Αντιστέκομαι
όπως οι ελιές της πατρίδας μου, οι σκληρές σαν τα κόκκαλα τ' αντρειωμένου, που τους λείπουν οι μαύρες μαντήλες μονάχα για να μοιάζουν με τις μανάδες μας, που σφηνωμένες γερά στην απόλυτη πέτρα, αδιαφορούν για τις θύελλες, αναπνέουν τις αστραπές και τις κάνουνε μες στους πικρούς τους χυμούς, ειρήνη και φως..
(Νικ.Βρεττάκος)
Email:filikitati@hotmail.com
Τα λόγια είναι εύκολα, οι πράξεις όμως .... Για να παντρευτεί ένας άνθρωπος είναι απαραίτητο να είναι ώριμος. Να ξέρει τι θέλει να κάνει στη ζωή του και τι δρόμο ακολουθεί. Χωρίς αυτό ούτε να το σκεφτεί. Έχω γνωρίσει πολλούς δυστυχισμένους μέσα σε γάμους. Έχω δει ανθρώπους μετά από πολλά χρόνια γάμου, τριάντα φεύγα, να μη γνωρίζει ο ένας τον άλλο...πολλά βλέπει κανείς παρατηρώντας απέξω. Που να βλεπε κι από μέσα. Προσωπική μου γνώμη είναι να κάνει καθένας ό,τι θέλει. Αν ξέρει τι ναι αυτό. Τα λοιπά παλευονται...αυτά...
@lpap Συμφωνώ απολύτως. Τα λόγια (ακόμη και τα βαρύγδουπα θεολογικά) είναι ΠΟΛΥ εύκολα. Εχω ακούσει άμετρα λόγια βαρύγδουπα προ του γάμου πολλών "χριστιανών" και μη...
Στην πράξη αν ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ δεν "σκίζονται" για τη σχέση και την αγάπη τους, σε χρόνο d.t. ΜΠΟΡΕΙ να τους πάρει ο Εξαποδώς και να τους ξετινάξει!
παπά-Κώστα μου και γω ακριβώς το ίδιο πάθαινα... Επειδή η φυσιογνωμία του Γιωσαφάτ μου θύμιζε έναν ιερωμένο γνωστό για τον οποίο ΔΕΝ τρελαινόμουν προσωπικά, είχα μια αντίσταση στο να αγοράσω βιβλίο του. Τελικά, μετά από προτρεπτικό σχόλιο αξιόλογης φίλης, το αποφάσισα και διαβάζοντά το, το διασκέδασα αλλά και κάτι νομίζω πως έμαθα...
Μου άρεσε που είδα μέσα από τις γραμμές του, την αγάπη του Γιωσαφάτ στη γυναίκα του, διότι και ο κ. Θάνος Ασκητής π.χ. μας γράφει διάφορες σοφές ερωτικές συμβουλές περί του πώς να έχουμε μια καλή σχέση, αλλά..τις γράφει τις συμβουλές του, ο καλός άνθρωπος, έχοντας παντρευτεί μια ΔΕΥΤΕΡΗ γυναίκα..... ;-)
Υ.Γ. Η γραφή του Γιωσαφάτ έχει το στοιχείο του προφορικού λόγου. (Ίσως να ήταν και ομιλίες του πολλά από τα κείμενα του βιβλίου, δεν έχω βεβαιότητα...)
Προσωπικά μου αρέσει. Δεν μπορώ τα πολύ κουλτουριάρικα, δύσληπτα γραψίματα που φανερώνουν τις σούπερ εγκεφαλικές δυνατότητες του γράφοντος μέν, αλλά που κουράζουν τον αποδέκτη-αναγνώστη δε.
Γράφει πολύ απλά. Σαν να κουβεντιάζει με τη γυναίκα ή με την κόρη του (έχει κόρη; ) ;-) Μου αρέσει και αυτό το χαλαρό, ήρεμο ύφος του χορτάτου βόα που έχει στις συνεντεύξεις του, ο ψυχίατρος...είναι φανερό ότι πήρε στη ζωή του, από τη μαμά του, πολλή αγάπη! ;-)
Ο Ματθαίος Ιωσαφάτ, που τον έχω ακούσει μια-δυο φορές, πρακτορεύει τον αγγλικανισμό. Και ο "Αρμός" τον ίδιο δρόμο ακολουθεί.
Τα υπαρξιακά ερωτήματα, θα ήταν προτιμότερο να ονομάζονται "υπαρξιστικά". Η φιλοσοφία της ύπαρξης εμπλέκεται με τη φιλοσοφία σε ένα κουβάρι, που είναι αδύνατο να βρει κανείς την άκρη.
Δεν είναι άλλη από το : 16 καὶ τῇ γυναικὶ εἶπε· (...) πρὸς τὸν ἄνδρα σου ἡ ἀποστροφή σου, καὶ αὐτός σου κυριεύσει. Η ανταγωνιστική σχέση μεταξύ άνδρας και γυναίκας είναι σήμερα κανόνας και αυτό οδηγεί αναπόφευκτα στην έκπτωση του θεσμού του γάμου. Οι οποιεσδήποτε επιστημονικές ερμηνευτικές προσεγγίσεις του Μυστηρίου του γάμου εμπεριέχουν αναμφίβολα στοιχεία ψυχιατρικής αλήθειας, αλλά αποτυγχάνουν, όταν το δίκην διλήμματος ερώτημα : "να παντρευτεί κανείς ή όχι", θέτει ακούσια ή ασυνείδητα ένα παρεμφερές ; έπρεπε ή δεν έπρεπε να γίνει η θεία Ενανθρώπηση ;
Ο γάμος είναι Μυστήριο, μάλιστα μέγα ( : 32 τὸ μυστήριον τοῦτο μέγα ἐστίν - Εφ. ε¨) νοουμένου ότι : 4 Ἡ γυνὴ τοῦ ἰδίου σώματος οὐκ ἐξουσιάζει, ἀλλ’ ὁ ἀνήρ· ὁμοίως δὲ καὶ ὁ ἀνὴρ τοῦ ἰδίου σώματος οὐκ ἐξουσιάζει, ἀλλ’ ἡ γυνή (1Κρ. ζ΄). Αυτά ανατρέπουν άρδην την ανταγωνιστικότητα του "πρὸς τὸν ἄνδρα σου ἡ ἀποστροφή σου".
Τέλος, την απάντηση στο ερώτημα - δεν ξέρω τι ειπώθηκε στο τέλος της παρουσίασης του βιβλίου του Ματθαίου Ιωσαφάτ - έκρινα άσκοπο να την παρακολουθήσω όλη - αν πρέπει κανείς να παντρεύεται η όχι, μας την παρέχει ο Ευαγγελιστής και Θεολόγος Ιωάννης :
Η "ἀρχὴ τῶν σημείων" είναι ο γάμος του Νυμφίου με την Εκκλησία. Γι΄ αυτό ο απ. Παύλος στο εδάφιο Εφ. ε΄ 32, συμπληρώνει "ἐγὼ δὲ λέγω εἰς Χριστὸν καὶ εἰς τὴν ἐκκλησίαν ".
Με αυτές τις προϋποθέσεις η δική μου απάντηση στο ερώτημα είναι απερίφραστα καταφατική, παρά τις αντιξοότητες που και σήμερα, αλλά και πάντοτε θα υπάρχουν "ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος."
υποθέτω ότι το ερώτημα του ψυχίατρου Γιωσαφάτ, απευθύνεται σε κοσμικούς ανθρώπους που προβληματίζονται πάνω στο θέμα του γάμου.
Υποθέτω επίσης ότι δεν απευθύνεται σε συνειδητά αγωνιζόμενους Χριστιανούς και υποθέτω πάλι ότι τέθηκε με αυτή τη μορφή της διάζευξης για λόγους μάρκετινγκ διότι και αυτοί που είναι ενάντιοι στο γάμο θα παρακινηθούν να το αγοράσουν και αυτοί που είναι υπέρ του θεσμού του γάμου, θα πράξουν το ίδιο.
Προσωπικά, όταν αγοράζω ένα βιβλίο το πράττω με την ελπίδα ότι μπορεί μέσα στα εκατό γνωστά που θα διαβάσω, θα βρώ και μια έστω νέα πληροφορία που θα μου φανεί χρήσιμη στην πράξη και στην κατανόηση κάποιων σοβαρών θεμάτων.
Το θέμα του Γάμου βεβαίως αρχή και τέλος δεν έχει και για όσους το προσεγγίζουν με την αίσθηση ότι είναι Μέγα Μυστήριο εις Χριστόν και εις Εκκλησίαν, τα βιώματα διαθέτουν ένα άλλο βάθος, ασύλληπτο από την πλευρά εκείνων που βλέπουν μόνο τις σεξουαλικές ή κοινωνικές του προεκτάσεις..
Το να παντρευτεί ή όχι, κάποιος ή κάποια, είναι καθαρά θέμα άκρως προσωπικό και καρδιακό, και κανείς δεν μπορεί να επέμβει. Θεωρώ λάθος να βάζουμε καλούπια και να το μετράμε με υπέρ και κατά. Άρα κανείς διανοούμενος δεν μπορεί να υποδείξει. Ο Γάμος είναι μυστήριο, άρα δεν χωράει λογική. Θα έλεγα ότι, δεν χωράει ούτε συμβουλή. Εκείνο που γνωρίζω είναι ότι όποιος αγαπά ( κατά το δυνατόν )τα βλέπει όλα με άλλο μάτι, και ας είναι καί απένταρος χρηματικά. Ας μην ξεχνάμε ότι ο Θεός αγαπάει τους τολμηρούς και πολύ περισσότερο τους Σαλούς, και επειδή δεν είμαστε καρδιογνώστες ας μείνουμε στην άκρη.
Οι πσυχολόγοι, και ΠΣυχίατροι έχουν το δικό τους τρόπο να ζυγίζουν το γάμο και κάθε κατάσταση.
Ο Χριστιανός ο Ορθόδοξος έχει άλλη οδό με την οποία πορεύονται. . Απλά εδώ κάποιες ελάχιστες νύξεις γίνονται. Τίποτε δεν μπορεί να μπει σε καλούπια.. ;-) Και γω για καλογριά σχεδίαζα να πάω αλλά δεν με ήθελε ο Κύριος.
Και άλλοι είπαν ότι θα παντρευτούνε και φόρεσαν ράσα.
Οι νέοι όχι ακόμα,οι μεγαλύτεροι ποτέ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιογένης ο Κυνικός
N απαντήσω;
ΑπάντησηΔιαγραφή@lpap
ΑπάντησηΔιαγραφήΣε ακούμε!
;-)
Διάβασα πρόσφατα αυτό το βιβλιαράκι του Γιωσαφάτ
παπα-Κώστα μου, και το διασκέδασα!
Τα λόγια είναι εύκολα, οι πράξεις όμως ....
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια να παντρευτεί ένας άνθρωπος είναι απαραίτητο να είναι ώριμος. Να ξέρει τι θέλει να κάνει στη ζωή του και τι δρόμο ακολουθεί. Χωρίς αυτό ούτε να το σκεφτεί. Έχω γνωρίσει πολλούς δυστυχισμένους μέσα σε γάμους. Έχω δει ανθρώπους μετά από πολλά χρόνια γάμου, τριάντα φεύγα, να μη γνωρίζει ο ένας τον άλλο...πολλά βλέπει κανείς παρατηρώντας απέξω. Που να βλεπε κι από μέσα. Προσωπική μου γνώμη είναι να κάνει καθένας ό,τι θέλει. Αν ξέρει τι ναι αυτό. Τα λοιπά παλευονται...αυτά...
Όλο λέω να πάρω κάποιο βιβλίο του Γιωσαφάτ αλλά ποτέ δεν το αποφασίζω...Πώς είναι η γραφή του;
ΑπάντησηΔιαγραφή@lpap
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυμφωνώ απολύτως.
Τα λόγια (ακόμη και τα βαρύγδουπα θεολογικά) είναι ΠΟΛΥ εύκολα.
Εχω ακούσει άμετρα λόγια βαρύγδουπα προ του γάμου πολλών "χριστιανών" και μη...
Στην πράξη αν ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΟ δεν "σκίζονται" για τη σχέση και την αγάπη τους, σε χρόνο d.t. ΜΠΟΡΕΙ να τους πάρει ο Εξαποδώς και να τους ξετινάξει!
παπά-Κώστα μου
και γω ακριβώς το ίδιο πάθαινα...
Επειδή η φυσιογνωμία του Γιωσαφάτ μου θύμιζε έναν ιερωμένο γνωστό για τον οποίο ΔΕΝ τρελαινόμουν προσωπικά, είχα μια αντίσταση στο να αγοράσω βιβλίο του. Τελικά, μετά από προτρεπτικό σχόλιο αξιόλογης φίλης, το αποφάσισα και διαβάζοντά το, το διασκέδασα αλλά και κάτι νομίζω πως έμαθα...
Μου άρεσε που είδα μέσα από τις γραμμές του, την αγάπη του Γιωσαφάτ στη γυναίκα του, διότι και ο κ. Θάνος Ασκητής π.χ. μας γράφει διάφορες σοφές ερωτικές συμβουλές περί του πώς να έχουμε μια καλή σχέση, αλλά..τις γράφει τις συμβουλές του, ο καλός άνθρωπος, έχοντας παντρευτεί μια ΔΕΥΤΕΡΗ γυναίκα.....
;-)
Υ.Γ. Η γραφή του Γιωσαφάτ έχει το στοιχείο του προφορικού λόγου.
ΑπάντησηΔιαγραφή(Ίσως να ήταν και ομιλίες του πολλά από τα κείμενα του βιβλίου, δεν έχω βεβαιότητα...)
Προσωπικά μου αρέσει. Δεν μπορώ τα πολύ κουλτουριάρικα, δύσληπτα γραψίματα που φανερώνουν τις σούπερ εγκεφαλικές δυνατότητες του γράφοντος μέν, αλλά που κουράζουν τον αποδέκτη-αναγνώστη δε.
Αυτό ήθελα να ξέρω.Αν γράφει απλά ή...με περικοκλάδες!
ΔιαγραφήΓράφει πολύ απλά. Σαν να κουβεντιάζει με τη γυναίκα ή με την κόρη του (έχει κόρη; )
Διαγραφή;-)
Μου αρέσει και αυτό το χαλαρό, ήρεμο ύφος του χορτάτου βόα που έχει στις συνεντεύξεις του, ο ψυχίατρος...είναι φανερό ότι πήρε στη ζωή του, από τη μαμά του, πολλή αγάπη!
;-)
Ο Ματθαίος Ιωσαφάτ, που τον έχω ακούσει μια-δυο φορές, πρακτορεύει τον αγγλικανισμό. Και ο "Αρμός" τον ίδιο δρόμο ακολουθεί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤα υπαρξιακά ερωτήματα, θα ήταν προτιμότερο να ονομάζονται "υπαρξιστικά". Η φιλοσοφία της ύπαρξης εμπλέκεται με τη φιλοσοφία σε ένα κουβάρι, που είναι αδύνατο να βρει κανείς την άκρη.
Δεν είναι άλλη από το : 16 καὶ τῇ γυναικὶ εἶπε· (...) πρὸς τὸν ἄνδρα σου ἡ ἀποστροφή σου, καὶ αὐτός σου κυριεύσει. Η ανταγωνιστική σχέση μεταξύ άνδρας και γυναίκας είναι σήμερα κανόνας και αυτό οδηγεί αναπόφευκτα στην έκπτωση του θεσμού του γάμου. Οι οποιεσδήποτε επιστημονικές ερμηνευτικές προσεγγίσεις του Μυστηρίου του γάμου εμπεριέχουν αναμφίβολα στοιχεία ψυχιατρικής αλήθειας, αλλά αποτυγχάνουν, όταν το δίκην διλήμματος ερώτημα : "να παντρευτεί κανείς ή όχι", θέτει ακούσια ή ασυνείδητα ένα παρεμφερές ; έπρεπε ή δεν έπρεπε να γίνει η θεία Ενανθρώπηση ;
Ο γάμος είναι Μυστήριο, μάλιστα μέγα ( : 32 τὸ μυστήριον τοῦτο μέγα ἐστίν - Εφ. ε¨) νοουμένου ότι : 4 Ἡ γυνὴ τοῦ ἰδίου σώματος οὐκ ἐξουσιάζει, ἀλλ’ ὁ ἀνήρ· ὁμοίως δὲ καὶ ὁ ἀνὴρ τοῦ ἰδίου σώματος οὐκ ἐξουσιάζει, ἀλλ’ ἡ γυνή (1Κρ. ζ΄). Αυτά ανατρέπουν άρδην την ανταγωνιστικότητα του "πρὸς τὸν ἄνδρα σου ἡ ἀποστροφή σου".
Τέλος, την απάντηση στο ερώτημα - δεν ξέρω τι ειπώθηκε στο τέλος της παρουσίασης του βιβλίου του Ματθαίου Ιωσαφάτ - έκρινα άσκοπο να την παρακολουθήσω όλη - αν πρέπει κανείς να παντρεύεται η όχι, μας την παρέχει ο Ευαγγελιστής και Θεολόγος Ιωάννης :
11 Ταύτην ἐποίησεν τὴν ἀρχὴν τῶν σημείων ὁ Ἰησοῦς ἐν Κανᾶ τῆς Γαλιλαίας καὶ ἐφανέρωσε τὴν δόξαν αὐτοῦ, καὶ ἐπίστευσαν εἰς αὐτὸν οἱ μαθηταὶ αὐτοῦ.
Η "ἀρχὴ τῶν σημείων" είναι ο γάμος του Νυμφίου με την Εκκλησία. Γι΄ αυτό ο απ. Παύλος στο εδάφιο Εφ. ε΄ 32, συμπληρώνει "ἐγὼ δὲ λέγω εἰς Χριστὸν καὶ εἰς τὴν ἐκκλησίαν ".
Με αυτές τις προϋποθέσεις η δική μου απάντηση στο ερώτημα είναι απερίφραστα καταφατική, παρά τις αντιξοότητες που και σήμερα, αλλά και πάντοτε θα υπάρχουν "ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος."
20 ... καὶ ἰδοὺ ἐγὼ μεθ᾿ ὑμῶν εἰμι πάσας τὰς ἡμέρας ἕως τῆς συντελείας τοῦ αἰῶνος. (Μτ. κη΄)
Κυπριανέ μου
ΑπάντησηΔιαγραφήυποθέτω ότι το ερώτημα του ψυχίατρου Γιωσαφάτ, απευθύνεται σε κοσμικούς ανθρώπους που προβληματίζονται πάνω στο θέμα του γάμου.
Υποθέτω επίσης ότι
δεν απευθύνεται σε συνειδητά αγωνιζόμενους Χριστιανούς και υποθέτω πάλι ότι τέθηκε με αυτή τη μορφή της διάζευξης για λόγους μάρκετινγκ διότι και αυτοί που είναι ενάντιοι στο γάμο θα παρακινηθούν να το αγοράσουν και αυτοί που είναι υπέρ του θεσμού του γάμου, θα πράξουν το ίδιο.
Προσωπικά, όταν αγοράζω ένα βιβλίο το πράττω με την ελπίδα ότι μπορεί μέσα στα εκατό γνωστά που θα διαβάσω, θα βρώ και μια έστω νέα πληροφορία που θα μου φανεί χρήσιμη στην πράξη και στην κατανόηση κάποιων σοβαρών θεμάτων.
Το θέμα του Γάμου βεβαίως αρχή και τέλος δεν έχει και για όσους το προσεγγίζουν με την αίσθηση ότι είναι Μέγα Μυστήριο εις Χριστόν και εις Εκκλησίαν, τα βιώματα διαθέτουν ένα άλλο βάθος, ασύλληπτο από την πλευρά εκείνων που βλέπουν μόνο τις σεξουαλικές ή κοινωνικές του προεκτάσεις..
Διόρθωση μικρής αλλά σημαντικής παράλειψης
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ φιλοσοφία της ύπαρξης εμπλέκεται με τη φιλοσοφία του είναι ... κλπ.
Το να παντρευτεί ή όχι, κάποιος ή κάποια, είναι καθαρά θέμα άκρως προσωπικό και καρδιακό, και κανείς δεν μπορεί να επέμβει.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘεωρώ λάθος να βάζουμε καλούπια και να το μετράμε με υπέρ και κατά.
Άρα κανείς διανοούμενος δεν μπορεί να υποδείξει.
Ο Γάμος είναι μυστήριο, άρα δεν χωράει λογική.
Θα έλεγα ότι, δεν χωράει ούτε συμβουλή.
Εκείνο που γνωρίζω είναι ότι όποιος αγαπά ( κατά το δυνατόν )τα βλέπει όλα με άλλο μάτι, και ας είναι καί απένταρος χρηματικά.
Ας μην ξεχνάμε ότι ο Θεός αγαπάει τους τολμηρούς και πολύ περισσότερο τους Σαλούς, και επειδή δεν είμαστε καρδιογνώστες ας μείνουμε στην άκρη.
Μαρίνο μου
ΑπάντησηΔιαγραφήσυμφωνώ μαζί σου.
Οι πσυχολόγοι, και ΠΣυχίατροι έχουν το δικό τους τρόπο να ζυγίζουν το γάμο και κάθε κατάσταση.
Ο Χριστιανός ο Ορθόδοξος έχει άλλη οδό με την οποία πορεύονται.
.
Απλά εδώ κάποιες ελάχιστες νύξεις γίνονται.
Τίποτε δεν μπορεί να μπει σε καλούπια..
;-)
Και γω για καλογριά σχεδίαζα να πάω αλλά δεν με ήθελε ο Κύριος.
Και άλλοι είπαν ότι θα παντρευτούνε και φόρεσαν ράσα.
Άβυσσος αι ψυχαί και αι ζωαί των ανθρώπων!
;-)