"Το μειονέκτημα των σαφώς καθορισμένων κανόνων
είναι ότι καθησυχάζουν τη συνείδηση
εκείνων που μπορούν να τους τηρούν,
και τους δίνουν την αίσθηση
ότι είναι σωσμένοι.
Αυτό είναι πολύ αφελές.
Οι Φαρισαίοι, οι ασκητές και θεολόγοι της Παλαιάς Διαθήκης
εγκρατεύονταν επίσης, αλλ' αυτό δεν ήταν αρκετό.
Ο Χριστός είπε:
" Εάν μη περισσεύση η δικαιοσύνη υμών
πλείον (των αρετών) των Γραμματέων και Φαρισαίων,
ου μη εισέλθητε εις την Βασιλείαν των Ουρανών
(Ματθ. 5,20)".
Γέρων Σωφρόνιος του Έσσεξ,
Περί Πνεύματος και Ζωής,
Ι.Μ. Τιμίου Προδρόμου, Έσσεξ Αγγλίας 1995, σ. 48.
Πηγή:Τρελογιάννης
Πολύ ενδιαφέρον το θέμα σου, σήμερα αγαπητή Σαλογραία:
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ Νομικισμός.
Σκέφτομαι και προβληματιζόμαι, όχι τόσο για το "μειονέκτημα" όπως αναφέρεις, αλλά για τα πολλά και μεγάλα πλεονεκτήματα που αποκομίζουν όσοι κουνούν το δάκτυλο στους άλλους και σου λένε, πώς πρέπει να ζεις, πώς πρέπει να συμπεριφέρεσαι, πώς πρέπει να σκέφτεσαι, πώς πρέπει να ΕΙΣΑΙ.
Ένα από αυτά τα πλεονεκτήματα είναι ότι οι άνθρωποι αυτοί δειγματίζουν και ομιλούν, χωρίς να το συνειδητοποιούν βεβαίως (γιατί τότε θα ήταν πολύ πιο προσεκτικοί και ταπεινόφρονες) για την περιοχή του ανθρωπίνως ΕΙΝΑΙ, δηλ. για μια πλευρά του Όντος.
Άγρια περιοχή.....
parakosmos. blogspot- Ελένη Ραβάνη
@parakosmos- Ελένη Ραβάνη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜιλάμε για μεγάλη λύμη(όλεθρο)
Για μεγάλη πνευματική Χολέρα.
Για ασύλληπτη Καταστροφή της ψυχικής ενδοχώρας...
Αν μάλιστα αυτοί με το νομικό πνεύμα, έχουν σπουδάσει και Νομικά κατά κόσμο, και τα συνδυάζουν με τα Ορθόδοξα θεολογικά, μπορούν πραγματικά να γίνουν ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΙΚΟΙ
και για τον εαυτόν τους και για το περιβάλλον τους.
ΚΡΙΜΑ που ΔΕΝ το καταλαβαίνουν...
4 ὅτε δὲ ἦλθε τὸ πλήρωμα τοῦ χρόνου, ἐξαπέστειλεν ὁ Θεὸς τὸν υἱὸν αὐτοῦ, γενόμενον ἐκ γυναικός, γενόμενον ὑπὸ νόμον,
ΑπάντησηΔιαγραφή5 ἵνα τοὺς ὑπὸ νόμον ἐξαγοράσῃ, ἵνα τὴν υἱοθεσίαν ἀπολάβωμεν.
6 ῞Οτι δέ ἐστε υἱοί, ἐξαπέστειλεν ὁ Θεὸς τὸ Πνεῦμα τοῦ υἱοῦ αὐτοῦ εἰς τὰς καρδίας ὑμῶν, κρᾶζον· ἀββᾶ ὁ πατήρ.
7 ὥστε οὐκέτι εἶ δοῦλος, ἀλλ' υἱός· εἰ δὲ υἱός, καὶ κληρονόμος Θεοῦ διὰ Χριστοῦ.
Ιδού τώρα τό δύσκολο αφενός να βιώνεις την υιότητα και συνάμα να νιώθεις άθλιος δούλος.
Δύο εντολές εχει πλέον η Χάρις , πρός τόν Θεό και Πλησίον Αγάπη . Ο,ΤΙ ΔΕΝ ΟΔΗΓΕΙ ΕΚΕΙ είναι λάθος δρόμος . Οι οδηγοί ψυχών οφείλουν πρώτα ή να ειναι σε προκεχωρημενο στάδιο θεραπείας ( ώστε να εχουν επαρκή φωτισμό , ειδάλλως πώς θα φωτίσουν τους άλλους), ή νά εχουν τέλος πάντων μπει σέ ένα δρόμο και μετα δέν κανουν υποδείξεις καθηκοντολογίου αλλά δείχνουν και απο κοινου κατευθύνονται στό Χριστό μας . Αυτή ειναι η μόνη αποδεκτή υπόδειξη σημερα ειδικώς με κορυφούμενη την υπερηφάνεια . Στην Υπερήφανη εποχή μας δεν μπορουμε να αντιταξουμε την την αλαζονία της Αρετής . ( κατα τόν Αγιο Αυγουστίνο ειναι χειρότερη από την αμαρτία ) , θα μας πάρη με τις πέτρες και καλά θα κάνη. Αν ομως δώσεις τρυφερή και στοργική Αγάπη και την δυνατή ως ατομική βόμβα Ταπείνωση τότε οι αμαρτωλοί μεταστρεφονται και οι αλαζόνες μαλακώνουν .
Δέν μπορεί ο Κυριός μας θα έχει τέτοιους ανθρωπους του επί της Γής . Τώ αιτούντι δοθήσεται .
Φώτιε Αθανασόπουλε, αδερφέ
ΑπάντησηΔιαγραφήευχαριστώ για τα Ορθόδοξα φώτα σου!
Μίλησες εξ ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ πάλι. Το γνωρίζω ότι ΒΙΩΣΕΣ τέτοια παραδείγματα και αρνητικά και κυριότατα και ευτυχώς θετικά , όπως τα περιγράφεις στην παράγραφό σου που θα την επαναλάβω προς δική μου ωφέλεια και εμπέδωση:" Στην Υπερήφανη εποχή μας δεν μπορουμε να αντιταξουμε την την αλαζονία της Αρετής . ( κατα τόν Αγιο Αυγουστίνο ειναι χειρότερη από την αμαρτία ) , θα μας πάρη με τις πέτρες και καλά θα κάνη. Αν ομως δώσεις τρυφερή και στοργική Αγάπη και την δυνατή ως ατομική βόμβα Ταπείνωση τότε οι αμαρτωλοί μεταστρεφονται και οι αλαζόνες μαλακώνουν .
Δέν μπορεί ο Κυριός μας θα έχει τέτοιους ανθρωπους του επί της Γής . Τώ αιτούντι δοθήσεται "
.................
Μια μικρή παρατήρηση-επισήμανση: Ο Κύριος έδωσε στους Μαθητάς Του την εντολή (τις εντολές):Παρακαλείτε, αγαπάτε, ελεείτε, άγιοι γίνεσθε κτλ...Πουθενά δεν είδα να λέει: "Απειλείτε, κουνάτε το δάχτυλο, επιτιμάτε..." παρότι ο Ίδιος το έκανε σε μερικές περιπτώσεις (προς τους Φαρισαίους κλπ. αυτοδικαιούμενους). Ο κίνδυνος της αυτοδικαίωσης ( υπο- ή α-συνείδητος όπς εύστοχα παρατηρεί η σχολιάστρια του πρώτου σχολίου) ο οποίος βασίζεται στην εκπλήρωση μιας λίστας καθηκοντολογίας, είναι τεράστιος και θα πρέπει σε κάθε περίπτωση που αντιμετωπίζουμε τον πειρασμό της "κινήσεως του δακτύλου" να σκεφτόμαστε δυό και τρεις φορές το πλήθος των περιπτώσεων της προσωπικής μας ασυνέπειας (όχι κατ'ανάγκη στις συγκεκριμένες περιπτώσεις για τις οποίες θέλουμε να γίνουμε τιμητές)! Στώμεν Καλώς, δεδομένου του ότι έχουμε πολλά να κάνουμε στον εαυτό μας, στην καλλιέργεια του χωραφιού μας, πριν αρχίσουμε να παρατηρούμε και μάλιστα επιτιμητικά τις ατέλειες ή τις ασχήμιες των ξένων χωραφιών...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΚΥΛΑΣ
Ακύλα μου
ΑπάντησηΔιαγραφήεπαναλαμβάνω το λόγο σου:"και θα πρέπει σε κάθε περίπτωση που αντιμετωπίζουμε τον πειρασμό της "κινήσεως του δακτύλου" να σκεφτόμαστε δυό και τρεις φορές το πλήθος των περιπτώσεων της προσωπικής μας ασυνέπειας (όχι κατ'ανάγκη στις συγκεκριμένες περιπτώσεις για τις οποίες θέλουμε να γίνουμε τιμητές)! "
................................
και αποδέχομαι στην καρδιά μου τον σοφό λόγο του Θεού που εξέπεμψες, επειδή σε γνωρίζω στον πραγματικό κόσμο 35 συναπτά έτη και ξέρω ότι αυτό που δηλώνεις, αγωνίζεσαι καθημερινά εν Φόβω Κυρίου, και πάση δυνάμει, να το εφαρμόζεις...
Τα παραπάνω σε σχέση με τα ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ λάθη και πάθη των ανθρώπων, εννοείται.
Διοτι στα θέματα της Ορθής Πίστεως, οφείλομεν να ΟΜΟΛΟΓΟΥΜΕ την Αλήθειαν ΕΙΡΗΝΙΚΩΣ(και βεβαίως ΧΩΡΙΣ να κουνάμε το δάχτυλο, ή να ουρλιάζουμε στα μούτρα του δύστυχου πλησίον μας) και να ΜΗ νοθεύουμε αυτό που παραλάβαμε, από τους Αγίους Πατέρας της Αμωμήτου Ορθοδοξίας,
εξ αιτίας της ιδίας ημών αμελείας.
Το τονίζει και ο Μέγας Μάξιμος ο Ομολογητής.
Είθε δι ευχών του, να βάλουμε αρχή...
Ο καιρός γαρ εγγύς...
Και πάλι όλους σας ευχαριστώ!