ΔΑΝΙΗΛ
Στη χριστιανική Βίβλο το έργο κατατάσσεται συνήθως τέλος της Παλαιάς Διαθήκης, στα Προφητικά Βιβλία της Παλαιάς Διαθήκης. Αντίθετα, στην Εβραϊκή Βίβλο δεν συμπεριλαμβάνεται μεταξύ των προφητικών έργων, αλλά κατατάσσεται στα "Αγιόγραφα".
Ο
προφήτης Δανιήλ, η δράση, οι προφητείες και τα οράματα του οποίου περιέχονται
στο ομώνυμο βιβλίο, μεταφέρθηκε σε νεαρή ηλικία ως αιχμάλωτος στη Βαβυλώνα,
όπου εκπαιδεύτηκε στην αυλή του Ναβουχοδονόσορα, για να ενταχθεί αρχικά στο
υπηρετικό προσωπικό και να αναλάβει στη συνέχεια καθήκοντα αυλικού
αξιωματούχου.
Στη Βαβυλώνα παρέμεινε ο Δανιήλ και μετά την κατάληψη της από
τους Πέρσες, συνεχίζοντας και υπό το νέο καθεστώς τη λαμπρή σταδιοδρομία του.
Το
κείμενο του έργου σώζεται σε τρεις βασικές παραλλαγές: α) Το πρωτότυπο κείμενο,
ένα μέρος του οποίου είναι γραμμένο στα εβραϊκά (1,1-2, 8,1-12) και ένα άλλο
μέρος στα αραμαϊκά (2,4β-7,28), β) Το κείμενο των Ο' που συνιστά μάλλον
παράφραση στα ελληνικά παρά μετάφραση του έργου και γ) Το κείμενο του
Θεοδοτίωνα, μια πιστότερη στο πρωτότυπο ελληνική μετάφραση, που εκπονήθηκε κατά
το 2ο μ.Χ. αιώνα.
Η τελευταία αυτή παραλλαγή αντικατέστησε τελικά το κείμενο
των Ο' στον κανόνα της Ορθόδοξης Εκκλησίας.
Τα
ελληνικά κείμενα περιέχουν εκτενείς προσθήκες σε πεζό και έμμετρο λόγο.
Η πρώτη
συνιστά μια αφήγηση που αναφέρεται στην περιπέτεια της εξόριστης στη Βαβυλώνα
ενάρετης Ιουδαίας Σουσάννας, η οποία κατηγορήθηκε άδικα και σώθηκε από τον
Δανιήλ.
Ακολουθούν στα ελληνικά κείμενα η προσευχή του Αζαρία και ο ύμνος των
Τριών Παίδων σε έμμετρο λόγο και στο τέλος του βιβλίου παρατίθενται δύο
επεισόδια που αναφέρονται στην αποκάλυψη από τον Δανιήλ της απάτης των
ειδωλολατρών ιερέων του θεού Βηλ και στη θανάτωση από τον Δανιήλ, ενός ιερού
δράκοντα, που είχε ως συνέπεια το να ριχτεί ο προφήτης στο λάκκο με τα
λιοντάρια.
Οι ελληνικές προσθήκες μεταφράστηκαν από το Θεοδοτίονα και
σημειώνονται με τα γράμματα του ελληνικού αλφαβήτου Α, Β, Γ, Δ.
Το
υπόλοιπο βιβλίο διακρίνεται σε δύο μέρη, ένα αφηγηματικό (κεφ. 1-6) και ένα
προφητικό - αποκαλυπτικό (κεφ. 7-12).
Στο αφηγηματικό μέρος περιέχονται
βιογραφικά στοιχεία και περιγράφονται οι περιπέτειες του Δανιήλ και των τριών
φίλων του, οι οποίοι μεταφέρονται σε νεαρή ηλικία αιχμάλωτοι στη Βαβυλώνα και
εκπαιδεύονται στην αυλή του Ναβουχοδονόσορα.
Παρά την ανατροφή τους σε
ειδωλολατρικό περιβάλλον, παρέμειναν πιστοί στο Θεό δίχως να προσκυνήσουν το
χρυσό άγαλμα του βασιλιά, υπερνικώντας τελικά με θεία βοήθεια όλα τα εμπόδια
και τις απειλές κατά της ζωής τους (πυρακτωμένο καμίνι, λάκκος με λιοντάρια,
κλπ).
Το
θείο χάρισμα του Δανιήλ να ερμηνεύει όνειρα
του δίνει τη δυνατότητα να ανέλθει
σε ανώτατα αξιώματα, αρχικά στη βαβυλωνιακή και αργότερα στην περσική αυλή.
Στο
δεύτερο μέρος περιέχονται πολυσύνθετα οράματα, τα οποία είδε ο Δανιήλ κατά τη
διάρκεια της παραμονής του στη Βαβυλώνα.
Στα οράματα αυτά πρωταγωνιστούν
διάφορα θηρία που συμβολίζουν τις μεγάλες δυνάμεις της εποχής.
Περιγράφεται η
διαδοχή τους στην κυριαρχία του κόσμου και η συντριβή τους, την οποία θα
ακολουθήσει η αιώνια βασιλεία του ''Υιού του Ανθρώπου".
Στο τελευταίο
όραμα του βιβλίου περιγράφονται τα βασικότερα γεγονότα της ιστορίας από τους
περσικούς χρόνους μέχρι τη μακκαβαϊκή εποχή.
Το βιβλίο ολοκληρώνεται με την
εγκαθίδρυση της βασιλείας του Θεού.
Τα
βιογραφικά τμήματα του βιβλίου (1-6), παρ' όλο που στοχεύουν στο να δώσουν
πληροφορίες για την προσωπικότητα του προφήτη, έχουν διδακτικό χαρακτήρα.
Στόχος των αφηγήσεων αυτών είναι να τονίσουν ότι ο Θεός προστατεύει και
αναδεικνύει όποιον υπακούει στο νόμο του.
Τονίζοντας ο συγγραφέας την
παντοδυναμία και την παρουσία του Θεού στην ιστορία του κόσμου θέλει να
παρηγορήσει, αλλά και να ενθαρρύνει το δοκιμαζόμενο λαό, ώστε να προσβλέπει με
εμπιστοσύνη στο μέλλον.
Η ίδια ιδέα υπόκειται και στα οράματα του προφήτη.
Κύριος της ιστορίας είναι ο Θεός, ο οποίος την οδηγεί σύμφωνα με το προαιώνιο
σχέδιό του προς την τελική της έκβαση που είναι η εγκαθίδρυση της αιώνιας
βασιλείας του.
Τα όσα αναφέρονται στο βιβλίο για τον "Υιό του Ανθρώπου"
συμπληρώνουν την εικόνα του αναμενόμενου από τους άλλους προφήτες Μεσσία.
ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΑΖΑΡΙΟΥ
Δαν.
Β,1 Καὶ
συστὰς Ἀζαρίας προσηύξατο οὕτως καὶ ἀνοίξας τὸ στόμα αὐτοῦ ἐν μέσῳ τοῦ πυρὸς
εἶπεν·
Δαν.
Β,1 Σταθείς
δε όρθιος ο Αζαρίας εν μέσω του πυρός, ήνοιξε το στόμα αυτού, προσηυχήθη προς
τον Θεόν και είπε·
Δαν.
Β,2 Εὐλογητὸς
εἶ, Κύριε ὁ Θεὸς τῶν πατέρων ἡμῶν, καὶ αἰνετός, καὶ δεδοξασμένον τὸ ὄνομά σου
εἰς τοὺς αἰῶνας,
Δαν.
Β,2 “Ευλογημένος
είσαι, Κυριε ο Θεός των πατέρων μας, άξιος παντός επαίνου· δοξασμένον το
Ονομά σου στους αιώνας των αιώνων.
Δαν.
Β,3 ὅτι
δίκαιος εἶ ἐπὶ πᾶσιν, οἷς ἐποίησας ἡμῖν, καὶ πάντα τὰ ἔργα σου ἀληθινά, καὶ
εὐθεῖαι αἱ ὁδοί σου, καὶ πᾶσαι αἱ κρίσεις σου ἀλήθεια,
Δαν.
Β,3 Διότι
είσαι δίκαιος εις όλα εκείνα, τα οποία έκαμες προς ημάς. Ολα τα έργα σου
είναι αληθινά. Αι οδοί, τας οποίας συ έδωσες εντολήν να ακολουθώμεν, είναι
ευθείαι και ασφαλείς. Ολαι αι αποφάσεις σου ορθαί.
Δαν.
Β,4 καὶ
κρίματα ἀληθείας ἐποίησας κατὰ πάντα, ἃ ἐπήγαγες ἡμῖν καὶ ἐπὶ τὴν πόλιν τὴν
ἁγίαν τὴν τῶν πατέρων ἡμῶν Ἱερουσαλήμ, ὅτι ἐν ἀληθείᾳ καὶ κρίσει ἐπήγαγες
ταῦτα πάντα, διὰ τὰς ἁμαρτίας ἡμῶν.
Δαν.
Β,4 Δικαίας
αποφάσεις αλαθήτου κρίσεως εξέδωσες δι' όλας εκείνας τας τιμωρίας και
θλίψεις, τας οποίας έστειλες εις ημάς και εναντίον της Ιερουσαλήμ, της αγίας
πόλεως των προγόνων μας. Διότι με ακρίβειαν και με δικαίαν κρίσιν επέφερες
όλα αυτά εναντίον μας εξ αιτίας των αμαρτιών μας.
Δαν.
Β,5 ὅτι
ἡμάρτομεν καὶ ἠνομήσαμεν ἀποστῆναι ἀπὸ σοῦ καὶ ἐξημάρτομεν ἐν πᾶσι καὶ τῶν
ἐντολῶν σου οὐκ ἠκούσαμεν,
Δαν.
Β,5 Διότι
ημείς ημαρτήσαμεν, παρέβημεν τον Νομον σου και απεμακρύνθημεν από σέ.
Δαν.
Β,6 οὐδὲ
συνετηρήσαμεν οὐδὲ ἐποιήσαμεν καθὼς ἐνετείλω ἡμῖν, ἵνα εὖ ἡμῖν γένηται.
Δαν.
Β,6 Ημαρτήσαμεν
εις όλα, δεν υπηκούσαμεν εις τας εντολάς σου, δεν εφυλάξαμεν και δεν
επράξαμεν σύμφωνα με εκείνα, τα οποία συ μας είχες διατάξει, δια να ζήσωμεν
ευτυχείς και ασφαλείς.
Δαν.
Β,7 καὶ
πάντα, ὅσα ἐπήγαγες ἡμῖν καὶ πάντα ὅσα ἐποίησας ἡμῖν, ἐν ἀληθινῇ κρίσει
ἐποίησας
Δαν.
Β,7 Δια
τούτο όλα όσα συ έφερες εναντίον μας, όλα όσα έπραξες εις τιμωρίαν μας, τα
έκαμες κατά δίκαιον και αληθινήν κρίσιν.
Δαν.
Β,8 καὶ
παρέδωκας ἡμᾶς εἰς χεῖρας ἐχθρῶν ἀνόμων, ἐχθίστων ἀποστατῶν, καὶ βασιλεῖ
ἀδίκῳ καὶ πονηροτάτῳ παρὰ πᾶσαν τὴν γῆν.
Δαν.
Β,8 Και
παρέδωκες ημάς εις χείρας παρανόμων εχθρών, αποστατών, μισητοτάτων, εις
χείρας βασιλέως αδίκου και μοχθηροτάτου από όλους τους βασιλείς της γης.
Δαν.
Β,9 καὶ
νῦν οὐκ ἔστιν ἡμῖν ἀνοῖξαι τὸ στόμα· αἰσχύνη καὶ ὄνειδος ἐγενήθημεν τοῖς
δούλοις σου καὶ τοῖς σεβομένοις σε.
Δαν.
Β,9 Τωρα
δέ, Κυριε, δεν έχομεν το σθένος να ανοίξωμεν το στόμα μας προς σέ. Καταισχύνη
και όνειδος εγίναμεν δια τους δούλους σου, που σε υπηρετούν, δια τους
ανθρώπους οι οποίοι σε λατρεύουν.
Δαν.
Β,10 μὴ δὴ
παραδῴης ἡμᾶς εἰς τέλος διὰ τὸ ὄνομά σου καὶ μὴ διασκεδάσῃς τὴν διαθήκην σου
Δαν.
Β,10 Αλλά
σε ικετεύομεν· δια το άγιον και φιλάνθρωπον Ονομά σου μη μας παραδώσης εις
πλήρη όλεθρον και μη διαλύσης την συιμφωνίαν, που συνήψες με τους πατέρας μας.
Δαν. Β,11 καὶ
μὴ ἀποστήσῃς τὸ ἔλεός σου ἀφ᾿ ἡμῶν διὰ Ἁβραὰμ τὸν ἠγαπημένον ὑπὸ σοῦ καὶ διὰ
Ἰσαὰκ τὸν δοῦλόν σου καὶ Ἰσραὴλ τὸν ἅγιόν σου,
Δαν.
Β,11 Μη
απομακρύνης από ημάς το έλεός σου προς χάριν του αγαπητού σου Αβραάμ, προς
χάριν του δούλου σου Ισαάκ και του Ιακώβ, του αγίου σου.
Δαν.
Β,12 οἷς
ἐλάλησας πληθῦναι τὸ σπέρμα αὐτῶν ὡς τὰ ἄστρα τοῦ οὐρανοῦ καὶ ὡς τὴν ἄμμον
τὴν παρὰ τὸ χεῖλος τῆς θαλάσσης.
Δαν.
Β,12 Εις
αυτούς είπες και υπεσχέθης, να πληθύνης τους απογόνους των και να τους
αναδείξης ως προς το πλήθος ωσάν τα άστρα του ουρανού και ωσάν την άμιμον,
που υπάρχει εις την παραλίαν της θαλάσσης.
Δαν.
Β,13 ὅτι,
δέσποτα, ἐσμικρύνθημεν παρὰ πάντα τὰ ἔθνη καί ἐσμεν ταπεινοὶ ἐν πάσῃ τῇ γῇ
σήμερον διὰ τὰς ἁμαρτίας ἡμῶν,
Δαν.
Β,13 Σε
παρακαλούμεν θερμώς, Δέσποτα, διότι ημείς σήμερον εγίναμεν ολιγώτεροι και
μικρότεροι από όλα τα έθνη. Εξ αιτίας των αμαρτιών μας είμεθα σήμερον εις
όλην την οικουμένην εξευτελισμένοι και άσημοι.
Δαν.
Β,14 καὶ οὐκ
ἔστιν ἐν τῷ καιρῷ τούτῳ ἄρχων καὶ προφήτης καὶ ἡγούμενος, οὐδὲ ὁλοκαύτωσις
οὐδὲ θυσία οὐδὲ προσφορὰ οὐδὲ θυμίαμα, οὐ τόπος τοῦ καρπῶσαι ἐνώπιόν σου καὶ
εὑρεῖν ἔλεος·
Δαν.
Β,14 Εις
την εποχήν μας αυτήν δεν υπάρχει βασιλεύς δι' ημάς, ούτε προφήτης, ούτε
κανένας άλλος άρχων. Δεν προσφέρονται πλέον ολοκαυτώματα, ούτε αναίμακτοι
θυσίαι, ούτε θυμίαμα, ούτε και υπάρχει ναός και θυσιαστήριον, δια να
προσφέρωμεν ενώπιόν σου τας θυσίας μας και να εύρωμεν έλεος.
Δαν.
Β,15 ἀλλ᾿ ἐν
ψυχῇ συντετριμμένῃ καὶ πνεύματι ταπεινώσεως προσδεχθείημεν ὡς ἐν ὁλοκαυτώμασι
κριῶν καὶ ταύρων καὶ ὡς ἐν μυριάσιν ἀρνῶν πιόνων,
Δαν.
Β,15 Αλλά
ας προσφερθώμεν ως θυσία ενώπιόν σου και ας γίνωμεν δεκτοί από σε με ψυχήν
συντετριμμένην και πνεύμα ταπεινωμένον.
Δαν.
Β,16 οὕτως
γενέσθω ἡ θυσία ἡμῶν ἐνώπιόν σου σήμερον καὶ ἐκτελέσαι ὄπισθέν σου, ὅτι οὐκ
ἔσται αἰσχύνη τοῖς πεποιθόσιν ἐπὶ σέ.
Δαν.
Β,16 Συ
δέ, Κυριε, εν τω ελέει σου, όπως θα εδέχεσο ολοκαυτώματα κριών και ταύρων και
μυριάδων αμνών καλοθρεμμένων, έτσι ας γίνη σήμερα δεκτή η θυσία μας αυτή
ενώπιόν σου. Σε ακολουθούντες προσφέρομεν αυτήν την θυσίαν, διότι είμεθα
απολύτως βέβαιοι, ότι δεν θα έντραπούν ποτέ εκείνοι, οι οποίοι έχουν πίστιν
και στηρίζουν την πεποίθησιν των εις σέ.
Δαν.
Β,17 καὶ νῦν
ἐξακολουθοῦμεν ἐν ὅλῃ καρδίᾳ καὶ φοβούμεθά σε καὶ ζητοῦμεν τὸ πρόσωπόν σου,
μὴ καταισχύνῃς ἡμᾶς,
Δαν.
Β,17 Διότι
και τώρα ακόμη ακολουθούμεν τας εντολάς σου με όλην μας την καρδίαν. Σε σεβόμεθα
και αναζητούμεν μετά πόθου το πρόσωπόν σου.
Δαν.
Β,18 ἀλλὰ
ποίησον μεθ᾿ ἡμῶν κατὰ τὴν ἐπιείκειάν σου καὶ κατὰ τὸ πλῆθος τοῦ ἐλέους σου
Δαν.
Β,18 Μη
μας κατεντροπιάσης, Κυριε, αλλά δείξε και εις την περίστασιν αυτήν απέναντί μας
την επιείκειάν σου και το πλήθος του ελέους σου.
Δαν.
Β,19 καὶ
ἐξελοῦ ἡμᾶς κατὰ τὰ θαυμάσιά σου καὶ δὸς δόξαν τῷ ὀνόματί σου, Κύριε.
Δαν.
Β,19 Συμφωνα
με τα αναρίθμητα θαύμαστά σου έργα, που έχεις πράξει εις προστασίαν του λαού
σου, γλύτωσέ μας και σήμερα και δόξασε έτσι το Ονομά σου. Ας καταισχυνθούν
όλοι εκείνοι, οι οποίοι φέρονται με σκληρόν τρόπον και διαπράττουν κακότητας
στους δούλους σου.
Δαν.
Β,20 καὶ
ἐντραπείησαν πάντες οἱ ἐνδεικνύμενοι τοῖς δούλοις σου κακὰ καὶ
καταισχυνθείησαν ἀπὸ πάσης δυναστείας, καὶ ἡ ἰσχὺς αὐτῶν συντριβείη·
Δαν.
Β,20 Ας
καταισχυνθούν και ας αποδειχθή ανύπαρκτος και ανίσχυρος η εναντίον μας
δύναμίς των. Ας συντριβή η ισχύς των.
Δαν.
Β,21 καὶ
γνώτωσαν ὅτι σὺ εἶ Κύριος Θεὸς μόνος καὶ ἔνδοξος ἐφ᾿ ὅλην τὴν οἰκουμένην.
Δαν.
Β,21 Και
ας μάθουν, ότι συ είσαι ο μόνος αληθινός Κυριος και Θεός, ένδοξος εις όλην
την οικουμένην”!
|
ΚΕΦΑΛΑΙΟ
Γ- Ο ΥΜΝΟΣ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΠΑΙΔΩΝ
|
ΥΜΝΟΣ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΠΑΙΔΩΝ
Δαν.
Γ,22 Καὶ οὐ
διέλιπον οἱ ἐμβάλλοντες αὐτοὺς ὑπηρέται τοῦ βασιλέως καίοντες τὴν κάμινον
νάφθαν καὶ πίσσαν καὶ στυππίον καὶ κληματίδα.
Δαν.
Γ,22 Οι
υπηρέται του βασιλέως, οι οποίοι είχαν ρίψει αυτούς εις την κάμινον,
ετροφοδοτούσαν ακαταπαύστως το πυρ με νάφθαν και πίσσαν και στουπί και
κληματόβεργες.
Δαν.
Γ,23 καὶ
διεχεῖτο ἡ φλὸξ ἐπάνω τῆς καμίνου ἐπὶ πήχεις τεσσαρακονταεννέα.
Δαν.
Γ,23 Η
φλόγα έβγαινε και ανήρχετο επάνω από την κάμινον εις ύψος σαρανταεννέα πήχεων.
Δαν.
Γ,24 καὶ
διώδευσε καὶ ἐνεπύρισεν οὕς εὗρε περὶ τὴν κάμινον τῶν Χαλδαίων.
Δαν.
Γ,24 Εξηπλώθη
ολόγυρα και έκαυσε τους Χαλδαίους, που ήσαν γύρω από την κάμινον.
Δαν.
Γ,25 ὁ δὲ
ἄγγελος Κυρίου συγκατέβη ἅμα τοῖς περὶ τὸν Ἀζαρίαν εἰς τὴν κάμινον καὶ
ἐξετίναξε τὴν φλόγα τοῦ πυρὸς ἐκ τῆς καμίνου
Δαν.
Γ,25 Αγγελος
δε Κυρίου κατέβη και ήτο μαζή με τους περί τον Αζαρίαν εντός της καμίνου.
Αυτός εξετίναξε την φλόγα του πυρός από την κάμινον
Δαν.
Γ,26 καὶ
ἐποίησε τὸ μέσον τῆς καμίνου ὡς πνεῦμα δρόσου διασυρίζον, καὶ οὐχ ἥψατο αὐτῶν
τὸ καθόλου τὸ πῦρ καὶ οὐκ ἐλύπησεν οὐδὲ παρηνώχλησεν αὐτοῖς.
Δαν.
Γ,26 και
έκαιμεν, ώστε στο μέσον της καμίνου να υπάρχη δροσερός, ελαφρώς συρίζων αήρ.
Ετσι δε το πυρ ούτε και τους ήγγισε καν, ούτε τους εστενοχώρησε, ούτε και
τους ηνώχλησε καθόλου.
Δαν.
Γ,27 Τότε οἱ
τρεῖς ὡς ἐξ ἑνὸς στόματος ὕμνουν καὶ ἐδόξαζον καὶ ηὐλόγουν τὸν Θεὸν ἐν τῇ
καμίνῳ λέγοντες·
Δαν.
Γ,27 Τοτε
οι τρεις παίδες, ως εάν είχαν ένα στόμα, υμνολογούσαν και εδοξαζαν και
ευλογούσαν τον Θεόν μέσα εις την, κάμινον λέγοντες·
Δαν.
Γ,28 Εὐλογητὸς
εἶ, Κύριε ὁ Θεὸς τῶν πατέρων ἡμῶν, καὶ αἰνετὸς καὶ ὑπερυψούμενος εἰς τοὺς
αἰῶνας.
Δαν.
Γ,28 “Ευλογημένος
είσαι, Κυριε ο Θεός των πατέρων μας, άξιος πάσης υμνολογίας, και
υπερυψούμενος στους αιώνας.
Δαν.
Γ,29 Εὐλογητὸς
εἶ, Κύριε ὁ Θεὸς τῶν πατέρων ἡμῶν, καὶ αἰνετὸς καὶ ὑπερυψούμενος εἰς τοὺς
αἰῶνας, καὶ εὐλογημένον τὸ ὄνομα τῆς δόξης σου τὸ ἅγιον καὶ ὑπεραινετὸν καὶ
ὑπερυψούμενον εἰς πάντας τοὺς αἰῶνας.
Δαν.
Γ,29 “Ευλογημένος
είσαι, Κυριε ο Θεός των πατέρων μας, άξιος πάσης υμνολογίας, και
υπερυψούμενος στους αιώνας. Ευλογημένον ας είναι το άγιον Ονομα της δόξης
σου, ανώτερον από κάθε υμνολογίαν, υπερυψούμενον εις όλους τους αιώνας.
Δαν.
Γ,30 εὐλογημένος
εἶ ἐν τῷ ναῷ τῆς ἁγίας δόξης σου καὶ ὑπερύμνητος καὶ ὑπερένδοξος εἰς τοὺς
αἰῶνας.
Δαν.
Γ,30 Ευλογημένος
είσαι στον ναόν της αγίας δόξης σου, ανώτερος από κάθε ύμνον, και υπερένδοξος
στους αιώνας.
Δαν.
Γ,31 εὐλογημένος
εἶ ὁ ἐπιβλέπων ἀβύσσους, καθήμενος ἐπὶ Χερουβὶμ καὶ αἰνετὸς καὶ ὑπερυψούμενος
εἰς τοὺς αἰῶνας.
Δαν.
Γ,31 Ευλογημένος
είσαι συ, που επιβλέπεις τα απύθμενα βάθη των θαλασσών, συ που κάθεσαι επάνω
εις τα Χερουβίμ, άξιος παντός ύμνου, και υπερυψούμενος εις όλους τους αιώνας.
Δαν.
Γ,32 εὐλογημένος
εἶ ἐπὶ θρόνου τῆς βασιλείας σου καὶ ὑπερύμνητος καὶ ὑπερυψούμενος εἰς τοὺς αἰῶνας.
Δαν.
Γ,32 Ευλογημένος
είσαι συ, ο οποίος κάθεσαι επί του λαμπρού θρόνου της ενδόξου βασιλείας σου,
ανώτερος από κάθε ύμνον και άξιος να μεγαλύνεσαι στους αιώνας.
Δαν.
Γ,33 εὐλογημένος
εἶ ἐν τῷ στερεώματι τοῦ οὐρανοῦ καὶ ὑμνητὸς καὶ δεδοξασμένος εἰς τοὺς αἰῶνας.
Δαν.
Γ,33 Ευλογημένος
είσαι συ, ο οποίος κυριαρχείς στο στερέωμα του ουρανού, άξιος να υμνήσαι και
να δοξάζεσαι στους αιώνας.
Δαν.
Γ,34 εὐλογεῖτε,
πάντα τὰ ἔργα Κυρίου τὸν Κύριον· ὑμνεῖτε καὶ ὑπερυψοῦτε αὐτὸν εἰς τοὺς αἰῶνας.
Δαν.
Γ,34 Ευλογείτε
τον Κυριον όλα τα δημιουργήματα του Κυρίου. Υμνείτε και υπερυψούτε αυτόν εις
τους αιώνας.
Δαν.
Γ,35 εὐλογεῖτε,
οὐρανοὶ τὸν Κύριον· ὑμνεῖτε καὶ ὑπερυψοῦτε αὐτὸν εἰς τοὺς αἰῶνας.
Δαν.
Γ,35 Ευλογείτε
τον Κυριον οι ουρανοί, υμνείτε και υπερυψούτε αυτόν στους αιώνας.
Δαν.
Γ,36 εὐλογεῖτε,
ἄγγελοι Κυρίου τὸν Κύριον· ὑμνεῖτε καὶ ὑπερυψοῦτε αὐτὸν εἰς τοὺς αἰῶνας.
Δαν.
Γ,36 Αγγελοι
Κυρίου ευλογείτε τον Κυριον, υμνείτε και υπερυψούτε αυτόν εις τους αιώνας.
Δαν.
Γ,37 εὐλογεῖτε,
ὕδατα πάντα τὰ ὑπεράνω τοῦ οὐρανοῦ τὸν Κύριον· ὑμνεῖτε καὶ ὑπερυψοῦτε αὐτὸν
εἰς τοὺς αἰῶνας.
Δαν.
Γ,37 Ολα
τα υπεράνω του ουρανού ύδατα, ευλογείτε τον Κυριον, υμνείτε και υπερυψούτε
αυτόν στους αιώνας.
Δαν.
Γ,38 εὐλογεῖτε,
πᾶσαι αἱ δυνάμεις Κυρίου τὸν Κύριον· ὑμνεῖτε καὶ ὑπερυψοῦτε αὐτὸν εἰς τοὺς
αἰῶνας.
Δαν.
Γ,38 Ολαι
αι δυνάμεις του Κυρίου, ας δοξάζετε τον Κυριον· υμνείτε το μεγαλείον του,
μεγαλύνατε αυτόν στους αιώνας.
Δαν.
Γ,39 εὐλογεῖτε,
ἥλιος καὶ σελήνη τὸν Κύριον· ὑμνεῖτε καὶ ὑπερυψοῦτε αὐτὸν εἰς τοὺς αἰῶνας.
Δαν.
Γ,39 Ηλιος
και σελήνη, ευλογείτε τον Κυριον. Υμνείτε και υπερυψούτε αυτόν στους αιώνας.
Δαν.
Γ,40 εὐλογεῖτε,
ἄστρα τοῦ οὐρανοῦ τὸν Κύριον· ὑμνεῖτε καὶ ὑπερυψοῦτε αὐτὸν εἰς τοὺς αἰῶνας.
Δαν.
Γ,40 Ολα
τα άστρα του ουρανού, ευλογείτε τον Κυριον. Υμνείτε και υπερυψούτε αυτόν
στους αιώνας.
Δαν.
Γ,41 εὐλογείτω
πᾶς ὄμβρος καὶ δρόσος τὸν Κύριον· ὑμνεῖτε καὶ ὑπερυψοῦτε αὐτὸν εἰς τοὺς
αἰῶνας.
Δαν.
Γ,41 Καθε
βροχή και κάθε δρόσος, ευλογείτε τον Κυριον. Υμνείτε και υπερυψούτε αυτόν εις
τους αιώνας.
Δαν.
Γ,42 εὐλογεῖτε,
πάντα τὰ πνεύματα τὸν Κύριον· ὑμνεῖτε καὶ ὑπερυψοῦτε αὐτὸν εἰς τοὺς αἰῶνας.
Δαν.
Γ,42 Ολοι
οι άνεμοι, δοξάζετε τον Κυριον. Υμνείτε και υπερυψούτε αυτόν εις τους αιώνας.
Δαν.
Γ,43 εὐλογεῖτε,
πῦρ καὶ καῦμα τὸν Κύριον· ὑμνεῖτε καὶ ὑπερυψοῦτε αὐτὸν εἰς τοὺς αἰῶνας.
Δαν.
Γ,43 Πυρ
και θερμότης, ευλογείτε τον Κυριον. Υμνείτε και υπερυψούτε αυτόν στους αιώνας.
Δαν.
Γ,44 [εὐλογεῖτε,
ψῦχος καὶ καύσων τὸν Κύριον· ὑμνεῖτε καὶ ὑπερυψοῦτε αὐτὸν εἰς τοὺς αἰῶνας.
Δαν.
Γ,44 Ψύχος
και καύμα, ευλογείτε τον Κυριον. Υμνείτε και υπερυψούτε αυτόν εις τους αιώνας.
Δαν.
Γ,45 εὐλογεῖτε,
δρόσοι καὶ νιφετοὶ τὸν Κύριον· ὑμνεῖτε καὶ ὑπερυψοῦτε αὐτὸν εἰς τοὺς αἰῶνας].
Δαν.
Γ,45 Δροσιές
και χιόνια, Ευλογείτε τον Κυριον. Υμνείτε και υπερυψούτε αυτόν εις τους
αιώνας.
Δαν.
Γ,46 εὐλογεῖτε,
νύκτες καὶ ἡμέραι τὸν Κύριον· ὑμνεῖτε καὶ ὑπερυψοῦτε αὐτὸν εἰς τοὺς αἰῶνας.
Δαν.
Γ,46 Νυκτες
και ημέραι, ευλογείτε τον Κυριον. Υμνείτε και υπερυψούτε αυτόν στους αιώνας.
Δαν.
Γ,47 εὐλογεῖτε,
φῶς καὶ σκότος τὸν Κύριον· ὑμνεῖτε καὶ ὑπερυψοῦτε αὐτὸν εἰς τοὺς αἰῶνας.
Δαν.
Γ,47 Φως
και σκότος, ευλογείτε τον Κυριον. Υμνείτε και υπερυψούτε αυτόν στους αιώνας.
Δαν.
Γ,48α εὐλογεῖτε, πάγος
καὶ ψῦχος τὸν Κύριον· ὑμνεῖτε καὶ ὑπερυψοῦτε αὐτὸν εἰς τοὺς αἰῶνας.
Δαν.
Γ,48α Παγος
και ψύχος, ευλογείτε τον Κυριον. Υμνείτε και υπερυψούτε αυτόν στους αιώνας.
Δαν.
Γ,48β εὐλογεῖτε, ψῦχος
καὶ καῦμα, τὸν Κύριον· ὑμνεῖτε καὶ ὑπερυψοῦτε αὐτὸν εἰς τοὺς αἰῶνας.]
Δαν.
Γ,48β Ψύχος
και καύσων, ευλογείτε τον Κυριον. Υμνείτε και υπερυψούτε αυτόν στους αιώνας.
Δαν.
Γ,49 εὐλογεῖτε,
πάχναι καὶ χιόνες, τὸν Κύριον· ὑμνεῖτε καὶ ὑπερυψοῦτε αὐτὸν εἰς τοὺς αἰῶνας.
Δαν.
Γ,49 Παχναι
και χιόνες, ευλογείτε τον Κυριον. Υμνείτε και υπερυψούτε αυτόν στους αιώνας.
Δαν.
Γ,50 εὐλογεῖτε,
ἀστραπαὶ καὶ νεφέλαι τὸν Κύριον· ὑμνεῖτε καὶ ὑπερυψοῦτε αὐτὸν εἰς τοὺς αἰῶνας.
Δαν.
Γ,50 Αστραπαί
και νεφέλαι, ευλογείτε τον Κυριον. Υμνείτε και υπερυψούτε αυτόν στους αιώνας.
Δαν.
Γ,51 εὐλογείτω
ἡ γῆ τὸν Κύριον· ὑμνείτω καὶ ὑπερυψούτω αὐτὸν εἰς τοὺς αἰῶνας.
Δαν.
Γ,51 Ολόκληρος
η γη ας δοξάζη τον Κυριον. Ας υμνη και ας υπερυψώνη αυτόν στους αιώνας.
Δαν.
Γ,52 εὐλογεῖτε,
ὄρη καὶ βουνοὶ τὸν Κύριον· ὑμνεῖτε καὶ ὑπερυψοῦτε αὐτὸν εἰς τοὺς αἰῶνας.
Δαν.
Γ,52 Ορη
και λόφοι, ευλογείτε τον Κυριον. Υμνείτε και υπερυψούτε αυτόν στους αιώνας.
Δαν.
Γ,53 εὐλογεῖτε,
πάντα τά φυόμενα ἐν τῇ γῇ, τὸν Κύριον· ὑμνεῖτε καὶ ὑπερυψοῦτε αὐτὸν εἰς τοὺς
αἰῶνας.
Δαν.
Γ,53 Ολα
όσα φυτρώνουν εις την γην, ευλογείτε τον Κυριον. Υμνείτε και υπερυψούτε αυτόν
στους αιώνας.
Δαν.
Γ,54 εὐλογεῖτε,
θάλασσα καὶ ποταμοί, τὸν Κύριον· ὑμνεῖτε καὶ ὑπερυψοῦτε αὐτὸν εἰς τοὺς αἰῶνας.
Δαν.
Γ,54 Θαλασσα
και ποταμοί, ευλογείτε τον Κυριον. Υμνείτε και υπερυψούτε αυτόν στους αιώνας.
Δαν.
Γ,55 εὐλογεῖτε,
αἱ πηγαί, τὸν Κύριον· ὑμνεῖτε καὶ ὑπερυψοῦτε αὐτὸν εἰς τοὺς αἰῶνας.
Δαν.
Γ,55 Πηγαί
υδάτων, ευλογείτε τον Κυριον. Υμνείτε και υπερυψούτε αυτόν στους αιώνας.
Δαν.
Γ,56 εὐλογεῖτε,
κήτη καὶ πάντα τὰ κινούμενα ἐν τοῖς ὕδασι, τὸν Κύριον· ὑμνεῖτε καὶ ὑπερυψοῦτε
αὐτὸν εἰς τοὺς αἰῶνας.
Δαν.
Γ,56 Τα
μεγάλα κήτη, οι ιχθύες της θαλάσσης και όλα όσα κινούνται εις τα ύδατα,
ευλογείτε τον Κυριον. Υμνείτε και υπερυψούτε αυτόν εις τους αιώνας
Δαν. Γ,57 εὐλογεῖτε,
πάντα τὰ πετεινὰ τοῦ οὐρανοῦ, τὸν Κύριον· ὑμνεῖτε καὶ ὑπερυψοῦτε αὐτὸν εἰς
τοὺς αἰῶνας.
Δαν.
Γ,57 Ολα
τα πτηνά του ουρανού, ευλογείτε τον Κυριον. Υμνείτε και υπερυψούτε αυτόν
στους αιώνας.
Δαν.
Γ,58 εὐλογεῖτε,
πάντα τά θηρία καὶ τὰ κτήνη, τὸν Κύριον· ὑμνεῖτε καὶ ὑπερυψοῦτε αὐτὸν εἰς
τοὺς αἰῶνας.
Δαν.
Γ,58 Ολα
τα θηρία της γης και όλα τα ήμερα ζώα, ευλογείτε τον Κυριον. Υμνείτε και
υπερυψούτε αυτόν εις τους αιώνας.
Δαν.
Γ,59 εὐλογεῖτε,
υἱοὶ τῶν ἀνθρώπων, τὸν Κύριον· ὑμνεῖτε καὶ ὑπερυψοῦτε αὐτὸν εἰς τοὺς αἰῶνας.
Δαν.
Γ,59 Υιοί
των ανθρώπων, ευλογείτε τον Κυριον. Υμνείτε και υπερυψούτε αυτόν στους αιώνας.
Δαν.
Γ,60 εὐλογεῖτε,
Ἰσραήλ, τὸν Κύριον· ὑμνεῖτε καὶ ὑπερυψοῦτε αὐτὸν εἰς τοὺς αἰῶνας.
Δαν.
Γ,60 Ισραηλίται,
ευλογείτε τον Κυριον. Υμνείτε και υπερυψούτε αυτόν στους αιώνας.
Δαν.
Γ,61 εὐλογεῖτε,
ἱερεῖς Κυρίου, τὸν Κύριον· ὑμνεῖτε καὶ ὑπερυψοῦτε αὐτὸν εἰς τοὺς αἰῶνας.
Δαν.
Γ,61 Ιερείς
του Κυρίου, ευλογείτε τον Κυριον. Υμνείτε και υπερυψούτε αυτόν στους αιώνας.
Δαν.
Γ,62 εὐλογεῖτε,
δοῦλοι Κυρίου, τὸν Κύριον· ὑμνεῖτε καὶ ὑπερυψοῦτε αὐτὸν εἰς τοὺς αἰῶνας.
Δαν.
Γ,62 Δούλοι
Κυρίου, ευλογείτε τον Κυριον. Υμνείτε και υπερυψούτε αυτόν εις τους αιώνας.
Δαν.
Γ,63 εὐλογεῖτε,
πνεύματα καὶ ψυχαὶ δικαίων, τὸν Κύριον· ὑμνεῖτε καὶ ὑπερυψοῦτε αὐτὸν εἰς τοὺς
αἰῶνας.
Δαν.
Γ,63 Πνεύματα
και ψυχαί δικαίων, ευλογείτε τον Κυριον, υμνείτε και υπερυψούτε αυτόν στους
αιώνας.
Δαν.
Γ,64 εὐλογεῖτε,
ὅσιοι καὶ ταπεινοὶ τῇ καρδίᾳ, τὸν Κύριον· ὑμνεῖτε καὶ ὑπερυψοῦτε αὐτὸν εἰς
τοὺς αἰῶνας.
Δαν.
Γ,64 Οσιοι
και ταπεινοί κατά την καρδίαν, ευλογείτε τον Κυριον. Υμνείτε και υπερυψούτε
αυτόν στους αιώνας.
Δαν.
Γ,65 εὐλογεῖτε,
Ἀνανία, Ἀζαρία, Μισαήλ, τὸν Κύριον· ὑμνεῖτε καὶ ὑπερυψοῦτε αὐτὸν εἰς τοὺς
αἰῶνας, ὅτι ἐξείλετο ἡμᾶς ἐξ ᾅδου καὶ ἐκ χειρὸς θανάτου ἔσωσεν ἡμᾶς, ἐῤῥύσατο
ἡμᾶς ἐκ μέσου καμίνου καιομένης φλογὸς καὶ ἐκ μέσου πυρὸς ἐῤῥύσατο ἡμᾶς.
Δαν.
Γ,65 Ανανία,
Αζαρία και Μισαήλ, ευλογείτε τον Κυριον. Υμνείτε και υπερυψούτε αυτόν στους
αιώνας, διότι μας έβγαλεν από τον άδην, μας έσωσεν από τα χέρια του θανάτου,
μας εγλύτωσεν από το μέσον της καμίνου, από τη καιομένην φλόγα. Μας έσωσεν
ανάμεσα από την φωτιάν.
Δαν.
Γ,66 ἐξομολογεῖσθε
τῷ Κυρίῳ, ὅτι χρηστός, ὅτι εἰς τὸν αἰῶνα τὸ ἔλεος αὐτοῦ.
Δαν.
Γ,66 Δοξολογήσατε
τον Κυριον, ιδιότι είναι αγαθός και διότι το έλεός του είναι αιώνιον.
Δαν.
Γ,67 εὐλογεῖτε,
πάντες οἱ σεβόμενοι τὸν Κύριον τὸν Θεὸν τῶν θεῶν, ὑμνεῖτε καὶ ἐξομολογεῖσθε,
ὅτι εἰς τὸν αἰῶνα τὸ ἔλεος αὐτοῦ.
Δαν.
Γ,67 Ολοι
σεις, που τον λατρεύετε, ευλογείτε τον Κυριον, που είναι Θεός των θεών.
Υμνείτε και δοξολογείτε αυτόν, διότι το έλεός του είναι αιώνιον”. (Τέλος της
προσευχής και του ύμνου).
|
Ο Δανιηλ για μας τους χριστιανους εχει σημασια επισης στο οτι ο ιδιος ο Χριστος τον μνημονευει ονομαστικα στο κατα Ματθαιον . Τωρα καποιοι καθηγητες της θεολογικης οπως μαθαινουμε θεωρουν το βιβλιο του ψευδεπιγραφο . Αρα με κομψο τροπο χωρις να θιγεται κανενα δογμα φανερα βγαινει ο Χριστος ψευτης . Η εστω ο Ματθαιος . Αρα και τα υπολοιπα στο ευαγγελιο του ειναι αρλουμπες . Παει το οικοδομημα . Αυτος ειναι μοντερνος τροπος αιρεσης . Οχι να αμφισβητησεις συνοδους . Απλως να πεις εμεσα οτι ειτε ο Χριστος δεν υπηρξε ειτε αν υπηρξε ελεγε τριχες . Και αφου οι συνοδοι δογματισαν πανω στο ευαγγελιο το οποιο λιγο λιγο αποδομειται ιστορικα αρα και οι συνοδοι λεγαν τριχες . Δεν εκοβε του Αρειου και του Μακεδονιου να κανουν τετοια σκεψη .Ενω αυτοι οι ωραιοι τυποι και τον Χριστο βγαζουν ονειροπαρμενο και στυλοι της πιστης συνεχιζουν να θεωρουνται . Τσιφτηδες . Α.Μ
ΑπάντησηΔιαγραφήΦιλ. Α.Μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΌταν κάποιος επιθυμεί να αμφισβητήσει κάποιον- ως προσωπικότητα- ή κάτι -ως διδασκαλία- και να το αποδομήσει, υπάρχουν άπειροι τρόποι.
Ας το γνωρίζουμε αυτό, για να μην ταρασσόμαστε.
Το Άγιο Πνεύμα, σε ΚΑΘΕ ανθρώπινο αιώνα- απατεώνα, θα αποκαλύπτει στους ΚΑΛΟπροαίρετους την Αλήθεια, αρκεί να την αναζητούν με Πόνο ψυχής και Αίμα Θυσίας.
Πουλάκια είναι κι ας λαλούν, πουλιά κι ας κελαηδούνε....
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι ακόμα:
Ο Άγιος αγιασθήτω έτι και ο ρυπαρός ρυπαρευθήτω έτι...
Εποχή συγχύσεως..Ο υπομείνας εις τέλος, ούτος και σωθήσεται...ΑΜΗΝ
Α