Τρίτη 3 Σεπτεμβρίου 2013

ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΑ ΠΟΥ ΣΥΜΒΑΙΝΟΥΝ ΑΥΤΟ ΤΟ ΚΑΙΡΟ ΣΤΗΝ ΑΙΓΥΠΤΟ ΣΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ ΣΙΝΑΙΤΕΣ ΠΑΤΕΡΕΣ.


Είναι  γεγονός ότι αυτό τον καιρό πολλά συμβαίνουν
 στην Αίγυπτο λόγω της μεγάλης εξέργεσης
 των μουσουλμάνων. 

Μιλώντας με σιναίτες πατέρες
μας ανέφεραν μερικά περιστατικά
από την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί εκεί.

Καταρχήν  οι ιερείς πλέον
αποφεύγουν να μετακινηθούν με τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Κάποια στιγμή όμως κάποιος πατέρας με ένα άλλο έπρεπε να μετακινηθούν από ένα σημείο της πόλις σε ένα άλλο στην Αλεξάνδρεια. 

Λόγω κάποιου επείγοντος περιστατικού.

Για αυτό αποφάσισαν να πάρουν λεωφορείο. 

Αφού κατάφεραν να μπουν σε ένα από αυτά
το οποίο πάντα έχει πολύ κόσμο
στην πορεία κάποιος φανατικός μουσουλμάνος
κατάλαβε ότι μέσα στο λεωφορείο υπάρχει ιερέας.  

Πλησίασε λοιπόν τον ένα από τους δυο ιερείς
έβγαλε το κοράνι
τον πλησίασε απειλητικά πάνω από το κεφάλι του
και άρχισε με όλη την δύναμη του
 να προσεύχεται μέσα από το κοράνι δυνατά
 και να λέει ότι ο Αλλάχ είναι  ο παντοδύναμος θεός
 και ο προφήτης του ο Μωάμεθ. 

Αυτό κράτησε αρκετά λεπτά της ώρας
μέχρι τις επόμενες στάσεις
που ήταν για να κατέβουν οι πατέρες. 

Ευτυχώς βέβαια οι πατέρες κράτησαν την ψυχραιμία τους
και δεν αντέδρασαν
γιατί γνώρισαν το αποτέλεσμα της αντιδράσης αυτής. 


Κατάφεραν και κατέβηκαν τελικά σώοι και αβλαβείς
στον προορισμό τους.


Μια άλλη φορά  ένας πατέρας 
αμπούνα τον φωνάζουν στην Αίγυπτο
τον κάλεσε ένας νέος
μουσουλμάνος να κάτσει να πιουν ένα τσάι η ότι άλλο ήθελε να τον κεράσει.  

Στην συζήτηση κι στην εξοικείωση επάνω
ο πιστός νέος μουσουλμάνος ζήτησε
 να του κάνει μια ερώτηση του πάτερ. 

Του λέει λοιπόν ότι εσείς οι χριστιανοί έχετε μια πίστη τρελή. 

Πως είναι δυνατόν να πιστεύετε σε ένα θεό
ο οποίος κατέβηκε στην γη,
 ήταν τόσο αδύνατος
 σταυρώθηκε για τον άνθρωπο
 έπαθε τόσα πολλά από τους ανθρώπους
 και που στο τέλος τον τιμώρησαν με σταύρωση. 

Δεν μπορώ να καταλάβω πως αγαπάτε
 και πιστεύετε ένα θεό τόσο αδύναμο. 

Του λέει ο πάτερ τι να του πω τώρα . 

Αυτός τον θεό τον έχει μόνο σαν δύναμη
 δεν μπορεί να καταλάβει ότι
 η «η δύναμίς μου εν ασθένεια τελειούται»
 ότι μέσα από την αδυναμία την φαινομενική
 γίνεσαι πιο δυνατός. 

Δεν θα μπορούσε να καταλάβει
την έννοια των μαρτύρων
που μπροστά στο δήμιο φαινόντουσαν τόσο ανίσχυροι
και οι τύραννοι τόσο δεσποτικοί δυνατοί και βλοσυροί
και οι μάρτυρες τόσο μόνοι αδύναμοι και νικημένοι. 

Αλλά ακριβώς εκεί στηριζόταν η δύναμη τους
στην αδυναμία τους . 

Τότε επεμβαίνει η θεια δύναμη
 και τους δίνει την αγιότητα. 

Πού είναι οι δήμιοι σήμερα
και πού είναι οι Άγιοι παγκοσμίως; 

Δεν μίλησα λοιπόν
 του είπα  μόνο 
ότι μπορεί τελικά η πίστη μας να είναι μια τρέλα. 

Του λέει ο μουσουλμάνος
για αυτό βρίζουμε τον Σταυρό
γιατί δεν μπορούμε να δεχτούμε έναν τέτοιο Θεό

Για αυτό θέλουμε να σας σφάξουμε
γιατί σας θεωρούμε ηλιθίους και βλάσφημους
διότι δεν έχετε καταλάβει
την έννοια του αιώνιου Θεού.


 Έχω απλώς του χαμογέλασα του νεαρού
 και θυμήθηκα ότι έτσι καταλαβαίνουν τον Θεό
 και άλλοι  λαοί εκτός από τους μουσουλμάνους
 όπως οι αρχαίοι Έλληνες με θεούς με δύναμη 
όπως ο Δίας  ο Άρης κλπ. 

Καταλαβαίνουν ένα Θεό μόνο σαν δύναμη
όχι σαν αγάπη
όχι σαν θυσία
όχι σαν προσφορά.  

Γι αυτό έχουν τόσο μίσος στον Σταυρό
δεν αντέχουν να το βλέπουν. 

Οι κόπτες κυκλοφορούν στους δρόμους με τον Σταυρό
με αποτέλεσμα να τους ερεθίζουν αφάνταστα τον φανατισμό τους
ενώ οι ελληνορθόδοξοι
κρατούν φυσικά πιο ήπια στάση.


Επίσης είναι δύσκολο η μετάβαση πλέον προς το νότιο Σινά. 

Ο οδηγός αναγκάζεται να αλλάξει αμφίεση στο δρόμο
 για να περάσει από τα μπλόκα των ανταρτών. 

Με την ευκαιρία αυτή θα πρέπει να τονίσουμε
ότι στις 4 Σεπτεμβρίου γίνονται τα εγκαίνια του πρώτου Ναού
 στην Ελλάδα στον όνομα του προφήτη Μωυσή .


Εκεί λοιπόν θα συγκεντρωθούν
και όλοι η θησαυροί που υπάρχουν στην Ελλάδα από τα μετόχια, εικόνες, άμφια ,  αντίγραφα σιναϊτών κωδίκων κ.λπ 
διότι κανείς δεν γνωρίζει
 τι θα γίνει στην Αίγυπτο
 από τους φανατικούς μουσουλμάνους
 και τι καταστροφές μπορούν να κάνουν
 εναντίων των αμύθητων αυτών θησαυρών. 

Οι σιναίτες πατέρες είναι έτοιμοι για όλα. 

Και θα κάνουν ό,τι μπορούν
 να σώσουν την πολιτιστική κληρονομία του μοναστηριού
 τα πράγματα εκεί δεν θα ησυχάσουν σύντομα
 και στη Συρία τα πράγματα οδεύουν προς τα χειρότερα. 

Ο Θεός ας μας βοηθήσει όλους
 στην δύσκολη αυτήν περίοδο.


Στην σημερινή εποχή δεν υπάρχουν βεβαιότητες
η ζωή δεν είναι μαθηματικά 
οπου ένα και ένα κάνουν δυο
μπορεί να κάνουν και τρία μπορεί να κάνουν και μισό. 

Η ζωή δεν είναι εγκεφαλικές πληροφορίες
είναι βιώματα είναι καρδιά είναι συναίσθημα. 

Σε αυτήν λοιπόν την αβεβαιότητα
εμείς ας μείνουμε πιστοί στο Θεό
να έχουμε την βεβαιότητα της πίστης στο Θεό
μέσα στην καρδιά μας.  

Η εποχή μας έχει αντιστρέψει πολλούς ρόλους . 

Βλέπεις σήμερα μια ανδροπρεπή στάση των γυναικών

Δηλαδή οι γυναίκες έχουν γίνει άνδρες
στην σημερινή εποχή και ενώ φαίνονται δυνατές
είναι πολύ αδύναμες. 


Την παλιά εποχή που οι γυναίκες
φαινόντουσαν αδύναμες 
είχαν πολύ περισσότερη δύναμη μέσα τους 
γιατί ίσχυε αυτό το γνωστό ευαγγελικό ρητό:
 η «η δύναμίς μου εν ασθένεια τελειούται». 

Ενώ ήταν σιωπηλές υπομονετικές,
είχαν δύναμη ψυχής
και  την ώρα που έπρεπε επέβαλαν την γνώμη τους
και κυβερνούσαν το σπίτι
 με μεγαλύτερη διακριτικότητα
περισσότερη θηλυκότητα
και συναισθηματική αγάπη.

Για αυτό υπήρχε και το σοφό
 που έλεγε ο  λαός το σπίτι ορφανεύει από μάνα. 

Δυστυχώς σήμερα το πνεύμα της εποχής
 έχει αλλάξει πολύ
και τα γεγονότα της ζωής
έχουν δημιουργήσει τρομερές διαστρεβλώσεις
στις συναισθηματικές και διαπροσωπικές σχέσεις
μεταξύ των ανθρώπων. 

Αυτός ο δυτικός τρόπος ζωής
που έχει εδώ και δεκαετίες
έχει μπει στην ζωή του ρωμιού και της ρωμιοσύνης
και ενώ μιλά για ελευθερία
έχει καταστρέψει κάθε έννοια ελευθέριας στον άνθρωπο. 

Η βία αντιμετωπίζεται με βία
ο έλεγχος με παρακολουθήσεις συνεχώς
και η αίσθηση ότι είμαι ελεύθερος
 και κάνω ό,τι θέλω
είναι μόνο μια πλασματική πραγματικότητα.

Παράδειγμα τώρα ο πόλεμος στην Συρία
πάνε να επιβάλουν οι δυτικές δυνάμεις
την δικαιοσύνη με την βία
να ελευθερώσουν ένα λαό
με την δικαιοσύνη της βίας. 

Είναι δυνατόν να προκύψει κάποιο αποτέλεσμα έτσι;

Στην ανατολή υπάρχει ακριβώς το αντίθετο,
εκεί η γυναίκα καταδυναστεύεται σε απελπιστικό σημείο
με αποτέλεσμα να χάνει παντελώς την προσωπικότητα
ή τα πάντα να καταπιέζονται
και να υπάρχει μια απύθμενη υποκρισία. 

Έτσι σήμερα δεν υπάρχει καμία ισορροπία
 μεταξύ ανατολής και δύσης
 με αποτέλεσμα ο άνθρωπος να μην μπορεί να βρει
 την χρυσή τομή για να συνυπάρξει αρμονικά ο ένας με τον άλλο. 

Τουλάχιστον ας προσπαθήσουμε να βρούμε
κάποιες διακριτικές μεταξύ μας  ισορροπίες
για να μπορέσουμε με την πίστη μας
και την διακριτικότητα
να αντεπεξέλθουμε στις κρίσιμες αυτές χρονιές.

Πηγή:Τρελογιάννης

14 σχόλια:

  1. <>
    Κατα τα αλλα ,πρεπει να υποκριθουμε πως σεβομαστε τη θρησκεια τους οικοδομωντας ναους ειδωλολατρικους μεσα στην επικρατεια μας.Βγαινουν μετα και καποιοι και μιλουν περι ειρηνικης συμπορευσης.
    Ενδεικτικα και μονον
    Μην επιδιωκετε την ειρηνη για να ειστε κερδισμενοι.-
    Θα πολεμουμε τον κοσμο μεχρι να πιστεψουν στον Αλλαχ.-
    Αν ενας μουσουλμανος απαρνηθει την θρησκεια του σκοτωστε τον.-
    Για τον απιστο ,ο φονος του δεν ειναι μικρο πραγμα
    για εμας.-
    ΣΧΙΖΟΦΡΕΝΙΚΟΣ ΕΩΣΦΟΡΙΣΜΟΣ
    Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΜΑΣ ΦΥΛΑΞΕΙ
    ΚΑΛΗΜΕΡΑ !π

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πηνελοπάκι
    και λοιποί φίλοι και αδελφοί, καλημέρα.
    Η κατάσταση είναι κρίσιμη
    έως και πολύ τραγική για πολλούς χριστιανούς.

    Ας ανάβουμε κεριά υπέρ Φωτισμού και σωτηρίας.

    Λαβαίνω νέα από αδελφούς που ζουν στο Κάιρο, και το Σινά και πονάει η ψυχή μου...

    Ας τους έχουμε στη σκέψη και στην προσευχή μας και όποιοι μπορούν ΚΑΙ ΥΛΙΚΑ να συμπαρασταθούν σε ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ πρόσωπα
    που γνωρίζουν εκεί,
    ΑΣ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΘΟΥΝ, υπάρχει ΜΕΓΑΛΗ ανάγκη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μήπως όλα αυτά γίνονται, γιά να καταλάβουμε όλοι εμείς, ότι δεν λειτουργούμε σωστά ώς Ορθόδοξοι Χριστιανοί;

    Νομίζω, αυτή είναι η μεγάλη ανάγκη όλων μας και η καλύτερη συμπαράσταση που μπορούμε να προσφέρουμε σε όλους τους αδερφούς μας, κοντά και μακράν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αλίμονο. Ούτε καν απλώς καλοί άνθρωποι δεν έχουμε καταφέρει να γίνουμε οι περισσότεροι.

    Το "Ορθόδοξοι Χριστιανοί" (όχι μόνο στα λόγια αλλά στα ΕΡΓΑ) αποτελεί για μένα πολύ υψηλή βαθμίδα βιώματος, προς το παρόν.

    Πάντως αν κάποιος μπορεί να προσφέρει μια οικονομική ΒΟΗΘΕΙΑ σε αδελφούς που βρίσκονται στο Κάιρο και ΒΛΕΠΟΥΝ ΤΟ ΧΑΡΟ με τα ΜΑΤΙΑ τους, αυτή τη στιγμή (από τις αδέσποτες ΣΦΑΙΡΕΣ που σφυρίζουν πάνω από τα κεφάλια τους)
    και ενώ η μισθοδοσία των αδελφών αυτών, είναι ΠΛΕΟΝ ανύπαρκτη, και τα τρόφιμα στην φλεγόμενη και βαλλόμενη πόλη όλο και λιγοστεύουν
    ας μου γράψει προσωπικά να του δώσω στοιχεία περισσότερα, για να το κάνει..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Στο διάλογο, που αναφέρεται στο κείμενο, μεταξύ του πάτερ και του νεαρού μουσουλμάνου, θα μπορούσε ο πάτερ να απαντήσει διαφορετικά.

    Ότι πιστεύουμε σε έναν Σταυρωθέντα, παθόντα και ταφέντα, αλλά και αναστάντα ενανθρωπήσαντα Θεό.

    Αυτό είναι Ομολογία και όχι το..."ότι μπορεί τελικά η πίστη μας να είναι μια τρέλα".

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Φιλ. ανων.
    αυτό που γράφεις για το συγκεκριμένο σημείο του διαλόγου και γω το πρόσεξα, όμως και ο μέγας Απόστολος μιλάει για τη μωρία του κηρύγματος του Σταυρού και λέει "ημείς μωροί δια Χριστόν".
    Σίγουρα σε κάθε λεκτική διατύπωση, ως απάντηση, μπορούν να δοθούν αμέτρητες άλλες λεκτικές διατυπώσεις.
    Δεν έχει σημασία τόσο τι λέει ο κηρύττων, όσο ΤΙ ΕΙΔΟΥΣ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ, και ΠΡΟΑΙΡΕΣΗ έχει ο ακούων..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Aπόσπασμα απο το βιβλίο Πνευματικές Νουθεσίες, Ὁσίου Μακαρίου τῆς Ὄπτινα, Ἱερά Μονή Παρακλήτου, για όλους τους καλοπροαίρετους του μπλόγκ.

    "Τίποτα δέν γίνεται, λέει ὁ ἀββάς Δωρόθεος, χωρίς τήν πρόνοια τοῦ Θεοῦ. Καί ὅπου ὑπάρχει ἡ πρόνοια τοῦ Θεοῦ, ὁπωσδήποτε αὐτό πού συμβαίνει, ὅσο πικρό κι ἄν εἶναῖ, θά φέρει ὠφέλεια στήν ψυχή. Μή λυπᾶσαι λοιπόν καί μή μικροψυχεῖς γιά τούς πειρασμούς σου.
    Νά τούς δέχεσαι ἀτάραχα, μέ ταπεινοφροσύνη καί ἐλπίδα στό Θεό. Πίστεψέ το: Ποτέ δέν εἶναι δυνατό νά πάρουν τά πράγματα καλύτερη ἐξέλικη, παρά μόνο ἔτσι ὅπως τά ἐπιτρέπει ὁ Θεός μέσα στό έλεός Του. Γι' αὐτό δόξαζέ Τον γιά ὅλα.
    Καί μή ρίχνεις τίς εὐθύνες, γιά ὅ, τι σοῦ συμβαίνει, σέ ἄλλους ἀνθρώπους. Ἄν καί ἔχουμε πάντα τήν τάση ν' ἀποδίδουμε τά προβλήματά μας στούς ἄλλους, στήν κακία ἤ τήν ἀνικανότητά τους, στήν πραγματικότητα αὐτοί δέν εἶναι παρά ἐργαλεῖα στά χέρια τοῦ Θεού.
    Ἐργαλεία, πού τά χρησιμοποιεί γιά νά οἰκονομήσει τή σωτηρία μας.

    Πάρε λοιπόν θάρρος καί προσευχήσου. Προσευχήσου θερμά στόν Κύριο, πού πάντοτε ἐργάζεται γιά τή σωτηρία μας, χρησιμοποιώντας γι' αὐτό τό σκοπό καί τά δυό μέσα: Καί ό, τι ἐμείς αποκαλοῦμε εὐτυχία, καί ό, τι ἐμείς ἀποκαλοῦμε εὐτυχία,καί ὅ, τι ἐμεῖς ἀποκαλοῦμε δυστυχία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Τα γεγονότα της ζωής μπορεί να μην προέρχονται από μας, όμως από μας πηγάζουν. Ο Χριστός ανατρέπει τα καθιερωμένα και μας ανοίγει τα μάτια για να δούμε την αλήθεια που ελευθερώνει και σώζει. Αυτό πραγματώνεται σ’ όσους θέλουν με ειλικρίνεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. (Απόσπασμα, Λογισμοί αμαρτωλού, Φωτίου Κόντογλου)

    «Δεύτε προς με πάντες οι κοπιώντες και πεφορτισμένοι, καγώ αναπαύσω υμάς». Να μας αναπαύσεις! Δεν θέλουμε ούτε να το ακούσουμε. Μα εμείς δεν θέλουμε ν' αναπαυθούμε. Εμείς θέλουμε νάμαστε φορτωμένοι, με τα πάθη μας, με τις έχθρες μας, με τους πολέμους, με τις φροντίδες της φιλοδοξίας, της σάρκας, με αίματα λερωμένοι, με πιστόλια, με κανόνια, με μπόμπες. Τί θα γίνουμε χωρίς αυτά, Κύριε ειρηνοποιέ; Πώς θα ζήσουμε έτσι αναπαυμένοι, με τί θα γεμίσουμε τον άδειο τον εαυτό μας, αφού για μας είναι ζωή μονάχα αυτά τα πράγματα. Ειρήνη μας δίνεις, μα η ειρήνη είναι ο θάνατός μας, αφού είναι ο θάνατος των αγαπημένων μας παθών! Αν έλεγες «κ' εγώ θα σας φορτώσω και άλλα τέτοια βάρη, που δεν τα γνωρίζετε, εγώ θα πλουτήσω την ψυχή σας και με άλλα τέτοια πλούτη, που να μη ειρηνέψετε ποτέ», τότε θα ερχόμαστε κοντά σου, θα σε παραδεχόμαστε για Θεό μας. Εμείς θέλουμε θεούς που να μας φορτώνουνε, εκδικητικούς, σαν τον Άρη, σαν τον Δία, σαν τον Κρόνο, ψεύτες σαν τον Ερμή, σαν τους άλλους. Εμείς θέλουμε να ζούμε την κακία, γιατί αυτή είναι ζωντανή και δυνατή. «Ναι, έρχου, Κύριε!» Κράζει με χαρά ο Ιωάννης στον Ερχόμενο επί Νεφελών στη Δευτέρα Παρουσία. Πρέπει νάσαι άγιος, δίκαιος και μάλιστα νάσαι Ιωάννης, για να χαίρεσαι πως θάρθει ο Χριστός και να τον περιμένεις. Εμείς κράζουμε «μην έλθεις Κύριε». Γιατί είμαστε αμαρτωλοί και έρχεται η οργή του Κυρίου καταπάνω μας. Με την «ατομική μπόμπα» τα συλλογίζουμαι αυτά. Μόλις μαθεύτηκε, φόβος επέπεσε επί πάσαν καρδίαν. Μακάριοι όσοι είναι έτοιμοι σε κάθε στιγμή! Αλλά αλλοίμονο! Ποιος είναι έτοιμος σαν τον Ιωάννην τον αγιώτατο από τους αγίους; Όλοι μας φοβούμαστε μήπως έλθεις ως κλέπτης εν νυκτί (Λουκάς ΚΑ').

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μακαριος και αυτος που αγωνιζεται και τον βρει ο θανατος πανω στον αγωνα αδελφε-η των 7:22.και υπο την προυποθεση να ζητει το θειον ελεος μετα δακρυων..το ζητημα κατ εμε ειναι να σκηνωσει η Χαρις..π

      Διαγραφή
    2. Εκείνο που πάντοτε σώζει αδερφή π. είναι η ταπείνωση, όταν συνοδεύεται από την αδιάκοπη νήψη. Να βάλει κανείς φρουρό στο νου και στην καρδιά του το όνομα του Χριστού και να νιώθει ότι είναι υποκάτω πάσης της κτίσεως. Τότε ναί, τον φυλλάσει η Χάρη του Θεού.

      Διαγραφή
    3. Ευχαριστω πολυ!π

      Διαγραφή
  10. @π(ηνελοπάκι)
    "το ζητημα κατ εμε ειναι να σκηνωσει η Χαρις"
    έγραψες.

    Συμφωνώ και γω,καλή μου, μαζί σου, μόνο που...οσο ζούμε σε αυτόν εδώ τον κόσμο της απάτης των σωματικών και πνευματικών αισθήσεων, η Χάρις σκηνώνει μετά κόπων και πόνων, και εάν ο αγωνιστής δεν προσέξει τον παραμικρό λόγο ή λογισμό του, ή βλέμμα, η Χάρις, αποχωρεί και ο άνθρωπος που ολιγώρησε,φανερώνεται πάλι κενός από την μεγάλη παρηγορία της.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ο αγωνας εχει αξια αγαπητη Σαλογραια και η αγνη προαιρεση.Τα αλλα τα αφηνουμε στη Θεια Χαρη.
    Εχω κατι φιλους παιδικους[γυναικες -αντρες]αγαμους ,αγωνιστικα παιδια και φιλαγιορειτες και αυτοι και οταν συγκεντρωνομαστε για να κανουν λιγο χιουμορ μου λενε''Πηνελοπη,πες μας σε ποιο καζανι θα εισαι ναρθουμε να σε βρουμε στη Δευτερα Παρουσια;;;και τους απαντω''δυο καζανια κατω απο εσας'' και γελαμε..Ποιος ειναι ο τελειος αγαπητη Σαλογραια;;;Αν δεν υπηρχαν τα Μυστηρια θα τρεχαμε εις κενον...
    Ελπιζουμε μονον και ευχομαστε και για ολο τον κοσμο.
    Σε ασπαζομαι . *π

    ΑπάντησηΔιαγραφή