Τρίτη 5 Ιουνίου 2012

Το Φως της συγνώμης (επανάληψη)



Αγαπημένο
σου ξαναθυμίζω μια παλιότερή μου ανάρτηση.
Γιατί τη θυμίζω;
Επειδή η επανάληψη τυγχάνει μήτηρ μαθήσεως!
;-)
Κοίταξε επίσης την παλιότερή μου ανάρτηση σε επανάληψη
καθώς  και τα σχόλια που τη συνοδεύουν.
Τίτλος ανάρτησης: Η δυσκολία του " Πάτερ ημών"
Διάβασε επίσης και την παλιότερη ανάρτηση τη σχετική με το όλο ζήτημα
που έχει τίτλο:  " Δική μου είναι η εκδίκηση"

Σαλογραία

........................................................................................
Και αν με ρωτήσεις ποιο θεωρώ το μεγαλύτερο χάρισμα της μάνας μου, θα σου μιλήσω για την εν Κυρίω Ιησού, ταπείνωση της καρδιάς της.

Το σημαντικότερο στοιχείο του βίου της:

Δεν ανταπέδωσε ό,τι κακό της έκαναν.
Ποτέ δεν ανταπέδωσε.
Ενώ θα μπορούσε.
Είχε όλη τη δυνατότητα.
Και όχι μόνο δεν ανταπέδωσε κακό στο κακό που έλαβε, αλλά και με την ψυχή της συχώρεσε και αγάπησε...


Δύσκολο να μιμηθώ τη δική της την πράξη.

-Και γιατί, παρακαλώ, πρέπει να συγχωρώ;

Καμία διάθεση δεν μου προκύπτει να ξεχάσω το κακό που μου κάναν κάποια γομάρια! φώναξα ένα πρωί θυμωμένη. 

Και τι εννοεί η Γραφή που λέει ότι ο πταίσας εν ενί, γέγονεν πάντων ένοχος;

Υπονοεί ότι αυτός που αντιπαθεί έναν άνθρωπο, είναι σαν να μισεί όλη την ανθρωπότητα;
Ότι τον τρώει το σκοτάδι της Κόλασης;

Τι ακρότητες είναι αυτές, Θεούλη μου;
Πολύ απαιτητικός μου φαίνεται ο Νόμος Σου, ενίοτε, μου τεντώνει τα νεύρα! 

Γύρευα βοήθεια -στη θεραπεία της μνησικακίας μου- μια μέρα που πίναμε τον καφέ στο δασάκι.
Το θυμάσαι;
Και τότε, χαμογέλασες και μου έδωσες την εικόνα της μπαταρίας, του σύρματος και της λάμπας.

Ο Θεός-είπες ήρεμα-μοιάζει με μπαταρία και πηγή αγαθής ενέργειας.

Ο κάθε άνθρωπος
μοιάζει με το λαμπτήρα, που πρέπει να ανάψει από το Φως τού
Αγίου Πνεύματος, για να φωτίσει το περιβάλλον. 


Όλη η λοιπή ανθρωπότητα μοιάζει με σύρμα που συνδέει τη μπαταρία με το λαμπτήρα.

-Το φαντάζεσαι;

Κάθε απειροελάχιστο κομματάκι του σύρματος, αντιστοιχεί και σ’ ένα ανθρώπινο πρόσωπο.

Κανένα, μα κανένα ανθρώπινο πρόσωπο δεν είναι περιττό ή άχρηστο, τόνισες.

Έκαστος, για τη μεταφορά του ρεύματος της Θείας Χάριτος

απο το Θεό, μέχρι εμένα, μέχρι τον πλούσιο, το φτωχό,το γύφτο, τον άρχοντα, το νέο, το γέροντα,τον ξένο, τον πατριώτη, παίζει διαρκώς , ένα ρόλο ουσίας.

Μισώντας τον όποιο πλησίον, για τον οποιοδήποτε λόγο-όσο δικαιολογημένος και αν στα μάτια μου, φαίνεταιείναι σαν να κόβω το σύρμα.

Τότε, η ελεύθερη ροή του ρεύματος εμποδίζεται.


Το φως αδυνατεί να φτάσει μέχρι τη λάμπα.

Και παραμένει σκοτάδι.

Ακόμη και αν δεν μισώ κάποιο πρόσωπο, αλλά αισθάνομαι απλή ψύχρα στην παρουσία του, το ρεύμα που έρχεται,δεν αρκεί για να ανάψει τέλεια τη λάμπα.

Είναι σαν να έχει το σύρμα, σκουριάσει.

Λοιπόν...όποιος αγωνίζεται εν Αγίω Πνεύματι 

και καταφέρνει να συγχωρεί στο Όνομα του Αναστημένου Χριστού,

 επιτρέπει τη ροή της Θείας Χάριτος, 

σε όλο το σύρμα ανεμπόδιστα και η λάμπα πυρακτώνεται σαν αστέρι, 

υπάρχει φωτοχυσία στης ψυχής, το μυστικό το δωμάτιο.


Μακάριοι όσοι αγωνίζονται και χαρίζουν από τα βάθη του είναι τους, στήν ύπαρξη που τους πλήγωσε, την Άφεση της Αγάπης

Στην καρδιά τους θα αστράφτει αδιάλειπτα, το Φως του Ήλιου του Αθάνατου...

Σαλογραία

(επανάληψη από το http://salograia.blogspot.gr/2009/09/blog-post_8292.html)

7 σχόλια:

  1. Δυσκολεύομαι να καταλάβω πρακτικά την συγχώρεση. Τι σημαίνει συγχωρώ όταν με αδικείς;
    Σημαίνει ξεχνώ και πάλι φιλαράκια και δεν τρέχει κάστανο;
    Σημαίνει κατανοώ την κατάσταση σου και δεν σου καταλογίζω ευθύνη;
    Σημαίνει ναι μεν κατανοώ αλλά έχει κλονιστεί η εμπιστοσύνη μου και κρατώ τις αποστάσεις μου;
    Σημαίνει ότι προσεύχομαι για σένα να σε φωτίσει ο Θεός;
    Ε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Προς Ε.
    ΤΕΡΑΣΤΙΟ. το ερώτημα.

    Μάλλον χρειάζεται άλλη ανάρτηση για να απαντηθεί!
    ;-)
    Για μένα ηθική ευθύνη για την όποια κακή συμπεριφορά υφίσταται πάντοτε, όσο ζει ο κάθε παραβάτης.

    Δεν έχει σημασία, αν ο άλλος που μου μου έδωσε το χτύπημα, δεν το κατάλαβε πόσο συντριπτικό ήταν ή πόσο με σακάτεψε.

    Σημασία έχει ότι εγώ ως άνθρωπος το εισέπραξα.

    Από εκείνη τη στιγμή και μετά δικαιούμαι να προστατέψω τον εαυτόν μου κρατώντας ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ, αν πρόκειται για φιλία.

    Αν πρόκειται για σχέση γάμου, και ο ένας εκ των δύο προδώσει, κλάφτα Χαράλαμπε.
    Ας μην το αναλύσουμε τώρα.

    Αν είναι τα παιδιά που πληγώνουν τους γονείς, πάλι το θέμα τεράστιο.

    Δεν απαντιούνται τα θέματα αυτά με λίγες σειρές.

    ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΑΝΤΩΣ,Η ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΚΡΙΝΕΤΑΙ ΤΟΣΟ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΟΣΟ ΚΑΙ Ο ΑΕΡΑΣ ΠΟΥ ΑΝΑΣΑΙΝΟΥΜΕ, ΔΙΟΤΙ Η ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΕΦΕΛΚΥΕΙ ΤΗ ΧΑΡΗ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑ ΤΟΥ ΘΕΙΟΥ ΕΛΕΟΥΣ ΕΠΙΤΕΛΟΥΝΤΑΙ ΟΙ ΥΠΕΡΒΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΥΣΤΙΚΕΣ , ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΘΕΡΑΠΕΙΕΣ.
    ..........
    Το είχα αναφέρει και σε παλιότερες αναρτήσεις.
    Αν βρεις το βιβλιαράκι με τίτλο " Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΣΥΓΝΩΜΗΣ" της Σούζαν Σιμόν, εκδόσεις Διόπτρα, ή Δίολκος ή Ανθρώπινοι Ορίζοντες (πάνε πολλά χρόνια και η μνήμη με εγκαταλείπει) ζήτησέ το.

    Το βρήκα εξαιρετικό).ΕΧΕΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ και επάνω στην λογική εδραζόμενες.
    .................
    Τι θα κάνει έκαστος σε περίπτωση προδοσίας και κακίας είναι ΔΙΚΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΣ ΑΓΩΝΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΜΕΤΡΗΣΗ.

    Σε κάθε περίπτωση το ΚΙΝΗΤΡΟ ΤΗΣ ΣΥΓΝΩΜΗΣ
    ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΦΕΡΝΕΙ ΤΗΝ ΕΥΛΟΓΙΑ...
    .......................
    Προσωπικά εγώ, ΤΙΠΟΤΕ ΑΠΟΛΥΤΩΣ, ΔΕΝ θα μπορούσα να συγχωρήσω, σε ανθρώπους για τους οποίους έδωσα τον καλύτερο εαυτό μου,
    ΑΝ ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΑ ΣΤΟ ΚΗΡΥΓΜΑ της Συγνώμης ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥΛΗ.

    Ταυτισμένη με ΤΗΝ ΗΘΙΚΗ ΤΩΝ ΕΒΡΑΙΩΝ ΘΑ ΗΜΟΥΝ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ, αν με πείραζαν χαχα...αυτό ντε, το " οφθαλμον αντί οφθαλμού και οδόντα αντί οδόντος" , ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ, μη σου περιγράψω και ποοολύ χειρότεραααα...

    Κοίτα τώρα, χάρη στην Πίστη που με διαποτίζει, από τι ΚΑΚΑ, γλυτώνει ο Χριστούλης αυτούς που με έχουν πειράξει!!!
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η συγχώρεση είναι απόλυτη αποδοχή του κακού;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ;-)
    Φιλτ. Ανων. των 2: 30 μ.μ.

    Στην αρχή της ανάρτησης, πριν λίγο, έδωσα και ένα σύνδεσμο παλιότερης ανάρτησης για τη " δυσκολία του Πάτερ ημών
    http://salograia.blogspot.gr/2011/01/blog-post_6970.html

    Κοίταξε , πηγαίνοντας εκεί, αν θες και τα σχόλια.

    Σε ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ για μένα η συγνώμη ΔΕΝ είναι εσωτερική αποδοχή του κακού ως κακού.

    Το ηθικό- πνευματικό κακό παραμένει κακό, σε κάθε περίπτωση, ειδικά και αν είναι ολοφάνερη παράβαση του νόμου της Αγάπης.

    Με τη συχώρεση, και δια του Μυστηρίου της Θείας Κοινωνίας, ζητάω από τον Κύριο,να έρθει και να κατοικήσει μέσα μου, και Εκείνος να ΑΝΤΙΠΟΛΕΜΗΣΕΙ το υπαρξιακό μου σκότος, δια του Αγίου Του ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ, βοηθώντας εμένα, τον πάνυ αδύναμο άνθρωπο, τον διαβρωμένο από μύρια λάθη,
    να με βοηθήσει λέω, το κακό να το ΥΠΕΡΒΩ,

    ΝΑ ΤΟ ΞΕΠΕΡΑΣΩ, ΝΑ ΜΗ ΜΕΙΝΩ ΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΤΟΥ ΒΙΟΥ ΜΟΥ ΘΡΗΝΩΝΤΑΣ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΘΛΙΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΤΟΥ ΠΛΗΣΙΟΝ.

    Στο κάτω κάτω, αυτό που φαίνεται σε μένα ως αδικία ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΚΑΠΟΙΟ ΧΡΟΝΟ, ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ως Μήτρα,Δικαιοσύνης και ευεργεσίας- το υποστηρίζει και κάποιος κοσμικός μας διανοούμενος.

    Ο άγιος Μάρκος ο Ασκητής, σημειώνει επίσης ότι όταν μας συμβαίνει κάτι- κατά τη γνώμη μας πάντα- κακό

    μπορεί με αυτό το μικρότερο κακό, να προφυλάσσεται η ψυχή μας, από ένα κακό μεγαλύτερο, γι αυτό και θα έπρεπε

    ΚΑΙ για τα θεωρούμενα φαινομενικά κακά

    ΝΑ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ.

    " ΕΝ ΠΑΝΤΙ ΕΥΧΑΡΙΣΤΕΙΤΕ" διδάσκει η Εκκλησία.

    Για ΟΛΑ, καλά και κακά συναπαντήματα, η λεπτή και ευγνώμων ψυχή οφείλει να ευχαριστεί και ΔΙΑ ΤΗΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΑΣ, το μεν καλό να το αξιοποιεί, το δε κακό να ΤΟ ΥΠΕΡ-ΒΑΙΝΕΙ, να το ξε- περνάει.

    Απαραίτητο να προχωράει η ψυχή, ώριμη και Ελεύθερη στη Χώρα των ΖΩΝΤΩΝ, στη Βασιλεία του Αγίου Πνεύματος.

    Αυτά μπορεί σε κάποιον άγευστο, να ακούγονται πολύ θεωρητικά, αλλά ΕΖΗΣΑΝ και ζούν ΔΙΠΛΑ ΜΑΣ, ΑΝΘΡΩΠΟΙ

    ΠΟΥ ΤΑ ΕΦΑΡΜΟΣΑΝ ΚΑΙ ΤΑ ΕΦΑΡΜΟΖΟΥΝ.

    ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΟΥΣ ΤΟ ΑΓΙΟ, ΚΑΛΟΥΜΑΣΤΕ ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΜΕ...
    πάση δυνάμει επειδή ΆΛΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΛΥΤΡΩΣΗΣ,

    ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ,

    Δ Ε Ν ΥΠΑΡΧΕΙ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Υ. Γ. προς ανων.
    Έδωσα πάνω το σύνδεσμο για άλλη μια ανάρτηση σε επανάληψη με σχετικό θέμα...αν θες κοίταξέ το, αγαπημένο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Η συγχώρεση ελευθερώνει αυτόν που την δίνει και όχι αυτόν που έχει διαπράξει την αδικία.
    Ο Χριστός λέγοντας ότι πρέπει να συγχωρούμε μέχρι εβδομηνταεπτάκις δηλαδή απείρως δεν θέλει απο εμάς να είμαστε καρπαζοεισπράκτορες, αλλά ελεύθεροι απο κάθε τι μας δεσμεύει. Δίνω συγχώρεση και ελευθερώνομαι εγώ, ο άλλος έχει το δικό του θεματάκι και θα πρέπει να αγωνιστεί για να το λύσει. Αν δεν την δώσω την συγχώρεση υποφέρω εγώ και όχι αυτός που με αδίκησε. Απέναντι όμως στην αδικία έχω ευθύνη απέναντι στον εαυτό μου να βάλω τα όρια μου και να κάνω σαφές ότι δεν επιτρέπω την επανάληψη της αδικίας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. http://talantoblog.blogspot.gr/2012/06/blog-post_06.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή