"Οι δέ υπομένοντες τον Θεόν αλλάξουσιν ισχύν, πτεροφυήσουσιν ως αετοί..." (Ησ. Κεφ.μ, 31)
"Τὴ μόνη ἀπεικόνιση τῆς Ἁγίας Τριάδος ποὺ εὐνόησε ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία εἶναι τῶν τριῶν ἀγγέλων τῆς φιλοξενίας τοῦ Ἀβραάμ, ποὺ συναντᾶται ἀπὸ τὰ μέσα τοῦ Δ´ αἰώνα στὴν κατακόμβη de la via Latina τῆς Ρώμης καὶ ἀπὸ τὸν Ε´ αἰώνα σὲ ψηφιδωτὸ τῆς Santa Maria Maggiore τῆς Ρώμης. Τόσο ὅμως ἡ ἀπεικόνιση τῆς Ἁγίας Τριάδος μέ τίς μορφές τῶν τριῶν ἀγγέλων ὅσο καί ἡ ἀπεικόνιση τοῦ Ἁγίου Πνεύματος ὡς «περιστερᾶς», ὡς πύρινης γλώσσας καὶ ὡς φωτεινῆς νεφέλης ἢ ἀκτίνας, εἶναι συμβολική-ἀλληγορική" (Δημήτριος Τσελεγγίδης, τ. Καθηγητής τῆς Δογματικῆς τοῦ Ἀριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Εἰκονολογικές Μελέτες, σελ. 133).
"Τὴ μόνη ἀπεικόνιση τῆς Ἁγίας Τριάδος ποὺ εὐνόησε ἡ Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία εἶναι τῶν τριῶν ἀγγέλων τῆς φιλοξενίας τοῦ Ἀβραάμ, ποὺ συναντᾶται ἀπὸ τὰ μέσα τοῦ Δ´ αἰώνα στὴν κατακόμβη de la via Latina τῆς Ρώμης καὶ ἀπὸ τὸν Ε´ αἰώνα σὲ ψηφιδωτὸ τῆς Santa Maria Maggiore τῆς Ρώμης. Τόσο ὅμως ἡ ἀπεικόνιση τῆς Ἁγίας Τριάδος μέ τίς μορφές τῶν τριῶν ἀγγέλων ὅσο καί ἡ ἀπεικόνιση τοῦ Ἁγίου Πνεύματος ὡς «περιστερᾶς», ὡς πύρινης γλώσσας καὶ ὡς φωτεινῆς νεφέλης ἢ ἀκτίνας, εἶναι συμβολική-ἀλληγορική" (Δημήτριος Τσελεγγίδης, τ. Καθηγητής τῆς Δογματικῆς τοῦ Ἀριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Εἰκονολογικές Μελέτες, σελ. 133).
ΑπάντησηΔιαγραφή