Τα σχόλια που ακολουθούν είναι απο την ιστοσελίδα του Κυπριανού Χριστοδουλίδη
http://kyprianoscy.blogspot.com/search?updated-max=2009-07-29T23%3A45%3A00-07%3A00&max-results=10
Με την ευγενική του άδεια τα παραθέτω.
Ευανθία η Σαλογραία είπε...
To έχω ξαναπεί αλλά δεν θα βαρεθώ να το επαναλαμβάνω, σε όλους εσάς που καλώς μαλλιοτραβιέστε για το θέμα της αίρεσης.
Θα το διατυπώσω, απλά, με τη γήινη λογική της καθημερινής γυναίκας:
Οι άνθρωποι διολισθαίνουν ή και επιμένουν στην αίρεση διότι ΔΕΝ καταλαβαίνουν τι ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ(ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ) έχει η αίρεση στον ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟ τους βίο.
Οταν κάποιος αυτή την απορία τους την κάνει...νιανιά, τουτέστιν τους την αναλύσει στο μη περαιτέρω, τότε υπάρχει μια ελπίδα ενδιαφέροντος, για το ζήτημα...
Προς το παρόν, πάντως, εγώ τέτοιον αναλυτή δεν συνάντησα άλλον, απο τον αμερικάνο ψυχίατρο Σκοτ Πεκ -στο πολύ ενδιαφέρον βιβλίο του με αναλύσεις και για την αίρεση και με τίτλο Ο ΔΡΟΜΟΣ Ο ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΤΑΞΙΔΕΜΕΝΟΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ..
Το να βγαίνουν παπάδες, δεσποτάδες , λαικοί σε άμβωνες και να κραυγάζουν ότι η ΑΙΡΕΣΗ είναι ΚΑΚΟ, χωρίς να μου ΕΞΗΓΟΥΝΕ ΚΑΤΑΛΕΠΤΩΣ, τις ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ επιπτώσεις της, στον καθημερινό μου βίο και στις σχέσεις μου με τον εαυτό μου και τους άλλους, ε σου λέω ότι μου είναι ΑΔΙΑΦΟΡΟ.
Και στο δηλώνει πρόσωπο που έχει μεγάλο αγώνα αντιαιρετικό στη ζωή του, και όχι κάποιος κακοπροαίρετος.
Ομως αυτούς που φ α ί ν ο ν τ α ι κακοπροαίρετοι, προσωπικά, τους κατανοώ
α π ο λ ύ τ ω ς!
28 Ιούλιος 2009 10:14 μμ
Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...
Σαλογραία : Οι άνθρωποι διολισθαίνουν ή και επιμένουν στην αίρεση διότι ΔΕΝ καταλαβαίνουν τι επιπτώσεις έχει η αίρεση στον ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟ τους βίο.
Ε,τότε,αφού δεν το λες εσύ ας το γράψω εγώ. Οι επιπτώσεις είναι να γίνουμε από κοινωνία ανθρώπων,κοινωνία της ζούγκλας. Και όταν μας βρίσκει το κακό,να παρακαλούμε το Θεό να βρει το κακό - χειρότερο από το δικό μας - κάποιο συνάνθρωπό μας για, να ζήσουμε εμείς κι εκείνος να φύγει με την ευλογία του Κυρίου.
Αυτή είναι η μια περίπτωση,για εκείνους που βάζουν στη ζωή τους μέσα τη φαντασία του Θεού. Στην άλλη περίπτωση όπου φαντασιώσεις δεν έχουμε,ο άνθρωπος που είναι ανίκανος να γευθεί τις ηδονές τις ζωής (: να ζει για τη ζωή) και δεν φαίνεται να έχει "αρτίωση" των ψυχοσωματικών του λειτουργιών,είναι καλύτερο να παραδίδει στη ζωή (:στους γιατρούς) τα όργανα, που πλέον του είναι άχρηστα. Κι έτσι, να επιστρέφει στην "αφάνταστη" άψυχη συμπαντική σκόνη.Όθεν και προήλθε.
Όπως καταλαβαίνεις,είτε με φαντασία είτε χωρίς φαντασία,το αποτέλεσμα είναι το ίδιο.Στη μεν πρώτη περίπτωση ο φανταζόμενος Θεός σκοτώνει έναν άνθρωπο για να ζήσει ένας άλλος,στη δεύτερη δε περίπτωση, η ζωή σκοτώνει έναν ανίσχυρο για να ζήσει ένας ισχυρότερος,σύμφωνα με τους νόμους της φυσικής επιλογής.
Ζούγκλα η υπόθεση μ΄ άλλα λόγια.
28 Ιούλιος 2009 11:53 μμ
Σαλογραια είπε...
Θέλω πιο συγκεκριμένες τοποθετήσεις.
Ας πούμε τι θα πάθω αν πιστεύω ότι ο Χριστός ήταν Κτίσμα και όχι το Δεύτερο πρόσωπο της Παναγίας Τριάδος;
Τι θα πάθω αν υιοθετήσω το Φιλιόκβε; Συγκεκριμένα! Οχι αόριστα, του στυλ θα γίνουμε κακοι άνθρωποι. Αυτό δεν πείθει τους νέους, ούτε τους κουλτουριάρηδες...γέρους!
29 Ιούλιος 2009 12:15 πμ
Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...
Θα ξαναγίνεις ειδωλολάτρης,αν το θέλεις πιο "λιανά".Μη μου γράψεις πάλι για περισσότερο συγκεκριμένη απάντηση.
29 Ιούλιος 2009 12:19 πμ
Σαλογραια είπε...
Δεν είναι αρκετά καλή αυτή η απάντηση για τους νέους ανθρώπους.
Δεν πείθονται με αοριστολογίες.
Θέλουν συγκεκριμένα πράγματα.
Η Θεολογία δεν είναι μπουλσιτάρισμα όπως η Φιλολογία
(και ας με συχωρέσουν κάποιοι θιγόμενοι παλιο φιλόλογοι που έλεγε και κάποιος κακεντρεχής πεθερός που ξέρω...)
Η θεολογία είναι ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ με εξαιρετικά συγκεκριμένες πρακτικές όπως και η ιατρική.
Οι νέοι θέλουν, Ονόματα, διευθύνσεις, τηλέφωνα, αλλιώς σου λένε: Τσάγιααα!
29 Ιούλιος 2009 2:38 πμ
Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...
Σαλογραία :Η θεολογία είναι ΘΕΡΑΠΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ με εξαιρετικά συγκεκριμένες πρακτικές όπως και η ιατρική.
Οι νέοι θέλουν, Ονόματα, διευθύνσεις, τηλέφωνα, αλλισειώς σου λένε: Τσάγιααα!
Σωστά.Εμείς δεν πίνουμε τσάγια.Στην εκκλησία πηγαίνουμε,εξομολογούμαστε και κοινωνούμε. Τον πρακτικό μας βιο τους δείχνουμε και παρακαλούμε το Άγιο Πνεύμα να τα φωτίσει και τη μεσιτεία της Παναγίας και των αγίων επικαλούμαστε. Αυτά είναι τα ονόματα,οι διευθύνσεις και η θεραπευτική αγωγή.
29 Ιούλιος 2009 3:13 πμ
Σαλογραια είπε...
Προσωπικά, πίνω και τσάγια!:-)
Ειδικά προτιμώ αυτό με το άρωμα αμύγδαλου που δυστυχώς μόνο στην Αμερική το έχω πετύχει και έκτοτε με κυνηγάει η μακρινή υπέροχή του ανάμνηση..
Πάνω σε αυτό που λές ότι τους δείχνουμε τον πρακτικό μας βίο, σου λέω ότι δεν επαρκεί, διότι τι είναι ο πρακτικός βίος;
Μια εξωτερική εικόνα.
Ε, λοιπόν, αυτή την εικόνα που μπορεί κάποιος να την θεμελιώνει με εσωτερικές θυσίες μεγάλες, με προθέσεις υπέροχες, την παίρνει ο εξωτερικός παρατηρητής-ο κάθε επηρμένος νεαρούλης-και την αναπλαισιώνει σε ένα τόσο κακό πλαίσιο
ε ρ μ η ν ε ί α ς των προθέσεων του δρώντος υποκειμένου, που σπάει τα κόκκαλα(του δρώντος υποκειμένου)
Ζούμε στην εποχή των Αντι-Λόγων, δεν το χεις καταλάβει;
Κάποτε τα λόγια ήταν λίγα και πολύτιμα σαν μαργαριτάρια.
Τώρα τα λόγια γίναν πολλά σαν πέρλες ψεύτικες που τις πουλάνε γύφτοι στα παζάρια του κόσμου.
Και αυτό ειναι Πόλεμος μέγας για την ψυχή την ευαίσθητη, που έχει απολέσει πια , όλα τα ανθρώπινα στηρίγματά της.
Κοίτα γύρω σου.
Δε βλέπεις τι γίνεται;
Τα παιδιά σου σε καταβαραθρώνουν.
Οι φίλοι σε προδίδουν.
Οι παπάδες σε σταυρώνουν με το κεφάλι ανάποδα και επιχαίρουν.
Ευτυχώς που μας υποστηρίζει ακόμα ο Υπομονετικός, ο Ανεξίκακος Κύριος, ο Αναστημένος μοναδικός μας φίλος και λυτρωτής μας, αυτός που θα κρίνει τα έργα και τα λόγια και τους λογισμούς μας στο τέλος του Χρόνου και όχι νωρίτερα...
29 Ιούλιος 2009 3:26 πμ
Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...
Τα λόγια μου είπες δεν αρκούν.Τώρα μου γράφεις ότι και ο πρακτικός βίος κι αυτός δεν φτάνει.Αλλά μην ξεχνάς ότι ο κάθε άνθρωπος έχει το δικό του αυτεξούσιο.Εμείς ας κάνουμε αυτά που μπορούμε και από κει και,πέρα ο καθένας τη δική "καλήν απολογία" ας προετοιμάζει.
29 Ιούλιος 2009 3:36 πμ
Σαλογραια είπε...
Ναι.
Κάποτε έπρεπε ο καθένας να είναι αγαθός και τίμιος και για την κοινωνία και για την κοινότητα.
Θυμάσαι που όταν ήμασταν μικροί, αδυνατούληδες και χαζοί, μας έλεγαν οι μεγαλύτεροι εκείνη την τρομερή φράση:
-ΤΙ ΘΑ ΠΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ;!
Τροχοπέδη ο λόγος για πολλούς και πολλά, πράγματι.
Τώρα, τα πράγματα είναι σε πλήρη αντιστροφή.
-Μακάρι να πει ο κόσμος!
Και όσο πιο κακά και σκανδαλιστικά πεί ο κόσμος, τόσο πιο πολλά εγκόσμια κέρδη θα μαζευτούν απο τους δημιουργούντες το σκάνδαλο.
Νομίζω ότι ζούμε σε καιρούς χειρότερους απο την εποχή του Νώε, τη διαπίστωση την ακούω και απο πολύ νέα παιδιά και εντυπωσιάζομαι διότι σημαίνει ότι αγγίζει αυτό που λέμε αντικειμενική εκτίμηση των γεγονότων...
Θεωρώ-δεν θα κουραστώ να το δηλώνω- ότι είμαστε σε καιρούς χειρότερους απο τους καιρούς του Νώε, διότι τότε δεν είχε έρθει ο Κύριος, δεν είχαν ακούσει, δεν είχαν δει το Μεγαλείο της Ορθής Πίστεως, οι άνθρωποι.
Και τότε, το πλήθος των πιστών, ήταν ως πρόβατο μη έχον ποιμένα.
Και τώρα η ιστορία επαναλαμβάνεται.
Σπρωγμένη η Ιστορία του Γένους των ανθρώπων, σε ζοφερά άκρα- που δεν ξέρω αν ξαναπαρουσιάστηκαν στο διάβα του Χρόνου.
Επιμένω ότι ο Πειρασμός της Παγκόσμιας Θέασης των Πραγμάτων ότι ειναι ο μεγαλύτερος πειρασμός που αντιμετώπισαν ποτέ οι ψυχές.
Και πλέον, ο καθένας είναι ό,τι είναι και απολογείται μ ο ν ά χ α στο Θεό και στη συνείδησή του.
Το βιώνεις και συ κάθε μέρα.
Οχι μόνο δεν θα σου πει κανείς μπράβο για την όποια εντιμοτητά σου, αλλά θα σε προσφωνήσει ευθέως και ως χαζό και ως βλάκα.
Εξέλιπον εν Ματαιότητι αι ημέραι ημών...ο δε Υπομείνας εις Τέλος, ούτος και σωθήσεται!
29 Ιούλιος 2009 4:04 πμ
Σαλογραια είπε...
Φυλλομέτρησα σήμερα το βιβλίο σου για τις μεταμοσχεύσεις.
Θεωρώ ότι θα έπρεπε να διαβαστεί απο ΟΛΟΥΣ.
Θα το μελετήσω εκτενώς.
Συγχαρητήρια για το σθένος σου.
Συγχαρητήρια πάλιν και πολλάκις.
Πολλάκις επολέμησάν σε εκ νεότητός σου αλλά δεν ηδυνήθησαν να σε καταβάλουν...
Σε ενισχύει ο Κύριος των Δυνάμεων.
Είναι μαζί σου...
Πάντα θα είναι...
5 Αύγουστος 2009 6:24 πμ
Κυπριανός Χριστοδουλίδης είπε...
Ευχαριστώ πολύ.Τα περισσότερα δεν είναι δικά μου.Πιστή αντιγραφή προσπάθησα να κάνω.
Σαλογραία, συμφωνώ απόλυτα με την προσέγγισή σου στο θέμα των αιρέσεων. Πάντως, επειδή είπες ότι στον ελλαδικό χώρο δεν έχεις βρει κάποια ανάλυση θα σου πρότεινα αυτή τη σελίδα http://www.floga.gr/00000000.asp Αν ακούσεις κάποιες ομιλίες του παπούλη θα καταλάβεις...Η μόνη ένστασή μου (όχι διαφωνία) σε όσα λες έχει να κάνει με τη ζοφερότητα της εποχής. Δεν είμαι σίγουρος ότι είναι έτσι τα πράγματα, δεν ξέρουμε τί γίνεται στις ψυχές των ανθρώπων. Βλέπουμε μόνο τα εξωτερικά σχήματα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνώνυμε πήγα στην ιστοσελίδα που με έστειλες αλλά επειδή έχει πολύ υλικό και δεν ξέρω πού να ψάξω, μπορείς να με βοηθήσεις με πιο συγκεκριμένα στοιχεία;
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια το άλλο που λες,θα σου γράψω κάποιες σκέψεις, σε λίγο...
Μπορείς να δεις πρώτα την ανάλυση των κανόνων. http://www.floga.gr/02012004.asp
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ και πάλι θα την κρατήσω την παραπομπή αλλά οφείλω να σου πώ ότι όλο το Πηδάλιο το έχω διαβάσει και την απορία τη συγκεκριμένη δεν μπόρεσα να τη λύσω...
ΑπάντησηΔιαγραφήΜόλις είδα τον ενδιαφέροντα διάλογό σου - και ολόκληρο το μπλογκ για πρώτη φορά - με τον κο Χριστοδουλίδη και τα σχετικά σχόλια. Μια πρόταση από τη μεριά μου είναι η ανάγνωση του «ΕΙΣΟΔΙΚΟΝ Στοιχεία λειτουργικής βιώσεως του μυστηρίου της ενότητας μέσα στην Ορθόδοξη Εκκλησία» του προ-ηγουμένου της μονής Ιβήρων Βασιλείου Γοντικάκη. Νομίζω πως διακινείται από τις εκδόσεις Αρμός. Μπορείς να ρίξεις μια ματιά στις πρώτες 4-5 εισαγωγικές σελίδες, κι αν γίνει το κλικ συνεχίζεις παραπέρα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΧαίρε
Κ.Τ.
Προς Κ.Τ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣ'ευχαριστώ για την αγάπη και για την πληροφορία.
Θα ψάξω και θα το βρω το βιβλίο.
Ενημέρωσέ με για ό,τι άλλο καλό νομίζεις ότι θα με βοηθούσε...
Να σας πω ένα μυστικό;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣιγά όμως να μη μάς ακούσουν:
Η έκπτωση σε αίρεση δεν έχει καμμιά συνέπεια στην καθημερινή ζωή του ανθρώπου, εφόσον αυτός ο άνθρωπος δεν βαδίζει τουλάχιστον την οδό της καθάρσεως, ώστε να μισοβλέπει ή έστω να ψηλαφά ,σαν τυφλός με το μπαστουνάκι του, τα της θείας ζωής...
Οπότε σχεδόν κανείς, νέος ή γέρος, δεν θα καταλάβει καμμία απολυτως διαφορά στη ζωή του αν την Κυριακή στην Εκκλησία ακούσει «Υπέρ του αρχιεπισκόπου ημών Βενεδίκτου» αντί του «αρχ. Ιερωνύμου ή Ανθίμου » κλπ
Εδώ φτάσαμε να καυχόμαστε για τους δήθεν εκατομμύρια «κρυπτοχριστιανούς» της Ανατολίας, δηλαδή ανθρώπους που αλλαξοπίστησαν για να σώσουν τις ζωές τους και τους απογόνους τους, και να τους παρουσιάζουμε σχεδόν ώς πρότυπα ακυρώνοντας έτσι πλήρως το μαρτυρικό φρόνημα των αγίων.
Και αν η Εκκλησία δέχεται τους κρυπτοχριστιανισμό στις μουσουλμανικές χώρες, γιατί να μη δεχτεί και τον κρυπτοχριστιανισμό στις σύγχρονες αθεϊστικές κοινωνίες ;
Το πρωί λοιπόν, κοσμοπολίτης άθεος,ή προτεστάντης ή παπικός και το βράδυ «πούρος ορθόδοξος» και όλα ΟΚ.
«Πότε Βούδας, πότε Κούδας,πότε Ιησούς κι Ιούδας»
Tην καλησπέρα μου!
Misha:-)
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα έχεις την ευλογία του Ταξιάρχη!
Ειλικρινής, ξεκάθαρη, σοφή τοποθέτηση, και με χιούμορ!
Πολύ μου άρεσε και το λόγιον:
Kύριε ποίησον με οίον θέλεις ,ως θέλεις ,καν θέλω καν μη θέλω
Ποιος άγιος το είπε, θυμάσαι;
Noμίζω ότι το είχα βρει σε κάποιο βιβλίο του αγίου Νικοδήμου, μα δεν είμαι σίγουρος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλη μου , διαβασα σημερα αυτήν την ανάρτηση. Την πιο καλή αναλυση που έχω ακούσει είναι από τον Π.Κωνσταντίνο , υπάρχουν στο http://www.floga.gr/02012004.asp. Παίρνει τους κανόνες των ιερών συνόδων και των αγίων και τους αναλύει. Τι σημαίνουν πρακτικά γιατί ζωή μας. Βαλε τις όμλίες σε mp3 και ακου στα μακρινά σου ταξίδια , αν σε ενδιαφέρει ακόμα το θέμα. (κι ίσως καταλάβεις για την λύπη μου για το παλαιο που σου έλεγα.)
ΑπάντησηΔιαγραφήΜαρίνα
Καλο προσκύνημα!
Μαρίνα μου
ΑπάντησηΔιαγραφήσ'ευχαριστώ πολύ θα το κοιτάξω...
Να έχεις υγεία και να μου φιλήσεις την Ελισάβετ!
"Η Θεολογία δεν είναι μπουλσιτάρισμα όπως η Φιλολογία
ΑπάντησηΔιαγραφή(και ας με συχωρέσουν κάποιοι θιγόμενοι παλιο φιλόλογοι που έλεγε και κάποιος κακεντρεχής πεθερός που ξέρω...)"
Καλέ, γιατί τέτοιο μένος κατά των φιλολόγων;;;.. :-)
Αγαπημένο μου
ΑπάντησηΔιαγραφήαν η φιλολογία υπηρετεί τη Θεολογία, καλώς...δυστυχώς η φιλολογία συχνάκις υπηρετεί τους σκοπούς του Εξαποδού, δια τούτο και την κοιτάζω με μισόκλειστο, καχύποπτο ματάκι...:-)