Ευλογημένο μου
επειδή τις προάλλες μου σχολίασες μετ'εμφάσεως
ότι όλο το πάν είναι η αγάπη και
ότι οι οικουμενιστές αγαπολόγοι -τάχα- έχουνε δίκιο
σου παραθέτω το κείμενο του π. Γεωργίου Μεταλληνού.
Ναι η αγάπη τυγχάνει το Φως του ήλιου που ζεσταίνει τις καρδιές όλων μας
αλλά η Ορθή Πίστη, για μένα μοιάζει με το έδαφος της Αληθείας, πάνω στο οποίο στεκόμαστε
και από το οποίο βλαστάνει πλουσίως κάθε ζωή.
Κατανοώ ότι εύκολα αναγνωρίζουμε οι περισσότεροι,
την πρακτική αναγκαιότητα της αγάπης
αλλά το ζωτικόν της Ορθής πίστεως αποκαλύπτεται
πιο σημαντικό από ό,τι νομίζεις.
Για να δώσω μια ακόμη απλοϊκή εικόνα: η αγάπη μπορεί να μοιάζει με τον κρόκο του αβγού, που θα το φάμε θα μας στηρίξει, θα μας θρέψει, θα μας φτιάξει τη διάθεση.
Χωρίς όμως το τσόφλι του αβγού, χωρίς, δηλαδή, τα δόγματα της Αληθείας
που περιφρουρούν το Σώμα της Εκκλησίας, το αβγό δεν θα μπορέσει ποτέ να προστατευτεί απ' τους μύριους κινδύνους που το απειλούν, μέχρι να φτάσει στο πιάτο μας.
Καλή συνέχεια, λοιπόν, στην ανάγνωσή σου, περιστεράκι μου
πάντα με Αλήθεια και Αγάπη
Σαλογραία
...........................................................................
............................................................................
Αγάπη της εις Χριστόν Πίστεως
«Ἑφ᾽ ὅσον ἐποιήσατε ἑνὶ τούτων τῶν ἀδελφῶν μου τῶν ἐλαχίστων, ἐμοὶ ἐποιήσατε»
(Ματθ. κε´ 40).
πρωτ. Γ. Δ. Μεταλληνοῦ
1. Ἡ σημερινὴ εὐαγγελικὴ περικοπὴ ἔρχεται νὰ μᾶς ὑπενθυμίσει μία
μεγάλη ἀλήθεια.
Τὴν περασμένη
Κυριακὴ μίλησε τὸ ἱερὸ Εὐαγγέλιο γιὰ τὴν ἀγαθότητα τοῦ Θεοῦ- Πατέρα, ποὺ περιμένει τὸ πλάσμα του νὰ ἐπιστρέψει.
Αὐτὸ ὅμως δὲν πρέπει νὰ μᾶς κάμει νὰ ξεχάσουμε καὶ τὴν δικαιοσύνη
Του.
Ο Θεὸς δὲν εἶναι μονάχα στοργικὸς Πατέρας.
Εἶναι καὶ δίκαιος Κριτής.
«Οὔτε ὁ ἔλεος αὐτοῦ ἄκριτος, οὔτε ἡ κρίσις ἀνελεήμων», λέγει ὁ Μ. Βασίλειος.
Θὰ κρίνει τὸν Κόσμο, μᾶς λέγει τὸ Εὐαγγέλιο, καὶ μάλιστα ὄχι αὐθαίρετα, ἀλλὰ σύμφωνα μὲ τὰ ἔργα μας.
Μᾶς φέρνει,
λοιπόν, ἡ σημερινὴ περικοπὴ ἐνώπιον τοῦ γεγονότος τῆς κρίσεως.
Καὶ λέμε
«γεγονότος», γιατὶ ἡ παγκόσμια
κρίση ἀποτελεῖ γιὰ τὴν πίστη μας ἐσχατολογικὴ βεβαιότητα καὶ πραγματικότητα, ποὺ ὁμολογεῖται σ αὐτὸ τὸ Σύμβολό μας ὡς ἐκκλησιαστικὴ πίστη:
«Καὶ πάλιν ἐρχόμενον κρῖναι ζῶντας καὶ νεκρούς…».
Καλούμεθα, λοιπόν, σήμερα νὰ συνειδητοποιήσουμε τρία πράγματα.
Πρῶτον, ὅτι Κριτής μας θὰ εἶναι ὁ Ι. Χριστός, ὡς Θεός.
Σωτὴρ ὁ Χριστὸς ἀλλὰ καὶ Κριτής.
Ἂν τὴν πρώτη φορὰ ἦλθε ταπεινὸς στὴν γῆ, «ἵνα σώσῃ τὸν κόσμον», τώρα
θὰ ἔλθει «ἐν τῇ δόξῃ αὐτοῦ», ἵνα κρίνῃ τὸν κόσμον.
Αὐτὸς ποὺ ἔγινε γιὰ μᾶς «κατάρα» πάνω στὸν Σταυρό, ἔχει κάθε δικαίωμα νὰ μᾶς κρίνει, ἂν ἀφήσαμε νὰ μείνει μέσα μας καὶ στὴν κοινωνία μας ἀνενέργητη ἡ θυσία Του.
Δεύτερον θὰ κρίνει ὄχι μόνο τοὺς Χριστιανούς, οὔτε μόνο τοὺς ἐθνικούς, ὅπως πίστευαν οἱ Ἑβραῖοι γιὰ τὴν κρίση τοῦ Θεοῦ.
Θὰ κρίνει ὅλους τοὺς ἀνθρώπους,
χριστιανοὺς καὶ μή, πιστοὺς καὶ ἀπίστους.
Τρίτον βάση τῆς κρίσεως, τὸ κριτήριο, θὰ εἶναι ἡ ἀγάπη.
Ἡ στάση μας
δηλαδὴ ἀπέναντι στοὺς συνανθρώπους μας.
Καθολικὴ – παγκόσμια ἡ κρίση, καθολικὸ – παγκόσμιο καὶ τὸ κριτήριο.
Ὁ παγκόσμιος
νόμος τῆς ἀνθρωπιᾶς, στὸν ὅποιο συναντῶνται ὅλοι, χριστιανοὶ καὶ μή.
Καὶ ὅσοι ἐγνώρισαν τὸν Χριστὸ καὶ ὅσοι δὲν μπόρεσαν νὰ τὸν γνωρίσουν καὶ γι᾽ αὐτὸ ἔμειναν μακριὰ ἀπὸ τὸ Εὐαγγέλιό Του.
Στὸν νόμο αὐτό, δὲν ὑπάρχει χῶρος γιὰ προφάσεις καὶ δικαιολογίες.
Ἡ πείνα, ἡ δίψα, ἡ γύμνια, ἡ ἀρρώστια, ἡ φυλακὴ βοοῦν, δὲν μποροῦν νὰ μείνουν κρυφά,
γιὰ νὰ ἔχει τὸ δικαίωμα νὰ ἰσχυρισθεῖ κάποιος πὼς δὲν τὰ πρόσεξε…
Δὲν μπορεῖ νὰ τ᾽ ἀγνοήσει κανείς, χωρὶς προηγουμένως
νὰ παύσει νὰ ἔχει
συναισθήματα ἀνθρώπου, ἂν δὲν ἔχει τελείως «ἀχρειώσει», ἐξαθλιώσει, τὴν εἰκόνα τοῦ Θεοῦ μέσα του.
2. Τὸ συγκλονιστικὸ μεγαλεῖο καὶ τὴν φρικτότητα τῆς ὥρας τῆς Κρίσεως ζωγραφίζουν μὲ ὑπέροχα χρώματα οἱ ὕμνοι τῆς ἡμέρας.
«Ὤ, ποία ὥρα τότε! ὅταν… τίθωνται θρόνοι καὶ βίβλοι ἀνοίγωνται, καὶ πράξεις ἐλέγχωνται καὶ τὰ κρυπτὰ τοῦ σκότους δημοσιεύονται»!
Εἶναι φρικτὴ καὶ ἡ ἁπλὴ σκέψη τῆς ὥρας τῆς κρίσεως,
γιατί ὄχι μόνο ὑπενθυμίζει τὴν ἀνετοιμότητά μας νὰ ἐμφανισθοῦμε μπροστὰ στὸ βῆμα τοῦ φοβεροῦ Κριτοῦ, ἀλλὰ καὶ διότι ἀποκαλύπτει τὴν τραγικότητα τῆς ζωῆς μας,
τὴν ὁποία δαπανᾶμε μέσα σὲ ἔργα
ματαιότητος,
ποὺ δὲν ἀντέχουν στὸ φῶς τῆς αἰωνιότητος.
Δὲν δικαιούμεθα ἐνώπιον τοῦ κριτοῦ μας γιὰ ὅσα ὁ κόσμος θεωρεῖ μεγάλα καὶ σπουδαῖα: γνώσεις, θέσεις, τίτλους, ἀξιώματα, πλοῦτο, δόξα.
Αὐτὰ ὅλα εἶναι δυνατὸν μάλιστα νὰ ὁδηγήσουν στὴν καταδίκη μας.
Κρινόμεθα βάσει τῆς ἔμπρακτης ἐφαρμογῆς τῆς ἀγάπης μας.
Ὄχι ὡς ἄτομα δηλαδή, ἀλλὰ ὡς μέλη τῆς ἀνθρώπινης κοινωνίας.
Ὁ Θεὸς δὲν ἔπλασε ἄτομα, αὐτόνομα καὶ ἀνεξάρτητα.
Μᾶς ἔπλασε, γιὰ νὰ γίνουμε
πρόσωπα καὶ κοινωνία προσώπων.
Και οἱ μεγαλύτερες ἀρετές, ἂν μείνουν ἁπλῶς ἀτομικές, εἶναι μετοχὲς χωρὶς ἀντίκρυσμα ἐνώπιον τοῦ Μεγάλου Κριτοῦ.
Γιατί δὲν βρῆκαν τὴν πραγμάτωσή τους μέσα στὴν ἀνθρώπινη κοινωνία.
Δὲν καταξιώθηκαν
σὲ διακονίες.
Ἔτσι λ.χ. ἡ γνώση εἶναι θεία εὐλογία, ὅταν ὅμως θηρεύεται γιὰ χάρη τοῦ συνανθρώπου, γιὰ τὴν διακονία τοῦ πλησίον.
Τὸ ἴδιο καὶ ἡ ἐγκράτεια καὶ ἡ εὐλάβεια, καὶ ἡ νηστεία καὶ σύνολη ἡ ἄσκησή μας.
Ἂν ὅλα αὐτὰ γίνονται γιὰ μία ἀτομικὴ δικαίωση καὶ ὄχι ὡς διακονία τῶν ἀδελφῶν, τῶν πλησίον, μᾶς ἐλέγχει ἡ φωνὴ τοῦ Θεοῦ:
«Ἔλεον θέλω καὶ οὐ θυσίαν» (Ματθ. θ΄ 13)!
Ἀγάπη θέλω καὶ ὄχι τὴν
θρησκευτικότητα, ποὺ ἀποβλέπει στὴν αὐτοέξαρση καὶ τὴν αὐτοπροβολή, ποὺ βλέπει τὸν τύπο ὡς πεμπτουσία τῆς εὐσέβειας.
3. Ὁ κόσμος ἔχει μάθει νὰ ἐξαγοράζει τὰ πάντα, ἀκόμη καὶ τὶς συνειδήσεις.
Στὸ χῶρο ὅμως τῆς πίστεως δὲν ἰσχύει ὁ νόμος αὐτός.
Ἡ ἀτομικὴ εὐσέβεια δὲν μπορεῖ νὰ ἐξασφαλίσει θέση στὴν βασιλεία τοῦ Θεοῦ, ἂν δὲν γίνει πρῶτα ἐκκλησιαστική, ἂν δὲν συνοδεύεται δηλαδὴ ἀπὸ τὰ ἔργα τῆς ἀγάπης.
Ὁ στίβος τοῦ χριστιανοῦ εἶναι καὶ ἡ κοινωνία καὶ ὄχι μόνο τὸ «ταμιεῖον».
Εἰς τὸ ταμιεῖόν του καταφεύγει ὁ Χριστιανὸς γιὰ τὸν πνευματικό του ἀνεφοδιασμό.
Ποτὲ ὅμως δὲν ἐξαντλεῖται ἡ πολιτεία του στὸν στενὸ χῶρο τῆς ἀτομικότητάς του.
Ἂν ἡ πνευματικότητά μας εἶναι ὀρθή, θὰ ὁδηγεῖ σὲ ἀνιδιοτελῆ ἀγάπη.
Ἂς τὸ ἀκούσουμε μιὰ γιὰ πάντα:
Τὸ ἐπιχείρημα τῶν γλυκανάλατων χριστιανῶν τῆς ἀνευθυνότητος καὶ τοῦ «λάθε βιώσας» δὲν ἔχει καμμιὰ δύναμη: «Κύτταξε τὴν ψυχή σου» δὲν σημαίνει τίποτε περισσότερο ἀπὸ δειλία καὶ ὑποχώρηση, ἂν δὲν συνοδεύεται καὶ ἀπὸ τὸ μοτίβο:
«Πάλευσε γιὰ νὰ φτιάξεις τὴν χριστιανική σου κοινωνία».
Διαφορετικὰ εἴμαστε κατὰ λάθος ἀνάμεσα σὲ χριστιανούς.
Ἡ θέση μας εἶναι κάπου στὴν Ἄπω Ἀνατολή, στὴ νέκρωση τοῦ νιρβάνα.
4. Αἰσθάνομαι ὅμως τὴν ἀνάγκη νὰ προλάβω στὸ σημεῖο αὐτὸ μιὰ ἀπορία.
Ἂν κρινόμασθε
βάσει τῆς ἔμπρακτης ἀγάπης μας, τότε ποῦ πηγαίνει ἡ πίστη; Ποιά σημασία ἔχει ὁ ὑπὲρ τῆς πίστεως καὶ τῆς καθαρότητος
τοῦ δόγματος ἀγώνας;
Ἂν δὲν ἔχει διαστάσεις
αἰώνιες, τότε γιατί νὰ γίνεται;
Κατὰ τὴν ὥρα τῆς κρίσεως ἡ πίστη, καὶ ὡς ἀφοσίωση καὶ ὡς διδασκαλία, δὲν ἀποκλείεται, ὅπως πιστεύουν ἐν πρώτοις πολλοί.
Προϋποτίθεται.
Κριτής μας εἶναι Ο ΧΡΙΣΤΟΣ.
Μας σώζει ἢ μᾶς κατακρίνει ἡ συμπεριφορὰ καὶ στάση μας ἀπέναντί Του.
Γιατί, μᾶς διευκρινίζει,
ὅτι στὸ πρόσωπό Του ἀναφέρεται κάθε πράξη μας
πρὸς τὸν συνάνθρωπό μας, καλὴ ἢ κακή.
Ἠθικά ἀδιάφορες πράξεις δὲν ὑπάρχουν.
Ἂν τονίζει σὰν κριτήριο τὴν ἀγάπη, δὲν σημαίνει πὼς θέλει ν᾽ ἀποκλείσει
τὴν πίστη.
Θέλει νὰ προλάβει ἀκριβῶς τὴν καταδίκη της
πίστεως ἐκ μέρους μας σ᾽ἕνα σύνολο θεωρητικῶν ἀληθειῶν χωρὶς ἀνταπόκριση καὶ ἐφαρμογὴ στὴν ζωή μας.
Ὅπως ὁ κεκηρυγμένος ἄθεος καὶ ὁ συνειδητὸς ἀρνητὴς τῆς πίστεως μεταφράζει τὴν ἀθεΐα καὶ ἀπιστία του σὲ ἀντίθεα ἔργα, ἔτσι καὶ ὁ πιστὸς πρέπει νὰ κάμει τὴν πίστη του, κινητήρια δύναμη τῆς ζωῆς του.
Γιατὶ «ἡ πίστις χωρὶς τῶν ἔργων» (Ἰακ. β΄ 20) τῆς ἀγάπης εἶναι νεκρά.
Δὲν ἀποκλείει, λοιπόν, τὴν πίστη, ἀφοῦ αὐτὴ εἶναι ἡ προϋπόθεση τοῦ ὀρθοῦ βίου καὶ τῆς σωτηρίας. Ἀλλὰ καὶ κάτι
περισσότερο.
Ὄχι μόνο «ὁ μὴ πιστεύσας» (εἰς τὸν Χριστὸ) δὲν σώζεται, ἀλλὰ καὶ ὁ μὴ ὀρθῶς πιστεύσας.
Ο Θεὸς δὲν εἶναι μόνο ἀγάπη, εἶναι καὶ ἀλήθεια (Ἰωάν. ιδ´ 6· Α´ Ἰωάν. δ´ 8· δ´ 16· ε´ 6) καὶ μάλιστα Αὐτοαλήθεια.
Ὅποιος προδίδει
τὴν ἀλήθεια προδίδει καὶ τὴν ἀγάπη.
Ἡ ἀγάπη τοῦ Χριστοῦ «συγχαίρει δὲ τῇ ἀληθείᾳ» (Α΄ Κορ. ιγ΄
6) συζεῖ δηλαδὴ καὶ συνευδοκιμεῖ μὲ τὴν ἀλήθεια, δὲν ὑπάρχει χωρὶς αὐτήν.
Νὰ λοιπὸν πῶς καταξιώνεται ὁ ἀγώνας γιὰ τὴν καθαρότητα τοῦ δόγματος.
Γιατί εἶναι ἀγώνας γιὰ τὴν ἀγάπη, εἶναι ἡ μεγαλύτερη ἐκκλησιαστικὴ διακονία.
Εἶναι ἀγώνας πρώτιστα κοινωνικός, γιατί γίνεται χάριν τοῦ Λαοῦ τοῦ Θεοῦ,
γιὰ νὰ μείνει ἀνεπηρέαστος ἀπὸ τὴν πλάνη, ποὺ εἶναι πραγματικὴ αὐτοκτονία.
Ἀδελφοί μου!
Ὅταν ὁ Χριστός μας ἀνέφερε τὴν παραβολὴ τῆς Κρίσεως, οἱ λόγοι του μποροῦσαν νὰ νοηθοῦν ὄχι μόνο σὲ συνάρτηση πρὸς τοὺς συγχρόνους
του,
ἀλλὰ καὶ πρὸς ὅσους ἔζησαν πρὶν ἀπ᾽ Αὐτόν.
Ὅσοι δὲν γνώρισαν τὸν Χριστό, μποροῦν νὰ ἔχουν λόγους νὰ κριθοῦν μόνον γιὰ τὴν ἀγάπη τους, μολονότι ἀγάπη χωρὶς πίστη στὸν Θεὸ δὲν εἶναι ποτὲ δυνατὸν νὰ ὑπάρχει.
Ὅποιος εἰλικρινὰ ἀσκεῖ τὴν ἀγάπη «δέχεται»
τὸν Θεό, ἔστω καὶ ἂν τὸν ἀγνοεῖ.
Ὁ ἄπιστος δὲν δύναται νὰ ἔχει παρὰ μόνο φαινομενικὰ ἀγάπη.
Καὶ μόνο ἐκεῖ, ποὺ ὑπάρχει βάπτισμα καὶ «ἅγιο Πνεῦμα», εἶναι δυνατὸ νὰ ὑπάρξει «τελεία ἀγάπη», ἀγάπη χριστιανική.
Τὸ ζήτημα ὅμως πρέπει, νομίζω, νὰ τεθεῖ κατ᾽ ἄλλο τρόπο.
Ὅταν ἐμεῖς σήμερα ἀκοῦμε τὴν παραβολή, δύο
χιλιάδες χρόνια μετὰ τὴν σάρκωση τοῦ Υἱοῦ τοῦ Θεοῦ, πῶς εἶναι δυνατὸν νὰ χωρίσουμε ἀπὸ τὴν ἀγάπη μας τὴν (ὀρθὴ) πίστη;
Τὸ Εὐαγγέλιο λέγει καθαρά:
«ὁ… μὴ πιστεύων ἤδη κέκριται, ὅτι μὴ πεπίστευκεν εἰς τὸ ὄνομα τοῦ μονογενοῦς υἱοῦ τοῦ Θεοῦ» (Ἰωάν. γ´ 18).
Μετά τὴν ἔνσαρκη δηλαδὴ οἰκονομία ἡ κρίση εἶναι συνέπεια τῆς στάσης κάθε ἀνθρώπου ἔναντι τοῦ Χριστοῦ.
Κριτήριο μένει ἡ ἀγάπη.
Ἀγάπη ὅμως ποὺ προϋποθέτει τὴν εἰς Χριστὸν πίστη.
Γιατί αὐτὴ εἶναι ἡ μόνη ἀληθινή.
Αὐτὴ μονάχα δικαιώνει καὶ σώζει…
Ἁπὸ τὸ βιβλίο τοῦ πρωτ. Γ. Δ. Μεταλληνοῦ «ΕΚ ΦΩΤΟΣ»
Κηρυγματικὲς σκέψεις στὰ εὐαγγελικὰ ἀναγνώσματα . ............................................................................................................
τα φυτά χωρίς έδαφος ζουν, χωρίς ήλιο όχι! Έτσι δεν είναι κ Καθηγητά;
ΑπάντησηΔιαγραφή:-)
;-)
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυγενέστατε Φιλ. Ανων. των 1:28 π.μ.
μέχρι να μας απαντήσει ο "κύριε καθηγητά" όταν δει το σχολιάκι σου
;-)
θα σου απαντήσει η σαλότητά μου η οποία παιδιόθεν τυγχάνει
φύτουλας με ρίζες μεγάαααλες, χαχα...
Θα πω λοιπόν...
ότι δεν αντέχω να ζω χωρίς στέρεη γη Αληθείας, κάτω από τα πόδια μου, ούτε χωρίς το Φως του Ήλιου της Αγάπης.
Δεν αντέχω να ζω ούτε μια ώρα, γκλόρυ γκλόρυ αλλληλούιαααα!!!
;-)
"Κρινόμεθα βάσει τῆς ἔμπρακτης ἐφαρμογῆς τῆς ἀγάπης μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήὌχι ὡς ἄτομα δηλαδή, ἀλλὰ ὡς μέλη τῆς ἀνθρώπινης κοινωνίας.
Ὁ Θεὸς δὲν ἔπλασε ἄτομα, αὐτόνομα καὶ ἀνεξάρτητα.
Μᾶς ἔπλασε, γιὰ νὰ γίνουμε πρόσωπα καὶ κοινωνία προσώπων.
Και οἱ μεγαλύτερες ἀρετές, ἂν μείνουν ἁπλῶς ἀτομικές, εἶναι μετοχὲς χωρὶς ἀντίκρυσμα ἐνώπιον τοῦ Μεγάλου Κριτοῦ.
Γιατί δὲν βρῆκαν τὴν πραγμάτωσή τους μέσα στὴν ἀνθρώπινη κοινωνία".
- Όταν η κοινωνία δεν επιθυμεί την όποια προσφορά μας, τότε τι γίνεται;
;-)
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολύ γενική μου ακούγεται η ερώτηση, αλλά να πω ότι η προσφορά μας γίνεται ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ στο όνομα της εν Κυρίω αγάπης,
και αυτή είναι η Εντολή του Κυρίου η δεύτερη.
Δεν γίνεται η όποια προσφορά μας στο όνομα της κοινωνίας, άπαγε.
Δεν είμαστε το κατά δύναμη καλοί επειδή το θέλει και το απαιτεί η κοινωνία-τουλάχιστον το δικό μου προσωπικό κίνητρο ΔΕΝ είναι ΚΑΜΙΑ κοινωνική καταξίωση.
Προσπαθούμε να γινόμαστε το κατά δύναμη αγαθοί, επειδή ο Θεός μάς είπε ότι αυτό να κάνουμε προκειμένου να έχουμε κέρδη άφθαρτα στον Αιώνα τον μέλλοντα.
Και επειδή ΞΕΡΟΥΜΕ ΌΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ αυτός ο ΖΩΝΤΑΝΟΣ Θεός, τον ΕΜΠΙΣΤΕΥΟΜΑΣΤΕ και αγωνιζόμαστε, όσον δύναται έκαστος.
Αγωνιζόμαστε μέρα και νύχτα κάθε ώρα, κάθε δευτερόλεπτο.
Αγωνιζόμαστε να μην πάμε συνειδητά τουλάχιστον με τη μεριά του Ανθρωποκτόνου, του Ψεύτη, του Κλέφτη της Χάριτος.
Αγωνιζόμαστε να είμαστε δούλοι Χριστού και όχι δούλοι της πολυπρόσωπης αμαρτίας.
Πέφτουμε διαρκώς και ξανασηκωνόμαστε διαρκώς.
Τα έγραψα και στην ανάρτηση με τίτλο: ΤΙ ΚΑΝΕΤΕ ΕΚΕΙ ΣΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ, πριν λίγες μέρες.
Αν τώρα στα Έσχατα, βέβαια η κοινωνία γεμίσει τόσο με μίσος (το βρίσκω πολύ πιθανό να συμβεί ΚΑΙ αυτό) που θα ...διαολίζεται η κοινωνία από εκδηλώσεις χριστιανικής φροντίδας και αγάπης, όπου τις εκδηλώνουμε τελοσπάντω, ε, τι να γίνει...τότε...
;-)
Θα τινάξουμε ακόμα και τη σκόνη από τα υποδήματά μας (σύμφωνα με τη συμβουλή της Αγίας Γραφής) και θα γίνουμε ...αναχωρητές
(νεανικός πόθος μου μέγας η αναχώρηση...Δυστυχώς ή ευτυχώς, με βάρεσε ο έρωτας στο "Δόξα Πατρί", παντρεύτηκα και τον αναχωρητικό πόθο τον ξέχασα...κλαψ! )
;-)
Και ένα χαλίκι να αρμολοήσεις φράττε Λεόνε,στον τοίχο, στηρίζεις τον κόσμο ολάκερο....(Κάπως έτσι δεν γράφει ο ΝΚ στον Φτωχούλη του Θεού;; Πορεύου και σύ και ποίει ομοίως....)
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΚ
;-)@ΑΚ
ΑπάντησηΔιαγραφήΛατρεμένη εικόνα και φράση...
Να είσαι καλά που μας τη θύμισες...
Αγάπη χωρίς ελευθερία και ελευθερία χωρίς αγάπη, είναι παθολογικές καταστάσεις που χρειάζονται θεραπεία. Μόνο όταν συμπίπτει η αγάπη με την ελευθερία έχουμε θεραπεία και συνεπώς αλήθεια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ μεγαλύτερη βοήθεια γιά τον άλλον να βρεί την αλήθεια, είναι να σε δεί εσένα ειρηνικό, γαλήνιο με πλήρη εμπιστοσύνη στο Θεό.
Δηλαδή, ελεύθερο μέσα στη αγάπη του μόνου ελεύθερου, Θεού.