Για την σπουδή της Ορθόδοξης Πίστης της Ανατολικής Χριστιανοσύνης,
το διαισθητικό (...) χάρισμα είναι απαραίτητο.
Είναι μια Πίστη πού υπήρξε πάντοτε φιλύποπτη στίς προσπάθειες που έγιναν
για να περιοριστεί η Θρησκεία σ' ένα σύστημα σχεδόν φιλοσοφικό.
Προτίμησε πάντοτε να μείνει σταθερά προσκολλημένη στην ενδόμυχη πληροφόρηση και στην άγραφη παράδοση. H μεγαλοφυία της είναι άποφατική και βασίζεται στην άγνοια του ανθρώπου μπροστά στο Θείο.
Εκείνο πού μπορούμε να ξέρουμε για τον Θεό είναι ότι «δεν ξέρουμε τίποτα», επειδή οι ιδιότητες του είναι από τη φύση τους έξω από το βασίλειο της κοσμικής γνώσης.
Η Θεολογία της και οι συνηθειές της χαρακτηρίζονται από αντινομίες που δεν ερμηνεύονται εύκολα από ένα ορθολογιστικό παρατηρητή, είναι πιθανόν, ότι κανένας από όσους δεν έχουν γαλουχηθεί μέσα στην ατμόσφαιρα της Ορθόδοξης Εκκλησίας, δεν είναι σε θέση να την κατανοήσει πλήρως, και ακόμα λιγότερο, να την περιγράψει.
Σέρ Στήβεν Ράνσιμαν
Απόσπασμα από το, "Η Μεγάλη Εκκλησία Εν Αιχμαλωσία"
Ξύλινη γλώσσα χρησιμοποιεί ο φίλος μας. Σε εμένα φαίνεται ότι χαμπάρι δεν πήρε ο τύπος, από Αγία ευσπλαχνία, θυσία,Ανασταση. Είναι δυνατόν πιστός να γράφει ότι από Θεον δεν ξέρουμε τίποτα; Οι ορθολογιστες μιλάνε έτσι, άνθρωποι που θέλουν την Θεολογία σε κοσμικά μέτρα και σταθμά. Καμμία άγνοια δεν έχει ο Πιστός Άγιος Του Θεού. Τα πάντα κατανοεί, η φύσις του κάνει υπακοή τα πέτρινα και άγρια ζώα τον συντροφεύουν. Το κατ εικόνα και το καθομοιωσιν ειναι κατά Χάριν Θεός, που σημαίνει συναίσθηση, αισθαντικότητα, αγάπη, διόραση και προοραση. Ο έκτος Πίστεως δεν μπορεί να καταλάβει τι θα πει "ο Χριστός μας τα πάντα για τον άνθρωπο". Και φιλος και αδελφος και τροφος και παρηγορητης και γιατρός και σηκώνει τον Σταυρόν μας και μας. Που να καταλάβουν οι εκτός Πίστεως την καρδιακή Ένωση και κατοίκηση της Αγίας Τριαδικης Θεότητας ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΜαρίνο
ΑπάντησηΔιαγραφήεμένα με αναπαύει ο λόγος του Ράνσιμαν σε πολλά του γραπτά.
Πιστεύω με όσα έγραψες δεν θα διαφωνούσε και εκείνος.
Καλό βράδυ σε όλους.