Πηγή:Kαθημερινή
Περιστεράκι μου
όταν πρωτοδιάβασα πριν καμιά εικοσαριά χρόνια στο βιβλίο
" Το Τρίτο Κύμα " ή το βιβλίο "Το Σοκ του Μέλλοντος "
(έκδοση 1991 από τον Κάκτο)του Άλβιν Τόφλερ
(δε θυμάμαι πλέον, σε ποιο από τα δυο βιβλία, το είδα ακριβώς
και προσθέτω εκ των υστέρων αυτή
την πληροφορία
για όποιον θα επιθυμούσε να ψάξει ...)
την είδηση ότι ήταν δυνατή η μεταμόσχευση κεφαλιού
(μπρρρ! δε σε πιάνει στη ραχοκοκκαλιά μια...κρυάδα;)
ότι είχε- λέει- επιτευχθεί ήδη, από τον καιρό του,
όμως το έκρυβαν -ξαναλέει-
για λόγους διαφόρους,
είπα:
-Μελλοντολόγος- μελλοντολόγος ο κύριος Τόφλερ,
αλλά και πολυυυύ τερατολόγος, μου φαίνεται !
-Αμ δέ!
Ο κυριούλης εργαζόταν τότε και ως
σύμβουλος στην Αμερικάνικη κυβέρνηση
και είχε προφανώς, τις άριστες πληροφορίες του- ο αθρωπάκος.
-Η αφεντιά σου υπήρξε το άσχετο, βόιδι- όπως συνήθως, μανδάμ Σαλογραία
χαχα, καλή καρδιά βρεε!
- Ναι, ναι!
Συν Θεώ, όλοι ή θα ζήσουμε ή θα πεθάνουμε!
Μέσος δρόμος -όσο και να χτυπιέσαι- δεν υπάρχει!
Τέλος πάντων.
Αν θες, διάβασε την είδηση στην "Καθημερινή"
(σου έδωσα στην αρχή, πριν τη φωτογραφία, το σύνδεσμο,
κάνε με θάρρος κλικ απάνω, μη φοβού Χριστινάκι, την τεχνολογία!)
Η ιδέα, πάντως, της μεταμόσχευσης κεφαλής τι να σου πω!
Συναρπαστική,
μου ακούγεται,
αν εξαιρέσουμε τα προβλήματα βιοηθικής
-και όχι μόνον- που θα μας φέρει στο προσκήνιο,
έτσι ώστε να βρίσκουμε έξαλλο θέμα
ατερμόνως να κουβεντιάζουμε!
Πάντα με δροσερή-λόγω καλοκαιριού-
αγάπη
σου κουνώ το μαντηλάκι από μακριά
και από κοντά σου γράφω:
Ευανθία η Σαλογραία
..............................................
(επεξήγηση περί της γοριλοφωτό που μπήκε κάτω
από την υπογραφή μου: φίλε αναγνώστα,
σε διαβεβαιώνω, όχι, δεν είναι η προσωπική μου φωτό,
όπως θα μπορούσε να σκεφτεί κάποιος κακεντρεχής, και μάλιστα
"πειραγμένη" στο photoshop...)
Περιστεράκι μου
όταν πρωτοδιάβασα πριν καμιά εικοσαριά χρόνια στο βιβλίο
" Το Τρίτο Κύμα " ή το βιβλίο "Το Σοκ του Μέλλοντος "
(έκδοση 1991 από τον Κάκτο)του Άλβιν Τόφλερ
(δε θυμάμαι πλέον, σε ποιο από τα δυο βιβλία, το είδα ακριβώς
και προσθέτω εκ των υστέρων αυτή
την πληροφορία
για όποιον θα επιθυμούσε να ψάξει ...)
την είδηση ότι ήταν δυνατή η μεταμόσχευση κεφαλιού
(μπρρρ! δε σε πιάνει στη ραχοκοκκαλιά μια...κρυάδα;)
ότι είχε- λέει- επιτευχθεί ήδη, από τον καιρό του,
όμως το έκρυβαν -ξαναλέει-
για λόγους διαφόρους,
είπα:
-Μελλοντολόγος- μελλοντολόγος ο κύριος Τόφλερ,
αλλά και πολυυυύ τερατολόγος, μου φαίνεται !
-Αμ δέ!
Ο κυριούλης εργαζόταν τότε και ως
σύμβουλος στην Αμερικάνικη κυβέρνηση
και είχε προφανώς, τις άριστες πληροφορίες του- ο αθρωπάκος.
-Η αφεντιά σου υπήρξε το άσχετο, βόιδι- όπως συνήθως, μανδάμ Σαλογραία
χαχα, καλή καρδιά βρεε!
- Ναι, ναι!
Συν Θεώ, όλοι ή θα ζήσουμε ή θα πεθάνουμε!
Μέσος δρόμος -όσο και να χτυπιέσαι- δεν υπάρχει!
Τέλος πάντων.
Αν θες, διάβασε την είδηση στην "Καθημερινή"
(σου έδωσα στην αρχή, πριν τη φωτογραφία, το σύνδεσμο,
κάνε με θάρρος κλικ απάνω, μη φοβού Χριστινάκι, την τεχνολογία!)
Η ιδέα, πάντως, της μεταμόσχευσης κεφαλής τι να σου πω!
Συναρπαστική,
μου ακούγεται,
αν εξαιρέσουμε τα προβλήματα βιοηθικής
-και όχι μόνον- που θα μας φέρει στο προσκήνιο,
έτσι ώστε να βρίσκουμε έξαλλο θέμα
ατερμόνως να κουβεντιάζουμε!
Πάντα με δροσερή-λόγω καλοκαιριού-
αγάπη
σου κουνώ το μαντηλάκι από μακριά
και από κοντά σου γράφω:
Ευανθία η Σαλογραία
..............................................
(επεξήγηση περί της γοριλοφωτό που μπήκε κάτω
από την υπογραφή μου: φίλε αναγνώστα,
σε διαβεβαιώνω, όχι, δεν είναι η προσωπική μου φωτό,
όπως θα μπορούσε να σκεφτεί κάποιος κακεντρεχής, και μάλιστα
"πειραγμένη" στο photoshop...)
Στην επιστήμη, όταν ανακοινώνονται πειραματικά αποτελέσματα, πριν αυτά γίνουν αποδεκτά από την κοινότητα των επιστημόνων, πρέπει να περάσουν την δοκιμή της επαναληψιμότητας: Αν δηλαδή διάφοροι ερευνητές ανεξάρτητοι σε διαφορετικά εργαστήρια αναπαράγουν τα αποτελέσματα, αποκτάται εμπιστοσύνη. Να θυμίσω το φιάσκο με την ψυχρή σύντηξη, που είχε ενθουσιάσει τον επιστημονικό κόσμο:Συνέδρια ειδικά γινόταν, δημοσιεύσεις, αναταράχτηκε το χρηματιστήριο και το παλλάδιο είδε τις τιμές του να πηγαίνουν στα ύψη...μέχρι που μια ωραία πρωΐα κάποιοι σχολαστικοί επιστήμονες που δεν έχαφταν ότι τους σερβιρόταν δοκίμασαν να αναπαράγουν τα αποτελέσματα...Και η προσπάθειά τους αυτή οδήγησε στο συμπέρασμα ότι επρόκειτο περί πλάνης....
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα περί μεταμόσχευση κεφαλής, θυμίζουν την προτεραιότητα που υπάρχει στην μεταμόσχευση...μυαλού...
Ευθυμείτε....Χαρίεις γίνεσθε...
ΑΚ
Aγαπημένε μου ΑΚ. τα έχουμε ξαναπεί αυτά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤώρα όμως, που το έγραψε και κοτζαμάν εφημερίδα, με έχουν ζώσει τα φιδάκια τα ...φαρμακερά...;-)
Πώς να υπάρξει ΕΥΚΟΛΗ επαναληψιμότητα όταν το μεταμοσχευόμενο μέλος είναι... ΚΕΦΑΛΙ;
Έτσι εύκολα, άειντε άειντε, τα βρίσκεις,εσύ επιστήμονά μου, τα κεφάλια;
;-)
Ειδικά όταν δε ζεις σε μουσουλμανική χώρα που τα κόβουν για ψύλλου πήδημα, δημοσίως και σαν ραπανάκια;
;-)
ΠΡΈΠΕΙ, βεβαίως πρώτα να νομιμοποιηθούν παντού ΟΙ ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΣΕΙΣ.
Μετά θα αναλαμβάνουν ιδιωτικές εταιρείες, έναντι αδροτάτων αμοιβών τα διάφορα υπόλοιπα, μωρέ σου λέω, ο κακός χαμός θα προκύψει από γέρους πλούσιους που θα αρπάζουν τα κεφάλια νέων, φτωχών και όμορφων!
;-)
Θα συμφωνήσω με τον Ακύλα. Όχι μόνο γιατί μια επιστημονική δημοσίευση είναι κατά τεκμήριο εγκυρότερη, από την δημοσίευση μιας ή περισσοτέρων φυλλάδων. Εξ άλλου πολλάκις από πίσω τους βρίσκεται εάν μη η ίδια στοά, τα ίδια συμφέροντα. Χωρίς να υπολογίσουμε την επιστημονική ασχετοσύνη των μεταφερόντων την είδηση στην φυλλάδα. Κάτσε να πετύχουν πρώτα την μεταμόσχευση άκρων. Πολύ πρόσφατα η τελευταία απόπειρα απέτυχε.Κάτσε επίσης να πετύχουν να αποκαθιστούν τον τραυματισμένο -ούτε καν κομμένο- νωτιαίο μυελό που αφήνει αναπήρους χιλιάδες ανθρώπους...
ΑπάντησηΔιαγραφήΠέρα από αυτό, ακόμα κι αν αυτό πετύχει κάποτε, κυριολεκτικά αυτό που θα μεταμοσχεύεται είναι το σώμα. Ας είναι το μεγαλύτερο κομμάτι. Διότι η νόηση και η αίσθηση της ύπαρξης βρίσκονται στον εγκέφαλο, οπότε το εγκέφαλο σώμα θα αντιλαμβάνεται αυτά της κεφαλής.
Τι συνέπειες θα έχει αυτό -αν ποτέ γίνει; Αυτές που περιγράφεις. Προσωπικά δεν πιστεύω όμως οτι ο κίνδυνος της ανθρωπότητας είναι αυτό. Ακόμα κι αν αυτός ο πόλεμος που ετοιμάζουν στη Μ.Ανατολή δεν είναι ο Αρμαγεδώνας. Ακόμα κι αν υπάρχουν άπειρα αποθέματα πετρελαίου και δεν τελειώνουν όπως λένε στην προσεχή εικοσαετία. Ακόμα κι αν δεν διπλασιαστεί ο πληθυσμός της γης την επόμενη εικοσαετία. Ακόμα κι αν οι πόροι της γης -πρωτίστως η παραγωγή των τροφίμων- αυξάνονται με το ρυθμό αύξησης της κατανάλωσης (αναγκών). Ακόμα κι αν επαρκεί το γλυκό νερό για να αρδεύσει τις καλλιέργειες. Ακόμα κι αν δεν καούν/ξυλευτούν όλα τα δάση. Ακόμα κι αν δεν μολύνουμε τόσο το περιβάλλον που να πεθάνουμε. Ακόμα κι αν ...
Ακόμα και τότε, έχουμε απομακρυνθεί τόσο πολύ από το Θεό που νομιμοποιούμε όχι μόνο το αντίθετο από το θέλημα του Θεού. Αυτό γινόταν άλλοτε λίγο άλλοτε πολύ, πάντα στην ιστορία. Νομιμοποιούμε και το αντίθετο στη φύση. Και "νομιμοποιώ" εδώ, δεν σημαίνει αποδέχομαι απλώς αυτό που ψήφισε μία βουλή ή διέταξε κάποιος μονάρχης. Σημαίνει αποδέχομαι μέσα μου. Και αυτό έχει αρχίσει να γίνεται στους ανθρώπους της δύσης ακόμα και αυτούς που παραδοσιακά είχαν το πιο σωστό δόγμα.
Διότι πλέον οι νέοι μας άρχισαν να θεωρούν φυσιολογικό το "τρίτο φύλο". Όχι μια διαστροφή της φύσης. Απλά μια "διαφορετικότητα"...
Διότι θεωρεί η κοινωνία μας φυσιολογική την έκτρωση. Όχι μια διαστροφή της φύσης. Απλά μία "διακοπή" της κύησης.
Σε όχι πολύ παλαιότερους καιρούς όταν νομιμοποιείτο η μοιχεία, κάποιοι έλεγαν -και μου έκανε εντύπωση- : Να λυπάστε, αυτό είναι ενάντια στο θέλημα του Θεού, αλλά είναι κάτι φυσιολογικό. Όταν αρχίσει η νομοθεσία ενάντια και στους νόμους και φύσης, τότε θα επέμβει ο Θεός όπως επενέβη στα Σόδομα ή στον κατακλυσμό του Νώε ή με τη σάρκωση Του. Προκειμένου να μην επιτρέψει την καταστροφή των δημιουργημάτων Του (πρωτίστως την ηθική και δευτερευόντως την υλική). Μαντεύετε τι εννοούσε τότε ο ποιητής;
Στέλιος
Στέλιο φίλε μου
ΑπάντησηΔιαγραφήέχω ακούσει περίπτωση(το έγραψαν οι εφημεριδες πριν χρόνια, νομίζω εδώ στην Ελλάδα0 που του κόπηκε το χέρι από τον καρπό, ΤΕΛΕΙΩΣ, είχε την ΠΡΟΝΟΙΑ, να βάλει ΜΕ ΨΥΧΡΑΙΜΙΑ το ΚΟΜΜΕΝΟ ΧΕΡΙ ΣΕ ΠΑΓΟ, ο ακρωτηριασθείς, να ΤΡΕΞΕΙ στο νοσοκομείο, όπου του σύνδεσαν όλα τα νεύρα και τα αγγεία και το χέρι του το ΞΑΝΑΚΑΝΑΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ.
Θα μου πεις ήταν από το ΔΙΚΟ ΤΟΥ σώμα και όχι από ένα ξένο σώμα. Εντάξει.
Αλλά και σε αυτόν τον τομέα των μεταμοσχεύσεων έχει γίνει μεγάλη πρόοδος.
Όσο σοβαρή είναι η συγκεκριμένη εφημερίδα άλλο τόσο είναι και πιθανή η μεταμόσχευση κεφαλιού...
ΑπάντησηΔιαγραφήπαπα-Κώστας
π.Κώστα μου
ΑπάντησηΔιαγραφήεμένα η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, μου φαίνεται, ΓΕΝΙΚΩΣ, σοβαρή εφημερίδα, όπως και το ΒΗΜΑ. Νομίζω ελέγχουν τις επιστημονικές τους πληροφορίες, αλλά πάλι το χέρι μου στη φωτιά δεν το βάζω, για κανένα φύλλο.
ΣΤην κυρίως ανάρτηση συμπλήρωσα κάτι στο κείμενο.
ΑπάντησηΔιαγραφήΊσως την πληροφορία για την μεταμόσχευση κεφαλής
να την πρωτοσυνάντησα στο βιβλίο του Τόφλερ
με τίτλο "Το ΣΟΚ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ", στην έκδοσι του Κάκτου, του 1991.
Μου θυμίζει το ανέκδοτο με το μυαλό του Τσοχατζόπουλου (προ δίκης φυσικά!)
ΑπάντησηΔιαγραφήw
w
ΑπάντησηΔιαγραφήαδερφέ, για πε το ανέκδοτο. Δεν το ξέρω!
;-)
Βρήκα το..φάρμακο για σένα!! Μεταμόσχευση:αλλάζεις μυαλά στο πι και φι!! ;-)
ΑπάντησηΔιαγραφήΑστειεύομαι.
;-) ανων. 6:40 προς ποια κατεύθυνση ΑΚΡΙΒΩΣ θα επιθυμούσες να μου αλλάξεις τα μυαλα;
ΑπάντησηΔιαγραφήΝομίζω ότι στο ΕΓΓΥΣ μέλλον, με την εμφύτευση τσιπακιού, στο χέρι ή στο μέτωπο, ή όπου αλλού, τσιπακιού που θα παρεμβαίνει στις εγκεφαλικές συχνότητες, τα μυαλά των ανθρώπων θα ελέγχονται πολύ πιο σίγουρα!
( καθόλου δεν αστειεύομαι!)
;-)
Μόνο μια δυνατότητα θα δινα στην κεφαλή: να περιστρέφεται πλήρως για να χεις πλήρη εικόνα για όλα και πολλές οπτικές!! Δεν σ αρέσει;(αυτό επιθυμώ και δι εμέ :-) )
ΑπάντησηΔιαγραφή;-)χαχα ανων. των 9:02 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΞέρω πολλά ωραία κορίτσια με τέτοιες περιστρεφόμενες κεφαλές και περισκοπική όραση!
Ναι; Κανα αγόρι δεν ξέρεις; Τι να τα κάμω τα..κορίτσια; Τώρα στα γεράματα δεν αλλάζουν τα χούγια!!! χαχαχαα
ΑπάντησηΔιαγραφήυγ. Άμα ξέρεις σφύρα μου κλέφτικα!! αχχαχαα
;-) Φιλενάδα μου αρέσει να σε βλέπω χαρούμενη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλό σου βράδυ!
Το να λέμε και καμιά μ@@@@@@α δε σημαίνει πως είμαστε και στο τσακίρ κέφι. Λάθος, δεν είμαι ιδιαίτερα χαρούμενη. Βλέπω όσα έρχονται και μαυρίζω. Ανατροπές πολλαπλών επιπέδων. Οψόμεθα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ τοποθέτηση του Στέλιου είναι ορθή και κάλυψε το θέμα και ίσως γι αυτό τα σχόλια που ακολούθησαν επικεντρώθηκαν στην ελάφρυνση της ατμόσφαιρας...Προσωπικά δεν πιστεύω ότι θα γίνει κάτι τέτοιο στην διάρκεια του βίου μου και δεν προτίθεμαι να αναλίσκω πριν ανακοινωθεί χρόνο για υποθετικά προβλήματα του απώτερου μέλλοντος ενώ τα εγγύς προβλήματα παραμένουν...Πάντως συμφωνώντας και με τον παπα-Κώστα κατά κάποιον τρόπο, πολύ θα ήθελα να δω μια παραπομπή σε κάποιο επιστημονικό περιοδικό με κριτές...Κάθε σοβαρή εργασία (όπως αυτή που αναφέρεται εδώ), για να έχει κάποιο κύρος, το οποίο δικαιολογεί την ενασχόληση σκεπτόμενων ανθρώπων με αυτή, προτού ανακοινωθεί θα πρέπει να έχει περάσει από αντικειμενική κρίση (peer review). Καλημέρα σας!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΚΥΛΑΣ
AΚΥΛΑ μου
ΑπάντησηΔιαγραφήευχαριστώ πολύ για την τοποθέτηση.
Μας επαναφέρεις στην τάξη!
;-)
Συμφωνώ με τον Ακύλα.Έχουμε πολύ σοβαρότερα προβλήματα από επιστημονικής φαντασίας ανακαλύψεις που ΘΑ γίνουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήπαπα-Κώστας