Παρασκευή 4 Απριλίου 2014

Περί της Θείας Μεταλήψεως απορία...



Kαι ....
ας ερωτήσω ως αδαής,
όποιον ειδήμονα, θεολόγο ή ιερέα, θα είχε την καλοσύνη να απαντήσει:

-Η Θεία Μετάληψις των Ορθοδόξων Χριστιανών
αποτελεί  βραβείον αγιότητος...
ή Φάρμακον Αθανασίας και θεραπείας κυριότατα;

Διότι αν συνιστά βραβείο αγιότητος, οι περισσότεροι...

( και κυρίως παπάδες και δεσποτάδες)

...δεν θα έπρεπε να μεταλαμβάνουν ποτέ όσο ζούνε!

Αν όμως η Θεία Μετάληψις δόθηκε ως  Φάρμακο Αθανασίας
ψυχής και σώματος...

( να το τονίσουμε: ο Κύριος Ιησούς
ήρθε στη Γη, προκειμένου  να ανακαινίσει και αφθαρτοποιήσει
με τη Σταυρική του Θυσία
και την Αγία Του Ανάσταση, 
όχι μόνο τις ψυχές
αλλά και τα σώματά μας)

τότε, με ποιο δικαίωμα, οι ιερείς εμποδίζουν τους
εξομολογημένους και κυριότατα μετανοημένους χριστιανούς
να μεταλαμβάνουν συνεχώς
προβάλλοντες ως δικαιολογία  το γεγονός
ότι αυτοί οι χριστιανοί
εξακολουθούν να είναι δούλοι σε κάποιο πάθος;

-Ρωτώ, διότι γνωρίζω νέο, που είναι βουτηγμένος
στους εθισμούς μέχρι το λαιμό.

Μου εκμυστηρεύτηκε  λοιπόν- σεμνά και λυπημένα-
το ταλαίπωρο  παλικάρι
ότι ο πατήρ τάδε, της Χριστιανικής Κινήσεως δείνα..
εδώ στην Πάτρα που είναι πνευματικός του,
δεν του επιτρέπει, λέει,  να μεταλάβει εδώ και χρόνια
επειδή υπάρχει αυτός ο ισχυρός εθισμός
και ότι θα του  επιτραπεί να κοινωνήσει
μόνο  όταν κόψει ο νεαρός τον εθισμό.

Ο εθισμός, αδύνατον να κοπεί όμως, λόγω της φύσης
των ισχυρών χημικών δεσμών
που έχουν δημιουργηθεί,
οπότε ο πιστός, παραμένει  ακοινώνητος
έτη και έτη- χωρίς ειρήνη...

Και η ζωή του, ανά πάσα ώρα, κινδυνεύει
τον έσχατο κίνδυνο του θανάτου...

Και ερωτώ, πάλι,   με όλο το σεβασμό:

-Μα άν, τίμιε πάτερ μου, μπορεί  ο Χριστιανός
να νικάει μόνος του το κάθε πάθος
με τις δικές του και μόνο καθαρά ανθρώπινες δυνάμεις
η θυσία του Θεανθρώπου  Ιησού Χριστού, 
και η Αγία Μετάληψη, δεν καθίσταται περιττή;

Και αν μοιάζει περιττή η συνεχής Θεία Μετάληψη, 
για ποιο λόγο δυο και τρεις φορές την εβδομάδα,
να γίνονται θείες λειτουργίες και να  εκκλησιαζόμαστε;

-Έτσι; Απλά για να προσευχόμαστε; και για να κοινωνάνε
 μόνο οι παπάδες με τις μπιροκοιλιές;

-Έλεοςςςς!

-Μα...αν είναι έτσι...ο εκκλησιασμός δεν πείθει ως απαραίτητος.

Κάλλιστα, μπορεί κάποιος
να κάθεται και να προσεύχεται-και πολύ καλύτερα- στο σπίτι του.

-Και αν βρίσκετε, κύριοι "πνευματικοί", απαγορευτική τη Θεία Μετάληψη
επειδή ο άνθρωπος αγκομαχάει ως  δούλος σε σκοτεινό  πάθος
τότε, γιατί στο "ΠΕΡΙ ΣΥΝΕΧΟΥΣ ΘΕΙΑΣ ΜΕΤΑΛΗΨΕΩΣ"
των Αγίων Νικοδήμου και Μακαρίου Κορίνθου
βλέπουμε κανόνα του Αγίου Τιμοθέου Πατριάρχου Αλεξανδρείας
να γράφει ότι ακόμη και δαιμονισμένος κι αν είναι κάποιος 
οφείλει να μεταλαμβάνει τουλάχιστον δυο φορές την εβδομάδα
αρκεί να μη βρίζει, όταν βγαίνουν τα Άγια, κατά τη διάρκεια
της θείας λατρείας;

Αυτά τα λίγα προς το παρόν.

Και ως αφορμή γενικότερου  προβληματισμού
υπενθυμίζω
την παλιά, αληθινή  ιστορία με τον Αγιορείτη
ηγούμενο Σάββα που έχει τίτλο:

To σεξ, ο ηγούμενος Σάββας και η συνεχής Θεία Μετάληψη


Ευανθία η Σαλογραία  
................................................................................


19 σχόλια:

  1. Φώτιος Κ. Αθανασόπουλος4 Απριλίου 2014 στις 7:44 π.μ.

    Ασφαλώς δεν ειναι βραβειο αρετής και αγιότητος αλλα φάρμακο θεραπειας και αθανασίας . Τό Μυστηριο τουτο των μυστηριων εχει τρεις εχθρούς α/ την κακώς εννοούμενη εξοικοίωση β/ την αποσταση λόγω αναξιότητος , ότι δήθεν η προσέλευση προυποθέτει μακρά ειδική προς τούτο νηστεία γ/την κατά θρησκευτικό έθιμο προσέλευση στίς μεγαλες εορτές άνευ προετοιμασίας και συναισθήσεως.
    Η ακολουθία της θειας μεταλήψεως , και δή το υπεροχο ποίημα του Αγιου Συμεών του Νέου Θεολόγου , από μνημης γράφω " διχα σου του Ζωοδότου , της πνοής μου της Ζωής μου , του αγαλλιάματός μου ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ασφαλώς είναι φάρμακο Αθανασίας. Απ έξω κρίνων, κακώς δεν επιτρέπει για χρόνια την μετάληψη ο συγκεκριμένος ιερέας. Από μέσα (!) δεν ξέρω πως θα έκρινα.

    (Άσε που το κρίνειν δεν είναι δικό μου, αλλά του Θεού και τώρα του το υποκλέπτω)

    Ίσως ξέρει (θεολογικής φύσεως) πράγματα που εμείς δεν ξέρουμε. Ίσως ξέρει πράγματα για τον εξομολογούμενο που δεν στα "εξομολογήθηκε" εσένα (σκόπιμα ή τα θεώρησε άσχετα). Πάντως και οι Πατέρες της εκκλησίας διδάσκουν επιτίμια μεγάλα (βλ. πηδάλιο). Χρόνια ολόκληρα ακοινωνησίας!
    Στέλιος

    ΥΓ. Εκείνο το ωραιότατο κείμενο που είχες αναρτήσει παλαιότερα για τον ιερέα που επέβαλε στον εξομολογούμενο να κοινωνήσει για να απαλλαγεί από την πορνεία, πράγμα το οποίο και έγινε, το έχω διαβάσει.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Φώτιε και Στέλιο
    σας ευχαριστώ για τη βοήθεια εξ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ που μου δίνετε.
    ΔΥΣΤΥΧΩΣ, οι έντιμοι ιερείς που κοινωνούν ΣΥΝΕΧΩΣ λόγω του ότι λειτουργούν εκ νεότητος, ΔΕΝ καταλαβαίνουν τη ΖΗΜΙΑ που επιτελεί στις ψυχές η ΣΤΕΡΗΣΗ της θείας Μετάληψης, ΕΠΕΙΔΗ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΔΕΝ έχουν ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΣΤΕΡΗΣΗΣ.

    Ναι, γνωρίζω τους αυστηρότατους κανόνες του Αγίου Βασιλείου, αλλά...παρατηρώντας την ΕΜΠΕΙΡΙΑ και πάλι θα πω, ότι μένοντας ιδιαίτερα οι άνθρωποι ΧΡΟΝΙΑ μακριά από το ΆΓιο Ποτήριο, τελικά Χάνονται για την επίγεια Ορθόδοξη Εκκλησία.

    Μακάρι να μη χάνονται και για την Αιωνιότητα...

    ΔΕΝ μπορεί να νικήσει ο άνθρωπος μόνος του, ΚΑΝΕΝΑ πάθος, αν δεν καλέσει εντός του τον ΙΗσού Χριστό, αν ΕΝΔΥΘΕΙ ΚΑΤΑΣΑΡΚΑ, ως εσωτερική, πνευματική πανοπλία ΟΛΟΚΛΗΡΟ τον Κύριο Ιησού, πολεμώντας ΜΑΖΙ ΤΟΥ, τους εχθρούς τους αόρατους που τον βάλλουν και από μέσα το σώμα του (με τους λογισμούς και τα πάθη) και απ'΄εξω... με τις Φθονερές και δαιμονικές επιθέσεις σκοτισμένων ανθρώπων που ΔΕΝ ξέρουν τι ΑΔΙΚΟ κάνουν.

    Στέλιο...μου έχουν εξομολογηθεί άνθρωποι ότι δεν τους αφήνει ο ιερέας να κοινωνήσουν, αν ΠΡΩΤΑ δεν ΝΙΚΗΣΟΥΝ ΜΟΝΟΙ ΤΟΥΣ το ΠΑΘΟΣ του τσιγάρου π.χ.

    Κλαίνε...ΔΕΝ μου κρύβουν άλλες αμαρτίες, ούτε υπάρχουν βαρύγδουπες θεολογίες πίσω τους.

    Είναι απλοί ενορίτες που αγωνίζονται και ο ιερέας -εξομολόγος τους, γουστάρει να το παίζει ΥπερΕξουσία,
    "Θού Κύριε, φυλακήν τω στοματί μου" κατά το λόγιον,

    και ας πάω να... ρουπώσω με καμιά φακή και ελιά για να μην γράψω κάτι χειρότερο...
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΔΙΌΡΘΩΣΗ σε φράση που έγραψα πριν:

    "ΔΕΝ μπορεί να νικήσει ο άνθρωπος μόνος του, ΚΑΝΕΝΑ πάθος, αν δεν καλέσει εντός του τον ΙΗσού Χριστό, αν

    ΔΕΝ ΕΝΔΥΘΕΙ ΚΑΤΑΣΑΡΚΑ, ως εσωτερική, πνευματική πανοπλία ΟΛΟΚΛΗΡΟ τον Κύριο Ιησού"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Οι ιερείς που δεν αφήνουν τους εξομολογούμενους να κοινωνήσουν ,αδιάκριτα , θα δώσουν λόγο στο Θεό. Ο Παντοδύναμος θα βρει τρόπο να ενδυναμώσει το ποίμνιό του που δε συμμετέχει στο μυστήριο της Θείας Κοινωνίας με τον τρόπο που μόνο Αυτός ξέρει..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Φώτιος Κ. Αθανασόπουλος4 Απριλίου 2014 στις 7:37 μ.μ.

    Επανερχόμαι αγαπητή Σαλογραία στό μέγα θέμα της Συχνής ( κατ' άλλους Συνεχούς Θείας Μεταλήψεως ) . Έχοντας ανατραφεί πνευματικώς σε χώρο που την πρεσβεύει , καί εχει ακούσει τα εξ' αμάξης γι' αυτό , γνωρίζω το θέμα βιωματικώς , έχω τα μάλα ωφεληθεί , καί δεν μπορώ να δώ την πνευματική ζωή αποκομμένη από τό Άγιο Ποτήριο . Η αναφορά σου δέ " τό σεξ ... καί η συνεχής θεία μετάληψη " με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο . Τό αντίδοτο στήν ανθρώπινη παθολογία , τα ισχυρά πάθη τής σαρκικής φιληδονίας , δέν παλεύονται με κώδικα ηθικής , καθηκοντολογικούς καθωσπρεπεισμούς , μή καί όχι . Στήν πεπτωκυία φύση του σύγχρονου ανθρώπου καί δή των νέων που διψούν για ζωή ,χαρά ,νόημα ( ασχέτως πού βρίσκουν λάθος δρόμο ) καί έλκονται απ τόν ισχυρό μαγνήτη της αμαρτίας αν δεν ανάψεις τήν φλόγα τού θείου έρωτα δέν κατακαις την αμαρτωλότητα και άν δεν τους συνάψεις μέ την όντως Ζωή που αναβλύζει από τόν Ζωοδότη Χριστό δέν αποκόπτονται από την ψεύτικη ζωή. Ασφαλώς τό κάπνισμα ειναι φθοροποιό του σώματος πάθος που ως ναός του Αγίου Πνεύματος πρέπει να τό σεβόμεθα. Αλλά θέλει διάκριση και κρίνεται κατά περίπτωση . Δεν κρίνω κανένα πνευματικό , αλλά θά έλεγα πως στούς χαλεπούς καιρούς μας χρειάζεται οι πνευματικοί να διακρίνονται από φιλάνθρωπο και ελεήμον φρόνημα , γιατί κατά πως λέγει μία ξεχωριστή ψυχή Πνευματικός " τα προβατάκια έρχονται πονεμένα , τραυματισμένα , σκιαγμένα και πικραμένα και οφείλουμε νά τα αγκαλιάσουμε , παρηγορήσουμε γλυκάνουμε ". Καί ασφαλώς Οικονομία . Ας αφήσουμε την ακρίβεια γιά τά δογματικά θέματα πίστεως . Η ποιμαντική θέλει διάκριση και οικονομία και όχι νομικισμό .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φώτιε αδερφέ μου συμφωνώ απόλυτα με όλη σου την τοποθέτηση διότι όπως γράφεις:

      "Τό αντίδοτο στήν ανθρώπινη παθολογία , τα ισχυρά πάθη τής σαρκικής φιληδονίας , δέν παλεύονται με κώδικα ηθικής , καθηκοντολογικούς καθωσπρεπεισμούς , μή καί όχι "

      Τι κρίμα που οι περισσότεροι παπάδες έχουν καταντήσει από το Φαρισαϊσμό και τη σκληροκαρδία τους, κουφάλογα!
      Τι κρίμα!
      Τους έχει φάει η αλαζονεία του νομικισμού, τους κακόμοιρους και δε βλέπουν την τύφλα τους.
      Δεν βλέπουν τα άλλα δεδομένα των καιρών.
      Δεν βλέπουν τα παιδιά τους που χάνονται...

      Κρίμααα!

      Διαγραφή
  7. Αγαπητή Σαλογραία σπουδαίο σημαντικό και διαχρονικά επίκαιρο το θέμα που μας παρουσιάζεις.
    Σπεύδω να πω ότι συμφωνώ με τα όσα γράφεις.
    Η Θεία Κοινωνία δεν είναι βραβείο αλλά φάρμακο το όποιο το έχουν ανάγκη όσοι νιώθουν την αμαρτωλότητά τους και θέλουν «Εφόδιο» για αγώνα. Η Θεία Λειτουργία τελείτε για να Κοινωνήσουν οι πιστοί και όχι για να γίνουν θεατές του Μυστηρίου.
    Πάντα περνά από το μυαλό μου, γιατί ο διαχωρισμός κληρικών και λαϊκών. Οι κληρικοί γιατί σε κάθε Λειτουργία Κοινωνούν, και τα κωλύματα τα έχουν οι λαϊκοί; Αν Κοινωνούν εκ καθήκοντος οι κληρικοί είναι λάθος. Αν εξ αγιότητας είναι πλάνη.
    Πέρα από τις δικές μας σκέψεις και απόψεις θα πρέπει η Εκκλησία επί του θέματος να λάβει θέση. Το θέμα είναι σοβαρό για να το ρυθμίζει η διακριτική ευχέρεια του κάθε Πνευματικού.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αναστάσιε
      πω πω! Αλοιφή τους έκανες με τον έξω από τα δόντια διατυπωμένο συλλογισμό σου:

      "Πάντα περνά από το μυαλό μου, γιατί ο διαχωρισμός κληρικών και λαϊκών. Οι κληρικοί γιατί σε κάθε Λειτουργία Κοινωνούν, και τα κωλύματα τα έχουν οι λαϊκοί; Αν Κοινωνούν εκ καθήκοντος οι κληρικοί είναι λάθος. Αν εξ αγιότητας είναι πλάνη"!

      Βέβαια, μην έχουμε και την αυταπάτη ότι η Θεία Μετάληψη λειτουργεί μαγικά, δηλαδή ότι αρκεί να κοινωνήσει ο πιστός για να γίνει άγιος.

      Όχι βέβαια.
      Δεν λειτουργεί μαγικά καμία συμμετοχή σε κανένα Μυστήριο της Εκκλησίας.

      Παράλληλα με την αναγκαιότατη συμμετοχή είναι το ίδιο απαραίτητη η ΕΦΑΡΜΟΓΗ των Εντολών του Κυρίου, με ΚΑΘΑΡΑ καρδία και όχι Υποκριτική, όπως βλέπουμε να γίνεται σήμερα.

      Ο Κύριος δεν σιχάθηκε την πόρνη, δεν σιχάθηκε τους Φοροεισπράχτορες, στους Φαρισαίους όμως..."τα έχωνε" κανονικά!

      Γι αυτό και τον Σταύρωσαν εξάλλου.
      Τους ήταν ΑΔΥΝΑΤΟΝ να ανεχτούν την ευθυκρισία και την Αλήθεια των λόγων Του...

      Διαγραφή
  8. Και άμα επιτρέπουμε να κοινωνούν όλοι οι μέσα στα πάθη λαϊκοί πώς θα ξεχωρίζουμε εμείς οι μέσα στην αγιότητα κληρικοί;
    Και αν αρχίζουμε να λέμε ότι η Θ.Κοινωνία είναι προς θεραπεία πώς θα ελέγχουμε μέσω της εξομολόγησης τους πιστούς και πώς θα ασκούμε εξουσία και πώς θα δείχνουμε μέσω της αυστηρότητάς μας πόσο ευσεβείς ιερείς είμαστε;Τα γράφω με μια κάποια υπερβολή βέβαια,αλλά υπάρχει αυτή η κατάσταση.
    Αν περιμένετε η διοικούσα Εκκλησία να πάρει απόφαση για τέτοια θέματα,θα περιμένετε πολύ.Δεν ασχολούμαστε με πνευματικά θέματα.Μόνο με δικαιοδοσίες,γεύματα,οικονομικά θέματα κλπ.
    παπα-Κώστας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. παπα-Κώστα μου 35χρονε
      σε λάτρεΠΣα πάλι!
      ;-)
      Τόσον νέος και τόσον φωτισμένος επ' αγαθώ.
      Απίστευτο!
      ;-)

      Διαγραφή
  9. Φώτιος Κ. Αθανασόπουλος5 Απριλίου 2014 στις 6:30 μ.μ.

    Τελικά η εύρεση Πνευματικού Πατέρα διακριτικού και απλανούς ειναι εκ των ων ουκ άνευ για μια αυθεντική και υγιά πνευματική πορεία. Να μεταδίδη αφ ενός τόν έρωτα για τόν γλυκυ Σωτήρα μας και την δίψα για τη συμμετοχή στό Μυστήριο της Ζωής και αφ ετερου να ποιμαινει κυρίως με ευσπλαχνία χωρίς να βαζει εμποδια στην προσέλευση περιττά αλλα να βγάζει . Πιστεύω πως πρεπει να ειναι αίτημα έμπονης προσευχής η εύρεση ενος τετοιου Πατέρα και μέγα δώρο της Χάριτος . Αν πάλι καποιος δεν αναπαυεται σε αυτόν που εχει μπορει προσευχόμενος να αναζητηση και ο Θεός δεν θα τον αφηση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Φώτιε αδελφέ
    τυχαίνει να γνωρίζω ποιος είναι ο πνευματικός σου πατέρας
    και σου λέω οτι εσύ έχεις βρεις ΟΥΡΑΝΙΑ ΘΗΣΑΥΡΟ επί της γης.
    Αμφιβάλλω, αν έχεις ΕΠΙΓΝΩΣΗ ΑΚΡΙΒΩΣ του τι σου ΧΑΡΙΣΕ το ΘΕΙΟ έλεος, διότι αν ευτύχησες από νέος να τον έχεις βρει, αν δεν έτυχε να σου ΒΑΝΔΑΛΙΣΟΥΝ "πνευματικοί" την ψυχή με την ΚΑΦΡΙΛΑ και την ΤΥΦΛΩΣΗ τους, αν δεν έτυχε να σου ΣΥΝΤΡΙΨΟΥΝ την ψυχή, ρασοφόροι, ΔΕΝ μπορείς, είναι ΤΩΝ ΑΔΥΝΑΤΩΝ ΑΔΥΝΑΤΟΝ, να ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ ΕΠΑΡΚΩΣ, ξαναλέω, το ΘΗΣΑΥΡΟ των Αγαθών, που σου χαρίστηκε, Κύριος οίδεν, για ποιους λόγους...

    Ρώτα όμως και ανθρώπους ΑΓΝΟΥΣ και ΚΑΛΟΠΡΟΑΙΡΕΤΟΥΣ...ρώτα αυτούς να σου πούνε ΤΙ ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑ ΕΖΗΣΑΝ και εξακολουθούν να ζούνε...

    Όποιος πέσει στην καλή περίπτωση ξαναλέω είναι ΜΥΡΙΑΔΕΣ ΦΟΡΕς ΤΡΙΣΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΓΗ και στον ΟΥΡΑΝΟ!
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Φώτιος Κ. Αθανασόπουλος5 Απριλίου 2014 στις 7:09 μ.μ.

    Δικαιο απόλυτο έχεις Σαλογραια μου . Λαχείο απ τόν Ουρανό όντως . Να ξερεις όμως πόσο αυτό με χρεώνει. Όταν εν ημερα κρίσεως μου πει η Δικαιοκρισία τής Αγάπης Του " έλα δω παιδί μου , εγώ σε έστειλα σε χέρια καλά σε άνθρωπο που πάσχιζε να μου μοιάζει , γιατί μου έμεινες ξύλο απελέκητο ? " Και ταύτα σκεπτόμενος προσπαθώ να ενεργοποιήσω μια σταλιά φιλότιμο καί να βάλω αρχή Μετανοίας . Θαρρώ όμως όχι στά καμώματά μου . Πλήρης ελλειψεων , αδυναμιών , παθών και τραυμάτων , αν δεν μπορω να δείξω στον Κύριο μας ουτε μια αρετή να εμβαθύνω στην τελωνική αυτομεμψία και ταπεινωση και να φευγω την φαρισαική αυτοδικαιωση που σαν υπουλο σαρακι κατατρώγει εμάς τους λεγομένους και φερομένους ως πνευματικούς ανθρώπους . Ίλεως γενού Κύριε στους εκζητούντας σε !!. Συγνωμη για την δημοσια εξομολόγηση , με συγκινησε όμως η απαντηση σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Φώτιος Κ. Αθανασόπουλος5 Απριλίου 2014 στις 7:37 μ.μ.

