Τρίτη 4 Δεκεμβρίου 2012

" Eκείνος που δεν είναι εναντίον μας, είναι με το μέρος μας" Λουκ.9.50)


[...]
Ο Χριστός είπε κάποτε στους μαθητές Του:

"εκείνος που δεν είναι εναντίον μας, είναι με το μέρος μας"

(Λουκ.9.50)

Από το νέο και πολύ ενδιαφέρον  βιβλίο:

" 'Αρχιεπίσκοπος Ἱλαρίων ΤρόΪτσκι (1886-1929) νεομάρτυς
 καί πρόμαχος τῆς Εκκλησίας τοῦ Χριστοῦ"

- εκδόσεις ΑΘΩΣ 

17 σχόλια:

  1. "εκείνος που δεν είναι εναντίον μας, είναι με το μέρος μας"

    ΚΧ
    Το ίδιο ισχυρίζονται και οι αιρετικοί, αλλά η βαθύτερη ανάλυση των λόγων τους, άρα και πράξεων, οδηγεί :

    1) Καθιστά άγνωστο το όνομα του Θεού και Πατρός
    2) Διαστρέφει τη Διδασκαλία του Κυρίου και Θεού
    3) Καθιστά ανίσχυρη την Χάρη του Αγίου Πνεύματος

    Αποτέλεσμα; Μας μένει μόνο η ανώτερη δύναμη, η συμπαντική σκόνη, από την οποία προέκυψε το μπιγκ μπανγκ, μετά ο πίθηκας, και τέλος εμείς.

    Να το γράψω διαφορετικά; Μας μένει ο θεός του ιουδαϊσμού, το αρχετυπικό θείο, που φτιάχνει τον άγγελο Σατανά, του δίνει εντολή να μας πειράζει, εμείς να αμαρτάνουμε, και στο τέλος, να μας τιμωρεί ο θεός δια του Σατανά.

    Αναλυτικότερα βλέπε : http://kyprianoscy.blogspot.gr/2012/11/blog-post_7917.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ;-)
    Κυπριανέ μου, με ΟΛΟ το σεβασμό σε ερωτώ:

    -ΑΡΝΕΙΣΑΙ ΤΟ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ;
    ΓΙΝΕΣΑΙ ΒΑΣΙΛΙΚΟΤΕΡΟΣ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΩΣ;
    ;-(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κυπριανέ μου, με ΟΛΟ το σεβασμό σε ερωτώ:
      -ΑΡΝΕΙΣΑΙ ΤΟ ΛΟΓΟ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ;
      ΓΙΝΕΣΑΙ ΒΑΣΙΛΙΚΟΤΕΡΟΣ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΩΣ;

      ΚΧ
      Το ερώτημα απευθύνεται προς εμέ, ή προς τους πατέρες της Εκκλησίας, που διεσκόρπισαν τους αιρετικούς και τις διδασκαλίες τους; Τι ήταν οι αιρετικοί; Με τον μέρος του Χριστού δεν ήταν όταν υποστήριζαν το ομοιούσιο, την Χριστοτόκο, τον Μονοφυσιτισμό, τον Μονοθελητισμό, την Εικονομαχία, το φιλιόκβε;

      Το ερώτημα να το υποβάλεις σ΄εκείνους και μετά σε μένα.

      Διαγραφή
  3. Υ.Γ.

    Την είχα διαβάσει την εν λόγω ανάρτηση αλλά δεν μπόρεσα να καταλάβω τι ΑΚΡΙΒΩΣ ήθελες να πεις...

    Δεν μου ήταν ξεκάθαρο...μάλλον θα φταίει το επερχόμενον Αλτςκ.λπ.κ.λπ. "
    ;-(

    (ΜΗΝ κακομελετάς μωρή Σαλογραίααα!")

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Την είχα διαβάσει την εν λόγω ανάρτηση αλλά δεν μπόρεσα να καταλάβω

      ΚΧ
      Τι δεν κατάλαβες; Ότι ο θεός του ιουδαϊσμού φτιάχνει τον άγγελο Σατανά και του δίνει εντολή να μας πειράζει; Ο άγγελος εκτελεί την εντολή, υπακούει, και στη συνέχεια εμείς, υπάκουοι και φιλόθεοι καθώς είμαστε (οι Εβραίοι δηλαδή) υποκύπτουμε στον πειρασμό και αμαρτάνουμε;

      Και αφού γίνουν αυτά, κατόπιν εντολής του θεού (των Εβραίων) και υπακοής του αγγέλου Σατανά και ημών των ανθρώπων, έρχεται ο θεός και δίνει άλλη εντολή στον Σατανά. Να μας τιμωρήσει επειδή υπακούσαμε, πειρασθήκαμε και αμαρτήσαμε!

      Τρελλένεσαι ή δεν τρελλένεσαι από έναν τέτοιο θεό;

      Διαγραφή
  4. Κυπριανέ, απαπαααα!
    ;-)
    Καλέ σύ!
    Άπιαστος είσαι!
    Εχασε η νομική επιστήμη μεγάλη δόξα, μεγάλη!
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Φίλτατε Κυπριανέ
    προσωπικώς, τυγχάνω μια εμπαθἐστατη ύπαρξη (δυστυχώς θυμάμαι ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ όλα τα καλά και τα κακά που μου έχουν κάνει οι άνθρωποι, με ό,τι αυτό συνεπάγεται) και δεν ξέρω τίποτα παραπάνω από τις παλαιές γιαγιάδες, από θεολογία.

    Αυτά τα θέματα, που θίγεις, και με το ύφος που τα θίγεις, υπερβαίνουν τη δύναμή μου και τα αποφεύγω, αφήνοντάς τα, για σας, τους κεκαθαρμένους.
    ;-)
    Το ελάχιστο που καταλαβαίνω είναι ότι ΑΡΚΕΙ ένας κρυφά επηρμένος θεολόγος, ένας ακάθαρτος δηλαδή πνευματικά (διότι η κρυφή έπαρση τυγχάνει η χειρότερη ακαθαρσία) ιεροκήρυκας, για να στείλει στο γέρο διάολο, όλο το λαϊκό πλήρωμα, με την ελαχιστότερη διαστρέβλωση που θα επιτελέσει στα βαθιά θεολογικά νόηματα.

    Φόβος και τρόμος!

    Καλύτερη η κατά δύναμη προσευχή και η περί τα βαθέα θεολογικά, σιωπή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "Φίλτατε Κυπριανέ
      προσωπικώς, τυγχάνω μια εμπαθἐστατη ύπαρξη (...)"

      ΚΧ. Αυτομεμψία ισοδυναμούσα με ταπεινολογία και όχι ταπείνωση. Συνάγεται από τα παρακάτω ...

      "Αυτά τα θέματα, που θίγεις, και με το ύφος που τα θίγεις, υπερβαίνουν τη δύναμή μου και τα αποφεύγω, αφήνοντάς τα, για σας, τους κεκαθαρμένους"

      ΚΧ : Δηλαδή, έβαλες τη διάγνωση ότι εμείς είμαστε κεκαθαρμένοι και προτιμάς, εσύ η εμπαθής,να αποφεύγεις τα δύσκολα επειδή υπερβαίνουν των δυνάμεών σου! Κατάλαβες ότι είναι δύσκολα, αν και τα έκανα λιανά όσο δεν γίνεται.

      Και γιατί προτιάς να τα αφήνεις; Λόγω των απωθημένων που έχεις με τα οποία, σημειωτέον, πηγαίνεις και μεταλαμβάνεις, και εξομολογείσαι! Τέλος πάντων, πάμε παρακάτω.

      Δεν έκανα εγώ την αρχή. Εσύ η εμπαθής και αδύνατη πνευματικά με τα θεολογικά των γιαγιάδων, διάλεξες ένα εδάφιο από το κατά Λουκάν Ευαγγέλιο, όπου και γράφεται :

      "εκείνος που δεν είναι εναντίον μας, είναι με το μέρος μας"

      Έγραψα κάτι, άφησες τα επιφωνήματά σου, για να καταλήξεις :"Το ελάχιστο που καταλαβαίνω είναι ότι ΑΡΚΕΙ ένας κρυφά επηρμένος θεολόγος, ένας ακάθαρτος δηλαδή πνευματικά (διότι η κρυφή έπαρση τυγχάνει η χειρότερη ακαθαρσία) ιεροκήρυκας, για να στείλει στο γέρο διάολο, όλο το λαϊκό πλήρωμα, με την ελαχιστότερη διαστρέβλωση που θα επιτελέσει στα βαθιά θεολογικά νόηματα".

      Δηλαδή, καταλαβαίνεις την κρυφή έπαρση, την πνευματική ακαθαρσία του ιεροκήρυκα, αλλά τη δική σου έπαρση, έχεις φροντίσει να την καλύψεις με την αυτομεμψία : Ότι είσαι εμπαθής και πνευματικά αδύνατη με τα θεολογικά των γιαγιάδων. Και τότε πώς κατάλαβες την κρυφή έπαρση του ιεροκήρυκα, την πνευματική του δηλαδή ακαθαρσία; Χρειάζεται γνώση της πνευματικής καθαρότητας ή όχι; Την έχεις ή δεν την έχεις προκειμένου να αποφανθείς όπως αποφαίνεσαι;

      Λοιπόν, καλή η αυτομεμψία όταν όμως συνοδεύεται με ταπείνωση και όχι ταπεινολογία. Η γνώση της εμπαθείας μας και της πνευματικής μας ανωριμότητας, θα ήταν προτιμότερο να μας οδηγούν στη σιωπή. Ή, αν δεν θέλουμε να φανούμε αδιάφοροι, καλύτερα να αφήνουμε σε άλλους την μετά λόγου γνώσεως επιχειρηματολογία για επηρμένους θεολόγους, περί του ύφους γραφής τους, πνευματικής ακαθαρσίας κλπ. Οι παλαιές γιαγάδες αυτά έπρεπε αυτά να σου τα είχαν πει. Μήπως τα ξέχασε;

      Διαγραφή
  6. ...εκ μέρους μου, εννοώ...οι λοιποί, βεβαίως και είστε ελεύθεροι να πράξετε όπως νομίζετε...
    ;-)

    Στον άλλο αδελφό Ι.

    που μου έστειλε μια ηλεκτρονική διεύθυνση θα πω ότι για κάποιους λόγους ΔΕΝ αντέχω να διαβάσω τη συγκεκριμένη σελίδα που μου έστειλε, και εκεί ΔΕΝ συχνάζω ούτε κατά φαντασίαν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αφού κάποιος δεν είμαι εναντίον μας είμαι μαζί μας; Άρα μπορούμε να πούμε ότι και οι άθεοι ή οι αγνωστικιστές ή οποιοσδήποτε άλλος(βουδιστές π.χ.) από τη στιγμή που δεν είναι εναντίον και πιστεύει χαλαρά σε ο,τι πιστεύει είναι και Χριστιανός. Και Βουδιστής και Χριστιανός μαζί!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Επίσης νομίζω ότι η φράση αυτή θα μπορούσε να εκστομιστεί και από ένα λαοπλάνο ή λαϊκιστή, οπότε αποκλείεται να το είπε αυτό ο Κύριος έτσι ξεκάρφωτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ένας αδελφός από τα μέρη του αββά Ποιμένος ταξίδεψε κάποτε σε άλλη χώρα , κʼ έφτασε στο κελλί ενός αναχωρητού, που είχε πολλή αγάπη κʼ έρχονταν πολλοί να τον δουν. Σʼ αυτό τον αναχωρητή, λοιπόν, μίλησε ο αδελφός για τον αββά Ποιμένα. Κʼ εκείνος μόλις άκουσε για τη μεγάλη αρετή του Γέροντα, ένιωσε μια μεγάλη λαχτάρα να τον ιδεί.
    Αφού αναχώρησε ο αδελφός για την Αίγυπτο, ύστερʼ από λίγον καιρό φτάνει στην Αίγυπτο κʼ εκείνος ο αναχωρητής από την ξένη χώρα και πάει και τον βρίσκει, εκεί που του είχε πει πως έμενε. Βλέποντάς τον ο αδελφός απόρησε και χάρηκε πάρα πολύ. Σε λίγο ο αναχωρητής του λέγει:
    - Κάμε αγάπη και πήγαινέ με στον αββά Ποιμένα. Κʼ εκείνος τον παίρνει και τον πηγαίνει στον αββά Ποιμένα , στον οποίο είπε όλα τα σχετικά με τον αναχωρητή, τονίζοντας πως είναι μεγάλος άνθρωπος, έχει πολλή αγάπη και τον εκτιμούν πολύ στη χώρα του, και θέλοντας πολύ να σε ιδεί ταξίδεψε ως εδώ. Και μόλις μπήκε στο κελί του αββά Ποιμένος ο αναχωρητής, άρχισε να μιλάει για θέματα από την αγία Γραφή και την ουράνια βασιλεία. Ο αββάς Ποιμήν, ακούγοντας τα όλʼ αυτά, έστρεψε αλλού το πρόσωπο, δίχως να του δίνει καμμιά απόκριση. Σαν είδε ο αναχωρητής πως δεν ήθελε να συζητήσει μαζί του, λυπήθηκε και βγήκε απʼ το κελλί του Γέροντα, λέγοντας στον αδελφό που τον είχε φέρει εκεί:
    - Άδικα έκαμα τόσον κόπο και τόσο ταξίδι. Γιατί, ενώ εγώ ήρθα στον Γέροντα να ωφεληθώ, εκείνος ούτε καν δέχτηκε να συνομιλήσει μαζί μου!
    Μπαίνει τότε ο αδελφός στο κελλί του αββά Ποιμένος και του λέγει:
    - Γέροντα, ετούτος ο μεγάλος άνθρωπος έχει τόσο μεγάλη δόξα στον τόπο του- γιατί δεν θέλησες να κουβεντιάσεις μαζί του;
    Κι ο Γέροντας του απαντά:
    - Αυτός είναι πολύ ψηλά και μιλάει για ουράνια πράγματα, ενώ εγώ είμαι χαμηλά και μιλώ για τα γήινα. Αν με ρωτούσε για τα πάθη της ψυχής , να του απαντήσω˙ μα όταν με ρωτάει για τα ουράνια, εγώ αυτά δεν τα ξέρω. Βγήκε τότε ο αδελφός έξω και λέει στον αναχωρητή:
    - Ο Γέροντας δεν είνʼ εύκολος στη συζήτηση πάνω σε αγιογραφικά θέματα, παρά μονάχα όταν τον ρωτάει κανείς για τα πάθη της ψυχής , τότε συζητάει πιο άνετα.
    Τότε ο αναχωρητής αισθάνθηκε μια κατάνυξη μέσα του˙ μπαίνει στο κελί του Γέροντα και του λέει:
    - Αββά μου, πες μου τι να κάνω, που μʼ έχουν αιχμαλωτίσει πέρα για πέρα τα πάθη της ψυχής;
    Κι ο Γέροντας γύρισε το κεφάλι προς αυτόν, τον κύτταξε με χαρά και του λέει:
    - Τώρα έρχεσαι με τον καλό τρόπο κοντά μου. Μπορώ , λοιπόν, νʼ ανοίξω το στόμα μου μιλώντας γιʼ αυτά τα θέματα και θα το γεμίσω με πολλά αγαθά και διάφορα.
    Κι ο αναχωρητής , που πολύ ωφελήθηκε, φεύγοντας, έλεγε:
    - Αυτός είναι, πράγματι, ο αληθινός δρόμος!
    Κι αναχώρησε πάλι για τη χώρα του, ευχαριστώντας το Θεό που τον αξίωσε να γνωρίσει από κοντά έναν τόσο μεγάλο άγιο.
    παπα-Κώστας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ;-) ανοίξτε την παραπομπή να δείτε ΑΚΡΙΒΩΣ ότι το ΕΙΠΕ ο Κύριος.
    Και βέβαια υπάρχουν ερμηνείες και ερμηνείες για το θέμα...
    Καλό θα ήταν να ψάξουμε τι ερμηνείες δίνουν οι άγιοι Πατέρες πάνω σε αυτό το εδάφιο...
    Προσωπικά και πολύ απλά το καταλαβαίνω ότι ότι όποιος δεν μας μισεί αγρίως και δαιμονικώς και έχει σε μια ακρούλα της καρδιάς του, κάτι θετικό για μάς, μπορεί από αυτό το ελάχιστο, το θετικο΄, να ξεκινήσει κάποια ωρίμανση και νεκρανάσταση.
    Σίγουρα κάποιος από σας θα σκεφτεί ή θα βρεί κάτι καλύτερο.
    Περιμένω την ωραία κατάθεση...
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Κυπριανούλη

    μου έδωσες πολύ ωραίο θέμα για προσεχή κουβέντα.

    Περί ταπεινολογίας και γνησίας ταπεινώσεως,
    oh ye!
    ;-)
    Σε ευχαριστώ και σου ζητώ γονατιστή συγνώμη που σε πλήγωσα τόσο...

    Το ξέρεις ότι είσαι ο παλιότερος ηλεκτρονικός μου φίλος και ότι μου αρέσει να σου σούρνω διάφορα επειδή ξέρω ότι εσύ κακία-όπως αντιθέτως πράττει η αφεντιά μου- δεν θα κρατήσεις.

    Και δεν ταπεινολογώ.
    Είπα άλλη μια φορά τη δική μου αλήθεια.

    Το γνωρίζεις...
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Πως μπορούμε στα αλήθεια να διακρίνουμε ποιός είναι με το μέρος μας;

    Όσο μας κατέχει ό δαίμονας, είμαστε ηθοποιοί στό θέατρο της ζωής μας. Ψευδόμαστε απέναντι στόν ίδιο μας τον εαυτό. Πιστεύουμε ότι ο εαυτός μας δεν είναι εναντίον μας, αλλά με το μέρος μας.

    Έτσι εύκολα μπορεί να μας εξαπατάει με οτιδήποτε και οποιονδήποτε.

    Αν δεν μας πιάσει από το ένα θα μας πιάσει οπωσδήποτε από τ' άλλο, και ύστερα μας αφήνει να πιστεύουμε ότι του ξεφύγαμε.

    Mπορεί κάλλιστα, ακόμα και ένας αγαπητός στοργικός σύντροφος, να είναι στην ουσία εναντίον σου, δίχως να το γνωρίζει ούτε αυτός ούτε και εσύ.

    Μόνον εκείνος που έχει νικήσει με την Χάρη του Χριστού τον εαυτό του, είναι σε θέση να διακρίνει ποιός είναι με το μέρος του και ποιός εναντίον του.


    Υ.Γ
    Ευανθία, μπές στη σελίδα που σου έστειλα, έχει σχέση με αυτή την ανάρτηση. Θα κατανοήσεις πολλά. Σου υπόσχωμαι ότι δεν θα ζημιωθείς, αλλά θα δείς την χάρη του Κυρίου να κατατροπώνει "υψηλής τάξεως δαίμονα". Μην βιαστείς να βγάλεις συμπεράσματα, διάβασε το άρθρο και τα σχόλια μέχρι το τέλος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. παπα-Κώστα μου

    ευχαριστώ πολύ για το υπέροχο κείμενο από το Γεροντικό που μας έστειλες.

    Ο Κύριος, τον κόπο τον δικό σου και κάθε καλοπροαίρετης ψυχής, να σας τον ανταποδώσει πολλαπλώς και ποικιλοτρόπως.
    .........................
    Ιωάννη
    σε ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή