Στο βιβλίο Ορθόδοξη ψυχοθεραπεία διατυπώνεται η διδασκαλία των αγίων Πατέρων της Εκκλησίας για την θεραπεία της ψυχής.
Όλο και περισσότερο διαπιστώνεται τα τελευταία χρόνια ότι η Ορθοδοξία είναι θεραπευτική επιστήμη. Για να βρη ο άνθρωπος την ψυχική του υγεία και να γνωρίση πραγματικά τον Θεό και τον εαυτό του, θα πρέπει πρωτίστως να βρη τον χώρο της καρδιάς του. «Η εύρεση και η θεραπεία της καρδιάς είναι ουσιαστικά εύρεση της σωτηρίας».
Στην αρχή του βιβλίου με το κεφάλαιο Η Ορθοδοξία ως θεραπευτική επιστήμη επισημαίνεται ότι η ορθόδοξη θεολογία είναι κυρίως μια ψυχοθεραπευτική μέθοδος και αγωγή. Η Εκκλησία δεν υπάρχει για να εξυπηρετή τις κοινωνικές ανάγκες των ανθρώπων, αλλά για να οδηγή τους ανθρώπους στην θεραπεία της ψυχής. Καταγράφεται η μέθοδος με την οποία επιτυγχάνεται η κάθαρση της καρδιάς, δηλαδή η θεραπεία και επισημαίνεται ότι χωρίς το έλεος του Θεού και την προσπάθεια του ανθρώπου είναι αδύνατη η θεραπεία.
Στο δεύτερο κεφάλαιο Ο ορθόδοξος θεραπευτής αναλύονται οι προϋποθέσεις και τα βασικά προσόντα των ιερέων-θεραπευτών. Οι τρεις βαθμοί της ιερωσύνης (διακόνου, πρεσβυτέρου, επισκόπου) συνδέονται στενότατα με τα τρία βασικά στάδια της πνευματικής ζωής (κάθαρση, φωτισμός, θέωση). Τονίζεται ιδιαίτερα ότι βασική προϋπόθεση για την θεραπεία της ψυχής είναι η ύπαρξη θεραπευτού ιατρού, δηλαδή πνευματικού Πατέρα. Υπογραμμίζεται επίσης η διάκριση μεταξύ αφέσεως των αμαρτιών και θεραπείας της ψυχής. Γίνεται λόγος για την αξία της πνευματικής ιερωσύνης και τι μπορεί να προσφέρη στην ανθρώπινη κοινωνία.
Όλο και περισσότερο διαπιστώνεται τα τελευταία χρόνια ότι η Ορθοδοξία είναι θεραπευτική επιστήμη. Για να βρη ο άνθρωπος την ψυχική του υγεία και να γνωρίση πραγματικά τον Θεό και τον εαυτό του, θα πρέπει πρωτίστως να βρη τον χώρο της καρδιάς του. «Η εύρεση και η θεραπεία της καρδιάς είναι ουσιαστικά εύρεση της σωτηρίας».
Στην αρχή του βιβλίου με το κεφάλαιο Η Ορθοδοξία ως θεραπευτική επιστήμη επισημαίνεται ότι η ορθόδοξη θεολογία είναι κυρίως μια ψυχοθεραπευτική μέθοδος και αγωγή. Η Εκκλησία δεν υπάρχει για να εξυπηρετή τις κοινωνικές ανάγκες των ανθρώπων, αλλά για να οδηγή τους ανθρώπους στην θεραπεία της ψυχής. Καταγράφεται η μέθοδος με την οποία επιτυγχάνεται η κάθαρση της καρδιάς, δηλαδή η θεραπεία και επισημαίνεται ότι χωρίς το έλεος του Θεού και την προσπάθεια του ανθρώπου είναι αδύνατη η θεραπεία.
Στο δεύτερο κεφάλαιο Ο ορθόδοξος θεραπευτής αναλύονται οι προϋποθέσεις και τα βασικά προσόντα των ιερέων-θεραπευτών. Οι τρεις βαθμοί της ιερωσύνης (διακόνου, πρεσβυτέρου, επισκόπου) συνδέονται στενότατα με τα τρία βασικά στάδια της πνευματικής ζωής (κάθαρση, φωτισμός, θέωση). Τονίζεται ιδιαίτερα ότι βασική προϋπόθεση για την θεραπεία της ψυχής είναι η ύπαρξη θεραπευτού ιατρού, δηλαδή πνευματικού Πατέρα. Υπογραμμίζεται επίσης η διάκριση μεταξύ αφέσεως των αμαρτιών και θεραπείας της ψυχής. Γίνεται λόγος για την αξία της πνευματικής ιερωσύνης και τι μπορεί να προσφέρη στην ανθρώπινη κοινωνία.
Μητροπολίτης Ναυπάκτου κ. Ιερόθεος
Ορθόδοξη Ψυχοθεραπεία
Πατερική θεραπευτική αγωγή
"Το αληθώς θεραπεύειν την ψυχή κατά τους αγίους πατέρες της καθ΄ ημάς Ορθοδόξου Εκκλησίας", θα ήταν κατά την ταπεινή μου γνώμη, ο πλέον πρόσφορος τίτλος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο "Ορθόδοξη Ψυχοθεραπεία, Πατερική θεραπευτική αγωγή" με προδιαθέτει αρνητικά. Τη γνώμη μου γράφω, το βιβλίο δεν το έχω διαβάσει.
Κυπριανέ μου
ΑπάντησηΔιαγραφήθα συμφωνήσω με τον ορισμό που δίνεις. Και γω θα τον προτιμούσα. Μπορούμε να κάνουμε μεγάααλη κουβέντα στο θέμα, αλλά..ας το αφήσουμε για άλλη ώρα...Τώρα πρέπει να πάμε να πούμε τα Πατερημά μας, να πάμε να κοιμηθούμε σαν τα πουλάκια...
;-)
ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΟΥΣ ΠΡΟΓΡΑΨΑΝΤΑΣ.Η ΛΕΞΗ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ ΜΠΗΚΕ ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΙΑΤΣΑΡΙΚΗ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΖΙΜΑΝΗ
Προσωπικά διάβασα το συγκεκριμένο βιβλίο πριν μερικά χρόνια. Και με είχε βοηθήσει να καταλάβω κάποιες διδασκαλίες της Εκκλησίας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑνάπαυση ας έχει και η ψυχή του παπα-Γιάννη του Ρωμανίδη που άνοιξε το δρόμο σε συγγραφείς όπως ο επίσκοπος κ. Ιερόθεος Βλάχος.
Στο ταξίδι της πνευματικής αναζήτησης και ωριμότητας έκαστος βρίσκεται σε άλλη φάση κατανόησης.
Στο ταξίδι της πνευματικής αναζήτησης και ωριμότητας έκαστος βρίσκεται σε άλλη φάση κατανόησης.
ΑπάντησηΔιαγραφήκχ
Και τι γίνεται όταν ο ερευνητής, αίφνης, σταματήσει σε φάση αναζήτησης όπως αυτής των παπικών, αγγλικανών, προτεσταντών, Αρειανών, μονοφυσιτών, μονοθελητών, δοκητών ή Νεστοριανών ;
ΕΓΩ ΜΙΛΗΣΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ.ΟΛΟΙ ΟΙ ΚΑΛΟΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ ΑΝΑΖΗΤΟΥΝ ΕΛΚΥΣΤΙΚΟΥΣ ΤΙΤΛΟΥΣ.ΣΗΜΕΡΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥ ΣΥΡΜΟΥ Η ΛΕΞΗ ΨΥΧΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
ΑπάντησηΔιαγραφήΟΣΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΕΧΩ ΝΑ ΠΩ ΟΤΙ ΑΝΕΓΝΩΝ ,ΕΓΝΩΝ,ΚΑΤΕΓΝΩΝ.
ΤΖΙΜΑΝΙ