tag:blogger.com,1999:blog-2219854782932057061.post6572415901674141840..comments2024-01-18T22:32:17.010+02:00Comments on Σαλογραία η Ευαν. Παναγοπούλου-Κουτσούκου: Παραμύθι-ΦόρκυςΣαλογραια η Ευαν.Παναγοπούλου-Κουτσούκουhttp://www.blogger.com/profile/17283178488194923234noreply@blogger.comBlogger15125tag:blogger.com,1999:blog-2219854782932057061.post-41225804081563623402011-04-26T23:23:10.616+03:002011-04-26T23:23:10.616+03:00Πολύ ενδιαφέρουσες προβολές και προεκτάσεις!
Τελικ...Πολύ ενδιαφέρουσες προβολές και προεκτάσεις!<br />Τελικά κάθε ψυχή, βλέπει στο υλικό που της παρατίθεται, πράγματα που κουβαλάει μέσα της.<br />:-)<br />ΧΡΙΣΤΌΣ ΑΝΕΣΤΗ, ΑΓΑΠΗΜΕΝΟ ΜΟΥ!<br />Έλειπα όλη μέρα εις χώραν μακράν...<br />Τα λέμε προσεχώς...<br />Σε ασπάζομαι...Σαλογραια η Ευαν.Παναγοπούλου-Κουτσούκουhttps://www.blogger.com/profile/17283178488194923234noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2219854782932057061.post-59968203628984688022011-04-26T11:07:06.582+03:002011-04-26T11:07:06.582+03:00Αντίθετα με τον Παναγιώτη, εμένα μου φάνηκε πετυχη...Αντίθετα με τον Παναγιώτη, εμένα μου φάνηκε πετυχημένη η συνομιλία με τον γέροντα ασκητή του παραμυθιού. <br /><br />Ο γέροντας ρωτά τον νέο ποιά είναι τα όπλα του στον πνευματικό πόλεμο.. πώς θα νικήσει τους δαίμονες; Διότι, η Ομορφιά, που είναι απωλεσμένη λόγω Πτώσης, θέλει τον τρόπο της για να προσεγγιστεί! Ο νέος δεν ήταν κατάλληλα προετοιμασμένος για αυτό, μα ο γέροντας του λέει πως δεν πειράζει. Αυτό συμβολίζει το εξής.. Από εμάς, ζητείται αυστηρότητα στον πνευματικό πόλεμο, είναι αυστηρά τα πράγματα, αλλά, από την άλλη, λαβαίνουμε χάρες και δώρα, παρά τη χαλαρότητά μας. Έτσι και ο νέος. Ήταν χαλαρός, δεν ήταν προετοιμασμένος, αλλά του παραχωρήθηκε καλή επιείκια. <br />Η συνάντηση του νέου με τον γέροντα, ήταν ένα γεγονός το οποίο επεσήμανε στον νέο την σπουδαιότητα του αντιμετωπίζουμε με ωριμότητα τον πνευματικό αγώνα, δηλαδή να είμαστε οπλισμένοι στον πνευματικό αγώνα.<br />Ο γέροντας ρώτησε τον νέο τι μπορεί να θυσιάσει, αν μπορεί να θυσιάσει κοσμικά πράγματα και το θέλημά του. Τι είσαι διατεθειμένος να κάνεις για να ξανα-βρεις τον παράδεισο; Η αγάπη σου για την Αντριάννα είναι θεάρεστη ή είναι χρηστική; "Και τι δίνεις λοιπόν για το Θεό;"<br />Κατά πόσο είσαι πρόθυμος να αρνηθείς την απόλαυση του τάδε πάθους προκειμένου να ελευθερωθείς από το τάδε πάθος; Θα έκανες όλον αυτόν τον κόπο για να σώσεις την Αντριάννα αλλά ήξερες οτι η σωσμένη Αντριάννα δεν θα γίνει δική σου σύζυγος; Δηλαδή, θα έκανες όλον αυτόν τον κόπο, αν η δράση σου θα οφελούσε μοναχά αυτή, και δεν θα οφελούσε εσένα;<br />Αυτά είπε ο γέροντας στο νέο.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2219854782932057061.post-50069215883926886452011-04-26T10:38:18.435+03:002011-04-26T10:38:18.435+03:00Τελικά πώς σας φαίνεται η δική μου κατανόηση του π...Τελικά πώς σας φαίνεται η δική μου κατανόηση του παραμυθιού;<br />Εμένα μού αρέσει το παραμύθι, επειδή είναι σα να μιλάει για την εν Χριστώ ομορφιά σαν κάτι φυσικό και φυσιολογικότατο για τον άνθρωπο. Όμως, είναι κάτι απωλεσμένο (Απώλεια, Πτώση). Σε αυτή τη ζωή μπορούμε να έχουμε πρόγευση Παραδείσου.. Δεν είμαστε μέσα στον Παράδεισο.. Μια ομορφιά που είναι απόλυτα οικεία (φυσική, φυσιολογικότατη) στον άνθρωπο κι απόλυτα ξένη (έχει επέλθει απομάκρυνση), ταυτοχρόνως.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2219854782932057061.post-23456080183092103782011-04-23T00:42:59.881+03:002011-04-23T00:42:59.881+03:00Μόλις τώρα διάβασα το παραμύθι.. κι ύστερα διάβασα...Μόλις τώρα διάβασα το παραμύθι.. κι ύστερα διάβασα τα σχόλια.<br /><br />"Μέσα σε κάτι που κάποτε ήτανε δικό μου και τώρα απωλεσμένο που όμως το θέλω κι έχω γελαστεί πως έχω επιστρέψει λίγο μέσα του."<br /><br />Όταν διάβασα αυτή την πρόταση του παραμυθιού, τότε όλη η εξιστόρηση απέκτησε νόημα, ένα υπέροχο νόημα.<br /><br />Οι κοπέλες, κάποτε, ήταν "κάτι δικό μου", ήταν κάποια πρόσωπα από το χωριό μου, κάτι οικείο, κάτι από τον κόσμο μου, κάτι από τη ζωή μου, κάτι από το είναι μου, κάτι από τη καθημερινότητά μου, κάτι με το οποίο είχαμε σχέση, ήταν μέλη της κοινότητάς μας, μέλη του χωριού, ήταν κόρες, αδελφές, φίλες, γειτόνισσες, ανιψιές, γνωστές, αρραβωνιστικές, ή ήταν η γυναίκα που αγαπούσα και σκόπευα να παντρευτώ, ήταν κάτι που είχε κεντρικότατη θέση μέσα στη καρδιά μου. <br />Κι ύστερα έγινε μια βίαιη διάσπαση-απόσπαση.. που άφηνε πολύ δράμα πίσω.. Σα να ξεριζώνεται η καρδιά, σα να σου παίρνουν κάτι δικό σου, κάτι τόσο δικό σου, και τόσο αγαπημένο, κάτι που βρίσκεται στην καρδιά του είναι σου..<br />Υπάρχει κάποια σκοτεινή φιγούρα μέσα στη δίνη των συμβάντων της απώλειας.. αλλά.. όλα αυτά τα συμβάντα έχουν κάτι πολύ περίεργο.. και ασαφές, κι ανεξήγητο.. Υπάρχουν περίεργες φιγούρες που βλέπω στο όνειρό μου, περίεργοι κόκκινοι λόφοι.. Βλέπω τις κοπέλες (όλες, όλες τις κοπέλες, όλες) ξανά, μα, αυτή τη φορά βρισκόμαστε εκτός πλαισίου πραγματικότητας.. Σε κάτι σπηλιές, λέει, πολύ βαθιά μέσα σε αυτές τις σπηλιές, σε ένα εντελώς διαφορετικό πλαίσιο από αυτό το οποίο ζούσα στη ζωή μου (το χωριό, η καθημερινότητα, η πραγματικότητα). Βρίσκω αυτό το απωλεσμένο.. που είναι επιθυμητό, κι είναι αγαπημένο.. και το θέλω.. κι έχω γελαστεί πως έχω επιστρέψει για λίγο μέσα του.. Βρίσκω αυτό το "κάτι δικό μου", αυτό το επιθυμητό κι αγαπημένο, μα δεν το έχω μέσα στη κανονική ζωή μου, στο χωριό μου, το έχω κάπου, για λίγο, υπό ειδικές συνθήκες, χωρίς να συμμετέχω σε αυτό, απλώς το βλέπω απ'έξω ως παρατηρητής, σε έναν ασαφή τόπο, που δεν έχει σημασία πού είναι.. σημασία έχει οτι δεν είναι το χωριό.. είναι κάτι άλλο, κάτι περίεργο..<br /><br />Το παραμύθι τελειώνει εκεί.. Δεν ξέρουμε τι γίνεται στη συνέχεια.. Επιστρέφουν οι κοπέλες πάλι στην πραγματική ζωή του χωριού; Ή μένουν εκεί, σε αφηρημένο τόπο και χρόνο, πλέκοντας κι υφαίνοντας υπέροχο υφαντό..; Από τη μια, νιώθω τόσο μα τόσο οικεία με το να βρίσκομαι εκεί στην σπηλιά που είναι οι κοπέλες και να τις βλέπω.. Από την άλλη, νιώθω και τόσο μα τόσο ξένος.. Δεν γνωρίζω πού βρίσκομαι, ούτε γιατί είναι εκεί οι κοπέλες, ούτε τι κάνουν, ούτε γιατί είναι όλες μαζεμένες.. έχει επέλθει μια απομάκρυνση..<br /><br />Κάτι που κάποτε ήταν δικό μου, και τώρα είναι απωλεσμένο..<br />και νιώθω πως έχω επιστρέψει σε αυτό το κάτι που κάποτε ήταν δικό μου..<br />Έχω επιστρέψει για λίγο.. Μα.. εξακολουθεί να υπάρχει μια απώλεια, μια απομάκρυνση, ένα χάσμα, από μια προηγούμενη κατάσταση.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2219854782932057061.post-35573805233905707312011-04-13T12:32:13.676+03:002011-04-13T12:32:13.676+03:00Παναγιώτη
τα σχόλιά σου
για το κείμενο του Φόρκυ...Παναγιώτη<br /><br />τα σχόλιά σου <br />για το κείμενο του Φόρκυ τα σχετικά με το πώς ήταν χαρούμενες μετά οι γυναίκες, ενώ τις είχε αρπάξει το τέρας...μου τα ανέφερε και μια ευαίσθητη στην ανάγνωση, φίλη...<br /><br />Νομίζω ότι στο υποσυνείδητο του Φόρκυ, τότε, ήταν μπλεγμένες η φρίκη του θανάτου, <br />με την απεγνωσμένη επιθυμία το αγοριού,<br /> τα φευγάτα πρόσωπα, τα λατρεμένα πρόσωπα,<br /> να αναπαύονται κάπου <br />εν Ειρήνη...<br /><br />Επίσης <br /> ο συμβολισμός της ΜΑΧΑΙΡΑΣ, ως ρήματος Θεού, αναφέρεται στην προς Εφεσίους...(στ΄κεφ. στ.17)- για διάβασε λιγάκι εκεί, θα το βρεις...<br /><br />και το νεφελώδες των νοημάτων υπάρχει στον εκπεμπόμενο λόγο, απ' τις Σίβυλλες και τον Ηράκλειτο μέχρι τους δια Χριστόν Σαλούς- της σήμερον...<br /><br />Τι δέντρο υπήρχε εν τω Παραδείσω,νομίζω, δεν μπορούμε ΕΠΑΚΡΙΒΩΣ να γνωρίζουμε.<br /><br />Εικάζεται.<br /> Άδεται. <br />Θρυλείται.Σαλογραια η Ευαν.Παναγοπούλου-Κουτσούκουhttps://www.blogger.com/profile/17283178488194923234noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2219854782932057061.post-50822653228863833912011-04-13T12:15:14.549+03:002011-04-13T12:15:14.549+03:00Χωστηράκι
χαχα..."βοηθήστε χριστιανοί!"
...Χωστηράκι<br />χαχα..."βοηθήστε χριστιανοί!"<br /> <br />Το "παραμύθι" δεν γράφεται για να το καταλάβεις με τη λογική σου, καλέ...<br />Είσαι και πειραχτήρι, ως ευφυής νεαρός...θα σου τραβήξω το τσουλούφι!<br />;-(<br />Μη ρωτάς εμένα να εξηγήσω...<br />Είμαι ...αναρμόδια...<br /><br />Όταν ρώτησα κάποτε τον εξαιρετικό ποιητή Διονύση Καρατζά, στην Πάτρα- τον πέτυχα σε κάποιο δρόμο,το έχω ξαναγράψει- τι εννοούσε με ένα ποίημα που πρόσφατα είχα διαβάσει, μου απάντησε:<br /><br />-Εννοώ, ό,τι ΕΣΥ ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ!<br /><br /><br />Λοιπόν;<br />-Πιασ 'το αβγό και κούρεφ'το που έλεγε και ο πατέρας μου.<br /><br />ΚΟινώς:<br />Ο,τι καταλάβεις-κατάλαβες.<br /><br />Period! <br />Και φιλιάαααααααααα!Σαλογραια η Ευαν.Παναγοπούλου-Κουτσούκουhttps://www.blogger.com/profile/17283178488194923234noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2219854782932057061.post-6703782645139126142011-04-13T12:09:37.116+03:002011-04-13T12:09:37.116+03:00cummulus...
Δεν σε κατάλαβα τι θέλεις να πείς...μο...cummulus...<br />Δεν σε κατάλαβα τι θέλεις να πείς...μου το παίζεις και συ...πυθίος;<br />:-ΟΣαλογραια η Ευαν.Παναγοπούλου-Κουτσούκουhttps://www.blogger.com/profile/17283178488194923234noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2219854782932057061.post-31965481139981232432011-04-13T07:14:07.549+03:002011-04-13T07:14:07.549+03:00Δεν το κατάλαβα..Βοηθήστε χριστιανοί.Τι θέλει να π...Δεν το κατάλαβα..Βοηθήστε χριστιανοί.Τι θέλει να πεί ο Φόρκυς; (ξάδελφος του Πόρκυ είναι;)Εννοεί την αυτοκαταδίκη των γυναικώνε(η Γενική παίρνει άυξηση στο χωριό μου) σε γάμους και σχέσεις δύσκολες όπου η Σαρακίνα "ήταν μια κάποια λύσις";<br />Αυτό συμβολίζει το εργόχειρο; Την άνευ όρων αφοσίωση στο σύζυγο και στην εικόνα του;;ε;;ε;;<br /><br />ΧωστήρAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2219854782932057061.post-2894304761786345872011-04-13T01:38:21.535+03:002011-04-13T01:38:21.535+03:00Ἐννοῶ, ὀχι μόνο χαμόγελα...Ἐννοῶ, ὀχι μόνο χαμόγελα...cummulushttps://www.blogger.com/profile/08875133827069328933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2219854782932057061.post-6361742673572831712011-04-13T01:37:22.271+03:002011-04-13T01:37:22.271+03:00Ὀχι μόνο ΣΑΛΟΓΡΑΙΑ...καί κείμενο...Ὀχι μόνο ΣΑΛΟΓΡΑΙΑ...καί κείμενο...cummulushttps://www.blogger.com/profile/08875133827069328933noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2219854782932057061.post-48670943293315849922011-04-12T23:38:13.557+03:002011-04-12T23:38:13.557+03:00Αγαπητή Σαλογραία,
Παρόλο που δίνοντας στον Φόρκυ...Αγαπητή Σαλογραία,<br /><br />Παρόλο που δίνοντας στον Φόρκυ όλες τις από καρδιάς ευχές, (έστω και αν γι΄αυτόν δεν έχουν κανένα νόημα), φαινόταν πως δεν υπάρχει τίποτε πλέον να ειπωθεί, με την ανάρτησή σου με βάζεις στον πειρασμό να πω τι βλέπω στο παραμύθι:<br /><br />1. Ο γέροντας δίνει συμβουλές χωρίς ειρμό και νόημα. Κάτι σαν χρησμούς της Πυθίας. (Τελείως διαφορετική εικόνα γερόντων έχω).<br /><br />2. Ο Ανέστης πηγαίνει να αναμετρηθεί με τον δαίμονα με ένα μαχαίρι. (Στα συναξάρια η μάχη με δαίμονα γίνεται με κομμάτι λειψάνου αγίου και με επίκληση του ονόματος του Ιησού<br />Χριστού).<br /><br />3. Ο δαίμονας έχει φρικτή όψη. Πλην όμως όταν ο Ανέστης ξαναπάει στο μέρος που τον συνάντησε δεν βλέπει τις καταστροφές που έκανε ο δαίμονας στο πέρασμά του, γιατί κατά τον Φόρκυ:<br /><br /> ..."τα πιο πολλά έργα του Σατανά είναι έργα φανταστικά και μοναχά το μυαλό του ανθρώπου είναι το αλώνι που οι δαίμονες θέλουν να σαρώσουν"...<br /><br />4. όταν πηγαίνει ο Ανέστης να δει πού βρίσκονται οι κοπέλες που άρπαξε η Σαρακίνα, τις βλέπει σε μέρος ονειρικό, σε μέρος παραδεισένιο.<br /><br />Παρόλο που:..."χάνονται σα να τις κατάπιε η γη κι είναι πιο νεκρές κι από νεκρές γιατί μήτε λατρεία τάφου, μήτε ενθύμηση γάμου μένει στους άλλους για να κρατήσουνε κοντά τους κάτι απ τις αγαπημένες τους."...<br /><br />Απορία δική μου: άμα είναι να πηγαίνει ο δαίμονας τους ανθρώπους σε ονειρικά μέρη, γιατί ο ίδιος έχει έχει τέτοια φρικτή όψη; <br /><br />Λογικό είναι φρικτές όψεις να σε πάνε σε φρικτά μέρη...<br /><br />Δυστυχώς για τους δαίμονες, οι διαφημίσεις τους δεν με συγκινούν. Δεν θέλω (με την βοήθεια του Θεού) να ... με πάρουν. <br /><br />Παναγιώτης<br /><br />(Να σημειώσω ότι οι γέροντες λένε ότι το δέντρο στον παράδεισο από το οποίο δεν έπρεπε να φάει καρπό ο Αδάμ ήταν συκιά. Σε συκιά ανέβηκε ο Ανέστης να αναμετρηθεί με τον δαίμονα και έχασε... Πέτυχε διάνα ο Φόρκυ στο παραμύθι...)Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2219854782932057061.post-12213769518706848562011-04-12T21:56:37.071+03:002011-04-12T21:56:37.071+03:00:-):-)Σαλογραια η Ευαν.Παναγοπούλου-Κουτσούκουhttps://www.blogger.com/profile/17283178488194923234noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2219854782932057061.post-34984789989969853692011-04-12T21:55:13.624+03:002011-04-12T21:55:13.624+03:00Αχ...για να δω..πότε θα γραψετε μια φορα ενα κειμε...Αχ...για να δω..πότε θα γραψετε μια φορα ενα κειμενο που να δειχνει τα βάσανα των αντρων!<br /><br />Πότε θα τα τιμήσουμε και αυτα επιτελους; :)<br /><br />ΜυρμιδόναςAnonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2219854782932057061.post-29497941266802039802011-04-12T21:53:44.926+03:002011-04-12T21:53:44.926+03:00:-)
Ναι ξέρω...δεν έχεις υπομονή με τα μεγάλα κείμ...:-)<br />Ναι ξέρω...δεν έχεις υπομονή με τα μεγάλα κείμενα...<br />Γράφτηκε και με κίνητρο για να δείξει τιμή και σεβασμό στα βάσανα και τις ζωές των γυναικών...Σαλογραια η Ευαν.Παναγοπούλου-Κουτσούκουhttps://www.blogger.com/profile/17283178488194923234noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2219854782932057061.post-6578783130912909562011-04-12T21:45:18.483+03:002011-04-12T21:45:18.483+03:00Ωχ..αυτο το κείμενο ειναι πολύ...μεγάλο!
:)
Μυρμ...Ωχ..αυτο το κείμενο ειναι πολύ...μεγάλο!<br /><br />:)<br /><br />ΜυρμιδόναςAnonymousnoreply@blogger.com