Τετάρτη, 9 Φεβρουαρίου 2011

Μη κρίνετε ίνα μη κριθήτε (Ματθ.ζ,1)


Μη κρίνετε, ίνα μη κριθήτε.

εν ώ γαρ κρίματι κρίνετε κριθήσεσθε, και εν ω μέτρω μετρείτε
μετρηθήσεται υμίν.

Τι δε βλέπεις το κάρφος το εν τω οφθαλμώ του αδελφού σου,
την δε εν τω σω οφθαλμώ δοκόν ου κατανοείς;

ή πώς ερείς τω αδελφώ σου, άφες εκβάλω το κάρφος από του οφθαλμού σου,
και ιδού η δοκός εν τω οφθαλμώ σου;

υποκριτά,
έκβαλε πρώτον την δοκόν εκ του οφθαλμού σου,
και τότε διαβλέψεις εκβαλείν το κάρφος εκ του οφθαλμού του αδελφού σου».

(Ματθ. 7, 1-5)
.........................................................................................

37 σχόλια:

  1. ποιος κρινει?
    ποιον?
    δεν καταλαβα...
    κρινει κανεις?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αγαπητή μου Σαλογραία, γιατί φωτογραφίζεις δημόσια μεταξύ των άλλων παθών μου και αυτό. Το «κάρφος» του αδελφού το βλέπω ως «δοκό».
    Ορισμένες φορές, έρχονται στο νου μου, κάποιες καλοσυνάτες κυρίες, που αφού έχουν «θάψει» όλες τις γνωστές, διαβεβαιώνουν «εγώ στόμα έχω και μιλιά δεν έχω». Ή αφού τους ψάλλουν τον «εξάψαλμο» προσθέτουν «άντε μην ανοίξω το στόμα μου».
    Πρόσεξε Σαλογραία μην σε πιάσω στο στόμα μου…..
    Ο Θεός να ελεήσει και μένα, και όσους ασχολούνται με το «σπορ» αυτό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ο άγιος απόστολος Παύλος στην Προς Ρωμαίους επιστολή του λέει το εξής: «Διό αναπολόγητος ει, ω άνθρωπε πας ο κρίνων· εν ω γαρ κρίνεις τον έτερον, σεαυτόν κατακρίνεις· τα γαρ αυτά πράσσεις ο κρίνων, οίδαμεν δε ότι το κρίμα του Θεού εστί κατά αλήθειαν επί τους τα τοιαύτα πράσσοντας. Λογίζη δε τούτο, ω άνθρωπε ο κρίνων τους τα τοιαύτα πράσσοντας και ποιών αυτά, ότι συ εκφεύξη το κρίμα του Θεού;» (Ρωμ. 2, 1-3).

    Μεγάλη αλήθεια βρίσκεται σ' αυτά τα λόγια του αποστόλου Παύλου. Δεν προσέχουμε τα δικά μας ελαττώματα και τις αμαρτίες, ενώ στους άλλους βρίσκουμε πολλά σφάλματα. Ψάχνουμε να τα βρούμε και όταν τα βρίσκουμε, πάμε και τα διαλαλούμε σε όλον τον κόσμο. Έγινε πλέον κακή συνήθεια, μόλις μαθαίνουμε κάτι για τον πλησίον μας, να πηγαίνουμε και να το διαλαλούμε παντού. Ή γλώσσα μας καίει και σπεύδουμε να πούμε στους άλλους αυτό πού είδαμε και ακούσαμε.

    Ξεχνάμε ότι αν εμείς κρίνουμε τους άλλους θα μάς κρίνει και εμάς ο Θεός. Ξεχνάμε ότι δεν έχουμε κανένα δικαίωμα να κρίνουμε τον πλησίον διότι αυτό δεν είναι δική μας υπόθεση αλλά του Θεού, ο οποίος είναι Υπέρτατος Κριτής, ο οποίος μόνος γνωρίζει την καρδιά του ανθρώπου και μπορεί να αποδώσει δικαία κρίση. Εμείς όμως κατακρίνουμε τον πλησίον και πολλές φορές με πολύ βαριά λόγια.
    Δεν σκεφτόμαστε ότι ο αδελφός μας μπορεί να μετανόησε ήδη και να του αφέθηκε η αμαρτία του, επειδή μετανόησε βαθιά.

    ΑΓΙΟΥ ΛΟΥΚΑ
    ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΚΡΙΜΑΙΑΣ
    ΛΟΓΟΙ ΚΑΙ ΟΜΙΛΙΕΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μήτσο
    Μπαχαχα!
    Α μπαααα! δεν κρίνει κανείς! δεν καταπίνει κανείς!

    Μόνο τις σάρκες των αδελφών μας, στις διαπροσωπικές σχέσεις, ξεσχίζουμε οι καλοί χριστιανοί-οι διαθέτοντες και ...προορατικά χαρίσματα και...οι... αντιλαμβανόμενοι απολύτως κατά την ταπεινή μας άποψη- βεβαίως, βεβαίως- τις βαθύτερες ψυχές και προαιρέσεις αδελφών και εξαδέλφων, όχι μόνον κοντινών αλλά και ανθρώπων που δεν τους έχουμε συναντήσει ούτε από μακριά...

    όπως λέει και ο Αναστάσιος
    "Πρόσεξε...μην σε πιάσω στο στόμα μου"

    Πέστα καλέ μου φίλε!

    Με ένα τουφέκι επιθετικότητας, καθόμαστε άγρυπνοι, ψειρίζοντας την παραμικρότερη λέξη γραπτή ή προφορική του πλησίον, ξεκινώντας από ελαφρό δάγκωμα κακίας και ειρωνείας, προκειμένου να φτάσουμε στη συνέχεια στο κρεσέντο του μίσους,του φθόνου, του φόνου, απ' τις αεικίνητες σφαίρες τις επικρίσεως...
    Πραγματικά, είμαστε αξιοθρήνητοι επειδή βλάπτουμε με την προσωπική μας κατάκριση πρώτα και κύρια τους ΕΑΥΤΟΥΣ μας...διότι...θα είναι "ανέλεος η Κρίσις, τω μη ποιήσαντι έλεος..."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Όσοι όμως θέλουν να σωθούν δεν προσέχουν καθόλου τα ελαττώματα του πλησίον, αλλά προσέχουν πάντοτε τις δικές τους αδυναμίες και έτσι προκόβουν. Σαν εκείνον που ΕΙΔΕ τον αδελφό του να αμαρτάνει και στενάζοντας βαθιά είπε: «Αλλοίμονό μου, γιατί σήμερα πέφτει αυτός, οπωσδήποτε αύριο θα πέσω εγώ».
    Βλέπεις με ποιό τρόπο επιδιώκει τη σωτηρία του, πως προετοιμάζει τη ψυχή του; Πως κατάφερε να ξεφύγει αμέσως από την κατάκριση του αδελφού του; Γιατί λέγοντας ότι: «Οπωσδήποτε θα αμαρτήσω και εγώ αύριο» έδωσε την ευκαιρία στον εαυτόν του ν’ ανησυχήσει και να φροντίσει για τις αμαρτίες που επρόκειτο δήθεν να κάνει. Και μ’ αυτό τον τρόπο ξέφυγε την κατάκριση του πλησίον. Και δεν αρκέστηκε μέχρις εδώ, αλλά κατέβασε τον εαυτόν του χαμηλότερα απ’ αυτόν που αμάρτησε λέγοντας: «Και αυτός μεν μετανοεί για την αμαρτία του, εγώ όμως δεν είναι σίγουρο ότι θα μετανοήσω, δεν είναι σίγουρο ότι θα τα καταφέρω, δεν είναι σίγουρο ότι θα έχω τη δύναμη να μετανοήσω».
    ΑΒΒΑΣ ΔΩΡΟΘΕΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ο ΑΒΒΑΣ ΔΩΡΟΘΕΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΙΧΤΟΣ...ΠΟΙΟΣ ΤΟΝ ΕΦΑΡΜΟΖΕΙ ΣΗΜΕΡΑ, ΠΕΣ ΜΟΥ ΜΟΝΟ...

    ΔΕ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΕΦΑΡΜΟΣΟΥΜΕ, ΒΑΣΙΚΑ...

    ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ ΝΟΜΙΣΕΙ Ο ΑΛΛΟΣ ΟΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ...ΒΛΑΚΕΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΜΕ ΤΑ ΚΟΥΣΟΥΡΙΑ ΤΟΥ...

    ΓΙ ΑΥΤΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟΥ ΤΑ ΤΡΙΒΟΥΜΕ, ΑΥΤΑ ΤΑ ΚΑΚΑ ΠΟΥ ΚΑΤΑΛΑΒΑΜΕ ΓΙ ΑΥΤΟΝ ΕΙΤΕ ΣΤΗΝ...ΠΛΑΤΗ ΕΊΤΕ ΣΤΗ ΜΟΥΡΗ...
    ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΝ ΤΑΠΕΙΝΩΝΟΥΜΕ ΘΕΛΕΙ ΔΕ ΘΕΛΕΙ -Ο ΗΛΙΘΙΟΣ- ΚΑΙ ΜΕΙΣ ΝΑ ΧΑΙΡΟΜΑΣΤΕ ΠΟΥ ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΟΟΟΟΣΟ ΔΙΚΑΙΟΙ ΚΑΙ ΕΈΕΕΞΥΠΝΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ, ΚΑΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΜΕ ΤΟ ΖΟΟΟΟΡΙ ΣΤΟΝ ΑΛΛΟΝ!!!

    ΕΛΕΓΑΝ ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΗΜΩΝ ΌΤΙ
    "ΤΟ ΚΑΛΟΝ, ΟΥ ΚΑΛΟΝ ΕΣΤΙΝ ΕΑΝ ΜΗ Κ Α Λ Ω Σ ΓΕΝΗΤΑΙ..."

    ΕΙΣ ΏΤΑ ΜΗ ΑΚΟΥΟΝΤΩΝ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Λόγια Χριστού είναι μην Κρίνεται για να μην Κριθείτε! Αξίζει να Αγωνίζεσαι σε Αυτό μία Ζωή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αναστάσιε
    χαίρομαι, πάντως, που ομολογούμε εσύ και γω-τα περιστεράκια-
    τα φριχτά μας πάθη, επειδή ίσως έτσι υπάρχει ελπίς διορθώσεως...τι λές; δεν υπάρχει;

    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. 6:12

    Να είσαι ευλογημένο, ναι ναι...συμφωνώ...

    πάντως τον καιρό που είχα ζωντανή την πεθερά μου, δεν την κατέκρινα ιδιαίτερα μπορώ να πω.....

    μόνο όλο πήγαινα και έβλεπα ταινίες κλωτσοπατινάδας και καράτε με τον Βαντάμ και θα θελα ΠΟΛΥ να είχα τη σωματική δύναμή του, κάτι κακούς που με αντιπαθούσαν, να τους "δείξω" εγώ τι θα πει βερίκοκο...αλλά...ας έχει χάρη ο Χριστούλης,

    όλο "μη κρίνεις και μη κρίνεις, μωρή Σαλογραία, θα πας στην Κόλαση..." τόσα χρόνια μου λέει, εντάξει!!!
    παριστάνω και γω τη μολόχααα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Καλησπέρα σε όλους!Εξαιρετική και ψυχοφελής η σημερινή ανάρτηση αγαπητή Σαλογραία!Δεν είναι εύκολο να μπεί κάποιος στο σπίτι σου να σε κλέψει και να μην τον αποκαλέσεις κλέφτη..Να μην πάω σε παραβατικότερες συμπεριφορές που αφορούν φόνους ,βιασμούς κ.λ.π..Είναι γεγονός πως σε πολλές περιπτώσεις ο κρινόμενος δίνει την αφορμή να τον κρίνουν.Ακόμη και αν δεν κρίνει κανείς εξωτερικά..δεν είναι δυνατον ,θα κρίνει εσωτερικά.Δεν υπάρχει η διάκρισις να γνωρίζει κανείς πότε να μιλήσει και πότε να σιωπήσει*αυτά είναι κατορθώματα των τελείων στην πνευματική ζωή ,να πω καλυτερα αποστολικά κατορθώματα.Κατά την ατελή μου γνώμη αν δεν δέσει στην κυριολεξία κανείς τον νούν του να μην είναι ελεύθερος από ρεμβασμούς,΄συνεχώς προσκολλημένος στην προσευχή,αδύνατον να μην κρίνει.Τουλάχιστον ας κρίνουμε με αγαθή διάθεση και με την προυπόθεση πως ο κρινόμενος ίσως αλλάξει με τον καιρό..με την διάθεση και την πρόθεση πως και εμείς από άλλους θα κριθούμε..Αλλά υπάρχουν περιπτώσεις που πρέπει να βγεί κανείς και από τον εαυτόν του ώστε να ξεχάσει ό,τι του έκαναν και να μην θυμάται τίποτε.Είναι γεγονός πως ορισμένες επιλογές είναι από μόνες τους αξιοκατάκριτες.Οι τέλειοι στην πνευματική ζωή έχουν μια άλλη στάση στα πράγματα..ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος γράφει στην 13 η επιστολή του στην Ολυμπιάδα πως οι εχθροί μας[έτσι όπως το γράφει ακριβώς] είναι ελεεινοί,γιατί δεν αισθάνονται την τόση τους πονηριά.Αλλά και αν ακόμη δεν δίνουν σημασία στην εκ μέρους των άλλων επίκριση,είναι αδύνατον να αποφύγουν τον έλεγχο της συνείδησης.
    καλό βράδυ..πην

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Η ομολογία είναι κάτι το θετικό. Αυτό όμως δεν φτάνει. Πρέπει να υπάρξει μετάνοια και διόρθωση. Εδώ είναι η μεγάλη δυσκολία.

    Ο ιερός Χρυσόστομος προτρέπει: «Σε όσο υψηλή πνευματική ζωή και αν φθάσουμε, αν δεν κάνουμε την καρδιά μας πονόψυχη, η πνευματική μας ζωή θα είναι ψεύτικη και υποκρισία! Ο άνθρωπος αρχίζει να έχει πονόψυχη καρδιά, τότε που αρχίζει να μην θέλει πια να βάλει και άλλα καρφιά στους άλλους, αλλά και να βγάλει εκείνα που σε εποχή πνευματικής καθίζησης έβαλε.»

    Εγώ προσωπικά, αγαπητή Σαλογραία το γνωρίζεις, διαπρέπω στο σπορ, όταν μου δοθεί η αφορμή. Δεν μπορώ να πω με απλότητα αυτό που έλεγε ο Επίκτητος «Έχω κι άλλα ελαττώματα που φαίνεται ότι αυτοί, που με κακολόγησαν, δεν τα γνώριζαν"

    Για να μην κουράσω με την διδασκαλία κλείνω με τον Αββά Μωυσή: «Μην κατηγορείς κανένα• να λες: Ο Θεός γνωρίζει τον καθένα και να μη συμφωνείς μ’ αυτόν που κατηγορεί• να μη χαίρεσαι που κατηγορεί αλλά ούτε και να τον μισείς. Αυτό είναι το νόημα του να μην κρίνουμε.».

    Αγαπητή συναγωνίστρια Σαλογραία, ας αποκτήσουμε αγάπη• Ας αποκτήσουμε συμπόνια για τον πλησίον, ώστε να αποφύγουμε τη φοβερή καταλαλιά με το να καταδικάζουμε κάποιον ή να τον εξουθενώνουμε. Ας βοηθούμε ο ένας τον άλλον σαν να είναι δικό μας μέλος, γιατί είμαστε μέλη του ιδίου σώματος, όπως λέει ο Απόστολος• όλοι είμαστε ένα σώμα και ο καθένας μας είναι μέλος του σώματος στο οποίο ανήκουν και οι άλλοι ως μέλη (Ρωμ. 12,5). Και όταν πάσχει ένα μέλος συμπάσχουν όλα τα άλλα.

    Τέλος, πάντα ελπίζω στην διόρθωση, και στην σωτηρία.

    Υπάρχει ελπίδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καλά,η νταρντάνα Ζωζώ ΠΟΥ κολάει;;;
    Ποιός παρέσυρε τελικά το γιό του παπά;;
    Ποιός πήγε κι άπλωσε τα ρούχα στην ταράτσα,Ε;;;
    Λωλαθήκαμε εντελώς τα αθώα περιστεράκια σου Σαλογραία μου!
    Φιλιά-

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Πηνελόπη έγραψες και κρατώ ιδιαίτερα :
    "Κατά την ατελή μου γνώμη αν δεν δέσει στην κυριολεξία κανείς τον νούν του να μην είναι ελεύθερος από ρεμβασμούς,΄συνεχώς προσκολλημένος στην προσευχή,αδύνατον να μην κρίνει.

    Τουλάχιστον ας κρίνουμε με αγαθή διάθεση και με την προυπόθεση πως ο κρινόμενος ίσως αλλάξει με τον καιρό..με την διάθεση και την πρόθεση πως και εμείς από άλλους θα κριθούμε"
    ......................
    Αναστάσιε
    Φοβερός ο λόγος του ιερού Χρυσοστόμου, που μας έγραψες, νομίζω τον είχα δει και σε κάποια ανάρτηση:

    «Σε όσο υψηλή πνευματική ζωή και αν φθάσουμε, αν δεν κάνουμε την καρδιά μας ΠΟΝΟΨΥΧΗ, η πνευματική μας ζωή θα είναι ψεύτικη και υποκρισία!

    Ο άνθρωπος αρχίζει να έχει πονόψυχη καρδιά, τότε που αρχίζει να μην θέλει πια να βάλει και άλλα καρφιά στους άλλους, αλλά και να βγάλει εκείνα που σε εποχή πνευματικής καθίζησης έβαλε.»

    .....ΘΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΩ ΝΑ προοδεύσω ΣΤΗΝ ΑΠΟ-ΚΑΘ-ΗΛΩΣΗ...θα προσπαθήσω να επανορθώσω ό,τι μπορεί να επαναρθωθεί...
    Πραγματικά είναι ΠΑΡΑΦΡΟΣΥΝΗ ΤΟ ΔΑΙΜΟΝΙΟ ΤΗΣ ΚΑΤΑΛΑΛΙΑΣ, ΑΝ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΟΥΣΕ ΟΤΙ ΕΙΜΑΣΤΕ Ε Ν Α ΣΩΜΑ ΚΑΙ ΑΛΛΗΛΩΝ ΜΕΛΗ...
    Νομίζω ότι χωρίς σοβαρή αυτομεμψία, και πένθος για τη σκληρότητά μου απέναντι στον πλησίον, προκοπή επί του θέματος δε γίνεται...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. @10:11 αγαπημένο...
    Έβαλα το προβοκατόρικο αυτό τραγουδάκι του μεγάλου Διονύση, επειδή αφηγείται μια ιστορία ΜΕΓΑΛΗΣ ΚΑΤΑΚΡΙΣΗΣ, που έκανε ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΧΩΡΙΟ, ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΕ ΜΙΑ ΔΥΣΤΥΧΗ ΠΟΡΝΗ ΓΥΝΑΙΚΑ.
    Έβαλα το τραγουδάκι για να θυμούμαστε τη ζημιά που μπορεί να κάνει στους νομιζόμενους καλούς και ενάρετους -όπως ο γιος του παπά- μια γυναίκα, όχι επειδή η ίδια ήταν πράγματι, τόσο κακή, όσο γιατί ο παπάς, η παπαδιά και όλοι οι ενορίτες του χωριού τη μισούσαν αφόρητα, μπερδεύοντας για απειροστή φορά, την αμαρτία με τον αμαρτωλό.

    Κάθε φορά που αντί να μισούμε την λάθος συμπεριφορά, μισούμε τον δύστυχο άνθρωπο που την ενσαρκώνει, εμείς- από τον κατακρινόμενο- γινόμαστε, τρισχειρότεροι...

    Καλό βράδυ, περιστεράκι μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. "Για να μην κουράσω με την διδασκαλία κλείνω με τον Αββά Μωυσή: «Μην κατηγορείς κανένα• να λες: Ο Θεός γνωρίζει τον καθένα και να μη συμφωνείς μ’ αυτόν που κατηγορεί• να μη χαίρεσαι που κατηγορεί αλλά ούτε και να τον μισείς. Αυτό είναι το νόημα του να μην κρίνουμε.».
    ..............
    Ευχαριστούμε, Αναστάσιε.
    Ο Αββάς Μωϋσής, πριν γίνει μεγάλος άγιος, ήταν ληστής και αυτός αν θα είχε σκοτώσει και βιάσει εκείνη τη σκοτεινή εποχή που οι άνθρωποι ήταν περισσότερο θηριώδεις...
    Ο Αββάς Μωϋσής, μιλάει εκ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗΣ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ...
    Αλίμονο σε μας τους ΦΑΡΙΣΑΙΟΥΣ που συνεχώς εξουθενώνουμε με τις ηθικιστικές διδασκαλίες μας, τους ανθρώπους

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Γρηγόρης Ζαγοραίος10 Φεβρουαρίου 2011 - 1:23 μ.μ.

    Στο αγαπημένο μου γυναικείο μοναστήρι της Κερατέας όπου αγίασε η Οσία Ταρσώ η δια ΧΝ Σαλή, υπάρχει κανονισμός από τον κτήτορα να διαβάζεται καθημερινά από κάθε μοναχή το 7ο κεφάλαιο του κατά Ματθαίον (ΜΗ ΚΡΙΝΕΤΕ...).
    Επειδή παλαιά μόναζαν και αγράμματες μοναχές το μάθαιναν από στήθους προφορικά από τις άλλες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. ΓΡΗΓΟΡΗ μου
    ΦΟΒΕΡΗ Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΣΤΕΙΛΕΣ..
    ΤΙ ΣΟΦΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ, ΕΚΕΙΝΟΣ Ο ΚΤΗΤΟΡΑΣ...
    ΣΤ'ΑΓΙΑ ΑΣ ΕΙΝΑΙ Η ΨΥΧΟΥΛΑ ΤΟΥ...
    Σ'ΕΥΧΑΡΙΣΤΩΩΩΩΩ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Γρηγόρης Ζαγοραίος10 Φεβρουαρίου 2011 - 2:13 μ.μ.

    Το προηγούμενο Σαββατοκύριακο ήμουν στά Χανιά με μιά παρέα φίλων και είχαμε το ίδιο θέμα συζήτησης...
    Απ`ότι διαπιστώνω πολύ απασχολεί τους χριστιανούς η κατάκριση, γιατί ενώ γνωρίζουμε όλοι την διδασκαλία του Χριστού η οποία είναι σαφέστατη στο θέμα αυτό...κανείς δεν μπορεί να την εφαρμόσει!
    Και ερευνώντας κανείς και τις άλλες εντολές, προκύπτει το γενικό συμπέρασμα ότι δεν είναι δυνατόν ο άνθρωπος να ακολουθήσει το Ευαγγέλιο όσο κι αν προσπαθήσει εάν δεν του δοθεί Δύναμη και Φωτισμός εξ Ύψους ...
    Δυστυχώς γιά μας η εφαρμογή του Ευαγγελίου είναι ανέφικτη στήν κατάσταση του σκότους που ζούμε, και μάλλον μας συμφέρει να ζούμε απλά με προσπάθεια συμμετοχής στην μυστηριακή ζωή της Εκκλησίας, προσδοκόντας χωρίς βιασύνη και απογοήτευση, την απάντηση του Ουρανού. Καί σίγουρα θα ρθεί στον κατάλληλο χρόνο γιά τον καθένα κατά τα δεδομένα του και όλα θα γίνουν προσιτά τόσο στην κατανόηση όσο και στην εφαρμογή!
    Έτσι τουλάχιστον έζησαν όλοι οι σεσωσμένοι χριστιανοί μέχρι σήμερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Γρηγόρη

    έγραψες:"δεν είναι δυνατόν ο άνθρωπος να ακολουθήσει το Ευαγγέλιο όσο κι αν προσπαθήσει εάν δεν του δοθεί Δύναμη και Φωτισμός εξ Ύψους ..."...
    ............
    Νομίζω αυτή είναι η καρδιά του ζητήματος.

    Προκειμένου να εφαρμόσει έκαστος τη ΜΗ κατάκριση όχι μόνο επιφανειακά -δια το θεαθήναι, δια λόγους κοινωνικής προφύλαξης ή ακόμα και κενοδοξίας

    (ειδικά σε εκκλησιαστικούς κύκλους, όπου επιπολάζει το πρωτεικά μεταμορφούμενο τέρας της κενοδοξίας και ο ΦαρισαΪσμός με τη μορφή της σκληρότητας του πρεσβυτέρου αψόγου υιού, της Παραβολής του Ασώτου)

    αλλά και ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ, ...

    .......ΓΙΑ ΝΑ ΦΤΑΣΕΙ, καταλήγω Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ
    Π Ρ Α Γ Μ Α Τ Ι Κ Α
    ΝΑ ΜΗ ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΕΙ ΜΕΣΑ ΤΟΥ, ΤΗΝ ΨΥΧΗ

    (πρόσεξε όχι την ΟΜΟΛΟΓΙΑ, μόνο την ψυχή, αυτήν ταύτην ώς ύπαρξη στην αιωνιότητα)

    ΟΥΔΕΝΟΣ,


    ΣΚΕΠΑΖΟΝΤΑΣ ΣΑΝ ΜΑΝΑ, ΕΚΑΣΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ,
    ΜΕ Ε Υ Σ Π Λ Α Γ Χ Ν Ι Α ΚΑΙ ΣΥΜΠΟΝΙΑ

    ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟΥ Δ Ο Θ Ε Ι.

    ΔΙΔΕΤΑΙ ΚΑΤ'ΑΝΑΛΟΓΙΑΝ ΤΗΣ Π Ρ Ο Α Ι Ρ Ε Σ Ε Ω Σ.
    Η ΠΡΟΑΙΡΕΣΗ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΤΑΙ
    ΟΧΙ ΑΠΟ ΤΑ ΛΟΓΙΑ

    ΑΛΛΑ
    ΑΠΟ ΤΙΣ ΒΑΘΥΤΕΡΕΣ π ρ ο θ έ σ ε ι ς ,ΤΙΣ ΓΝΩΣΤΕΣ
    Μ Ο Ν Ο ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ,
    ΠΟΥ ΣΥΝΟΔΕΥΟΥΝ
    ΤΙΣ Π Ρ Α Ξ Ε Ι Σ .

    Ακόμη, προσωπικά, περπατώ έτη φωτός, μακριά από το
    σωστικό μονοπάτι...επειδή με βασανίζει η ψευδής υπόληψη ότι δήθεν ...γνωρίζω...
    ΜΟΥΤΖΕΣ ΚΑΙ ΤΥΦΛΕΣ...θε μου συχώρα με...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Η γνώμη η δική μου είναι η εξής:

    Όλοι έχουμε τις γνώμες μας.
    Κάποιοι πιστεύουν οτι η δική τους γνώμη είναι αντικειμενική.
    Κάποιοι πιστεύουν οτι η δική τους γνώμη είναι πάντα υποκειμενική, κι οτι μόνο του Θεού είναι αντικειμενική η γνώμη.
    Κάποιοι θέλουν να έχουν μια όσο το δυνατόν πιο αντικειμενική (δίκαια) γνώμη μπορούν (στο βαθμό που μπορούν).
    Κάποιοι δεν ενδιαφέρονται να έχουν μια όσο το δυνατόν πιο δίκαια γνώμη.
    Κάποιοι πιστεύουν οτι είναι σε θέση να έχουν γνώμες για κάποια πράγματα και να τις διαλαλούν.
    Κάποιοι πιστεύουν οτι δεν είναι σε θέση να έχουν γνώμη για κάποια πράγματα.
    Όλα αυτά περί κρίσης.

    Αν πάμε στην κατάκριση..
    Τότε..
    Εκτός από την γνώμη μας.. δίνουμε και μια ηθική αξιολόγηση.. Αξιολογούμε το πόσο ανώτερη ή κατώτερη είναι κάποια ψυχή στην κλίμακα της "Καλοσύνης-Κακού".

    Αυτός είναι ο τρόπος που εγώ αντιλαμβάνομαι τα πράγματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. 6:16
    Μου αρέσει ο συστηματικός σου τρόπος περιστεράκι μου..
    Κρίσεις και γνώμες έχουμε απαξάπαντες, αναρίθμητων αριθμών και αποχρώσεων και πρέπει να έχουμε, δεν είμαστε φυτά, άνθρωποι είμαστε...
    Εδώ αναφερθήκαμε ότι πρέπει να αποφεύγουμε όσο μπορούμε την ΗΘΙΚΗ ΚΑΤΑΔΙΚΗ των συνανθρώπων μας...
    Και μια μάνα μπορεί να επικρίνει τη συμπεριφορά του παιδιού της, όμως ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΕΙ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΑΝ ΤΗΣ ΦΕΡΘΕΙ...ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΤΗ ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΤΟΥ...ΕΛΠΙΖΕΙ ΣΤΙς ΚΑΛΕΣ ΤΟΥ ΠΡΟΘΕΣΕΙΣ...ΚΑΙ ΕΥΧΕΤΑΙ ΜΕΡΑ ΚΑΙ ΝΥΧΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΩΤΗΡΙΑ ΤΟΥ.
    ΜΕ ΤΕΤΟΙΑ Μ Η Τ Ρ Ι Κ Η ΚΑΡΔΙΑ, ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΕΚΡΙΝΑ ΤΟΝ ΚΑΘΕ ΑΝΘΡΩΠΟ ΚΑΙ ΟΣΟ ΔΕΝ ΤΟ ΠΕΤΥΧΑΙΝΩ, ΘΡΗΝΩ ΚΑΙ ΟΔΥΡΟΜΑΙ...
    Εύχου για το φωτισμό μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Υποφέρω πολύ Σαλογραία μου από Αυτό!
    Κρίνω! Δυστυχώς! Εκεί περιπίπτω..
    Ελπίζω μήπως μπορέσω να βελτιωθώ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Επίκαιρο το θέμα εν όψει του αρχομένου (την προσεχή Κυριακή) Τριωδίου. Αρχίζουμε ψάλλοντες Της μετανοίας άνοιξόν μοι πύλας Ζωοδότα και διαβάζουμε την περικοπή του Τελώνου και του Φαρισαίου ευχόμενοι να αποφύγουμε την κατάκριση του δεύτερου του κατακρίνοντος...που σημαίνει πως μετάνοια και κατάκριση είναι εντελώς ασύμβατες καταστάσεις...Και όποιος δεν μεταννοεί προδίδει την Ορθοδοξία, τουτέστιν την ορθή Πίστη κατα την επιτυχή ρήση του Καλλίστου Γουέαρ...
    ΑΚΥΛΑΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. Ρεγγίνα μου
    Είναι που είσαι ακόμα νιάτο...
    Τα νιάτα το έχουν να είναι πιο αυστηρά, οπότε δικαιολογούνται...εγώ που είμαι... γέρατο;
    Δε δικαιολογούμαι με την καμία, όμως για να είμαι ειλικρινής, βλέπω μια μεγαλύτερη ανεκτικότητα και βελτίωση...τώρα πια σε αυτούς που με νευριάζουν ποοοολύ δίνω μόνο τη φιλική κατάρα να του πσοφήσει το ...πουλί και να τους χαλάσει η τυφλεόραση...δεν ξέρω αν πιάνει...
    :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Ακυλάκο μου, λατρεμένο μου,
    ευχαριστώωωω!
    Ωραία η ρήση του Κάλλιστου, ας μην πώ τίποτα για τα φιλοοικουμενιστικά του, μακάρι ο Κύριος να τον φωτίσει να καταλάβει...πάντως στο παρελθόν τα βιβλία του
    πολύ μας ωφέλησαν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Όλες οι πράξεις μας είναι ισολογισμός: τι κερδίζω- τι χάνω. Και με την κατάκριση έχω την ψευδαίσθηση ότι κερδίζω, κερδίζω σε πόντους έναντι του άλλου, που περιέπεσε στην κατάκριση μου. Και επειδή όλα τα πάθη είναι ψευδαισθήσεις και οι ψευδαισθήσεις είναι ακόρεστες, για να ισοφαρίσουν το ανικανοποίητο επιθυμούν όλο και περισσότερη ικανοποίηση μέσα απο την ίδια την ψευδαίσθηση και δημιουργείται πάντα ο φαύλος κύκλος ψευδαίσθηση περισσότερο πάθος και ανάγκη για περισσότερη ψευδαίσθηση. Μένει στον καθένα μας να απαντήσει γιατί έχει ανάγκη την ψευδαίσθηση του όποιου πάθους και επειδή το σκότος είναι έρεβος ζητά το Φως για να ζητήσει όμως το Φως πρέπει να βλέπει το σκοτάδι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. 10:23
    Πολύ ωραίοοοοο! Αυτό με τον ισολογισμό και τις ψευδαισθήσεις του κέρδους που μας δίνει η κατάκριση ποοοολύ μου άρεσε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Σέ όλα αυτα τά αξιόλογα σχόλια θά προσθέσω μόνο αυτό...

    Οσο πιο πολύ αγαπάς τόσο λιγότερο κατακρίνεις... Αρχή μετάνοιας στήν κυριολεξία είναι έλαμψη Ιησου Χριστου στην ψυχή!..

    Ιωάννης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. Αχ μωρέ Ιωάννη, και έλεγα, πού είσαι, με πέντε λέξεις να μας τα ανακεφαλαιώσεις!
    Αυτό είναι:
    "ΟΣΟ ΠΙΟ ΠΟΛΥ ΑΓΑΠΑΣ ΤΟΣΟ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΚΑΤΑΚΡΙΝΕΙΣ".
    Τελεία.
    Ξέρω γυναίκες κυρίως που τις ξυλοφόρτωναν σε καθημερινή βάση οι σύντροφοι, που τις απατούσαν αλύπητα, και αυτές ΔΕΝ δέχονταν να ακούσουν την παραμικρή αρνητική κουβέντα για τους συντρόφους επειδή τους αγαπούσαν και το ξυλοφόρτωμα το μετέφραζαν σε δυναμισμό,και την ταρανδοποίηση τη δικαιολογούσαν ως περίσσια ορμονική...
    ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ.
    Στην πραγματικότητα ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΟΥΣΑΝ, ΚΑΙ ΚΑΛΥΠΤΑΝ ΕΠΕΙΔΗ ΑΓΑΠΟΥΣΑΝ , που είπε και ο Ιωάννης...
    Ουδέν έτερον...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. AYTO TO TELEYTAIO PARADEIGMA ME TIS XTYPHMENES GYNAIKES EINAI H AGAPH POY TIS KANEI NA YPOMENOYN; MALLON OXI OLES TOYS. YPARXEI KAI O FOBOS, KAI H PSYXOLOGIA TOY 8YMATOS, KLP.

    OMQS...

    NAI, YPARXEI KAI H AGAPH POY OLA TA PISTEYEI,OLA TA ELPIZEI, OLA TA YPOMENEI!
    EYLOGHMENES GYNAIKES KAI TYXERES NA EXOYN AYTH THN AGAPH!
    ......

    SALOGRAIA MOY, TI 8A GRAPSEIS GIA MAS POY PONAME POLY STH ZQH;


    MPORQ NA SOY STEILQ E-MAIL; AYTO STO BLOG DEN [MOY] ANOIGEI...

    ME AGAPH,
    BASILIKH

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. BASILIKH καλή μου και βέβαια μπορείς να μου γράψεις.
    Πάντοτε απαντώ και σε προσωπικά μηνύματα.

    (Μου το είπε και κάποιος άλλος ότι είχε πρόβλημα με τη σελίδα, δεν ξέρω γιατί...τη λειτουργώ με τον εξπλόρερ.
    Προσωπικά έχω πρόβλημα με σελίδες που λειτουργούν με το Mozilla firefox)

    Αν δεν απαντήσω σημαίνει ότι ή δεν τα έλαβα για κάποιο λόγο ή ότι έχει πρόβλημα ο υπολογιστής.

    Το θέμα του πόνου του ψυχικού και του σωματικού που περνάει ο κάθε άνθρωπος σε διάφορες φάσεις της ζωής του, είναι τεράστιο...

    Ο Κύριος, μόνο, μπορεί να επουλώσει πληγές και να δώσει παρηγορία..

    Να περνάς να μοιραζόμαστε καμιά νόστιμη μπουκιά,συναισθημάτων...

    Καλημέρα, με ψυχική ειρήνη και σθένος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Ρώτησε ένας αδελφός τον αββά Ποιμένα:

    «Εάν δώ κάποιο σφάλμα του αδελφού μου, είναι καλό να το σκεπάσω;»

    Κι ο Γέροντας απάντησε:

    «Όποια ώρα σκεπάσουμε το σφάλμα του αδελφού μας, σκεπάζει και ο Θεός το δικό μας.

    Και όποια ώρα θα φανερώσουμε του αδελφού το σφάλμα, θα φανερώσει και ο Θεός το δικό μας».


    Από το Γεροντικόν
    (ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠ ΤΟ ΜΠΛΟΓΚ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Αββἀ Ποιμένα,
    τέτοια έλεγες και έπραττες, γι αυτό εσύ έγινες μέγας αββάς
    ενώ η αφεντιά μου, διαπρέπει στο ...ξεκατίνιασμα, κλαψ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. ΡΩΤΗΣΕ ΚΑΝΕΙΣ ΤΟΝ ΑΒΒΑ ΠΟΙΜΕΝΑ ΕΑΝ ΕΡΧΟΤΑΝ ΚΑΠΟΙΟΣ ΣΤΗΝ ΚΑΛΥΒΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΧΛΙΜΙΝΤΡΑΓΕ ΣΑΝ ΤΟ ΚΑΤΣΙΚΙ ΜΕ ΤΙΣ ΤΡΕΛΕΣ ΤΟΥ,ΘΑ ΕΒΑΖΕ Η ΔΕΝ ΘΑ ΕΒΑΖΕ ΤΑΜΠΕΛΑ ΕΞΩ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ #ΑΠΟΥΣΙΑΖΩ!#.................

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Αυτή η τελευταία απορία, πολύ προχωρημένη...δεν την είχα σκεφτεί..
    :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. DEN ANOIGEI TO EMAIL SOY...
    :(
    :(
    :(

    BASILIKH

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. BASILIKH μου
    λυπούμαι που δε με λαμβάνεις...
    Δεν μπορώ να βοηθήσω σε αυτό...είναι θέμα του δικού σου υπολογιστή, μάλλον...

    ΑπάντησηΔιαγραφή