Τρίτη, 18 Νοεμβρίου 2014

H Αίρεση της Εκκοσμίκευσης

παράξενος ναος στην ισλανδία
(Ο ναός του Halligrimur στο Ρέικιαβικ, Ισλανδία.

Αυτή η Λουθηρανική εκκλησία έχει 244 πόδια (74,5 μ) ύψος. 
Σχεδιάστηκε λέγεται για να απεικονίζει την ροή της λάβας 
Όπως γνωρίζετε στην Ισλανδία υπάρχουν αρκετά ενεργά ηφαίστεια, οι εκρήξεις των οποίων διαμορφώνουν το τοπίο της. Ο εντυπωσιακός ναός ολοκληρώθηκε το 1986. 

πηγή για τη φωτό και το κείμενο: clipsters.gr)
...................................................................................................................................

Η ΑΙΡΕΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΟΣΜΙΚΕΥΣΗΣ

 
Χρυσόστομος Μαϊδώνης 
(Πρωτοσύγκελλος ερς Μητροπόλεως ερισσο)

(αποσπάσματα)
 


 κκοσμίκευση εναι  ρίζα κάθε αρέσεως 
κα ψευδοδιδασκαλίας. 
 πτώση το νθρωπίνου γένους εναι κκοσμίκευση. 
τσι κα κάθε κκοσμίκευση εναι πτώση. 
 κόσμος πορροφ τν κκλησία
δν μεταμορφώνεται π τν κκλησία. 

 κκοσμίκευση δρ ντός τς κκλησίας, θέλει ν χει λόγο γι τν κκλησία, τς «θολώνει» τν ατοσυνειδησία, τν ποπροσανατολίζει κα μετατοπίζει τ κέντρο π τ Χριστ στν νθρωπο. [...]τσι  θρησκεία τς πλειοψηφίας τν συγχρόνων λλήνων φαίνεται ν εναι  θρησκεία τς κκοσμίκευσης,  θρησκεία τς καλυμμένης φιλαυτίας κα χι τς ποκαλυμμένης ληθείας. 

 θρησκεία το βολέματος.


Τι εναι  κκοσμίκευση;

α. Στν κκοσμίκευση βρίσκεται  κκλησία, 
ταν παύει  κκλησία ν εναι τ λάτι τς γς
κα γίνεται γήινη. Καταπατεται π τν νθρώπων, πορροφείται π τν κόσμο. 
Γίνεται τ παιδ γι λα τ θελήματα τς δέσποινας  φιλαυτίας, τς κκοσμίκευσης. 

γκλωβίζεται στ λογικ χι τί θέλει  Θεός, λλ τί θέλει  κόσμος. Καθαρ γκλωβισμς στ φθορ κα στ θάνατο. τσι  κκοσμίκευση εναι μία κατάσταση νυπαρξίας κα θανάτου.  κκοσμίκευση θέλει τν κκλησία ν σπάζεται κα ν κολουθε, ,τι εκολο, μέτριο, πλ κα πρόχειρο γαπον, θέλουν ο νθρωπο κα χι τί θέλει  Θεός

Κληρικο κα λαϊκο γευστοι τς ρθοδόξου πνευματικότητος μετατρέπουμε τν κκλησία σ νθρώπινο ργανισμό, ταμεο κοινωνικς πρόνοιας, πολιτικ δραστήριο γραφεο, πο δίνει συνεχς συνεντεύξεις κάνοντας δηλώσεις π παντς πιστητο, χαμογελώντας πρς πάντας, στε λοι ν μς συγχαίρουν κα ν μς πευφημον. 

Πνεμα τελείως ντιευαγγελικό. 

β.  κκοσμίκευση δεν μφανίζεται σν π' εθείας ρνηση το Θεο, κι ατ εναι πο τν κάνει δυσδιάκριτη. 

Δν βάλλει κατ μέτωπον
Δν ρνεται τ δόγματα, ρνεται μως τν ρθόδοξο τρόπο ζως. 

δεολογικοποιε τ δόγματα κα δν τ θεωρε προτάσεις ζως. 

ποκόβει τ ζω π τν λήθεια τς πίστεως. 

Κα ζε πως θέλει κα κατ τ δοκον. 

Ατ συνεπάγεται λλαγ θρησκείας, χωρς ξωτερικ λλαγ το δόγματος. 

γ. H κκοσμίκευση εναι  πώλεια το πνεύματος
 τς ληθινς μετανοίας, πότε  νθρωπος παραμένει
στ νταθα κα δν προχωρε στ κε, στν λλαγ ζως. Χάνεται τ συχαστικ πνεμα το σκητικο μόχθου,
το πένθους, τν δακρύων κα το γώνα γι τν κάθαρση. 

δ. Στν κκοσμίκευση  νθρωπος δν φλέγεται π τν πόθο ράσεως το Θεο. Δν ζητάει κάτι ψηλότερο κα βαθύτερο, εχαριστεται στ κατώτερο, στ λιγότερο.

ε.  αρεση τς κκοσμικεύσεως ξιολογε τν λατρεία κα τελικ τν δια τν κκλησία, ς να φορέα μεταξ τν λλων, γι τν ξυπηρέτηση εδικν ναγκν. ξιολογε μ τ μέτρο τς κοινωνικς χρησιμότητας σ σύγκριση μ τ κοινωνικ ργο τς παιδείας, τν σωφρονιστικν συστημάτων  τς στυνομίας. 

Παραποιε τ ρθόδοξο φρόνημα κα νοθεύει τ κκλησιαστικ κριτήρια. 

 διότητα το χριστιανο δν εναι τότε «μωρία κα σκάνδαλο», λλ «in». 

Καταντ μι ξωτερικ φαρισαϊκ συμμόρφωση σ θικ πρότυπα, νταξη στ «κλμπ» τν καλν παιδιν, τν τακτοποιημένων, παράγοντας μαλότητος, δηλ. ποκρισίας

 λόγος το Χριστοῦ: «ο τελναι κα α πόρναι προάγουσιν μς ες τν βασιλείαν τν Ορανν» τος φαίνεται κατανόητος. 

Ο κκοσμικευμένοι χριστιανο εναι ο χριστιανο το Ντοστογιέφσκι, ο ποοι ν ξαναρχόταν  Χριστς, θ τν σταύρωναν πάλι

Εναι κενοι, ο ποοι μολονότι εναι ντός τς κκλησίας,  Χριστς επε γι' ατος «οκ οδα μς».
[....]
 κκοσμίκευση χθρός τς εσέβειας

τσι εναι.  κοσμικότητα δν χει ν κάνει μ τν εσέβεια, μ τν πίστη, μ τν κκλησιαστικ ζωή. Εναι μλλον σέβεια, ποκρισία κα μπαιγμός

Εναι ρνηση τς χάριτος το Θεο. 

Εναι τ τερτίπια πο χρησιμοποιε  κοσμικς νθρωπος
 γι ν μὴν τν γγίσει  χάρι το Θεο. 

α. πόρριψη τς Θεοφάνειας, τς σάρκωσης το Θεο. Βόλεμα στ φυσικ πίστη κα χι στν ποκάλυψη το Θεο ν Χριστ ησο. 

 κόσμος δν μπιστεύεται τ σωτηρία του στ Χριστό, λλ στν αυτό του, μέσα π τν γνώση κα τ πιτεύγματά του. 

νθρωπισμς= θεΐα. 

β. ποτίμηση το μοναχισμο, ρνηση τς θεώσεως, το πολέμου κατ τν παθν. 

γ. «ρνηση το μαρτυρίου, ρνηση το προσωπικο μαρτυρίου στ ζω τν χριστιανν.

δ. 
«ρνηση τς γάπης στν μαρτωλό. 

πολυτοποίηση τς θικς.

ε. 
«ρνηση το συνοδικο συστήματος κα  δημιουργία παπικο πνεύματος μέσα στος κόλπους τς ρθοδοξίας.
[...]

( Υ.Γ.

Eυχαριστώ τη φίλη Μαρία Κ. για την προώθηση του κειμένου. 

 Ευανθία η Σαλογραία)





8 σχόλια:

  1. Ο Ιατρός Χριστοδουλίδης είναι από αυτούς που πρώτοι αντιστάθηκαν και πάλεψαν (με μεγάλο προσωπικό και επαγγελματικό κόστος) ενάντια στις ανθρωποκτόνες μεταμοσχεύσεις. Αν και μας χωρίζουν αρκετά δογματικά ζητήματα λόγω της προσκόλλησής του στο Παλαιό Ημερολόγιο εντούτοις αναγνωρίζουμε τόσο το ήθος του όσο και τους αγώνες του και προτείνουμε ανεπιφυλάκτως στους αναγνώστες μας την μελέτη των εργασιών του στο μεγάλο θέμα των μεταμοσχεύσεων.

    Γιατί τόσο μίσος σαλο μου για τους παλαιοη/τες αφού δεν γνωριζει ο τρελός τίποτα " Αν και μας χωρίζουν αρκετά δογματικά ζητήματα" ΕΛΕΟΣ τρελέ μας ΕΛΕΟΣ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. !!! ΔΕΝ κατάλαβα το παρόν σχόλιο.

    Πού κολλάει στην παρούσα ανάρτηση ο γιατρός Κυπριανός Χριστοδουλίδης και το εξαιρετικό βιβλίο του για το αντιχριστιανικό των μεταμοσχεύσεων;

    Και τι θέλεις να πεις ανών. για τους Γνησίους Ορθόδοξους, δηλαδή για τους χλευαστικώς αποκαλουμένους από τους μοντερνιστές και εκκοσμικευμένους νεοημερολογίτες, ως "παλαιοημερολογίτες";

    Πραγματικά δεν τα έπιασα τα υπονοούμενα. Αν θες, βοήθησέ με να καταλάβω καλύτερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  3. Η εκκοσμίκευση ως αποτέλεσμα μιάς κατηφορικής κατάστασης, περιγράφεται πολύ αναλυτικά και πολύ γλαφυρά από τον Πρωτοπρεσβύτερο.
    Όμως αυτό που δεν "ακουμπά" καθόλου, είναι το αίτιο που οδηγεί σε αυτή τη θανατηφόρα φθορά.
    Άλλο το θανατηφόρο αποτέλεσμα, άλλο το θανατηφόρο αίτιο, άλλη η σωτηριώδης θεραπεία της Αγίας Εκκλησίας.
    Η μη αναφορά των θανατηφόρων αιτίων της εκκοσμίκευσης, με κάνουν να πιστεύω ότι είναι ένα ακόμη άρθρο για την δημιουργία εντυπώσεων και για την επανάπαυση συνειδήσεων στα πλαίσια του χαρτοπόλεμου όλων εκείνων που εναντιώνονται στον Οικουμενισμό, αλλά παραμένουν μέσα εν πλήρη κοινωνία σε αυτόν.
    Ο ΄"Πόλεμος από μέσα" είναι το νέο "φρούτο" της μεταπατερικής "Θεολογίας", που καταργεί τα Αγιοπατερικά προστάγματα και στη θέση τους προβάλει τη "νέα Εκκλησιαστική τάξη", που δεν είναι άλλη από το να "παραμένουν μέσα", εκεί που βολεύει το διάβολο και τα όργανά του.
    Άρα λοιπόν είμαι πεπεισμένος ότι ο Πρωτοσύγγελος Π. Χρυσόστομος Μαιδώνης δεν κάνει τίποτα άλλο από το να διαμαρτύρεται και να δείχνει το αιρετικό στοιχείο, χωρίς όμως να παρουσιάζει ούτε τα αίτια, αλλά ούτε και την θεραπεία μέσα από την επιταγή των Αγίων Πατέρων όπως έχει υποχρέωση να παρουσιάσει, που δεν είναι άλλη από τη διακοπή του μνημοσύνου των Οικουμενιστών "Επισκόπων".
    Άλλο ένα κείμενο-χαρτοπόλεμος που αποκρύπτει την αλήθεια, και έχει ως στόχο την ανάπαυση των αντιφρονούντων στα Οικουμενιστικά σχέδια, ότι δήθεν τάχα υπάρχουν αγωνιστές που αγρυπνούν και αναδεικνύουν τα "κακώς κείμενα".
    Τέτοια κείμενα τα χαρακτηρίζω ΔΗΛΗΤΗΡΙΩΔΗ για όλους τους παραπάνω λόγους, και όχι Σωτηριώδη, διότι επαναπαύουν και κοιμίζουν το ποίμνιο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Mαρίνο μου
    κατανοώ τον προβληματισμό σου, όμως...επειδή ΔΕΝ γνωρίζω τις ΠΡΟΘΕΣΕΙΣ του συγγράψαντος το άρθρο

    (μια και δεν είμαι ΜΕΣΑ στην καρδιά του) προτιμώ να ΜΗΝ εκφραστώ με απαξιωτικό τρόπο, γι αυτές.

    Μακάρι ο συγγράψας να διαθέτει προθέσεις αγαθές.

    Και μακάρι όσοι διαβάσουν το εν λόγω κείμενο να προβληματιστούν με δημιουργικό τρόπο.

    Δεν διαθέτουμε όλοι οι χριστιανοί, την ΙΔΙΑ αντιληπτική ικανότητα ούτε την αυτή δύναμη αντίστασης στο πολυπρόσωπο Κακό που σαρώνει τα πάντα στην εποχή μας.

    Ας ζητάμε ταπεινά από τον Κύριο Ιησού, ΦΩΤΙΣΗ εν παντί και όπως λέει η Γραφή, "Ο δυνάμενος χωρείν, χωρήτω"!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  5. Καταρχήν σε ευχαριστώ για τον σεβασμό που αποδίδεις.

    Ο αρθρογράφος με καταπληκτική επιμέλεια ανέλυσε σε πολύ υψηλό Θεολογικό επίπεδο, όσο κανένας άλλος θα έλεγα το θέμα της εκκοσμίκευσης, και θεωρώ ότι είναι το τελειότερο κείμενο που έχω διαβάσει, όσον αφορά την παρουσίαση του προβλήματος σήμερα. Αυτό σε συνδυασμό με την πολυτονική χρήση, δείχνει σε εμένα ότι είναι άνθρωπος αξιώσεων, με βαθιά Θεολογική γνώση των πραγμάτων και των παραδόσεων.

    Κατόπιν αυτού λοιπόν, δεν μπορώ να διανοηθώ ότι δεν έχει πάρει χαμπάρι το θέμα του Οικουμενισμού που σαρώνει στις μέρες μας και που το γνωρίζουν και οι πέτρες;
    Άλλωστε εκεί στη γειτονιά του, ως αποτέλεσμα της Φασιστικής Φαρισαϊκής Επιβολής του Πατριάρχου,(το εκκοσμίκευση είναι πολύ αδύνατο, μπροστά σε αυτό που συμβαίνει), έχει αποφασιστεί η εις θάνατον καταδίκη κατά της Γνήσιας Ιεράς Μονής Εσφιγμένου, που δεν διανοούμαι ότι αγνοεί;
    Το αναφέρει πουθενά;
    Και μόνο αυτή η άδικη θανατική καταδίκη των Ζηλωτών Πατέρων και η αρπαχτική συμπεριφορά με όλα τα κοσμικά μέσα από τους Ψευδοεσφιγμενίτες δεν έχει τραγική επίπτωση στην κρατούσα Εκκλησία, στην Ελλάδα, και γενικότερα στο παγκόσμιο γίγνεσθαι;
    Έχει πολύ μεγάλη επίδραση παγκόσμια, αν σκεφτεί κάποιος ότι ένα παράνομο "συλλείτουργο" με Λατινόφρονες που κάνανε οι Λαυριώτες Μοναχοί της Μεγίστης Λαύρας, έχει ως αποτέλεσμα να παραμένουν άλειωτοι μέχρι σήμερα, σκορπίζοντας τον τρόμο και τα σημεία Της Θείας Οργής.

    Η πλούσια Θεολογική του γνώση, δεν νομίζω να του στερεί το συμπέρασμα ότι η τραγική κατρακύλα της εκκοσμίκευσης δεν οφείλεται πουθενά αλλού, αλλά πρωτίστως στην σταδιακή εισαγωγή του Οικουμενισμού στην Ελλάδα, την οποία τεχνηέντως και επιμελώς αποκρύπτει; Με άλλα λόγια δεν μπορεί να μην γνωρίζει ότι "ενός κακού δοθέντος, μύρια έπονται", αλλά και το "σαθρά δόγματα, σαθρός βίος", όταν τέτοιες προδοσίες στα της Αγίας Πίστεως, επισύρεται η οργή Του Αγίου Θεού και συνοδεύτηκαν και συνοδεύονται με πολύ μεγάλες Θεομηνίες, πχ, Σεισμούς, καταστροφές, Άλωση Της Πόλης, κ.α.; Μόλις πρόσφατα στην Αγία Γή κάηκε ο Ιερός Ναός Της Αγίας Γέννησης, κατά την Πατριαρχική Θηριωδία, κατά εκείνους "Συμπροσευχή" με τον Λατίνο Πάπα.

    Την εκκοσμίκευση την βλέπει, τις Θεομηνίες λόγω του Οικουμενισμού που είναι το μείζον, δεν τα βλέπει;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μαρίνο μου
    οι περισσότεροι άνθρωποι τείνουμε να σκεφτόμαστε υπεργενικεύοντας.

    Οταν ήμουν νεότερη έπεφτα πιο εύκολα σε αυτό το σκόπελο.


    Εφόσον αγνοώ το ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ ΠΡΟΣΩΠΟ (ηλικία, οικογ. κατάσταση, εμπειρίες κλπ) του ιερέα που έγραψε το εν λόγω κείμενο, θα επιμείνω να παραμείνω σε μια απόσταση συναισθηματική και να ΜΗΝ αποκτήσω καμία βεβαιότητα για τις αφανείς προθέσεις του.

    Θα ευχηθώ οι προθέσεις του να είναι οι αγνότερες και οι καλύτερες. Αν αυτό συμβαίνει, να είσαι βέβαιος ότι θα τον ΕΛΕΗΣΕΙ η Κυρία Θεοτόκος και θα τον Φωτίσει και θα τον καθοδηγήσει στον Αγώνα του και στις επιλογές του.

    Υπάρχουν ανάλογα ελπιδοφόρα παραδείγματα και τα γνωρίζεις. Έκαστος αναπτύσσει το δικό του χρόνο συνειδητοποίησης και αντί-δρασης.

    Ας ευχηθούμε και για τον π. Χρυσόστομο ΜαΪδώνη να συμβεί ό,τι συνέβη και με τον αγιώτατο π. Χρυσόστομο Σπύρου, Αμήν και Γένοιτο!
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μακάρι να είναι καλοπροαίρετος και να μην έχει ακόμη το θάρρος να αποκηρύξει τον Οικουμενισμο.
    Παλαιότερα είχα γράψει πώς για κάθε ένα Ιερέα και Επίσκοπο που για λόγους Ορθοδοξίας αποκηρύσσει Οικουμενισμο και τον πετάνε έξω από τον κρατικό κορβανά, είμαι αποφασισμένος να πέσω και να του φιλήσω τα πόδια.
    Εύχομαι ο Θεός να αναδείξει τέτοιους πατέρες για να μην καυχάται ο μαύρος κατά Του Φωτός ;
    Αμήν γένοιτο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μαρίνο μου
    σου θυμίζω ότι ο αγιώτατος Θεολόγος, π. Χρυσόστομος Σπύρου, όταν έκανε την Ορθόδοξη Ομολογία του, χρειαζόταν περίπου ενάμιση μήνα ΜΟΝΟ, για να ολοκληρώσει τα συντάξιμα χρόνια του, ως θεολόγος και ιεροκήρυκας που ήταν της Μητροπόλεως ΥΔΡΑΣ και ΣΠΕΤΣΩΝ...το δεξί χέρι ήταν του επισκόπου Ιερόθεου ΤΣΑΝΤΙΛΑ

    ..Λοιπον, αυτόν τον ενάμιση μήνα ΔΕΝ δέχτηκε να καθυστερήσει ο γέρων Χρυσόστομος προκειμένου να λάβει τη σύνταξή του.

    Ματαίως τον ΧΙΛΙΟπαρακαλούσε ο φίλος και αδελφός Παναγιώτης Ηλιόπουλος που τότε εργαζόταν ως Φυσικός.
    να κάνει ακόμη ΕΝΑΜΙΣΗ ΜΗΝΑ ΥΠΟΜΟΝΗ, προκειμένου να συμπληρωθούν τα ΣΥΝΤΑΞΙΜΑ χρόνια του.

    ΜΑΤΑΙΩΣ.

    -Τώρα παιδί μου, Παναγιώτη, μου έδωσε ο Θεός τη Φώτιση και την επίγνωση να κόψω το Μνημόσυνο των Οικουμενιστών επισκόπων.

    ΤΩΡΑ.

    ΔΕΝ μπορώ να αναβάλλω, ΟΥΤΕ ΜΙΑ ΜΕΡΑ, ΔΙΌΤΙ ΔΕΝ ΞΈΡΩ ΑΝ ΘΑ ΖΗΣΩ ΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΩΡΑ.

    ΤΩΡΑ που έλαβα την πληροφορία, ΤΩΡΑ θα ΔΙΑΧΩΡΙΣΩ τη θέση μου.

    Και τη διαχώρισε. Με ΟΛΟ ΤΟ ΔΙΩΓΜΟ, ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΞΟΡΙΑ ΠΟΥ ΤΡΑΒΗΞΕ εν μέσω 1984, και για πολλά χρόνια μετά, για Όνομααα!

    Ας έχουμε την ευχή του.

    Ο Θεός ανά πάσα ώρα ΜΠΟΡΕΙ να Φωτίσει και να ΑΝΑΔΕΙΞΕΙ ΝΕΟΥΣ ΟΜΟΛΟΓΗΤΕΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ...και οι πουλημένοι στον παπίκο, ας πάνε να κουρεύωνται!
    ;-(

    ΑπάντησηΔιαγραφή