Παρασκευή, 12 Φεβρουαρίου 2016

Η Πίστη είναι η πιο υψηλή μορφή Γνώσης

Αποτέλεσμα εικόνας για ηλιος

Κλείτος Ιωαννίδης 

5 σχόλια:

  1. Νομίζω Πίστης μόνο γνώση δεν είναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Η γνώμη μου είναι ότι σήμερα στη χρυσή εποχή της "μαζικής παραγωγής θεολόγων" από τα πανεπιστήμια, η αγραμματοσύνη μέ επίγνωση είναι αρετή. Είναι Πίστης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μαρίνο
    προσωπικα, θα μου επιτρέψεις να συμφωνήσω με το ρητό του Κλείτου Ιωαννίδη που παρέθεσα.
    ;-)
    Όταν η Πίστη αυξηθεί κατά Χάριν και στο μέτρο του φωτισμού και της εμπειρίας εκάστης ψυχής, τότε ο άνθρωπος "ορά" τα μή βλεπόμενα και ακούει τα μή ακουόμενα, επομένως, τότε μπορεί να γνωρίζει, αλλά δεν γνωρίζει πλέον με τον αποστεωμένο, εγκεφαλικό τρόπο των σημερινών πανεπιστημόνων.

    Γνωρίζει με τον τρόπο της κατά δύναμιν θεώσεως και της εν Χριστώ Ιησού αγάπης, μέσα στην Επουράνια Βασιλεία που από τούτη τη ζωή, κρύβει εντός του.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

  4. Ευανθία, σε ευχαριστώ πού διαφωνείς. Η άποψή μου είναι αυτό πού γράφεις, εδώ συμφωνούμε, "τότε μπορεί να γνωρίζει, αλλά δεν γνωρίζει πλέον με τον αποστεωμένο εγκεφαλικό τρόπο....", καί φυσικά αναφέρεσαι σε μία άλλη διάσταση θεωρίας, όμως όχι γνώσεως. Γιατί η γνώση όπως τη γνωρίζουμε είναι διεργασία συλλογής πληροφοριών καί αποθήκη της μνήμης στον εγκέφαλο.

    Η κατάσταση πού ο άνθρωπος κατά Χάρην αξιώνεται τό καθ'ομοίωσιν, καί όλος ενώνεται μέ Την Αγία Τριάδα, είναι το μυστήριο της καρδιάς τού ανθρώπου, --κατά τον Άγιο Νικόδημο στον πνευματικό καθρέπτη--, όπου γίνεται κατοικητήριο της Αγίας Τριαδος, και επειδή, "εκ του περισσεύματος της καρδιάς μας λαλώμεν", κατά Τον Δεσπότη μας Χριστό, το Πνεύμα Το Άγιο είναι αυτό που εκ της καρδίας ομιλεί με άρρητα ρήματα καί η καρδιά και όλο το πήλινο σώμα Θεία Θεωρία "βλέπει, αισθάνεται, ευφραίνεται, φωτίζεται, ειρηνεύει, αγιάζει".

    Άρα λοιπόν άλλη ή κατάσταση της θεωρίας της καρδιάς, καί άλλη ή πηγή και λειτουργία της γνώσεως κατά την κοσμική καταξίωση.
    Άλλωστε η γνώση φυσιεί, κατά τον Απόστολο Παύλο, καί το είπε γιά κάθε γνώση, μη αναφέροντας περαιτέρω διαχωρισμούς καί χαρακτηριστικά αυτής.

    Επιπλέον των παραπάνω, πολλές φορές έρχεται σε σύγκρουση η διεργασία της γνώσεως καί η απαγγελία της καρδιάς, διότι η καρδιά εξαρτάται ποιόν αφέντη έχει ένθρονο, Αγία Τριάδα Ή τα πολυτάραχα καί σκανδαλώδη δαιμονικά πάθη, πάλι κατά τον Άγιο Νικόδημο. Έτσι εξηγείται καί η συμπεριφορα των οικουμενιστών καθώς μέσω της μελέτης και της γνώσης θεώρησαν τα κείμενα των Αγίων Πατέρων γιά τα Άγια Δόγματα, όμως τά έργα τους είναι πλήρη εναρμονισμένα μέ τό αφεντικό της καρδιάς τους.
    Άρα λοιπόν η γνώση καί η Θεία Θεωρία της καρδιάς γιά τον Ένθεο άνθρωπο είναι δύο διαφορετικές καταστάσεις πού άλλοτε συμπορεύονται καί άλλοτε αντιμάχονται. Το δε αποτέλεσμα της διακυβέρνησης τού αυτεξούσιου, είναι πάντοτε της καρδιάς ιδιότητα, καί γι αυτό πάντοτε ο διάβολος πολεμά να εγκατασταθεί μόνιμα στην καρδιά τού ανθρώπου.
    Πίστης λοιπόν είναι η κατοίκησης Της Αγίας Τριαδικής Θεότητας στην καρδιά του χοικού ανθρώπου, Μέγα Μυστήριο, καί από αυτή την καρδιά ο άνθρωπος σηκώνει βουνά γύρω του, ημερεύει άγρια θηρία, ειρηνεύει ανθρώπους καί γενικότερα υποτάσσεται όλη η κτίσης.

    Κλείνοντας λοιπόν, καί ας με συγχωρέσει ο Κος Κ.Ιωαννίδης καί εσύ, θα κατέληγα ότι "Πίστης είναι η πιό υψηλή μορφή Θεωρίας...."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Mαρίνο μου
    σ' ευχαριστώ θερμότατα για την τοποθέτηση.
    Το έργο του Αγίου Νικοδήμου στο οποίο αναφέρεσαι ομολογώ ότι δεν το έχω διαβάσει.
    Προσωπικά με τον όρο "καρδία" μπερδευόμουν απίστευτα για πολλά χρόνια. Δεν καταλάβαινα τι ήθελε να ειπεί ο... ποιητής χρησιμοποιώντας τη λέξη "καρδία". Εσχάτως νομίζω ότι αναφέρεται στο βάθος του συναισθηματικού κόσμου του ανθρώπου που ΚΑΙ αυτό, το απέδειξε η επιστήμη της νευροφυσιολογίας, εδράζεται στον ΕΓΚΕΦΑΛΟ.
    ;-)
    Αν διαβάσεις το βιβλίο του νευρολόγου Όλιβερ Σακς με ετίτλο : " Ο άνθρωπος που μπέρδεψε τη γυναίκα του με ένα καπέλο ¨(ενθέρμως το συνιστώ)
    θα καταλάβεις ΑΚΡΙΒΩΣ τι θέλω να πω, ίσως τώρα κάπως να σε μπέρδεψα, νομίζω ότι στο βάθος, εννοούμε τα παρόμοια...
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή