Παρασκευή 9 Ιουλίου 2010

Μηδέν και Ένα υπαρξιακές καταστάσεις(επανάληψη)


Από τις αρχικές αναρτήσεις της ιστοσελίδας αυτής, είναι οι σκέψεις που ακολουθούν...
Υπάρχουν και στο http://salograia.blogspot.com/2009/07/blog-post_8117.html
Τις παραθέτω για κάποιους καινούργιους φίλους που ίσως δεν έχουν ακόμη άνεση με τη χρήση του υπολογιστή τους...
Καλες διακοπές σε όλους, αγαπημένα μου...
Να βρίσκεστε πάντοτε σε Εγρήγορση εν Κυρίω
Σαλογραία
.................................................................................

Είπε,σήμερα, κάποιος πολύ προσφιλής μου- με εξομολογητικό τόνο, και αναφερόμενος σε επίπονες διαδικασίες ωρίμανσης- ότι κολυμπάει προς το Φώς και
χάρηκα απίστευτα που το άκουσα.

"O Χρόνος ο παρών και ο παρελθών είναι ίσοι και οι δύο παρόντες στο μέλλοντα χρόνο", γράφει ο Τ.Ελιοτ.

Πώς θα μπορούσε να γίνει αλλιώς;

Τίποτα δεν χάνεται από τις μνήμες μας.

Απλά, τροποποιείται η ερμηνεία και η αξιολόγησή τους.
Στην προηγούμενη δημοσίευση, ο ποιητής εκφράζει μια πίκρα.

Για πολλά χρόνια αυτοί οι στίχοι του, εύρισκαν απήχηση στην ψυχή μου,
μέχρι που
α φ υ π ν ί σ τ η κ α
από τη φράση του
Αγίου Αθανασίου Αλεξανδρείας,
του αναφέροντος

ότι

κάθε άνθρωπος,
είναι ή κ ε ν ό ς
ή π λ ή ρ η ς!

Τότε θαύμασα, αντιλαμβανόμενη- με σύγχρονη γλώσσα μιλώντας- πως ο καθένας από μας, βρίσκεται

ή σε κατάσταση μ η δ έ ν , ή σε κατάσταση Έ ν α!

Με μ η δ έ ν και Έ ν α, αυτή τη στιγμή, προχωρεί το πρόγραμμα των υπολογιστών.

Με μ η δ έ ν και Έ ν α -υπαρξιακές καταστάσεις- προχωρεί το πρόγραμμα του εγκόσμιου βίου μας.

Και συνεχίζοντας ο Μ. Αθανάσιος τονίζει ότι αν μεν ο άνθρωπος, δεν έχει εντός του Πνεύμα Άγιο,

κ ε ν ό ς εστι-και προς το μ η δ έ ν τείνει-

εάν όμως έχει εντός του, Πνεύμα Άγιο, είναι π λ ή ρ η ς,

και τείνει στον Έ ν α, Κύριον, κατά τον ειπόντα Θεόν: ενοικήσω εν υμίν

και εμπεριπατήσω και έσομαι υμίν εις πατέρα και έσεσθέ μοι εις υιούς και θυγατέρας,

λέγει Κύριος Παντοκράτωρ
(Β Κορινθ.κεφ.στ΄)

Όταν αποκτηθεί αυτό το αίσθημα-γεύση, της εσωτερικής
π λ η ρ ό τ η τ α ς
εν Αγίω Πνεύματι τότε, από τη μακάρια ψυχή και οι κατά κόσμον δυσ-τυχίες,
ως ευ-λογίες προσλαμβάνονται και βιώνονται, και εισέρχεται ο πιστός
π ρ α γ μ α τ ι κ ά -και όχι κατά φαντασίαν που λένε κάποιοι άγευστοι- σε χώρο
ο ν τ ο λ ο γ ι κ ής αλλοίωσης , μετα-μόρφωσης και μυστικής ευφροσύνης.

Το γεγονός ότι υπάρχει το πρόβλημα της ανθρώπινης τρεπτότητας και της μερικής ή κάποτε και ολικής -κατά το φαινόμενο-απόσυρσης της Χάριτος, είναι ένα άλλο, εξαιρετικά σοβαρό ζήτημα, για το οποίο έκαστος, σε συγκεκριμένο αγώνα πρέπει να αποδυθεί, με τη βοήθεια των όπλων της Εκκλησίας και την καθοδήγηση της εμπειρίας
Πάντων των Αγίων και της Υπεραγίας Κυρίας Θεοτόκου, της Ελπίδος και Σωτηρίας μας...

ΣΑΛΟΓΡΑΙΑ

30 σχόλια:

  1. πρακτωρ θου βου 0009 Ιουλίου 2010 στις 10:31 μ.μ.

    ε αφού είμαι φιλόσοφος εδώ είναι το στέκι μου με το μηδέν και το ένα υπαρξιακές καταστάσεις.
    Ωχ......βλέπω πως έρχονται ''στενοί συγγενείς'', μέχρις εδώ ήταν.... συνεχίζω την πεζή καθημερινότητα,,,, ες αύριον τα σπουδαία.

    ''Σώκρατες'' ο μικρότερος, τελευταίος και καταιδρωμένος (που λέγαμε στο σχολειό)....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. πΡΟς ΘΟΥΒΟΥ...
    να είσαι καλά αγαπημένο μου...
    Θα σε περιμένω αύριο το πρωί για καφέ και φιλοσοφία!
    Καλό ξημέρωμα!
    Είχα την ιδέα ότι ήσουνα νεαρός από ένα άλλο Ιστολόγιο...μάλλον έκανα λάθος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Σαλογραία μας , ο Μακρύς Γυαλός έχει πάντα κόσμο, γιατί παρόλο που υπάρχουν δεκάδες άλλες παραλίες το ίδιο όμορφες, αυτός έχει σχεδόν πάντα νερά κρυστάλλινα, λόγω ύπαρξης υπόγειων ρευμάτων, που ανελλιπώς τον καθαρίζουν.

    Βέβαια είναι συχνά παγωμένα τα νερά, αλλά με μικρή προθέρμανση το αντέχεις.

    Μόνο ένας καιρός αν δεν κάνω λάθος τον χαλάει, η όστρια και υπό συνθήκες.
    Από διαφήμιση πάω καλά βλέπω.
    Καμιά αντίρρηση;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Λάμπρο
    χαχα! Βλέπω ο πράκτωρ Θου βου, στα μαρτύρησε όλα...
    Είναι υπέροχη η Κεφαλονιά...ΠΡΑΓΜΑΤΙ!
    Είχα βρεθεί πρόπερσι στον Πόρο.
    Υπέροχα.
    Εφτιαχναν μια αλησμόνητη πίτσα στην πλατεία του Πόρου...τι να σου λέω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Α , ο πράκτωρ Θουβούκος 000 που δεν έχει κάνει ούτε ένα μπάνιο ακόμη, αλλά δεν τον νοιάζει καθώς λέει. Κολυμπάει σε άλλα πελάγη προς το παρόν. Ας είναι. Θα δείξει....
    Α τον βλέπω να τρώει παγωτό, μετά απο καιρό και λίγο υγείας με μαστίχα και να μουρμουράει πως θα παχύνει και θα χάσει τη χάρη και τη Χάρη ..........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Λάμπρο μου
    συχνά οσοι διαθέτουν τη θάλασσα στα πόδια τους, δεν κάνουν μπάνιο, επειδή ξέρουν ότι ανά πάσα ώρα μπορούν να το έχουν.

    Η στέρηση, τρέφει την επιθυμία.

    Προσωπικά, τα ψιλοσιχάθηκα τα μπάνια, όταν ενώ ήμουν μαθήτρια στο λύκειο, ήρθε ένα ζιζάνιο της ηλικίας μου, ο Βαγγέλης- παρατσούκλι "η Μαρίτσα η λαδωμένη"- και με πάτωσε με μανία, από το κεφάλι προς τα κάτω μέσα στο νερό...έβλεπα τις μπουρμπουλήθρες να ανεβαίνουν- ασφυξία- νόμισα ότι έφτασε η τελευταία μου ώρα, Θε μου Θέ μου...να μένει το θαλάσσιο σπορ..να μένει...απολαύστε εσείς τις βουτιές σας, εγώ προτιμώ να σας κάνω χάζι!

    :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Να ευγνωμονείς τον Βαγγέλη που εξ αιτίας του βίωσες την παρ ολίγο πρόωρη αποδημία σου, με τα επακόλουθά της και θα γλύτωνες και απο μας, γι αυτό το κανε το παιδί ...........
    λ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  8. Χαχαχα!
    πράγματι, όλα τα γεγονότα, συμβαίνουν για κάποιους καλούς λόγους...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. πρακτωρ θου βου 00010 Ιουλίου 2010 στις 10:36 μ.μ.

    ¨Η εμείς απο τη Σαλογραία ρε Λάμπρο, αυτό που το πας ....μη γένοιτο , μη γένοιτο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Η εμείς απο τη Σαλογραία ρε Λάμπρο, αυτό που το πας ....μη γένοιτο , μη γένοιτο.
    ΘΟΥΒΟΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ναι, ναι...δεν κάνει να γλιτώσετε από μένα...δε θα χει...σασπένς η ζωή σας, ξανά χαχα...
    :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καλησπερίζω τον αγαπημένο μου πρακτοράκο(έχουμε εντρυφήσει σε χάρες και παγωτά καϊμάκια-του καημού δηλ. απο το αλλο Ιστολόγιο)και στέλνω αύρα θαλασσινή κι αρμύρα γλυκόπικρη και σε σένα Σαλογραιίτσα μου κι όλοι θα ζήσουμε,εσύ μου το πες,βρεγμένοι και στεγνοί,ακόμα κι εγώ που τα'χω κάνει μούσκεμα...
    Φιλιά-Στ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ΣΤ.αγαπημένο μου
    εφόσον είσαι δίπλα στο κύμα...το μούσκεμα, είναι παραπάνω από βέβαιο!
    :-)
    Και άλλοι φίλοι παραθερίζουν στην Πάρο...
    Ας ευχαριστούμε αδιαλείπτως για τα άπειρα δώρα που μας δίδονται...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. πράκτωρ θου βου 00011 Ιουλίου 2010 στις 12:12 π.μ.

    Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καλησπερίζω Στ. μου = Στέλα μου, με ένα λάμδα δηλαδή, ή κάτι άλλο ?
    Συγγνώμη , αλλά δεν έχω περίσσεμα φαιάς... για τέτοιους γρίφους παιδάκια μου καλά.

    Σαλογραία μου , λες γι αυτό να πεθυμούμε τον Παράδεισο επειδή τον χάσαμε; Δηλαδή αν τον βρούμε να τον χάσουμε για να τον πεθυμήσουμε , τι λες ;
    Αλλά να με περάσεις και για τζόβενο πως να το πάρω τώρα.........

    Παιδάκια μου καλά, καληνυχτίζω κιόλας, γιατί έχει πρωινό ξύπνημα, να πάμε για τροφοδοσία....
    Πρώτα ο Θεός, τα λέμε αύριο μ.μ.
    ΠΡΑΚΤΩΡ ΘΟΥΒΟΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ναι, ναι...να πούμε τα πατερημά μας και να κοιμηθούμε γιατί αύριο πρέπει να πάμε για Τροφοδοσία...
    Καλό βράδυ σε όλους...
    Σας ευχαριστώ για την αγάπη να χαιρόμαστε και τη Μέρυλ που είχε γενέθλια...στις δέκα του Ιούλιου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. πράκτωρ θου βου 00011 Ιουλίου 2010 στις 10:34 π.μ.

    η Στρηπ γιόρταζε δηλαδή ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Η Μέρη Λ.
    είναι το αστέρι της Πάτρας αν κατάλαβες Θουβού...
    :-) γράφει εδώ πιο κάτω και ξελιγωτικά ποιήματα για πικρόγλυκα του κουταλιού κεράσματα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ὮΡΑΙΑ ΟΛΑ...
    ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΛΙΟΤ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΑ
    ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΑΤΡΟΣ ΗΜΩΝ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ...

    +ΒΑΣΙΛΕΥ ΟΥΡΑΝΙΕ ΠΑΡΑΚΛΗΤΕ
    Ο ΠΑΝΤΑΧΟΥ ΠΑΡΩΝ
    ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΠΛΗΡΩΝ...
    Ο ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΤΩΝ ΑΓΑΘΩΝ
    ΚΑΙ ΖΩΗΣ ΧΟΡΗΓΟΣ
    ΕΛΘΕ ΚΑΙ ΣΚΗΝΩΣΟΝ ΕΝ ΗΜΙΝ
    ΚΑΙ ΚΑΘΑΡΙΣΟΝ ΗΜΑΣ ΑΠΟ ΠΑΣΗΣ ΚΟΙΛΙΔΟΣ
    ΚΑΙ ΣΩΣΟΝ ΑΓΑΘΕ ΤΑΣ ΨΥΧΑΣ ΗΜΩΝ...
    ΑΜΗΝ+

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. πρακτωρ θου βου 11113 Ιουλίου 2010 στις 1:55 μ.μ.

    Πιστεύω να μου επιτρέψεις να αυτοαναβαθμισθώ απο σήμερα, σε πράκτωρ θου βου 111. Ο Αθανάσιος Βέγγος να με συγχωράει που αποστασιοποιούμαι απο ένα βδελυρό ανύπαρκτο 0 σε 1 .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Μου αρέσουν οι κεφάτοι πράκτορες ειδικά όταν κανει και ζέστη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. πρακτωρ θου βου 11113 Ιουλίου 2010 στις 2:06 μ.μ.

    Α έχω μια καλύτερη ιδέα, να σου γράψει ο φίλος μου ο Λάμπρος, που ανακηρύχθηκε πρόσφατα σε νο1 κρυοαστειάκειας, αλλά απολαμβάνει ασυλίας λόγω ακριβώς καλοκαιριού και ζέστης.
    ¨Οχι ότι είμαι χειρότερος, αλλά τούτος δω είναι άπιαστος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. νΟΜΙΖΑ ΟΤΙ ΟΛΟΙ ΕΙΣΤΕ ΤΟ ΕΝΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΥΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ.
    ΔΕΝ ΕΙΣΤΕ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. πρακτωρ θου βου 11113 Ιουλίου 2010 στις 2:17 μ.μ.

    ''curiosity kills the cat'', μη γένοιτο , μη γένοιτο.
    Τι λένε και οι αγαπημένοι Πατέρες μας;
    Φυλάξου απ την περιέργεια, δεν λένε;
    Υπακοή στους Πατέρες λοιπόν...........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Φιλε ΘΟΥΒΟΥ
    θα σου απαντήσω με την ατάκα που ολο έλεγε ο πεθερός μου στην πεθερά μου τα γράφω στο κείμενο Η ΠΕΘΕΡΑ ΜΟΥ ΚΑΙ Η ΕΛΛΕΙΨΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ:
    -Αφτο άφτο , Βούλααα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. πρακτωρ θου βου 11113 Ιουλίου 2010 στις 2:32 μ.μ.

    Καλόοοοοοοοοοοοο, γέλασα πολύ, αλλά μη μιλάς στου υποψήφιου ''κρεμασμένου'' για σκοινί, γιατί λίγος καιρός έμεινε για να σου γράφω κι εγώ, ''Θαλοαία μου .....'' και πάει λέγοντας.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή