Τετάρτη 13 Οκτωβρίου 2010

"Στο σώμα του ανθρώπου όλα είναι πρόσωπα" (Νικ.Βρετ. )και Λόγος Αλεξάνδρου Καλομοίρου περί προσώπου


.....................................


Περιστεράκι μου,
όταν ήμουν σαλονέα,
γνώρισα  το μακαριστό γιατρό, Αλέξανδρο Καλόμοιρο,
είχα εκτενή αλληλογραφία μαζί του
και σε πάρα πολλά με ωφέλησε
τόσο με τον πατερικό του λόγο, όσο και με το προσωπικό  του παράδειγμα βίου.

Σήμερα ξαναδιάβασα-χάρη στην αγάπη του Emmanuil που  το έστειλε-  αυτό το δικό του κείμενο στο Αντίφωνο
Στο παραθέτω-οι υπογραμμίσεις  δικές μου.
Ας έχουμε την ευχή του κυρ Αλέξανδρου,  από εκεί που βρίσκεται...
Υ.Γ.
Φιλιά στο Γρηγόρη  του Ζέφυρου- στα παιδιά της Θεσσαλονίκης που μας διαβάζουν,  ακόμη  στον Ιωάννη, στην Ευδοξούλα, στην κυρία Μαργαρίτα που ακόμα μπορεί να γελάνε  με κάτι κείμενα που τους έστελνα τότε...στην εποχή της αθωότητας...

Σαλογραία
....................................................................................................................
Αλέξανδρος Καλόμοιρος
Περί προσώπου

Μία από τις βασικότερες αιτίες της σύγχυσης που υπάρχει στη χριστιανική ανθρωπολογία προέρχεται από το γεγονός ότι ο ορθολογισμός πολλών χριστιανών έχει αμαυρώσει την οντολογική διάκριση ανάμεσα στην ουσία και την υπόσταση, τη φύση και το πρόσωπο.

Το πρόσωπο δεν είναι φύση.

Ο Θεός είναι μία φύση σε τρία πρόσωπα.

Η φύση του Θεού είναι κοινή στα τρία πρόσωπα.

Το κάθε πρόσωπο, όμως, από τα τρία είναι μοναδικό.

Το γεγονός ότι ο Θεός δημιούργησε τον άνθρωπο «κατ’ εικόνα Θεού», συνεπάγεται, εκτός των άλλων, ότι και στον άνθρωπο όπως και στον Θεό, υπάρχει η ίδια διάκριση φύσεως και προσώπων.

Και ο άνθρωπος, όπως και ο Θεός, είναι ένας κατά την φύση, αλλά σε μύρια πρόσωπα.

Αυτό που μας κάνει ανθρώπους είναι η φύση μας, που είναι κοινή σε όλους μας.

Αυτό που κάνει τον καθένα μας όν μοναδικό και ανεπανάληπτο είναι το πρόσωπό μας.

Και τη μεν φύση μας είδαμε από πού την έχουμε και πώς δημιουργήθηκε.

Το πρόσωπό μας, όμως, είναι ένα μυστήριο. ένα μυστήριο, εντούτοις, πέρα για πέρα χειροπιαστό, αφού είναι κάτι που το ζούμε καθημερινά στον εαυτό μας και στους ανθρώπους που μας περιβάλλουν.

Αυτό που μας κάνει ανθρώπους, όντα διαφορετικά από τα ζώα, είναι το πρόσωπο.

Τα ζώα δεν έχουν πρόσωπο, έχουν μόνο φύση.

 Πρόσωπο δεν υπάρχει παρά μόνο στα λογικά όντα.

Ο Θεός είναι πρόσωπο και, κατ’ εικόνα Θεού, οι άνθρωποι και οι άγγελοι είναι κι αυτοί πρόσωπα.

-Τι είναι το πρόσωπό μας και από που το έχουμε;

 -Eίναι το αποτύπωμα της σφραγίδας επάνω στη χωμάτινη φύση μας.

Η σφραγίδα είναι θεία και μοναδική.

 Είναι το πρόσωπο του Λόγου του Θεού.

Τα αποτυπώματα της σφραγίδας είναι όσα και οι άνθρωποι.

Λέγονται εικόνες του Θεού.

Το πρωτότυπο μιας βασιλικής σφραγίδας, του βασιλικού δαχτυλιδιού, είναι χρυσό.

Τα αποτυπώματα της σφραγίδας, όμως, είναι από την ύλη επάνω στην οποία ακούμπησε το χρυσό δαχτυλίδι, κερί ή πηλός.

Το σχέδιο που αποτυπώνεται είναι αυτό που υπάρχει επάνω στο χρυσό βασιλικό δαχτυλίδι.


Στη δική μας περίπτωση, η θεία σφραγίδα είναι το πρόσωπο του Λόγου του Θεού.

Ο πηλός που δέχεται τη σφραγίδα είναι η χωμάτινη φύση μας.

Το σχέδιο που αποτυπώνεται επάνω στη χωμάτινη φύση είναι η εικόνα του Θεού.

Το άγγιγμα της θείας σφραγίδας επάνω στη χωμάτινη φύση είναι η σάρκωση του Θεού Λόγου.


Το σφράγισμα αυτό της χωμάτινης φύσης μας με το πρόσωπο του Θεού Λόγου δεν είναι μόνο μια ιστορική πραγματικότητα.

Είναι, κυρίως, μια οντολογική πραγματικότητα, πάνω και πέρα από τον χρόνο, με τα θεμέλιά της στηριγμένα πάνω στον Θεάνθρωπο Ιησού Χριστό.

Τα θεία, λοιπόν, χαρακτηριστικά του είναι μας δεν προέρχονται από τη χωμάτινη φύση μας, αλλά από την εικόνα του Θεού που τυπώθηκε πάνω σ’ αυτή τη φύση.

 Τα χαρακτηριστικά αυτά είναι η ελευθερία, ο λόγος, η αθανασία, η δεκτικότης της Ενέργειας του Αγίου Πνεύματος, η δυνατότητα της δημιουργίας και άλλα παρόμοια.

Δεν είναι χαρακτηριστικά φύσεως, αλλά χαρακτηριστικά προσώπου.

Όπως όλα τα μυστήρια, το πρόσωπο δεν είναι κάτι που μπορεί να οριστεί.

 Είναι το άπιαστο «κάτι» που έδωσε στους ανθρώπους η ενανθρώπιση του Λόγου και τους έκανε δεκτικούς της Χάριτος και Ενεργείας του Αγίου Πνεύματος.

Δεν είναι φύση, δεν είναι μια δεύτερη ουσία.

Είναι μια ιδιότητα της χωμάτινης φύσης που όμως είναι δοσμένη απ’ έξω, το αποτύπωμα του Θείου Προσώπου του Υιού και Λόγου του στον καθένα από μας.

Αυτό είναι που κάνει τον καθένα από μας όν μοναδικό, ανεπανάληπτο, ελεύθερο, γνωστό στον Θεό και επομένως, εσαεί υπαρκτό στη θεία μνήμη, έτσι ώστε και μετά το θάνατο και τη διάλυση της φύσεώς του, αυτό να μένει «εν χειρί Θεού».

Η θεία μνήμη είναι ύπαρξη και ζωή αιώνιος εν Θεώ.

Το πρόσωπο είναι ό,τι μένει από τον άνθρωπο μετά θάνατον, ό,τι τον συνδέει με την καινούρια φύση που θα αποκτήσει με την Ανάσταση, αυτό που γεφυρώνει το παλιό σώμα της φθοράς με το καινούριο της αφθαρσίας και κάνει και το παλιό και το καινούριο σώμα, σώμα του ίδιου και ανεπανάληπτου ανθρώπου.

Ο άνθρωπος είναι από τη φύση του χώμα της γης, έχει το πρόσωπο επειδή ο Θεός τον θέλησε κατ’ εικόνα Του και έγινε άνθρωπος γι’ αυτόν.

Επάνω σ’ αυτό το πρόσωπο ενεφύσησε ο Θεός πνοή ζωής, την Χάρη του Αγίου Πνεύματος και έγινε ο άνθρωπος ψυχή ζώσα, όπως γίνεται το σίδερο, που είναι δεκτικό της φωτιάς και όταν έρθει σε επαφή με τη φωτιά πυρακτώνεται κι αυτό από την ενέργεια της φωτιάς.

Το μυστήριο της διάκρισης ανάμεσα στη φύση και τα πρόσωπα είναι πολύ σημαντικό.

Τα μυστήρια δεν τα καταλαβαίνουμε, αλλά τα ζούμε.

Όποιος ζεί την Ορθοδοξία κάτι καταλαβαίνει από τα παραπάνω.

Όλοι οι υπόλοιποι προσπαθούν να κατανοήσουν τα μυστήρια με τη δύναμη του μυαλού τους.

Ό,τι κι αν είναι αυτό που είμαστε, είναι εν Χριστώ.

Μπορούμε να ξεφύγουμε από τη σύγχυση του τι είναι ο άνθρωπος, εάν καταλάβουμε ότι ο Χριστός είναι η ρίζα του "είναι" μας,  και το θεμέλιο της ύπαρξής μας.

* Απόσπασμα από το περιοδικό Επίγνωση, τ. 89, Το μυστήριο του ανθρώπου, http://www.zephyr.gr/stjohn/epi89.htm

Πηγη: Αντίφωνο, http://www.antifono.gr/portal
Αλεξάνδρου Καλομοίρου -Λόγος περί προσώπου

74 σχόλια:

  1. Μόνο οί έχοντες παιδικό φρόνημα, έχουν αυθεντικό πρόσωπο...
    ..καί μόνο αυτοί θά αντικρύσουν τό Πρόσωπο τού Σωτήρος Ιησού Χριστού, όπως τό είπε καί ό Ίδιος.

    Μόνο άνθρώποι μέ παιδικό φρόνημα καί ψυχή πιστεύουν μέχρι τέλους στή δύναμη τού καλού!...

    Ο υπερήφανος "ενήλικος" άνθρωπος είναι αδύνατον νά αποκτήση αυτό τό φρόνημα, έστω καί αν σέ όλα τά άλλα είναι καθώς πρέπει.

    Θά έρθει ή στιγμή πού θά βρεθεί μπροστά στό γκρεμό τής απόγνωσης καί απελπισίας πού θά τόν οδηγήσει ή ολιγοπιστία του, ή θά κάνει..
    συμβιβασμούς μέ τόν διάβολο...διότι λείπει τό παιδικό φρόνημα πού οδηγεί στό Πρόσωπο τής Πίστεως.

    Σπυρίδων

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. παιδικο φρονημα?!
    ο Κυριος μας ,μας μιλησε για τα παιδια
    λεγοντας οτι
    αν δεν γινουμε σαν τα παιδια,
    αγνα,απλα,αυθόρμητα,ακακα,απονηρευτα και με αγαπη άδολη...
    δεν θα μπουμε στην Βασιλεια Του.
    η λεξη φρονημα παει σε ενηλικες που φρονουν,δηλαδη σκεφτονται-επιλεγουν-κρινουν διακρινουν!

    τα παιδια ειναι μικρα και απλα και αυθορμητα,
    ακουνε την φωνη της συνειδησης και πρατουν.
    δεν ειναι σε θεση να επιλεξουν φρονημα.

    οι απλοι λοιπον ανθρωποι
    οι αυθορμητοι ενηκικες που δεν εγιναν σαν τους μεγαλους,ᾱλλα παρεμειναν απλοι=απονηρευτοι
    και άκακοι τοτε ειναι σαν τα παιδια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εξαιρετικό το σχόλιο του Σπυρίδωνα και ναι, φίλοι, αν δε γίνουμε σαν τα παιδιά δε θα δούμε Θεού πρόσωπο...
    Σας ευχαριστώ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Συγχωρέστε με, αλλά εγώ κόλλησα κυριολεκτικά με την μουσική και το τραγούδι. Είναι φοβερό. Τρομερός ρυθμός και απίθανη μελωδία.
    Συγγνώμη που δεν πρόσεξα πολύ το κείμενο. Θα προσπαθήσω να το ξαναδιαβάσω αυτή τη φορά όμως χωρίς τη μουσική....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τό μεγαλύτερο εμπόδιο ή ένα από τά μεγαλύτερα εμπόδια της μετανοίας είναι ή ιδέα πού έχουμε γιά τόν εαυτό μας.

    Είναι ο ιδεάτος εαυτός, ο νομιζόμενος εαυτός μας καί ή ψευδαίσθηση που έχουμε γιά τόν εαυτό μας, ο νομιζόμενος εαυτός μας αυτό τό προσωπείο πού οργανώσαμε καί πιστεύουμε πώς ταυτίζεται μέ τό πρόσωπό μας είναι τό εμπόδιο μετανοίας.

    Είναι τό εμπόδιο ωστε νά έχουμε αληθινή πνευματική ζωή, προκειμένου να αποκατασταθεί τό κάλος τής θείας εικόνας πού είμαστε.

    Στήν προσπάθεια να καλύψουμε τις ενοχές μας, λειτουργεί ένα σχήμα αντίδρασης καί απώθησης.

    Απωθούμε τις ενοχές.

    Αντιδρούμε σέ οποιοδήποτε γεγονός είτε εσωτερικό της συνειδήσεως μας, είτε εξωτερικού ελέγχου ανθρώπων καί γεγονότων πού οικονομεί ο Θεός.

    Αντιδρούμε σε αυτά, προκειμένου νά υπερασπίσουμε
    τήν καλή εικόνα γιά τόν εαυτό μας. Αυτό τό σύμπτωμα μπορεί να λειτουργήσει καί στόν εαυτό μας καί στήν οικογένειά μας καί στήν κοινωνία μας καί στήν εκκλησία.

    Προκειμένου νά διασώσουμε τον εαυτό μας καί νά διώξουμε τή χάρη του Θεού από τήν ζωή μας, επιλέγουμε να προστατεύσουμε την εικόνα πού έχουμε εμείς γιά τόν εαυτό μας καί οι άλλοι για μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αγαπημένο που σου άρεσε το τραγούδι του Άντζελο Μπραντουάρντι, χαίρομαι.
    Τα περισσότερα τραγούδια του εν λόγω, φωτεινά...σε γεμίζουνε κέφι όταν τα ακούς...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ποιος υπογράφει το υπέροχο κείμενο περί μετανοίας;
    Βεβαίως και έτσι είναι.
    Αν δεν είχαμε ιδέα για τον εαυτόν μας, θα ήμασταν άγιοι.
    Δεν είμαστε άγιοι λόγω της καταραμένης, μυστικής, υπολήψεως του εαυτού...και λόγω του ότι κατακρίνουμε αενάως, μυστικά μέσα μας τον πλησίον με προφάσεις ευλαβείας βεβαίως τον κατακρίνουμε -οι Φαρισαίοι-ότι δεν είναι άγιος, αντί να κατακρίνουμε τον εαυτόν μας, που είναι ένας φαρισαίος του κερατά, Παναγία μου, ήμαρτον!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Ανώνυμος των 12:58
    Πολύ ωραίο σχόλιο. Μπορεί, πριν απο χρόνια να το διάβαζα σε ένα καλό βιβλίο και να έλεγα ναι έτσι είναι, αλλά όταν γίνεται βιωματική εμπειρία έχει πολύ πόνο και πολύ δάκρυ και πρόκειται για μία προσωπική κοσμογονία. Είναι μια διαδικασία που δεν τελειώνει ποτέ.
    Κάποτε έλεγε κάποιος ότι η ψυχή του ανθρώπου είναι σαν ένα καρπούζι μέσα σε νερό , φαίνεται ένα μικρό του μέρος. Εαν κόψεις αυτό το μέρος που φαίνεται, τότε ανεβαίνει λίγο παραπάνω το καρπούζι και αν κόψεις και αυτό που φαίνεται η διαδικασία συνεχίζεται, ώσπου να βγει όλο το καρπούζι στην επιφάνεια.
    Ευαγγελία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλημέρα σε όλους!

    Πολύ συμφωνώ με αυτά που είπατε όλοι αλλά νομίζω πως ίσως καταλήξουμε σε μιάν απόφαση πως ο ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΠΟΛΥ ΓΕΡΑ ΝΕΥΡΑ...

    Διότι οι κοσμικοί είμεθα μέσα στις αιτίες των παθών συνεχώς και τηλεόραση να μη δεί κανείς,

    θα δει τον διπλανό του να βρίζει τον Χριστό..και αν δεν τον δει ..θα δει στη γωνία τον γείτονα να διακινεί τα ναρκωτικά...

    Για να κάνεις πιστά τους νόμους του Ευαγγελίου πρέπει να θεωρείς τον εαυτό σου σε σχέση με το Θεό, τον χειρότερο αμαρτωλό ακόμα και αν γνωρίζεις τι χαρίσματα σούδωσε Εκείνος..

    Είναι πολύ δύσκολο, όμως, να μην δεις μια παραβατική συμπεριφορά των συνανθρώπων σου και να μην περάσει λογισμός θλίψης από τον νού σου και ειδικά αν είναι δικός σου άνθρωπος.

    Πολλές φορές αδελφοί, πολλές γυναίκες που είχαν κακότροπους άνδρες η και το αντίθετο αναγκάστηκαν να μοιραστούν τον πόνο τους με άλλους συνανθρώπους ακόμη και με τις μητέρες τους η τους πατεράδες τους και αυτόματα οι ίδιοι έγιναν κριτές των κακότροπων..

    Για σκεφτείτε ναρθει το παιδί σου και να σου πει ''δεν περνώ καλά ο σύζυγός μου με χτυπά...η η γυναίκα μου με απατά...''

    Πες τε μου τώρα εσείς, αδελφοί μου, αν θα γίνω η όχι κριτής του συντροφου του παιδιού μου που μαρτυρά και ζητά βοήθεια;...

    Μιλάμε για πράγματα που είναι για γερά νευρα βρε παιδιά...δηλαδή πως να το κάνουμε, η καρδιά πως θα μπορέσει να είναι ήρεμη..πως θα χειριστεί κανείς κατι τέτοιους πειρασμούς σας παρακαλώ και δεν θα αμαυρωθεί ο ψυχικός του κόσμος ,η αγάπη του για τον πλησίον,ακόμη και αυτή η υποτυπώδης ταπείνωσή του;

    Δεν είμαστε στο μοναστήρι..μακάρι να ήμασταν!

    Εκεί η υπακοή είναι κανόνας..όλοι είναι Ενας και Ενας είναι όλοι παρόλο πως αγωνίζονται για τις ελλείψεις τους.

    Εκεί υπάρχει η σκέψη [να μη στενοχωρήσω τον αδελφό μου]

    Υπάρχει αγάπη εν εξελἰξει να γίνει τέλεια...

    Στην πόλη δεν υπάρχει αυτό όλοι είμαστε άθλιοι πνευματικά και προσπαθεί να φάει ο ένας τον άλλον ακόμα και αν είναι σύντροφοι και συνοδοιπόροι στη ζωή...ε,λοιπόν Σαλογραία μου και φίλοι δεν είναι η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΓΙΑ ΓΕΡΑ ΝΕΥΡΑ;

    Πηνελόπη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πηνελόπη Χαχαχα!
    ΠΟΛΥ ΓΕΛΑΣΑ, Με την Ορθοδοξία ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΠΟΛΥ ΓΕΡΑ ΝΕΥΡΑ!

    ΠΡΑΓΜΑΤΙ, έτσι είναι πουλάκι μου, αλλά ένας σκληρόκαρδος σύζυγος που γνωρίζω, νομίζει
    ότι η φίλη μου που όλο ταπεινώνεται ενώπιόν του,
    για χριστιανικούς λόγους,ταπεινώνεται, νομίζει,λέω ότι είναι ...δειλή και ...άκας!

    Ετσι της φωνάζει συνέχεια!

    Φρίξον ήλιε και στέναξον η γή!

    Απορώ πώς δεν του έχει αδειάσει ακόμα την κατσαρόλα στο κεφάλι, μπράβο στην κοπέλα, θα αγιάσει!

    Παρότι χριστιανός υποτίθεται και ο ίδιος -έτσι θέλει να λέει στον εαυτό του-

    δεν καταλαβαίνει τι σίδερα λυγάει

    (προς τα "μέσα") η φιλενάδα μου,

    εξ αιτίας του σκληρού του τρόπου

    και προς την ίδια και προς τα πεθερικά του.

    Όταν θα ξυπνήσει ένα πρωί και κείνη θα έχει γίνει πουλάκι προς άγνωστη κατεύθυνση, θα μαλλιοτραβιέται αλλά...ΘΑ ΕΙΝΑΙ "ΠΟΛΥ ΑΡΓΑ, ΓΙΑ ΔΑΚΡΥΑ Στέλα"...ναι Πηνελοπάκι...

    ΚΑΤΑΚΡΙΝΟΥΜΕ ΤΑ ΣόΓΙΑ ΜΑΣ, τους φίλους, τους γνωστούς, τους άγνωστους , ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΓΙΟΙ...

    ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΤΟ είχανε ραμμένο και το ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ και το εξωτερικό στόμα τους, από το φόβο να μην εκπέσουν της Χάριτος

    -και από το φόβο της αιώνιας Κόλασης, βεβαίως...υπήρξε και αυτό σοβαρότατο κίνητρο, μην κοιτάς που δεν το αναφέρουν οι σημερινοί μοντέρνοι θεολογούντες,

    τάχαμ' ότι όλοι, ξάφνου, φτάσανε στο θείο έρωτα, γαμώτο, τόσα χρόνια τρώω ψωμί και αλάτι στον αγώνα τον πνευματικό,και απέχω μιλεούνια έτη φωτός από το θείο έρωτα,

    τώρα πως μερικοί τον φτάσανε, μονοκοπανιά, μπράβο, μπράβο, όχι δε ζηλεύω αδερφέ, σχόλιο επί της επικαιρότητας κάνω...

    μου σπάνε, μόνο, λίγο τα νεύρα όσοι δηλώνουν υπεράνω και όσοι δεν κατανοούν ότι η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ την σήμερον είναι πράγματι για σκληρούς τύπους με νεύρα ατσαλένια, ένα πράμα σαν χαρλεάδεςντάβιντσον να πούμε...άγγελοι του θανάτου...καμικάζι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Τί είναι η αρετή;
    Τί κρύβεται πίσω από τήν αρετή;
    Είναι ό εαυτός μου.

    Προσπαθώ λοιπόν καί μοχθώ καθημερινά, αγωνίζομαι νά οικοδομήσω έναν ενάρετο άνθρωπο τόν εαυτό μου, όχι νά οικοδομήσω έναν εν Χριστό άνθρωπο.

    Η προσπάθεια νά οικοδομήσω έναν ένάρετο άνθρωπο είναι αυτοί οι καλοί ανθρώποι..τάχα, "χριστιανικά σπασικλάκια" δηλαδή πού δέν μπορούν νά χαρούν τίποτα. Γιατί δέν μπόρεσαν νά πούν εκ βάθους καρδίας: Θεέ μου είμαι ένα μάτσο χάλια, είμαι ένα ρεμάλι.

    Ο Θεός λοιπόν, οικονομεί νά πέφτουμε, νά αμαρτάνουμε, γιά νά καταλάβουμε ότι δέν έχουμε κάτι αγαθό νά δείξουμε επι τής γης ενώπιον Του. Μόνο ένα πράγμα θέλουμε, τήν αγάπη Του.

    Αν δέν γίνει αυτό τό πράγμα αγωνιζώμαστε, γινόμαστε νευροτικούλιδες καί προσπαθούμε τό ένα, προσπαθούμε τό άλλο καί τί γίνεται... Είναι μιά μιζέρια, μιά κακομοιριά η ζωή μας.

    Οταν ό άνθρωπος λοιπόν δέν βρεί ότι ή ταυτότητά του είναι πάνω στό σώμα το Χριστού καί όταν δέν φτάσει σέ αυτή τήν π λ ή ρ η α ί σ θ η σ η α π ο τ υ χ ί α ς δέν μπορεί νά σωθεί.


    Ιδου οι σκληροί τύποι μέ τά ατσαλένια νεύρα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Προς
    "π λ ή ρ η αίσθηση α π ο τ υ χ ί α ς" , ωραία τα λες...

    Βέβαια αυτή η αίσθηση, οικοδομείται με
    τ ε λ ε ί ω ς διαφορετικές εμπειρίες για τον καθένα και ΔΕΝ μπορούν να
    σ υ γ κ ρ ι θ ο ύ ν από ανθρώπους ούτε οι εμπειρίες ούτε οι εσωτερικοί π ό ν ο ι εκάστου, με κ α ν ε ν ό ς ετέρου.

    Η κρίση και η σ υ ν -κριση που φτιάχνει ΖΗΛΟΤΥΠΟΥΣ ΚΑΙ ΦΘΟΝΕΡΟΥΣ ανθρώπους και εθισμένους σε μύρια όσα κακά, είναι ΜΟΝΟ ΤΟΥ ΘΕΟΥ.
    ΚΑΝΕΙΣ ΑΛΛΟΣ , ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΚΡΙΝΕΙ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΤΟΥ ΠΛΗΣΙΟΝ ΤΟΥ, ΚΑΙ ΝΑ ΤΗΣ ΦΟΡΕΙ, ΜΟΝΙΜΕΣ ΤΑΜΠΕΛΙΤΣΕΣ, επειδή ΟΛΕΣ ΟΙ ΨΥΧΕΣ ΣΥΝΕΧΩΣ, ΤΡΟΠΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΚΑΙ ΕΞΕΛΙΣΣΟΝΤΑΙ ΜΕ ΑΠΟΛΥΤΑ ΑΦΑΝΕΙΣ ΤΡΟΠΟΥΣ.
    Ο πραγματικά ταπεινός και ΑΓιοπνευματικός άνθρωπος ΒΛΕΠΕΙ ΟΤΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΆΛΛΟΙ ΕΧΟΥΝ ΕΛΑΦΡΥΝΤΙΚΑ, Ο,ΤΙ ΣΤΡΑΒΟ ΚΑΙ ΑΝ ΚΑΝΟΥΝ,
    Ο ΊΔΙΟΣ ΟΜΩΣ, ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΟΥ ΚΥΡΙΟΥ, ΔΕ ΒΡΙΣΚΕΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥ, ΕΛΑΦΡΥΤΙΚΟ ΚΑΝΕΝΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Για σκεφτείτε ναρθει το παιδί σου και να σου πει ''δεν περνώ καλά ο σύζυγός μου με χτυπά...η η γυναίκα μου με απατά...''

    Για σκεφτείτε ναρθει η φίλη σου και να σου πει ''ο σύζυγός μου είναι σκληρόκαρδος''

    Πες τε μου τώρα εσείς, αδελφοί μου, αν θα γίνω η όχι κριτής του συντροφου του παιδιού μου που μαρτυρά και ζητά βοήθεια;...

    Πες τε μου τώρα εσείς, αδελφοί μου, αν θα γίνω η όχι κριτής του συντροφου της φίλης μου που μαρτυρά και ζητά βοήθεια;...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Κατά τη γνώμη μου.. Οι Άγιοι δεν κρίνουν όχι διότι φοβούνται μήπως αδικήσουν.. Δεν είναι κριτήριό τους η δικαιοσύνη.. Κριτήριο και κέντρο της σκέψης τους δεν είναι η δικαιοσύνη.. Είναι κάτι άλλο.. Η αγάπη.. Δεν κρίνουν επειδή αγαπούν..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αγαπημένο των 1 και 24

    "Οι άγιοι δεν κρίνουν επειδή αγαπούν"

    Μπράβο τους!
    Μαγκιά τους!
    ΚαουμποΎλίκι τους!
    Μακάρι να αγιάσω και γω κάποτε, ΠΟΛΥ ΘΑ ΧΑΡΩ ΝΑ ΠΕΤΥΧΩ ΚΑΝΑ ΤΕΤΟΙΟ ΑΠΡΟΣΔΟΚΗΤΟ ΔΩΡΟ!

    Ο καθένας δεν κρίνει για τους δικους του λόγους και κίνητρα.

    Ο καθένας μπαίνει στον ωκεανό του πνευματικού αγώνα και φτάνει όπου μπορει.

    Εγώ πάντως επειδή ακόμα δεν έχω την αγάπη τη μέχρι θανάτου για το κάθε πρόσωπο,που συναντώ,

    (αγάπη μέχρι θανάτου έχω μόνο για τον άντρα, τα παιδιά μου, και τον καλό ιερέα της ενορίας μου),

    για όλους τους λοιπούς τα επίπεδα της αγάπης μου είναι πολύ χαμηλότερα, ΔΥΣΤΥΧΩΣ, και δηλώνω,ότι ΠΡΟΣΠΑΘΩ πάση δυνάμει να αποφεύγω τις καταδικαστικές κρίσεις για το ηθικό ποιόν των προσώπων, επειδή ΓΝΩΡΙΖΩ ΟΤΙ ΑΓΝΟΩ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΘΕ ΠΡΟΣΩΠΟ ΤΗΝ ΑΠΕΙΡΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ.

    ΜΕ ΑΓΝΟΙΑ ΑΠΕΙΡΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ,

    ΚΑΘΕ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑΣ ΚΡΙΣΗΣ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΤΥΧΗΜΕΝΗ.

    Δεν κρίνω το είναι.

    Μπορώ όμως να κρίνω μια ενέργεια και να πώ:

    ¨Ηταν κακό Γιώργο που σήκωσες το κουλό σου και χτύπησες τη γυναίκα σου, ήταν παγκάκιστο Δημήτρη που σήκωσες και τα δυο σου κουλά και χτύπησες τη μάνα σου...

    Αλλο η κρίση μιας ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΜΙΑΣ ΛΕΞΗΣ, ΜΙΑΣ ΠΡΑΞΗΣ,αλλο η ΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ...που σε ωρισμένες περιπτώσεις όπως Η ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΠΙΣΤΕΩΣ, ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ...

    ΤΟ ΕΙΝΑΙ, όμως, ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΑΝΘΡΩΠΟΥ, ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΡΟΣΠΕΛΑΣΤΟ.

    Αυτό μου πήρε μισόν αιώνα μέχρι κάπως να αρχίσω να το...υποπτεύομαι...

    Γι αυτό το γράφω και το ΠΙΣΤΕΥΩ,
    ΟΤΙ Η ΒΛΑΚΕΙΑ ΠΟΥ ΜΕ ΔΕΡΝΕΙ , ΤΕΛΟΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αυτο το ¨ελαφρυντικό κανένα¨ειναι μεγάλη κουβέντα γιατί μετα είναι δύσκολο να ισορροπεις μεταξύ ελπίδας και απάγοήτευσης η στην χειρότερη απόγνωσης. Εισαι και άνθρωπος και θέλεις να τα πεις προς τα έξω αυτά που σε δυσκολεύουν.Για μέν α το θέμα είναι που θα τα πεις. Ωστε αυτός που θα βγάλεις τα σπλάχνα σου να μπορει να σε βοηθήσει η τουλάχιστον να μην σκανδαλιστει και κατακρίνει εκείνον που σε πληγώνει και στον οποίο αναφέρεσαι.Δύσκολο πράγμα. Αν η σχέση με τον πνευματικό λειτουργεί σωστά κατέληξα, ότι είναι το μόνο ενδεδειγμένο. Αλλιώς ουτε βοηθιέσαι ούτε βοηθάς.Το δε να μην απελπίζεται κάποιος από τις πτώσεις του και ταυτόχρονα να ελεηνολογει τον εαυτό του έχει να κανει και με το πόσο στέρεα του έμαθαν να πατά οι γονείς του όταν ηταν παιδι. Σημερα τα παιδια διαπαιδαγωγούνται ανάμεσα σε δυο άκρα. Η έχουν άκρα αυτοπεποίθηση και εγωισμό η έχουν πλήρη ανασφάλεια για οτιδήποτε δοκιμάζουν να κάνουν.Η παρατήρηση τα πληγώνει ακόμα κι όταν γίνεται με αγάπη απο τους γύρω.Πως λοιπόν να ανδρωθούν;Συγγνωμη που ελαφρως ξεσπάθωσα ειναι μεγάλο θέμα και ήθελα να εκφράσω τον καημό μου. Μακρίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Απροσπέλαστο γιά τόν άνθρωπο, όχι ομως γιά τόν Θεό, ουτε γιά ελάχιστους πού Τού ανήκουν καί τους είναι όργανά Του σ'ένα κόσμο αποστάτη..

    Δέν κρίνουν αυτοί, ελέγχουν από αγάπη καί διά εντολής Τού Κυρίου τους...

    Γιά μερικούς ο ελεγχος είναι εχθρός καί γιά άλλους λογικούς είναι φίλος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Μακρίνα

    γέλασα πολύ που είπες ότι ...ξεσπάθωσες, ενώ ο λόγος σου είναι π ά ν τ α τόσο σεμνός και άλατι σοφίας ηρτυμένος...

    Οι παρατηρήσεις σου, ουσιαστικότατες.

    Αυτά που έγραψες, εκφράζουν και δικό μου πόνο και δική μου εμπειρία.

    Ομως...αν η ψυχή είναι στερεωμένη στην Ελπίδα, γνωρίζοντας ότι το θείο έλεος φτάνει στο ΑΠΕΙΡΟ, ενώ η προσωπική μας αμαρτία ΟΣΗ και να ναι, είναι ΠΑΝΤΑ πεπερασμένη, τότε...

    ισορροπείς πνευματικά και ενώ σε πολεμάει ο δαίμων της λύπης και της απόγνωσης, του βγάζεις καμια φορά κοροιδευτικά τη γλώσσα και του κάνεις:

    "μπδδδ! σκάσε, σκάσε, όσο χάλια και να είμαι , Ο ΧΡΙΣΤΟΣ, ΜΕ ΑΓΑΠΑΕΙ ΚΑΙ ΘΑ ΜΕ ΣΩΣΕΙ, άει ξεκουμπήσου , χαμένοοο!"

    και βάζεις, ΜΌΝΟΣ ΣΟΥ τα γέλια(ΕΥΤΥΧΩΣ ΠΟΥ ΔΕ ΒΛΕΠΕΙ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΚΟΥΕΙ ΚΑΝΑΣ ΑΛΛΟΣ, ΧΑΧΑ...) και συνεχίζεις χαρούμενα τις δουλειές σου.

    "Αντίστητε τω διαβόλω και φεύξεται αφ'ημών" λέει η Γραφή.

    Και είναι αλήθεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Πρός Μακρίνα,

    "Πως λοιπόν να ανδρωθούν;"

    Όταν τους προσφέρουν οί γονοίς Χριστό, Αυτός κάνει άνδρες (καί γυναίκες) τέλειους.

    Έχεις δίνεις, δέν έχεις δέν δίνεις.

    Δέν πήρες απ'τούς γονείς; Ιδού ο Κύριος Πατήρ σου, Φίλος, αδελφός, συζυγος, πνευματικός Γέροντά σου. Η Παναγία Μητέρα σου, οί Αγιοι καί οί Αγγελοι αδελφοί σου,

    Τολμάς βουτιά στό κενό; Μήν φοβάσε θά πέσεις στήν αγκαλιά τού Θεού. Φτανει εσυ νά πιστεύσεις καί νά τολμήσεις.

    Πρέπει κάποιος νά νικήσει τήν δειλία του γιά νά αξιωθεί τήν ανδρεία πού χαρίζει τό Πνεύμα τό Άγιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. "Ο πραγματικά ταπεινός και ΑΓιοπνευματικός άνθρωπος ΒΛΕΠΕΙ ΟΤΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΆΛΛΟΙ ΕΧΟΥΝ ΕΛΑΦΡΥΝΤΙΚΑ"..

    Ναί, έχουν. Μέχρι εκεί πού θά μάθουν τήν αλήθεια. Αν τήν δεχτούν καλώς, αν όχι ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ!!

    "Ιερουσαλήμ, Ιερουσαλήμ..."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Προς Ανων. 1 και 58
    Νομίζω ότι σε κάθε εποχή οι μεγάλοι πνευματοφόροι άγιοι, έλεγχαν τους συγκαιρινούς τους για ΑΙΡΕΣΗ και οχι για ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΑΜΑΡΤΗΜΑΤΑ.
    Ο ΚΥΡΙΟΣ ΣΥΝΕΤΡΩΓΕ ΜΕΤΑ ΤΕΛΩΝΩΝ ΚΑΙ ΠΟΡΝΩΝ ΚΑΙ γι αυτό τον ΜΙΣΟΥΣΑΝ ΟΙ ΦΑΡΙΣΑΙΟΙ ΠΟΥ ΑΥΤΟΙ ΜΕ ΑΦΑΤΗ ΧΑΡΑ, ΘΑ ΛΙΒΟΛΟΥΣΑΝ ΤΙΣ ΠΟΡΝΕΣ ΚΑΙ_
    ΘΑ ΠΑΛΩΚΩΝΑΝ ΤΟΥΣ ΤΕΛΩΝΕΣ( Αμήηηην!)

    Σε όλες τις εποχές όλοι οι ΜΕΓΑΛΟΙ αγιοι είχαν ΑΚΡΑ ΕΠΙΕΙΚΕΙΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΜΑΡΤΩΛΟΥΣ,
    ΕΝΩ ΗΤΑΝ ΑΚΡΩΣ ΑΥΣΤΗΡΟΙ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟΝ ΤΟΥΣ.
    ΤΟΝ ΕΑΥΤΟΝ ΤΟΥΣ ΤΟΝ ΠΑΤΑΓΑΝ ΚΑΤΩ...

    Ο ΚΥΡΙΟΣ ΕΝΑ ΠΡΑΓΜΑ ΣΙΧΑΘΗΚΕ ΣΤΟ ΜΗ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ.

    ΤΗΝ ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ
    ΤΩΝ ΗΘΙΚΩΝ ΤΑΧΑΜ ΚΑΙ ΤΕΛΕΙΩΝ, ΚΑΙ ΝΟΜΟΤΑΓΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΗΓΕΤΩΝ ΤΗΣ ΕΠΟΧΗΣ ΤΟΥ.

    ΓΙ ΑΥΤΟ ΤΟΥΣ ΞΕΜΠΡΟΣΤΙΑΖΕ ΔΗΜΟΣΙΑ.

    ΜΗΠΩΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΞΥΠΝΗΣΕΙ.
    ΚΑΠΟΙΟΙ ΞΥΠΝΗΣΑΝ.
    ΟΙ ΛΟΙΠΟΙ ΤΟΝ ΣΤΑΥΡΩΣΑΝ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Σχετικά με το ποιος δέχεται
    και ποιος δε δέχεται την ΑΛΗΘΕΙΑ,
    ποιος έχει και ποιος δεν έχει ελαφρυντικά, παρακαλώ,
    ας περιμένουμε
    ΜΕΧΡΙ ΤΗ ΜΕΡΑ ΤΗΣ ΚΡΙΣΕΩΣ,
    ΔΙΟΤΙ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΤΗ ΤΗΝ ΕΣΧΑΤΗ ΚΡΙΣΗ, ΕΙΝΑΙ Μ Ο Ν Ο Ν Ο ΚΥΡΙΟΣ
    ΚΑΙ ΟΥΔΕΙΣ ΕΤΕΡΟΣ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  24. "φωνή βοώντος εν τη ερήμω"..

    Η κρίση ίδη εχεί αρχίσει από τά τέκνα Του Θεού κάθε γενεάς και μακαριος οποιος το πιστεύει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Μ Ο Ν Ο
    Ο ΚΥΡΙΟΣ ΕΧΕΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΝΑ ΚΡΙΝΕΙ
    αύτη τη γενεά τη μοιχαλίδα και αμαρτωλό,

    παρακαλώ, μη σμπρώχνετε και μη βιάζεστε!
    Το ξέρω ότι μερικοί χριστιανοί θα χαρούνε πολύ να δούνε τους παγκάκιστους σαν και μένα να ψήνονται στην αιώνια Κόλαση, αλλά...ΥΠΟΜΟΝΗ!
    ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ η αντιποίηση της αρχής...
    Διαβάστε στο κατά Ιωάννην που λέει ότι Ο ΘΕΟΣ ΠΑΤΗΡ ΟΥ ΚΡΙΝΕΙ ΟΥΔΕΝΑ, Π Α Σ Α Ν ΤΗΝ ΚΡΙΣΙΝ ΔΕΔΩΚΕΝ ΤΩ ΥΙΩ...ΤΩ ΥΙΩ...ούτε σε μένα, ούτε σε σένα, ούτε στον Αγιάννη τον Πρόδρομο, ούτε στους Αγγέλους , ούτε στην Παναγία, σε ΚΑΝΕΝΑΝ ΑΛΛΟΝ, Μ Ο Ν Ο ΣΤΟΝ ΥΙΟ...ΚΑΙ Ο ΥΙΟΣ ΘΑ ΚΡΙΝΕΙ ΜΟΝΟ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΚΑΙ ΕΝΔΟΞΗ ΤΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑ.
    ΤΩΡΑ Σ Ω Π Α Ι Ν Ε Ι , Τ Α Π Ε Ι Ν Ω Ν Ε Τ Α Ι ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΚΑΙ Π Ε Ρ Ι Μ Ε Ν Ε Ι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Ετσι είναι όπως τα λές αγαπητή Σαλογραία.

    Γιατί μιλάμε για την άκρα ταπείνωση στις σχέσεις..

    Στην πόλη δεν γίνεται εύκολα αυτό..ούτε και στα καλύτερα σπίτια ..
    Αν το κάθε σπίτι είχε τυπικό και έβαζαν όλοι κάτω τον εγωισμό τους θα γινόταν καλή πνευματική δουλειά..αλλά ο κάθε ένας έχει το θέλημά του...οπότε τα πράγματα εκεί γίνονται πολύ δύσκολα...γιαυτό κατέληξα σε αυτό το συμπέρασμα πως

    Η ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΕΙΝΑΙ ΓΙΑ ΠΟΛΥ ΓΕΡΑ ΝΕΥΡΑ!!!!
    ΠΗΝ:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  27. Πηνελοπάκι

    μου αρέσει πολύ η ειλικρίνεια,η απλότητα και η καθαρότητα με την οποία τοποθετείσαι.

    Αυτή η χορωδία εδώ μέσα έχει φωνές υπέροχες, μα...είμαι μια ΠΟΛΥ ευλογημένη Σαλογραία, περιστεράκια μου!
    :-)

    Θα ήθελα όμως να σχολιάσω ότι ΔΕΝ πρέπει να εξιδανικεύουμε τα μοναστήρια...

    ΤΑ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟΠΟΙ ΑΝΑΙΜΑΚΤΟΥ ΜΑΡΤΥΡΙΟΥ...
    Αν γίνεται Ο χαμός με τα αντρόγυνα, γίνεται Ο ΧΑΜΟΣ ΤΟΥ ΧΑΜΟΥ με τα μαναστήρια,

    ΜΟΝΟ που εσύ η λαική ΔΕΝ ΤΟΝ ΒΛΕΠΕΙς,

    ΑΚΡΙΒΩΣ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΚΕΙΝΟΙ δεν βλέπουνε εμάς να μαλλιοτραβιόμαστε και να ρίχνουμε χριστιανικό μπουνίδι στα παιδιά μας, επειδή βάλανε σκουλαρίκι στ'αυτί...

    (ΝΑΙ, ΝΑΙ, δε μου αρέσει και μένα, αλλά...εντάξει...οχι και να το πλακώνει ο πατήρ το γιο του, στις "γρήγορες", έλεος δηλαδή, είκοσι χρονώ παλικάρι, ας βρει , σωφρονισμού άλλη μέθοδο...)

    Τι έλεγα;

    Ελεγα ότι δε βλέπουμε εμείς οι λαικοί τι ΧΑΜΌΣ μπορεί να γίνεται ΚΑΙ στα μοναστήρια από ΖΗΛΙΕΣ, ΦΘΟΝΟΥΣ, ΜΕΤΑΞΥ ΚΑΛΟΓΕΡΩΝ, από ΑΡΧΟΜΑΝΙΕΣ μεταξύ καλογέρων, Χριστέ μου , φύλαγε!

    Ενας λόγος αναφέρει ότι ο διάολος όταν κουραστεί και γεράσει πάει και ντύνεται καλογριά...

    Τι δηλοί ο μύθος;

    Δηλοί,ότι ΠΟΥΘΕΝΑ , ΔΕΝ υπάρχει η ΠΑΡΑΜΙΚΡΗ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΗ...

    ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΤΟ ΕΛΕΟΣ ΤΩΝ ΠΑΘΩΝ, ΟΠΟΥ ΚΑΙ ΑΝ ΠΑΜΕ...

    -Και...τις δύναται σωθήναι;

    ΤΑ ΑΔΥΝΑΤΑ ΠΑΡ'ΑΝΘΡΩΠΟΙς, ΔΥΝΑΤΑ ΠΑΡΑ ΤΩ ΘΕΩ...

    ΥΠΟΜΟΝΗ και να προσευχόμαστε ολοι για τον καθένα και για ΟΛΟΥΣ, οπως οι τρεις σωματοφύλακες, καλέεεε!

    Η ΙΣΧΥΣ ΕΝ ΤΗ ΕΝΩΣΕΙ ΤΗΣ ΠΡΟΣΕΥΧΗΣ!!!!
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  28. Ευαγγελία, έγραψε:

    "Κάποτε έλεγε κάποιος ότι η ψυχή του ανθρώπου είναι σαν ένα καρπούζι μέσα σε νερό , φαίνεται ένα μικρό του μέρος. Εαν κόψεις αυτό το μέρος που φαίνεται, τότε ανεβαίνει λίγο παραπάνω το καρπούζι και αν κόψεις και αυτό που φαίνεται η διαδικασία συνεχίζεται, ώσπου να βγει όλο το καρπούζι στην επιφάνεια".
    ..........................
    Ευαγγελία μου, μου φάνηκε ΄πολύ όμορφη η εικόνα με το καρπούζι.
    Σ' ευχαριστώ θερμά.
    Θα την θυμάμαι..
    Μου μίλησε η Ελενίτσα για σένα...
    Χάρηκα πολύ...άναψε ένα κεράκι για όλους εμάς στον Άγιο Δημήτριο...
    Να είσαι πάντα εν ευλογίαις...
    Φιλιάαα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  29. η Ορθοδοξια ειναι του Χριστου μας!
    και ο Χριστός μας ειναι Η ΑΓΑΠΗ.-
    αν μερικοι δεν εχουν αγαπη εν Χριστω..
    εμπράκτως αποδεδειγμενη-φυσικα-
    {διοτι τα λογια =αέρας αν δεν εχει αντιστοιχες πραξεις....}
    αν μερικοι δεν χαιρετανε καν
    και απλα κολακευουν μερικους
    ετσι για ευγενιες και κολακειες
    που ειναι σαν γλειψιμο
    ο Κυριος μας,απουσιζει
    διοτι η ορθοδοξια δεν ειναι
    φιλοσοφια υποκριτων
    που οτι γουσταρουν κανουν λογω αυταρέσκειας...

    ἢ ορθοδοξια ειναι αγαπη
    και μονο αγαπη και αληθεια.

    το ψεμα δεν εχει θεση
    ουτε η υποκρισια
    ουτε η περιφρονηση.

    +ευχαριστω πολυ σαλο,,,,

    χαιρετισματα!

    η ορθοδοξια δεν ειναι για γερα νευρα
    ειναι μονο για τους ταπεινους τη καρδία...
    διοτι ο Κυριος μας
    σιχαινεται τους Υπερηφανους και τους υποκριτες.

    ευλογησον+

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  30. Oλα τα σχ'ολια σας πολυ με βοηθούν μα το σχόλιο των 2¨18 απο τον ανωνυμο το βρίσκω τέλειο.Γράφει τολμάς βουτιά στο κενό...φτάνει εσύ να πιστεύσεις και να τολμήσεις.¨Ελα όμως που εμεις στα δύσκολα τον Θεό τον βάζουμε στο τσεπάκι και δυσκολευόμαστε να στραφούμε προς αυτόν με απόλυτη εμπιστοσύνη.Η βουτιά στο κενό μου άρεσε γιατί δεν έχει να πας πιο κάτω, πιο χαμηλά και αυτό σε κάνει να νιώθεις ανακουφισμένος και απο την άλλη νιώθεις όλους τους άλλους ότι ειναι πιο πάνω από σένα 'ετσι οδηγείσαι στην ταπείνωση.Το θέμα ε'ιναι πως θα φτάσουμε στο σημείο σε οποια κατάσταση κι αν βρισκόμαστε ποσως να μην επιρεαζόμαστε ούτε προς την κενοδοξία ούτε προς την απόγνωση αλλά να ζούμε κρεμασμένοι από το Θείο έλεος. Εύχεστε Μακρίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  31. Μακρίνα
    ό λ ο ι βοηθούμαστε από όλους, με αφορμή αυτή τη σελίδα.
    Ευχαριστώ τον Κύριο και γι αυτή την ευκαιρία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  32. Μπορεί να είναι και έτσι όπως τα λέγεις Σαλογραία μου..
    αν είναι έτσι εντάξει...

    Οσο για τον Θείο έρωτα που πολλοί δηλώνουν οτι έχουν ενώ κάποιοι άλλοι οχι...με τα λίγα που καταλαβαίνω θεωρώ [μπορεί να μην είναι και σωστή η γνωμη μου ...είναι γνώμη μου άλλωστε ]πως η σχέση με τον Κύριο του καθενός από μας όπως και με τους ανθρώπους περνάει από πολλά κυματα.
    Εκει που νομίζει κανείς πως αισθάνεται κάτι ωραίο για τον Κύριο έρχεται ένα ωραιότατο χαστούκι της ζωής και λές τι ζω θεε μου;
    πως θα το αντιμετοπίσω;
    που είσαι γιατί χάθηκες;ετσι;..όλοι μας νομίζω έχουμε περάσει φάσεις άλλος λίγο άλλος πολύ που αισθανόμεθα ωραία ...ε;

    έχουμε θέρμη στην προσευχή..πάμε πιο νωρίς στην εκκλησία..πω πω όλος ο κόσμος δικός μου είναι ε; καμπανάκι είναι!

    [εχω διαβάσει-όπως κάθε ηδονή μετά φέρει την οδύνη βλέπε εγκυο..έτσι και στην πνευματική ζωή αυτό συμβαίνει]

    επομένως ένα λουκουμάκι είναι γιατι πιο κάτω σε περιμένουν ινδιάνοι..

    Αραγε ,νομίζω κανείς δεν ξέρει τι είναι θείος έρωτας ..

    Μακάρι να τον βιώνουν! αλλά νομίζω πως μιλάμε για το ίδιο πράγμα κάτι ωραίο αισθάνονται...με μια θέρμη μοναδική..μάλλον.

    Αλλο πράγμα ΠΡΈΠΕΙ να είναι ο Θείος έρως ..τον ζουν μοναδικά οι απαθείς οι τέλειοι στην πνευματική ζωή ..

    Εμένα έρχεται η μητέρα μου στο σπίτι ας πούμε και παίρνει τα πετσετάκια που έχω στο σαλόνι και τα βάζει στο συρτάρι[ένα παράδειγμα λέγω]

    ''Δεν είναι ωραία αυτά παιδάκι μου ,κάτι άλλα που σου κέντησα πέρσι να βάλεις''και με στενοχωρεί κινείται θυμός μέσα μου ...τι να λέμε τώρα.

    Οταν φεύγει ξαναβάζω αυτά που μου άρεσαν άραγε πολλά ζευγάρια παπούτσια έχω ακόμα να χαλάσω Σαλογραία μου...

    καλό βράδυ!!!
    Πραγματικά όλα τα παιδιά εδώ είναι καταπληκτικά...

    Ευχαριστώ και πάλι που μούδωσες βήμα να πω κάποιες σκέψεις μου ...
    με αγάπη πηνελόπη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  33. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  34. Πηνελοπάκι, το παράδειγμα με τα πετσετάκια ποοολύ μου άρεσε.
    Χαἰρομαι όταν γινόμαστε σ υ γ κ ε κ ρι μ έν οι και αναφερόμαστε σε π ρ ο σ ω π ι κ έ ς εμπειρίες μας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  35. Καλημέρα Σαλογραία.
    Η πολύ αγαπημένη μου αδελφική φίλη Ελένη, μου μίλησε πριν μερικούς μήνες για το μπλόγκ σου. Μπήκα και διάβασα και απο τότε είμαι καθημερινή αναγνώστρια. Με βοηθάτε όλοι πολύ και η ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών, μέσα απο αυτό το μπλόγκ με βγάζει απο την πνευματική έρημο που υπάρχει γύρω μου.
    Θέλω να σας γράψω ένα κείμενο που έχω κρατήσει γιατί μου άρεσε - αν και δεν ξέρω ποιός το έγραψε:
    Αρχικά διανοήθηκα πως εγώ ήμουν εκείνος που θυμήθηκα τον Θεό, τον αναζήτησα, τον εγνώρισα και τον αγάπησα. Όταν έφτασα στο τέλος κατάλαβα πως εκείνος με είχε σκεφτεί πρώτος προτού εγώ να τον σκεφτώ, πως εκείνος με είχε γνωρίσει πρώτος πριν εγώ τον γνωρίσω, πως εκείνος με είχε αγαπήσει πρώτος πριν να τον αγαπήσω εγώ και εκείνος πρώτος με αναζήτησε, για αυτό και εγώ μπόρεσα να τον αναζητήσω και να τον βρώ.
    Ευχαριστώ πολύ για την φιλοξενία και την αγάπη και παρακαλώ να προσεύχεστε και για μένα.
    Ευαγγελία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  36. Ευαγγελία μου

    καλημέρααα!

    Σ'ευχαριστώ για την ευγενική σου διάθεση και αγάπη.
    Δεν γνωρίζω αν ακούγεται η λιγοστή προσευχή μου, αλλά για ΟΛΟΥΣ εύχομαι ευλογίες, και για τους "εχθρούς"και για τους φίλους της σελίδας, για όσους ξέρω ονόματα αλλά και για τα ψευδώνυμα...που είναι γνωστά στο Χριστούλη...

    Αυτό που λες για το ότι Εκείνος πρώτα μας αγάπησε το κατάλαβα από την εικόνα της εμπειρίας του σχολείου εκ της αναλογίας της σχέσης...δασκάλου και διδασκομένων...

    Να έχεις δύναμη, χαρά και παρηγορία στον καθημερινό σου αγώνα...

    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  37. Σαλό ιδιαιτέρως σου γράφω ένα σχ'ολιο. Ευχαριστίες για τα καλά σου λόγια αλλά να ξέρεις ότι και γω ξεσπαθώνω ,νευριάζω απαγοητεύομαι, συγχύζομαι και δεν μπορώ την υποκρισία και στους άλλους αλλά και στον εαυτό μου.
    Οταν εγω δεν μπορώ να την δω, έχουν τα παιδιά μου διόπτρες και μετά απο λίγο καιρό μου την στιγματίζουν.
    Αν σηκώσω το τηλέφωνο και χρειαστει να πω ψέματα τι Θεό διδάσκω στα παιδιά που με άκουσαν (στην πράξη;)

    Γι αυτό και δεν μιλώ όταν δεν μπορώ να εφαρμόζω η τους λέω και κανένα ήμαρτον όταν πέφτω σε λάθη.
    Πολλοί απο τον χώρο τις εκκλησίας υποστηρίζουν ότι στα σχολεία είναι καλό να μιλάμε για Θεό.
    Είμαι γενικά αντίθετη σε αυτό .

    Ο τρόπος μας και η ζωή μας είναι τα μόνα που μπορούν σήμερα να κάνουν τα παιδιά να πλησιάσουν το Θεό(φυσικά με την συνέργεια της θείας χάριτος).

    Που γράφει και ο ανώνυμος φίλος ευστοχα στο χθεσινό σχόλιο ¨΄εχεις δίνεις δεν έχεις δεν δίνεις¨.

    Μου άρεσε που τοποθετήθηκες και για τα μοναστήρια ότι και κει υπάρχουν αδυναμίες και δυσκολίες στον αγώνα τους.

    Γι αυτο δεν μας ΄σώζει ο τόπος αλλά ο τρόπος.

    Ευχαριστω για την φιλοξενία.

    Μακρίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  38. Μακρίνα μου
    δεν μπορούμε να απαιτήσουμε ΤΙΠΟΤΑ από φίλους και συνεργάτες και τέκνα, ΑΝ ΕΜΕΙΣ ΠΡΩΤΟΙ, δεν τους το διδάξαμε με το ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ.

    Εφόσον οι γονείς λένε κατά συνθήκην ψεύδη, μη στενοχωρηθούν όταν και τα παιδιά τους, θα ξεφουρνίζουνε ψεματάκια στους γονείς - έτσι πάει το ζήτημα.

    Αν οι γονείς καπνίζουν, είναι αστείο να απαιτούν με οργή από τα παιδιά να μην το κάνουν.

    Στα σχολεία, νομίζω, ίσως οφείλει ο δάσκαλος, να μιλήσει με
    δ ι ά κ ρ ι σ η, όταν ΕΡΩΤΗΘΕΙ σχετικά, και όποτε το θέμα της ημέρας θα το σηκώνει.

    Με διάκριση πρέπει και να σωπαίνει.

    Είναι καλύτερα να διδάσκει ο άνθρωπος με παράδειγμα και χωρίς λόγια, παρά με λόγια και χωρίς παράδειγμα.

    ΕΧΟΥΜΕ ΜΠΟΥΧΤΙΣΕΙ ΑΠΟ ΛΟΓΙΑ ΤΗΝ ΣΗΜΕΡΟΝ,
    ΜΙΚΡΟΙ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΟΙ, ΑΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΑ Η ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ ΚΑΙ Η ΑΣΥΝΕΠΕΙΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΤΣΑΚΙΖΕΙ ΤΑ ΟΣΤΕΑ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΤΑ ΓΕΓΥΜΝΩΜΕΝΑ, που λέει και ο ποιητής ο λατρεμένος μου.

    ΕΝΑ ΑΓΙΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΖΗΤΑΜΕ- ΑΠΕΓΝΩΣΜΕΝΑ- ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ.
    Αν δεν υπαρχει ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ, γίνεται στις ψυχές, πολύ χειρότερη ζημία.

    Βέβαια, όταν δίνει μονίμως εν σιωπή το καλό παράδειγμα, τα παιδιά μπορεί να νομίζουν ότι είναι ψυχαναγκαστικά καλός, ή χαζός, ο δάσκαλος, και να εκτρέπονται σε άσχετες ερμηνείες σχετικά με τα κίνητρά του.

    Το έχω δει να συμβαΊΝΕΙ σε εκλεκτούς δασκάλους όλων των βαθμίδων και πολύ με λυπεί, η διεστραμμένη υποβολή των τοιούτων λογισμών από τη μεριά των δαιμόνων...

    Ότι μας σώζει κυρίως ο τ ρ ό π ο ς, και οχι ο τόπος, αργά το κατάλαβα -το βόϊδι- αλλά εντάξει...κάλλιο αργά, παρά ποτέ, αγαπημένο μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  39. Υ.Γ.
    Μήπως ξέρει κανείς γιατί βγαίνουνε συχνά διπλά τα σχόλια;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  40. Σ Υ Γ Ν Ω Μ Η που στέλνω αυτό το μήνυμα.

    Με πολλή πολλή πολλή πολλή αγάπη, θέλω να στείλω την παρακάτω άποψή μου.

    "Αν οι γονείς καπνίζουν, είναι αστείο να απαιτούν με οργή από τα παιδιά να μην το κάνουν."

    Προσωπικά, θα έλεγα:

    "Αν οι γονείς καπνίζουν, είναι, νομίζω, κρίμα να απαιτούν με οργή από τα παιδιά να μην το κάνουν."

    Διότι, κατά τη γνώμη μου:

    Κανείς δεν είναι "αστείος".
    Αστείοι είμαστε όλοι μας.

    Ήταν η άποψή μου, με πολλή πολλή πολλή αγάπη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  41. Ευχαριστούμε για την αγάπη...

    Είμαστε, βέβαια, όλοι αστείοι αφού μένομεν εις το άστυ...;-)
    Δεκτή η διορθωση από ευγενική ψυχή που της αρέσει η ακρίβεια στην έκφραση...

    Σ'ευχαριστώ που με βοηθάς...
    Φιλάκια!

    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  42. Ο Ανώνυμος των 11:58 λέει:
    Συγνώμη για το μήνυμα των 11:58. Συγνώμη.
    Ευχαριστώ που έγινε δεκτό. Ευχαριστώ.

    Ο Ανώνυμος ευχαριστεί για όλη την καλή διάθεση και αγάπη να ονομαστεί "ευγενική ψυχή". Κάθε χαρακτηρισμός (προς τον οποιονδήποτε) που δεν συνοδεύεται από το "νομίζω οτι" είναι για τον Ανώνυμο μια μαχαιριά στη καρδιά, που προκαλεί πολύ πόνο. Ο Ανώνυμος αγαπά πολύ την ακρίβεια σκέψης και έκφρασης. Ο Ανώνυμος ευχαριστεί Σαλογραία πάρα πολύ για όλη την αγάπη, την ανοχή, και την κατανόηση, και αποχαιρετά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  43. Προς την Ανων. 12 και 54 που ν ο μ ί ζ ω ότι είναι εκλεκτή ψυχή...
    ..................
    Αγαπημένο μου, δε νομίζω ότι χρειάζεται σε κάθε χαρακτηρισμό-έστω και θετικό- να προσθέτουμε το "νομίζω"...

    ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ
    ΟΤΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΙ ΜΑΣ
    ΕΙΝΑΙ Α Κ Ρ Ω Σ ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΟΙ,
    άρα το "νομίζω" υφίσταται ως γεγονός
    είτε το γράψουμε είτε όχι ,
    είτε το εκφράσουμε είτε όχι.

    ΜΟΝΟ Ο ΚΥΡΙΟΣ, ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΘΕΝΑ ΜΑΣ, ΠΑΣΑ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ!

    Σ'ευχαριστώ που μου έδωσες την ευκαιρία να ξανασκεφτώ και να διευκρινίσω. Σ'ευχαριστώ για την κατανόηση και την αγάπη.
    Φιλιάααα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  44. ΣΥΓΝΩΜΗ ΒΡΕ ΠΑΙΖΑΚΙΑ
    ΠΟΥ ΚΟΛΛΑΕΙ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟΝ ΜΕ ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ
    ΚΑΙ ΤΙΣ ΝΟΥΘΕΣΙΕΣ ΣΤΑ ΤΕΚΝΑ ΤΟΥΣ!????

    ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΣΙΩΠΗΛΑ
    ΜΕ ΤΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΟΥΣ
    ΕΜΠΡΑΚΤΩΣ
    ΔΙΟΤΙ ΕΜΕΙΣ ΤΑ ΠΑΙΖΑΚΙΑ
    ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΑ ΣΤΑ ΛΟΓΙΑ
    ΟΤΑΝ ΟΙ ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΛΟΓΕΣ
    ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΕΣ ΤΟΥΣ!
    ΕΞ ΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΡΗΤΟΝ...
    "δασκαλε που διδασκες
    και νόμους δεν εκράτεις!"

    ΑΝΤΙΛΑΒΟΥ?
    ΕΥΛΌΓΗΣΟΝ.

    ας μιλαμε λιγοτερο
    και ας πράτομεν περισσότερον!

    φιλια+ευχες εν Κυριω+
    καλη εβδομαδα+
    Ο ΑΓΙΟΣ ΛΟΥΚΑΣ ΝΑ ΜΑΣ ΙΑΣΕΙ
    ΨΥΧΗ ΤΕ ΚΑΙ ΣΩΜΑΤΙ
    +ΑΜΗΝ,
    ΑΜΗΝ ΑΜΗΝ+

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  45. Αγάπη μου, ο καθένας κάνει ό,τι μπορεί...
    Αλλοι διδάσκουν μόνο με λόγια, αλλοι με την ταπεινή σιωπή τους...άλλοι με έργα...

    Ό,ΤΙ ΜΠΟΡΕΊ ΈΚΑΣΤΟΣ..Ο,ΤΙ ΤΟΝ ΦΩΤΙΖΕΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ...
    ΟΛΟΙ
    ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ...

    ΒΡΙΣΚΟΜΑΣΤΕ ΣΕ ΜΙΑ ΠΟΡΕΙΑ ΦΩΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΩΡΙΜΑΝΣΗΣ...
    Ουδείς τέλειος ειμή είς , ο Θεός...
    Γι αυτό, ΕΚΕΙΝΟΣ, μας αφήνει και ζούμε, για να συνειδητοποιούμε και να μεγαλώνουμε σιγά σιγά εις άνδρα τέλειον...που λέει και η Αγία Γραφή...
    Φιλιάααα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  46. ΣΩΣΤΑ ΣΑΛΟ!

    ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΙΟ+ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ...
    ΑΠΛΑ ΜΕΡΙΚΟΙ ΓΟΝΕΙς
    {ΠΧ οι δικοι μου αλλα ελεγαν
    και αλλα εκαναν!
    ο Θεος να τους συγχωρεσει για ολα
    και μενα μαζι την αδιορθωτη...}
    ευχεσθε...
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.
    ΦΙΛΙΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ!-----------@

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  47. Αγάπη μου
    που παραπονιέσαι ότι σε σένα δε γράφουμε κατεβατά στο μπλογκάκι

    (αφού σου στέλνουμε δέκα ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ μέιλ τουλάχιστον κάθε μέρα, τι να προλάβουμε να γράψουμε και εδώ;τέλος πάντων...)

    έχω μια φιλεναδούλα που διανύει τη δεκαετία των ...αντα και η οποία επί χρόνια είχε φριχτά παράπονα από τους γονείς της.

    Δεν ξέρω αν είχε δίκιο ή άδικο, ο Κύριος ΜΟΝΟ γνωρίζει.
    Απλά, παρατήρησα ότι, αμέσως ΜΟΛΙΣ ΓΈΝΝΗΣΕ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙ...
    ΑΜΕΣΩΣ, ΛΕΩ,
    ΑΝΤΕΣΤΡΕΨΕ ΜΕ ΜΙΑ ΠΛΗΡΗ ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΗ,
    ΦΟΒΕΡΗ ΓΙΑ ΜΕΝΑ,
    ΑΝΤΕΣΤΡΕΨΕ ΤΑ ΣΧΟΛΙΆ ΤΗς ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΗΣ.

    ΞΑΦΝΙΚΑ, ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΤΗΣ, στη δική της συνείδηση, ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΘΗΚΑΝ ΣΕ άγιους ανθρώπους!

    Για πες μου εσύ που είσαι πανέξυπνο ΚΟΡΙΤΣΑΚΙ, ΤΙ ΕΞΉΓΗΣΗ ΥΠΑΡΧΕΙ ΓΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  48. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΣΑΛΟΥΛΑΝ!
    ΑΛΛΑ ζεν ειμαι εξυπνον κοριτσακιον!
    ΤΟ ΕΧΩ ΞΑΝΑΔΕΙ ΑΥΤΟ.ΜΕΡΙΚΕς ΦΟΡΕς
    ΟΛΟΙ ΟΣΟΙ ΕΙΧΑΝ ΠΑΡΑΠΟΝΟ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥΣ
    ΞΑΦΝΙΚΑ-ΜΕΡΙΚΟΙ-ΟΧΙ ΟΛΟΙ...
    ΟΤΑΝ ΚΑΝΟΥΝ ΠΑΙΔΙΑ
    ΜΕΤΑ ΟΛΑ ΤΑ ΑΝΤΙΣΤΡΕΦΟΥΝ.
    ΜΙΑ ΛΟΓΙΚΗ ΕΞΗΓΗΣΗ ΜΟΝΟ ΒΡΙΣΚΩ...
    σταματανε να λενε κατηγοριες
    ή την αληθεια που βιωσαν
    διοτι μεσα τους φοβουνται
    μηπως σαν γονεις κανουν και κεινοι τα ιδια στα παιδια τους
    και δεν θα ηθελαν τα παιδια τους
    καποτε να πουν οσα ΔΥΣΑΡΕΣΤΑ ΒΙΩΣΑΝ...

    ΓΕΝΙΚΑ ΟΙ ΑΝ8ΡΩΠΟΙ
    ΕΧΟΥΝ ΤΗΝ ΤΑΣΗ ΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΟΥΝ ΤΟΥΣ ΟΜΟΙΟΥΣ ΤΟΥΣ
    ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑ
    ΕΝΩ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΣ ΔΕΝ ΤΟ ΕΚΑΝΑΝ
    ΔΙΟΤΙ ΗΤΑΝ ΣΕ ΑΛΛΗ ΘΕΣΗ-ΑΛΛΗ ΟΠΤΙΚΗ ΓΩΝΙΑ.

    ΑΥΤΑ,!
    ΦΙΛΑΚΙΑ
    ΚΑΙ ΕΥΧΕΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  49. Αγάπη μου νομίζω είναι αυτό.

    Αλλάζει η κρίση μας, κάθε φορά που αλλάζει η θέση μας στο χωρόχρονο και η εμπειρία μας.
    Γι αυτό λένε οι Πατέρες ότι ο χριστιανός δ
    εν πρέπει να κρίνει τον αδελφό του και δεν πρέπει να πιστεύει τις κακίες που του λέει ο λογισμός για το σύντροφο...

    Προσωπικα, αν πίστευα τις κακίες των λογισμών μου, θα επρεπε να είχα σκοτώσει τουλάχιστον πέντε ανθρώπους!
    :-) Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  50. ναι,σωστα σαλουλα
    απλα να παλευουμε με τους κακους λογισμους
    διωχνοντας τους
    και το πιο καλο απ ολα
    ειναι να τους εξαγορευουμε με ειλικρινεια
    και ταπεινωση-συντριβη
    και μεταξυ μας παντα να εκτιμαμε την αληθεια
    και να μην τα κουκουλονουμε!

    προτιμω καποιος να μου πει -δεν σε χωνευω κοριτσακι μου!-
    παρα να μου λεει κατι ψευτικο
    Η να μη μου μιλαει καθολου!

    ποτέ δεν ειχα λογισμο να βλαψω κανεναν
    ακομα και οταν νευριαζω
    απλα φωναζω και τα λεω ολα μπροστα του
    Χ Υ Μ Α
    ΚΑΙ μετα,ζητω συγνωμη
    για οτι λαθος εκανα Η ειπα.

    φιλακια
    ευχαριστω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  51. Αγάπη μου κατάλαβα.
    Συχώρα με και μένα και εύχου να αποκτήσω τη Μητέρα τη Διάκριση...
    Φιλιά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  52. πηγα να σου απαντησω
    αλλα περασα -λεει ο χοτ μεηλ-
    το οριο των απεσταλμενων μαιλσ
    και τωρα ----σιωπη!
    αυριον παλιν!
    ΠΡΩΤΑ Ο ΘΕΟΣ ΣΑΛΟ ΜΟΥ...
    μην στεναχωριεσαι
    θα μπουν ξανα στα ΑΓΙΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
    ΜΑΣ -ΤΑ ΠΡΟΒΑΤΑΚΙΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΜΑΝΤΡΙ!

    ΕΧΕ ΥΠΟΜΟΝΗ ΚΑΙ ΘΑ ΜΕ ΘΥΝΗΘΕΙΣ,.
    ΦΙΛΑΚΙΑ+ΕΥΧΕΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  53. ΚΑΙ γω σε ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
    ΚΑΙ ΕΥΧΟΥ ΚΑΙ ΕΣΥ ΔΙ ΕΜΕ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΩ ΚΑΙ ΤΗΝ ΔΙΑΚΡΙΣΗ
    ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΥΠΟΛΛΟΙΠΑ
    ΔΙΟΤΙ ΟΛΑ ΜΟΥ ΛΕΙΠΟΥΝ
    ΔΥΔΤΥΧΩΣ....

    ΦΙΛΑΚΙΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  54. ΣΑΛΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟΟ
    ΣΥΓΝΩΜΗ
    ΦΕΥΓΩ-ΕΠΕΣΕ ΤΟ ΖΑΧΑΡΟΝ ΕΙΣ ΤΟΝ ΠΑΤΟΝ
    ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΕΦΑΓΟΝ ΑΚΟΜΑΝ ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΝΟΝ!
    ΕΞΕΧΑΣΟΝ.
    ΣΥΓΧΩΡΑ ΜΕ
    ΦΙΛΑΚΙΑ
    ΚΑΙ ΠΛΗΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖΖ
    ΕΥΧΟΥ!
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  55. EYXARISTWWWWWWWWWWWWWWWWW!!!
    EPISHS +NA PROSEXEIS!
    FILAKIA
    mats kai mouts!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  56. "Τολμάς βουτιά στό κενό; Μήν φοβάσε θά πέσεις στήν αγκαλιά τού Θεού. Φτανει εσυ νά πιστεύσεις καί νά τολμήσεις."
    5 ολόχρυσα αστέρια, για το παραπάνω σχόλιο. Η πίστη μας λείπει, όλα τ΄ άλλα τάχουμε μπόλικα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  57. ΚΟΥΜΟΥΛΟΥΣ

    ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΛΕΙΠΕΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΓΑΠΗ...
    ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΤΡΑΓΙΚΟ.
    ΑΝ ΕΙΧΑΜΕ ΑΓΑΠΗ ΣΤΟ ΒΑΘΜΟ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΜΑΣ
    ΘΑ ΠΟΝΟΥΣΑΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΕΙΨΗ ΠΙΣΤΕΩΣ ΚΑΙ ΘΑ ΠΑΣΧΙΖΑΜΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΜΕ ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΚΑΙ ΑΓΩΝΑ
    ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΣΥΝΑΚΟΛΟΥΘΑ.-

    ΕΥΛΟΓΗΣΟΝ.-

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  58. θα καταλαβατε πως εδω και δυο χιλιαδες χρονια μιλαμε για αγαπη και για αγαπη.Αλλα μεσα μας κανεις δεν εχει την παραμικρην αγαπη οχι για τον αδελφο μας αλλα ουτε για τον εαυτο μας.Αν πραγματικα πιστευαμε και πιστευανε ολοι αυτοι οι μεγαλοι θεολογοι της εποχης μας και οχι μονον στη υπαρξη του Ιησου, της Αναστασεως,της κρισεως,της αληθινης πορειας του ανθρωπου μεσα στην κατα Χριστον ζωης θα μπεναμε ολοι κατω απο την μεγαλη (ομπρελα)που λεγεται Χριστος. Αλλα μας εχουνε φαει το χρονο τα συνεδρια,οι διαλογοι μεταξυ των εκκλησιων,τα συμποσια,οι πρωτοκαθεδριες,τα οφικια και πολλα αλλα,και ετσι που τωρα χρονος για αγαπη....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  59. Όπως τα λές, αγαπημένο μου...όπως τα λές...και δάκρυα για να θρηνήσουμε επαρκώς τον ξεπεσμό μας, δεν έχουμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  60. ανωνυμε των 1.59 1 νοεμβρ.2010

    δεν μπορουμε να βαζουμε ολους τους ανθρωπους στο ιδιο τσουβαλι...
    ενταξει,συμφωνω οτι ΕΨΥΓΕΙ Η ΑΓΑΠΗ ΤΩΝ ΠΟΛΛΩΝ-
    ΔΥΣΤΥΧΩΣ...
    αλλα δεν μπορουμε να λεμε οτι ολοι ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ
    ΚΑΙ ειναι ΑΔΙΚΟ ΚΑΙ καθολου σωστο.
    ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΓΙΟΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΑΙΩΝΕΣ
    ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ,ΑΠΛΑ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΞΕΡΕΙΣ.

    ΕΥΛΟΓΗΣΟΝ+
    ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΑΓΑΠΑΝΕ
    ΑΝΙΔΙΟΤΕΛΩΣ.-

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  61. Δυστυχως ομως η πλειοψηφια κερδιζει,και αυτο ειναι το κακο.
    Το θεμα δεν ειναι αν υπαρχουν αγιοι ανθρωποι σημερα, το θεμα ειναι οτι οι αγιοι αυτοι μετριουνται στα δακτυλα του ενος χεριου και αυτο δεν ειναι υπερβολη..
    Αγιοι γινεσθε διοτι αγιος ειμι.
    Ποιος μας ειπε εμας πως αυτή η παραγγελια ανηκει στους πατερες της εκκλησιας: λες και εμεις δεν θα κριθουμε..γιαυτο επιμενω και λεω ολη κατω απο την ομπρελα του Ιησου..
    Ήγγικεν γαρ η βασιλεια των ουρανων.
    Η κατηχηση τελειωσε ερχεται η ωρα της απολογιας.

    ΟΙ Πατερες αυτην την ωρα ετρομαζαν.....
    Ήγγικεν γαρ αδελφοι μου ήγγικεν...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  62. Αγαπημένο μου
    ΦΑΙΝΕΤΑΙ σαν η αποστασία να ειναι απίστευτη και σαν να μην υπάρχουν πια άγιοι. ΦΑΙΝΕΤΑΙ.
    ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΟΜΩΣ ΕΤΣΙ...
    ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΓΝΩΡΙΖΩ ΚΑΜΙΑ ΤΡΙΑΝΤΑΡΙΑ ΖΩΝΤΑΝΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΟΥ ΚΙΝΟΥΜΑΙ, ΟΜΩΣ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΟΙ ΠΟΛΥ ΚΟΝΤΙΝΟΙ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΙ...
    Λοιπόν;
    Μη ταρασσέσθω Πηνελοπάκι, υμών η καρδία, μηδέ δειλιάτω και όλα θα σιάξουν με το σόι που μας κάνει πρόβλημα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  63. ανωνυμε των 3/11 και ωρα 4.49
    ΚΑΝΕΙΣ ΜΕΓΑΛΟ ΛΑΘΟΣ
    ...ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΓΙΟΙ
    ΠΟΛΛΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΑΠ'ΟΣΟ ΝΟΜΙΖΕΙΣ.
    +ΓΙΑΤΙ ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΑΡΝΗΤΙΚΟΣ?
    ΠΩΣ ΞΕΡΕΙς ΟΤΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ?
    ΚΑΙ ΠΩΣ ΕΙΣΑΙ ΤΟΣΟ ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΛΙΓΟΙ?!
    ΞΕΡΕΙΣ ΕΣΥ ΟΛΗ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ?!!!?
    Ο Χ Ι .-
    Ο ΚΥΡΙΟΣ ΜΑΣ ΞΕΡΕΙ ΜΟΝΟ ΠΟΣΟΙ ΑΓΙΟΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΗΜΕΡΑ ΓΥΡΩ ΜΑΣ
    ΚΑΙ ΑΝΑΜΕΣΑ ΜΑΣ.
    Η ΚΑΤΗΧΗΣΗ ΔΕΝ ΤΕΛΕΙΩΣΕ,
    ΑΚΟΜΑ ΕΧΕΙ ΜΕΓΑΛΟ ΕΡΓΟ Η ΙΕΡΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΡΗ ΤΗΣ ΓΗΣ
    ΚΑΙ ΑΚΟΜΑ ΒΑΦΤΙΖΟΝΤΑΙ ΟΡΘΟΔΟΞΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ
    ΣΤΑ ΠΕΡΑΤΑ ΤΗΣ ΓΗΣ,
    και αμα ηταν ετσι οπωσ τα λες
    θα ειχαν σταματησει τις Ιεραποστολες οι Μητροπολεις.
    ΟΜΩΣ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΔΕΝ ΣΤΑΜΑΤΗΣΑΝ
    ΑΛΛΑ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΤΟ ΘΕΑΡΕΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥΣ....
    ΠΡΟΣ ΔΟΞΑΝ ΘΕΟΥ+ΩΦΕΛΕΙΑ ΠΑΝΤΩΝ ΗΜΩΝ+ΥΜΩΝ
    ΑΜΗΝ+
    ΤΕΛΟΣ ΚΑΙ ΤΩ ΘΕΩ ΔΟΞΑ.
    ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΝΥΧΤΑ+
    ΦΙΛΙΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΜΑ.+
    ΣΕ ΟΛΟΥΣ....
    {γεια σου Πην.πην!}
    σαλοοοοοοοοοοοοο μακια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  64. Αν υπήρχαν τόσοι πολλοί άγιοι δεν θα έπρεπε να φανερωθούν αγωνιζόμενοι για την υπεράσπιση της Ορθοδόξου Πίστεως η οποία προδίδεται συστηματικά και κατ΄εξακολούθηση από Πατριάρχες και Επισκόπους; Ποιο έργο είναι θεάρεστο όταν κυριαρχεί η σιωπή σε καιρό που προδίδεται η πίστη;

    ΑπάντησηΔιαγραφή