Σάββατο 8 Δεκεμβρίου 2012

Τα κουφάλογα και πώς να τα αντιμετωπίζεις εκκλησιαστικώς...



"Εάν αμαρτήση εις σε ο αδελφός σου

ύπαγε και έλεγξον αυτόν

 μεταξύ σου  και αυτού μόνου

εάν σου ακούση, εκέρδησας τον αδελφόν σου

εάν δε μη ακούση παράλαβε μετά σου έτι ένα ή δυο,
ίνα επί στόματος δύο μαρτύρων  ή τριών σταθή πάν ρήμα.

Εάν δε παρακούση αυτών, ειπέ τη Εκκλησία.

Εάν δε και της Εκκλησίας παρακούση,

έστω σοι ώσπερ ο εθνικός και ο τελώνης".

(Ματθ. ιη στ. 15-17)

24 σχόλια:

  1. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με το διαδίκτυο. Παρένθεση, μη πάει το μυαλό κανενός ότι συγκρίνω το διαδίκτυο με την Εκκλησία.

    Στο ιντερνέτ, στα μπλογκ και στα επακολουθούντα ή παρεμπίπτοντα σχόλια, έχουμε περίπου το "ύπαγε και έλεγξον αυτόν μεταξύ σου και αυτού μόνου", ενίοτε παρεμβαλλομένων "ένα ή δυο, ίνα επί στόματος δύο μαρτύρων ή τριών σταθή πάν ρήμα".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Βρε καλώς τα παιδιάααα!
    ;-)
    Ό,τι λέγεται εδώ μέσα Κυπριανούλη μου το βλέπουμε εσύ, εγώ και ο κόσμος ΟΛΟΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣΣ!
    Τι ακριβώς θες να πεις εσύ, απόψε, ακόμη δεν το έπιασα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Τι θα γίνει με σένα τελος πάντων; Ό,τι γράφω δεν το καταλαβαίνεις επιδή "ό,τι λέγεται εδώ μέσα Κυπριανούλη μου το βλέπουμε εσύ, εγώ και ο κόσμος ΟΛΟΣ".

    Είσαι βέβαιη ότι το βλέπει όλος ο κόσμος; Τόσο διάσημοι είμαστε, εγώ, εσύ και καμμιά δεκαριά ακόμη, και δεν το πήραμε είδηση; Μας "βλέπουν" κι άλλοι, δεν το αμφισβητώ, άλλά "και τι έγινε"; Μπαινάκης και βγαινάκης, όπως λέμε. Καθένας με την άποψή του και όλοι εναντίον - ας πούμε - του ρατσισμού, του φανατισμού, και υπέρ των σχέσεων και του αγαπισμού, ας πούμε πάλι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κυπριανέ, ΞΕΦΕΥΓΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ.
    Δεν θα τροφοδοτήσω κουβέντα ΕΚΤΟΣ θέματος σήμερα.
    ;-(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ;-)
    Καλώς το λατρεμένο μου

    Γάιδαροοοο!

    Χρόνια και ζαμάνιααα!

    Γιατί ανέκραξες, "ώχ!"

    Τι φοβάσαι;
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ὁ ἐριστικὸς ἄνθρωπος ὄχι μόνο με τοὺς συγγενεῖς του δὲν εἰρηνεύει ποτέ, μὰ οὔτε καὶ μὲ τοὺς ξένους.

    Γιατὶ, θέλοντας νὰ ἱκανοποιήσει τὸν ἐριστικό του λογισμό, πάντα καταφεύγει σὲ ρᾳδιουργίες καὶ συνεχῶς ὀργίζεται, ἀλλὰ καὶ τοὺς ἄλλους ταράζει, καὶ φτάνει ἔτσι νὰ γίνεται ἀντιπαθητικός σε ὅλους.

    Εἶναι γραμμένο σχετικὰ στὴ Γένεση, ὅτι ὁ Ἠσαῦ πῆρε γυναῖκες ἀλλόφυλες, ποὺ μάλωναν μὲ τὸν Ἰσαὰκ καὶ τὴ Ρεβέκκα (26:35).

    Γι᾿ αὐτὸ εἶπε ἡ Ρεββέκα στὸν Ἰσάακ: «Προσώχθικα τῇ ζωῇ μου διὰ τὰς θυγατέρας τῶν υἱῶν Χέτ» (27:46).

    Αὐτὸ τὸ χωρίο φανερώνει, ὅτι τὰ μαλώματα ταιριάζουν στοὺς ἄθεους καὶ ὄχι στοὺς πιστοὺς καὶ εὐσεβεῖς.

    Γιατὶ οἱ ἀληθινοὶ χριστιανοὶ καὶ μαθητὲς τοῦ Χριστοῦ μιμοῦνται τὸν Κύριο καὶ Διδάσκαλό τους, γιὰ τὸν ὁποῖο ἦταν γραμμένο, ὅτι δὲν θὰ φιλονικήσει οὔτε θὰ φωνάξει οὔτε θ᾿ ἀκούσει κανεὶς τὴ φωνή του στὶς πλατεῖες (Ματθ. 12:19. Πρβλ. Ἡσ. 42:2).

    Καὶ αὐτοὶ δὲν προσπαθοῦν νὰ λύσουν ὁποιοδήποτε ζήτημα μὲ μαλώματα καὶ λογομαχίες, ἀλλὰ μὲ τὴν ὑπομονὴ καὶ τὴν προσευχὴ καὶ τὴν ὑπακοὴ καὶ τὴ μονολόγιστη ἐλπίδα (δηλαδὴ αὐτὴ ποὺ ἀποβλέπει μόνο στὸν Κύριο, χωρὶς νὰ ταλαντεύεται).

    Δὲν θέλουν ποτὲ νὰ ἐπιβάλλουν τὸ λόγο τους οὔτε νὰ ἱκανοποιήσουν τὸ θέλημά τους, ὅπως ἄλλωστε εἶπε καὶ ὁ Κύριος:

    «Ἦλθον οὐχ ἵνα ποιῶ τὸ θέλημα τὸ ἐμόν, ἀλλὰ τὸ θέλημα τοῦ πέμψαντός με Πατρός» (πρβλ. Ἰω. 6:38-39).

    Τοῦ ἁγίου Ἐφραὶμ
    παπα-Κώστας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. παπα-Κώστα μου
    Συμφωνώ ότι τα μαλώματα ταιριάζουν στους άθεους και όχι στους ευσεβείς...και ...
    οι εριστικοί άνθρωποι συνήθως είναι ντόμπροι, και εκεί θα σε βρίσουνε, εκεί μετά θα σε φιλήσουνε και δεν υπάρχει θέμα...


    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αγαπητή Σαλογραία.
    Εξαιρετικός τίτλος.
    Υπέροχη η επιλογή της φωτογραφίας.
    Όσο για το Ευαγγελικό μήνυμα ξεκάθαρο μεν… αλλά δύσκολο στην εφαρμογή για τους θρησκεύοντας με τους μακριούς σταυρούς κλπ. Από την κριτική μου αυτή δεν εξαιρώ τον εαυτό μου.
    Άντε... καλή συνέχεια της νηστείας των Χριστουγέννων!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. π.Κ : Γιατὶ οἱ ἀληθινοὶ χριστιανοὶ καὶ μαθητὲς τοῦ Χριστοῦ ... δὲν θὰ φιλονικήσoυν οὔτε θὰ φωνάξoυν οὔτε θ᾿ ἀκούσει κανεὶς τὴ φωνή τους

    Σα : οι εριστικοί άνθρωποι συνήθως είναι ντόμπροι, και εκεί θα σε βρίσουνε, εκεί μετά θα σε φιλήσουνε και δεν υπάρχει θέμα..

    ΚΧ : Μάλλον, υπάρχει θέμα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Nαι,ισχύει εν μέρει.Αλλά ο εριστικός άνθρωπος προκαΛεί συνεχώς καβγάδες οι οποίοι δεν ξέρεις πότε πως θα καταλήξουν.Άλλο ο εριστικός άλλο ο αυθόρμητος.
    παπα-Κώστας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. • Άνθρωπος ευερέθιστος ανάβει διαμάχες, ενώ όποιος έχει υπομονή παύει τις
    προστριβές.
    • Μην πιάνεις φιλία με άνθρωπο που θυμώνει και με άνθρωπο ευέξαπτο μη
    συμπορεύεσαι, για να μην συνηθίσεις στους τρόπους του και παγίδα γίνουν στην
    ψυχή σου.
    • Ο άνθρωπος ο οξύθυμος διαμάχες προκαλεί, κι ο ευερέθιστος τις αμαρτίες τις
    πληθαίνει.
    Παροιμιες Σολομώντα
    παπα-Κώστας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. πσηφίζω παπα-Κώστα
    εν προκειμένω.
    Και έτσι έχει και αλλιώς!
    ;-)
    ..................
    Αναστάσιε
    ευχαριστώ για την επίσκεψη παρόλο κάποιοι θα σε...αγριοκοιτάξουν που μου λες "καλημέρα" με αγάπη, ναυτάκι ζουμπουρλούδικό μου, χιχι..

    Η φωτό με τα...κουφάλογα που ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ, δείχνουν τρυφερότητα
    το ένα στο άλλο μου άρεσε και μένα ιδιαίτερα!
    ;-)

    Αν δεν υπήρχε ο απερίγραπτος εγω-κεντρισμός των ανθρώπων εν δράσει, η αγιότητα θα υποστασιαζόταν ως αυτονόητο γεγονός.

    Δυστυχώς οι προσωπικές μας αντι-στάσεις στη Χάρη είναι τεράστιες και μοναδική μας εγω-κεντρική χαρά, αλίμονο και γραψαλίμονο, τυγχάνει η μείωση του προσώπου του πλησίον μας.

    Αγνοούμε την ευλογία της συν-πόνιας...τόσο οι λαικοί όσο και -ακόμα χειρότερα- οι ρασοφόροι οι ΒΑΡΕΩΣ πάσχοντες από την ΕΩΣΦΟΡΙΚΗ ασθένεια του κληρικαλισμού.
    ..............
    Κυπριανέ μου
    πήρες τον φίλο σου τον Α.χτες ένα τηλέφωνο;
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Απλώς για να εμπλουτίσω την συζήτηση, να θυμίσω τους τσακωμούς Λώτ-Αβραάμ και Βαρνάβα-Παύλου (εκ του προχείρου). Και εριστικοί ήταν αφού χώρισαν τα τσανάκια τους. Και ευθείς ήταν. Και πιστοί ήταν!
    Και τώρα που το θυμήθηκα: τους αποστόλους σχετικά με την περιτομή των εξ εθνών Χριστιανούς κλπ.

    Μάλλον ανθρώπινο είναι το διαφωνείν. Απλά πρέπει να γίνεται με τους κανόνες που λέει ο Κύριος και μεταφέρει η οικοδέσποινα. Και να έχουμε υπόψιν μας ότι πιθανόν οι δύο ή τρεις μάρτυρες ή η Εκκλησία να σου πεί ότι έχεις εσύ λάθος...
    Στέλιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Στέλιο
    παρότι έχουμε αντίθετες εκκλησιολογικές θέσεις

    είμαι ΕΥΓΝΩΜΩΝ για την απαθή
    και απροσωπόληπτη ΠΑΝΤΑ
    καίρια συμβολή σου, στην όποια κουβέντα μας.

    Βέβαια, θα πρέπει ΠΡΙΝ από όλα να συμφωνήσουμε και για ΠΟΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ μιλάμε.
    ;-)
    Την παπική; την προτεστάντικη;τη νεοημερολογίτικη;
    την παλαιοημερολογίτικη;
    ;-)
    Βλέπεις ανάλογα με το για ΠΟΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ μιλάμε, είναι ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΟΙ ΕΠΑΙΟΝΤΕΣ των οποίων η γνώμη είναι ΒΑΡΥΝΟΥΣΑ, αλλά ΠΡΟΣ ΘΕΟΥ, ΜΗΝ την κάνουμε τώρα εκκλησιολογική τη συζήτηση!

    ;-)Θα ξημερωθούμε και δεν έχουμε τόσο χρόνο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Νομίζω ότι η εκκλησία δεν έχει σχέση με αυτό που λες. Σχετίζεται με την τοπική εκκλησία -ενορία, άντε επισκοπή. Κάθε τέτοιος σχηματισμός καλείται να κρίνει, και όχι ο πρεσβύτερος- επίσκοπος αποκλειστικά. Εξ άλλου, στην Αποκάλυψη οι απόστολοι παρομοιάζονται σαν πολύτιμοι λίθοι, αλλά ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ μεταξύ τους. Ο Πέτρος ας πούμε ήταν αυθόρμητος, ο Θωμάς ορθολογιστής και ο Ιωάννης συναισθηματικός. Το αυτό ισχύει και για τους πρεσβυτέρους- επισκόπους- λαϊκούς. Άρα και η ανθρώπινη κρίση τους, θα είναι από το πρίσμα του χαρακτήρα τους.
    Άρα η αναφορά στην εκκλησία έχει να κάνει μάλλον με την τιθάσευση του εγωϊσμού του "ενάγοντος", παρά με τον ποιμένα και την εκκλησία.
    Διότι αν δεν υπήρχε η υπόδειξη του Χριστού, ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ θα έτρωγε ο ένας τον άλλον. Όπως γίνεται εξ άλλου (ξέρεις κουτσομπολίστικα από τους Θεούσες-Θεούσους: ...ο Αναξίμαδρος μου πήρε δανεικά και μου τα έφαγε... Η Φιλαρέτη έφαγε κρέας την Παρασκευή... κοκ) όταν δεν εφαρμόζεται η προτροπή του Κυρίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Γράφει ο ανων.

    "Άρα η αναφορά στην εκκλησία έχει να κάνει μάλλον με την τιθάσευση του εγωϊσμού του "ενάγοντος", παρά με τον ποιμένα και την εκκλησία.
    Διότι αν δεν υπήρχε η υπόδειξη του Χριστού, ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ θα έτρωγε ο ένας τον άλλον".
    ...............
    Κουβεντιάζοντας προχτές με ένα νεαρό πρόσωπο, του έλεγα ότι η (τοπική)Εκκλησία ως Σώμα Χριστού,δεν είναι κάτι το αόρατο, αφηρημένο και μόνον πνευματικό.


    Για μένα (μπορεί να κάνω και λάθος ας με διορθώσει κάποιος αν δεν έχω καταλάβει σωστά)

    η τοπική ενορία ορίζεται από τα εξής τρία:

    Πρώτον, από Ομολογία Ορθή.

    Δεύτερον, αποστολική διαδοχή για τη χειροτονία επισκόπων και ιερέων της και...

    Τρίτον και κυριώτατον:

    Από το Πνεύμα της αυτο-θυσίας και της εν Χριστώ αγάπης, που ΔΕΝ είναι ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ κάτι αφηρημένο και περιοριζόμενο σε λόγια και φαρισαικού τύπου ευχολόγια γραπτά,αλλά
    Ε Μ Π Ρ Α Κ Τ Η
    Φ Ρ Ο Ν Τ Ι Δ Α
    δι Ε Κ Α Σ Τ Η ψυχή.

    Ειδικά, σε αυτό το τρίτο στοιχείο της ΕΜΠΡΑΚΤΗΣ Αγάπης έδωσε ΤΕΡΑΣΤΙΑ έμφαση ο ίδιος ο Κύριος.

    Είπε ότι από τούτο θα καταλαβαίνει κάποιος τους Χριστιανούς, από το αν έχουν ΘΥΣΙΑΣΤΙΚΗ αγάπη ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ.

    Με βάση αυτά τα τρία στοιχεία, λοιπόν, σε τοπικό επίπεδο, κατανοώ την ενορία.





    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Είπε ότι από τούτο θα καταλαβαίνει κάποιος τους Χριστιανούς, από το αν έχουν ΘΥΣΙΑΣΤΙΚΗ αγάπη ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ.

    ΚΧ
    Δεν το είπε : μείζονα ταύτης αγάπην ΟΥΔΕΙΣ έχει, ίνα τις την ψυχήν αυτού θη υπέρ των φίλων αυτού. υμείς φίλοι μου εστε, εάν ποιήτε όσα εγώ εντέλλομαι υμίν.

    Η προς ημάς εντολή είναι να αγαπάμε αλλήλους, και τότε αλλήλους αγαπάμε, όταν αποβάλλουμε τα ποικίλα (και δυσδιάγνωστα) εγώ μας. Μόνο δια της ταπεινώσεως μπορούμε να αγαπάμε αλλήλους. Ο Θεός, η αγάπη, έγινε άνθρωπος, για να γίνει ταπεινός ο επηρμένος άνθρωπος. Η έκφραση και η έκφανση εν ανθρώποις του αγίου Θεού - εννόησε της αγάπης - έγινε δια της ταπεινώσεως. Ο άγιος Θεός "κενός εγένετο εαυτού". Αν αυτό δεν το καταλάβουμε, "μάτην (δὲ) σέβονται με διδάσκοντες διδασκαλίας ἐντάλματα ἀνθρώπων". Έλεον θέλω και ου θυσίαν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Είδες τελικά συμφωνούμε! Εξ άλλου ο Κύριος όταν είπε τα λόγια αυτά, δεν είχε συστήσει την Εκκλησία ΤΟΥ. Μιλούσε για τη συναγωγή ή "το καφενείο" (αφού πρωτοδίκως πέρασε πρώτα από το κόσκινο των 2-3 μαρτύρων)
    -Αδελφέ (εδώ κολλάει η τρίτη προϋπόθεση της εκκλησίας όπως το έθεσες) αντίδικε, σε φέρνω προ των συνεπειών των πράξεων σου έναντι μου ενώπιον όλων. Αν συνεχίσεις να με αδικείς, θα απομακρυνθούμε (πνευματικά και σωματικά).
    Στέλιος
    ΥΓ. Ξέχασα να υπογράψω στο προηγούμενο σχόλιο των 1.36 μμ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Στέλιο
    το καταλαβαίνω το ύφος σου.
    Ύφος υψηλόν και πρακτικόν ταυτόχρονα
    και ουχί εμ-παθές προς τον αποδέκτη.
    Δεν είναι τυχαίο που η καλή σου γυναίκα σε λατρεύει!
    ;-)

    (Το 99 τοις εκατό των διαζύγιων, νομίζω από υπεροπτικό και κακιασμένο υφάκι των αντρών απέναντι στις γυναίκες νομίζω ότι προκύπτει -προς Θεού! ΜΗΝ ανοίξουμε θέμα τέτοια συζήτητησης, ΔΕΝ επιθυμώ κάτω από την παρούσα ανάρτηση, έλεος, ήμαρτονννν!)
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Καλά το "πρακτικόν"... Το "υψηλόν" τι εστί;
    Στέλιος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. ;-) καλή ερώτηση, το σκέφτηκα ότι θα είχες απορία...
    όπως την πάρεις τη λέξη...δώσε ό,τι ερμηνεία εσύ επιθυμείς...
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή