"Οι δέ υπομένοντες τον Θεόν αλλάξουσιν ισχύν, πτεροφυήσουσιν ως αετοί..." (Ησ. Κεφ.μ, 31)
Τετάρτη 31 Ιανουαρίου 2024
Κυριακή 28 Ιανουαρίου 2024
Πέμπτη 25 Ιανουαρίου 2024
Κυριακή 21 Ιανουαρίου 2024
Σάββατο 20 Ιανουαρίου 2024
Τεχνητή Γενική Νοημοσύνη-Η νέα πρόκληση της ανθρωπότητος -Ιωάννης Κοντόπουλος
Παρασκευή 19 Ιανουαρίου 2024
Σήμερα 6 / 19 Ιανουαρίου στα 2024, οι αγωνιζόμενοι Ορθόδοξοι Χριστιανοί οι ακολουθούντες το Πάτριο Εκκλησιαστικό Εορτολόγιο, στην Ελλάδα, στο Άγιον Όρος, στα Ιεροσόλυμα, στη Σερβία, στη Ρουμανία στη Ρωσία τιμάμε την Λαμπροφόρο Ημέρα των Αγίων Θεοφανίων
Ό άγιος Κύριλλος Ιεροσολύμων λέει χαρακτηριστικά: «Ό κόσμος αρχίζει με το νερό- το Ευαγγέλιο αρχίζει με τον Ιορδάνη»
Όταν ο Κύριός μας έφθασε τα τριάντα έτη από την κατά σάρκα γέννησή Του, άρχισε να διδάσκει και να πραγματοποιεί το σωτήριο έργο του. Ό ’Ίδιος σηματοδότησε τούτη την «αρχή της αρχής» με τη βάπτισή Του στον Ιορδάνη ποταμό.
Ό άγιος Κύριλλος Ιεροσολύμων λέει χαρακτηριστικά: «Ό κόσμος αρχίζει με το νερό- το Ευαγγέλιο αρχίζει με τον Ιορδάνη». Κατά την ώρα της βάπτισης του Κυρίου στο νερό το μυστήριο κηρύχθηκε στον κόσμο -το μυστήριο πού προφητεύτηκε στην Παλαιά Διαθήκη, το μυστήριο το οποίο ήταν γνωστό μόνον ως μυθοπλασία στην αρχαία Αίγυπτο και Ινδία- το μυστήριο της Αγίας Τριάδος.
Ό Θεός-Πατήρ αποκαλύφθηκε στην αίσθηση της ακοής, το Άγιο Πνεύμα αποκαλύφθηκε στην αίσθηση της όρασης και ό Υιός αποκαλύφθηκε στην αίσθηση της αφής. Ό Πατήρ πρόφερε την μαρτυρία Του για τον Υιό, ό Υιός βαπτίστηκε μέσα στο νερό και το Άγιο Πνεύμα με την μορφή περιστεράς πέταξε πάνω από το νερό.
Όταν ο Ιωάννης ο Βαπτιστής έδωσε μαρτυρία για το Χριστό αναφωνώντας: Ιδού ο Αμνός τού Θεού, ο αίρων την αμαρτίαν τού κόσμου (Ίωάν.1:29) και όταν βάπτισε τον Κύριο στον Ιορδάνη ποταμό, τότε φανερώθηκε η αποστολή τού Χριστού μέσα στον κόσμο, άλλα και ό δρόμος της σωτηρίας μας.
Με άλλα λόγια, ο Κύριος πήρε επάνω Του τις αμαρτίες του ανθρωπίνου γένους, πέθανε κάτω άπ’ αυτές (κατάδυση στο Βάπτισμα) και αναστήθηκε (ανάδυση μέσα απ’ το νερό)• πρέπει να πεθάνουμε ως προς τον παλαιό αμαρτωλό άνθρωπο και ν’ αναστηθούμε ως κεκαθαρμένοι, ανακαινισμένοι και αναγεννημένοι άνθρωποι. Αυτός είναι ο Σωτήρας μας και αυτός είναι ο δρόμος της σωτηρίας.
Ή εορτή των Θεοφανείων λέγεται επίσης εορτή των Φώτων. Το γεγονός πού έλαβε χώρα στον Ιορδάνη ποταμό μάς φωτίζει, αποκαλύπτοντας μας τον Θεό ώς Τριάδα Όμούσιον και Αδιαίρετον. Αυτός είναι ό ένας τρόπος τού φωτισμού μας. Ό δεύτερος είναι ότι ό καθένας μας κατά την βάπτισή του στο νερό φωτίζεται- έτσι μάς υιοθετεί ό Πατήρ των Φώτων, με την χάρη τού Υιού και τη δύναμη τού Αγίου Πνεύματος.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ. Ο ΠΡΟΛΟΓΟΣ ΤΗΣ ΑΧΡΙΔΟΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ/ Αγιωτάτου Επισκόπου ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΒΕΛΙΜΙΡΟΒΙΤΣ
πηγή: katanixi.gr
Τετάρτη 17 Ιανουαρίου 2024
" Οι επίσκοποι ΣΉΜΕΡΑ μας οδηγούν στην Κόλαση! " Μέγας- για τους Νεοημερολογίτες- Θεολόγος Νικόλαος Σωτηρόπουλος
Δευτέρα 15 Ιανουαρίου 2024
π. Νικόλαος Λουδοβίκος , " Γάμος και τεκνοθεσία για τα ομοΦΙΛΟφυλα ζευγάρια "
- Απαρνησάσθω εαυτόν - δηλαδή κόψιμο ιδίου θελήματος. Δεν θέλω δικαιωματιστές, δε θέλω θρασίμια, δε θέλω τσαμπουκάδες, δε θέλω εξυπνάδες. Όπως τα βρήκες εδώ, μαγκάκο, και όχι όπως τά ᾽ξερες ή όπως σου αρέσανε ή όπως νόμιζες. Όχι την ηθική του γούστου σου, που λέει κι ο παπούλης, εδώ μέσα. Εδώ υπάρχει υπακοή.
- Αράτω τον σταυρόν αυτού - η χριστιανική ζωή είναι υπακοή, μελέτη, προσευχή, εργασία, βάσανα, θυσίες, μέχρι και βασανιστήρια. Σταυρός. Είναι ασκητική, αγωνιστική, μαρτυρική, σταυρική. Για γνήσιους άντρες και γυναίκες. Δηλαδή ανθρώπους με γενναίο φρόνημα. Αγιος Γεώργιος, αγία Αικατερίνη, άγιος Χαράλαμπος, αγία Βαρβάρα.
- και ακολουθήτω μοι - όποιος θέλει να έρθει κοντά μου, θα με
- ακολουθεί. Μπροστά εγώ, πίσω εκείνος. Πίσω μου. Όπου πατάω, πατάει, όπου πηγαίνω, πηγαίνει, ό,τι κάνω, κάνει, ό,τι τραβάω, τραβάει. Δε τον θέλω δίπλα μου. Δε θέλω κουβέντες ή γνώμες. Ούτε μπροστά μου, να μου κάνει και υποδείξεις ένα στραβάδι.
Κυριακή 14 Ιανουαρίου 2024
Πατέρας Στυλιανός Καρπαθίου: «Για τη φύση δεν είναι θεμιτή η ομοφυλοφιλία»
Πρώτον, ενώ μιλάει ο πατήρ το διπλανό βίντεο παίζει λούγκρες σε "ευτυχισμένες" στιγμές με μωρά και σκυλιά.
Δεύτερον, τα ωραία "οικογενειακά" πλάνα που παρουσιαζονται και δείχνουν λουγκρομπαμπάδες με μωρά και σκυλιά σε "ευτυχισμένες" στιγμές, μας παραπλανούν διότι αφενός επιδιώκουν την δημιουργία εξαρτημένου αντανακλαστικού (Pavlov) και αφετέρου τα μωράκια δεν έχουν ακόμα καταλάβει το διεστραμμένο περιβάλλον που μεγαλώνουν. Έχουμε πλέον μαρτυρίες από τέτοια παιδιά που έχουν φτάσει στην εφηβεία ή σε μεγαλύτερη ηλικία (διότι αλλού έχει χρόνια αυτή η δουλειά) που έχουν βιώσει στο πετσί τους τί εστί τέτοια "οικογένεια", και μας λένε γιατί δεν πάμε να ρωτήσουμε τη γνώμη τους. Πώς πέρασαν και αν τους άρεσε. Χώρια που θέλουν τα μωρά ως κατοικίδια.
Τρίτον, δεν αφήνουν τον άνθρωπο να μιλήσει αλλά, ευτυχώς, ο πατήρ Στυλιανός δε μασάει και τους επιβάλλεται και τους μιλάει τη γλώσσα της αλήθειας. Καλέσανε έναν ειδικό ή μάλλον έναν καθ᾽ ύλην αρμόδιο, ως ψυχίατρο που κουράρει, όπως αναφέρει, και ομοφυλόφιλους και προσπαθούνε να τον κάνουνε ντε και καλά να παραδεχτεί το δικό τους ...
Τέταρτον, η άλλη η διεστραμμένη τον ρωτάει αν είχε ο παπάς παιδί ομοφυλόφιλο τί θα έκανε.
Πέμπτον, τα παρτάλια πιάνονται από τους προδότες δεσποτάδες (και ουχί επισκόπους - και προφανώς μασώνους και ίσως και λούγκρες) και τους εμετούς τους, και που είναι σαν τα μούτρα τους, για να στήσουν απεγνωσμένα κάποιο έωλο επιχείρημα ή από τις προτάσεις της προπαγάνδας που μας σφυροκοπάει ασταμάτητα τελευταίως, για να καταφέρουν να αρθρώσουν ένα λόγο. Αλλά ο παπα-Στυλιανός έχει το θάρρος να μιλάει τη γλώσσα της αλήθειας χωρίς υπεκφυγές και περιστροφές και αναγκάζονται να τερματίσουν τη συζήτητη άρον - άρον. Ξαφνικά τελείωσε ο χρόνος; Αν σας έκανε όμως τα γούστα θα τον είχατε μέχρι το πρωί, παλιοπράματα ...
Έκτον (μάλλον πρώτο έπρεπε). Δείτε, και μόνο εξ όψεως, πόσο ψεύτικοι και τι διεστραμμένες φάτσες είναι όλοι αυτοί. Αλλη σαν τη Μπάρμπι, άλλος λούγκρα, άλλος έτσι, άλλη γιουβέτσι ...
Απάνου τους, πάτερ. Ν' αγιάσει ο στόμας σου ...
Σήμερα 1/14 Ιανουαρίου στα 2024 εμείς οι ακολουθούντες το Πάτριο Εκκλησιαστικό Εορτολόγιο, στην Ελλάδα, στο Άγιον Όρος, στα Ιεροσόλυμα, στη Σερβία, στη Ρωσία κ.α. τιμήσαμε την Περιτομή του Κυρίου Ιησού Χριστού και τον Άγιο Βασίλειο το Μέγα...
Οκτώ ημέρες μετά την μεγάλη Δεσποτική εορτή των Χριστουγέννων, την μητρόπολη των εορτών σύμφωνα με τον Άγιο Ιωάννη τον Χρυσόστομο, η Εκκλησία μας γιορτάζει άλλη μία μεγάλη Δεσποτική εορτή, την Περιτομή του Χριστού.
Η εικόνα της εορτής στην οποία θα αναφερθούμε προέρχεται από την Ιερά Μονή του Αγίου Παντελεήμονος (Ρωσσικόν), του Αγίου Όρους. Ο οκταήμερος κατά την Μητέρα, και άναρχος κατά τον Πατέρα, ως βρέφος Χριστός εικονίζεται ξαπλωμένος ανάμεσα στην Παναγία, τον Ιωσήφ, και τούς Ιερείς του ναού να δέχεται από αγάπη και φιλανθρωπία για το ανθρώπινο γένος όχι μόνο την περιβολή των σπαργάνων, αλλά και αυτή την περιτομή της σαρκός.
Η εντολή του Θεού που δόθηκε αρχικά στον Αβραάμ προέβλεπε την περιτομή σε κάθε αρσενικό παιδί, «περιτμηθήσεται ὑμῶν πᾶν ἀρσενικόν, καὶ περιτμηθήσεσθε τὴν σάρκα τῆς ἀκροβυστίας ὑμῶν, καὶ ἔσται εἰς σημεῖον διαθήκης ἀνὰ μέσον ἐμοῦ καὶ ὑμῶν καὶ παιδίον ὀκτὼ ἡμερῶν περιτμηθήσεται ὑμῖν, πᾶν ἀρσενικὸν εἰς τὰς γενεὰς ὑμῶν» (Γεν. κεφ. ιζ 10 – 12).
Η περιτομή αν και τρομερά επώδυνη και αιματηρή πράξη, ήταν απαραίτητη για να δηλώση τον πιστό και καθαρό Ισραηλίτη. Ωστόσο ο βαθύτερος λόγος για τον οποίο γινόταν η περιτομή φαινεται από τον λόγο του Θεού στον Αβραάμ, «καὶ ἔσται εἰς σημεῖον διαθήκης ἀνὰ μέσον ἐμοῦ καὶ ὑμῶν». Έχει να κάνη δηλαδή με συμφωνία, με διαθήκη, ανάμεσα στον Θεό και τούς πιστούς Του. Αλλωστε περιτομή είχαν και άλλοι λαοί, οπως οι ειδωλολάτρες και οι ιερείς των Αιγυπτίων, οι Σαρακηνοί, οι Ισμαηλίτες και άλλοι, αλλά οι περισότεροι από αυτούς δεν την έκαναν από θεοσέβεια, αλλά χάριν συνηθείας (Σεβ. Μητρ. Ιεροθέου: «Οι Δεσποτικές Εορτές»).
Η περιτομή ήταν προτύπωση του Βαπτίσματος που θα δινόταν με την ενανθρώπηση του Χριστού. Ο Χριστός ήταν εκείνος που έδωσε τον Νόμο στην Παλαιά Διαθήκη, και ο ίδιος έπρεπε να τον εφαρμόσει και στον εαυτό Του. Έτσι ώστε να τον συμπληρώσει και να τον υπερβεί. Είναι πολύ χαρακτιριστικό το πρώτο στιχηρό ιδιόμελο του εσπερινού της εορτής «Συγκαταβαίνων ὁ Σωτήρ, τῷ γένει τῶν ἀνθρώπων, κατεδέξατο σπαργάνων περιβολήν, οὐκ ἐβδελύξατο σαρκὸς τὴν περιτομήν», διότι δείχνει ότι ο Χριστός δέχτηκε την περιτομή από φιλανθρωπία και αγάπη για τον άνθρωπο, καθώς και για να αποδείξει ότι προσέλαβε αληθινή ανθρώπινη φύση, και όχι όπως υποστήριζαν οι Δοκιτιστές κατά δόκησιν και κατά φαντασίαν.Ο Χριστός απέδειξε με την Περιτομή Του, ότι το Σώμα του δεν ήταν ομοούσιο με την θεότητα. Τό σώμα αφού θεώθηκε από την θεότητα του Λόγου, έγινε ομόθεο όχι όμως ομοούσιο με τον Θεό. Αυτό σημαίνει ότι και το Σώμα του Χριστού είναι πηγή της ακτίστου Χάριτος του Θεού, αλλά δεν έχει την ίδια ουσία με την θεότητα. (Μητροπολίτου Ιεροθέου ένθ. ανωτ.).
Σύνφωνα με τον άγιο Ιωάννη τον Δαμασκηνό η περιτομή ήταν τύπος του Βαπτίσματος, της αχειροποιήτου δηλαδή περιτομής όπου ο άνθρωπος αποβάλλει την αμαρτία.
Είναι έκδηλη στην εικόνα η ευλάβεια των γονέων αλλά και των ιερέων. Ο ένας από τούς ιερείς κρατά ανοικτό βιβλίο, υποδηλώνοντας έτσι τον νόμο που ήταν δοσμένος από τον Θεό, και ο άλλος με κάποιο αιχμηρό αντικείμενο πλησιάζει προς τον Ιησού. Η τελετή λαμβάνει χώρα εντός του ναού.
Πρέπει να τονίσουμε την σπουδαιότητα αυτής της μεγάλης Δεσποτικής εορτής, διότι αποτελούσε προεικόνιση του μεγάλου μυστηρίου του Βαπτίσματος. Ο Θεός εδωσε τον νόμο στην Παλαιά Διαθήκη για να προετοιμάση τον λαό για την υποδοχή του Χριστού. Ο άγιος Ιωάννης ο Ευαγγελιστής λέγει «ο νόμος διά Μωϋσέως εδόθη, η χάρις και η αλήθεια διά Ιησού Χριστού εγένετο». Η θέωση του ανθρώπου δεν επιτυγχάνεται διά της εξωτερικής τηρήσεως του νόμου, αλλά διά της κοινωνίας με το Πρόσωπο του Σωτήρος Χριστού.
Σημειώνη ο άγιος Κύριλλος Αλεξανδρείας πως η περιτομή δεν είχε την δύναμη να καταργήση τον θάνατο, σε αντίθεση με το βάπτισμα όπου ο άνθρωπος γίνεται μέρος του αναστημένου Σώματος του Χριστού, υπερβαίνει τον νόμο και κατατάσσεται στα τέκνα του θεού.
Για το θέμα της περιτομής και της ακροβυστίας έγινε μεγάλο ζήτημα στην Εκκλησία, όταν μετά την Πεντηκοστή τέθηκε ο προβληματισμός για το αν οι προσήλυτοι στον Χριστιανισμό έπρεπε να περιτέμνονται. Εκεί, οι Ιουδαίοι υποστήριζαν ότι άνευ περιτομής «ου δύνασθαι σωθήναι». Η απόφαση της Αποστολικής εκείνης Συνόδου ήταν να μή περιτέμνονται όσοι προσέρχονται εκ των εθνών, αλλά να απέχουν από ειδωλόθυτα, αίμα, πνικτό και πορνεία.. Οδηγήθηκαν σ’ αυτή την απόφαση ακριβώς διότι, εφ όσον η περιτομή ήταν προτύπωση του Βαπτίσματος προετοιμάζοντας τον λαό για την παρουσία του Σωτήρος, δεν ήταν απαραίτητο να υπάρχει.
Η όλη παράσταση διακρίνεται για την λιτότητα και την σεμνότητά της, καθώς και για μία μεγαλοπρέπεια που κρύβεται πίσω από τις κινήσεις των προσώπων, ενώ κεντρικό παραμένει πάντοτε το σώμα του μικρού Χριστού.
Πηγή: ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ
..................................................................................................................................................
....................................................................................................................................................
Άγιε Μεγάλε Βασίλειε,
πρέσβευε υπέρ ημών
των πάνυ αποβλακωμένων
από την ...Επιστήμη και τον...Πολιτισμό του Εξαποδού....