    Εχεις δικαιο Σαλογραία μου . Γνώρισα τόν πνευματικό μου 18 ετών . Εριξε τότε τόν σπόρο που κάρπισε μετά απο 9 χρόνια . Επρεπε να κάνω τόν κύκλο της ασωτείας , τό σουλάτσο στίς ποκίλες εμπειρίες της ζωής , ωστε να μπορω να πω μεγαλοφώνως οτι κανενα ξυλοκέρατο , ούτε η ηδονή, ούτε η δόξα , ούτε χρήμα ξεδιψάει τόν άνθρωπο . Παράδοξο πως ενεργώντας την αμαρτία , προετοιμάζεις τη μετάνοια . Ολα τα χρόνια που εζησα εις χώρα μάκράν , ο λογισμός μου εστρέφετο στή γλυκειά μορφή τού Πατρός , και ελεγε μυστικά , όταν θα επιστρέψης εκει θα πάς . Και όταν ο Πατέρας αναχώρησε για την Ουράνια Πατρίδα , μας άφησε σε παρόμοια χέρια . Ναί δεν εχω προσωπική πείρα απο μη διακριτικούς ή και αναξίους ακόμη πνευματικούς αλλά εχω ακούσει ουκ ολίγα . Ναι ειναι ουράνιο λαχειο να εχεις καλόν Πατέρα και Οδηγό . Αλλά ειναι μεγάλη ευθύνη αδελφή μου και πολύ μας χρεώνει ο Κυριός μας . Γιατί εν ημέρα της Δικαιοκρισίας τής Αγάπης του θά μου πει " παιδί μου σε εστειλα σε καλά χέρια που πασχιζαν να μου μοιάσουν , ειδικά στην ευσπλαχνία , γιατί εμεινες ξύλο απελέκητο ? " Ταύτα σκεπτόμενος και μη εχων πνευματική προκοπή , και επειδή δεν θα εχω να δειξω ιχνος αρετής , προσπαθώ ενεργοποιώντας ψύγματα πνευματικου φιλότιμου να καλλιεργήσω την τελωνική αυτομεμψία και ταπείνωση και να φεύγω τον φαρισαικό αυτοδικαιωτισμό και καθωσπρεπεισμό που ευδοκιμει , φεύ, σε όλους τους λεγόμενους και φερόμενους ως πνευματικούς ανθρώπους.Και να του πω Ιλεως γενου Κύριε επί ταις αμαρτίαις μου . Συγνώμη για τόν εξομολογητικό τόνο αλλα με συγκίνησε η ανάρτησή σου .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Φώτιε αδερφέ μου
    δεν διαθέτω επαρκείς λέξεις προκειμένου να ευχαριστήσω για την κατάθεση της ψυχής σου.

    Είναι για μας πολύτιμα αυτά που ακούμε και άκρως παρηγορητικά.

    Εκαστη ψυχή έχει να διανύσει τη δική της πορεία.

    Και γω ευτύχησα να γνωρίσω ΑΓΙΟΥΣ ανθρώπους.

    Και ως πνευματικούς και ως φίλους και ως συνοδοιπόρους.
    Και αυτό το θεωρώ επίσης ΤΡΙΣΜΕΓΙΣΤΟ Θείο Δώρο.

    Από την άλλη, σε κάποιες στιγμές, τα τελευταία ΔΕΚΑ ΧΡΟΝΙΑ, δέχτηκα από ρασοφόρους ΟΛΗ την ΕΠΙΘΕΣΗ των σαγονιών της Κολάσεως, δεν υπερβάλλω.

    Σε αυτή την περίπτωση ΤΑ ΒΛΕΠΕΙ Η ΨΥΧΗ , ΟΛΑ!

    Και μόνο ΑΠΟ ΘΑΥΜΑ μέγα, ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ στα συγκαλά της, GLORY GLORY HALLELOYJAAAA!

    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Μέ τόν τρόπο πού ἀναφέρεσαι στόν συγκεκριμένο πνευματικό, εἶναι σάν ν΄ άναφέρεσαι σ΄ ΟΛΟΥΣ τούς πνευματικούς, καί ἔχεις ἄδικο. Λοιπόν, ὁ νεαρός ἄς ΑΛΛΑΞΕΙ πνευματικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Κούμουλε φίλτατε
    για μερικούς το να αλλάξουν ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ όσο και αν υποφέρουν μαζί του είναι τόσο δύσκολο, όσο να τους πεις να αλλάξουν μάνα και πατέρα και ας είναι πρεζέμποροι.
    Είμαστε ΑΠΙΣΤΕΥΤΑ ΚΑΘΗΛΩΜΕΝΟΙ από την ιδιοσυγκρασία και τα ΣΥΝ-αισθήματά μας οι περισσότεροι.
    Δεν είναι εύκολο στον καθένα...
    Χρειάζεται ΜΙΑ ΗΛΙΚΙΑ
    μια ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ,
    ΜΙΑ ΕΜΨΥΧΩΣΗ
    μια ΩΡΙΜΟΤΗΤΑ
    που ΔΕΝ υπάρχει συνήθως...
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή