tag:blogger.com,1999:blog-2219854782932057061.post5786263432628663346..comments2024-01-18T22:32:17.010+02:00Comments on Σαλογραία η Ευαν. Παναγοπούλου-Κουτσούκου: Ο σιωπηλός κίνδυνος, από την Αίρεση, μονοφυσίτες, Σκοτ Πεκ και Β.ΘερμόςΣαλογραια η Ευαν.Παναγοπούλου-Κουτσούκουhttp://www.blogger.com/profile/17283178488194923234noreply@blogger.comBlogger44125tag:blogger.com,1999:blog-2219854782932057061.post-57294696867331299242010-05-31T17:02:47.998+03:002010-05-31T17:02:47.998+03:00SYGNWMH ADELFE KYPRIANE
ALLA DEN EIPA/EGRAPSA KATI...SYGNWMH ADELFE KYPRIANE<br />ALLA DEN EIPA/EGRAPSA KATI DIAFORETIKO<br />WS PROS TO NOHMA.<br />ENNOEITAI PWS OTAN YPARXEI AGAPH EMPRAKTH<br />STON XRISTO MAS,<br />YPARXEI EMPRAKTWS KAI H METANOIA KAI H TAPEINWSIS KAI OLOS O EN XRISTW- TROPOS ZWHS+SKEPSHS,<br />GENIKA...<br /><br />SYGXWRESTE ME<br />A+Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2219854782932057061.post-5443783621092993492010-05-31T09:42:12.987+03:002010-05-31T09:42:12.987+03:00Κύριε Χριστοδουλίδη Κυπριανέ
Ευχαριστώ εκ καρδίας...Κύριε Χριστοδουλίδη Κυπριανέ <br />Ευχαριστώ εκ καρδίας για την τοποθέτηση.<br />Να έχεις υγεία και δύναμη εν Κυρίω, διότι...ΠΑΣΑ ΔΟΣΙΣ ΑΓΑΘΗ ΚΑΙ ΠΑΝ ΔΩΡΗΜΑ ΤΕΛΕΙΟΝ, ΑΝΩΘΕΝ ΕΣΤΙΝ <br />ΕΚ ΤΟΥ ΠΑΤΡΟΣ ΤΩΝ ΦΩΤΩΝ...Σαλογραια η Ευαν.Παναγοπούλου-Κουτσούκουhttps://www.blogger.com/profile/17283178488194923234noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2219854782932057061.post-81622666807146008132010-05-31T02:06:30.814+03:002010-05-31T02:06:30.814+03:00Κάποιες μικρές, ίσως σημαντικές αλλά μπορεί και ασ...Κάποιες μικρές, ίσως σημαντικές αλλά μπορεί και ασήμαντες, προσθήκες.<br /><br />1) ΜΑ ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ,<br />ΠΩΣ ..ΕΠΕΙΔΗ ΑΓΑΠΩ ΠΟΛΥ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ,<br />ΜΕΤΑΝΟΩ...ΓΙΑ ΝΑ ... ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΟΤΙ Ο ΘΕΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΑΝΟΙΑ.<br /><br />1α) Τίποτα δεν εννοείται. Ο Θεός είναι αγάπη για τον Θεό. Για τον άνθρωπο είναι μετάνοια και όπου μετάνοια, ίσον : Μετά του νοός, δηλαδή μαζί με τον κεκαθαρμένο και φωτισμένο κατά Χάριν - και μαζί με την Χάριν - νουν. Που δεν σημαίνει βεβαίως αλλαγή του τρόπου ή στάσης ζωής - προσφιλής νεοορθόδοξη έκφραση. <br /><br />Σημαίνει τήρηση των εντολών, σημαίνει έμπρακτη, αδιάλειπτη και συνεχής εξομολογητική μετάνοια (είναι το "δια του βαθέος φόβου του Θεού εν τω πυρί της φλογεράς μετανοίας" του Γέροντος Σωφρονίου), διαρκής επίκληση του ονόματος του Ιησού Χριστού, εν αγίω Πνεύματι εκπορευομένου εκ του Πατρός, δια να φανερωθή η του Θεού αγάπη ως η τω όντι μετάνοια του ανθρώπου και αυτό που εστί η όντως Αγάπη.<br /><br />2) "άνθρωποι με τόσο μεγάλη σαρκικότητα διαθέτουν πολύ έντονη αγαπητική δύναμη"<br /><br />2α) Η σαρκικότητα του ανθρώπου δεν φανερώνει την πολύ έντονη "αγαπητική δύναμη" που κρύβουν μέσα τους. Ο εν σαρκί άνθρωπος κρύβει μέσα στα σωθικά του την εκ Θεού ελεύθερη (αυτεξούσιον) προαίρεση : Την εξ αγάπης δημιουργία. Η του Θεού αγάπη δημιούργησε και τον κόσμο και τον άνθρωπο. Δεν αγαπά ο άνθρωπος τον Θεό. Ο Θεός αγαπά τον άνθρωπο και μόνο εν μετανοία μπορεί ο άνθρωπος να ανταγαπά τον Θεό. Εκ Θεού η αγάπη. Ο Θεός παρέχει την αγάπη, διότι είναι αγάπη, και ο άνθρωπος ανταποκρίνεται δια της μετανοίας. Η μετάνοια δεν είνα πράξη μιας στιγμής. Είναι πράξη και προσφορά μιας ολόκληρης ζωής. Δεν έχει ποιοτικό ή ποσοτικό μέγεθος, διότι ο Θεός δεν υπόκειται σε μεγέθη προσδιορίσιμα από τον άνθρωπο. Ή έχουμε μέσα μας τον Θεό και ανταποκρινόμαστε στη φανέρωσή του ή δεν τον έχουμε. Οπότε, κατά τις απαιτήσεις των κοινωνικών συμβάσεων, πότε θα δείχνουμε πλεόνασμα αγάπης και άλλοτε θα <br />μειώνουμε τις εντάσεις μετανοίας μας.<br /><br />Αν η πίστη μας είναι λίγη, είναι διότι η μετάνοιά μας δεν είναι πλήρης και εν πάση. Άρα, πάσχει και η νομιζόμενη αγάπη μας. (Σημ. Ο πάπας μας χαρακτήρισε "ελλειματικούς" στην πίστη. Προφανώς, μας κρίνει από την πληρότητα της δικής του μετανοίας. Εκ του περισσεύματος της αγάπης, λοιπόν, έγινε η 4η Σταυροφορία, η περίφημη νύκτα του αγ, Βαρθολομαίου και στήθηκε η Ιερά Εξέταση, για να περιοριστούμε σε μερικά δείγματα της καθ΄ όλου μετανοίας και πίστεως).<br /><br />3) Οι Πατέρες, όταν μιλούν για μετάνοια, εννοούν την ενεργοποίηση της αγαπητικής δύναμης του ανθρώπου<br /><br />3α) Όταν οι Πατέρες μιλούν για μετάνοια, μιλούν για την αίσθηση και τη γνώση του εκπεσμού μας<br />: Την υποκατάσταση του αφθάρτου από το φθαρτό, του αιωνίου από το εφήμερο, από τον σκοτασμό της αμαρτίας. <br /><br />Όταν η εφήμερη ηδονή υποκαθιστά την αιώνια και ο άνθρωπος νομίζει ότι θα αλλάξει η ζωή του με την "αγαπητική δύναμη", κοροϊδεύει τον εαυτό του και τους γύρω του. Αν δεν προηγηθεί η γνώση της αμαρτίας ως αίσθηση της οδύνης, ο άνθρωπος δεν συνέρχεται. Μένει χωρίς επίγνωση και άνευ συναισθήματος, αν και αυτά μπορεί εύκολα να τα φακλκιδεύσει. <br /><br />Η γνώση της αμαρτίας ως πραγματικής - έμπρακτης και βιωματικής - αίσθησης οδύνης, γεννά τη μετάνοια και από αυτή τίκτεται η συναίσθηση της αιωνίου ηδονής, η επίγνωση του αφθάρτου της ζωής, και ο άνθρωπος ομολογεί : "Άσω τω Κυρίω εν τη ζωή μου, ψαλλώ τω Θεώ μου έως υπάρχω".<br /><br />Η δύναμη της αγάπης που κρύβεται στον άνθρωπο, ενεργείται - ή παραμένει ανενέργητος από αυτόν - δια της μετανοίας.Κυπριανός Χριστοδουλίδηςhttps://www.blogger.com/profile/08392258607092356179noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2219854782932057061.post-86972308266754067312010-05-30T20:13:26.178+03:002010-05-30T20:13:26.178+03:00ΜΑ ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ,
ΠΩΣ ..ΕΠΕΙΔΗ ΑΓΑΠΩ ΠΟΛΥ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ,
...ΜΑ ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ,<br />ΠΩΣ ..ΕΠΕΙΔΗ ΑΓΑΠΩ ΠΟΛΥ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ,<br />ΜΕΤΑΝΟΩ...ΓΙΑ ΝΑ ΤΟΥ ΔΩΣΩ <br />1Ν ΧΑΡΑ,<br />2Ν -ΝΑ ΤΟΥ ΑΠΟΔΕΙΞΩ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΑΥΤΗ ΕΜΠΡΑΚΤΩΣ ΚΑΙ <br />3Ν-ΟΤΙ ΝΑΙ,ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΠΙΑ ΝΑ ΠΕΦΤΩ ΣΤΙΣ<br />ΑΜΑΡΤΙΕΣ,ΜΕΤΑΝΟΗΣΑ,<br />ΑΛΛΑΖΩ ΤΡΟΠΟ ΣΚΕΨΗΣ ΚΑΙ ΖΩΗΣ...<br />ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ΟΤΙ Η ΑΓΑΠΗ ΚΙΝΕΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ...<br />ΕΠΕΙΔΗ Σ'ΑΓΑΠΩ<br />ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΣΕ ΣΤΕΝΑΧΩΡΩ.<br />ΕΠΕΙΔΗ ΣΆΓΑΠΩ ΣΟΥ ΛΕΩ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ<br />ΚΑΙ ΑΥΤΗ Η ΑΓΑΠΗ<br />ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΕ ΔΥΣΑΡΕΣΤΕΙ,ΕΝΙΟΤΕ,<br />ΕΝ ΤΗ ΑΛΗΘΕΙΑ...<br />Η ΑΓΑΠΗ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΩ ΑΠ'ΟΛΑ<br />ΚΑΙ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΑΥΤΗΝ.<br />ΤΑ ΧΑΡΙΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ<br />ΕΙΝΑΙ ΑΛΛΗΛΕΝΔΕΤΑ-<br />ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΟΥΝΤΑ ΔΟΧΕΙΑ...<br />ΜΙΑ ΨΥΧΗ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΙΝΑ ΤΑΠΕΙΝΗ<br />ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΧΑΡΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ<br />ΕΧΕΙ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ<br />ΚΑΙ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΕ ΔΙΑΡΚΗ ΜΕΤΑΝΟΙΑ<br />ΓΙΑ ΟΛΑ...<br /><br />ΔΕΝ ΕΙΠΕ ΚΑΝΕΙΣ ΟΤΙ Η ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ.<br />ΑΠΛΑ,<br />ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΟΥΜΕ ΟΤΙ Ο ΘΕΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΑΝΟΙΑ.<br />ΟΧΙ.<br />Ο ΘΕΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΑΓΑΠΗ.<br />ΕΜΕΙΣ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΟΥΜΕ "θεοι κατα Χαριν"μονο δια της μετανοιας που θα μας οδηγησει στην αγαπη,μπορουμε να γινουμε και μεις Η αγαπη,δηλαδη αγιοι...<br />χωρις ομως να το ξερουμε.<br />ενας αγιος δεν ξερει καν οτι ειναι αγιος<br />και μαλιστα νιωθει ο χειροτερος ολων...<br />και ετσι δια της ταπεινωσεως,Χαριτώνεται..Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2219854782932057061.post-24679272290080509152010-05-30T19:55:18.591+03:002010-05-30T19:55:18.591+03:00Ανώνυμε
με το καταπληκτικό κέρασμα, κατάλαβα πολύ...Ανώνυμε <br />με το καταπληκτικό κέρασμα, κατάλαβα πολύ καλά γιατί αγαπάς τον π. Βασίλειο Θερμό.<br />ΣΕ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΕΚ ΜΕΡΟΥΣ ΤΟΥ ΚΑΘΕ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΓΙΑ ΤΟ ΚΕΡΑΣΜΑ.<br />Ο Κύριος να σου ανταποδώσει χιλιοπλασίως...Σαλογραια η Ευαν.Παναγοπούλου-Κουτσούκουhttps://www.blogger.com/profile/17283178488194923234noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2219854782932057061.post-67058143059717147412010-05-30T19:47:26.224+03:002010-05-30T19:47:26.224+03:00συνέχεια και τέλος.
Ένα τρίτο στοιχείο που μας υπ...συνέχεια και τέλος.<br /><br />Ένα τρίτο στοιχείο που μας υποδεικνύει να συνδέσουμε τη μετάνοια με την αγάπη είναι το γεγονός εκείνο με την αμαρτωλή γυναίκα που προσέπεσε στα πόδια του Χριστού και τον άλειψε με μύρο. Μάλιστα, αυτό συνέβη στο σπίτι ενός Φαρισαίου ο οποίος δυσανασχέτησε και σκέφτηκε: «Αν ήταν προφήτης θα καταλάβαινε ποιά τον εγγίζει και δεν θα το δεχόταν». Τότε του απευθύνει το λόγο ο Χριστός και τον ρωτά: «Σίμων, να σου πω κάτι. Δύο άνθρωποι χρωστούσαν σε κάποιον, ο ένας μικρό ποσό και ο άλλος μεγάλο. Και εκείνος τους τα χάρισε και των δύο. Ποιός νομίζεις ότι θα τον αγαπήσει περισσότερο;» «Μα, φυσικά, αυτός που χρώσταγε τα πολλά». «Σωστά. Καταλαβαίνεις τώρα γιατί αυτή η γυναίκα μου δείχνει την ευγνωμοσύνη της; Διότι αισθάνεται ότι ευεργετήθηκε πολύ με τη άφεση των αμαρτιών της που λαμβάνει από μένα». Στρέφεται τότε στη γυναίκα και της λέει: «Συγχωροῦνται οι αμαρτίες σου».<br />Εάν δεν πιστεύω ότι έχω πολλές αμαρτίες, δεν έχει μεγάλο νόημα για μένα το έργο της Θείας Οικονομίας, ότι ο Θεός έγινε άνθρωπος και σταυρώθηκε και αναστήθηκε. Δεν μου χάρισε και πολλά πράγματα. Φοβάμαι ότι στο ασυνείδητό τους πολλοί χριστιανοί νομίζουν ότι θα μπορούσαν να είχαν σωθή και χωρίς τον Χριστό.<br />Αυτό που θάθελα να τονίσω με αυτό το τρίτο σημείο είναι ότι αποτέλεσμα της μετάνοιας έρχεται η ευγνωμοσύνη, που είναι μορφή της αγάπης. Αλλά και προσκομίζουμε τη μετάνοια μας ως αγάπη προς Αυτόν. Η αγάπη, δηλαδή, είναι και αποτέλεσμα και αίτιο της μετάνοιας. <br />Δεν ξέρω πόσο η αγωγή μας, στην οικογένεια και στην Εκκλησία, έχει επικεντρώσει στη μετάνοια ως διαδικασία αγάπης. <br />Ακούστε τώρα ένα μικρό απόσπασμα από τον διάλογο που έκαμε η γυναίκα αυτή με τον έμπορο του μύρου, όπως τον φαντάστηκε ποιητική αδεία ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος, ώστε να καταλάβετε πώς σκέφτονταν και αισθάνονταν οι Πατέρες μας:<br />«Θέλω να μου δώσεις το καλύτερο μύρο που έχεις, όσο και να κοστίζει». Αυτός τη ρωτάει περισσότερα γιά νά καταλάβει για πού προορίζεται, αλλά αυτή τον κόβει: «Σε παρακαλώ, δεν ήλθα εδώ για να κουβεντιάσουμε, μόνο δώσε μου το καλύτερο να φύγω γιατί βιάζομαι, θέλω να συναντήσω τον αγαπημένο μου». Απαντά ο μυροπώλης: «Βλέπω το κόστος του μύρου που ζητάς και θαυμάζω. Ποιός είναι αυτός που αγαπάς τόσο πολύ; Κοντεύεις να με κάνεις να τον αγαπήσω κι εγώ». <br />Αποκρίνεται λοιπόν η γυναίκα: «Τι με πιέζεις, άνθρωπε, να σου πω ποιος είναι; Δεν βλέπεις πώς καίγεται η καρδιά μου να τον συναντήσω και φοβάμαι μήπως περάσει ο καιρός και δεν προλάβω; Μου φαίνεται πως σε κανέναν κάτοικο αυτής της χώρας δεν είναι άγνωστα όσα έκαμα μολύνοντας άλλους με την πορνεία. Και μόλις είδα αυτόν τον άγιο ιατρό που φάνηκε στη γη, παρευθύς η ψυχή μου δουλώθηκε και έγινε αιχμάλωτη σ’ αυτόν, διότι είδα τα πολλά θαυμαστά που επιτελεί. Αμαρτωλούς δέχεται, τελώνες πλησιάζει, δεν οργίζεται και δεν αποδιώχνει εκείνους που καταφεύγουν σ’ αυτόν».<br />Ολόκληρη η ορολογία αυτού του λόγου είναι ερωτική, για τον Μεγάλο Αγαπημένο. Οι Πατέρες, όταν μιλούν για μετάνοια, εννοούν την ενεργοποίηση της αγαπητικής δύναμης του ανθρώπου, η οποία και μόνη είναι ικανή να υπερνικήσει τη φαύλη δύναμη της συνήθειας. Διότι γνωρίζετε καλά πως είναι σκληρός ο αγώνας να υπερνικήσουμε τους πειρασμούς του κόσμου αλλά και του πονηρού.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2219854782932057061.post-34159033403931563712010-05-30T19:47:26.223+03:002010-05-30T19:47:26.223+03:00συνεχίζεται
Μετά την πρώτη εμπειρική παρατήρηση, ...συνεχίζεται<br /><br />Μετά την πρώτη εμπειρική παρατήρηση, ας περάσουμε στον δεύτερο λόγο που, νομίζω, στοιχειοθετεί και στηρίζει αυτή την υπόθεση. Αν προσπαθήσουμε να αναλύσουμε την μετάνοια ως γεγονός, ως μια διαδικασία, παρατηρούμε ότι η μετάνοια απαιτεί εμπιστοσύνη. Μετανοώ, δηλαδή (το λέει η λέξη) σημαίνει αλλάζω νου, αλλάζω τρόπο σκέψης, γίνομαι καινούργιος άνθρωπος και επομένως αλλάζω πορεία. Άρα, δεν ακολουθώ αυτό που εγώ νόμιζα πριν ότι είναι το συμφέρον, το καλό για τη ζωή μου, αλλά παραδίδω τον εαυτό μου στο Θεό, για να με καθοδηγήσει Αυτός. Εφαρμόζω τις εντολές Του, τηρώ τις εντολές Του όπως ο Χριστός μας ζήτησε ο ίδιος, αν το θυμάστε στο Κατά Ιωάννην να τηρήσουμε τις εντολές του για να είναι «Αυτός εν ημίν κι ημείς εν Αυτώ». <br />Τηρώ τις εντολές Του επειδή Τον εμπιστεύομαι. Παραδίδομαι πια στο Χριστό. Είναι φανερό ότι δεν μπορούμε να εμπιστευθούμε κάποιον εάν δεν τον αγαπάμε, μιλώντας βέβαια για εμπιστοσύνη υπαρξιακή, αν δεν του παρέχουμε τον εαυτό μας. Άλλες μικρές πράξεις εμπιστοσύνης της καθημερινής μας ζωής μπορούν να γίνονται και χωρίς αγάπη. Αλλά όταν πρόκειται να εναποθέσουμε τον εαυτό μας, την ζωή μας ολόκληρη που είναι μία και μοναδική, σε κάποιον, χρειάζεται αγάπη για να τον εμπιστευθούμε. Για να αυτοπαραδοθούμε σε αυτόν. <br />Υπό αυτή την έννοια, η παράδοσή μας στο Θεό διά της μετανοίας είναι απάρνηση του εαυτού μας. Απαρνιόμαστε αυτό που εμείς ώς τώρα ξέραμε, αγαπούσαμε, βρίσκαμε λογικό, και εξερχόμαστε σε συνάντηση του Άλλου, του Θεού, κατά τον ίδιο τρόπο που ο Αβραάμ υπάκουσε τον Θεόν και εξήλθε εις συνάντησή Του. Θυμάστε την φράση-πρόσκληση που απηύθυνε ο Θεός στον Αβραάμ: «Φύγε από τα μέρη σου και από την συγγένειά σου, από την περιοχή, από την πατρίδα σου που είχες μέχρι τώρα, την Μεσοποταμία, και πήγαινε (στην άκρη του κόσμου τότε, για εκείνη την εποχή, με τα πόδια!), στην γη που θα σου δείξω». <br />Αυτή η πρόσκληση του Θεού προς τον Αβραάμ, που ήταν τοπική βέβαια, φύγε από εδώ και πήγαινε εκεί, ήταν αλλαγή τόπου, ενώ για μάς επαναλαμβάνεται κάθε λεπτό, ως αλλαγή τρόπου, δηλαδή σαν να μας λέει ο Θεός: «Φύγε, άφησε αυτά στα οποία είσαι και έχεις μάθει, τον τρόπο που ζεις και κινείσαι και σκέφτεσαι στη σχέση σου με τους άλλους ανθρώπους και κάνε αυτό που σου λέω εγώ. Πήγαινε σε μια καινούργια χώρα, είναι καινούργια χώρα οι εντολές μου και εμπιστεύσου με». <br />Αυτό αποτελεί αυταπάρνηση. Απάρνηση του εαυτού μας και όσων αγαπούσαμε και σε όσα είχαμε βολευτεί μέχρι τώρα. Η μετάνοια, λοιπόν, αποτελεί ένα γεγονός αγάπης, υπό την έννοια ότι εμπιστεύομαι τον Θεό να πάω στο άγνωστο υπό κάποια έννοια. Διότι η υπακοή στις εντολές του Χριστού είναι πορεία προς το άγνωστο σε κάποιο βαθμό. Δεν μπορώ να μην θυμηθώ στη συνάφεια αυτή εκείνο το γεγονός της θαυμαστής αλιείας, όταν τα ξημερώματα επέστρεφαν οι μαθητές κατάκοποι και άυπνοι, με άδεια τα δίχτυα τους και πολύ στενοχωρημένοι φυσικά. Και βλέπουν στην ακτή τον Χριστό, ο οποίος τους λέει: «Τί συνέβη;» «Κύριε δεν πιάσαμε τίποτα». «Καλά πηγαίνετε πίσω και ρίξτε τα δίχτυα σας σε εκείνο το σημείο». Θα μπορούσαν βέβαια να του πουν: «Κύριε, είμαστε έμπειροι ψαράδες, γνωρίζουμε αρκετά καλά, δεν νομίζουμε ότι θα πιάσουμε κάτι». Αυτό θα γινόταν αν σκέφτονταν ανθρώπινα. <br />Αλλά η απάντηση του Πέτρου ποια ήταν; «Κύριε, είμαστε πολύ κουρασμένοι, είμαστε στενοχωρημένοι, δεν πιάσαμε κάτι, αλλ’ επί τω ρήματί Σου χαλάσω το δίκτυον». Αλλά επειδή το λες Εσύ θα ρίξω το δίχτυ εκεί. Μου αρκεί που το λες Εσύ. Νομίζω ότι περιττεύουν τα σχόλια για μια τέτοια πράξη αυτοπαράδοσης. Και μετά δεν μπορούσαν να το σηκώσουν, όπως θυμάστε και κάλεσαν και άλλους να βοηθήσουν γιατί ήταν γεμάτο ψάρια. <br />Υπάρχει δυστυχώς μια μεγάλη μερίδα πιστών, ίσως και συστηματικά πιστών, που συμμετέχουν δηλαδή στη ζωή της Εκκλησίας με συνέπεια, οι οποίοι δεν μετανοούμε επαρκώς, διότι δεν θέλουμε να παραδοθούμε στο Θεό κατά βάθος. Δηλαδή θέλουμε η σχέση με τον Θεό να μη διαταράσσει τα δικά μας αυτονόητα.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2219854782932057061.post-86090955157861959122010-05-30T19:46:58.537+03:002010-05-30T19:46:58.537+03:00Αδελφοί, κοιτάξτε αυτό:
π. Βασιλείου Θερμού από τ...Αδελφοί, κοιτάξτε αυτό: <br />π. Βασιλείου Θερμού από τα "Περάσματα στην απέναντι όχθη"<br /><br />Η μετάνοια ως αγάπη<br /><br /> Η εμπειρία μας από τους ανθρώπους και από τον εαυτό μας μάς πληροφορεί ότι ο τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι μετανοούν παρουσιάζει μεγάλες ομοιότητες με τον τρόπο με τον οποίο οι ίδιοι άνθρωποι αγαπούν. Έτσι παρατηρούμε, ότι άνθρωποι οι οποίοι μπορούν να αγαπήσουν έντονα τον άλλον, μπορούν να μετανοήσουν και έντονα και ριζικά. Άνθρωποι οι οποίοι δυσκολεύονται να αγαπήσουν και είναι κάπως σφιχτοί και επιφυλακτικοί και ψυχροί και κλεισμένοι στον εαυτό τους, δυσκολεύονται και να μετανοήσουν. <br />Επιπλέον, δεν είναι μόνο θέμα ποσότητας, αλλά και θέμα χρονικής συνέπειας. Άνθρωποι οι οποίοι αγαπούν, αλλά με αστάθεια, δηλαδή αφοσιώνονται όταν αγαπούν έντονα, αλλά μετά από λίγο καιρό αλλάζουν γνώμη, ψυχραίνονται, υπαναχωρούν, χάνουν την αγάπη τους. Άνθρωποι λοιπόν που αγαπούν με αστάθεια, μετανοούν και με αστάθεια. Δεν μπορούν να συνεχίσουν αυτή την ωραία πορεία, την οποία έβαλαν με την αρχή της μετάνοιας. <br />Αυτές οι ομοιότητες οφείλονται στο γεγονός ότι η ποιότητα και η ποσότητα της μετανοίας ακολουθούν την αγαπητική δύναμη του ανθρώπου. <br />Η Οσία Μαρία η Αιγυπτία, όταν εξομολογείται τη ζωή της στον γέροντα Ζωσιμά στην έρημο όπου την βρήκε εκεί, του λέει και μια λεπτομέρεια η οποία σοκάρει πραγματικά έναν πιστό που την ακούει σήμερα. Λέει: «Δεν πήγαινα μόνο για τα χρήματα με τους άντρες, αλλά πήγαινα και χωρίς χρήματα μερικές φορές, επειδή το ήθελα εγώ». Τόσο δηλαδή έντονη ήταν η σαρκικότητα και η δίψα για την απόλαυση. Αυτός ο τρόπος ζωής, που τον είχε και ο άσωτος (γι’αυτό μίλησα για ομοιότητα, ο καταφαγών σου τον βίον μετά πορνών), ο πολύ ελευθεριάζων, ο πολύ έντονος και σαρκικός, υποδηλώνει μια ισχυρή αγαπητική δύναμη μέσα στον άνθρωπο η οποία έχει διαστραφεί. Υπάρχει έντονη ικανότητα για αγάπη, αλλά αυτή η αγάπη έχει στραφεί ολοκληρωτικά στην απρόσωπη ηδονή, στην απρόσωπη ευχαρίστηση. <br />Ένας άνθρωπος ο οποίος θεοποίησε σχεδόν την απόλαυση στη ζωή της, φτάνει σε σημείο, μετά την μεταστροφή της την θαυματουργική, να πηγαίνει στην έρημο, να μην βλέπει άνθρωπο για πάρα πολλά χρόνια και να ασκητεύει πάρα πολύ σκληρά, να τρώει ελάχιστα πράγματα που έβρισκε στη φύση, να ταλαιπωρεί το σώμα της πάρα πολύ σκληρά με την κακοπάθεια και να γίνεται αγνώριστη στην όψη. Πώς είναι δυνατόν ένας άνθρωπος που αγαπά τόσο πολύ την απόλαυση την σωματική, να μεταπίπτει σε μια σκληρότατη, σχεδόν βασανιστική ασκητική ζωή; <br />Αυτό, είναι ακατανόητο με οποιοδήποτε άλλο ερμηνευτικό σχήμα παρά μόνο με την υπόθεση ότι άνθρωποι με τόσο μεγάλη σαρκικότητα διαθέτουν πολύ έντονη αγαπητική δύναμη, η οποία είναι φθαρμένη από τα πάθη τα πολυχρόνια και έχει στραφεί αποκλειστικά προς τον έρωτα των σωμάτων. Με την μεταστροφή της Οσίας Μαρίας αυτή η αγαπητική δύναμη στρέφεται αποκλειστικά στο Θεό και της δίνει την δυνατότητα να κάνει τέτοια σκληρή άσκηση, που αν εμείς την κάναμε μία εβδομάδα και όχι τόσα χρόνια που την έκανε αυτή, δεν θα αντέχαμε, θα παθαίναμε μελαγχολία. Για να αντέξει κάποιος να το κάνει αυτό και να μην λυγίσει, αλλά να χαίρεται την συντυχία και την παρουσία του Θεού, σημαίνει ότι η αγαπητική δύναμη μέσα του είναι ισχυρότατη και στράφηκε όλη προς το Θεό. <br />Η άσκηση είναι εφικτή μόνο διά της αγάπης. Και όποιος αγαπάει, είναι ικανός όχι μόνο για σκληρή άσκηση, αλλά και για ταπείνωση μεγάλη, ώστε να μην θεωρεί πως η άσκηση που κάνει είναι κάτι σπουδαίο. Όλη αυτή λοιπόν η σαρκικότητα έγινε αγάπη προς τον Θεό.Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2219854782932057061.post-55847860937311598602010-05-30T18:21:49.758+03:002010-05-30T18:21:49.758+03:00Μακρίνα μου
προσπάθησα να ακούσω το τραγούδι αλλά...Μακρίνα μου <br />προσπάθησα να ακούσω το τραγούδι αλλά...αντιστεκόταν , δεν κατέβαινε...και τα παράτησα...<br />Σε ευχαριστώ πολύ πάντως...<br />Βοήθεια και οι Αγιοι Πάντες σήμερα...Σαλογραια η Ευαν.Παναγοπούλου-Κουτσούκουhttps://www.blogger.com/profile/17283178488194923234noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2219854782932057061.post-5984049586648583722010-05-29T19:06:55.876+03:002010-05-29T19:06:55.876+03:00@ Ανων.
Για σπουργίτι τον περνάς τον Κυπριανό που ...@ Ανων.<br />Για σπουργίτι τον περνάς τον Κυπριανό που νομίζεις οτι θα ξεχαστεί με σποράκια;<br />...........................<br /><br />Εμένα, πάντως, το "μπουρμπουληθράκια"<br /><br />ειρωνικά, ξε-ειρωνικά, ΠΟΛΥ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ!<br /> <br />Αγαπημένο, τι μου θύμισες!<br /><br />Είχα πάρει μια γρια -σαν και μένα- φιλενάδα, που έκοβε τη φλέβα για κάποιους λόγους<br /><br />(πάντα υπάρχουν ΣΟΒΑΡΟΙ λόγοι για κόψιμο φλέβας, δόξα τω Θεώ, καΚή διάθεση να χουμε!):-)<br /> <br />της χάρισα ένα μασούρι πλαστικό που έχει μέσα νερό και ειδική σαπουνάδα- από κείνα που πουλάνε στα περίπτερα για να κάνουνε τα πιτσιρίκια μπουρμπουλήθρες- <br />και αφού βολευτήκαμε χαλαρά στα παγκάκια της πλατείας στα Ψηλαλώνια, αρχίσαμε και φυσάγαμε -σα βλαμμένα- τη σαπουνάδα, κάνοντας αναρίθμητες υπέροχες, διάφανες, ανάερες φούσκες που έσκαγαν στα μούτρα μας, σε ελάχιστα δεύτερα! <br /><br />(Και αλήθεια γιατί οι μπουρμπουλήθρες είναι στρογγυλές και όχι τετράγωνες;<br />Διότι με το στρογγυλό σχήμα, εξοικονομείται ενέργεια λένε, αυτοί που γνωρίζουν, χιχιχι! )<br /><br />Μείναμε στο παγκάκι της πλατείας, χαζεύοντας το άγαλμα του Παλαιών Πατρών Γερμανού - ουδεμία σημασία μἀς έδινε-μείναμε για κάμποση ώρα, φυσώντας και ξαναφυσώντας και φτιάχνοντας αλλεπάλληλα σύννεφα με φουσκάκια!<br /><br />Μας πέρασε κάθε καημός,χαχανίζαμε, ξεχαστήκαμε.<br /><br />Όπως ακριβώς ξεχνιόμαστε και στα ηλεκτρονικά μας καφενεία, με τη βοήθεια των αδελφών ψυχών μας...<br /><br />Εν τέλει...το εμπέδωσα επαρκώς:<br /><br />Τα μπουρμπουληθράκια είναι λατρείαααααααααααα!Σαλογραια η Ευαν.Παναγοπούλου-Κουτσούκουhttps://www.blogger.com/profile/17283178488194923234noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2219854782932057061.post-70335395630267031942010-05-29T18:40:44.266+03:002010-05-29T18:40:44.266+03:00...Δοξα σοι ο Θεος που ''στρωνει''......Δοξα σοι ο Θεος που ''στρωνει'' τετοιες συζητησεις και καταλαβαινουμε την απυθμενη διαφορα μεταξυ του πραγματικου και του εικονικου της αγαπης..οσο σκεφτομαι πως καποτε θα χρειαστει να πηδηξουμε απ'το ''τραινο της μεγαλης φυγης'',μονο και μονο γι'αυτην,καμμια προπονηση δεν με παρηγορει..<br /><br />..ειστε ολοι σας υπεροχοι..<br /><br />..γλυκα μου μπουρμπουληθρακια..(δε το λεω ειρωνικα)...<br /><br />..και ευτυχως που η ερασμια ταξινομηση της γνωσης απ'τη μια(εικονικο),θα συνδραμει στην απελευθερωση της αγνοιας απ'την αλλη(πραγματικο)..<br /><br />..Σαλογραια,κερασε μια δροσερη πορτοκαλαδα χωρις ανθρακικο στον Κυπριανο Χριστοδουλιδη η εστω λιοσπορα γιατι τ'αξιζει,παραυτα..<br /><br />Φιλια σ'ολους..Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2219854782932057061.post-5293298612485752702010-05-29T18:05:50.476+03:002010-05-29T18:05:50.476+03:00Κυπριανέ μου
θα σε παραπέμψω στο Γιάννη το Βλογημέ...Κυπριανέ μου<br />θα σε παραπέμψω στο Γιάννη το Βλογημένο του Κόντογλου, στο Ευλογημένο το Μαντρί του Κόντογλου, για μια εικόνα Ταπείνωσης <br />Με εν Κυρίω αγάπηΣαλογραια η Ευαν.Παναγοπούλου-Κουτσούκουhttps://www.blogger.com/profile/17283178488194923234noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2219854782932057061.post-47237502914670164802010-05-29T18:05:50.477+03:002010-05-29T18:05:50.477+03:00ADELFE KYPRIANE,
GIATI LETE PALI TA IDIA ME TA PAR...ADELFE KYPRIANE,<br />GIATI LETE PALI TA IDIA ME TA PARAPANW?<br /><br />TA DIABASAME.<br /><br />KALH METANOIA+<br />KALH TAPEINWSH<br />NA EXOUME OLOI MAS+<br />AMHN.-<br /><br />THEOS AGAPH ESTI.-Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2219854782932057061.post-79929852594648633122010-05-29T18:04:14.662+03:002010-05-29T18:04:14.662+03:00Αδρεφέ ας πάμε στον Εσπερινό των Αγίων Πάντων τώρα...Αδρεφέ ας πάμε στον Εσπερινό των Αγίων Πάντων τώρα να ανάψουμε ένα κερί και τα επίλοιπα μίαν άλλην στιγμούλαν...Σαλογραια η Ευαν.Παναγοπούλου-Κουτσούκουhttps://www.blogger.com/profile/17283178488194923234noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2219854782932057061.post-17828755855434565692010-05-29T17:50:39.711+03:002010-05-29T17:50:39.711+03:00ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΑΝΟΙΑ Ο ΘΕΟΣ.
Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ
Ασφαλώς και...ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΑΝΟΙΑ Ο ΘΕΟΣ.<br />Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ<br /><br />Ασφαλώς και δεν είναι. Κατ΄ άνθρωπον γράφω.<br />(Κυπριανός Χ)Κυπριανός Χριστοδουλίδηςhttps://www.blogger.com/profile/08392258607092356179noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2219854782932057061.post-35233805464899622192010-05-29T17:49:22.435+03:002010-05-29T17:49:22.435+03:00ΟΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΜΕΤΑΝΟΗΣΕΙ,ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΓΑΠΗΣΕΙ
Αυτή...ΟΠΟΙΟΣ ΔΕΝ ΜΕΤΑΝΟΗΣΕΙ,ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΓΑΠΗΣΕΙ<br /><br />Αυτή είναι η κατά Θεόν σοφία. Και<br /><br />ΟΠΟΙΟΣ ΔΕ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΓΑΠΗΣΕΙ, ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΝΙΚΑΝΟΣ ΝΑ ΜΕΤΑΝΟΗΣΕΙ<br /><br />αυτά λέει η του κόσμου σοφία.<br />-----------------------------<br /><br />ΧΩΡΙΣ ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ,<br />Ο ΚΥΡΙΟΣ ΔΕΝ ΔΙΔΕΙ ΤΗΝ ΧΑΡΗ ΤΟΥ.<br /><br />Άνευ μετανοίας, ουδέ και ταπείνωσις<br />(Κυπριανός Χ)<br />-----------------------------------<br /><br />Κυπριανέ, θα σου κάνω την άκομψη ερώτηση:<br />-Μόνος σου το κατέβασες αυτό το υπέροχο, ή το διάβασες κάπου;<br /><br />ΚΧ : Αν διαβάσεις ολόκληρη τη Μετάφραση των Ο΄ (αμετάφραστη) θα το μάθεις.Κυπριανός Χριστοδουλίδηςhttps://www.blogger.com/profile/08392258607092356179noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2219854782932057061.post-40514939203173705162010-05-29T17:27:41.014+03:002010-05-29T17:27:41.014+03:00ΘΕΟΣ ΑΓΑΠΗ ΕΣΤΙ.-
ΑΠΛΑ ΚΑΙ ΚΑΘΑΡΑ.
ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ΟΤΙ
Ο...ΘΕΟΣ ΑΓΑΠΗ ΕΣΤΙ.-<br />ΑΠΛΑ ΚΑΙ ΚΑΘΑΡΑ.<br />ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ΟΤΙ<br />Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΟΙΝΩΝΟΣ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΧΑΡΙΤΟΣ,<br />ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝ ΜΕΤΑΝΟΙΙΙΙΙΑ<br />ΚΑΙ ΕΝ ΤΑΠΕΙΝΩΩΩΩΩΣΗ.<br />ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΛΛΙΩΣ ...<br />Ο ΘΕΟΣ ΑΓΑΠΗ ΕΣΤΙ...<br />ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΑΝΟΙΑ Ο ΘΕΟΣ.<br />Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ-<br />ΕΜΕΙΣ ΠΡΕΠΕΙ ΠΑΝΩ ΑΠ'ΟΛΑ ΝΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΑΠΕΙΝΟΙ<br />ΑΔΕΛΦΕ ΚΥΠΡΙΑΝΕ...<br />ΧΩΡΙΣ ΤΑΠΕΙΝΩΣΗ,<br />Ο ΚΥΡΙΟΣ ΔΕΝ ΔΙΔΕΙ ΤΗΝ ΧΑΡΗ ΤΟΥ.<br />ΥΠΕΡΗΦΑΝΟΥΣ ΑΝΤΙΤΑΣΕΤΑΙ...<br />ΤΙ ΤΑ ΚΑΝΕΤΕ ΟΛΑ ΠΟΛΥΠΛΟΚΑ.?<br />ΝΑΙ,Ο ΑΓΙΟΣ ΓΕΡ.ΣΩΦΡΟΝΙΟΣ<br />ΤΑ ΕΙΠΕ ΚΑΘΑΡΑ...<br />"ομολογία εν τω πυρί της φλογεράς μετανοίας".<br />ΘΕΛΟΝΤΑΣ ΝΑ ΤΟΝΙΣΕΙ<br />ΠΩΣ ΟΜΟΛΟΓΙΑ ΑΛΗΘΙΝΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ,<br />ΕΙΝΑΙ Η ΜΕΤΑΝΟΗΜΕΝΗ ΚΑΡΔΙΑ...<br />ΔΙΟΤΙ,ΟΝΤΩΣ ΠΟΛΛΟΙ ΦΛΥΑΡΟΥΝ,<br />ΑΛΛΑ ΛΙΓΟΙ ΑΓΑΠΟΥΝ ΕΜΠΡΑΚΤΩΣ...<br />ΚΑΙ Η ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΦΑΙΝΕΤΑΙ.<br />ΟΧΙ ΣΤΑ ΛΟΓΙΑ..Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2219854782932057061.post-34707452843577038772010-05-29T17:26:51.412+03:002010-05-29T17:26:51.412+03:00Πού είσαι γδμ!
ΠΟύ είσαι;!
Με ξέρανε ο Χριστοδου...Πού είσαι γδμ!<br />ΠΟύ είσαι;! <br /><br />Με ξέρανε ο Χριστοδουλίδης!<br />(Δε διαπρέπει μόνο στις πανταχούσες! ;-))<br />Έγραψε ο...Θέος:<br /> <br />-ΑΝ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΕΤΑΝΟΙΑ, ΤΟΤΕ Ο ΘΕΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΓΑΠΗ!<br /> <br />Κυπριανέ, θα σου κάνω την άκομψη ερώτηση:<br />-Μόνος σου το κατέβασες αυτό το υπέροχο, ή το διάβασες κάπου;<br /><br />(Την ανάλογη ερώτηση, μου έκανε κάποτε άσπονδη... φίλη για μικρή εισαγωγή που έγραψα στην παρουσίαση ενός θεατρικού με τη ζωή της Δήμητρας Κόντου, που είχα αφελώς σκηνοθετήσει...και ...εξαλλώθηκα! ):-)<br /><br />Γι αυτό θα πάμε όλοι στην κόλαση, φοβάμαι!<br /> <br />Επειδή ΔΕΝ υπάρχει Μετάνοια.<br /><br />Το είπε και ένας σοφός που ΔΥΣΤΥΧΩΣ, δε θυμάμαι το όνομά του:<br /><br />-ΟΠΟΙΟΣ ΔΕ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΓΑΠΗΣΕΙ, ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΝΙΚΑΝΟΣ ΝΑ ΜΕΤΑΝΟΗΣΕΙ!<br /><br />(Την έχω κολλήσει αυτή τη φράση στην πόρτα του ψυγείου μου, προκειμένου να ελέγχομαι, να μου κόβεται λίγο η όρεξη, να μη χλαπακιάζω με αναισθησία...τη στιγμή που μυρίοι γύρω μου κάνουν μακροβούτια πείνας σε σκουπιδοντενεκέδες...)Σαλογραια η Ευαν.Παναγοπούλου-Κουτσούκουhttps://www.blogger.com/profile/17283178488194923234noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2219854782932057061.post-34303120113647893912010-05-29T17:08:07.950+03:002010-05-29T17:08:07.950+03:00Επειδή επί των ημερών μας γίνεται πολύς λογος για ...Επειδή επί των ημερών μας γίνεται πολύς λογος για την αγάπη και σχεδόν όλοι παπαγαλίζουν αυτή τη λέξη, μου δίνεται η αφορμή, με βάση το απόσπασμα από βιβλίο του Γέροντα Σωφρονίου, να πω λίγα πράγματα.<br />Για την αγάπη ο λόγος λοιπόν.<br /><br />Γράφει ο π. Σωφρόνιος : "Το δεύτερον είδος είναι θεολογία ομολογίας, ήτις γεννάται δια του βαθέος φόβου του Θεού εν τω πυρί της φλογεράς μετανοίας" και στη συνέχεια μας λέει: "Η Αγία Τριάς είναι Θεός Αγάπης". Και ο πιστός, αυτό που θα συγκρατήσει και πάντα θα επαναλαμβάνει είναι ότι "ο Θεός αγάπη εστί".<br /><br />Τα πράγματα όμως για τον πιστό δεν είναι έτσι. Θα μπορούσε ο π. Σωφρόνιος να γίνει καλύτερα αντιληπτός με αυτά που έγραψε, αν εντόπιζε το ενδιαφέρον του αναγνώστη σε κάτι που μόλις είχε αναφέρει μιλώντας για την "ομολογία εν τω πυρί της φλογεράς μετανοίας". Ακριβώς αυτό είναι το σημαντικό : "εν τω πυρί της φλογεράς μετανοίας".<br /><br />Όλοι μιλούν σήμερα για αγάπη, διότι και ο Θεός είναι αγάπη. Όμως η δική μας αγάπη δεν μπορεί σε τίποτα να συγκριθεί, ούτε καν ομοιάζει, με αυτό που είναι αγάπη και είναι Θεός. Αν θέλουμε να κάνουμε λόγο περί αγάπης, εμείς οφείλουμε έμπρακτα να ποιούμε και γραπτά να καταθέτουμε, την εξομολογητική πράξη, και λόγο, της μετανοίας μας. Χωρίς μετάνοια εν τη πράξει και εν τω λόγω, απλώς φλυαρούμε.<br /><br />Αν ο άνθρωπος είναι μετάνοια, τότε ο Θεός είναι αγάπη. Καλύτερα λοιπόν να γράφουμε "ο Θεός είναι μετάνοια", διότι χωρίς αυτήν αγάπη δεν υπάρχει. Ούτε και Θεός. Δεν έχετε να κάνετε τίποτα άλλο από το να ρίξετε μια ματιά γύρω σας. Όλοι μιλούν για αγάπη, για Θεό, αλλά αυτά δεν θα τα δείτε πουθενά. Μετάνοια δεν υπάρχει, το πρόσωπό της το αγνοούμε, αν και είναι αυτός ο ίδιος ο Χριστός.Κυπριανός Χριστοδουλίδηςhttps://www.blogger.com/profile/08392258607092356179noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2219854782932057061.post-36834117468446977982010-05-29T16:52:10.197+03:002010-05-29T16:52:10.197+03:00+ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ,ΠΟΛΥ-
αλλά αρκούσε μια φορΆ...απ΄τη...+ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ,ΠΟΛΥ-<br />αλλά αρκούσε μια φορΆ...απ΄την καρδιά.<br />{ΟΥΚ ΕΝ ΤΩ ΠΟΛΛΩ ,ΤΟ ΕΥ...}<br /><br />ΚΑΙ ΑΣ ΜΗΝ ΞΕΧΝΑΜΕ ΝΑ ΔΙΝΟΥΜΕ ΧΑΡΑ ΣΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ<br />ΠΡΙΝ ΤΟΥΣ ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΟΥΜΕ ΠΛΗΡΩΣ<br />ΠΡΙΝ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΝΑ ΘΛΙΒΟΝΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ <br />ΑΔΙΑΦΟΡΙΑ ΜΑΣ...<br />ΔΙΟΤΙ ΤΟ ΝΑ ΦΤΑΣΕΙ Ο ΑΛΛΟΣ ΝΑ ΣΟΥ ΠΕΙ,<br />ΓΙΑΤΙ ΕΙΣΑΙ ΕΤΣΙ ΑΔΙΑΦΟΡΟΣ ΣΤΟΝ ΠΟΝΟ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ,<br />ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΔΥΣΚΟΛΟ,<br />ΠΙΣΤΕΨΤΕ ΜΕ.<br /><br />ΟΤΙ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥ,<br />ΑΥΤΟ ΔΙΝΕΙ.<br />ΚΑΙ ΑΝ ΖΗΤΑΜΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΑΓΑΠΗ,<br />ΘΑ ΜΑΣ ΤΗ ΔΩΣΕΙ...<br />ΧΑΡΑ ΚΑΙ ΑΓΑΠΗ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΣ<br />ΟΛΟΙ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ<br />ΑΥΤΟ ΘΕΛΕΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΜΑΣ<br />ΚΑΙ ΓΙ ΑΥΤΟ ΔΙΨΑΕΙ Η ΨΥΧΗ ΜΑΣ...<br /><br />ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ+<br />ΣΥΓΝΩΜΗ.<br /><br />Ο ΚΥΡΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑΧΟΥ ΠΑΡΩΝ<br />ΚΑΙ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΠΛΗΡΩΝ...Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2219854782932057061.post-46716388186293195942010-05-29T16:42:05.746+03:002010-05-29T16:42:05.746+03:00:-))
Αυτή είναι ανταπόκρισηηηη!
Μπράβοοοο!:-))<br />Αυτή είναι ανταπόκρισηηηη! <br />Μπράβοοοο!Σαλογραια η Ευαν.Παναγοπούλου-Κουτσούκουhttps://www.blogger.com/profile/17283178488194923234noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2219854782932057061.post-75980492101598361002010-05-29T16:39:21.888+03:002010-05-29T16:39:21.888+03:00KΑΛΗ ΑΝΑΡΡΩΣΗ
ΚΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ
ΚΑΛΗ ΑΝΑΡΡΩΣΗ
ΚΑΛΗ ΔΥΝΑΜ...KΑΛΗ ΑΝΑΡΡΩΣΗ<br />ΚΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ<br />ΚΑΛΗ ΑΝΑΡΡΩΣΗ<br />ΚΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ <br />ΚΑΛΗ ΑΝΑΡΡΩΣΗ<br />ΚΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ<br />ΚΑΛΗ ΑΝΑΡΡΩΣΗ<br />ΚΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ<br />ΚΑΛΗ ΑΝΑΡΡΩΣΗ<br />ΚΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ<br />ΚΑΛΗ ΑΝΑΡΡΩΣΗ<br />ΚΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ<br />ΚΑΛΗ ΑΝΑΡΡΩΣΗ<br />ΚΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ<br />ΚΑΛΗ ΑΝΑΡΡΩΣΗ<br />ΚΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ<br />ΚΑΛΗ ΑΝΑΡΡΩΣΗ<br />ΚΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ<br />ΚΑΛΗ ΑΝΑΡΡΩΣΗ<br />ΚΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ<br />ΚΑΛΗ ΑΝΑΡΡΩΣΗ<br />ΚΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ<br />ΚΑΛΗ ΑΝΑΡΡΩΣΗ<br />ΚΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ<br />ΚΑΛΗ ΑΝΑΡΡΩΣΗ<br />ΚΑΛΗ ΔΥΝΑΜΗ<br />ΚΑΛΗ ΑΝΑΡΡΩΣΗ<br />Ο ΧΡΙΣΤΟΣ ΠΑΝΤΑ ΜΑΖΙ ΣΟΥ ΚΑΙ ΜΑΖΙ ΜΑΣ..Anonymousnoreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2219854782932057061.post-26001493689269101392010-05-29T16:30:25.854+03:002010-05-29T16:30:25.854+03:00Ευχαριστώ, ευγενέστατο Ανώνυμο για το κείμενο που ...Ευχαριστώ, ευγενέστατο Ανώνυμο για το κείμενο που μου έστειλε.<br />Το είδα τυχαία κάπου χτες,και ήθελα να το κρατήσω στη μνήμη μου...<br />Λοιπόν, σήμερα η καλή ψυχή μου το έστειλε...<br />Όποιος και αν είσαι, ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!Σαλογραια η Ευαν.Παναγοπούλου-Κουτσούκουhttps://www.blogger.com/profile/17283178488194923234noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2219854782932057061.post-67469748786302954112010-05-29T16:27:27.948+03:002010-05-29T16:27:27.948+03:00Προς παραπονεμένο ανώνυμο...
Προσπαθώ να σε καταλά...Προς παραπονεμένο ανώνυμο...<br />Προσπαθώ να σε καταλάβω...συχώρεσέ με και μένα...αλλά ο καθένας δίνει ό,τι του επιτρέπει το φορτίο που κουβαλάει στην πλάτη του. <br />Δεν θα προσφέρει κανείς κάτι περισσότερο, αν δεν λάβει άνωθεν φωτισμό...και Δύναμη...<br />Συμφωνώ ότι χρειάζονται ΕΡΓΑ και όχι λόγια, πλην...αν σταματήσουν και τα λόγια, μπορούμε να ξεχάσουμε και τα έργα που οφείλουμε...εννοώ να τα ξεχάσουμε ολότελα.<br />Ό,τι είναι ο καθένας από μας, το οφείλει ΚΑΙ ΣΕ ΛΟΓΙΑ ΠΟΥ ΈΧΟΥΝ ΓΡΑΦΕΙ ΣΤΟ ΣΚΛΗΡΟ ΔΙΣΚΟ ΤΟΥ ΜΥΑΛΟΥ ΤΟΥ, ΚΑΙ ΠΟΥ ΘΑ ΣΒΉΣΟΥΝΕ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ...<br /><br />Τη σημασία των καλών λόγων την τίμησε και ο Κύριος όταν συμβούλευε σε σχέση με ημάς τους Φαρισαίους:<br /><br />Κατά τα λόγια αυτών να ποιήτε, κατά τα έργα αυτών να ΜΗ ποιήτε!<br /><br />Και ο ίδιος ο Κύριος όταν ζούσε δεν θεράπευσε ΟΛΟΥΣ τους πάσχοντες, ούτε ελευθέρωσε ΟΛΟΥΣ τους φυλακισμένους, ούτε τάϊσε ΟΛΟΥς τους πεινασμένους, παρότι ως Θεός θα μπορούσε...<br /><br />Προσωπικά, επειδή έχω ΠΛΗΓΩΘΕΙ ΠΟΛΥ ΑΠΟ ΑΧΑΡΙΣΤΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΙΣΘΗΣΙΑ ΚΑΙ ΚΑΚΙΑ ΚΑΙ ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΑ ΧΙΛΙΟΕΥΕΡΓΕΤΗΘΕΝΤΩΝ εν Κυρίω αδελφών και ρασοφόρων, έχω ΑΠΟΦΑΣΙΣΕΙ ΝΑ ΜΗ ΠΑΡΑΠΟΝΙΕΜΑΙ ΠΙΑ ΓΙΑ ΤΙΠΟΤΑ ΚΑΙ ΓΙΑ ΚΑΝΕΝΑΝ, ΜΟΝΟ ΝΑ ΛΕΩ ΣΤΟΝ ΕΑΥΤΟΝ ΜΟΥ:<br /><br />-Τρέχε καματηρέ, τρέχε, ίνα μη η Σκοτία, σε καταλάβη...τρέχε και ΜΗΝ ΚΟΙΤΑΣ ΠΙΣΩ Η ΓΥΡΩ ΣΟΥ, ΤΙ ΚΑΝΟΥΝ ΟΙ ΑΛΛΟΙ...<br /><br />Πάρε, περιστεράκι μου, να διαβάσεις το ημερολόγιο της Δήμητρας Κόντου, από τις εκδόσεις ΤΑΩΣ, και θα καταλάβεις καλύτερα τι εννοώ...<br /><br />Και πάλι ζητώ συγνώμη αν σε στενοχώρησα...<br /><br />Σε ασπάζομαι εν Κυρίω, βοήθεια αύριο οι Αγιοι Πάντες για όλους...Σαλογραια η Ευαν.Παναγοπούλου-Κουτσούκουhttps://www.blogger.com/profile/17283178488194923234noreply@blogger.comtag:blogger.com,1999:blog-2219854782932057061.post-45048154952244302462010-05-29T16:16:08.395+03:002010-05-29T16:16:08.395+03:00τα 2 ειδη Θεολογίας-Γερ.Σωφρόνιος Σαχάρωφ+
«Υπάρ...τα 2 ειδη Θεολογίας-Γερ.Σωφρόνιος Σαχάρωφ+<br /> <br />«Υπάρχουν δύο είδη θεολογίας: το έν -ευρέως γνωστόν κατά τους παρελθόντας αιώνας- είναι η επαγγελματική καθέδρα του πολυμαθούς, το άλλο η συσταύρωσις μετά του Χριστού, η γνώσις Αυτού εν τοις ενδομύχοις της καρδίας.<br /><br />Το πρώτον είδος είναι προσιτόν εις το πλήθος των διανοητικώς πεπροικισμένων ανθρώπων, των προτιμώντων την φιλοσοφικήν προσέγγισιν της θεολογίας.<br /><br />Η πραγματική δε πίστις εις την Θεότητα του Χριστού, ήτις εκφράζεται δια ζωής συμφώνου προς το πνεύμα των εντολών Αυτού, δεν είναι απαραίτητος δι' αυτούς.<br /><br />Το δεύτερον είδος είναι θεολογία ομολογίας, ήτις γεννάται δια του βαθέος φόβου του Θεού εν τω πυρί της φλογεράς μετανοίας, ήτις εισάγει εις την οντολογικήν πραγματικότητα δια της εμφανίσεως του Ακτίστου Φωτός.<br /><br />Η ακαδημαϊκή θεολογία εν συνδυασμώ μετά της ζώσης πίστεως δίδει αγαθά αποτελέσματα. Ευκόλως όμως «εκφυλίζεται», αποβαίνει αφηρημένη θεωρία, παύει να είναι εκείνο, όπερ παρατηρείται εν τη ζωή των Αποστόλων, των Προφητών και των Πατέρων ημών, τουτέστιν άμεσος ενέργεια του Θεού εν ημίν .<br /><br />Η Αγία Τριάς είναι Θεός Αγάπης.<br />Η αγάπη, περί της οποίας γίνεται λόγος εν τω Ευαγγελίω, είναι άκτιστος ζώσα ενέργεια της ανάρχου Θεότητος. Ίδιον αυτής είναι να ενοί ημάς εν αυτώ τούτω τω είναι. ... φυσική αύξησις εν τω Πνεύματι μέσω της διαμονής εν τω Θείω χώρω δια της τηρήσεως των εντολών του Χριστού.Anonymousnoreply@blogger.com