Δευτέρα 9 Μαρτίου 2015

Στις διαπροσωπικές σχέσεις, η συμβουλή μόνο σε τρείς περιπτώσεις επιτρέπεται...



Kαι ο  διακριτικός άνθρωπος, δε δίνει συμβουλές σε κανέναν 
που δε βρίσκεται  κάτω  από την πνευματική του καθοδήγηση,
γράφει  ο άγιος Ιγνάτιος Μπριαντσιάνινωφ.

Δηλαδή συμβουλές ο αληθινά ευφυής  δίνει
ΜΟΝΟ στα βιολογικά παιδιά του
(όσο είναι ανήλικα)

ή ΜΟΝΟ  στους μαθητές του
(ΑΝ  τιμήθηκε με το αξίωμα του μάστορα/ δασκάλου της όποιας βαθμίδας
από το νηπιαγωγείο ως το Πανεπιστήμιο )

ή ΜΟΝΟ  στα πνευματικά του τέκνα,
ΑΝ επισήμως  τιμήθηκε με το Χάρισμα της πνευματικής πατρότητας
που ανήκει στα ανεκτίμητης  αξίας,  σπάνια   δώρα  του Αγίου Πνεύματος.

Αυτά γράφει με ουράνια  σοφία ο Άγιος Ιγνάτιος Μπριαντσιάνινωφ.

Εκτός από τον Άγιο Ιγνάτιο Μπριαντσιάνινωφ και όλη τη χορεία των Αγίων Πατέρων που το υποστήριξαν αυτό με τη ζωή και το βαθύτατα ταπεινό τους παράδειγμα, λένε και οι σύγχρονοι ψυχολόγοι, ότι το να δίνουμε συμβουλές οι ενήλικες σε άλλους ενήλικες
( ας είναι και οι σύντροφοί μας σε γάμο)
 Χωρίς  να μας τις ζητήσουν, 
-όσο ευγενικά και αν διατυπώνεται  η  κουβέντα  μας- 
ξεκάθαρα  αυτό  συνιστά επιθετική συμπεριφορά  από μόνο του!

Επειδή εκείνος  που τολμάει και συμβουλεύει βιολογικά ώριμους Χωρίς  να του το ζητήσουν, 
μια τρύπα στο νερό ανοίγει, αγαπημένο μου, και   δέρνει - παραζαλισμένος απ'  την οίησή του- 
τους αγέρηδες της ματαιότητας...

Ευανθία η Σαλογραία

Υστερόγραφον  εις την παρούσαν ανάρτησιν: 

Αυτή η ανάρτηση είναι συμβουλή σε ψυχές
που ΜΕ ΡΩΤΑΝΕ ΑΝ και ΠΩΣ πρέπει να δίνουν συμβουλές. 

Συμπτωματικά, τη διάβασες και συ ο περαστικός, όπως θα την διαβάσει οπωσδήποτε και ο τακτικός, 

αυτής της σελίδας επισκέπτης-ασφαλίτης κάθε μέρα που περνάει από δω μέ άλλο προσωπείο και υπομονετικά και επιμελέστατα με..φακελώνει!

(σκορδοκαίλα μου, πες του!)
;-)
Και η εμπειρία μου από συμβουλές που έδωσα 
σε αγαπημένους φίλους ...
που ρώταγαν κιόλας (σκέψου και να ΜΗΝ ρώταγαν)

...είναι ότι ΕΧΑΣΑ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΜΟΥ, συμβουλεύοντάς εις ώτα ψυχικά, μισόκουφα- 


Σε μια περίπτωση επιλογής γαμπρού, έλεγα επί πενταετία π.χ.

- ΜΗΝ τον παντρευτείς κορίτσι μου το...χιτλερικό!
Δεν τα βλέπεις τα μούτρα του τα αγριεμένα; 
Δε βλέπεις το αγενές; Το αχάριστο του φερσίματός του; 
Το αγέλαστο του μούτρου του; 


Την επιθετικότητά του την αχαλίνωτη
σε όποιον διαφωνεί μαζί του, στα εκκλησιαστικά θέματα;

Δε βλέπεις το φριχτά σπαγκοραμμένο του χαρακτήρα του; 
Αυτός θα σε έχει ΜΕ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΕΣ ΠΡΟΦΑΣΕΙΣ, 

σε ΜΥΡΙΕΣ ΣΤΕΡΗΣΕΙΣ, θα σε χτυπάει όλη σας τη ζωη, σα χταπόδι μέχρι να σε λειώσει!

Θα ΣΕ ΦΑΕΙ ΖΩΝΤΑΝΗ, κορίτσι μου! 

ΘΑ ΒΓΑΛΕΙΣ ΤΟΝ ΚΑΡΚΙΝΟ ΜΑΖΙ ΤΟΥ...


ΒΑΛΕ ΤΑ ΠΟΔΙΑ ΣΤΟΥΣ ΩΜΟΥΣ ΚΑΙ ΤΡΕΧΑ ΝΑ ΓΛΥΤΩΣΕΙΣ, τρομάρα σου,

 ΟΣΟ ΕΧΕΙΣ ΚΑΙΡΟ, συμβούλευα τουλάχιστον για ΜΙΑ ΠΕΝΤΑΕΤΙΑ σε μια όμορφη..

- ΤΙ κατάφερα; ΤΙΠΟΤΕ!

Λύσσαξε και τον παντρεύτηκε το ΦΑΣΙΣΤΑ.

ΞΕΡΝΑΕΙ ΟΛΟ ΤΟ ΓΑΛΑ ΤΗΣ ΜΑΝΑΣ ΤΗΣ ΤΏΡΑ...

Και βέβαια μου κλαίγεται κάθε τόσο: " Αχ, μωρή τρελόγρια! Πόσο καλά μου τα λεγες! 

Εγώ όμως ΔΕΝ σε πίστευα, γιατί...ήταν η έλξη η σωματική προς το Λύκο, που ΤΥΦΛΩΝΕ την κρίση μου επί του χαρακτήρα του...τώρα το ΚΑΤΑΛΑΒΑ, τώρα το κατάλαβαααα!" 

- ΤΩΡΑ το κατάλαβες; Που έκανες και παιδιά μαζί του; Περαστικά σου!

Συμπέρασμα. ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΩΣΕΙ ΚΑΝΕΝΑΝ! 

Έκαστος, μωράκι μου , 
έχει της λωλής κεφαλής του το χαβά, τουτέστιν κάνει ό,τι του υπαγορεύουν τα ΠΑΘΗ του, 

και όχι η ΣΥΜΒΟΥΛΗ ΜΗ εμπαθών (επί του εξεταζομένου θέματος) φίλων και συγγενών...

Τα ίδια μουρμούραγε και η μακαρίτισσα η μανούλα μου.
- Ααααχ!

Μου τα λεγε ο αδερφός μου ο Αποστόλης ΝΑ ΜΗΝ παντρευτώ, " τον Παναγή από τα Μέγαρα", τον πατέρα σου, μπέμπα μου ( ναι, εμένα έλεγε μπέμπα, μη γελάς)...αααχ! δεν τον άκουσα! 


Νόμιζα - το ΖΩΟΝ- ότι με ερωτεύτηκε ο Παναγής από τα Μέγαραα". 

Καλά να τα πάθωωω!

- Καλά τα έπαθε λοιπόν!

Πήρα και γω, από την ταραχώδη σχέση των γονέων μου, τα διδάγματά μου τα δυσεξαρίθμητα!
Ετσι όποτε, ως άγαμη νέα, έβλεπα υποψήφιο γαμπρό και μου θύμιζε στο ΠΑΡΑΜΙΚΡΟ
τον αγριεμένο κένταυρο, σεβαστό πάντα από μένα, πατερούλη μου, έτρεχα χιλιόμετρα μακριά του, για να γλυτώσω, το... ποδοπάτημα!

Χάριτι θεία νομίζω πως μέχρι την ώρα, τα έχω καταφέρει!

;-)





24 σχόλια:

  1. Μα δε θα λέμε τη γνώμη μας;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Φιλ. των 12:59 π.μ.
    όταν λέμε τη γνώμη μας σε φίλους, συγγενείς, ΕΝΗΛΙΚΑ ΤΈΚΝΑ, συνεργάτες, ΧΩΡΙΣ να μας τη ζητήσουν, ρισκάρουμε το να επισύρουμε από τη δυσφορία τους έως και τη μεγάλη οργή τους .

    ΚΑΙ ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ ότι η συμβουλή μας εφόσον την δώσαμε "ανερώτηγα" που λέγαν παλιά οι γριές, εννοείται ότι πάει στο βρόντο!
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ανάμεσα στα άλλα που κάνουν οι φίλοι μεταξύ τους, συγκαταλέγεται και το να συμβουλεύουν αυθόρμητα κι "ανερώτηγα" ο ένας τον άλλον. Αρκεί να μη θεωρούν τους εαυτούς τους καλύτερους. Σωστά;
    Δηλαδή, αυτή η ανάρτηση δεν είναι ανερώτηγη συμβουλή προς γνωστούς και ξένους;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σωστά! Συνήθως μας "μιλάει" ο ταπεινός Θεός μέσα από ανερώτηγες συμβουλές, αλλά μόνο οι ταπεινοί Τον ακούν. Δηλαδή αυτοί που έχουν πάρει στα σοβαρά τη σωτηρία τους.

      Διαγραφή
  4. Φιλ. 3: 06 μ.μ.
    Αυτή η ανάρτηση είναι συμβουλή σε ψυχές
    που ΜΕ ΡΩΤΑΝΕ ΑΝ και ΠΩΣ πρέπει να δίνουν συμβουλές.

    Συμπτωματικά, τη διάβασες και συ ο περαστικός, όπως θα την διαβάσει οπωσδήποτε και ο τακτικός, αυτής της σελίδας επισκέπτης-ασφαλίτης κάθε μέρα που περνάει από δω μέ άλλο προσωπείο και υπομονετικά και επιμελέστατα με..φακελώνει!

    (σκορδοκαίλα μου, πες του!)
    ;-)
    Και η εμπειρία μου από συμβουλές που έδωσα
    σε αγαπημένους φίλους ...
    που ρώταγαν κιόλας (σκέψου και να ΜΗΝ ρώταγαν)

    ...είναι ότι ΕΧΑΣΑ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΜΟΥ, συμβουλεύοντάς εις ώτα ψυχικά, μισόκουφα-

    Σε μια περίπτωση επιλογής γαμπρού, έλεγα επί πενταετία π.χ.

    - ΜΗΝ τον παντρευτείς κορίτσι μου το...χιτλερικό!
    Δεν τα βλέπεις τα μούτρα του τα αγριεμένα;
    Δε βλέπεις το αγενές; Το αχάριστο του φερσίματός του;
    Το αγέλαστο του μούτρου του; Την επιθετικότητά του την αχαλίνωτη
    σε όποιον διαφωνεί μαζί του, στα εκκλησιαστικά θέματα;

    Δε βλέπεις το φριχτά σπαγκοραμμένο του χαρακτήρα του;
    Αυτός θα σε έχει ΜΕ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΕΣ ΠΡΟΦΑΣΕΙΣ, σε ΜΥΡΙΕΣ ΣΤΕΡΗΣΕΙΣ, θα σε χτυπάει όλη σας τη ζωη, σα χταπόδι μέχρι να σε λειώσει!

    Θα ΣΕ ΦΑΕΙ ΖΩΝΤΑΝΗ, κορίτσι μου!

    ΘΑ ΒΓΑΛΕΙΣ ΤΟΝ ΚΑΡΚΙΝΟ ΜΑΖΙ ΤΟΥ...

    ΒΑΛΕ ΤΑ ΠΟΔΙΑ ΣΤΟΥΣ ΩΜΟΥΣ ΚΑΙ ΤΡΕΧΑ ΝΑ ΓΛΥΤΩΣΕΙΣ, τρομάρα σου, ΟΣΟ ΕΧΕΙΣ ΚΑΙΡΟ, συμβούλευα τουλάχιστον για ΜΙΑ ΠΕΝΤΑΕΤΙΑ σε μια όμορφη..

    ΤΙ κατάφερα; ΤΙΠΟΤΕ!

    Λύσσαξε και τον παντρεύτηκε το ΦΑΣΙΣΤΑ.

    ΞΕΡΝΑΕΙ ΟΛΟ ΤΟ ΓΑΛΑ ΤΗΣ ΜΑΝΑΣ ΤΗΣ ΤΏΡΑ...

    Και βέβαια μου κλαίγεται κάθε τόσο: " Αχ, μωρή τρελόγρια! Πόσο καλά μου τα λεγες!

    Εγώ όμως ΔΕΝ σε πίστευα, γιατί...ήταν η έλξη η σωματική προς το Λύκο, που ΤΥΦΛΩΝΕ την κρίση μου επί του χαρακτήρα του...τώρα το ΚΑΤΑΛΑΒΑ, τώρα το κατάλαβαααα!

    - ΤΩΡΑ το κατάλαβες; Που έκανες και παιδιά μαζί του; Περαστικά σου!

    Συμπέρασμα. ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΣΩΣΕΙ ΚΑΝΕΝΑΝ!

    Έκαστος, μωράκι μου ,
    έχει της λωλής κεφαλής του το χαβά, τουτέστιν κάνει ό,τι του υπαγορεύουν τα ΠΑΘΗ του, και όχι η ΣΥΜΒΟΥΛΗ ΜΗ εμπαθών (επί του εξεταζομένου θέματος) φίλων και συγγενών...

    Τα ίδια μουρμούραγε και η μακαρίτισσα η μανούλα μου.

    - Ααααχ!

    Μου τα λεγε ο αδερφός μου ο Αποστόλης ΝΑ ΜΗΝ παντρευτώ, " τον Παναγή από τα Μέγαρα", τον πατέρα σου, μπέμπα μου ( ναι, εμένα έλεγε μπέμπα, μη γελάς)...αααχ! δεν τον άκουσα! Νόμιζα - το ΖΩΟΝ- ότι με ερωτεύτηκε ο Παναγής από τα Μέγαραα".

    Καλά να τα πάθωωω!

    - Καλά τα έπαθε λοιπόν!

    Πήρα και γω, από την ταραχώδη σχέση των γονέων μου, τα διδάγματά μου τα δυσεξαρίθμητα!

    Ετσι όποτε, ως άγαμη νέα, έβλεπα υποψήφιο γαμπρό και μου θύμιζε στο ΠΑΡΑΜΙΚΡΟ
    τον αγριεμένο κένταυρο, σεβαστό πάντα από μένα, πατερούλη μου, έτρεχα χιλιόμετρα μακριά του, για να γλυτώσω, το ποδοπάτημα!

    Χάριτι θεία νομίζω πως μέχρι την ώρα, τα έχω καταφέρει!
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όταν ακούς από κάποιον που σε συμβούλεψε για κάτι και δεν τον άκουσες : "δεν στα έλεγα εγώ;", απόφυγέ τον, δεν αγαπάει. Είναι ΆΤΟΜΟ και όχι πρόσωπο.

      Διαγραφή
  5. ανωνυμ. " καρφάκια" , των 5: 56 μ.μ.

    Δηλαδή θες να μου πεις ότι η ΜΑΝΑ της που της είπε κάποια στιγμή:

    -Μωρή σου τα έλεγα να ΜΗΝ παντρευτείς τον ΚΑΝΙΒΑΛΟ, θες να μου πεις ότι δεν την αγαπάει, την κοπέλα του παραδείγματος που έδωσα;

    -Σε γελάσανε!
    Την αγαπάει μέχρι το Θεό.

    Και τη ζωή της δίνει για να ζήσει η κόρη της.

    Αυτές οι φιλοσοφίες του στυλ " είναι άτομο και όχι πρόσωπο" εμένα μου βρομοκοπάνε, νεωτερική "θεολογία" Βολιώτικη, που με αφήνει ΠΑΓΕΡΑ αδιάφορη.

    Οι Ρωμιές μανάδες επειδή ΘΥΣΙΑΖΟΝΤΑΙ για τα παιδιά τους, έχουν ΟΛΟ το δικαίωμα και να τους πουν :

    - Σου τα λεγα , βοιδιιιιιι!

    - ΞΥΠΝΑΑΑΑ!

    - ΜΗΝ αφήσεις τον ΕΠΟΜΕΝΟ, να σε ΣΑΚΑΤΕΨΕΙ..

    - .ΞΥΠΝΑΤΕ ΒΟΔΙΑΑΑΑ!
    ;-)
    Αλλά τα βόδια ΔΕΝ ξυπνάνε ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΜΙΑ..

    Ούτε σε οικογένειες, ούτε σε κοινωνίες , ούτε πουθενά.

    Γι αυτό , οι άλλοι που μας ...γονιμοποιούν χωρίς σάλιο...ΒΡΙΣΚΟΥΝ ΚΟΡΟΙΔΑ και τα... γονιμοποιούν....

    κοινώς: βρίσκουν και τα κάνουν αγαπητή μου..

    ;-)

    Με εννοείς;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στη παραβολή του Ασώτου όμως, ο Πατέρας-Θεός δεν είπε κάτι τέτοιο στον συντετριμμένο μετανιωμένο υιό του.

      Τον αγαπούσε αληθινά!

      Διαγραφή
    2. Ναι ανων. των 6:36...
      σου διαφεύγει ότι οι άνθρωποι ΔΕΝ είμαστε Θεοί...
      Μονίμως σε ...τσακώνω λίγο ...αφαιρεμένο..
      ;-)

      Διαγραφή
    3. Πλην όμως είμαστε δημιουργημένοι και κεκλημένοι να του ομοιάσουμε, του Πατέρα-Θεού. Που το είδατε λοιπόν το "αφαιρεμένο";

      Διαγραφή
    4. ;-) ναι, ναι, είμαστε κεκλημένοι να του ομοιάσουμε.

      Σε ευχαριστώ ανώνυμε που εισαι εδώ συνεχώς και με διορθώνεις και μου το υπενθυμίζεις και ΚΥΡΙΟΤΑΤΑ με ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΕΙΣ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΣΟΥ ΤΟ ΖΗΤΗΣΩ.....τι θα έκανα εγώ χωρίς εσένα, απορώ:
      ;-)

      Διαγραφή
    5. Μα δεν είναι συμβουλή, αλήθεια είναι.

      Διαγραφή
    6. Α ΧΑΧΑ...
      τέτοιες στρεψοδικίες έλεγε ένας γνωστός στη γυναίκα του και ΔΕΝ ΤΟΝ ΑΝΤΕΞΕ και τον παράτησε. Πήγε να βρεί κάποιον ΜΗ χριστιανό, επειδή ο "χριστιανός" κατάφερνε με το εξυπνακίστικο υφάκι του και της το έκανε τσατάλια το νευρικό σύστημα!

      ΠΟΣΟ ΝΑ ΑΝΤΕΞΕΙ ΠΙΑ και εκείνη η δύσμοιρη γυναίκα;
      :-0

      Διαγραφή
  6. Δύο θέματα θέλω να σημειώσω. Μην ζητας συμβουλη απο αδελφό που δεν έχει το ίδιο φρόνημα με εσένα, λέει ο Άγιος Ισαάκ ο Σύρος γιατί θα ζημιωθείς. Και εκείνος που δίνει συμβουλή χωρίς να του το ζητήσουν θέλει ο ίδιος συμβουλή. Σε αυτήν την κατηγορία ανήκω και εγώ Ευανθία μου.
    Πάντως θεωρώ διαφορετικό θέμα να πούμε μία γνώμη από το να δώσουμε συμβουλή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρίνο μου
      ο αββάς Ισαάκ , σοφά συμβουλεύει να ΜΗΝ ζητάς
      συμβουλή από άνθρωπο, που δεν βρίσκεται σε ανάλογη πνευματική εμπειρία με σένα, υπονοώντας (υποθέτω) ότι ο Χριστιανός , ΔΕΝ θα έπρεπε να ζητάει συμβουλή για πνευματικά θέματα από έναν άθεο (πολύ χοντρικά το έθεσα αυτή τη στιγμή).

      Και πώς ξεχωρίζουμε αγαπημένο μου, τη γνώμη, από τη συμβουλή;

      Προσωπικά δυσκολεύομαι να το ξεχωρίσω..
      ;-)

      Διαγραφή
  7. Αγαπημενο μας, θεωρώ ότι όχι μόνο ως προς το δόγμα της Πίστεως αλλά και ως προς ως προς το μέτρο τού πνευματικού αγώνα που κάνει ο καθένας και αυτό το πληροφορεί ο Θεός στην καρδιά τού αδελφού, εάν ζητήσει από Εκείνον με άκρα ταπείνωση να του δοθεί απάντηση.
    Η γνώμη μας για ένα θέμα, έχει ταπεινοφροσυνη στο βαθμό που ο καθένας μέσα του την νιώθει, "δειλά δειλά ρωτάει κάποιος να σου πω τη γνώμη μου ";; ενώ η συμβουλή, κρύβει αυταρχισμό σε βαθμό που κάποιος επιβαλεται στον αδελφό. Η γνώμη που έχει ταπείνωση μέσα της, μία φορά λέγεται αλλά ποτέ πάνω από δύο, ενώ η συμβουλή επιβαλεται με το ξανά και ξανά να λέγεται, και καταντάει κουραστικό για τον αποδέκτη της συμβουλής.
    Είναι προσωπικές απόψεις και τα θεωρώ δυσδιακριτα μεταξύ τους, αλλά θα πρέπει να εισαγάγουμε και το ότι η κορωνίδα των αρετών είναι η διάκριση, δηλαδή πάνω από όλα αυτά που αναφέρω και που θα πρέπει να ληφθούν υπόψη οι μεταξύ σχέσεις, το επικίνδυνο και η σοβαρότητα της επέμβασης, ο κλονισμος τής ψυχικής και σωματικής γενικότερα υγείας τού έχοντας ανάγκη αδελφού, και άλλοι παράγοντες διάφοροι παράγοντες. Έτσι τουλάχιστον νομίζω αγαπημένο μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Mαρίνο μου
    εκτιμώ αφάνταστα την κατάθεση της προσωπικής σου εμπειρίας και γνώμης. Ωραία μου το εξέθεσες. Με βοήθησες τη διαφορά ανάμεσα σε γνώμη και συμβουλή να την καταλάβω, αλλά θα επιμείνω ότι ούτε γνώμη δεν πρέπει να προτρέχουμε και να δίνουμε ΧΩΡΙΣ να μας τη ΖΗΤΗΣΕΙ ο απέναντι διότι ΔΕΝ μπορούμε να ξέρουμε σε τι ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΨΥΧΙΚΗ διάθεση είναι και τι ΑΝΤΟΧΕΣ υπάρχουν ακόμη μέσα του. Οπότε, για να ΜΗΝ τον ενοχλούμε, ας το ράβουμε το ρημαδιακό μας το στοματάκι και ας μην του πουλάμε του απέναντι, χριστιανική ανωτερότητα, επειδή από την πολλή χριστιανική ανωτερότητα που επιμένουμε να του πουλάμε, δεν θα είναι μακριά η στιγμή που θα του τσιτώσουμε τα νεύρα και θα μας εξαποστείλει...

    Επίσης, δεν έχει νόημα, κάποιος εδώ επίμονος, ανώνυμος τύπος να μας στέλνει κάθε τόσο κατεβατά από τον Άγιο Ιωάννη της Κλίμακας, ή τον Αγιο Συμεών το Νέο Θεολόγο...
    Εμείς εδώ είμαστε αμαρτωλοί λαϊκοί.
    ΔΕΝ είμαστε καλόγεροι. Μιλάμε λοιπόν, μια άλλη γλώσσα. Τη γλώσσα των λαικών. Η γλώσσα των καλογέρων, ας χρησιμοποιηθεί μέσα σε μοναστήρια, καλύτερα.

    ΜΗΤΗΡ ΠΑΝΤΩΝ ΤΩΝ ΔΙΑΛΟΓΩΝ, ΑΣ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΑΚΡΙΣΗ..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Συμφωνώ μαζί σου, και σε ευχαριστώ καλή μου.
    Επιπλέον θα ήθελα να ακούσω και την γνώμη του Παπά-Κώστα ως σοφότερο σε αυτά τα θέματα.
    Παπά-Κώστα, εάν διαβάζεις τα κείμενα, κάνε μία παραχώρηση και ''σπάσε'' τη σιωπή σου, και κατέθεσε τη συμβουλή σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό το "σοφότερος" θα το εκτυπώσω και θα το δείχνω στη πρεσβυτέρα που αχαϊρευτο με ανεβάζει,σαχλαμάρα με κατεβάζει(ίσως να φταίει και το ότι τη παρομοιάζω με τη σιδερένια μπάλα που είχαν δεμένη οι κατάδικοι).
      Δεν χρειάζεται να πούμε κάτι παραπάνω από τον άγιο Ιγνάτιο.Γεμίσαμε συμβουλάτορες και πάσης φύσεως ειδικούς που έρχονται από παντού να μας σώσουν.Αν δεν ερωτηθείς δεν απαντάς.Είναι δυνατόν να έρθει ξαφνικά κάποιος και να πει "είναι τρεις η ώρα",χωρίς να έχει ρωτήσει κανείς τι ώρα είναι;Θα το πάρουν για τρελό.Άλλωστε για να ζητήσει κάποιος συμβουλή πρέπει να ταπεινωθεί.Πώς θα του κόψουμε αυτή την ευκαιρία;Και προφανώς όταν ζητάμε μια οποιαδήποτε συμβουλή,τη ζητάμε από κάποιον που έχει την ίδια θεώρηση των πραγμάτων.Αλλιώς αντιμετωπίζει τη ζωή κάποιος χριστιανός ορθόδοξος αλλιώς ο καθολικός,ο προτεστάντης,ο μουσουλμάνος,ο βουδδιστής κλπ.Ακόμα και σε καθημερινά θέματα.
      Και κάτι ακόμα.Υπάρχει μια ανάρτηση με θέμα τη σιωπή.Δεν υπάρχει θέμα για το οποίο οι άνθρωποι μιλάνε και γράφουν περισσότερο από τη σιωπή.Πολλές φορές η σιωπή δίνει λύσεις που χίλιες λέξεις δεν μπορούν να δώσουν.
      παπα-Κώστας

      Διαγραφή
  10. Ήμουν σίγουρος Παπά -Κώστα, ευχαριστώ. ☺

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Mαρίνο μου
    εκτιμώ ανθρωπίνως τον παπά-Κώστα - παρά τις διαφορές μας επί του εκκλησιολογικού- επειδή άνετα αυτοσαρκάζεται επί προσωπικού και αποπτύει μετά βδελυγμίας τη μάσκα του άψογου Φαρισαίου, με την οποία δυστυχώς ακόμη και σήμερα κυκλοφορούν πολλοί ανεγκέφαλοι τόσο λαϊκοί όσο και παπάδες, μη έχοντας αντιληφθεί πόσο καταγέλαστοι γίνονται...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ω βάθος πλούτου, σοφίας και γνώσεως!!!
    Τι πρέπει να κανω ινα σωθώ αδελφοί?
    Μια ζωή συμβουλεύω τα παιδιά μου και την ευρύτερη οικογένειά μου τους ενορίτες μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή