Αντιστέκομαι
όπως οι ελιές της πατρίδας μου, οι σκληρές σαν τα κόκκαλα τ' αντρειωμένου, που τους λείπουν οι μαύρες μαντήλες μονάχα για να μοιάζουν με τις μανάδες μας, που σφηνωμένες γερά στην απόλυτη πέτρα, αδιαφορούν για τις θύελλες, αναπνέουν τις αστραπές και τις κάνουνε μες στους πικρούς τους χυμούς, ειρήνη και φως..
(Νικ.Βρεττάκος)
Email:filikitati@hotmail.com
(είναι το αληθινό σου όνομα αυτό, ή ...καλογερικό ..ψευδώνυμο;)
εμείς αύριο θα τον... γεννήσουμε το Χριστούλη. ;-) Κατά το Παραδοσιακό Εορτολόγιο της Ορθόδοξης Εκκλησίας που τηρήθηκε μέχρι το 1924, τα ξέρεις να υποθέσω.
Μας στενοχωρεί που οι πλείστοι τσιφτετελιαζόμενοι νεοΈλληνες γιορτάζουν τα Φώτα σήμερα ενώ οι άλλοι, οι ..."στενοκέφαλοι" σαν και μένα, που μου κάνω τη ζωή πολύ δύσκολη, θα εορτάσουν τη Γέννηση.
Μας στενοχωρεί ΠΟΛΥ αυτός ο Διχασμός αλλά ...ας όψονται οι πουλημένοι επί-σκοτοι που συγκατατέθηκαν στην Καινοτομία...ο απλός λαός, αγράμματος, ξεπουπουλιασμένος από τη Δυστυχία της Μικρασιατικής Καταστροφής του 1922, ακατήχητος, σούρθηκε εκών-άκων, θέλοντας και μη θέλοντας δηλαδή, στους Μοντέρνους Καιρούς.
Και όσοι έμειναν Πιστοί στην Παράδοση, ΦΥΛΑΚΙΣΤΗΚΑΝ, ΔΑΡΘΗΚΑΝ, ΣΦΡΑΓΙΣΤΗΚΑΝ ΟΙ ΝΑΟΙ ΤΟΥΣ, τότε από τους ΧΩΡΟΦΥΛΑΚΕΣ, άστα...
Μην τα θυμάμαι και θλίβομαι... ΔΕΝ επιθυμώ να αρχίσω επί του θέματος κουβέντα.
ΔΕΝ είναι αυτός ο στόχος αυτού του Ιστολογίου, το έχω δηλώσει πολλάκις σε παλαιότερες αναρτήσεις.
Απλώς παρασύρθηκα σε σχόλιο αυτή τη στιγμή. Να εισαι πάντα καλά..
Χρόνια σας καλά αγαπητή Σαλογραία, σε σας την οικογένειά σας και όσους διαβάζουν το ιστολόγιό σας.
Παρόλο που θεωρώ ότι ο χρόνος από μόνος του δεν έχει και τόση σημασία όση του δίνουμε, θα ήθελα να μπορούσα να διαβάσω κάπου την ιστορική αλήθεια για την ημερολογιακή μας διαφορά, και τι ουσιαστικά κρύβεται πίσω από αυτήν.Μπορείτε να μου προτείνεται κάτι εσείς στο διαδίκτυο;
Προσεχώς ίσως δω και κάτι περισσότερο διαδικτυακά.
Στη δική μου σελίδα, έγινε παλιά μεγάλη κουβέντα στα σχόλια κάτω από δυο αναρτήσεις με θέμα: "Γιατί ο άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής, έκοψε το μνημόσυνο του Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως".
Αγαπητέ Χ, Θα ήθελα όμως να επισημάνω ότι δεν τίθεται θέμα χρόνου (δεν είμεθα χρονολάτρες-μή γένοιτο. Η κουβέντα περί χρόνου είναι εντελώς άλλο θέμα) αλλά ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟΥ! Η βιβλιογραφία είναι πλουσιώταη επί του θέματος. Ωστόσο για λόγους αντικειμενικότητας θα σου συνιστούσα τα δύο πονήματα: "Τα δύο Άκρα" του π. Επιφανίου Θεοδωρόπουλου, όπου θα δεις τις θέσεις του αμύντορα της καινοτομίας του νέου εορτολογίου "Το Αντίδοτο" του Λογίου Ιερομονάχου π. Θεοδωρήτου, όπου παρατίθεται σημείο προς σημείο ανατροπή των γραφομένων του π. Επιφ. Θεοδ..
