η και μισή μόνο μέρα, για να διαπιστώσετε πως όλες οι ενέργειες σας, ακόμα κι εκείνες που φαινομενικά γίνονται με παρακίνηση η επιταγή άλλων, είναι εκούσιες, αύτοθέλητες. Ποιός σας ανάγκασε να έρθετε σ’ αυτή την πόλη; Εσείς δεν το αποφασίσατε; Μήπως σας έφεραν δεμένο με συρματόσχοινο;… Αυτό, λοιπόν, που ονομάζετε αναγκασμό δεν είναι τίποτα περισσότερο από αφύπνιση και παροχή αφορμής για ελεύθερη και αυτόβουλη ενέργεια. М’ αλλά λόγια, συμβαίνει συχνά oι άνθρωποι να μας προτρέπουν η οι περιστάσεις να μας οδηγούν σε κάποια συγκεκριμένη πράξη, η τελική απόφαση όμως ανήκει αποκλειστικά σ’ εμάς. Το δικαίωμα της αποφάσεως δεν μπορεί κανένας να μας το αφαιρέσει. Αυτή την ελευθερία της ψυχής δεν τη δεσμεύει ούτε ο ίδιος ο Πλάστης και Κύριος της, ο Θεός.

    Οι προπάτορές μας, ο Αδάμ και η Εύα, έπεσαν. Γιατί; Θεώρησαν πως ήταν καλύτερα να μην τηρήσουν την εντολή του Θεού. Και την παρέβησαν. Το φίδι δεν ανάγκασε την Εύα να φάει τον απαγορευμένο καρπό του δέντρου της γνώσεως. Μόνο πρόταση της έκανε. Η γυναίκα βρήκε καλή την πρόταση. Αποφάσισε να κόψει τον καρπό και να τον γευθεί. Ύστερα έκανε εκείνη την ίδια πρόταση στον Αδάμ. Αποφάσισε και ο άνδρας να φάει τον καρπό. Ελεύθερα. Αβίαστα.

    (συνεχίζεται)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. Το ίδιο έγινε και με το αγγελικό τάγμα του Εωσφόρου. Έπεσαν με τη θέληση τους, ύστερα από ελεύθερη προσωπική τους απόφαση, και από άγγελοι έγιναν δαίμονες. Ποιος τους ανάγκασε ν’ αποφασίσουν την ανταρσία εναντίον του Θεού; Κανένας.

    Έτσι ενεργεί και κάθε άνθρωπος, κάθε ψυχή. Παρακινήσεις, υποδείξεις, εισηγήσεις και προτροπές γίνονται, βέβαια, πολλές. Συχνά, μάλιστα, είναι πολύ πιεστικές, θα έλεγα συντριπτικές. Πάντοτε, όμως, η απόφαση ανήκει στην ελεύθερη βούληση της ψυχής. Αυτή μπορεί, αν θέλει, ν’ αποφασίσει αντίθετα και σε πείσμα όλων των προτροπών.

    Κλασικά είναι τα παραδείγματα των άγιων μαρτύρων της πίστεως: Τους έδειχναν, για εκφοβισμό, τα όργανα των βασανιστηρίων. Τους υπόσχονταν πλούτη και αξιώματα. Έφερναν μπροστά τους τις μανάδες, τους πατεράδες, τις γυναίκες και τα μικρά παιδιά τους ακόμα, που τους εκλιπαρούσαν με δάκρυα να κάνουν κάτι ασήμαντο -ετσι το θεωρούσαν-, να ρίξουν δηλαδή μόνο λίγο θυμίαμα στον είδωλικό βωμό. Πόσες πιέσεις, πόσοι «εξαναγκασμοί»! Εκείνοι, όμως, έμεναν αλύγιστοι. Και αποφάσιζαν να πεθάνουν! Δεν ήταν, άραγε, ελεύθεροι; Υπήρχαν, φυσικά, και κάποιοι που λύγιζαν. Μα κι αυτοί ελεύθερα αποφάσιζαν να ενδώσουν.

    Πιστεύω να συνειδητοποιήσατε τώρα πως κάθε απόφαση ανήκει σ’ εμάς. Πάντοτε. Όσο για την παντογνωσία του Θεού, αύτη ούτε τις αποφάσεις μας επηρεάζει ούτε την εξέλιξη των πραγμάτων προκαθορίζει. Είναι ένα ζήτημα πού έχει αποσαφηνιστεί ικανοποιητικά προ πολλού: Ο Θεός προγνωρίζει σε κάθε περίπτωση τί θα συμβεί, ξέρει δηλαδή, ως γνώστης όχι μόνο του παρελθόντος και του παρόντος, αλλά και του μέλλοντος, ποια θα είναι η ελεύθερη απόφαση της ψυχής. Ο ίδιος, πάντως, δεν επεμβαίνει καθοριστικά στη διαμόρφωση της αποφάσεως. Άλλο πρόγνωση, λοιπόν, και άλλο προκαθορισμός.

    Υπάρχουν, βέβαια, γεγονότα προκαθορισμένα από το Θεό, που αποτελούν εκφράσεις του θελήματός Του και συντελούνται σύμφωνα με το σχέδιο Του. Είναι όσα ανήκουν στην αποκλειστική εξουσία Του ως δημιουργού, προνοητή και κυβερνήτη του σύμπαντος, όπως λ.χ. η γέννηση, ο θάνατος, τα διάφορα φυσικά φαινόμενα κ.λπ. Δυστυχώς, πολλές φορές, ο άνθρωπος, επεμβαίνοντας άνομα και σ’ αυτά, διασαλεύει τη θεοχάρακτη φυσική τάξη, με ολέθριες συνέπειες για τον ίδιο και τον κόσμο. Τέτοιες επεμβάσεις, όμως, δεν αναιρούν απεναντίας επιβεβαιώνουν την ελευθερία του, της οποίας μπορεί να κάνει όχι μόνο χρήση, αλλά -αλίμονο!- και κατάχρηση.

    Επανέρχομαι στο παράδειγμα της πτώσεως των πρωτοπλάστων. Ο Θεός προγνώριζε ότι θα αθετούσαν την εντολή Του -όπως θα προγνώριζε και το αντίθετο, αν αυτό συνέβαινε-, εκείνων όμως η απόφαση ήταν ελεύθερη. Ο Κύριος επιθυμούσε να μην πέσουν. Και το απέδειξε. «Μη φάτε!», τους είπε ξεκάθαρα. Δεν τους έκρυψε ούτε τη συνέπεια της παραβάσεως, συνέπεια φοβερή: θάνατος. Δεν υπάκουσαν. Ποιός, λοιπόν, φταίει; Θα με ρωτήσετε: Καλά, γιατί όμως δεν εμπόδισε την πτώση τους, γιατί, έστω, την παραχώρησε; Και σας απαντώ: Επειδή η παντοδυναμία του Θεού σταματάει εκεί όπου αρχίζει η ελευθερία του άνθρωπου. Όχι πως αύτη καθεαυτή η θεία παντοδυναμία έχει όρια, όχι βέβαια! Αλλά δεν θέλει να παραβιάσει το ανθρώπινο αυτεξούσιο, γιατί το σέβεται. Τόση, όμως, είναι η φιλανθρωπία του Κυρίου, ώστε, μετά την πτώση, έδωσε στον άνθρωπο τη δυνατότητα της αναστάσεως. Πώς; Με την ένσαρκη οικονομία του Υιού Του, που ενανθρώπησε, έπαθε, σταυρώθηκε και αναστήθηκε «δι’ ήμας τους ανθρώπους και δια την ημετέραν σωτηρίαν», όπως λέμε στο Σύμβολο της Πίστεως. Έτσι, όποιος θέλει, μπορεί να λυτρωθεί από τις συνέπειες του προπατορικού αμαρτήματος και να ζήσει αιώνια στη βασιλεία των ουρανών. Όποιος θέλει. Γιατί, και σ’ αύτη την περίπτωση, κανένα δεν αναγκάζει ο Θεός. Ελεύθερα σώζεται ή κολάζεται ο καθένας μας! Θεοφάνης ο έγκλειστος
    παπα-Κώστας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  49. Πηνελοπάκι
    εσύ στέλνεις τα κείμενα του γ. Ιωσήφ;

    Ευχαριστώ.

    Το κλείνω γι απόψε το ηλεκτρονικό μας καφενείο.
    ;-)

    Εύχομαι ευλογημένο βράδυ για όλους.

    Ας δεόμαστε υπέρ αναπαύσεως, υπέρ υγείας, υπέρ παρηγορίας και ιάσεως και κυριότατα υπέρ
    Μετα-νοίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  50. παπα-Κώστα μου
    Τώρα το είδα...
    Εξαιρετικό το κείμενο του Αγίου Θεοφάνους του Εγκλείστου που μας έστειλες...Δώσε μας, αν μπορείς, και ακριβέστερη παραπομπή. Σε ποιο βιβλίο το διάβασες ή σε ποια σελίδα στο διαδίκτυο;
    Ευχαριστώ πολύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  51. Από το βιβλίο "χειραγωγία στη πνευματική ζωή" εκδόσεις Ι.Μ Παρακλήτου.Το βρήκα και στο "απόψεις για τη μονή Βατοπεδίου",ανάρτηση του 2οο9 νομίζω.
    παπα-Κώστας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  52. kαλημέρα σε όλους!Αγαπητή Σαλογραία δεν ανέβηκε το σχόλιο ως απάντηση του γ.Ιωσήφ,που είναι και συμπλήρωμα σε αυτα που παρέθεσε ο παπα-Κώστας για να δουν και ο φίλοι οι υπόλοιποι πόσο συμφωνία υπήρχε μεταξύ των αγίων.Αν είναι δυνατόν να το ξαναανεβάσεις,αλλιώς δεν πειράζει!πην

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  53. Πηνελοπάκι καλό
    από σένα έλαβα τελικά ΜΟΝΟ ΈΝΑ κείμενο.

    Νόμιζα ότι θα ακολουθήσει και άλλο, αλλά..δεν το έλαβα.

    Θες να το ξαναστείλεις;

    Αυτό λέμε του γέροντα Ιωσήφ.

    ΠΕΡΙΕΡΓΟ, που ΚΑΙ αυτό ΔΕΝ το έλαβα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  54. Nαι,βεβαίως αγαπητή Σαλογραία!
    -----
    Σπλαχνα της ψυχής μου...αγαπητέ μου υιέ,εγώ ο ταπεινός σου πατήρ ταύτα λέγω εκ της πρώτης σου επιστολής,όπου τα βάσανά σου μας έγραψες...αλλά και ότι μελετάς θείον έργον.Άκουε λοιπόν,ει μεν ευνοικώς τελειώσεις τω Θεώ χάρις,ει δε και εμποδισθής δι οιονδήποτε λόγον μη λυπηθής.Εις άλλον καιρόν θα το κάμης,εάν είναι θέλημα Θεού.

    Διότι πολλά πράγματα εμποδίζονται προς καιρόν,επειδή ΔΕΝ ΗΛΘΕΝ Η ΩΡΑ ΤΟΥΣ*άλλα,διότι ΕΜΠΟΔΙΖΟΥΝ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ-καθότι ως λέγουν οι άγιοί μας,δύνανται οι άνθρωποι να εμποδίζουν το θέλημα του Κυρίου διά έτη πολλά ΚΑΙ άλλα,διότι ΤΕΛΕΙΩΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΘΕΛΗΜΑ ΚΥΡΙΟΥ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ.Άπειρα παραδείγματα είναι εις τους βίους των αγίων,πλην και η πανοσιότης σου τα διαβάζεις και εξ ιδίας πείρας πολλά ήδη γνωρίζεις.-πην
    --------

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  55. Πηνελοπάκι μου
    ελήφθη!
    Πολύ φωτισμένο.
    Σε ευχαριστώ πολύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  56. Αγαπητοί φίλοι,

    Πρώτον, ποιος είναι ο Π που ανέφερε το όνομά μου, και για ποια απάντηση του γ. Ιωσήφ μιλάμε; Για ποιο θέμα; Για την ελεύθερη βούληση μιλάμε;

    Βρε χρυσοί μου! Δεν είπα εγώ ποτέ ότι ΔΕΝ έχουμε την ελεύθερη βούληση και ότι με κάποιες αποφάσεις μας ΔΕ μπορούμε να καθορίσουμε το μέλλον μας! Εννοείται πως, αν πάρω μια απόφαση π.χ. αποφασίσω αύριο να φύγω για Μεξικό, είναι απολύτως δική μου απόφαση και θα γίνει ΕΦΟΣΟΝ μου δίνει ο Κύριος την ελευθερία να το κάνω! Οπότε αυτή η απόφαση μου αλλάζει τη ζωή και επίσης γίνεται κομμάτι του μέλλοντος μου, το οποίο και το γνώριζε ο Κύριος, πριν καν πάρω την απόφαση!

    ΟΜΩΣ. υπάρχει και το άλλο! Εάν και πάλι εγώ πάρω την ίδια απόφαση, να φύγω αύριο για το Μεξικό, και ο Κύριος ΔΕ το θεωρήσει για καλό μου, δε μπορεί Εκείνος για δικούς Του λόγους να βάλει εμπόδια να το σταματήσει; Δε μπορεί ο Κύριος, εκεί που θέλει φυσικά, να επέμβει και ΧΩΡΙΣ την προσευχή μας να φέρει κάτι άλλο στη ζωή μας, αντί γι'αυτό που αποφασίσαμε;

    Ο ίδιος ο Θεός, άμα θέλει, δε μπορεί να επέμβει σε αυτά που σχεδιάζουμε εμείς για να καθορίσουμε το δικό μας μέλλον και να φέρει αυτό που θέλει Εκείνος; Εγώ πιστεύω πως μπορεί!
    Δεν έχει ο Θεός ένα σχέδιο για όλους μας; Εγώ πιστεύω πως έχει! Ναι, έχουμε την απόλυτη ελευθερία αλλά κάποιες φορές και για λόγους που ξέρει μόνον Εκείνος, μπορεί να επέμβει και να αλλάξει το δρόμο της ζωής που ακολουθούμε!

    Μιλάω από προσωπικές εμπειρίες....

    Κάποιοι γνωστοί μου στην Αυστραλία μου λέγανε ότι 'We create our own destiny' και ότι κάποια πράγματα δεν είναι προκαθορισμένα από Θεό! Αν πίστευαν κιόλας σε Θεό... που δε νομίζω!
    Εγώ πιστεύω ο Θεός παίζει κάποιο ρόλο στο σχέδιο της ζωή μας! Δε μπορεί να είναι ΟΛΑ εκ αποφάσεως δικής μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  57. Aγαπητή Λάουρα μπορώ να σου πω κάτι από αυτά που έχω κατανοήσει και εγώ και αν υπάρχει κάποιος που γνωρίζει ακόμη κάτι, ας το προσφέρει.
    -----
    Ο Θεός είναι Μυστήριο Μέγα!

    Έμαθα και εγώ ψάχνοντας πως Ο Θεός ΠΡΟΓΝΩΡΙΖΕΙ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΠΡΟΟΡΙΖΕΙ.

    Γνωρίζει την κάθε ψυχή πολύ καλά αλλά δεν τις προορίζει,δεν τις καταδικάζει πριν το τέλος.

    Έχει δώσει το αυτεξούσιο στον άνθρωπο.

    Αλλά το έδωσε ΜΟΝΟΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΤΕΛΕΣΗ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ ΔΙΟΤΙ ΜΟΝΟΝ ΜΕ ΤΟ ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΤΟ ΑΓΑΘΟ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΤΕΙ Η ΘΕΙΑ ΧΑΡΗ.

    Οι άνθρωποι όμως επινόησαν τα πονηρα και τα φαύλα.

    Επειδή όμως Εκείνος κοιτά και τις προθέσεις,προτρέπει προς την αντίθετη κατεύθυνση.

    Πληροφορείται ο άνθρωπος πως αυτό που πάει να κάνει είναι κακό,πονηρό,άθλιο.

    Επειδή όμως τα πάθη του δεν τον αφήνουν να ακολουθήσει το καλό,τον αφήνει Ο Θεός στην ελευθέρα θέλησή του και δεν συνεργάζεται μαζί του για την επιτέλεση του κακού παρά μόνο για το καλό και αγαθό,το οποίο αγαθό το γνωρίζει ο άνθρωπος εκ φύσεως και εν σπέρματι[Έχει φυτέψει Ο Θεός το Νόμο Του από τη σύλληψη].

    Δεν συνεργεί λοιπόν με το κακό αλλά δεν τον καταδικάζει,παραχωρεί να πέσει μέχρι να ταπεινωθεί.

    Δεν έπεσε;και άλλη παιδαγωγία,π.χ μιά ασθένεια,μια αποτυχία οικονομική.

    Όλα αυτά για να τον σώσει χωρίς άσκηση.

    Αν καταλάβει και μετανοήσει τότε Χαίρεται ο Ουρανός όλος!!!

    Γιατί το παιδί αυτό ήταν χαμένο και ευρέθη.

    Εάν όχι, τον αφήνει στην σκληροκαρδία του και πάλι,ΔΕΝ ΈΚΛΕΙΣΕ ΜΑΖΙ ΤΟΥ ΤΕΛΕΣΙΔΙΚΑ.

    ΜΕΧΡΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΤΟ ΗΜΑΡΤΟΝ..

    Στην διάρκεια αυτής της ζωής του συναντά πολλά εμπόδια,ανθρώπους που του λενε για Τον Θεό,ανθρώπους ασεβείς και δίκαιους,τη συνήθεια των παθών του που δεν βλέπει,την μοχθηρία του διαβόλου κ.λ.π

    Αυτό συμβαίνει σε όλους και είναι τα λεγόμενα πνευματικά τεστ.

    Ο άλλος που πορευόμενος εντός εκκλησίας παλεύει και αγωνίζεται να κόψει τα πάθη του,να τα βγάλει πέρα με τους δύσκολους χαρακτήρες των άλλων ώστε να κάνει πάντα το καλό,το αγαθό,το τίμιο ΝΑ ΕΠΙΤΕΛΕΙ δηλ ΠΑΝΤΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΤΟ ΑΛΗΘΙΝΟ,ΤΟ ΔΙΚΑΙΟ,ΤΟ ΑΓΑΘΟ Κάνοντας και αυτός λάθη και μετανοώντας συνεχώς και εξαγορευόμενος στην εξομολόγηση αυτός θα οδηγηθεί σιγά σιγά στην Βασιλεία των Ουρανών.

    Αλλά ΤΗΝ ΕΠΙΤΕΛΕΣΗ ΤΟΥ ΚΑΛΟΥ

    ΔΕΝ ΘΑ ΤΗΝ ΑΠΟΔΩΣΕΙ ΣΤΟΝ ΕΑΥΤΟΝ ΤΟΥ ΑΛΛΑ ΣΤΗ ΘΕΙΑ ΧΑΡΗ

    ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΓΙΑΤΙ Ο,ΤΙ ΚΑΝΕΙ (πρέπει να το κάνει)
    ΤΟ ΚΑΝΕΙ ΠΡΟΣ ΔΟΞΑΝ ΘΕΟΥ
    ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΤΗΣ ΑΡΕΤΗΣ.

    Μπορεί να επεμβαίνει,να οικονομεί,να παιδαγωγεί αλλά και αφήνει στην ελευθέρα βούληση τον άνθρωπο γιατί τον έπλασε ελεύθερο να αποφασίζει.

    Αλλά και το αυτεξούσιο το έδωσε [το εξακρίβωσα] μόνο για την επιτέλεση του καλού,ώστε να συνεργάζεται μαζί Του ο άνθρωπος και να επιτευχθεί η σωτηρία και γιατί όχι και η αγιότητα.

    Αυτά που κατενόησα στα λέω ..όμως η μελέτη συνεχίζεται και είναι ανεξάντλητη ΔΕΝ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ ΠΟΤΕ.

    Έχουμε ακόμη πολύ δρόμο να κάνουμε αλλά κάθε φορά που ανακαλύπτεις και κάτι γίνεσαι εκθαμβος για το ΜΕΓΑΛΕΙΟ ΤΩΝ ΧΑΡΙΣΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΤΡΙΑΔΙΚΗΣ ΘΕΟΤΗΤΑΣ.

    Εάν κάποιος γνωρίζει και κάτι ακόμη μπορεί να το πει.

    Τώρα δεν ξέρω μπορεί και να μην σε κάλυψα αλλά δεν έχω άλλο τρόπο έκφρασης.
    Αγαπητή Σαλογραία τα λέμε και πάλι.

    Πην.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  58. ;-)
    Και η Λάουρα και η Πηνελόπη, διατύπωσαν αλήθειες που και γω έχω καταλάβει ότι υφίστανται.

    Ο Θεός ως "Πανταχού Παρών και τα πάντα Πληρών" επεμβαίνει όποτε χρειάζεται για να μας ΚΛΕΙΝΕΙ ή να μας ΑΝΟΙΓΕΙ ΔΡΟΜΟΥΣ.

    Εμείς κάνουμε τα σχέδια, βάζουμε την προαίρεση, την καλή διάθεση, την εργασία, την άσκηση, την προσευχή, αλλά...
    ΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ, ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΑ ΖΩΗ, τους ανοίγει ή τους κλείνει ο Κύριος, για ζωή, για θάνατο, για γάμο, για αγαμία, για αφιέρωση σε μοναστήρι, για υγεία, ή όχι.

    Η ΑΙΩΝΙΑ σωτηρία μας,ΣΤΗΝ ΑΛΛΗ ΖΩΗ, όμως, εξαρτάται ΚΥΡΙΟΤΑΤΑ
    ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΜΑΣ ΕΠΙΘΥΜΙΑ ΚΑΙ τον ΑΓΩΝΑ ναι, σε ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ με τη θεία Χάρη.

    Ο Θεός "ΠΑΝΤΑΣ ανθρώπους θέλει σωθήναι και εις ΕΠΙΓΝΩΣΙΝ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ελθείν".

    Όταν δεν προκύπτει το τοιούτον, οι ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΙΣ οι ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ, είναι ΔΙΚΕΣ μας, κατάδικές μας.

    Ο Θεός προ-γνωρίζει τα πάντα, αλλά οι άνθρωποι ΟΤΑΝ καταδικαζόμαστε, από τις ΛΑΘΟΣ επιλογές μας, καταδικαζόμαστε και καταστρεφόμαστε, πράγματι.
    .............................................

    Με πάω τώρα για μια βόλτα στη λιακάδα.

    Λάουρα, Πηνελοπάκι, και λοιποί αγαπημένοι φίλοι
    Χαιρετώ!
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  59. Όλα τα σχὀλια εδώ είναι ενδιαφέρoν. Εκφράζουν την πνευματική ωριμότητα που διαθέτει ο καθένας και ο ένας συμπληρώνει τον άλλον. Φθάνει να μην υπάρχει αρνητικότητα απέναντι στον άλλον, όπως πολύ σωστά το γράφεις Ευανθία. Οταν υπάρχει αρνητικότητα, υπάρχει εγωισμός και όπου υπάρχει εγωισμός δεν υπάρχει κοινωνία αγάπης.

    Πνευματική ωριμότητα είναι να συμπίπτει η ομολογιακή μας αλήθεια με την ψυχολογική μας αλήθεια. Δηλαδή, η αλήθεια που δηλώνουμε με τα χείλη για το Θεό ομολογιακά, να συμπίπτει με αυτό που βιώνουμε ψυχολογικά.

    Η ψυχἠ που έχει πνευματική ωριμότητα, δέχεται την δοκιμασία σαν θεραπεία των ασθενειών της.

    Ευγνωμονεί τον Θεό γιά όλα.

    Η ψυχή που ευγνωμονεί τον ουράνιο Γιατρό, πλημμυρισμένη από ενέκφραστα αισθήματα, ευλογεί και τα μέσα της θεραπείας της και δεν νιώθει καμἰα εχθρότητα γιά τους ανθρώπους που της φέρνωνται με κακία.

    Γνωρίζει επίσης ότι οι ανθρώπινες θυσίες στο Θεό δεν είναι παρά τα χαρίσματα του Θεού στον άνθρωπο, χρέη του ανθρώπου στο Θεό, αχρείαστα γιά Εκείνον αλλά απαραίτητα και σωτήρια γιά τον άνθρωπο.

    Όλες αυτές οι εμπειρίες βυθίζουν την ψυχή στά βάθη της ταπεινοφροσύνης και στην τέλεια αποκοπή του θελήματός της.

    Η @Laura το έχει αντιληφθεί σωστά. Ο Θεός επεμβαίνει και παρά την θέλεσή μας αλλάζοντας την ροή των πραγμάτων στη ζωή μας, αλλά μόνο σε εκείνους που βλέπει στην καρδιά τους διάθεση αυταπαρνήσεως. Αν ο άνθρωπος δεν απαρνηθεί το θέλημά του, δεν θα μπορέσει να βάλει αρχή στο έργο της σωτηρίας του ούτε να σωθεί.

    Η σωτηρία δεν εξαρτάται από την επιθυμία μας Ευανθία, αλλά από την αποκοπή του θελήματός μας. Διότι η επιθυμία διαιρεμένη από την θέληση και την λογική μας οδηγεί εκτός Θεού, ας μας πείσει γι'αυτό η ανωριμότητα των προπατόρων μας.

    Η αποκοπή του θελήματος ενώνει τις τρείς αυτές δυνάμεις της ψυχής μας σε μία αδιάσπαστη αρμονική ενότητα κατά τον τύπο της Αγίας Τριάδος, του Θεού μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  60. Αγαπημένοι μου φίλοι, Ευανθία, Πηνελόπη και Ιωάννης...

    Ευχαριστώ πάρα πολύ για τα σοφά σας λόγια και για το ξεκαθάρισμα κάποιων πραγμάτων. Σας ευχαριστώ για την κατανόησή σας σε αυτά που είπα, και που επίσης προσθέσατε και άλλες αλήθειες που μου ανοίξανε τα μάτια!

    Είχα πέσει ολίγον ψυχολογικά με αυτό το θέμα, και νόμιζα δεν έβγαζα άκρη με αυτά που έλεγα και άρχιζα να αναλύω το κάθε τι της ζωής μου και των προβλημάτων μου, με αποτέλεσμα να νιώθω πολύ στενοχωρημένη αυτές τις μέρες.

    Τώρα νιώθω όμως σαν να μου έφυγε ένα βάρος - Δόξα τον Κύριο!

    Σας ευχαριστώ όμως από τα βάθη της καρδιάς μου, και προπάντων τον Κύριο, που βρεθήκατε στο δρόμο της ζωής μου, και μπορούμε να μοιραζόμαστε τις πνευματικές μας σκέψεις, εμπειρίες και να βοηθάμε ο ένας τον άλλον...

    Με πολλή, πολλή αγάπη εν Χριστώ,
    Laura :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. H πείρα μας δίδαξε ότι πρόσευχη, πολλές φορές, δεν αλλάζει τα πράγματα για μας, αλλάζει εμάς γιά τα πράγματα.

      Έτσι καθημερινά αυξάνει η εμπιστοσύνη μας στο Θεό και η υπομονή μας, η οποία φέρνει θαυμαστά αποτελέσματα στην θεραπεία της ψυχής μας. Πραγματική και ενάρετη υπομονή είναι, να υπομένει κανείς την θεραπευτική αγωγή του Κυρίου και όχι να αλλάξουν κάποια πράγματα στη ζωή του.

      Αλλο η ανθρώπινη υπομονή και άλλο η θεΐκή. Η πρώτη γἰνεται εν θλίψη και η δεύτερη εν χαρά. Είναι ο Κύριος!




      Διαγραφή