Αντιστέκομαι
όπως οι ελιές της πατρίδας μου, οι σκληρές σαν τα κόκκαλα τ' αντρειωμένου, που τους λείπουν οι μαύρες μαντήλες μονάχα για να μοιάζουν με τις μανάδες μας, που σφηνωμένες γερά στην απόλυτη πέτρα, αδιαφορούν για τις θύελλες, αναπνέουν τις αστραπές και τις κάνουνε μες στους πικρούς τους χυμούς, ειρήνη και φως..
(Νικ.Βρεττάκος)
Email:filikitati@hotmail.com
Ο/Η Κυπριανός Χριστοδουλίδης άφησε ένα νέο σχόλιο για την ανάρτησή σας "Ότι κραταιά ως θάνατος αγάπη...":
ΚΑΛΛΙΣΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ (Κεφάλαια περί προσευχής)
Όπως το της αγάπης είδος τριττόν
Έστιν αγάπη αισθητική, δηλαδή των αισθήσεων προς άττα τινά αισθητά. όρεξις περιπαθής ούσα καταθυμίου τινός, εξ ού και άλογα ζώα πολλάκις τινά αγαπά.
Έστι δε και ετέρα αγάπη ψυχής έφεσις λογική προς τι νομιζόμενον αγαθόν, επιτυχίας είνεκα δια το αγαθόν.
Η μέντοιγε τριττή νοερά μεν εστί, πλήν εκ του Πνεύματος του ζωοποιού. θέλξις υπερφυής ωθεί το καλόν εν καρδία αθελήτως, πυρέσσουσα και ενεργούσα εν τη του άκρου καλού θεωρία, δήλον δε ότι του Θεού. ώσπερ γαρ ου θελήσει ψυχής ο Θεός θεωρείται, καλός και πάντων απειράκις υπέρκαλος, αλλά φύσει. ούτως και ο θείος έρως αυτού, ούμενουν (=όχι βέβαια) θελήσας πυρσεύεται ... και πως ουδείς ανθρώπων κυρίως αγαπήσαι ουδέν των οποιωνούν (=όποιων δήποτε). ούτε μην αυτόν τον Θεόν προ μετοχής του ζωοποιού Πνεύματος, καν αγαπάν οια δήποτε. αλλ΄ ουδέ επίσταται τι εστίν αγάπη τω όντι και η εξ αυτής άφραστος ηδονή εν Χριστώ Ιησού τω Κυρίω ημών.
χριστος Ανεστη!Η αγαπη του θεου θερμη εστι τη φυση...και οταν αμετρως επιπεσει τινι ποιει εκεινην[την ψυχη] εκστατικη.Δια αυτο και τα σημεια αυτης τα αισθητα ειναι να γινεται το προσωπο πυρρον,περιχαρες και το σωμα θερμαινεται.Αφισταται απο αυτου ο φοβος και η αιδως και γινεται ως εκστατικος!!!Η δυναμις η συναγουσα τον νου ,φευγει απ αυτον και ως εκφρων γινεται!!!...Ταυτην την πνευματικην μεθην εμεθυσαν οι Αποστολοι και οι Μαρτυρες και οι μεν ολο τον κοσμο διηλθον κοπιωντες και ονειδιζομενοι...οι δε τα μελη κατακοπτομενοι εξεχεαν τα αιματα αυτων ωσει υδωρ...και τα δυνοτατα πασχοντες...ουκ ολιγορησαν αλλα υπεμειναν και οντες σοφοι ως αφρονες ενομισθησαν.Και αλλοι εν ερημιαις επλανισθησαν και εν ορεσι και εν σπηλαιοις....Ταυτην την ανοιαν αξιωσαι ημας ο θεος φτασαι!!!!!!!!Αγ.Ισαακ ο Συρος-----προσφερω Σαλογραια μου καληνυχτα////πην.
Ο ιερός Νηπτικός πατέρας Πατριάρχης Κάλλιστος αναφέρει ότι υπάρχουν τρία είδη αγάπης.
Το πρώτο είδος είναι η αισθητική αγάπη, προς κάποια αισθητά πράγματα. Την χαρακτηρίζει ο ιερός πατήρ ως "περιπαθή όρεξη καταθυμίου", δηλαδή σφοδρή ευχαρίστηση ή επιθυμία για κάτι και αυτό κάνει τον άνθρωπο να αγαπά τα άλογα ζώα. Με άλλα λόγια, η έντονη επιθυμία για κάτι, το οποίο προφανώς μας λείπει, στρέφει την αγάπη μας προς τα ζώα. Η ανθηρή σημερινή φιλοζωΐα είναι ακριβώς σημάδι ότι κάτι σημαντικό λείπει στον άνθρωπο. Και πέρα από αυτό, στην Ψυχιατρική με τον όρο "καταθυμία" δηλώνεται ιδιάζουσα ανωμαλία του συναισθήματος.
Το δεύτερο είδος της αγάπης είναι η ψυχική αγάπη. Ή "η λογική έφεσις της ψυχής". Είναι όμως προς κάτι νομιζόμενο αγαθό και η αγάπη αυτού του είδους, αποβλέπει στην επιτυχία αυτού που ο άνθρωπος νομίζει αγαθό.
Το τρίτο είδος της αγάπης είναι η νοερά αγάπη, η αγάπη εκ του ζωοποιού Πνεύματος. Την χαρακτηρίζει ο Άγιος πατέρας ως "υπερφυή θέλξη", δηλαδή υπερφυσική εξαιρετική ομορφιά που ωθεί, σπρώχνει, το καλό στην καρδία "αθελήτως". Χωρίς να το θέλει ο άνθρωπος!
Παρένθεση. Ας θυμηθούμε εδώ το : "ο Θεός γάρ εστιν ο ενεργών εν υμίν και το θέλειν και το ενεργείν υπέρ της ευδοκίας". Πότε όμως; Όταν ο Θεός βρει καθαρή την καρδιά του ανθρώπου από κοσμικά πράγματα και μαθήματα, όπως γράφει ο Μ. Βασίλειος.
Τότε πυρέσσουσα και ενεργούσα η καρδία - ο άνθρωπος - οδηγείται στη θεωρία του καλού. Στη θεωρία του Θεού. Διότι όπως χωρίς θελήσει ψυχής αλλά φύσει θεωρείται ο Θεός, έτσι και ο θείος έρωτας αυτού, δεν πυρσεύεται (δεν ανάβει) βέβαια θελητικά.
Παρένθεση. Για να το κάνω περισσότερο κατανοητό αυτό : Το θέλειν και ενεργείν της Αγάπης (Θεού) πυρέσσει και φλέγει την καρδία του ανθρώπου και τότε αυτό γίνεται θέλειν και ενεργείν του ανθρώπου να αγαπάται και να αγαπά τον Θεό (Αγάπη) κατά το "αγαπήσεις Κύριον τον Θεόν σου εξ όλης της καρδίας σου και εξ όλης της ψυχής και τα εξής". Αυτή είναι η "τριττή" νοερά αγάπη.
Και λέει παρακάτω ο Άγιος πατέρας ότι τίποτα δεν μπορεί να αγαπήσει ο άνθρωπος ούτε κι αυτόν ακόμη τον Θεό "προ μετοχής του ζωοποιού Πνεύματος" (πριν να έχει μεθέξει του ζωοποιού Πνεύματος) παρότι μπορεί να ισχυρίζεται ότι αγαπά. Ούτε καν επίσταται ποιά είναι η τω όντι αγάπη και η εξ αυτής "άφραστος ηδονή".
Όπως καταλαβαίνετε αγαπητοί μου, εμείς μπορεί να λέμε με τα τραγουδάκια μας, με τα στιχάκια μας με τα ποιηματάκια μας, ότι αγαπάμε (αφήνω στην άκρη τις εύφημες ηγετικές αγαπολογίες) αλλά είναι φρόνιμο να σκύβουμε κάτω το κεφάλι με ντροπή και οδύνη. Ίσως μας λυπηθεί ο άγιος Θεός και το πανάγιον Πνεύμα να ζεστάνει τις καρδιές μας.
Ο/Η Ανώνυμος άφησε ένα νέο σχόλιο για την ανάρτησή σας "Ότι κραταιά ως θάνατος αγάπη...":
Χριστος Ανεστη και καλημερα σε ολους. Σαλογραια μου πολυ ομορφα μηνυματα τα χθεσινοβραδινα κατα τα αλλα ειμαστε μια ωραια ατμοσφαιρα... Κυπριανε σοφά αυτα που ειπες περι των ειδων αγαπης --και της -απεριφραστου καλλους- αγαπης του θεου!!!ωστοσο σε αυτο το τελευταιο ειδος φτανει μονον οποιος εχει κανει αγωνα να καθαρισει η καρδια του. Αρα λοιπον η σταθερη ανοδικη πορεια προς τον θεο θα φερει και αυτο το αποτελεσμα. Η ΑΛΗΘΙΝΗ ΚΑΙ ΑΔΙΑΣΠΑΣΤΗ ΑΓΑΠΗ ΑΥΞΑΝΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΑ. Ωστοσο το ελεος του θεου αδελφε μου,δεν εξαρταται απο την ανθρωπινη προσπαθεια ''Θα δειξω ελεος σ΄οποιον θελω να ελεησω και θα φανω σπλαχνικος σ΄οποιον θελω να σπλαχνιστω[ρωμ.9 15-18] --διοτι πολλοι ανθρωποι λαικοι αιστανθηκαν αυτην την εφεση της καρδιας για την αγαπη του θεου και ξεκινησαν αγωνα καθαρσεως της ... Επειτα για να εχει κανεις αγαπη του πλησιον θα πρεπει να εχει την ακλονητη πιστη στο θεο οτι εκεινος ειναι δωροδοτης και θα του την δωσει για να την δωσει με την σειρα του στους ανθρωπους. ... Ποια αγαπη θελει ομως ο θεος να εχουμε;
''Ο θεος θελει να εχουμε την τελεια αγαπη,αυτη που προερχεται απο την καθαρη καρδια--την αγαθη συνειδηση--και την ειλικρινη πιστη[τιμ 1,5......ο διαλογος συνεχιζεται...
Πηνελόπη : Επειτα για να εχει κανεις αγαπη του πλησιον θα πρεπει να εχει την ακλονητη πιστη στο θεο οτι εκεινος ειναι δωροδοτης και θα του την δωσει για να την δωσει με την σειρα του στους ανθρωπους. ...
Κυπριανός X : Είναι σωστό αυτό που γράφεις. Θα πρέπει να γίνει αντιληπτό, η αγάπη προς τον Θεό προηγείται και ακολουθεί η αγάπη προς τον πλησίον. Γιατί; Διότι πλησίον και εγγύτατα (θεός εγγίζων εγώ ειμι λέγει κύριος και ουχί θεός πόρρωθεν) στον άνθρωπο είναι πρώτα ο Θεός και μετά ο οιοσδήποτε άλλος. Αν δεν αγαπήσουμε τον Θεό, ούτε τον πλησίον ούτε τίποτα δεν μπορούμε να αγαπήσουμε, αν και θα λέμε ότι αγαπάμε. Αυτό λέει ο πάπας, βρίσκεται όμως μέσα στην αίρεση και αυτό έχει αποτέλεσμα το "ουδέ επίσταται τι εστίν αγάπη τω όντι".
Γιατί φωνάζουμε από το 1923 ότι είναι ανέφικτη η ένωση με τις ψευδαδελφές εκκλησίες; Αν δεν αποκηρύξουν τις πλάνες τους "πεποιήκαμεν ουδέν"
Για να μην υπάρξουν παρεξηγήσεις, να γίνει αυτή η διόρθωση :
Αυτό κάνει ο πάπας με την αγαπολογία του, όλους τους αγαπά, βρίσκεται όμως μέσα στην αίρεση και αυτό έχει αποτέλεσμα το "ουδέ επίσταται τι εστίν αγάπη τω όντι". Ούτε και τον Θεό αγαπά. Ψεύδεται και υποκρίνεται, μαζί του και η φαναριώτικη κουστωδία.
Κυπριανέ ο πάπας έχει δική του τράπεζα στο Βατικανό, αφιερωμένη στο Αγιο Πνεύμα. Οταν την είδα δεν πίστευα στα μάτια μου και ξεράθηκα στα γέλια! Ακου τώρα! Τράπεζα αφιερωμένη στο Αγιο Πνεύμα!!!! δήθεν και να ξεπλένει μαύρο και βρώμικο χρήμα ή να κάνει κατασχέσεις σε οφειλέτες και τους πετάει ξεβράκωτους στο δρόμο. ΤΙ ΑΚΟΥΝΕ ΤΑ ΑΥΤΑΚΙΑ ΜΟΥ, ΚΥΡΙΑ ΜΟΥ, ΚΑΙ ΔΕ ΜΕΤΑΚΟΜΙΖΟΥΝΕ!
Καλημέρα Πηνελόπη!:-) Αν το κείμενο είναι πάνω από ένα αριθμό λέξεων δεν το ανεβάζει και αν δεν το έχεις σώσει, ώστε να το στείλεις σε συνέχειες, μπορεί να το χάσεις...το παθαίνω και γω καμια φορίτσα!
Αγαπητή μου Σαλογραία γράφεις σε κάποιο από τα σχόλια σου περί της «τράπεζας του Αγίου Πνεύματος» εις το Άστυ του Βατικανού. Αυτό το ακούμε τακτικά από τα κανάλια και το διαβάζουμε στον τύπο ότι, το Βατικανό διαθέτει τράπεζα και μάλιστα τράπεζα με την επωνυμία «του Αγίου Πνεύματος». Είναι καθ΄ όσον γνωρίζω -από τακτικές επισκέψεις μου εις Ιταλία και στο Βατικανό- μεγάλο ψεύδος και ανακρίβεια. Αυτή η τράπεζα την οποία έχεις δει επήρε το όνομά της από την ομώνυμη περιοχή, από παρακείμενο Ναό, και ανήκει στο Ιταλικό κράτος και όχι εις το Βατικανό. Το Άστυ του Βατικανού ως γνωστό διακινεί τις χρηματικές του συναλλαγές με ένα είδος τραπεζικού ινστιτούτου, που εδρεύει εντός της πόλεως και όχι από την τράπεζα του Ιταλικού κράτους με την ανωτέρω επωνυμία. Να είσαι πάντα πλημυρισμένη από την χαρά της Αναστάσεως του Χριστού μας.
Αναστάσιε, περιστεράκι μου Χριστός Ανέστη και ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΡΑΠΕΖΕΣ!
Για μεγαλύτερη ενημέρωση επί του ζητήματος θα συνιστούσα αν μπορούσε κάποιος να ανατρέξει στην ιστορία του Μετοχικού Κεφαλαίου της εν λόγω Τράπεζας του Αγίου Πνεύματος(Banco di Santo Spirito).
Η Τράπεζα του Αγίου Πνεύματος, ιδρύθηκε στις 13 Δεκεμβρίου του 1605 από τον πάπα Παύλο τον Ε της οικογενείας των Μποργκέζε, και έκτοτε ήταν υπό τον ΠΛΗΡΗ ΕΛΕΓΧΟ ΤΩΝ ΠΑΠΩΝ, ΜΕΧΡΙ τη συγχώνευσή της το 2002 και ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Ο ΠΑΠΑΣ ΝΑ ΕΧΕΙ -ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ- ΜΕΡΙΔΙΟ ΤΩΝ ΜΕΤΟΧΩΝ.
Από το 2002 Η Τράπεζα του Αγίου Πνεύματος ΕΧΕΙ ΣΥΓΧΩΝΕΥΤΕΙ ΜΑΖΙ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ στη Banca di Roma
(ΟΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ επί του καυτού θέματος, ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ: HANDBOOK OF THE HISTORY OF EUROPIAN BANKS, EUROPIAN ASSOCIATION FOR BANKING HISTORY 1994,σελίδα 640)
ΤΕΛΙΚΑ,η Τράπεζα του Αγίου Πνεύματος ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ Ως ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΟΝΟΜΑ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΑΠΟ ΤΟ 2002(περίπου τότε την είχα δει στην Ιταλία) ΠΟΝΗΡΕΨΑΝΕ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΠΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΚΡΥΒΟΥΝΕ ΤΑ ΧΟΝΤΡΑ ΛΕΦΤΟΥΔΑΚΙΑ ΤΟΥΣ, προκειμένου ΝΑ ΜΗ ΔΙΑΟΛΙΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΠΙΣΤΟΙ -ΟΙ ΑΓΑΘΟΒΙΟΛΗΔΕΣ- ΠΟΥ ΕΠΑΨΑΝ ΝΑ ΘΕΩΡΟΥΝ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ ΥΠΕΡΑΝΩ ΥΠΟΨΙΑΣ ΑΠΟ ΤΑ ΡΑΣΟΦΟΡΑ ΛΑΜΟΓΙΑ (ΕΥΤΥΧΩΣ, ΑΚΟΜΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ρασοφόρων φωτεινές ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ)
-Τι σχέση έχουν, Χριστούλη μου, τα δάνεια με τόκους, οι κατασχέσεις σε περίπτωση αδυναμίας πληρωμής- με το Άγιο Πνεύμα; Για Ονομααα!
Θα ήταν ευχής έργον να αφήσουν το ΥΠΟΜΟΝΕΤΙΚΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ στην ησυχία του!
Πηνελόπη μου Έχω μια αγάπη μεγάλη στην Άλήθεια, χάριν της οποίας, πολλά χρόνια τώρα, ΜΟΥ κάνω εξαιρετικά δύσκολη τη ζωή. Βλέπεις ο Κύριος έδωσε τη χάρη να ζω με τον κόπο των ...χειρών μου, και όχι με τις ελεημοσύνες των παπάδων...έτσι...μπορώ να έχω το θάρρος και να σκέφτομαι μεγαλόφωνα, χωρίς να με νοιάζει αν οι παπάδες θα με μισήσουν.
Φίλος ο Πλάτων, Φιλτάτη δε η Αλήθεια...
Δεν ξέρω- αν ήμουν εξαρτημένη οικονομικά- αν θα είχα το ίδιο θάρρος, γι αυτό δε θεωρώ, ότι είναι τίποτα σπουδαίο, αυτό το ελάχιστο σθένος και η ανιδιοτέλεια που μπορώ να δείχνω...
Ο Κύριος μόνο γνωρίζει...στη μέρα της Κρίσης και γω θα το μάθω...
Ο/Η Κυπριανός Χριστοδουλίδης άφησε ένα νέο σχόλιο για την ανάρτησή σας "Ότι κραταιά ως θάνατος αγάπη...":
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΑΛΛΙΣΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ (Κεφάλαια περί προσευχής)
Όπως το της αγάπης είδος τριττόν
Έστιν αγάπη αισθητική, δηλαδή των αισθήσεων προς άττα τινά αισθητά. όρεξις περιπαθής ούσα καταθυμίου τινός, εξ ού και άλογα ζώα πολλάκις τινά αγαπά.
Έστι δε και ετέρα αγάπη ψυχής έφεσις λογική προς τι νομιζόμενον αγαθόν, επιτυχίας είνεκα δια το αγαθόν.
Η μέντοιγε τριττή νοερά μεν εστί, πλήν εκ του Πνεύματος του ζωοποιού. θέλξις υπερφυής ωθεί το καλόν εν καρδία αθελήτως, πυρέσσουσα και ενεργούσα εν τη του άκρου καλού θεωρία, δήλον δε ότι του Θεού. ώσπερ γαρ ου θελήσει ψυχής ο Θεός θεωρείται, καλός και πάντων απειράκις υπέρκαλος, αλλά φύσει. ούτως και ο θείος έρως αυτού, ούμενουν (=όχι βέβαια) θελήσας πυρσεύεται ... και πως ουδείς ανθρώπων κυρίως αγαπήσαι ουδέν των οποιωνούν (=όποιων δήποτε). ούτε μην αυτόν τον Θεόν προ μετοχής του ζωοποιού Πνεύματος, καν αγαπάν οια δήποτε. αλλ΄ ουδέ επίσταται τι εστίν αγάπη τω όντι και η εξ αυτής άφραστος ηδονή εν Χριστώ Ιησού τω Κυρίω ημών.
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ+
ΑπάντησηΔιαγραφήΜΙΑ ΧΑΖΗ ΚΑΙ ΑΓΡΑΜΜΑΤΗ ΣΑΣ ΠΑΡΑΚΑΛΕΙ
ΝΑ ΜΕΤΑΦΡΑΣΕΤΕ Τ'ΑΡΧΑΙΑ....
ΠΛΗΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖ!!!
ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΤΑ ΚΑΤΑΛΑΒΩ ΟΛΑ,,,,
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΣΑΣ ΠΟΛΛΑΚΙΣ!!!
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ+
ΑπάντησηΔιαγραφήποίημα ΜΙΑΣ αγαπήμενης ποιήτριας
"να μου δάνειζες τώρα μιάΝ ΑΓάΠΗ...
ΓΙΑ 2-3 ΜΕΡΕΣ...
ΘΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΡΕΨΩ ΑΘΙΚΤΗ...
...ΚΑΙ ΝΑ ΜΕΘΥΣΩ
...............ΚΑΙ Ν'ΑΠΛΩΘΩ ΠΑΝΩ ΤΗΣ...
ΜΗ ΦΟΒΑΣΑΙ ....
ΤΟ ΑΙΩΝΙΟ ΣΤΗΝ ΑΓΑΠΗ...μενει....
φιλιά Αναστάσιμα.
Αγγελικη+
Κυπριανέ
ΑπάντησηΔιαγραφήπές μια περίληψη στην κοπέλα, τι λέει το κείμενο που μας έστειλες!
http://www.youtube.com/watch?v=w3nbD8RiHso&feature=related
ΑπάντησηΔιαγραφήakouste to!
ΚΑΙ ΣΑΛΟΟΟΟΟ!
ΣΥΓΝΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΜΗ
ΠΟΛΥ ΑΠΛΩΘΗΚΕ ΤΟ ΠΟΙΗΜΑ...
ΑΛΛΙΩΣ ΤΟ ΕΓΡΑΨΑ...ΑΛΛΙΩΣ ΒΓΗΚΕ ΣΤΑ ΚΕΝΑ!!!
ΣΥΓΝΩΜΗ.
Α+
χριστος Ανεστη!Η αγαπη του θεου θερμη εστι τη φυση...και οταν αμετρως επιπεσει τινι ποιει εκεινην[την ψυχη] εκστατικη.Δια αυτο και τα σημεια αυτης τα αισθητα ειναι να γινεται το προσωπο πυρρον,περιχαρες και το σωμα θερμαινεται.Αφισταται απο αυτου ο φοβος και η αιδως και γινεται ως εκστατικος!!!Η δυναμις η συναγουσα τον νου ,φευγει απ αυτον και ως εκφρων γινεται!!!...Ταυτην την πνευματικην μεθην εμεθυσαν οι Αποστολοι και οι Μαρτυρες και οι μεν ολο τον κοσμο διηλθον κοπιωντες και ονειδιζομενοι...οι δε τα μελη κατακοπτομενοι εξεχεαν τα αιματα αυτων ωσει υδωρ...και τα δυνοτατα πασχοντες...ουκ ολιγορησαν αλλα υπεμειναν και οντες σοφοι ως αφρονες ενομισθησαν.Και αλλοι εν ερημιαις επλανισθησαν και εν ορεσι και εν σπηλαιοις....Ταυτην την ανοιαν αξιωσαι ημας ο θεος φτασαι!!!!!!!!Αγ.Ισαακ ο Συρος-----προσφερω Σαλογραια μου καληνυχτα////πην.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ ιερός Νηπτικός πατέρας Πατριάρχης Κάλλιστος αναφέρει ότι υπάρχουν τρία είδη αγάπης.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο πρώτο είδος είναι η αισθητική αγάπη, προς κάποια αισθητά πράγματα. Την χαρακτηρίζει ο ιερός πατήρ ως "περιπαθή όρεξη καταθυμίου", δηλαδή σφοδρή ευχαρίστηση ή επιθυμία για κάτι και αυτό κάνει τον άνθρωπο να αγαπά τα άλογα ζώα. Με άλλα λόγια, η έντονη επιθυμία για κάτι, το οποίο προφανώς μας λείπει, στρέφει την αγάπη μας προς τα ζώα. Η ανθηρή σημερινή φιλοζωΐα είναι ακριβώς σημάδι ότι κάτι σημαντικό λείπει στον άνθρωπο. Και πέρα από αυτό, στην Ψυχιατρική με τον όρο "καταθυμία" δηλώνεται ιδιάζουσα ανωμαλία του συναισθήματος.
Το δεύτερο είδος της αγάπης είναι η ψυχική αγάπη. Ή "η λογική έφεσις της ψυχής". Είναι όμως προς κάτι νομιζόμενο αγαθό και η αγάπη αυτού του είδους, αποβλέπει στην επιτυχία αυτού που ο άνθρωπος νομίζει αγαθό.
Το τρίτο είδος της αγάπης είναι η νοερά αγάπη, η αγάπη εκ του ζωοποιού Πνεύματος. Την χαρακτηρίζει ο Άγιος πατέρας ως "υπερφυή θέλξη", δηλαδή υπερφυσική εξαιρετική ομορφιά που ωθεί, σπρώχνει, το καλό στην καρδία "αθελήτως". Χωρίς να το θέλει ο άνθρωπος!
Παρένθεση. Ας θυμηθούμε εδώ το : "ο Θεός γάρ εστιν ο ενεργών εν υμίν και το θέλειν και το ενεργείν υπέρ της ευδοκίας". Πότε όμως; Όταν ο Θεός βρει καθαρή την καρδιά του ανθρώπου από κοσμικά πράγματα και μαθήματα, όπως γράφει ο Μ. Βασίλειος.
Τότε πυρέσσουσα και ενεργούσα η καρδία - ο άνθρωπος - οδηγείται στη θεωρία του καλού. Στη θεωρία του Θεού. Διότι όπως χωρίς θελήσει ψυχής αλλά φύσει θεωρείται ο Θεός, έτσι και ο θείος έρωτας αυτού, δεν πυρσεύεται (δεν ανάβει) βέβαια θελητικά.
Παρένθεση. Για να το κάνω περισσότερο κατανοητό αυτό : Το θέλειν και ενεργείν της Αγάπης (Θεού) πυρέσσει και φλέγει την καρδία του ανθρώπου και τότε αυτό γίνεται θέλειν και ενεργείν του ανθρώπου να αγαπάται και να αγαπά τον Θεό (Αγάπη) κατά το "αγαπήσεις Κύριον τον Θεόν σου εξ όλης της καρδίας σου και εξ όλης της ψυχής και τα εξής". Αυτή είναι η "τριττή" νοερά αγάπη.
Και λέει παρακάτω ο Άγιος πατέρας ότι τίποτα δεν μπορεί να αγαπήσει ο άνθρωπος ούτε κι αυτόν ακόμη τον Θεό "προ μετοχής του ζωοποιού Πνεύματος" (πριν να έχει μεθέξει του ζωοποιού Πνεύματος) παρότι μπορεί να ισχυρίζεται ότι αγαπά. Ούτε καν επίσταται ποιά είναι η τω όντι αγάπη και η εξ αυτής "άφραστος ηδονή".
Όπως καταλαβαίνετε αγαπητοί μου, εμείς μπορεί να λέμε με τα τραγουδάκια μας, με τα στιχάκια μας με τα ποιηματάκια μας, ότι αγαπάμε (αφήνω στην άκρη τις εύφημες ηγετικές αγαπολογίες) αλλά είναι φρόνιμο να σκύβουμε κάτω το κεφάλι με ντροπή και οδύνη. Ίσως μας λυπηθεί ο άγιος Θεός και το πανάγιον Πνεύμα να ζεστάνει τις καρδιές μας.
Κυπριανέ
ΑπάντησηΔιαγραφήΕντάξει με την ανάλυση, τα κατάλαβα, αλλά...και η μελοποίηση του Ασματος Ασμάτων από το Χατζιδάκη είναι ΑΠΑΙΧΤΗΗΗΗ!
Καλό ξημέρωμα λατρεμένα μου αυτού του μπλογκακιού...
Θυμάμαι κάτι στίχους που διάβασα κάποτε, δεν ξέρω ποιος τους έγραψε:
-Αν δε σε αγγίξει το φτερό του κόρακα, δεν αξίζει να πεθάνεις.
Το φτερό του κόρακα, είναι η αγάπη!
Ήταν ωραίο σήμερα το πάρτυ!
:-)
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΣΑΣ ΠΟΛΛΑΝ
ΑπάντησηΔιαγραφήΔΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗΝ/ΕΡΜΗΝΙΑΝ ΑΝΑΛΥΣΗΝ ΚΑΙ ΟΛΑ ΓΕΝΙΚΩΣ ΤΑ ΓΡΑΠΤΑ!!!
+ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΜΑΣ.
Α+
Ο/Η Ανώνυμος άφησε ένα νέο σχόλιο για την ανάρτησή σας "Ότι κραταιά ως θάνατος αγάπη...":
ΑπάντησηΔιαγραφήΧριστος Ανεστη και καλημερα σε ολους.
Σαλογραια μου πολυ ομορφα μηνυματα τα χθεσινοβραδινα κατα τα αλλα ειμαστε μια ωραια ατμοσφαιρα...
Κυπριανε σοφά αυτα που ειπες περι των ειδων αγαπης --και της -απεριφραστου καλλους- αγαπης του θεου!!!ωστοσο σε αυτο το τελευταιο ειδος φτανει μονον οποιος εχει κανει αγωνα να καθαρισει η καρδια του.
Αρα λοιπον η σταθερη ανοδικη πορεια προς τον θεο θα φερει και αυτο το αποτελεσμα.
Η ΑΛΗΘΙΝΗ ΚΑΙ ΑΔΙΑΣΠΑΣΤΗ ΑΓΑΠΗ ΑΥΞΑΝΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΤΕΛΕΙΟΤΗΤΑ.
Ωστοσο το ελεος του θεου αδελφε μου,δεν εξαρταται απο την ανθρωπινη προσπαθεια ''Θα δειξω ελεος σ΄οποιον θελω να ελεησω και θα φανω σπλαχνικος σ΄οποιον θελω να σπλαχνιστω[ρωμ.9 15-18] --διοτι πολλοι ανθρωποι λαικοι αιστανθηκαν αυτην την εφεση της καρδιας για την αγαπη του θεου και ξεκινησαν αγωνα καθαρσεως της ...
Επειτα για να εχει κανεις αγαπη του πλησιον θα πρεπει να εχει την ακλονητη πιστη στο θεο οτι εκεινος ειναι δωροδοτης και θα του την δωσει για να την δωσει με την σειρα του στους ανθρωπους. ...
Ποια αγαπη θελει ομως ο θεος να εχουμε;
''Ο θεος θελει να εχουμε την τελεια αγαπη,αυτη που προερχεται απο την καθαρη καρδια--την αγαθη συνειδηση--και την ειλικρινη πιστη[τιμ 1,5......ο διαλογος συνεχιζεται...
Πηνελόπη
Πηνελόπη : Επειτα για να εχει κανεις αγαπη του πλησιον θα πρεπει να εχει την ακλονητη πιστη στο θεο οτι εκεινος ειναι δωροδοτης και θα του την δωσει για να την δωσει με την σειρα του στους ανθρωπους. ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚυπριανός X : Είναι σωστό αυτό που γράφεις. Θα πρέπει να γίνει αντιληπτό, η αγάπη προς τον Θεό προηγείται και ακολουθεί η αγάπη προς τον πλησίον. Γιατί; Διότι πλησίον και εγγύτατα (θεός εγγίζων εγώ ειμι λέγει κύριος και ουχί θεός πόρρωθεν) στον άνθρωπο είναι πρώτα ο Θεός και μετά ο οιοσδήποτε άλλος. Αν δεν αγαπήσουμε τον Θεό, ούτε τον πλησίον ούτε τίποτα δεν μπορούμε να αγαπήσουμε, αν και θα λέμε ότι αγαπάμε. Αυτό λέει ο πάπας, βρίσκεται όμως μέσα στην αίρεση και αυτό έχει αποτέλεσμα το "ουδέ επίσταται τι εστίν αγάπη τω όντι".
Γιατί φωνάζουμε από το 1923 ότι είναι ανέφικτη η ένωση με τις ψευδαδελφές εκκλησίες; Αν δεν αποκηρύξουν τις πλάνες τους "πεποιήκαμεν ουδέν"
Για να μην υπάρξουν παρεξηγήσεις, να γίνει αυτή η διόρθωση :
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό κάνει ο πάπας με την αγαπολογία του, όλους τους αγαπά, βρίσκεται όμως μέσα στην αίρεση και αυτό έχει αποτέλεσμα το "ουδέ επίσταται τι εστίν αγάπη τω όντι". Ούτε και τον Θεό αγαπά. Ψεύδεται και υποκρίνεται, μαζί του και η φαναριώτικη κουστωδία.
Κυπριανέ
ΑπάντησηΔιαγραφήο πάπας έχει δική του τράπεζα στο Βατικανό, αφιερωμένη στο Αγιο Πνεύμα.
Οταν την είδα δεν πίστευα στα μάτια μου και ξεράθηκα στα γέλια!
Ακου τώρα!
Τράπεζα αφιερωμένη στο Αγιο Πνεύμα!!!! δήθεν και να ξεπλένει μαύρο και βρώμικο χρήμα ή να κάνει κατασχέσεις σε οφειλέτες και τους πετάει ξεβράκωτους στο δρόμο.
ΤΙ ΑΚΟΥΝΕ ΤΑ ΑΥΤΑΚΙΑ ΜΟΥ, ΚΥΡΙΑ ΜΟΥ, ΚΑΙ ΔΕ ΜΕΤΑΚΟΜΙΖΟΥΝΕ!
καλημερα αγαπητη μου Σαλογραια και χριστος Ανεστη ειχα στειλει ενα κειμενο και απορριφθηκε γνωριζεις τιποτα για αυτο;---πην.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλημέρα Πηνελόπη!:-)
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν το κείμενο είναι πάνω από ένα αριθμό λέξεων δεν το ανεβάζει και αν δεν το έχεις σώσει, ώστε να το στείλεις σε συνέχειες, μπορεί να το χάσεις...το παθαίνω και γω καμια φορίτσα!
Αγαπητή μου Σαλογραία γράφεις σε κάποιο από τα σχόλια σου περί της «τράπεζας του Αγίου Πνεύματος» εις το Άστυ του Βατικανού. Αυτό το ακούμε τακτικά από τα κανάλια και το διαβάζουμε στον τύπο ότι, το Βατικανό διαθέτει τράπεζα και μάλιστα τράπεζα με την επωνυμία «του Αγίου Πνεύματος». Είναι καθ΄ όσον γνωρίζω -από τακτικές επισκέψεις μου εις Ιταλία και στο Βατικανό- μεγάλο ψεύδος και ανακρίβεια. Αυτή η τράπεζα την οποία έχεις δει επήρε το όνομά της από την ομώνυμη περιοχή, από παρακείμενο Ναό, και ανήκει στο Ιταλικό κράτος και όχι εις το Βατικανό. Το Άστυ του Βατικανού ως γνωστό διακινεί τις χρηματικές του συναλλαγές με ένα είδος τραπεζικού ινστιτούτου, που εδρεύει εντός της πόλεως και όχι από την τράπεζα του Ιταλικού κράτους με την ανωτέρω επωνυμία.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα είσαι πάντα πλημυρισμένη από την χαρά της Αναστάσεως του Χριστού μας.
Αναστάσιε, περιστεράκι μου
ΑπάντησηΔιαγραφήΧριστός Ανέστη και ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΡΑΠΕΖΕΣ!
Για μεγαλύτερη ενημέρωση επί του ζητήματος θα συνιστούσα αν μπορούσε κάποιος να ανατρέξει στην ιστορία του Μετοχικού Κεφαλαίου της εν λόγω Τράπεζας του Αγίου Πνεύματος(Banco di Santo Spirito).
Η Τράπεζα του Αγίου Πνεύματος, ιδρύθηκε στις 13 Δεκεμβρίου του 1605 από τον πάπα Παύλο τον Ε της οικογενείας των Μποργκέζε, και έκτοτε ήταν υπό τον ΠΛΗΡΗ ΕΛΕΓΧΟ ΤΩΝ ΠΑΠΩΝ, ΜΕΧΡΙ τη συγχώνευσή της το 2002 και ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Ο ΠΑΠΑΣ ΝΑ ΕΧΕΙ -ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ- ΜΕΡΙΔΙΟ ΤΩΝ ΜΕΤΟΧΩΝ.
Από το 2002 Η Τράπεζα του Αγίου Πνεύματος ΕΧΕΙ ΣΥΓΧΩΝΕΥΤΕΙ ΜΑΖΙ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ στη Banca di Roma
(ΟΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ επί του καυτού θέματος, ΕΙΝΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΓΧΕΙΡΙΔΙΟ:
HANDBOOK OF THE HISTORY OF EUROPIAN BANKS, EUROPIAN ASSOCIATION FOR BANKING HISTORY 1994,σελίδα 640)
ΤΕΛΙΚΑ,η Τράπεζα του Αγίου Πνεύματος
ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ Ως ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΟΝΟΜΑ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΑΠΟ ΤΟ 2002(περίπου τότε την είχα δει στην Ιταλία)
ΠΟΝΗΡΕΨΑΝΕ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΠΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΚΡΥΒΟΥΝΕ ΤΑ ΧΟΝΤΡΑ ΛΕΦΤΟΥΔΑΚΙΑ ΤΟΥΣ,
προκειμένου ΝΑ ΜΗ ΔΙΑΟΛΙΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΠΙΣΤΟΙ -ΟΙ ΑΓΑΘΟΒΙΟΛΗΔΕΣ- ΠΟΥ ΕΠΑΨΑΝ ΝΑ ΘΕΩΡΟΥΝ ΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ
ΥΠΕΡΑΝΩ ΥΠΟΨΙΑΣ ΑΠΟ ΤΑ ΡΑΣΟΦΟΡΑ ΛΑΜΟΓΙΑ
(ΕΥΤΥΧΩΣ, ΑΚΟΜΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ρασοφόρων φωτεινές ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ)
-Τι σχέση έχουν, Χριστούλη μου, τα δάνεια με τόκους, οι κατασχέσεις σε περίπτωση αδυναμίας πληρωμής- με το Άγιο Πνεύμα;
Για Ονομααα!
Θα ήταν ευχής έργον να αφήσουν το ΥΠΟΜΟΝΕΤΙΚΟ ΑΓΙΟ ΠΝΕΥΜΑ στην ησυχία του!
Αγεια σου Σαλογραια μου...η ωρα μου να σε τιμησω...πηνελοπη--
ΑπάντησηΔιαγραφήΠηνελόπη μου
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχω μια αγάπη μεγάλη στην Άλήθεια, χάριν της οποίας, πολλά χρόνια τώρα, ΜΟΥ κάνω εξαιρετικά δύσκολη τη ζωή.
Βλέπεις ο Κύριος έδωσε τη χάρη να ζω με τον κόπο των ...χειρών μου, και όχι με τις ελεημοσύνες των παπάδων...έτσι...μπορώ να έχω το θάρρος και να σκέφτομαι μεγαλόφωνα, χωρίς να με νοιάζει αν οι παπάδες θα με μισήσουν.
Φίλος ο Πλάτων, Φιλτάτη δε η Αλήθεια...
Δεν ξέρω- αν ήμουν εξαρτημένη οικονομικά- αν θα είχα το ίδιο θάρρος, γι αυτό δε θεωρώ, ότι είναι τίποτα σπουδαίο, αυτό το ελάχιστο σθένος και η ανιδιοτέλεια που μπορώ να δείχνω...
Ο Κύριος μόνο γνωρίζει...στη μέρα της Κρίσης και γω θα το μάθω...