Άλλα δυνατά κείμενα είναι του Ιατρού Αλεξ. Καλόμοιρου: Κατά Ενωτικών (Εκδόσεις Αστέρα-εξαντλημένο, με πρόλογο του Φ. Κόντογλου-επανέκδοση εκδόσεις Ζέφυρος) και το "Σύγκριμα" (πάλι κυκλοφορεί από εκδόσεις Ζέφυρος). Εξαίρετο κείμενο είναι το περί ημερολογίου έργο του Β. Σακκά το οποίο κυκλοφορεί στην Αγγλική :The Calendar Question (Διαθέτω και το Ελληνικό κείμενο γραμμένο σε γλαφυρή και με άρωμα Ορθόδοξης Ευλάβειας γλώσσα που θα μπορούσα να σου αποστείλω ίσως μετά από ηλεκτρονική επικοινωνία διότι το αρχείο είναι λίγο μεγάλο). Τα παραπάνω πονήματα εξετάζουν το θέμα κυρίως θεολογικά. Αν ενδιαφέρεσαι για καθαρά ιστορικά στοιχεία θα πρέπει να ανατρέξεις στη σειρά των τόμων των Πατρίων του Μακαριστού Πενταπόλεως Καλλιοπίου (Γιανακουλοπούλου) και του Καραμήτσου (Αγωνία εν τω Κήπω της Γεθσημανή). Φιλικά Α
Καλά Χριστούγεννα. Βεβαιως και παίζει ρόλο ο τρόπος κυρίως.
Τον καιρό του Ιωάννη Χρυσόστομου, ΔΕΝ υπήρχε σχίσμα με Λατίνους, τα μπέρδεψες, καημένε μου.
Ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης όμως που ξέρει καλά την Εκκλησιαστική ιστορία αιώνων, τον πάπα τον θεωρεί μιαρότατο απαγορεύει τις αγκαλίτσες μαζί του και στο Πηδάλιο απαγορεύει τους συνεορτασμούς με παπικούς (αναφέρει και το σχετικό θαύμα με το πρόσφορο, αν θυμάσαι, προκειμένου να δειξει ότι έχει σημασία και ο χρόνος εορτασμού. "Και τούτα έδει ποιήσαι, κακείνα μη αφιέναι" και το αν είμαι χοντροκέφαλη εγώ ή οι καινοτόμοι, θα φανεί εν ημέρα Κρίσεως. Για κάνε λιγη υπομονή.)
Τέλος πάντων. Δεν θα επεκταθώ.
Όταν μάθεις να γράφεις ελληνικά με ελληνικούς χαρακτήρες θα τα κουβεντιάσουμε.
Μέχρι τότε, να έχεις υγεία, και ευχόμαστε Καλή Φώτιση... ;-)
Με εξέπληξες,Σαλογραία....η οικογένεια της μητέρας μου και η μητέρα μου έκαναν Χριστούγεννα στις 7 Ιανουαρίου...έτσι έμαθαν και έτσι συνέχισαν....πολύ αθόρυβα και κάποιοι πολύ χριστιανικά....αυτός ο τρόπος ζωής τους με πολύ νηστεία,εκκλησιασμό και υπακοή στον πνευματικό τους,από παιδί με φόβιζε και ήμουνα πολύ απορριπτική.....όμως τώρα που έχω μεγαλώσει χρονολογιακά και λίγο πνευματικά,και όλοι αυτοί έχουν φύγει από τη ζωή,τους σκέπτομαι με σεβασμό και δέος....έχω διαβάσει σχετικά ..
Μινωίτισσα καλή μου νόμιζα ότι το ήξερες. Το λέμε πολλές φορές όταν έρθει η κουβέντα ή κάποιο σχόλιο και μου...κολλάει! ;-) Συνήθως από μόνη μου ΔΕΝ ανοίγω μεγάλη κουβέντα αλλά όταν με ...τσιγκλάνε, απαντάω. Εμένα οι γονείς μου, ΔΕΝ είχαν και πολύ σχέση με τα εκκλησιολογικά. Δεν προλάβαιναν να ενημερωθούν γι αυτα υπήρχαν άλλες εντάσεις και προτεραιότητες.
Μόνη μου το έψαξα διότι παιδιόθεν είχα η χαζή ένα πάθος με την Παράδοση και την Αλήθεια.
ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΑΔΕΛΦΗ ΜΟΥ
ΑπάντησηΔιαγραφήΓράψε μου ένα μέιλ προσωπικά Μαγδαληνούλα.
ΔιαγραφήΚάτι θέλω να πούμε...
Ευχαριστώ...
Μαγδαληνούλα
ΑπάντησηΔιαγραφή(είναι το αληθινό σου όνομα αυτό, ή ...καλογερικό ..ψευδώνυμο;)
εμείς αύριο θα τον... γεννήσουμε το Χριστούλη.
;-)
Κατά το Παραδοσιακό Εορτολόγιο της Ορθόδοξης Εκκλησίας που τηρήθηκε μέχρι το 1924, τα ξέρεις να υποθέσω.
Μας στενοχωρεί που οι πλείστοι τσιφτετελιαζόμενοι νεοΈλληνες γιορτάζουν τα Φώτα σήμερα
ενώ οι άλλοι, οι ..."στενοκέφαλοι" σαν και μένα, που μου κάνω τη ζωή πολύ δύσκολη, θα εορτάσουν τη Γέννηση.
Μας στενοχωρεί ΠΟΛΥ αυτός ο Διχασμός αλλά ...ας όψονται οι πουλημένοι επί-σκοτοι που συγκατατέθηκαν στην Καινοτομία...ο απλός λαός, αγράμματος, ξεπουπουλιασμένος από τη Δυστυχία της Μικρασιατικής Καταστροφής του 1922, ακατήχητος, σούρθηκε εκών-άκων, θέλοντας και μη θέλοντας δηλαδή, στους Μοντέρνους Καιρούς.
Και όσοι έμειναν Πιστοί στην Παράδοση, ΦΥΛΑΚΙΣΤΗΚΑΝ, ΔΑΡΘΗΚΑΝ, ΣΦΡΑΓΙΣΤΗΚΑΝ ΟΙ ΝΑΟΙ ΤΟΥΣ, τότε από τους ΧΩΡΟΦΥΛΑΚΕΣ, άστα...
Μην τα θυμάμαι και θλίβομαι...
ΔΕΝ επιθυμώ να αρχίσω επί του θέματος κουβέντα.
ΔΕΝ είναι αυτός ο στόχος αυτού του Ιστολογίου, το έχω δηλώσει πολλάκις σε παλαιότερες αναρτήσεις.
Απλώς παρασύρθηκα σε σχόλιο αυτή τη στιγμή.
Να εισαι πάντα καλά..
Kαλά Χριστούγεννα στους του Πατρίου,καλή Φώτιση σε μας του Νέου και καλή χρονιά γενικότερα!
ΑπάντησηΔιαγραφήπαπα-Κώστας
Βρε σαν τα χιόνιαα!
ΑπάντησηΔιαγραφή;-)
παπα-Κώστα μου οποία χαρά!
Είστε όλοι καλά;
Καλά πιστεύω.
ΧΡόνια πολλά με υγεία και Φώτιση, αμήν...
Τόσο καλά που ανησυχώ....
ΔιαγραφήΠαπα-Κώστας
Χαχα παπα-Κώστα μου
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι γω το ίδιο!
Χρόνια σας καλά αγαπητή Σαλογραία, σε σας την οικογένειά σας και όσους διαβάζουν το ιστολόγιό σας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠαρόλο που θεωρώ ότι ο χρόνος από μόνος του δεν έχει και τόση σημασία όση του δίνουμε, θα ήθελα να μπορούσα να διαβάσω κάπου την ιστορική αλήθεια για την ημερολογιακή μας διαφορά, και τι ουσιαστικά κρύβεται πίσω από αυτήν.Μπορείτε να μου προτείνεται κάτι εσείς στο διαδίκτυο;
Καλά και ευλογημένα Χριστούγεννα να έχετε!
X
Φίλε Χ
ΔιαγραφήΕυχαριστώ για την καλή διάθεση και πολλές ευχές.
Μακάρι ο Χριστός να γεννηθεί κάποτε στην καρδιά και να μας στηρίξει στις επερχόμενες πολύ δύσκολες μέρες που μας περιμένουν.
Πέρα από τα βιβλία που πρότεινε ο Α. για το ημερολογιακό, θα είχα να προτείνω τη διεύθυνση:
http://www.synodinresistance.org/Theology_el/CalendarQuestion.html
Αν μπεις εκεί και ψάξεις, θα βρεις πολλά...
Προσεχώς ίσως δω και κάτι περισσότερο διαδικτυακά.
Στη δική μου σελίδα, έγινε παλιά μεγάλη κουβέντα στα σχόλια κάτω από δυο αναρτήσεις με θέμα:
"Γιατί ο άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής, έκοψε το μνημόσυνο του Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως".
Αν έχεις χρόνο μπορείς να δεις λοιπόν και αυτά.
1)http://salograia.blogspot.gr/2011/05/blog-post_29.html
και 2)http://salograia.blogspot.gr/2014/01/blog-post_2421.html#comment-form
Σου δώσαμε πολλή εργασία για το...σπίτι...
Αν δεν πήξεις...εδώ είμαστε, πρώτα ο Θεός, τα ξαναλέμε...
;-)
Καλό σου βράδυ.
Ο Κύριος εγγύς...
Αγαπητέ Χ,
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα ήθελα όμως να επισημάνω ότι δεν τίθεται θέμα χρόνου (δεν είμεθα χρονολάτρες-μή γένοιτο. Η κουβέντα περί χρόνου είναι εντελώς άλλο θέμα) αλλά ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟΥ! Η βιβλιογραφία είναι πλουσιώταη επί του θέματος. Ωστόσο για λόγους αντικειμενικότητας θα σου συνιστούσα τα δύο πονήματα:
"Τα δύο Άκρα" του π. Επιφανίου Θεοδωρόπουλου, όπου θα δεις τις θέσεις του αμύντορα της καινοτομίας του νέου εορτολογίου
"Το Αντίδοτο" του Λογίου Ιερομονάχου π. Θεοδωρήτου, όπου παρατίθεται σημείο προς σημείο ανατροπή των γραφομένων του π. Επιφ. Θεοδ..
Άλλα δυνατά κείμενα είναι του Ιατρού Αλεξ. Καλόμοιρου:
Κατά Ενωτικών (Εκδόσεις Αστέρα-εξαντλημένο, με πρόλογο του Φ. Κόντογλου-επανέκδοση εκδόσεις Ζέφυρος) και το "Σύγκριμα" (πάλι κυκλοφορεί από εκδόσεις Ζέφυρος).
Εξαίρετο κείμενο είναι το περί ημερολογίου έργο του Β. Σακκά το οποίο κυκλοφορεί στην Αγγλική :The Calendar Question (Διαθέτω και το Ελληνικό κείμενο γραμμένο σε γλαφυρή και με άρωμα Ορθόδοξης Ευλάβειας γλώσσα που θα μπορούσα να σου αποστείλω ίσως μετά από ηλεκτρονική επικοινωνία διότι το αρχείο είναι λίγο μεγάλο).
Τα παραπάνω πονήματα εξετάζουν το θέμα κυρίως θεολογικά. Αν ενδιαφέρεσαι για καθαρά ιστορικά στοιχεία θα πρέπει να ανατρέξεις στη σειρά των τόμων των Πατρίων του Μακαριστού Πενταπόλεως Καλλιοπίου (Γιανακουλοπούλου) και του Καραμήτσου (Αγωνία εν τω Κήπω της Γεθσημανή).
Φιλικά
Α
Αγαπητέ -η Α
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν δεν ενεργείτε για λογαριασμό της "Σαλογραία", παρακαλώ γνωστοποιήστε το mail σας;
Ευχαριστώ.
Χ
Αγαπητή Σαλογραία μόλις παρατήρησα τον περιορισμό των σχολίων. Ζητώ συγγνώμη που μεταχειρίστηκα το blog σας ως ενδιάμεσο ή chat room.
ΑπάντησηΔιαγραφήΧ
Φίλε Χ
ΑπάντησηΔιαγραφήγράψε σ' εμένα στο filikitati@hotmail.com
και θα λάβεις από τον Α. αυτό που σου έταξε.
Θα σου εξηγήσω περί Α. ΄οταν μου γράψεις...
;-)
Δεν κατάλαβα τι εννοείς ότι παρατήρησες περιορισμό των σχολίων;
Για ανάλυσέ το...Δεν υπάρχει περιορισμός σχολίων
εδώ...έχουμε φτάσει και τα 270 και βάλε σε μια ανάρτηση.. για "Σχέσεις συζύγων κατά τον Απόστολο Παύλο" κατά το παρελθόν..
;-)
@
ΑπάντησηΔιαγραφήkanena
Καλά Χριστούγεννα.
Βεβαιως και παίζει ρόλο ο τρόπος κυρίως.
Τον καιρό του Ιωάννη Χρυσόστομου, ΔΕΝ υπήρχε σχίσμα με Λατίνους, τα μπέρδεψες, καημένε μου.
Ο Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης όμως που ξέρει καλά την Εκκλησιαστική ιστορία αιώνων, τον πάπα τον θεωρεί μιαρότατο απαγορεύει τις αγκαλίτσες μαζί του και στο Πηδάλιο απαγορεύει τους συνεορτασμούς με παπικούς (αναφέρει και το σχετικό θαύμα με το πρόσφορο, αν θυμάσαι, προκειμένου να δειξει ότι έχει σημασία και ο χρόνος εορτασμού. "Και τούτα έδει ποιήσαι, κακείνα μη αφιέναι" και το αν είμαι χοντροκέφαλη εγώ ή οι καινοτόμοι, θα φανεί εν ημέρα Κρίσεως. Για κάνε λιγη υπομονή.)
Τέλος πάντων. Δεν θα επεκταθώ.
Όταν μάθεις να γράφεις ελληνικά με ελληνικούς χαρακτήρες
θα τα κουβεντιάσουμε.
Μέχρι τότε, να έχεις υγεία, και ευχόμαστε Καλή Φώτιση...
;-)
Με εξέπληξες,Σαλογραία....η οικογένεια της μητέρας μου και η μητέρα μου έκαναν Χριστούγεννα στις 7 Ιανουαρίου...έτσι έμαθαν και έτσι συνέχισαν....πολύ αθόρυβα και κάποιοι πολύ χριστιανικά....αυτός ο τρόπος ζωής τους με πολύ νηστεία,εκκλησιασμό και υπακοή στον πνευματικό τους,από παιδί με φόβιζε και ήμουνα πολύ απορριπτική.....όμως τώρα που έχω μεγαλώσει χρονολογιακά και λίγο πνευματικά,και όλοι αυτοί έχουν φύγει από τη ζωή,τους σκέπτομαι με σεβασμό και δέος....έχω διαβάσει σχετικά ..
ΑπάντησηΔιαγραφήΜινωίτισσα καλή μου
ΑπάντησηΔιαγραφήνόμιζα ότι το ήξερες.
Το λέμε πολλές φορές όταν έρθει η κουβέντα ή κάποιο σχόλιο
και μου...κολλάει!
;-)
Συνήθως από μόνη μου ΔΕΝ ανοίγω μεγάλη κουβέντα
αλλά όταν με ...τσιγκλάνε, απαντάω.
Εμένα οι γονείς μου, ΔΕΝ είχαν και πολύ σχέση με τα εκκλησιολογικά. Δεν προλάβαιναν να ενημερωθούν γι αυτα
υπήρχαν άλλες εντάσεις και προτεραιότητες.
Μόνη μου το έψαξα διότι παιδιόθεν είχα η χαζή
ένα πάθος με την Παράδοση και την Αλήθεια.
Καλά να τα πάθω!
;-)
Ειλικρινείς ευχές για χρόνια πολλά .ι
ΑπάντησηΔιαγραφή