Για μένα πάντως, η πιό όμορφη όλων των εποχών είναι η Οσία Μαρία η Αιγυπτία όπως την παρουσιάζουν οι ορθόδοξες εικόνες... Το "ωραίον" έχει πολλές παραμέτρους και δεν νομίζω ότι περικλείεται αποκλειστικά στα όρια της κλασικής ομορφιάς ούτε αντιπροσωπεύεται από τα χαρακτηριστικά μοντέλα κάθε εποχής. Είδα γριές όμορφες που ακτινοβολούσαν, κι είδα και νέες με ζυγισμένα άρτια χαρακτηριστικά και χρώματα ζωγραφικά και σώματα αγάλματα...σκοτεινές κι αποκρουστικές...
Κάπου διάβαζα ότι θεωρούμε ωραίο ό,τι συνάδει προς την υγεία και τη ζωή. Το σώμα, της εν λόγω νέας στη φωτό, σίγουρα δεν βοηθάει στην υγεία και στη ζωή της, άρα μόνο ωραίο δεν θα το έλεγα. Η Οσία Μαρία, αν ήταν το πετσί και το κόκκαλο όπως την παριστάνετε οι εικονογράφοι, έζησε υγιέστατη για σαράντα χρόνια στην έρημο, επειδή υπήρξε αθλήτρια Χριστού και επειδή τη ζωογονούσε ψυχικά και σωματικά η Χάρη του Παναγίου Πνεύματος, ήτις δεν αναπαύεται επ ουδενί, σε κενόδοξα και ματαιόδοξα σώματα μοντέλων, από αυτά που βλέπουν σήμερα τα κοριτσάκια στις τυφλεοράσεις και παθαίνουν ανήκεστο βλάβη ψυχής και σώματος... Ένεκα κατακραυγής για την υφιστάμενη ζημία, άρχισαν και οι πρακτορεύοντες τα μοντέλα, να αποφεύγουν στις επιλογές τους τις άρρωστα αδύνατες... ΕΥΤΥΧΩΣ...
Kαλημέρα! Ο κατά Θεόν όμορφος, είναι ο πιο όμορφος άνθρωπος του κόσμου και ας ειναι σκελετωμένος... Αν κανείς ανακαλύψει στην ομορφιά του Χριστού την καθαρότητα ,την αγνότητα και την τελειότητα του,τότε θα δει τη δική του ομορφιά πόσο υστερεί σε κάλλος..γιατί αν βγάλει κανείς από μέσα του με τη βοήθεια του Θεού τα σκουπίδια των παθών του,δεν θα αντέχει σε λίγο καιρό να μην πετάξει τα περιττά για χάρη Εκείνου αφού αυτά αλλοιώνουν την πραγματική του ωραιότητα. Οπως και να το κάνουμε βλέπει κανείς στα πρόσωπα των αγίων αυτό το αθώο βλέμμα..αυτή την αγνότητα και αυτή την προσμονή για κάτι ανώτερο από αυτή τη ζωή.. Το βλέπουμε και στις αγιογραφίες της εκκλησίας μας αυτό. Μορφές απέριττες,με αυτή τη σεμνότητα,την απλότητα,την αγνότητα,χωρίς κανένα κοσμικό στοιχείο ..χωρίς καμμιά κοσμική ασχήμια.. έχουν ένα φως στα μάτια τους! Πόσο δύσκολο είναι όλοι εμεις να αποκτήσουμε αυτό το κάλλος! πην
Αυτή τη φορά θα απαντήσω πριν δω τα σχόλια που έχουν γραφτεί.
"Ο συγκεκριμένος σκελετός στη φωτό, σου φαίνεται ωραίος αγαπημένο μου;"
:-) Δεν έγινα κατανοητή; Κι όμως, είναι τόσο σαφή κάποια πράγματα στο μυαλό μου. Όμως, τα υπόλοιπα μυαλά δεν είναι σαν το δικό μου. Ο καθένας έχει το δικό του μυαλό διαφορετικό από των άλλων. Ο τρόπος που μιλώ δεν είναι απαραίτητα κατανοητός από τους άλλους. Ας εξηγηθώ, λοιπόν, μιας και δεν έγινα κατανοητή.
"Ο συγκεκριμένος σκελετός στη φωτό, σου φαίνεται ωραίος αγαπημένο μου;"
Δεν έκανα καμία κρίση για το πόσο ωραίος είναι ή δεν είναι. Δε με ενδιέφερε να ποσοτικοποιήσω το κατά πόσο είναι υποκειμενική η αίσθηση του ωραίου και κατά πόσο είναι αντικειμενική. Με ενδιέφερε να κάνω μία σύνδεση ανάμεσα στο Α και το Β. Α) το θέμα που τίθεται με τον τίτλο και την φωτογραφία της ανάρτησης Β) ο.τιδήποτε άλλο. Απέφυγα να απαντήσω ευθέως στο ερώτημα της ανάρτησης. Είπα κάτι σαν ταυτολογία. Είπα οτι το ερώτημα "κατά πόσο είναι υποκειμενική η αίσθηση του ωραίου" ισούται με το ερώτημα "κατά πόσο είναι αντικειμενικό ή υποκειμενικό το ο.τιδήποτε". Ο καθένας έχει την δική του άποψη ως προς το "αν είναι η αίσθηση του ωραίου υποκειμενική". Όποια κι αν είναι η άποψη του καθένα, σίγουρα συνδέεται με ολόκληρη την κοσμοθεωρία του. Οπότε, εγώ είπα οτι το ερώτημα αυτό, δεν δύναται να εξεταστεί από μόνο του, διότι αναπόφευκτα θα φέρει στην επιφάνεια το ερώτημα για το "αν είναι υποκειμενικό" το ο.τιδήποτε. Δεν μπορώ να απαντήσω για το "αν είναι υποκειμενική η αίσθηση του ωραίου" χωρίς να απαντήσω για το αν είναι υποκειμενικό το ο.τιδήποτε άλλο. Υποθέτω οτι υπάρχουν 2 αντιτιθέμενες απόψεις: 1. Η άποψη που λέει οτι όλα είναι υποκειμενικά και τίποτα δεν είναι αντικειμενικό 2. Η άποψη που λέει οτι κάποια πράγματα είναι ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ. Επειδή, όμως, εδώ είμαστε ένα χριστιανικό μπλογκ, κι επειδή ο χριστιανισμός υποστηρίζει την 2η άποψη και ΟΧΙ την 1η άποψη (η οποία ταιριάζει καλύτερα σε αθεϊστές, μάλλον), το ερώτημα και η φωτογραφία της ανάρτησης έχουν μία προφανή αναμενόμενη απάντηση. Η οποία, κρίνω οτι, είναι η εξής:
"Ο συγκεκριμένος σκελετός στη φωτό, σου φαίνεται ωραίος αγαπημένο μου;"
Όχι, δε μου φαίνεται ωραίος, μου φαίνεται κάπως θλιβερός. Διότι δε μοιάζει υγιής. Η ομορφιά είναι συνώνυμη με την υγεία. Ό.τι είναι σωματικά υγιές, είναι και όμορφο. Ό.τι είναι όμορφο, είναι σωματικά υγιές. Το σώμα είναι "ναός", είναι κάτι ιερό. Αν δεν φερόμαστε στο σώμα με τρόπο που να συμβαδίζει με τις προδιαγραφές του, δηλαδή, αν δεν φερόμαστε στο σώμα με τρόπο που να προκαλεί υγεία, τότε είναι σα να καταπατάμε μια κάποια ιερότητα, την καταπατάμε διότι το σώμα είναι "ναός" του πνεύματος, είναι "ναός" του Θεού. Το να καταπατάμε κάτι ιερό, είναι κάτι το οποίο δεν είναι όμορφο. Με αυτόν τον τρόπο συνδέονται οι έννοιες ομορφιά-υγεία-ιερότητα.
Νομίζω, λοιπόν, οτι έως τώρα όλοι οι σχολιαστές έχουμε πει το ίδιο πράγμα. Πηνελόπη, Ζαγοραίος, Σαλογραία, κι εγώ. Πράγμα αναμενόμενο. Διότι είμαστε χριστιανικό μπλογκ. Υπήρχε περίπτωση να πούμε κάτι άλλο από αυτά που είπαμε; Όχι.
Για αυτό, λοιπόν, το αρχικό μου σχόλιο ήταν:
Ανώνυμος είπε... Η αίσθηση του ωραίου είναι υποκειμενική; Εντελώς αυθόρμητα, θα έλεγα: Είναι όσο υποκειμενικό είναι ο.τιδήποτε άλλο.
Νομίζω οτι τώρα είναι οκ, εξηγήθηκα.
Τράβηξε μακριά αυτή η εξήγηση. Θεωρούσα οτι ήταν αυτονόητα όλα αυτά που έγραψα στην εξήγησή μου. Μάλλον, δεν ήταν αυτονόητα. Για αυτό, έλαβα την εξής απάντηση:
"Σαλογραια είπε... Ο συγκεκριμένος σκελετός στη φωτό, σου φαίνεται ωραίος αγαπημένο μου;"
Το κάνω συχνά.. Είναι κάποια πράγματα αυτονόητα για εμένα, και νομίζω οτι είναι αυτονόητα για όλους. Ας το διορθώσω.
Περιστεράκι μου το κανες το θέμα...πενηνταράκια που λέγαμε παλιά, χαίρομαι που είμαι θεόχαζον που λέει και μια ψυχή και έτσι σου δόθηκε ευκαιρία να μας αναλύσεις το σκεπτικό σου, πράγμα που εξαιρετικά με ωφέλησε. Σ'ευχαριστώωωωωω! ;-)
Το υποκείμενο, όρος της καρτεσιανής σκέψης, είναι το μεγαλύτερο κομμάτι που απέμεινε από την νεωτερική συντριβή του κόσμου. Προσπαθεί να ξαναφτιάξει τον κόσμο αντιδιαστελλόμενο από το αντικείμενο. Ο μόνος όμως κόσμος που φτιάχνει είναι η αντανάκλαση του ευατού του, αληθεύει ότι συμπίπτει με την πρό-θεση του. Κάποτε η αλήθεια ήταν α-λήθεια, δηλαδή αποκάλυψη. Ο άνθρωπος της α-λήθειας ήταν εκείνος που εξίστατο στο μυστήριο, στην απόκρυψη, που δεχόταν την ταπείνωση του άγνωστου, εκείνου που τον ξεπερνάει. Η α-λήθεια σαν αποκάλυψη εκεί που δεν υπάρχει πρό-θεση, γίνεται τότε έκπληξη, δωρεά, ευλογία, αγαλίαση, κάλλος. Ωραίο τότε είναι ότι α-ληθεύει, ότι δεν σκεπάζεται από την λήθη, από την αλλαγή προτίμησης, από τα ρεύματα, ότι μένει. Το κατ α-λήθειαν ωραίο δεν φαίνεται στον λαμπερό ορίζοντα του σύγχρονου εγωπαθούς υποκειμένου, αλλά στον ταπεινό ορίζοντα του βιώματος, ορίζοντα διάπλατο.
Η μαρτυρία του κ. Ζαγοραίου, που αν δεν κάνω λάθος είναι αγιογράφος, είναι χαρακτηριστική.
υγ. Η ομορφιά είναι στην απλότητα,στην ταπείνωση στην αγάπη ,στην αλήθεια. και αν μιλαμε για εξωτερική ομορφιά , όμορφος είναι αυτός που δεν ξέρει καν οτι είναι όμορφος!
Η υπερηφάνεια ασχημαίνει τον άνθρωπο... και αυτό γιατί η εσωτερικη ψυχικη κατάσταση φαίνεται στο προσωπο...και στα ματια μας.
Χριστέ μου, Χριστέ μου, Εμμανουήλ, με όλο το σεβασμό, δώσε μου δυο ώρες να μελετήσω το σχόλιο, πριν ζητήσω τυχόν διευκρινίσεις...να είσαι καλά αδερφέ, αλλά πώς την πετάς τη γραία σε βαθύ πηγάδι στοχασμών; ρωτάς αν έχει τρόπο να ανέβη πάλι στην επιφάνεια; Για ΟΝΟΜΑΑΑΑ! ;-)
Γαβριήλ να είσαι καλά! Σ'ευχαριστώ...επειδή δεν είμαι και το αστέρι της γεωγραφίας( ΜΆΛΛΟΝ και εδώ ΣΤΟΥΜΠΟΣ Στέλλα μου) πού βρίσκεται αυτός ο Λιμένας ; ;-0
Ανων. καλή ψυχή θα επαναλάβω το κομμάτι που μας έγραψες και που με βοήθησε ιδιαίτερα να καταλάβω.. Είπε η Σαλογραία: ""Ο συγκεκριμένος σκελετός στη φωτό, σου φαίνεται ωραίος αγαπημένο μου;"
Απάντησες εσύ:
"Όχι, δε μου φαίνεται ωραίος, μου φαίνεται κάπως θλιβερός. Διότι δε μοιάζει υγιής. Η ομορφιά είναι συνώνυμη με την υγεία. Ό.τι είναι σωματικά υγιές, είναι και όμορφο. Ό.τι είναι όμορφο, είναι σωματικά υγιές. Το σώμα είναι "ναός", είναι κάτι ιερό. Αν δεν φερόμαστε στο σώμα με τρόπο που να συμβαδίζει με τις προδιαγραφές του, δηλαδή, αν δεν φερόμαστε στο σώμα με τρόπο που να προκαλεί υγεία, τότε είναι σα να καταπατάμε μια κάποια ιερότητα, την καταπατάμε διότι το σώμα είναι "ναός" του πνεύματος, είναι "ναός" του Θεού. Το να καταπατάμε κάτι ιερό, είναι κάτι το οποίο δεν είναι όμορφο. Με αυτόν τον τρόπο συνδέονται οι έννοιες ομορφιά-υγεία-ιερότητα". ..................... φιλιάααα!
"και αν μιλαμε για εξωτερική ομορφιά , όμορφος είναι αυτός που δεν ξέρει καν οτι είναι όμορφος!" ..........όπως ακριβώς άγιος είναι αυτός που ΔΕΝ γνωρίζει ότι είναι κεκαθαρμένος από τη Χάρη της Αγίας Ταπείνωσης...
Καλέ το ήξερα ότι ο Πειραιάς είναι λιμένας αλλά και η Πάτρα που μένω διαθέτει λιμένα και όλα τα νησιά έχουν λιμένα, πώς ήθελες να το ψυλλιαστώ ότι ήσουν από το Λιμένα του Πειραιά; Τόσο προορατικό πια; δεν το διαθέτω!;-)
αγαπητέ Εμμανουήλ έπιασες τα πράγματα από την καλή και νομίζω έδωσες ουσιαστική εξήγηση των φαινομένων...πήγες πέρα από τα ορώμενα! Δεν είσαι πρωτότυπος όλοι οι άνθρωποι πηγαίνουν πέρα από τα ορώμενα, το πρόβλημα της εποχής μας όμως, είναι ότι δεν παρατηρούμε τις εσωτερικές κινήσεις μας αλλ`ακολουθούμε την εξωτερική επιβεβλημένη εικόνα και ανεχόμαστε την συλλογική ερμηνεία και υποκειμενικότητα! Αυτή είναι η μεγάλη πληγή και πηγή της αμαρτωλότητας μας! Μέσα μας βοά η Εικόνα του Θεού αλλά παρεμβάλλονται ... τα παράσιτα!
θα ήθελα να γράψω και κάτι στον ανώνυμο σχολιαστή που ταυτίζεται επεξηγηματικά με την Σαλογριούλα μου: "ό,τι αποπνέει υγεία είναι εκπέμπει ωραιότητα" Τα νεκρά οστέα άραγε εκπέμπουν ωραιότητα; Γιατί κατασπάζομαι και "λείχω" κυριολεκτικά την άψυχη κάρα της αγαπημένης μου Αγίας που σκαμπάζει στα μάτια μου, σαν το ομορφότερο ανθρώπινο απομεινάρι γεμάτο ζωή! Και ανταποκρίνεται στά περιπαθή φιλήματά μου, με άρρητη ευωδία και αίσθηση ζωής και ειρήνης και άφατης χαράς!
σαλογραια δεν ειχα καμμια απαιτηση να το βρεις απλα απαντησα. ουτε ειπα οτι επρεπε να το εχεις βρει. γιατι εξανιστασαι?! Λιμενας ειναι πρωτα ο της πρωτευούσης Λιμην. Πειραιας.
berdeway...κοινως μπερδεμα... αλλο το ωραιον φιλοσοφικα αλλο το ωραιον στη γυναικα και αλλο το ωραιον ανα αντικειμενο... ο κ Ζαγοραιος αμα γουσταρει....δεν ξερω τις εμπειριες του ας παει να σφιχταγγαλιαζει ενα σκελετο γιατι απαγγελει ωραια την ευχη και ας τεκνοποιει με τη συγκεκριμενη στη φωτο αν μπορει....εγω τη γυναικουλα μου τη θελω με πιασιματα και το ωραιο στη γυναικα στη τελικη ειναι και υποκειμενικο...
Νομιζω Σαλογραια βαζοντας την φωτο αυτη κατι σιγγεκριμενο ηθελες να δειξεις...τωρα περι αμπελοφιλοσοφιες κλπ εγω δεν καταλαβαινω...
το ωραιο ειναι υποκειμενικο και αντε να δεχτουμε οτι ειναι θεμα κουλτουρας,,, σε διαφορετικους πολιτισμους και κουλτουρες το ωραιο ειναι διαφορετικο...
αντε πολλα ειπαμε και δεν μαρεσει ο πνευματικος αυνανισμος...πραξεις χρειαζομαστε οχι λογια λογια λογια...
την εμπειρια δεχομαι οχι τις αερινες διακυμανσεις της γκλαβας του καθενος ανεραστου!!
Ευχαριστώ αγαπημένο μου... Και γω για την εμπειρία πάσχω- που δεν έχω- και πράγματι,ναι, είσαι έξυπνο παιδί, κάτι ήθελα συγκεκριμένο με αυτή τη φωτογραφία να ακούσω και το άκουσα, ας είναι καλά το κοριτσάκι που μου το έγραψε.
Να είστε όλοι καλά και ας μη θυμώνουμε αν ο άλλος βλέπει πράγματα που εμείς δεν είμαστε στο ίδιο μονοπάτι για να τα δούμε...
Αρχηγέ, γιατί την πέφτεις έτσι άτσαλα στον κ. Ζαγοραίο; Γιατί τον χαρακτηρίζεις "ανέραστο"; Αφου ήδη λες, "αλλο το ωραιον φιλοσοφικα αλλο το ωραιον στη γυναικα", γιατί δεν μπορείς να δεχθείς ότι τα άγια λείψανα εκπέμπουν μιά ωραιότητα, διαφορετική από την ωραιότητα που εκπέμπει μια γυναίκα με πιασίματα; Μιλάς κάπως απόλυτα...
------------------------------- Ο διάβολος χρησιμοποιεί το κάλλος σαν αγκίστρι, και όπλο ισχυρό για τους σκοπούς του. "Ντοστογιέφσκι"
Βασικά, υπάρχουν κοπέλες/γυναίκες αποστεωμένες (ή "κοκαλιάρες", κοινώς- μου αρέσει η λέξη, είναι γκροτέσκα :-) ) που είναι όντως "όμορφες", διότι έχουν πνευματικό κάλλος. Θεωρώ ότι το ιδανικό θα ήταν να βλέπουμε τον άλλο άνθρωπο ως ψυχοσωματική οντότητα και το σώμα του ως έκφραση της ψυχής/προσωπικότητάς του, των ιδιωμάτων και των γνωρισμάτων της, που λένε και οι Πατέρες. Π.χ. η κοπελίτσα που είναι εύσαρκη -και που λ.χ. βλέπω στον δρόμο τυχαία :-) - συνηθέστατα έχει πολύ ομορφότερη και αγνότερη ψυχή από κάποιες άλλες, "λεπτές", που είναι χαζόκοτες και πονηρευόμενες.
Αν ξεκινήσουμε, ιδιαίτερα εμείς οι άρρενες που είμαστε -έχουμε γίνει τουλάχιστον- απαίσιοι σε αυτά τα θέματα, να βλέπουμε ΜΌΝΟ το σώμα και να κρίνουμε από αυτό, τότε καλύτερα να δέσουμε μια μυλόπετρα και να ...φουντάρουμε στην άλικη θάλασσα. :-D Το κακό είναι ότι οι άνθρωποι αυτοί με το σαρκικό πνεύμα λογίζονται σήμερα ως ερωτικοί και άλλα συναφή, ενώ είναι ριζικά και καθολικά ανέραστοι. Το μόνο που νοιώθουν είναι τα ζωϊκά και χοιροειδή τους, -αμεταμόρφωτα έρωτι Χριστού, που λέει και στα Μηναία- αφόρητα ένστικτα.
Θα σας πρότεινα, τέλος, να δήτε την διάκριση που κάνει και ο κυρ-Φώτης ο Κόντογλου για το σαρκικό και το πνευματικό κάλλος (στο "Παναγία και Υπεραγία", εκδ. Αρμός -νομίζω). :-)
Καλησπέρα.....!!! Ευχαριστώ για το θέμα/ερέθισμα. :-)
ναι,εχεις δικιο 9.04μμ εμεις οι αρενες ειμαστε οντως απαίσιοι σε αυτά τα θέματα,διότι δεν εχομε αγαπη και βιαζομαστε πολλες φορες να κρινουμε ασχημα καταδικαζωντας και εκδιωκοντας αδικως και φτανουμε ακομα και στο αλλο ακρο απο το σαρκικο πνευμα...δηλαδη θελοντας να παρουσιαστουμε σαν πνευματικοι και πολυ της κουλτουρας και του πνευματος..δικαιολογουμε τα αδικαιολογητα και οταν μας λενε την αληθεια θυμωνουμε. Η αιτία του θυμου ειναι ο εγωισμος και μαλιστα όταν λεμε οτι ειμαστε και δικαιοι. ενω τα γεγονοτα δειχνουν το αντιθετο. εχεις δικιο,εμεις οι αρενες ειμαστε απαισιοι...
9:52 KAI 9:04 :-) PALI KALA POU TO PARADEXESTE... EIMASTE EDW PANW STO KREBBATI MERIKES AN KAI AGNWSTES {OLES SYMFWNOUME...}EIMASTE STON IDIO THALAMO KAI LEME POSO ODYNHRH EINAI H ZWH OTAN DEN YPARXEI EILIKRINEIA METAKSY TWN ANTHRWPWN.
OI EYAIS8HTOI ANTHRWPOI AS8ENOUN APO THN KAKOPOIHSH TWN SKLHROKARDWN....
Είναι δικό μου το λάθος. Έπρεπε να προστατέψω το Γρηγόρη, λογοκρίνοντας λίγο το κείμενό του διότι παρασύρθηκε από τη μεγάλη αγάπη που έχει για την Ταρσώ τη δια Χριστόν Σαλή και εκφράστηκε με τρόπο μη κατανοητό για κάποιους. Ο τύπος που "την έπεσε" μπορει να δοκιμάζει την ταπεινοφροσύνη του, δεν σημαίνει ότι τα εννοεί κιόλας τα στεγνά του λόγια... Κάποτε την έπεσα και γω ζόρικα σε έναν 80χρονο ιερομόναχο Αγιορείτη, επιθυμώντας να δοκιμάσω την αυθεντικότητα της ταπεινοφροσύνης του. Πραγματικά, η αντίδρασή του με αφόπλισε και με συγκίνησε τότε μέχρι δακρύων, και έγινα υποτακτική του...
Περιστεράκι που είσαι στο θάλαμο με τα άλλα κορίτσια, διαβίβασε την αγάπη μας. Είπες μια μεγάλη αλήθεια. Μια πολύ μεγάλη αλήθεια! Υπομονή και περαστικά θα είναι!
αδελφούλη μου ανώνυμε εσύ που θέλεις την γυναικούλα σου με πιασίματα και να τεκνοποιεί, καλόν πόθον επεπόθησας... Εδώ κάναμε ένα σχολιασμό για το ωραίον και όχι γιά τις επιθυμίες μας! Πάντως και γώ ο πτωχός θα κάνω ταπεινή προσευχούλα να σου ικανοποιήσει ο Θεός το αίτημα, να ειρηνεύεις και να είσαι χαρούμενος! Γιατί είναι αμαρτία κι άδικο και "την πληρώνουν" ίσως κι άλλοι που δεν φταίνε σε τίποτε! Παρακαλώ κι όλους τους επισκέπτες αυτού του blog να κάνουμε λίγη προσευχούλα γιά τους στερημένους αδελφούς μας. Ευχαριστώ!!!!
Καλησπέρα και πάλι, πολύ ωραίες και εποικοδομητικές οι συζητήσεις !..και όλοι ειπαν αυτό που τους εκφράζει και αυτό ειναι πολύ ωραίο πραγματικά επειδή καταλήγουμε κάπου...
Τελικά όλοι όσο μικροί και αμαρτωλοί και αν είμαστε είμαστε κάτι πολύ μεγάλο στα μάτια του Θεού!
Πάντα σε κάθε αναζήτηση θα πρέπει να είμαστε αναζητητές τηα Αλήθειας.
Πιστεύω πως θάπρεπε να ρωτήσουμε τον Κύριο Ημών Ιησού Χριστό ποιά είναι η Αλήθεια του προσώπου που θα έβλεπε σαν εικόνα του στον συνάνθρωπό του;
Εκείνος βέβαια Ειναι ο τέλειος άνθρωπος και ο τέλειος Θεός! Τα έχει Όλα!!! Εχω την εντύπωση πως συνήθως το ισχυρό φύλο σκέφτεται επίπεδα και οριζόντια ενώ οι του ασθενούς φύλου κάθετα και σε βάθος. Γι αυτό η γυναίκα είναι καταπληκτικό πλάσμα στη Δημιουργία του Θεού επιδή συμπληρώνει τις ελλείψεις του άνδρα. Δεν υπάρχει πρόσωπο σήμερα που να μην έχει κάτι ..κάτι ελκτικό. Ακόμα και κάποια όχι και τόσο τραβηχτικά πρόσωπα προκαλούν την απορία των άλλων με το γνωστό ρητό ''τι της βρήκε και την αγάπησε''και πιο παλιά ρητό των γιαγιάδων μας ''Μην κοιτας τα στραβα μου πόδια ..κοίτα την καλή μου τύχη..''. Επειδή λοιπόν είμαστε καλεσμένοι όλοι στη Σωτηρία και στην Αγιότητα πιστεύω πως ο Χριστός θα ήθελε να βλέπει στον καθένα μας ,αυτό που εκπέμπει η καθαρότητα της καρδιάς του.. Με άλλα λόγια θα ήθελε έναν κόσμο γεμάτο αγίους και αγίες.. ΑΥΤΟΣ ΛΟΙΠΟΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΗΣ ΟΜΟΡΦΙΑΣ ΟΤΙ ΔΗΛΑΔΗ Ο ΚΥΡΙΟΣ, ΒΛΕΠΕΙ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΑ ΚΑΙ ΚΑΤ ΕΠΕΚΤΑΣΙΝ ΑΙΩΝΙΑ ΌΛΟΥΣ ΜΑΣ ΠΟΥ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΩΣ Η ΑΓΑΠΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΛΑΣΜΑ ΤΟΥ,ΕΧΕΙ ΣΤΟΧΟ ΤΗΝ ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ ... Οπότε η ομορφιά είναι υποκειμενική για τα ζητούμενα του καθενός αλλά η ουσία της ..είναι αλλού.- ΠΗΝ
γκροτέσκος: 1. αυτός που προκαλεί την αίσθηση του αλλόκοτου του εξαιρετικά περίεργου.2.αισθητικό είδος που μέσα από τον συνδυασμό αταίριαστων στοιχείων προκαλεί την αίσθηση του αλλόκοτου , του γελοίου, συνηθ.με σκοπό τη διακωμώδηση, τη σάτιρα.. Επίσης απαντάται και ως γκροτέσκ (άκλιτο)
:-) Γρηγόρη ας κάνουμε και μια προσευχή για τους ανθρώπους που είναι στα νοσοκομεία να γίνονται καλά να πηγαίνουν στα σπίτια τους το συντομότερο... Φιλάκια!
@Ανώνυμος Και για να έχομε καλό ρώτημα, εσύ τυγχάνεις ...άρρεν; :-) Τέλος πάντων, και αυτά που λες σωστά είναι, αν και άσχετα με τα όσα έλεγα παραπάνω... Νά'ναι ευλογημένο. :-) Εύχομαι -καταληκτικώς :-) - να ρίξουμε λίγο την μύτη μας, ώστε να βλέπουμε και λίγο πέρα από αυτή.
Ευχαριστούμε δε για την φιλοξενίαν όλως ιδιαιτέρως. :-D
κ Γρηγορη καλα ειναι να ζουμε τη πραγματικοτητα γιατι αν δεν τη ζουμε θα μας πνιξει...οσο την εξορκιζουμε και τις αδυναμιες μας και τα παθη μας τα βαφτιζουμε σαν ασκηση και ιεροπρεπως τα εξοραιζουμε τοτε πλανωμαστε πλανη βαθια!!!!
ευχομαι ο θεος να σας κανει σκελετωμενο οπως την Αγια που ιδεοληπτικα αγαπατε!!!!
και να τακτοποιηθειτε εν ΧΩ καπου ασκητικα για να μη μπερδευτε την βρουτσια με την ......
Απο τα σχόλια , μάλλον, βγαίνει το συμπέρασμα , αν τα διαβάσει κανείς προσεκτικά ότι για την ομορφιά σφάζονται ακόμα οι άνδρες αγρίως είτε την θεωρούν υποκειμενική υπόθεση είτε αντικειμενική. ΄Μη σφάζεστε υπάρχουν γυναίκες για όλα τα γούστα και άλλωστε για αυτό επιλέγει ο καθένας την δική του γυναίκα, με τα δικά της χαρακτηριστικά. ΄Το πρόβλημα είναι όταν θέλει κανείς να γευτεί όλα τα είδη.
@ 9:35 Αγαπημένη μας κυρία Σαλογραία, μην ανησυχείς αγαπημένη μας κυρία. Είναι φιλικοί οι αγώνες πάλης που κάνουν, φιλικοί. Αφού, συμφωνούν στην ουσία. Λένε το ίδιο και οι δύο. Λένε αυτό που είπε η δεσπινίς Πηνελόπη και εσείς και ο νεαρός Γρηγόρης Ζαγοραίος κι ο νεαρός Φιλαλήθης και άλλοι: "Αν υπάρχει ζωή κατά Χριστόν, τότε υπάρχει ομορφιά, είτε είναι σκελετωμένο το σώμα είτε όχι."
@9:47 μ.μ. Λυπούμαι που θα σας(πληθυντικός;..) λυπήσω, αλλά, σε ό,τι με αφορά, θα προτιμούσα τον θάνατο από το να... "σφάζομαι για την ομορφιά" κατά αυτήν την έννοια. :-) Η εποχή μας με έχει ωφελήσει σε αυτό, δόξα τω Θεώ, στο μίσος της αμαρτίας. ;-) Ευχές...
ΕΧΕΙ ΑΡΑΓΕ ΧΩΡΟ Η ΚΑΡΔΙΑ ΣΟΥ ΓΙΑ ΑΓΑΠΗ ΧΡΙΣΤΟΥ ΠΡΟΣ ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ....?!
ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΟ ΜΙΣΟΣ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΜΑΡΤΙΑΣ! ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠ'ΟΛΑ ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ. ΔΙΟΤΙ ΑΝ ΓΙ'ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΙΣΟΣ ΥΠΕΡΗΦΑΝΕΥΕΣΑΙ- ΚΑΤΑ ΠΩΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ.... ΤΟΤΕ ΤΗΝ ΕΧΑΣΕΣ ΤΗΝ ΜΠΑΛΑ!
ΚΑΠΟΤΕ,ΕΙΧΑ ΓΝΩΡΙΣΕΙ ΚΑΠΟΙΑ ΑΓΟΡΙΑ ΚΑΙ ΜΙΛΟΥΣΑΜΕ ΑΠΟ ΤΟ ΤΗΛ/ΝΟ ΜΟΝΟ... ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΣΥΝΑΝΤΩ ΠΟΤΕ ΑΓΝΩΣΤΟΥΣ...
ΑΥΤΑ ΤΑ ΑΓΟΡΙΑ ΜΙΣΟΥΣΑΝ ΤΗΝ ΑΜΑΡΤΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΕΚΑΝΑΝ! ΟΜΩΣ....ΑΠΟ ΤΟ ΤΗΛ/ΝΟ ΗΘΕΛΑΝ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΕΡΩΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ!
ΚΑΙ ΡΩΤΑΩ! ΑΜΑΡΤΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΛΑΗΒ ΚΑΙ ΣΥΝΟΥΣΙΑ!??
ΟΧΙ. ΑΜΑΡΤΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΑ ΠΟΡΝΟ ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΔΟΝΗ ΚΑΙ ΠΙΟ ΜΕΓΑΛΟ ΚΑΚΟ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΣ ΤΟΝ ΑΛΛΟΝ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΛΟΓΟ... ΕΙΤΕ ΓΙΑΤΙ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΣΕ ΑΝΑΨΕΙ ΕΙΤΕ ΓΙΑΤΙ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΣΕ ΣΥΝΟΔΕΥΕΙ ΕΙΤΕ ΓΙΑΤΙ ΖΗΤΑΣ ΝΑ ΣΕ ΕΞΥΨΩΝΕΙ ΜΕ ΚΟΛΑΚΕΙΕΣ ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΛΟΓΙΑ...ΛΕΓΟΝΤΑΣ ΣΟΥ ΠΟΣΟ ΤΕΛΕΙΟΣ ΕΙΣΑΙ!
ΣΥΓΝΩΜΗ... ΑΛΛΑ ΜΕΡΙΚΟΙ ΜΟΜΙΖΟΥΝ ΟΤΙ ΑΜΑΡΤΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ Η ΣΥΝΕΥΡΕΣΗ... ΛΑΘΟΣ. Η ΣΚΛΗΡΟΚΑΡΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΡΝΕΙΑ~~~~....
Ο ΠΟΡΝΟΣ ΣΥΧΝΑ ΜΕΤΑΝΟΕΙ. Ο ΣΚΛΗΡΟΚΑΡΔΟΣ ΣΠΑΝΙΑ ΕΩΣ ΠΟΤΕ...
@Ανώνυμος 2:15 μ.μ. ...'Μιλάνε με στόμφο και πάθος/Και είναι κρίμα, γιατί μιλάνε πολύ, αλλά με λάθος μηνυμα'
Το "Μίσος αμαρτίας, μέτρον αρετής" δεν το έβγαλα από το νου μου, το έχω διδαχθεί από τους Πατέρες δια μέσου του π. Θεόκλητου Διονυσιάτη. Άντε, να σας χαρώ -ορισμένους διδασκάλους. :-D
@Σαλογραια Ναι, ο,τιδήποτε, το έχω και στο ιστολόγιο, philalethe00@gmail.com .Καλησπέρα! Ευχαριστώ! Συγγνώμην. :-)
ΠΣΥΧΡΑΙΜΙΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ! ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΑΝΕΒΑΣΩ ΑΛΛΟ ΣΧΟΛΙΟ ΠΟΥ ΕΚΠΕΜΠΕΙ ΕΝΟΧΛΗΣΗ...ΑΝ ΕΧΕΤΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΝΑ ΤΟ ΛΥΣΕΤΕ ΙΔΙΑΙΤΕΡΩΣ ΟΧΙ ΣΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΤΟ ΣΠΙΤΙ... Η ΠΑΙΔΙΚΗ ΜΟΥ ΗΛΙΚΙΑ ΔΕΝ ΜΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΕΝΤΑΣΕΙΣ ;-)
Η αίσθηση του ωραίου είναι υποκειμενική;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕντελώς αυθόρμητα, θα έλεγα: Είναι όσο υποκειμενικό είναι ο.τιδήποτε άλλο.
Ο συγκεκριμένος σκελετός στη φωτό, σου φαίνεται ωραίος αγαπημένο μου;
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια μένα πάντως, η πιό όμορφη όλων των εποχών είναι η Οσία Μαρία η Αιγυπτία όπως την παρουσιάζουν οι ορθόδοξες εικόνες...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο "ωραίον" έχει πολλές παραμέτρους και δεν νομίζω ότι περικλείεται αποκλειστικά στα όρια της κλασικής ομορφιάς ούτε αντιπροσωπεύεται από τα χαρακτηριστικά μοντέλα κάθε εποχής.
Είδα γριές όμορφες που ακτινοβολούσαν, κι είδα και νέες με ζυγισμένα άρτια χαρακτηριστικά και χρώματα ζωγραφικά και σώματα αγάλματα...σκοτεινές κι αποκρουστικές...
Κάπου διάβαζα ότι θεωρούμε ωραίο ό,τι συνάδει προς την υγεία και τη ζωή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο σώμα, της εν λόγω νέας στη φωτό, σίγουρα δεν βοηθάει στην υγεία και στη ζωή της, άρα μόνο ωραίο δεν θα το έλεγα.
Η Οσία Μαρία, αν ήταν το πετσί και το κόκκαλο όπως την παριστάνετε οι εικονογράφοι, έζησε υγιέστατη για σαράντα χρόνια στην έρημο, επειδή υπήρξε αθλήτρια Χριστού και επειδή τη ζωογονούσε ψυχικά και σωματικά η Χάρη του Παναγίου Πνεύματος, ήτις δεν αναπαύεται επ ουδενί, σε κενόδοξα και ματαιόδοξα σώματα μοντέλων, από αυτά που βλέπουν σήμερα τα κοριτσάκια στις τυφλεοράσεις και παθαίνουν ανήκεστο βλάβη ψυχής και σώματος...
Ένεκα κατακραυγής για την υφιστάμενη ζημία, άρχισαν και οι πρακτορεύοντες τα μοντέλα, να αποφεύγουν στις επιλογές τους τις άρρωστα αδύνατες...
ΕΥΤΥΧΩΣ...
Kαλημέρα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ κατά Θεόν όμορφος, είναι ο πιο όμορφος άνθρωπος του κόσμου και ας ειναι σκελετωμένος...
Αν κανείς ανακαλύψει στην ομορφιά του Χριστού την καθαρότητα ,την αγνότητα και την τελειότητα του,τότε θα δει τη δική του ομορφιά πόσο υστερεί σε κάλλος..γιατί αν βγάλει κανείς από μέσα του με τη βοήθεια του Θεού τα σκουπίδια των παθών του,δεν θα αντέχει σε λίγο καιρό να μην πετάξει τα περιττά για χάρη Εκείνου αφού αυτά αλλοιώνουν την πραγματική του ωραιότητα.
Οπως και να το κάνουμε βλέπει κανείς στα πρόσωπα των αγίων αυτό το αθώο βλέμμα..αυτή την αγνότητα και αυτή την προσμονή για κάτι ανώτερο από αυτή τη ζωή..
Το βλέπουμε και στις αγιογραφίες της εκκλησίας μας αυτό.
Μορφές απέριττες,με αυτή τη σεμνότητα,την απλότητα,την αγνότητα,χωρίς κανένα κοσμικό στοιχείο ..χωρίς καμμιά κοσμική ασχήμια..
έχουν ένα φως στα μάτια τους!
Πόσο δύσκολο είναι όλοι εμεις να αποκτήσουμε αυτό το κάλλος!
πην
Πηνελόπη μου
ΑπάντησηΔιαγραφήμε προκαλείς να γράψω ένα κατεβατούλι αλλά δεν μπορώ τώρα...αργότερα...φιλιάαα!
Αυτή τη φορά θα απαντήσω πριν δω τα σχόλια που έχουν γραφτεί.
ΑπάντησηΔιαγραφή"Ο συγκεκριμένος σκελετός στη φωτό, σου φαίνεται ωραίος αγαπημένο μου;"
:-) Δεν έγινα κατανοητή; Κι όμως, είναι τόσο σαφή κάποια πράγματα στο μυαλό μου. Όμως, τα υπόλοιπα μυαλά δεν είναι σαν το δικό μου. Ο καθένας έχει το δικό του μυαλό διαφορετικό από των άλλων. Ο τρόπος που μιλώ δεν είναι απαραίτητα κατανοητός από τους άλλους.
Ας εξηγηθώ, λοιπόν, μιας και δεν έγινα κατανοητή.
"Ο συγκεκριμένος σκελετός στη φωτό, σου φαίνεται ωραίος αγαπημένο μου;"
Δεν έκανα καμία κρίση για το πόσο ωραίος είναι ή δεν είναι. Δε με ενδιέφερε να ποσοτικοποιήσω το κατά πόσο είναι υποκειμενική η αίσθηση του ωραίου και κατά πόσο είναι αντικειμενική. Με ενδιέφερε να κάνω μία σύνδεση ανάμεσα στο Α και το Β.
Α) το θέμα που τίθεται με τον τίτλο και την φωτογραφία της ανάρτησης
Β) ο.τιδήποτε άλλο.
Απέφυγα να απαντήσω ευθέως στο ερώτημα της ανάρτησης. Είπα κάτι σαν ταυτολογία. Είπα οτι το ερώτημα "κατά πόσο είναι υποκειμενική η αίσθηση του ωραίου" ισούται με το ερώτημα "κατά πόσο είναι αντικειμενικό ή υποκειμενικό το ο.τιδήποτε". Ο καθένας έχει την δική του άποψη ως προς το "αν είναι η αίσθηση του ωραίου υποκειμενική". Όποια κι αν είναι η άποψη του καθένα, σίγουρα συνδέεται με ολόκληρη την κοσμοθεωρία του. Οπότε, εγώ είπα οτι το ερώτημα αυτό, δεν δύναται να εξεταστεί από μόνο του, διότι αναπόφευκτα θα φέρει στην επιφάνεια το ερώτημα για το "αν είναι υποκειμενικό" το ο.τιδήποτε.
Δεν μπορώ να απαντήσω για το "αν είναι υποκειμενική η αίσθηση του ωραίου" χωρίς να απαντήσω για το αν είναι υποκειμενικό το ο.τιδήποτε άλλο.
Υποθέτω οτι υπάρχουν 2 αντιτιθέμενες απόψεις:
1. Η άποψη που λέει οτι όλα είναι υποκειμενικά και τίποτα δεν είναι αντικειμενικό
2. Η άποψη που λέει οτι κάποια πράγματα είναι ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΑ.
Επειδή, όμως, εδώ είμαστε ένα χριστιανικό μπλογκ, κι επειδή ο χριστιανισμός υποστηρίζει την 2η άποψη και ΟΧΙ την 1η άποψη (η οποία ταιριάζει καλύτερα σε αθεϊστές, μάλλον), το ερώτημα και η φωτογραφία της ανάρτησης έχουν μία προφανή αναμενόμενη απάντηση. Η οποία, κρίνω οτι, είναι η εξής:
"Ο συγκεκριμένος σκελετός στη φωτό, σου φαίνεται ωραίος αγαπημένο μου;"
Όχι, δε μου φαίνεται ωραίος, μου φαίνεται κάπως θλιβερός. Διότι δε μοιάζει υγιής. Η ομορφιά είναι συνώνυμη με την υγεία. Ό.τι είναι σωματικά υγιές, είναι και όμορφο. Ό.τι είναι όμορφο, είναι σωματικά υγιές. Το σώμα είναι "ναός", είναι κάτι ιερό. Αν δεν φερόμαστε στο σώμα με τρόπο που να συμβαδίζει με τις προδιαγραφές του, δηλαδή, αν δεν φερόμαστε στο σώμα με τρόπο που να προκαλεί υγεία, τότε είναι σα να καταπατάμε μια κάποια ιερότητα, την καταπατάμε διότι το σώμα είναι "ναός" του πνεύματος, είναι "ναός" του Θεού. Το να καταπατάμε κάτι ιερό, είναι κάτι το οποίο δεν είναι όμορφο.
Με αυτόν τον τρόπο συνδέονται οι έννοιες ομορφιά-υγεία-ιερότητα.
Νομίζω, λοιπόν, οτι έως τώρα όλοι οι σχολιαστές έχουμε πει το ίδιο πράγμα. Πηνελόπη, Ζαγοραίος, Σαλογραία, κι εγώ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠράγμα αναμενόμενο. Διότι είμαστε χριστιανικό μπλογκ. Υπήρχε περίπτωση να πούμε κάτι άλλο από αυτά που είπαμε; Όχι.
Για αυτό, λοιπόν, το αρχικό μου σχόλιο ήταν:
Ανώνυμος είπε...
Η αίσθηση του ωραίου είναι υποκειμενική;
Εντελώς αυθόρμητα, θα έλεγα: Είναι όσο υποκειμενικό είναι ο.τιδήποτε άλλο.
Νομίζω οτι τώρα είναι οκ, εξηγήθηκα.
Τράβηξε μακριά αυτή η εξήγηση.
Θεωρούσα οτι ήταν αυτονόητα όλα αυτά που έγραψα στην εξήγησή μου.
Μάλλον, δεν ήταν αυτονόητα. Για αυτό, έλαβα την εξής απάντηση:
"Σαλογραια είπε...
Ο συγκεκριμένος σκελετός στη φωτό, σου φαίνεται ωραίος αγαπημένο μου;"
Το κάνω συχνά..
Είναι κάποια πράγματα αυτονόητα για εμένα, και νομίζω οτι είναι αυτονόητα για όλους. Ας το διορθώσω.
Περιστεράκι μου
ΑπάντησηΔιαγραφήτο κανες το θέμα...πενηνταράκια που λέγαμε παλιά, χαίρομαι που είμαι θεόχαζον που λέει και μια ψυχή και έτσι σου δόθηκε ευκαιρία να μας αναλύσεις το σκεπτικό σου, πράγμα που εξαιρετικά με ωφέλησε.
Σ'ευχαριστώωωωωω! ;-)
Σαλογραία αγαπητή
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο υποκείμενο, όρος της καρτεσιανής σκέψης, είναι το μεγαλύτερο κομμάτι που απέμεινε από την νεωτερική συντριβή του κόσμου. Προσπαθεί να ξαναφτιάξει τον κόσμο αντιδιαστελλόμενο από το αντικείμενο. Ο μόνος όμως κόσμος που φτιάχνει είναι η αντανάκλαση του ευατού του, αληθεύει ότι συμπίπτει με την πρό-θεση του.
Κάποτε η αλήθεια ήταν α-λήθεια, δηλαδή αποκάλυψη. Ο άνθρωπος της α-λήθειας ήταν εκείνος που εξίστατο στο μυστήριο, στην απόκρυψη, που δεχόταν την ταπείνωση του άγνωστου, εκείνου που τον ξεπερνάει. Η α-λήθεια σαν αποκάλυψη εκεί που δεν υπάρχει πρό-θεση, γίνεται τότε έκπληξη, δωρεά, ευλογία, αγαλίαση, κάλλος. Ωραίο τότε είναι ότι α-ληθεύει, ότι δεν σκεπάζεται από την λήθη, από την αλλαγή προτίμησης, από τα ρεύματα, ότι μένει. Το κατ α-λήθειαν ωραίο δεν φαίνεται στον λαμπερό ορίζοντα του σύγχρονου εγωπαθούς υποκειμένου, αλλά στον ταπεινό ορίζοντα του βιώματος, ορίζοντα διάπλατο.
Η μαρτυρία του κ. Ζαγοραίου, που αν δεν κάνω λάθος είναι αγιογράφος, είναι χαρακτηριστική.
όλα είναι υποκειμενικά
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ...!
Γαβριήλ
απο Λιμένα.
υγ.
Η ομορφιά είναι στην απλότητα,στην ταπείνωση
στην αγάπη ,στην αλήθεια.
και αν μιλαμε
για εξωτερική ομορφιά ,
όμορφος είναι αυτός που δεν ξέρει καν οτι είναι όμορφος!
Η υπερηφάνεια ασχημαίνει τον άνθρωπο...
και αυτό γιατί η εσωτερικη ψυχικη κατάσταση
φαίνεται στο προσωπο...και στα ματια μας.
Ευχαριστώ σε εσάς, όχι σε εμένα. Για την πάντα καλή σας διάθεση.
ΑπάντησηΔιαγραφήχαίρομαι που ήταν χρήσιμη σε κάτι όλη εκείνη η εξήγηση.
Χριστέ μου, Χριστέ μου, Εμμανουήλ, με όλο το σεβασμό, δώσε μου δυο ώρες να μελετήσω το σχόλιο, πριν ζητήσω τυχόν διευκρινίσεις...να είσαι καλά αδερφέ, αλλά πώς την πετάς τη γραία σε βαθύ πηγάδι στοχασμών; ρωτάς αν έχει τρόπο να ανέβη πάλι στην επιφάνεια;
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια ΟΝΟΜΑΑΑΑ!
;-)
Γαβριήλ
ΑπάντησηΔιαγραφήνα είσαι καλά!
Σ'ευχαριστώ...επειδή δεν είμαι και το αστέρι της γεωγραφίας( ΜΆΛΛΟΝ και εδώ ΣΤΟΥΜΠΟΣ Στέλλα μου) πού βρίσκεται αυτός ο Λιμένας ;
;-0
Ανων. καλή ψυχή θα επαναλάβω το κομμάτι που μας έγραψες και που με βοήθησε ιδιαίτερα να καταλάβω..
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίπε η Σαλογραία:
""Ο συγκεκριμένος σκελετός στη φωτό, σου φαίνεται ωραίος αγαπημένο μου;"
Απάντησες εσύ:
"Όχι, δε μου φαίνεται ωραίος, μου φαίνεται κάπως θλιβερός. Διότι δε μοιάζει υγιής. Η ομορφιά είναι συνώνυμη με την υγεία. Ό.τι είναι σωματικά υγιές, είναι και όμορφο. Ό.τι είναι όμορφο, είναι σωματικά υγιές. Το σώμα είναι "ναός", είναι κάτι ιερό. Αν δεν φερόμαστε στο σώμα με τρόπο που να συμβαδίζει με τις προδιαγραφές του, δηλαδή, αν δεν φερόμαστε στο σώμα με τρόπο που να προκαλεί υγεία, τότε είναι σα να καταπατάμε μια κάποια ιερότητα, την καταπατάμε διότι το σώμα είναι "ναός" του πνεύματος, είναι "ναός" του Θεού. Το να καταπατάμε κάτι ιερό, είναι κάτι το οποίο δεν είναι όμορφο.
Με αυτόν τον τρόπο συνδέονται οι έννοιες ομορφιά-υγεία-ιερότητα".
.....................
φιλιάααα!
"ΟΜΟΡΦΙΑ, ΥΓΕΙΑ, ΙΕΡΟΤΗΤΑ" ΦΟΒΕΡΟ ΤΡΙΠΤΥΧΟ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΦΟΒΕΡΟ...
Με άγγιξε και αυτή η φράση του Γαβριήλ
ΑπάντησηΔιαγραφή"και αν μιλαμε
για εξωτερική ομορφιά ,
όμορφος είναι αυτός που δεν ξέρει καν οτι είναι όμορφος!"
..........όπως ακριβώς άγιος είναι αυτός που ΔΕΝ γνωρίζει ότι είναι κεκαθαρμένος από τη Χάρη της Αγίας Ταπείνωσης...
σαλογραια
ΑπάντησηΔιαγραφήο Λιμενας ειναι στον Πειραια!
ευχαριστω πολυ για τα καλα σας λογια.
απλα ειπα την αληθεια.
αντικειμενικα
φυσικα.
καλο σας απογευμα.
(:-)πω πω, ρεζίλι έγινα πάλιιιι!)
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλέ το ήξερα ότι ο Πειραιάς είναι λιμένας αλλά και η Πάτρα που μένω διαθέτει λιμένα και όλα τα νησιά έχουν λιμένα, πώς ήθελες να το ψυλλιαστώ ότι ήσουν από το Λιμένα του Πειραιά;
Τόσο προορατικό πια; δεν το διαθέτω!;-)
αγαπητέ Εμμανουήλ
ΑπάντησηΔιαγραφήέπιασες τα πράγματα από την καλή και νομίζω έδωσες ουσιαστική εξήγηση των φαινομένων...πήγες πέρα από τα ορώμενα!
Δεν είσαι πρωτότυπος όλοι οι άνθρωποι πηγαίνουν πέρα από τα ορώμενα, το πρόβλημα της εποχής μας όμως, είναι ότι δεν παρατηρούμε τις εσωτερικές κινήσεις μας αλλ`ακολουθούμε την εξωτερική επιβεβλημένη εικόνα και ανεχόμαστε την συλλογική ερμηνεία και υποκειμενικότητα!
Αυτή είναι η μεγάλη πληγή και πηγή της αμαρτωλότητας μας!
Μέσα μας βοά η Εικόνα του Θεού αλλά παρεμβάλλονται ... τα παράσιτα!
θα ήθελα να γράψω και κάτι στον ανώνυμο σχολιαστή που ταυτίζεται επεξηγηματικά με την Σαλογριούλα μου:
ΑπάντησηΔιαγραφή"ό,τι αποπνέει υγεία είναι εκπέμπει ωραιότητα"
Τα νεκρά οστέα άραγε εκπέμπουν ωραιότητα;
Γιατί κατασπάζομαι και "λείχω" κυριολεκτικά την άψυχη κάρα της αγαπημένης μου Αγίας που σκαμπάζει στα μάτια μου, σαν το ομορφότερο ανθρώπινο απομεινάρι γεμάτο ζωή! Και ανταποκρίνεται στά περιπαθή φιλήματά μου, με άρρητη ευωδία και αίσθηση ζωής και ειρήνης και άφατης χαράς!
διορατικό καλή μου όχι προ
ΑπάντησηΔιαγραφήσαλογραια
ΑπάντησηΔιαγραφήδεν ειχα καμμια απαιτηση να το βρεις
απλα απαντησα.
ουτε ειπα οτι επρεπε να το εχεις βρει.
γιατι εξανιστασαι?!
Λιμενας ειναι πρωτα ο της πρωτευούσης Λιμην.
Πειραιας.
Γαβριηλ.
{ευχαριστω}
Γαβριήλ, καλέ, ΠΛΑΚΑ ΚΑΝΩΩΩΩ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔΕΝ ΕΞΑΝΙΣΤΑΜΑΙ, ΓΙΑ ΟΝΟΜΑΑΑ...
ΓΕΛΑΩ Η γραία!
(Αυτά είναι τα προβλήματα με τα γραπτά κείμενα. Δεν ακούμε ήχο φωνής δε βλέπουμε έκφραση προσώπου και ερμηνεύουμε λανθασμένα τις λέξεις!!!!)
berdeway...κοινως μπερδεμα...
ΑπάντησηΔιαγραφήαλλο το ωραιον φιλοσοφικα αλλο το ωραιον στη γυναικα και αλλο το ωραιον ανα αντικειμενο...
ο κ Ζαγοραιος αμα γουσταρει....δεν ξερω τις εμπειριες του ας παει να σφιχταγγαλιαζει ενα σκελετο γιατι απαγγελει ωραια την ευχη και ας τεκνοποιει με τη συγκεκριμενη στη φωτο αν μπορει....εγω τη γυναικουλα μου τη θελω με πιασιματα και το ωραιο στη γυναικα στη τελικη ειναι και υποκειμενικο...
Νομιζω Σαλογραια βαζοντας την φωτο αυτη κατι σιγγεκριμενο ηθελες να δειξεις...τωρα περι αμπελοφιλοσοφιες κλπ εγω δεν καταλαβαινω...
το ωραιο ειναι υποκειμενικο και αντε να δεχτουμε οτι ειναι θεμα κουλτουρας,,,
σε διαφορετικους πολιτισμους και κουλτουρες το ωραιο ειναι διαφορετικο...
αντε πολλα ειπαμε και δεν μαρεσει ο πνευματικος αυνανισμος...πραξεις χρειαζομαστε οχι λογια λογια λογια...
την εμπειρια δεχομαι οχι τις αερινες διακυμανσεις της γκλαβας του καθενος ανεραστου!!
Ευχαριστώ αγαπημένο μου...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι γω για την εμπειρία πάσχω- που δεν έχω- και πράγματι,ναι, είσαι έξυπνο παιδί, κάτι ήθελα συγκεκριμένο με αυτή τη φωτογραφία να ακούσω και το άκουσα, ας είναι καλά το κοριτσάκι που μου το έγραψε.
Να είστε όλοι καλά και ας μη θυμώνουμε αν ο άλλος βλέπει πράγματα που εμείς δεν είμαστε στο ίδιο μονοπάτι για να τα δούμε...
Πάντα με την εν Κυρίω αγάπη
Όντως Ότι Λάμπει δεν είναι Χρυσός! Τα Φαινόμενα Εξαπατούν!
ΑπάντησηΔιαγραφήσωστα σαλογραία
ΑπάντησηΔιαγραφήτα κείμενα δεν έχουν φωνή,
και μερικές φορές υπάρχει δυσκολία στην
κατανόηση.
η κοπέλα "μοντέλο ανορεξίας"
έχει όμορφο αλλά δυστυχισμένο
πρόσωπο
σκληρό...και απόλυτο.
θάπρεπε να την νοσηλεύσουν επειγόντως
διότι αν δεν το έκαναν ήδη
κινδυνεύει...
καλή σας νύχτα
@Ανώνυμο 6:15
ΑπάντησηΔιαγραφήΑρχηγέ, γιατί την πέφτεις έτσι άτσαλα στον κ. Ζαγοραίο; Γιατί τον χαρακτηρίζεις "ανέραστο"; Αφου ήδη λες, "αλλο το ωραιον φιλοσοφικα αλλο το ωραιον στη γυναικα", γιατί δεν μπορείς να δεχθείς ότι τα άγια λείψανα εκπέμπουν μιά ωραιότητα, διαφορετική από την ωραιότητα που εκπέμπει μια γυναίκα με πιασίματα;
Μιλάς κάπως απόλυτα...
-------------------------------
Ο διάβολος χρησιμοποιεί το κάλλος σαν αγκίστρι, και όπλο ισχυρό για τους σκοπούς του.
"Ντοστογιέφσκι"
Βασικά, υπάρχουν κοπέλες/γυναίκες αποστεωμένες (ή "κοκαλιάρες", κοινώς- μου αρέσει η λέξη, είναι γκροτέσκα :-) ) που είναι όντως "όμορφες", διότι έχουν πνευματικό κάλλος. Θεωρώ ότι το ιδανικό θα ήταν να βλέπουμε τον άλλο άνθρωπο ως ψυχοσωματική οντότητα και το σώμα του ως έκφραση της ψυχής/προσωπικότητάς του, των ιδιωμάτων και των γνωρισμάτων της, που λένε και οι Πατέρες. Π.χ. η κοπελίτσα που είναι εύσαρκη -και που λ.χ. βλέπω στον δρόμο τυχαία :-) - συνηθέστατα έχει πολύ ομορφότερη και αγνότερη ψυχή από κάποιες άλλες, "λεπτές", που είναι χαζόκοτες και πονηρευόμενες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν ξεκινήσουμε, ιδιαίτερα εμείς οι άρρενες που είμαστε -έχουμε γίνει τουλάχιστον- απαίσιοι σε αυτά τα θέματα, να βλέπουμε ΜΌΝΟ το σώμα και να κρίνουμε από αυτό, τότε καλύτερα να δέσουμε μια μυλόπετρα και να ...φουντάρουμε στην άλικη θάλασσα. :-D Το κακό είναι ότι οι άνθρωποι αυτοί με το σαρκικό πνεύμα λογίζονται σήμερα ως ερωτικοί και άλλα συναφή, ενώ είναι ριζικά και καθολικά ανέραστοι. Το μόνο που νοιώθουν είναι τα ζωϊκά και χοιροειδή τους, -αμεταμόρφωτα έρωτι Χριστού, που λέει και στα Μηναία- αφόρητα ένστικτα.
Θα σας πρότεινα, τέλος, να δήτε την διάκριση που κάνει και ο κυρ-Φώτης ο Κόντογλου για το σαρκικό και το πνευματικό κάλλος (στο "Παναγία και Υπεραγία", εκδ. Αρμός -νομίζω). :-)
Καλησπέρα.....!!! Ευχαριστώ για το θέμα/ερέθισμα. :-)
ναι,εχεις δικιο 9.04μμ
ΑπάντησηΔιαγραφήεμεις οι αρενες ειμαστε οντως απαίσιοι σε αυτά τα θέματα,διότι δεν εχομε αγαπη και βιαζομαστε πολλες φορες να κρινουμε ασχημα καταδικαζωντας και εκδιωκοντας αδικως
και φτανουμε ακομα και στο αλλο ακρο απο το σαρκικο πνευμα...δηλαδη θελοντας να παρουσιαστουμε σαν πνευματικοι και πολυ της κουλτουρας και του πνευματος..δικαιολογουμε τα αδικαιολογητα και οταν μας λενε την αληθεια
θυμωνουμε.
Η αιτία του θυμου ειναι ο εγωισμος
και μαλιστα όταν λεμε οτι ειμαστε και δικαιοι.
ενω τα γεγονοτα δειχνουν το αντιθετο.
εχεις δικιο,εμεις οι αρενες ειμαστε απαισιοι...
9:52 KAI 9:04 :-)
ΑπάντησηΔιαγραφήPALI KALA POU TO PARADEXESTE...
EIMASTE EDW PANW STO KREBBATI MERIKES
AN KAI AGNWSTES
{OLES SYMFWNOUME...}EIMASTE
STON IDIO THALAMO KAI LEME POSO ODYNHRH EINAI H ZWH OTAN DEN YPARXEI EILIKRINEIA METAKSY TWN ANTHRWPWN.
OI EYAIS8HTOI ANTHRWPOI AS8ENOUN
APO THN KAKOPOIHSH TWN SKLHROKARDWN....
Είναι δικό μου το λάθος.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈπρεπε να προστατέψω το Γρηγόρη, λογοκρίνοντας λίγο το κείμενό του διότι παρασύρθηκε από τη μεγάλη αγάπη που έχει για την Ταρσώ τη δια Χριστόν Σαλή και εκφράστηκε με τρόπο μη κατανοητό για κάποιους.
Ο τύπος που "την έπεσε" μπορει να δοκιμάζει την ταπεινοφροσύνη του, δεν σημαίνει ότι τα εννοεί κιόλας τα στεγνά του λόγια...
Κάποτε την έπεσα και γω ζόρικα σε έναν 80χρονο ιερομόναχο Αγιορείτη, επιθυμώντας να δοκιμάσω την αυθεντικότητα της ταπεινοφροσύνης του.
Πραγματικά, η αντίδρασή του με αφόπλισε και με συγκίνησε τότε μέχρι δακρύων, και έγινα υποτακτική του...
Περιστεράκι που είσαι στο θάλαμο με τα άλλα κορίτσια, διαβίβασε την αγάπη μας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίπες μια μεγάλη αλήθεια.
Μια πολύ μεγάλη αλήθεια!
Υπομονή και περαστικά θα είναι!
EYXARISTOUME SALO!
ΑπάντησηΔιαγραφήAMHN+
EPISHS.
YPOMONH
KAI PERASTIKA THA EINAI!
+AMHN+
ASXETON!
ΑπάντησηΔιαγραφήπOOOOOOτε αυτοκτονησε ο χιτλερ ?????????-
οταν του ηρθε ο λογαριασμος του γκαζιου!!!
ΚΑΠΟΥ ΠΗΡΕ ΤΟ ΜΑΤΙ ΜΟΥ ΜΙΑ ΛΕΞΗ...
ΑπάντησηΔιαγραφήγκροτέσκα...
τι σημαινει?
αν εχετε την καλωσυνη δεσποινις που την αναφερατε να μας πειτε.
ευχαριστουμε.
... μα είχα την εντύπωση ότι ο Χίτλερ δεν πλήρωνε τους λογαριασμούς...
ΑπάντησηΔιαγραφήαδελφούλη μου ανώνυμε
ΑπάντησηΔιαγραφήεσύ που θέλεις την γυναικούλα σου με πιασίματα και να τεκνοποιεί, καλόν πόθον επεπόθησας...
Εδώ κάναμε ένα σχολιασμό για το ωραίον και όχι γιά τις επιθυμίες μας!
Πάντως και γώ ο πτωχός θα κάνω ταπεινή προσευχούλα να σου ικανοποιήσει ο Θεός το αίτημα, να ειρηνεύεις και να είσαι χαρούμενος!
Γιατί είναι αμαρτία κι άδικο και "την πληρώνουν" ίσως κι άλλοι που δεν φταίνε σε τίποτε!
Παρακαλώ κι όλους τους επισκέπτες αυτού του blog να κάνουμε λίγη προσευχούλα γιά τους στερημένους αδελφούς μας. Ευχαριστώ!!!!
Καλησπέρα και πάλι, πολύ ωραίες και εποικοδομητικές οι συζητήσεις !..και όλοι ειπαν αυτό που τους εκφράζει και αυτό ειναι πολύ ωραίο πραγματικά επειδή καταλήγουμε κάπου...
ΑπάντησηΔιαγραφήΤελικά όλοι όσο μικροί και αμαρτωλοί και αν είμαστε είμαστε κάτι πολύ μεγάλο στα μάτια του Θεού!
Πάντα σε κάθε αναζήτηση θα πρέπει να είμαστε αναζητητές τηα Αλήθειας.
Πιστεύω πως θάπρεπε να ρωτήσουμε τον Κύριο Ημών Ιησού Χριστό ποιά είναι η Αλήθεια του προσώπου που θα έβλεπε σαν εικόνα του στον συνάνθρωπό του;
Εκείνος βέβαια Ειναι ο τέλειος άνθρωπος και ο τέλειος Θεός!
Τα έχει Όλα!!!
Εχω την εντύπωση πως συνήθως το ισχυρό φύλο σκέφτεται επίπεδα και οριζόντια ενώ οι του ασθενούς φύλου κάθετα και σε βάθος.
Γι αυτό η γυναίκα είναι καταπληκτικό πλάσμα στη Δημιουργία του Θεού επιδή συμπληρώνει τις ελλείψεις του άνδρα.
Δεν υπάρχει πρόσωπο σήμερα που να μην έχει κάτι ..κάτι ελκτικό.
Ακόμα και κάποια όχι και τόσο τραβηχτικά πρόσωπα προκαλούν την απορία των άλλων με το γνωστό ρητό ''τι της βρήκε και την αγάπησε''και πιο παλιά ρητό των γιαγιάδων μας
''Μην κοιτας τα στραβα μου πόδια ..κοίτα την καλή μου τύχη..''.
Επειδή λοιπόν είμαστε καλεσμένοι όλοι στη Σωτηρία και στην Αγιότητα πιστεύω πως ο Χριστός θα ήθελε να βλέπει στον καθένα μας ,αυτό που εκπέμπει η καθαρότητα της καρδιάς του..
Με άλλα λόγια θα ήθελε έναν κόσμο γεμάτο αγίους και αγίες..
ΑΥΤΟΣ ΛΟΙΠΟΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΗΣ ΟΜΟΡΦΙΑΣ ΟΤΙ ΔΗΛΑΔΗ Ο ΚΥΡΙΟΣ, ΒΛΕΠΕΙ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΑ ΚΑΙ ΚΑΤ ΕΠΕΚΤΑΣΙΝ ΑΙΩΝΙΑ ΌΛΟΥΣ ΜΑΣ ΠΟΥ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΠΩΣ Η ΑΓΑΠΗ ΤΟΥ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΛΑΣΜΑ ΤΟΥ,ΕΧΕΙ ΣΤΟΧΟ ΤΗΝ ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ ...
Οπότε η ομορφιά είναι υποκειμενική για τα ζητούμενα του καθενός αλλά η ουσία της ..είναι αλλού.-
ΠΗΝ
γκροτέσκος: 1. αυτός που προκαλεί την αίσθηση του αλλόκοτου του εξαιρετικά περίεργου.2.αισθητικό είδος που μέσα από τον συνδυασμό αταίριαστων στοιχείων προκαλεί την αίσθηση του αλλόκοτου , του γελοίου, συνηθ.με σκοπό τη διακωμώδηση, τη σάτιρα.. Επίσης απαντάται και ως γκροτέσκ (άκλιτο)
ΑπάντησηΔιαγραφήαπό λεξικό Μπαμπινιώτη
:-)
ΑπάντησηΔιαγραφήΓρηγόρη ας κάνουμε και μια προσευχή για τους ανθρώπους που είναι στα νοσοκομεία να γίνονται καλά να πηγαίνουν στα σπίτια τους το συντομότερο...
Φιλάκια!
Αμήν! Να είναι ευλογημένο!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή@Ανώνυμος
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι για να έχομε καλό ρώτημα, εσύ τυγχάνεις ...άρρεν; :-) Τέλος πάντων, και αυτά που λες σωστά είναι, αν και άσχετα με τα όσα έλεγα παραπάνω... Νά'ναι ευλογημένο. :-) Εύχομαι -καταληκτικώς :-) - να ρίξουμε λίγο την μύτη μας, ώστε να βλέπουμε και λίγο πέρα από αυτή.
Ευχαριστούμε δε για την φιλοξενίαν όλως ιδιαιτέρως. :-D
Φιλαλήθη
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστούμε και μεις πάντα για την επίσκεψη και την αγάπη...
;-)
κ Γρηγορη καλα ειναι να ζουμε τη πραγματικοτητα γιατι αν δεν τη ζουμε θα μας πνιξει...οσο την εξορκιζουμε και τις αδυναμιες μας και τα παθη μας τα βαφτιζουμε σαν ασκηση και ιεροπρεπως τα εξοραιζουμε τοτε πλανωμαστε πλανη βαθια!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήευχομαι ο θεος να σας κανει σκελετωμενο οπως την Αγια που ιδεοληπτικα αγαπατε!!!!
και να τακτοποιηθειτε εν ΧΩ καπου ασκητικα για να μη μπερδευτε την βρουτσια με την ......
5:13MM
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΙΜΑΙ ΑΡΡΕΝ ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΝ ΑΠ ΟΣΟΥΣ ΤΟ ΔΗΛΩΝΟΥΝ...ΑΛΛΑ ΦΕΡΟΝΤΑΙ ΣΑΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ...ΟΥΔΕΤΕΡΟΙ....
ΕΧΕΤΕ ΔΙΚΙΟ...ΝΑ ΡΙΞΕΤΕ ΤΗΝ ΜΥΤΗ ΣΑΣ
ΟΣΟΙ ΕΧΕΤΕ...
ΚΑΛΗΝ ΝΥΚΤΑΝ!
ΑΣΧΕΤΑ ΜΕ ΤΑ ΟΣΑ ΕΛΕΓΕΣ ΦΙΛΗΛΗΘΗ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ!
ΣΧΕΤΙΚΟΤΑΤΑ ΗΤΑΝ.
ΑΛΛΩΣΤΕ Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΣΧΕΤΙΚΟΤΗΤΟΣ
ΜΕ ΤΗΝ ΜΕΘΟΔΟ ΤΗΣ ΑΝΑΛΥΣΗΣ
ΤΑ ΣΥΝΔΕΕΙ ΟΛΑ!
ΑΠΛΑ ΑΝ ΕΧΕΙΣ ΚΑΛΗ ΔΙΑΘΕΣΗ ΚΑΙ ΣΦΑΙΡΙΚΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΝΟΥ ΑΛΗΘΕΙΑΣ,ΤΑ ΑΝΤΙΛΑΜΒΑΝΕΣΑΙ!...
ΠΣΥΧΡΑΙΜΙΑΑΑΑ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜΗΝ ΠΑΙΡΝΕΤΕ ΕΦΑΠΤΟΜΕΝΕΣ ΚΑΙ ΧΑΙΡΟΝΤΑΙ ΟΙ ΕΞΑΠΟΔΟΙ!
ΦΙΛΙΚΗ ΚΟΥΒΕΝΤΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ, ΟΧΙ ΑΓΩΝΕΣ ΠΑΛΗΣ...
ΠΣΥΧΡΡΡΡΡΡΡΡΡΡΡΡΡΡΡΡΡΡΕΜΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΑΛΟ ΜΑΣ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΣΥ ΧΡΕ ΜΟ ΤΑ ΤΟΙ!
ΨΥΧΡΑΙΜΟΙ!
ΚΟΛΝΤ ΜΠΛΑΝΤ ΣΗΜΑΙΝΕΙ>?!
ΦΙΛΑΚΙΑ+
Απο τα σχόλια , μάλλον, βγαίνει το συμπέρασμα , αν τα διαβάσει κανείς προσεκτικά ότι για την ομορφιά σφάζονται ακόμα οι άνδρες αγρίως είτε την θεωρούν υποκειμενική υπόθεση είτε αντικειμενική. ΄Μη σφάζεστε υπάρχουν γυναίκες για όλα τα γούστα και άλλωστε για αυτό επιλέγει ο καθένας την δική του γυναίκα, με τα δικά της χαρακτηριστικά. ΄Το πρόβλημα είναι όταν θέλει κανείς να γευτεί όλα τα είδη.
ΑπάντησηΔιαγραφή@ 9:35 Αγαπημένη μας κυρία Σαλογραία, μην ανησυχείς αγαπημένη μας κυρία. Είναι φιλικοί οι αγώνες πάλης που κάνουν, φιλικοί. Αφού, συμφωνούν στην ουσία. Λένε το ίδιο και οι δύο. Λένε αυτό που είπε η δεσπινίς Πηνελόπη και εσείς και ο νεαρός Γρηγόρης Ζαγοραίος κι ο νεαρός Φιλαλήθης και άλλοι:
ΑπάντησηΔιαγραφή"Αν υπάρχει ζωή κατά Χριστόν, τότε υπάρχει ομορφιά, είτε είναι σκελετωμένο το σώμα είτε όχι."
Το πιο πρόσφατο τεύχος, που μόλις κυκλοφόρησε, του περιοδικού "Ενοριακή Ευλογία". http://www.agnikolaos.gr/ee/102.pdf
ΑπάντησηΔιαγραφή@9:47 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΛυπούμαι που θα σας(πληθυντικός;..) λυπήσω, αλλά, σε ό,τι με αφορά, θα προτιμούσα τον θάνατο από το να... "σφάζομαι για την ομορφιά" κατά αυτήν την έννοια. :-) Η εποχή μας με έχει ωφελήσει σε αυτό, δόξα τω Θεώ, στο μίσος της αμαρτίας. ;-) Ευχές...
Φιλαλήθη
ΑπάντησηΔιαγραφήμπορείς να μου δώσεις το mail σου κάτι να σε ρωτήσω;
;-D
ΑπάντησηΔιαγραφή2.04ΠΜ
ΑπάντησηΔιαγραφήΕΧΕΙ ΑΡΑΓΕ ΧΩΡΟ Η ΚΑΡΔΙΑ ΣΟΥ ΓΙΑ ΑΓΑΠΗ ΧΡΙΣΤΟΥ ΠΡΟΣ ΟΛΑ ΤΑ ΠΡΟΣΩΠΑ....?!
ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΟ ΜΙΣΟΣ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΑΜΑΡΤΙΑΣ!
ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠ'ΟΛΑ ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ.
ΔΙΟΤΙ ΑΝ ΓΙ'ΑΥΤΟ ΤΟ ΜΙΣΟΣ ΥΠΕΡΗΦΑΝΕΥΕΣΑΙ-
ΚΑΤΑ ΠΩΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ....
ΤΟΤΕ ΤΗΝ ΕΧΑΣΕΣ ΤΗΝ ΜΠΑΛΑ!
ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ+ΑΓΑΠΗ=ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ!
ΟΧΙ ΜΙΣΟΣ ΑΜΑΡΤΙΑΣ+ΥΠΕΡΗΦΑΝΕΙΑ ΓΙ'ΑΥΤΟ!=ΚΟΛΑΣΗ!
ΕΥΛΟΓΗΣΟΝ+
Ο ΠΑΡΑΔΕΙΣΟΣ ΕΙΝΑΙ ΓΕΜΑΤΟΣ ΜΕΤΑΝΟΗΜΕΝΕΣ ΠΟΡΝΕΣ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΑΙ Η ΚΟΛΑΣΗ ΕΙΝΑΙ ΓΕΜΑΤΗ ΥΠΕΡΗΦΑΝΟΥΣ ΠΑΡΘΕΝΟΥΣ
ΛΕΕΙ ΤΟ ΓΕΡΟΝΤΙΚΟΝ....
ΚΑΛΗ ΑΥΡΙΑΝΗ...
ΕΝ ΜΕΤΑΝΟΙΑ.
ΚΑΠΟΤΕ,ΕΙΧΑ ΓΝΩΡΙΣΕΙ
ΑπάντησηΔιαγραφήΚΑΠΟΙΑ ΑΓΟΡΙΑ
ΚΑΙ ΜΙΛΟΥΣΑΜΕ ΑΠΟ ΤΟ ΤΗΛ/ΝΟ ΜΟΝΟ...
ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΣΥΝΑΝΤΩ ΠΟΤΕ ΑΓΝΩΣΤΟΥΣ...
ΑΥΤΑ ΤΑ ΑΓΟΡΙΑ
ΜΙΣΟΥΣΑΝ ΤΗΝ ΑΜΑΡΤΙΑ
ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΕΚΑΝΑΝ!
ΟΜΩΣ....ΑΠΟ ΤΟ ΤΗΛ/ΝΟ ΗΘΕΛΑΝ
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΕΡΩΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ!
ΚΑΙ ΡΩΤΑΩ!
ΑΜΑΡΤΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΛΑΗΒ ΚΑΙ ΣΥΝΟΥΣΙΑ!??
ΟΧΙ.
ΑΜΑΡΤΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΑ ΠΟΡΝΟ
ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΔΟΝΗ
ΚΑΙ ΠΙΟ ΜΕΓΑΛΟ ΚΑΚΟ ΕΙΝΑΙ
ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΣ ΤΟΝ ΑΛΛΟΝ
ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΛΟΓΟ...
ΕΙΤΕ ΓΙΑΤΙ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΣΕ ΑΝΑΨΕΙ
ΕΙΤΕ ΓΙΑΤΙ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΣΕ ΣΥΝΟΔΕΥΕΙ
ΕΙΤΕ ΓΙΑΤΙ ΖΗΤΑΣ ΝΑ ΣΕ ΕΞΥΨΩΝΕΙ ΜΕ ΚΟΛΑΚΕΙΕΣ
ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΛΟΓΙΑ...ΛΕΓΟΝΤΑΣ ΣΟΥ ΠΟΣΟ ΤΕΛΕΙΟΣ ΕΙΣΑΙ!
ΣΥΓΝΩΜΗ...
ΑΛΛΑ ΜΕΡΙΚΟΙ ΜΟΜΙΖΟΥΝ ΟΤΙ ΑΜΑΡΤΙΑ ΕΙΝΑΙ
ΜΟΝΟ Η ΣΥΝΕΥΡΕΣΗ...
ΛΑΘΟΣ.
Η ΣΚΛΗΡΟΚΑΡΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΗ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΡΝΕΙΑ~~~~....
Ο ΠΟΡΝΟΣ ΣΥΧΝΑ ΜΕΤΑΝΟΕΙ.
Ο ΣΚΛΗΡΟΚΑΡΔΟΣ ΣΠΑΝΙΑ ΕΩΣ ΠΟΤΕ...
@Ανώνυμος 2:15 μ.μ.
ΑπάντησηΔιαγραφή...'Μιλάνε με στόμφο και πάθος/Και είναι κρίμα, γιατί μιλάνε πολύ, αλλά με λάθος μηνυμα'
Το "Μίσος αμαρτίας, μέτρον αρετής" δεν το έβγαλα από το νου μου, το έχω διδαχθεί από τους Πατέρες δια μέσου του π. Θεόκλητου Διονυσιάτη. Άντε, να σας χαρώ -ορισμένους διδασκάλους. :-D
@Σαλογραια
Ναι, ο,τιδήποτε, το έχω και στο ιστολόγιο, philalethe00@gmail.com .Καλησπέρα! Ευχαριστώ! Συγγνώμην. :-)
3.21MM
ΑπάντησηΔιαγραφήΣΤΟΜΦΟ? ΠΑΘΟΣ? ΠΟΛΥ?
ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΤΙ ΘΕΣ ΝΑ ΠΕΙΣ.
ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΤΟ ΜΙΣΟΣ ΑΜΑΡΤΙΑΣ-ΜΕΤΡΟΝ ΑΡΕΤΗΣ.
ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟ ΞΕΡΕΙΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ...?
ΝΑ ΜΙΣΕΙΣ ΤΗΝ ΑΜΑΡΤΙΑ?!
ΜΕ ΑΥΤΟ ΜΟΝΟ ΔΕΝ ΣΩΝΕΣΑΙ...
Η ΔΕΝ Σ'ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΝΑ ΣΩΘΕΙΣ?!
ΚΡΙΝΕΙΣ ΕΞ ΙΔΙΩΝ ΤΑ ΑΛΛΟΤΡΙΑ 4.Ο8ΜΜ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΟ ΡΟΛΟ ΤΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥ ΤΟΝ ΕΧΕΙΣ ΕΣΥ
ΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΥΦΑΚΙ ΣΤΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΠΛΟΓΚ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙΣ
ΔΙΚΑ ΣΟΥ Η ΜΗ....
ΜΗ ΦΟΒΑΣΑΙ -ΔΕΝ ΔΙΕΚΔΙΚΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ-εγω τουλαχιστον!-
ΤΟ ΘΡΟΝΟ ΣΟΥ...ΚΑΙ ΤΟΝ ΤΙΤΛΟ ΣΟΥ!
ΜΗΝ ΑΓΧΕΣΑΙ ΚΑΙ ΠΑΘΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΠΟΤΑ
ΓΕΡΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ!
ΠΣΥΧΡΑΙΜΙΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΑΝΕΒΑΣΩ ΑΛΛΟ ΣΧΟΛΙΟ ΠΟΥ ΕΚΠΕΜΠΕΙ ΕΝΟΧΛΗΣΗ...ΑΝ ΕΧΕΤΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΝΑ ΤΟ ΛΥΣΕΤΕ ΙΔΙΑΙΤΕΡΩΣ ΟΧΙ ΣΤΟ ΔΙΚΟ ΜΟΥ ΤΟ ΣΠΙΤΙ...
Η ΠΑΙΔΙΚΗ ΜΟΥ ΗΛΙΚΙΑ ΔΕΝ ΜΟΥ ΕΠΙΤΡΕΠΕΙ ΕΝΤΑΣΕΙΣ
;-)
ΝΑΝΑΙ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟΝ ΣΑΛΟΥΛΑΝ+
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ αγαπημένε ανώνυμε, η Παναγία να σε ευλογεί!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλύτερες ευχές δεν θα μπορούσα να λάβω!
Από το στόμα σου και στου Θεού τ`αυτί!
http://www.youtube.com/watch?v=HYsQaj1mFCc&feature=related
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΝΑΣΤΗΤΩ Ο ΘΕΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΚΟΡΠΙΣΘΗΤΩΣΑΝ ΟΙ ΕΧΘΡΟΙ ΑΥΤΟΥ....+
Ναι, ναι, στάχτη και μπέρμπερυυυυυ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΝα τους καεί η τυφλεόραση των εχθρών!
;-)
Χαχα! αυτό το "στάχτη και μπέρμπερυ¨ ήτο ατάκα θανατηφόρος απ' το ΛΆΚΗ ΛΑΖΟΠΟΥΛΟ...ΣΤΟΥΣ ΔΕΚΑ ΜΙΚΡΟΥΣ ΜΗΤΣΟΥΣ!
ΑπάντησηΔιαγραφή