Αχ Γιάννη ποιητή μου! Μεγάλη αλήθεια ξεστόμισες! Αγόρασα τώρα εκείνο το "Ασκητές μέσα στον κόσμο" τόμος Β. Πριν λίγα χρόνια διάβασα τον πρώτο τόμο, με είχε συν-κινήσει πολύ. ;-) Ελπίζω το ίδιο να με ενισχύσει και ο δεύτερος τόμος.
Αυτό που με παρηγόρησε τότε, ήταν τα άγια παραδείγματα ΛΑΙΚΩΝ ανθρώπων κατά το πλείστον.
ΜΠΟΡΕΙ γι αυτούς τους κρυμμένους θησαυρούς των λαικών αλλά και πολλών άγιων και ΑΛΗΘΙΝΑ ταπεινών (και όχι επιφανειακά ταπεινολογούντων ιερέων), μπορεί λέω γι αυτά τα πρόσωπα, ακόμα ο Θεός να στέλνει σε όλους, το Φως Του.
Για τον παπα-Κώστα από τα λίγα που έχω καταλάβει και γω, το κείμενό σου Γιαννάκη μου, το προσυπογράφω! ;-)
Έχω μια απορία την οποία δεν μου έχει λύσει κανείς,θεολόγος ή κληρικός.Λαϊκός,έγγαμος-η,με παιδιά δεν έχει αγιοποιηθεί.Εκτός κι αν πρόκειται για χήρο-α από νωρίς,μάρτυρα ή αν τελικά έγινε μοναχός-ή.Δεν παράγει η Εκκλησία αγίους έγγαμους,που να πέθαναν περιτριγυρισμένοι από την οικογένειά τους;Ειδικά από την Τουρκοκρατία και πέρα μόνο κληρικοί ή μοναχοί έχουν αγιοποιηθεί.Αν όμως δεν έχουμε λαϊκούς που να φτάνουν στην αγιότητα κάτι πάει στραβά στο έργο που νομίζουμε ότι επιτελούμε. παπα-Κώστας
Παπα Κώστα ευλογείτε: Καλό! Μάλλον σχετίζεται με το ότι η εκκλησία αναγνωρίζει μόνο όσους τελικά φαίνονται άγιοι πέραν πάσης αμφιβολίας. Σίγουρα οι άγιοι δεν είναι μόνο αυτοί.Πολλοί έγγαμοι αγιάζουν, αλλιώς η θριαμβεύουσα εκκλησία θα ήταν ποοοολύ άδεια. Όλοι μας έχουμε γνωρίσει αγίες γιαγιάδες και παππούδες. Το γεγονός ότι δεν τους αναγνώρισε η εκκλησία οφείλεται ότι είχαν μόνο τα δικά τους παιδιά - εγγόνια, και όχι "τσούρμα" από πνευματικά παιδιά... Που στο κάτω-κάτω δεν έβλεπαν παρά μόνο την πλευρά των προτερημάτων των πνευματικών πατέρων-μητέρων σε αντίθεση με τα φυσικά παιδιά που βλέπουν και τα ελλατώματα. Δεν είναι τυχαία η παροιμία "παπά παιδί...". Βλέπει το παιδί την ασυμφωνία λόγου και έργου -ή νομίζει πως βλέπει- και απομακρύνεται από την ιδέα ότι ο πατέρας του είναι άγιος. Αγιότητα που για το Θεό -ή και τον εξωτερικό παρατηρητή- να ισχύει... Θυμίζω και τον τσαγγάρη που ήταν εναρετώτερος του Μ. Αντωνίου. Και άρα μεγαλύτερος άγιος. Ούτε αυτός "αγιοποιήθηκε" μεγαλύτερος ών του Μ.Αντωνίου! Φυσικά υπάρχει και ο Παύλος:
"ο άγαμος μεριμνά τα του Κυρίου, πώς αρέσει τω Κυρίω. ο δε γαμήσας μεριμνά τα του κόσμου, πώς αρέσει τη γυναικί... η άγαμος μεριμνά τα του Κυρίου, ίνα η αγία και σώματι και πνεύματι. η δε γαμήσασα μεριμνά τα του κόσμου, πώς αρέσει τω ανδρί."(Α Κορ. Ζ)
που πως να το κάνουμε έχει χίλια δίκια. Και ο Θεός θα αδικούσε τον άγαμο που του αφιερώθηκε και στο -επιτρεπτέο- κομμάτι του γάμου. "Κι αυτό στο δίνω Χριστέ μου, παρ ότι μου το επιτρέπεις να το κρατήσω για μένα" λέει ο άγαμος... Ίσως αυτό να ανταποδίδει ο Θεός με την αναγνώριση της αγιότητας απλώς πρόωρα. Στον κόσμο της Πονηρίας και όχι της Βασιλείας... Στ.
Στέλιο φίλε μας ποοολύ φωτισμένο το βρήκα το σχόλιο σου. Τόσος φωτισμός με βάζει σε...υποψίες! ;-) Βρε συ! Μπας κι είσαι έγγαμος άγιος, και μας το κρύβεις; Αλίμονό σου! ;-)
Παπα Κώστα μου, Δεν έχεις δει νεομάρτυρες με φουστανέλες ή αγένειους νεαρούς; (Στην περιφέρειά μου τιμώνται τρεις τέτοιοι πηλιορείτες). Βέβαια ο κανόνας είναι αυτός που αναφέρεις.Τελευταίος ο Χρυσόστομος Σμύρνης- τί λες γι αυτόν;
Γιάννη και βέβαια τους έχω δει.Το γράφω παραπάνω,εκτός από μάρτυρες.Να γίνω πιο συγκεκριμένος.Αναζητείται άγιος,έγγαμος,να ΜΗΝ μαρτύρησε,να ΜΗΝ χήρεψε πολύ νωρίς,να έζησε εν Χριστώ,να μεγάλωσε τα παιδιά του χριστιανικά και να κοιμήθηκε ειρηνικά. παπα-Κώστας
;-) μας βάζεις δύσκολα, αλλά...μου ήρθε μια ιδέα για τον άγιο που ψάχνεις.
Θυμήθηκα τον άγιο Ιωάννη της Κρονστάνδης.
Ήταν έγγαμος, έζησε εν τω κόσμω, ως ποιμήν ενορίας, είχε γυναίκα για χρόνια και εκοιμήθη ειρηνικά.
Μόνο παιδιά δεν είχε, διότι...είχε πείσει τη γυναίκα του να μην κάνουν, ζώντας εξαρχής, εν παρθενία.
Στην αρχή εκείνη η έρμη η παπαδιά που της έλαχε ο κλήρος να παντρευτεί με τον (μελλοντικά) άγιο Ιωάννη, δεν τρελαινόταν για πολλή παρθενία εδώ που τα λέμε, αλλά μετά ...επειδή τον αγαπούσε (να υποθέσω) και επειδή ήταν και η ίδια πολύ θεοσεβούμενη, κατά τα άλλα...) το δέχτηκε.
Και έζησε ως άριστη βοηθός του ποιμαντικού του έργου, στο πλευρό του...
Τουλάχιστον αυτά είχα διαβάσει σε κάποιο βίο του. Δεν ξέρω αν υπάρχουν επιπλέον στοιχεία, αν γνωρίζεις πες μου.
Ο Άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης, ο λατρεμένος μου, είχε δεχτεί το χάρισμα της διόρασης και της θεραπείας ασθενειών και δαιμονισμών από ζωντανός.
Υπήρξε ιερέας με απίστευτα λεπτή ψυχοσύνθεση και αστείρευτη εν Χριστώ αγάπη.
Πάνω κάτω αυτά είναι.Στο βίο του από τη Ι.Μ.Παρακλήτου αναφέρει ότι η παπαδιά δεν συμφώνησε κι έφτασε μέχρι τον εκεί Μητροπολίτη για να χωρίσει αρχικά.Ακόμα κι έτσι δεν έκανε παιδιά,από επιλογή.Απλά δεν πήγαν σε μοναστήρι όπως άλλα ζευγάρια αγίων. παπα-Κώστας
Που θα μας πάει,θα σας διώξουμε...
ΑπάντησηΔιαγραφήπαπα-Κώστας
παπα-Κώστα μου
ΑπάντησηΔιαγραφήμε τη βοήθεια του Κυρίου, αντέχουμε ακόμα!
;-)
Κι ο Κόσμος υφίσταται ακόμη και θα υφίσταται ΟΣΟ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΟΙ ΛΑΪΚΟΙ -και ελάχιστοι, σαν τον παπαΚώστα, κληρικοί.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑχ Γιάννη ποιητή μου!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜεγάλη αλήθεια ξεστόμισες!
Αγόρασα τώρα εκείνο το "Ασκητές μέσα στον κόσμο"
τόμος Β. Πριν λίγα χρόνια διάβασα τον πρώτο τόμο, με είχε συν-κινήσει πολύ.
;-)
Ελπίζω το ίδιο να με ενισχύσει και ο δεύτερος τόμος.
Αυτό που με παρηγόρησε τότε, ήταν τα άγια παραδείγματα ΛΑΙΚΩΝ ανθρώπων κατά το πλείστον.
ΜΠΟΡΕΙ γι αυτούς τους κρυμμένους θησαυρούς των λαικών αλλά και πολλών άγιων και ΑΛΗΘΙΝΑ ταπεινών
(και όχι επιφανειακά ταπεινολογούντων ιερέων),
μπορεί λέω γι αυτά τα πρόσωπα, ακόμα ο Θεός να στέλνει σε όλους, το Φως Του.
Για τον παπα-Κώστα από τα λίγα που έχω καταλάβει και γω, το κείμενό σου Γιαννάκη μου, το προσυπογράφω!
;-)
Έχω μια απορία την οποία δεν μου έχει λύσει κανείς,θεολόγος ή κληρικός.Λαϊκός,έγγαμος-η,με παιδιά δεν έχει αγιοποιηθεί.Εκτός κι αν πρόκειται για χήρο-α από νωρίς,μάρτυρα ή αν τελικά έγινε μοναχός-ή.Δεν παράγει η Εκκλησία αγίους έγγαμους,που να πέθαναν περιτριγυρισμένοι από την οικογένειά τους;Ειδικά από την Τουρκοκρατία και πέρα μόνο κληρικοί ή μοναχοί έχουν αγιοποιηθεί.Αν όμως δεν έχουμε λαϊκούς που να φτάνουν στην αγιότητα κάτι πάει στραβά στο έργο που νομίζουμε ότι επιτελούμε.
ΑπάντησηΔιαγραφήπαπα-Κώστας
παπα-Κώστα μου
ΑπάντησηΔιαγραφήεξαιρετική η απορία.
Χρειάζεται μακριά συζήτηση και διερεύνηση!
;-)
Μόνο τον Άγιο Φιλάρετο τον Ελεήμονα έχω βρει.Και από εκεί και πέρα στην Παλαιά Διαθήκη.
ΑπάντησηΔιαγραφήπαπα-Κώστας
Παπα Κώστα ευλογείτε:
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλό!
Μάλλον σχετίζεται με το ότι η εκκλησία αναγνωρίζει μόνο όσους τελικά φαίνονται άγιοι πέραν πάσης αμφιβολίας. Σίγουρα οι άγιοι δεν είναι μόνο αυτοί.Πολλοί έγγαμοι αγιάζουν, αλλιώς η θριαμβεύουσα εκκλησία θα ήταν ποοοολύ άδεια. Όλοι μας έχουμε γνωρίσει αγίες γιαγιάδες και παππούδες. Το γεγονός ότι δεν τους αναγνώρισε η εκκλησία οφείλεται ότι είχαν μόνο τα δικά τους παιδιά - εγγόνια, και όχι "τσούρμα" από πνευματικά παιδιά...
Που στο κάτω-κάτω δεν έβλεπαν παρά μόνο την πλευρά των προτερημάτων των πνευματικών πατέρων-μητέρων σε αντίθεση με τα φυσικά παιδιά που βλέπουν και τα ελλατώματα. Δεν είναι τυχαία η παροιμία "παπά παιδί...". Βλέπει το παιδί την ασυμφωνία λόγου και έργου -ή νομίζει πως βλέπει- και απομακρύνεται από την ιδέα ότι ο πατέρας του είναι άγιος. Αγιότητα που για το Θεό -ή και τον εξωτερικό παρατηρητή- να ισχύει...
Θυμίζω και τον τσαγγάρη που ήταν εναρετώτερος του Μ. Αντωνίου. Και άρα μεγαλύτερος άγιος. Ούτε αυτός "αγιοποιήθηκε" μεγαλύτερος ών του Μ.Αντωνίου!
Φυσικά υπάρχει και ο Παύλος:
"ο άγαμος μεριμνά τα του Κυρίου, πώς αρέσει τω Κυρίω. ο δε γαμήσας μεριμνά τα του κόσμου, πώς αρέσει τη γυναικί... η άγαμος μεριμνά τα του Κυρίου, ίνα η αγία και σώματι και πνεύματι. η δε γαμήσασα μεριμνά τα του κόσμου, πώς αρέσει τω ανδρί."(Α Κορ. Ζ)
που πως να το κάνουμε έχει χίλια δίκια. Και ο Θεός θα αδικούσε τον άγαμο που του αφιερώθηκε και στο -επιτρεπτέο- κομμάτι του γάμου. "Κι αυτό στο δίνω Χριστέ μου, παρ ότι μου το επιτρέπεις να το κρατήσω για μένα" λέει ο άγαμος... Ίσως αυτό να ανταποδίδει ο Θεός με την αναγνώριση της αγιότητας απλώς πρόωρα. Στον κόσμο της Πονηρίας και όχι της Βασιλείας...
Στ.
Στέλιο φίλε μας
ΑπάντησηΔιαγραφήποοολύ φωτισμένο το βρήκα το σχόλιο σου.
Τόσος φωτισμός με βάζει σε...υποψίες!
;-)
Βρε συ!
Μπας κι είσαι έγγαμος άγιος, και μας το κρύβεις;
Αλίμονό σου!
;-)
Παπα Κώστα μου,
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν έχεις δει νεομάρτυρες με φουστανέλες ή αγένειους νεαρούς; (Στην περιφέρειά μου τιμώνται τρεις τέτοιοι πηλιορείτες). Βέβαια ο κανόνας είναι αυτός που αναφέρεις.Τελευταίος ο Χρυσόστομος Σμύρνης- τί λες γι αυτόν;
Γιάννη και βέβαια τους έχω δει.Το γράφω παραπάνω,εκτός από μάρτυρες.Να γίνω πιο συγκεκριμένος.Αναζητείται άγιος,έγγαμος,να ΜΗΝ μαρτύρησε,να ΜΗΝ χήρεψε πολύ νωρίς,να έζησε εν Χριστώ,να μεγάλωσε τα παιδιά του χριστιανικά και να κοιμήθηκε ειρηνικά.
ΑπάντησηΔιαγραφήπαπα-Κώστας
παπα-Κώστα μου
ΑπάντησηΔιαγραφή;-)
μας βάζεις δύσκολα, αλλά...μου ήρθε μια ιδέα για τον άγιο που ψάχνεις.
Θυμήθηκα τον άγιο Ιωάννη της Κρονστάνδης.
Ήταν έγγαμος, έζησε εν τω κόσμω, ως ποιμήν ενορίας, είχε γυναίκα για χρόνια και εκοιμήθη ειρηνικά.
Μόνο παιδιά δεν είχε, διότι...είχε πείσει τη γυναίκα του να μην κάνουν, ζώντας εξαρχής, εν παρθενία.
Στην αρχή εκείνη η έρμη η παπαδιά που της έλαχε ο κλήρος να παντρευτεί με τον (μελλοντικά) άγιο Ιωάννη, δεν τρελαινόταν για πολλή παρθενία εδώ που τα λέμε, αλλά μετά ...επειδή τον αγαπούσε (να υποθέσω) και επειδή ήταν και η ίδια πολύ θεοσεβούμενη, κατά τα άλλα...) το δέχτηκε.
Και έζησε ως άριστη βοηθός του ποιμαντικού του έργου, στο πλευρό του...
Τουλάχιστον αυτά είχα διαβάσει σε κάποιο βίο του.
Δεν ξέρω αν υπάρχουν επιπλέον στοιχεία, αν γνωρίζεις πες μου.
Ο Άγιος Ιωάννης της Κροστάνδης, ο λατρεμένος μου, είχε δεχτεί το χάρισμα της διόρασης και της θεραπείας ασθενειών και δαιμονισμών από ζωντανός.
Υπήρξε ιερέας με απίστευτα λεπτή ψυχοσύνθεση και αστείρευτη εν Χριστώ αγάπη.
Πάνω κάτω αυτά είναι.Στο βίο του από τη Ι.Μ.Παρακλήτου αναφέρει ότι η παπαδιά δεν συμφώνησε κι έφτασε μέχρι τον εκεί Μητροπολίτη για να χωρίσει αρχικά.Ακόμα κι έτσι δεν έκανε παιδιά,από επιλογή.Απλά δεν πήγαν σε μοναστήρι όπως άλλα ζευγάρια αγίων.
ΑπάντησηΔιαγραφήπαπα-Κώστας