Παρασκευή 30 Δεκεμβρίου 2016

Ένας άθεος και αφορισμένος υποδεικνύει ποιος είναι ο πραγματικός ήρωας


ΛΑΒΑ

Στίχοι:  
Λίνα Νικολακοπούλου
Μουσική:  
Νίκος Αντύπας

Σαν ηφαίστειο που ξυπνά
απ’ όνειρο βαθύ
κι ό,τι φτιάχνει τα βουνά
κλαίει να γεννηθεί
Σαν ηφαίστειο που ξυπνά
εφτά γενιές σβηστό
Λάβα μου, λάβα μου
αίμα μου ζεστό

Κάτι λίγοι συγγενείς
ξαδέρφια μακρινά
πες μου αν έμεινε κανείς
για μας τα πετεινά
Κάτι λίγοι συγγενείς
στα έγκατα του νου
Λάβα μου, λάβα μου
σώμα τ’ ουρανού

Εγώ το φως μετάλαβα
κι εκεί σε πάει η καρδιά συνήθως
Υπ’ όψιν μου δεν τα `λαβα
του κόσμου τα χλωμά
Κατάλαβα
Εγώ το φως μετάλαβα
κι αντέχω τη φωτιά
στο στήθος
Υπ’ όψιν μου δεν τα `λαβα
του κόσμου τα χλωμά
κατάλαβα

Σαν ηφαίστειο που ξυπνά
απ’ όνειρο βαθύ
κι ό,τι φτιάχνει τα βουνά
κλαίει να γεννηθεί
Σαν ηφαίστειο που ξυπνά
εφτά γενιές σβηστό
Λάβα μου, λάβα μου
δάκρυ από Χριστό
Εγώ με λάβα τα `λαβα
αυτά που λέει κρυφά το πλήθος
κι ας μοιάζαν θεοπάλαβα
τα αχ των ζωντανών
κατάλαβα


......................................................................................
........................................................................................
Αποτέλεσμα εικόνας για Νίκος Καζαντζάκης

«Κάθε άνθρωπος άξιος να λέγεται γιος του ανθρώπου
σηκώνει το σταυρό του κι ανεβαίνει το Γολγοθά του. 

Πολλοί, οι πιο πολλοί, φτάνουν στο πρώτο, 
στο δεύτερο σκαλοπάτι, λαχανιάζουν, 
σωριάζονται στη μέση της πορείας 
και δε φτάνουν στην κορφή του Γολγοθά 
–θέλω να πω στην κορφή του χρέους τους– 
να σταυρωθούν, ν’ αναστηθούν, 
και να σώσουν την ψυχή τους. 

Λιποψυχούν, φοβούνται να σταυρωθούν, 
και δεν ξέρουν πως 
η σταύρωση 
είναι ο μόνος δρόμος της ανάστασης. 

Άλλον δεν έχει.
Σε ποιόν να πω πόσες φορές σκαρφαλώνοντας, με τα πόδια, με τα χέρια, τον κακοτράχαλο ανήφορο του Θεού, γλίστρησα κι έπεσα, πόσες φορές σηκώθηκα, 
όλο αίματα, και ξανάρχισα ν’ ανηφορίζω; 

Πού να βρω μιάν ψυχή 
σαρανταπληγιασμένη
κι απροσκύνητη, 
σαν την ψυχή μου, 
να της ξομολογηθώ;»
Nίκος Καζαντζάκης. 
(Για περισσότερα  διάβασε στο http://evaggelatos.com/ )


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου