Δευτέρα, 22 Φεβρουαρίου 2016

Δήλωση π. Βασιλείου Θερμού




Δήλωση π. Βασιλείου Θερμού

Ευχαριστώ για την φιλοξενία το ιστολόγιο ‘Αναστάσιος’ το οποίο δροσίζει τις ψυχές μας με εκλεκτά κείμενα πολυσυλλεκτικής προελεύσεως.

Έκρινα σκόπιμη την δημοσιοποίηση της δήλωσης αυτής επειδή τον τελευταίο καιρό ανακινείται στο διαδίκτυο το ζήτημα των υποτιθεμένων απόψεών μου περί της ομοφυλοφιλίας. Θα μπορούσε να μοιάζει με κακόγουστο αστείο αν δεν ήταν κακοήθης προπαγάνδα.

Η όλη υπόθεση (εξ όσων είμαι σε θέση να γνωρίζω, αν δεν μου διαφεύγουν γεγονότα) ξεκίνησε από δημοσίευμα της ‘Παρακαταθήκης’, στο οποίο απομονώνονται φράσεις μου από σχετικό άρθρο μου. Η δημοσίευση αυτή αναρτήθηκε από μερικά ιστολόγια, γνωστά για τις σκληροπυρηνικές θέσεις τους) με τίτλο ή συνοδευτικό κείμενο που κατέληγε στο συμπέρασμα ότι υπερασπίζομαι και στηρίζω την ομοφυλοφιλία! Στη συνέχεια ακολουθούσαν τα σχόλια των αναγνωστών, όλα επιθετικά φυσικά.

Παράλληλα υπήρξε και άρθρο του π. Διονυσίου Τάτση στον ‘Ορθόδοξο Τύπο’ όπου έγραφε: « Ιδιαίτερα µας εντυπωσιάζει αρνητικά η προσπάθεια (κάποιων κληρικών) να δικαιολογήσουν τὶς προγαµιαίες σχέσεις, αλλὰ καὶ την οµοφυλοφιλία, την οποία θεωρούν αθώα αδυναµία µερικών αξιοσυµπάθητων ανθρώπων!». Αν δεν καταλάβατε εννοεί εμένα! Θα ήταν γελοίο αν δεν ήταν εξοργιστικό.

Και αλλού: «Κατεδαφίζουν τὴν ηθικὴ στὶς συνειδήσεις των ανθρώπων καὶ διατηρούν ανοιχτὲς τὶς πύλες της ακολασίας». Παρεμπιπτόντως, είμαι ο μόνος ο οποίος έχω παράσχει σε βιβλίο μου εκκλησιολογική-μυστηριακή τεκμηρίωση της προγαμιαίας εγκράτειας! Ίσως πάει πολύ να περιμένουμε από τους ανθρώπους αυτούς να το ανακαλύψουν…

Έχω παρατηρήσει ότι στον σκληροπυρηνικό-φονταμενταλιστικό χώρο διακρίνονται τρία επίπεδα μετεχόντων. Κατ’ αρχήν υπάρχουν όσοι διαβάζουν τα δήθεν προβληματικά κείμενα, από τα οποία επιλέγουν τις επίμαχες κατ’ αυτούς φράσεις. Αυτοί είναι λίγοι, θεωρούμενοι ως ‘ηγέτες’ του χώρου.

Κατόπιν έρχονται όσοι αναδημοσιεύουν συμβάλλοντας έτσι στην γνωστοποίησή τους. Και τέλος, την σκυτάλη λαμβάνουν οι αναγνώστες, δηλαδή όσοι έχουν εκχωρήσει σε άλλους το δικαίωμα του σκέπτεσθαι, ώστε ο επικρινόμενος να πέσει ως βορά στα χέρια του όχλου.

Στο στάδιο αυτό ο στοχοποιηθείς διαβάζει ότι προδίδει την Εκκλησία, ότι πρέπει να τιμωρηθή κ.ο.κ. Εγώ διάβασα πως είμαι «ένθερμος υποστηρικτής της ομοφυλοφιλικής αναισχυντίας»!

Ως γνωστόν την ‘Παρακαταθήκη εκδίδει ο μοναχός Αρσένιος Βλαγκόφτης. (Σε τηλεοπτική του εκπομπή τον είδα να σχολιάζει ειδήσεις που διάβασε -λέει- στην ‘Παρακαταθήκη’. Δηλαδή παρίστανε ότι ενημερωνόταν από το περιοδικό το οποίο γράφει ο ίδιος!).

Στις 4 Ιανουαρίου, λοιπόν, του απέστειλα το παρακάτω ηλεκτρονικό μήνυμα:

        Αγαπητέ πάτερ Αρσένιε, χαίρετε εν Κυρίω κατά τη νέα χρονιά της δωρεάς Του.
       Δεν είχαμε την ευκαιρία να συναντηθούμε ποτέ εκ του σύνεγγυς αλλά να που οι δρόμοι μας διασταυρώθηκαν όταν αποφασίσατε να σχολιάσετε τις απόψεις μου στο καλοκαιρινό τεύχος της ‘Παρακαταθήκης’.
       Επειδή προφανώς διαβάσατε ολόκληρο το κεφάλαιο που συνέγραψα για τον συλλογικό τόμο προκειμένου να προβήτε στην επιλογή των δήθεν επίμαχων σημείων, διερωτώμαι: πώς μπορέσατε να γίνετε τόσο μεροληπτικός; Θα προσέθετα ‘μέχρις εθελοτυφλίας’, αν λάβει κανείς υπόψη τις θέσεις μου με τις οποίες τονίζω πως η ομοφυλοφιλία είναι ασύμβατη με την Αγία Γραφή και με το σχέδιο του Θεού. Μάλιστα σε κάποιο σημείο θα προσέξατε ότι χαρακτηρίζω ως ‘συμφορά’ για τους γονείς αν αυτό συμβή σε κάποιο παιδί τους.

       Γιατί, πάτερ, με κατηγορείτε για ‘αμνήστευση’ της ομοφυλοφιλίας; (Και γιατί βάλατε τη λέξη σε εισαγωγικά;). Επειδή δεν κραυγάζω εναντίον της όπως οι ακραίοι του χώρου μας πράττουν; Δυστυχώς υπάρχουν αρκετοί εκκλησιαστικοί οι οποίοι αισθάνονται ότι, αν δεν πανικοβάλλεσαι με την ομοφυλοφιλία, σημαίνει ότι τήν εγκρίνεις. Μήπως ανήκετε σε αυτούς; Αλλά αν αυτοί όλοι είχαν ένα παιδί με αυτό το πρόβλημα οπωσδήποτε θα σκέφτονταν διαφορετικά.

       Δεν σάς περνά από τον νου ότι ενδεχομένως με συκοφαντείτε; Περιττεύει να τονίσω σε έναν μοναχό την βαρύτητα του αμαρτήματος της συκοφαντίας. Καθώς μάλιστα μέ παραδώσατε βορά στα σχόλια του διαδικτύου (εννοώ στα ιστολόγια τα οποία αναδημοσίευσαν το άρθρο σας) μήπως, άθελά σας φυσικά, κοινωνείτε αμαρτίαις αλλοτρίαις μαζί με εκείνους οι οποίοι ζητούν να δικαστώ και να καθαιρεθώ; Χωρίς να έχουν ιδέα (όπως και σεις) τι πρεσβεύω γενικά, τι κηρύττω, πώς εξομολογώ. Χωρίς προσωπική γνώση εκ μέρους τους ολόκληρου του κειμένου, σαν κοπάδι το οποίο συνηθίζει δια βοής να ‘λυντσάρει’ όποιον τού υποδείξουν οι ‘ταγοί’ του.  

       Δεν έχω να προσθέσω κάτι άλλο. Ελπίζω από την ανάγνωση του μεγάλου βιβλίου το οποίο είναι υπό έκδοση να αποκομίσετε τα συμπεράσματα τα οποία θα ησυχάσουν τη συνείδησή σας. Προς το παρόν, πάντως, νομίζω ότι θα σάς τιμούσε μια δημόσια επανόρθωση της αδικίας στην οποία προέβητε εις βάρος μου.
       Εύχομαι το νέος έτος της χρηστότητος του Θεού μας να γεμίζει την καρδιά σας ειρήνη και αγάπη.
        Με τιμή, π. Βασίλειος Θερμός
............................

Εννοείται ότι δεν έλαβα καμία απάντηση. Δεν με εξέπληξε. Αυτή είναι η τακτική των ‘υπερασπιστών της Ορθοδοξίας’. Αυταρχικός και φασιστικός μονόλογος, βολές εκ του ασφαλούς, καμία αυτοκριτική, διαίρεση των ανθρώπων σε ‘δικούς μας’ και ‘εναντίους’. Εφαρμόζουν το γραφικό «εκ Ναζαρέτ δύναταί τι καλόν είναι;». Αφού πρόκειται για τον Θερμό είναι ποτέ πιθανό να πει κάτι σωστό; (Είχα περιγράψει την ψυχολογία αυτών των ανθρώπων στο παλαιότερο βιβλίο μου ‘Πένταθλον’, καθώς και στο άρθρο μου «Το δίλημμα ‘Ορθοδοξία ή αίρεση’ ως πρόβλημα ψυχικής ταυτότητος» από το βιβλίο μου ‘Εκ της αυλής ταύτης’).

Δεν υπήρξε ποτέ αδελφική υπόδειξη λαθών, εφόσον κανείς μας δεν είναι αλάνθαστος. Επί 16 χρόνια υφίσταμαι μια λυσσαλέα πολεμική η οποία έχει ως στόχο την σπίλωσή μου. Έχω γίνει γι’ αυτούς σύμβολο,  ‘βαρύς και βλεπόμενος’, ή μάλλον ακουόμενος. Παρερμηνεύονται λόγια μου, στρεβλώνονται προθέσεις μου, κατασκευάζονται απόψεις που δεν έχω ποτέ εκφράσει. Θα πρέπει να χαρακτηρίζεται κανείς ή από μειωμένη αντίληψη ή από τυφλή προκατάληψη για να εξάγει τέτοια συμπεράσματα –και προφανώς ισχύει γι’ αυτούς το δεύτερο. Ευτυχώς πρόκειται για ολιγάριθμους κύκλους, πολύ μαχητικούς όμως, οι οποίοι κάνουν θόρυβο δυσανάλογο προς τον αριθμό τους. Και δεν αντιλαμβάνονται, όπως φαίνεται, την πνευματική ζημία την οποία υφίστανται.

Δεν θέτουν ποτέ στον εαυτό τους μια απλή ερώτηση: Μα έχουν τρελλαθή τόσοι επίσκοποι και πρεσβύτεροι ανά την Ελλάδα και την Κύπρο οι οποίοι καλούν την αναξιότητά μου για ομιλίες και επιμόρφωση; Σύμπασα η Εκκλησία της Ελλάδος σφάλλει και μόνο αυτοί κατέχουν την αλήθεια; Πολέμησαν και το περιοδικό ‘Ψυχής δρόμοι’ το οποίο διευθύνω, χωρίς να προβληματισθούν γιατί άραγε το τίμησαν με την συνεργασία τους προσωπικότητες όπως ο Μητροπολίτης Λεμεσού Αθανάσιος, ο Μητροπολίτης Αργολίδος Νεκτάριος, ο π. Αθανάσιος Γκίκας, ο π. Κυριακός Τσουρός, ο π. Βασίλειος Τσιμούρης, η μοναχή Μαγδαληνή του Έσσεξ, ο Ιωάννης Κορναράκης κ.π.α.

Είναι προφανές ότι την δήλωση αυτή δεν την συνέταξα για τους ίδιους, αφού η μέχρι τώρα πείρα έδειξε ότι πάσχουν από δυσίατες αγκυλώσεις. Την θεώρησα χρήσιμη για την σιωπηλή πλειονότητα των καλοπροαίρετων αναγνωστών οι οποίοι πιθανώς να έχουν απορίες

Όποιος ενδιαφέρεται για τις θέσεις μου στο θέμα της ομοφυλοφιλίας μπορεί να τις βρει στο βιβλίο μου που κυκλοφορεί σε λίγες μέρες από τις εκδόσεις "Εν πλω". Δεν περιμένω βέβαια οι άνθρωποι αυτοί, που δεν μπήκαν καν στον κόπο να διαβάσουν ένα άρθρο, να δώσουν τον χρόνο που απαιτείται για να μελετήσουν ένα ογκώδες βιβλίο. Πάλι μία από τα ίδια θα δούμε. Ο καθένας ακολουθεί την πορεία του και κρίνεται από την ιστορία.

Προς τα παρόν εύχεσθε, παρακαλώ, για τον αγώνα που κάνω να συγχωρήσω όταν βρίσκομαι αντιμέτωπος με εμπάθεια και συκοφαντία.

Καλό Τριώδιο και ο Θεός της ειρήνης έστω μετά πάντων ημών! 

 Από το blog Αναστάσιος
·       



8 σχόλια:

  1. Δεν είμαι και κανένας θαυμαστής του π.Βασιλείου Θερμού(τα ψιλοβαριέμαι τα γραπτά του)αλλά γεγονός είναι ότι από όσα του σέρνουν ,τα περισσότερα είναι υπερβολικά.Δεν αντέχεται η καφρίλα του χώρου ώρες ώρες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. παπά-Κώστα
    δεν έχω διαβάσει όλα του τα έργα, αλλά..όσα πέσαν στα χεράκια μου, τα βρήκα εξαιρετικά. Επίσης δεν έχω παρακολουθήσει το συγκεκριμένο θέμα, πώς ξετυλίχτηκε όμως, αφού ο χριστιανός φωνάζει ότι τον συκοφαντούν αχαλίνωτα (και επειδή κατανοώ την πικρία που προέρχεται εκ της συκοφαντίας) γιατί να μη τον πιστέψω;

    Νομίζω ότι στο Ελλαδιστάν, πλεονάζει ο ΦΘΟΝΟΣ για όποιον εργάζεται όντας προικισμένος με κάποια δώρα παραπάνω και κοιτάμε να του τα μηδενίσουμε όσον δυνάμεθα..φρικτή η κατάσταση πράγματι......ευτυχώς ο παπα-Βασίλης δε μασάει. Του έδωσε ο Θεός, καλή γυναίκα!
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. π. Θερμός :
    Δεν υπήρξε ποτέ αδελφική υπόδειξη λαθών, εφόσον κανείς μας δεν είναι αλάνθαστος. Επί 16 χρόνια υφίσταμαι μια λυσσαλέα πολεμική η οποία έχει ως στόχο την σπίλωσή μου. Έχω γίνει γι’ αυτούς σύμβολο, ‘βαρύς και βλεπόμενος’, ή μάλλον ακουόμενος. Παρερμηνεύονται λόγια μου, στρεβλώνονται προθέσεις μου, κατασκευάζονται απόψεις που δεν έχω ποτέ εκφράσει.

    κχ
    Και πώς να υπάρξει "αδελφική υπόδειξη λαθών" αφού είναι persona grata της εκκλησίας και των ΜΜΕ. Μήπως καλούν κανένα άλλο ή αναθέτουν, οι της Ιεραρχίας, υψηλές θέσεις Ποιμαντικής σε ιερείς που εκφέρουν ασύμφωνες και επικριτικές γνώμες, σαν αυτές που ακολουθούν και είναι του π. Θερμού ; ( http://avmag.gr/61036/61036/ )

    Το «ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ» ασχολείται – μεταξύ άλλων- και με την ομοφυλοφιλία. Συγκεκριμένα, φιλοξενεί μια επιστολή του πατέρα Βασίλειου Θερμού (ψυχίατρος παιδιών και εφήβων, διδάκτωρ της Θεολογικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών και επίκουρος καθηγητής Ποιμαντικής στην ανωτάτη Εκκλησιαστική Ακαδημία Αθηνών), με την οποία προσεγγίζει το όλο θεμα εντελώς διαφορετικά, από αυτόν που έχουμε συνηθίσει.

    Έπιλέγουμε κάποια ενδεικτικά σημεία του άρθρου:

    «Πῶς μποροῦμε νά καταλογίσουμε ἐγωκεντρικότητα σέ ἕναν ὁμοφυλόφιλο, ὁ ὁποῖος ἀγαπᾶ τόν σύντροφό του μέ πιστότητα καί ἀφοσίωση;» (σ. 159).

    • «…Ἐδῶ ἔχουμε μία τεκμηρίωση τῆς διάχυτης ἐκκλησιαστικῆς προκατάληψης πώς ἡ ὁμοφυλοφιλία πρέπει νά ἀντιμετωπίζεται ὡς πρωτίστως σεξουαλικό πάθος. Ἡ ἐσφαλμένη αὐτή ἀντίληψη εἶναι προσβλητική πρός τά ἑκατομμύρια παιδιά τοῦ Θεοῦ πού ἡ ἐρωτική τους ἀφύπνιση κατά τήν ἐφηβεία συνοδεύεται ἀπό ὁμοφυλόφιλη συναισθηματική ἕλξη» (σ. 161).

    • «Ὁ ὁμοφυλόφιλος ἐρωτεύεται ἄτομα τοῦ ἰδίου φύλου, γι᾿ αὐτό καί προχωράει σέ σεξουαλική σχέση μαζί τους. Δέν ἰσχύει τό ἀντίστροφο, ὅπως ἄλλωστε δέν ἰσχύει καί γιά τήν πλειονότητα τῶν ἑτεροφυλόφιλων… Μέ ἄλλα λόγια, τό σέξ ὑπαγορεύεται ἀπό τό συναίσθημα, ὅπως εἶναι καί ἡ φυσική τάξη. Ὁ καλός κληρικός δείχνει νά τό ἀγνοεῖ…» (σ. 161).

    • «Ἀλλά ἀπό ποῦ συνάγεται ὅτι [ἡ ὁμοφυλοφιλία] ἀποτελεῖ τό βαρύτερο ἁμάρτημα;» (σ. 162).

    • «Μέ θεολογικά κριτήρια, ὅμως, εἶναι ἀμφίβολο, ἄν εὐσταθεῖ ἡ διατύπωση [τῆς Ἱερᾶς Συνόδου μίας ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας] ὅτι ἡ ὁμοφυλοφιλία εἶναι πτώση καί ἀσθένεια τοῦ ἀνθρωπίνου προσώπου, δεδομένου ὅτι τό νά ἀνακαλύπτει κάποιος νέος τήν ὁμοφυλόφιλη ἕλξη μέσα του συνιστᾶ ἀσθένεια τῆς φύσεως καί ὄχι τοῦ προσώπου» (σ. 169).

    • «[Οἱ ἐκκλησιαστικοί] συνεχίζουν νά ἐντάσσουν τήν ὁμοφυλοφιλία στίς σεξουαλικές διαστροφές, μαζί δηλαδή μέ τήν ἡδονοβλεψία, τήν ἐπιδειξιομανία, τήν παιδεραστία, τόν φετιχισμό…» (σελ. 170).

    • «Ὅσο πιό σκληρός ἐμφανίζεται κάποιος κατά τῶν ὁμοφυλόφιλων τόσο περισσότερες ἀσυνείδητες ἀμφιβολίες τρέφει γιά τόν δικό του ἀνδρισμό. Μέ τήν ἐπίθεση καταφέρνει νά ξορκίζει προσωρινά τίς ἀμφιβολίες του» (σ. 175).

    • «…εἶναι σπάνιο ἕως ἀνέφικτο νά συναντήσει κανείς ὑψηλή ἠθική ποιότητα σέ κάποιον παιδεραστή ἤ σαδιστή ἤ ἡδονοβλεψία κ.λπ., ἐπειδή αὐτοί ὅλοι ἔχουν ὑποστεῖ μιά ἀναστολή τῆς ψυχικῆς ἀνάπτυξης μέ ἐγωκεντρικές συνέπειες, δηλαδή σοβαρότατη φθορά τοῦ γνωμικοῦ θελήματος. Ἡ διαφορά αὐτή ἀποτελεῖ ἄλλη μία ἀπόδειξη πώς ἡ ὁμοφυλοφιλία δέν πρέπει νά κατατάσσεται στίς σεξουαλικές διαστροφές (ἐπισήμως παραφιλίες) ὡς ψυχιατρική διαταραχή» (σ. 179).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Νομίζω, πρέπει να ανοίξουμε τα στραβά μας για να δούμε τί φίδια κουβαλάει στον κόρφο της η εκκλησία των Φάρων, Θερμών, Γιανναράδων και της λοιπής λεγεώνας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Kαλημέρες Κυπριανέ μου!

    Ευχαριστώ θερμώς για τα μηνύματα.
    ;-)


    Θα ήθελα ΟΜΩΣ να διαβάσω ΟΛΟΚΛΗΡΟ το άρθρο και ΟΧΙ μόνον ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ, όπως μου παραθέτεις προκειμένου να σχηματίσω ΠΛΗΡΗ ΕΙΚΟΝΑ...και να αποκτήσω τουλάχιστον μια εξ επιπολής βεβαιότητα ότι ΔΕΝ ΑΔΙΚΏ (διότι είναι πολύ ΠΙΚΡΟ ΠΟΤΗΡΙ η ΑΔΙΚΙΑ το γνωρίζεις) τον συγγραφέα εν προκειμένω..

    Λόγω της ειδικότητος του ανθρώπου και του αντικειμένου της εργασίας του, ΙΣΩΣ να προσεγγίζει το θέμα του με ΛΕΞΕΙΣ που ΠΙΘΑΝΟΝ να ΠΑΡΕΡΜΗΝΕΥΟΝΤΑΙ από τους ακροατές του, σε σχέση με τις ΠΡΟΘΕΣΕΙΣ με τις οποίες έγραψε αυτές τις ΛΕΞΕΙΣ.

    Ο παπα-Βασίλης ο Θερμός, εκτός από γιατρός και παιδοψυχίατρος είναι και ποιητής, και άνθρωπος εξοπλισμένος με αυξημένη ευαισθησία, ως ενασχολούμενος με εφήβους.

    Εφόσον δηλώνει αυτά που δηλώνει στο ποστάκι που εδώ αναδημοσίευσα, τι άλλο να προσθέσω, η γραία;

    Να επιμείνω ότι η αφεντιά μου, η απέξω, ξέρω καλύτερα από εκείνον τις δικές του προθέσεις;
    ;-(

    Και στα χρόνια του Κυρίου Ιησού, όπου η ποινή για τη μοιχεία των ΓΥΝΑΙΚΩΝ ήταν ΛΙΘΟΒΟΛΙΣΜΟΣ, φαντάζομαι ότι η ΜΗ καταδίκη εκ μέρους του Κυρίου, της μοιχαλίδος, θα μπορούσε να εκληφθεί από τους συγκαιρινούς του Χριστού (να μη είπω τους Φαρισαίους μόνον) ως ΣΥΓΚΑΤΑΘΕΣΗ του Κυρίου στη μοιχεία...ΠΑΡΕΡΜΗΝΕΥΟΝΤΑΣ τον ΑΓΑΠΗΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ με τον οποίο της μίλησε.

    Όταν πρόκειται για ΓΡΑΠΤΑ κείμενα, η ΠΑΡΕΡΜΗΝΕΙΕΣ που μπορούν να συμβούν εκ μέρους των αναγιγνωσκόντων, μπορούν να εκταθούν από το πλην άπειρο ως το συν άπειρο..

    Ο π. Βασίλειος Θερμός έχει βοηθήσει ως ψυχίατρος θεραπευτής πάρα πολλούς νέους και τους γονείς τους, από οσο γνωρίζω...

    ας είμαστε πιο υπομονετικοί ΠΡΙΝ τον παραδώσουμε στις φωτιές της Κολάσεως προκειμένου ως Θερμός να υπερ-θερμαίνεται εις το πυρ το εξώτερον, αιωνίως....

    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Δήλωση π. Βασιλείου Θερμού
    Ευχαριστώ για την φιλοξενία το ιστολόγιο ‘Αναστάσιος’’ το οποίο δροσίζει τις ψυχές μας με εκλεκτά κείμενα πολυσυλλεκτικής προελεύσεως.

    kx
    Η Ορθοδοξία, δηλαδή η πίστη μας και άρα το ορθόδοξο Δόγμα, είναι πολυσυλλεκτική ! Και ως τοιαύτη, καλωσορίζει τους πάντες ως έχουν. Είναι ανοικτή σε όλους, δεν τους ζητά τίποτα. Κάθεται στo τραπέζι διαλόγων θρησκευτικών, συλλειτουργεί μετά πάντων ημών, αιτείται της κάτωθεν ειρήνης, εισέρχεται εν τοις κατωτάτοις της γης κομίζουσα την αγάπη "καθὼς ὁ κόσμος δίδωσιν".

    Οι προηγηθέντες από τους συγκαιρινούς υπήρξαν "ατυχή" (sic) θύματα του αρχεκάκου όφεως και με λίγα λόγια, αυτά που άλλοτε γνωρίζατε και διδάσκατε, πρέπει να αλλάξουν

    Καλά, εντάξει, εντάξει, δεκτές οι γκρίνιες ή ακόμη και οι αντιοικουμενιστικές "κορώνες".

    Ο θεολογικός μινιμαλισμός, η σχετικοποίηση του Δόγματος, είναι απαίτηση των ημερών. Αυτό διδάσκει ο Σιωνισμός (σημ. όποιος διαφωνεί να πάρει τα βουνά, no money no life) και λίγο βαθύτερα ο Ωριγένης.
    Οι απαιτήσεις για σύγχρονη ομολογία και ανάδειξη των ομολογητών σε θέσεις περίβλεπτες, έχουν εξελιχθεί (σημ. όλα εξελίσσονται). Ο Κύριος συγχώρεσε την μοιχαλίδα και σείς οφείλετε να συγχωρείτε, να δεχόσαστε όπως είναι τους ομοφυλόφιλους και τους άλλους. Όλους τους άλλους.

    Πορεύου και αμάρτανε, όχι πλέον πορεύου και μηκέτι αμάρτανε.
    Ξεχάστε τη λέξη αμαρτία, να λέτε αστοχία.
    Ξεχάστε τις απαγορεύσεις, "ναι σε όλα", "πάθε και μάθε", το σύνθημα των νέων ομολογητών
    Ξεχάστε ότι ο Κύριος ἔπαθεν ὑπὲρ ὑμῶν ὑπολιμπάνων ὑπογραμμὸν ...

    21 εἰς τοῦτο γὰρ ἐκλήθητε, ὅτι καὶ Χριστὸς ἔπαθεν ὑπὲρ ὑμῶν, ὑμῖν ὑπολιμπάνων ὑπογραμμὸν ἵνα ἐπακολουθήσητε τοῖς ἴχνεσιν αὐτοῦ· 22 ὃς ἁμαρτίαν οὐκ ἐποίησεν, οὐδὲ εὑρέθη δόλος ἐν τῷ στόματι αὐτοῦ· (...) 24 ὃς τὰς ἁμαρτίας ἡμῶν αὐτὸς ἀνήνεγκεν ἐν τῷ σώματι αὐτοῦ ἐπὶ τὸ ξύλον, ἵνα ταῖς ἁμαρτίαις ἀπογενόμενοι τῇ δικαιοσύνῃ ζήσωμεν·

    Συνεχίστε να ζήτε τη ζωή που ζούσατε για να ελκύσετε τη θεία Χάρη. Ο πιστεύσας και βαπτισθείς σωθήσεται, δεν χρειάζεστε τίποτα άλλο εκτός από την ευχή και ένα κομποσχοινάκι. Ο εκκλησιασμός απαραίτητος, μη το ξεχνάτε. Και επιτέλους μάθετε, οι αιρέσεις, ήταν οι αστοχίες πάντων των πριν από εμάς. Τότε δεν ήξεραν τον Φρόιντ. Τώρα τον μάθαμε, μας άνοιξε τους οφθαλμούς, αμαρτίες δεν υπάρχουν, αιρέσεις δεν υπάρχουν, ένας είναι ο θεός για όλους.

    Αμήν και θεέ συγχώρα με.

    ΑπάντησηΔιαγραφή