Δευτέρα, 30 Απριλίου 2012

Ο Αϊνστάιν το Φ(φ)ως και η αναπλαστική του δύναμη(επανάληψη)


Πολυγαπημένο μου

Χριστός Ανέστη!

Χτες βρέθηκα στο υπέροχο νησί των Σπετσών και χάθηκα μέσα στην ομορφιά του Φωτός του τοπίου, του Φωτός των ψυχών των ανθρώπων...

Άναψα πολλά κεριά  και  για το Φωτισμό τον δικό  σου.

-Νομίζεις ότι είναι άσκοπη κίνηση- το άναμμα των κεριών;

-Και όμως , δ ε ν είναι!

Όταν ανάβουμε ένα κερί για την ψυχή με την οποία συμ-πάσχουμε
είναι το Φως που  παρηγορεί μυστικά και εκείνη την ψυχή και εμάς,  και κάθε στιγμή την καρδιά μας,  την ανασταίνει.

Στα υπενθύμιζα, ως μητέρα,  και στην παλιότερη ανάρτηση:
Ο Αϊστάιν το Φ(φ)ως και η αναπλαστική του δύναμη.

Τα θυμάσαι;

Σε χαιρετώ με αμέτρητα  χελιδόνια -φιλιά,  και σε περιμένω, αγναντεύοντας  στην εξώπορτα.

Είναι καιρός να μας έρθεις!

Σαλογραία

Η θεμελιώδης διαφορά Ανατολικής και Δυτικής εκκλησίας 
....................................................................







Παρασκευή, 27 Απριλίου 2012

Εσύ έχεις δοκιμάσει ναρκωτικά;Εσύ παίζεις με το... πουλί σου;


..........................................................................................
Άσχετο με το παραπάνω βίντεο και επειδή με τσίγκλησε ένα σχόλιο που έλαβα θα προσθέσω τα παρακάτω, αγαπημένο μου.

Αυτές τις μέρες, διαβάζω συνεντεύξεις πολιτικών.

Έρχονται οι  εκλογές βλέπεις του Μάη και πρέπει -υποτίθεται-να τους γνωρίσουμε -τα μπουμπούκια μας-λίγο καλύτερα.

Ένα σχόλιο επιθυμώ να κάνω, πάνω σε μια ερώτηση που βλέπω να τίθεται στις συνεντεύξεις.

Τους ρωτάει, εσχάτως (στο msn ανεβασμένο το είδα) ο δημοσιογράφος:

 -Έχετε δοκιμάσει ναρκωτικά; και αυτοί απαντούν διαφοροτρόπως.

-Πολύ δαιμονική βρίσκω την ερώτηση.

 -Πολύ πρόστυχη!

Δεν με νοιάζει η απάντηση του πολιτικού, της πανέξυπνης και ντόμπρας Λιάνας εν προκειμένω, αν κάποτε  έκανε ή αν δεν έκανε, και από την εμπειρία τι απεκόμισε,  είναι προσωπικό της θέμα.

Εδώ "σπάζομαι"με την ερώτηση του δήθεν φιλελεύθερου δημοσιογράφου, που ή σκόπιμα ή λόγω αφέλειας, με την ερώτηση που θέτει,  εξυπηρετεί τα συμφέροντα των εμπόρων του είδους.

Ταπεινή μου άποψη, για να το θέσω συνοπτικά
( συνελόντι ειπείν- που έλεγον και οι αρχαιότεροι ημών προγόνοι):
η όποια συζήτηση ή προβολή ταινίας  για ναρκωτικά, άνευ σοβαρότατου  λόγου, απλώς διεγείρει την περιέργεια και τη βλακεία των νεοτέρων προς  κακές πρακτικές και μιμήσεις του χειρίστου είδους.

Βγαίνουν και κάτι λαϊκοί βάρδοι στην τυφλεόραση και διαφημίζουν με τον τρόπο τους,  τα ναρκωτικά,  παίζοντας επί  εξέδρας,  σκηνές απείρου κάλλους:

-Μου την "έχει δώσει" ο Πετσάαααλνικος, άναψε  ένα "τσιγαριλίκι, να ξεσκάσω,  πλαντάζωωωω!

Και της προσφέρει  ο  λαϊκός βάρδος  της  ξανθιάς.

Και παριστάνουν ότι "φτιάχνονται" με  μπάφους επί σκηνής.

 Και μετά πάνε και κοιμούνται ήσυχοι οι εν λόγω ηθο-ποιοί

("ηθο-ποιός σημαίνει φως" απήγγειλε  η μακαρίτισσα η Λαμπέτη κάποτε, άχ!)

κοιμούνται ήσυχοι ότι ...νουθέτησαν   τη νεολαία... την οποία εκτός του μπάφου, τη συμβουλεύουν κάθε τόσο να παίζει και με το ..."πουλί" της, διότι ως έχει πει κατ'επανάληψη   ο κύριος Λαζόπουλος,  "και εγώ που έπαιζα με το ...πουλί μου τι έπαθα; μια χαρά πετυχημένος, έγινα κυρία μου!"

-Έλεος αδελφοί, έλεοςςςςςς!
-Θα πέσει πυρ εξ Ουρανού, θα μας κάψει συμπούπουλους!

Σαλογραία

( Υ.Γ.και διάβασε, αν θες,  εσύ περιστέρι μου, που  με επισκέπτεσαι για πρώτη φορά,  την παλιότερή μου ανάρτηση με τίτλο:Ναρκωτικά και νηπιαγωγείο:μικρή αληθινή ιστορία πρόληψης, για να δεις σε ακριβό ιδιωτικό νηπιαγωγείο  του εξωτερικού,  τι κάνουν όσοι πραγματικά επιθυμούν να φυλάξουν τα παιδιά τους  από αυτήν την Κόλαση.
Να τα φυλάξουν με πράξεις δυναμικές και όχι με κούφια, παραπλανητικά λόγια, που απλώνουν το πρόβλημα και κάνουν πάμπλουτους τους δαιμονικούς- της μαστούρας- εμπόρους.)
.....................................................................




Κυριακή, 22 Απριλίου 2012

"Όπου το πτώμα εκεί... και οι αετοί"(Ματθ. κδ΄, στ.28)-Νικόλαος Καβάσιλας και επίσκοπος Νικόλαος Βελιμίροβιτς


Αετοί* 

(του εν αγίοις Νικολάου Καβάσιλα , κεφάλαιο  από το έργο του:
 " Η Μυστική εν Χριστώ Ζωή )
......................................................................

"Τα μετέωρα βάρη ορισμένων σωμάτων , όταν κοπούν οι αλυσίδες που τα κρατούν
ψηλά, πέφτουν προς τη γη  και ζητούν αμέσως να πιάσουν τον τόπο τους στο έδαφος.
Έτσι και τα σώματα των αγίων Χριστιανών.
Βρίσκονται βέβαια πάνω στη γη  και είναι δεμένα με τη φθορά και βασανίζονται μένοντας εδώ, γι αυτό "στενάζομεν-λέει-εν τω σκήνει"(Β΄Κορ.ε΄4).

Σαν όμως θα φανεί η ελευθερία , ο Χριστός, με ακράτητη ορμή θα στραφούν προς Αυτόν και θα πιάσουν τον δικό τους,  κοντά Του, τόπο.

Γι αυτό ο Παύλος, δείχνοντας πως ο δρόμος αυτός είναι διαφορετικός, ουράνιος, ονομάζει αρπαγή το πράγμα.

"Αρπαγησόμεθα γάρ-λέει-εν νεφέλαις εις απάντησιν του Κυρίου εις αέρα"(Α΄Θεσ.δ΄ 14).

Και ο Σωτήρ λέει ότι θα  παραλαμβάνωνται οι άνθρωποι την ημέρα της Κρίσεως.

 "Τότε έσονται εν τω αγρώ, ο εις παραλαμβάνεται  και ο είς αφίεται"
(Ματθ.κδ 28), δηλώνοντας  ακριβώς εκείνο , ότι τίποτε πια δεν θα υπάρχη ανθρώπινο , ώστε να καθυστερήση
κανείς.

Αλλά ο Ίδιος ζήτησε τους πλανημένους.

Έπειτα τους έδειξε το δρόμο και επειδή δεν μπορούσαν να βαδίσουν, τους εσήκωσε στους ώμους και τους μετέφερε όταν έπεφταν, τους ξανασήκωνε κ όταν ραθυμούσαν, τους διώρθωνε και όταν έφευγαν, τους παρακαλούσε και δεν έπαυσε καθόλου να τους παρακινή στη σωτηρία τους.

Έτσι και τότε, όταν θα τρέχουν οι χριστιανοί, τον τελικό δρόμο τους , Εκείνος θα τους αναστήση, για να πετάξουν προς  τον Ουρανό, Εκείνος θα τους φτιάξη τα φτερά. 

Γι αυτό και τους ονομάζει αετούς, που θα συγκεντρωθούν πάνω στο πτώμα.

"Όπου γαρ -λέει-το πτώμα εκεί συναχθήσονται και οι αετοί"(Ματθ.κδ΄28)

Διότι από τράπεζα σε τράπεζα θα πάνε. 

Από την καλυμμένη Τράπεζα της θείας Ευχαριστίας στην ήδη φανερή. 

Και από τον άγιον Άρτο στο Σώμα.

Τώρα βέβαια ο Χριστός είναι Άρτος  γι αυτούς, διότι την ανθρώπινη ζουν ακόμα ζωή, και είναι επίσης πασχαλινό δείπνο, διότι διαβαίνουν από τα εδώ προς την πόλι του Ουρανού.

Όταν δε "αλλάξουσιν ισχύν, πτεροφυήσουσιν ως αετοί"(Ησ.μ΄,31) λέει ο θαυμαστός Ησαίας και τότε θα καθίσουν πάνω σ' αυτό το ίδιο το Σώμα του σταυρωθέντος Ιησού χωρίς κανένα πια προπέτασμα. 

Αυτό δηλώνει και ο μακάριος ευαγγελιστής Ιωάννης όταν λέη:

"Οψόμεθα αυτόν καθώς εστιν".

Διότι ούτε Άρτος είναι ο Χριστός για εκείνους  που έπαυσαν να ζουν αυτή την επίγεια ζωή, ούτε περιμένουν πια Πάσχα.

Η έννοια του σώματος όμως έχει πολλά να μας πη. 

Διότι να τα χέρια του Χριστού με τα τραύματα. 

Να τα πόδια που φέρνουν τα σημάδια των καρφιών και η πλευρά που φέρνει  ακόμη το σημάδι της λόγχης.

Τούτο το Δείπνο της θείας Ευχαριστίας, μάς οδηγεί σ' εκείνο το Σώμα. 

Χωρίς όμως αυτό το Δείπνο είναι αδύνατον να λάβουμε εκείνο, όπως δεν μπορεί να λάβει πείρα  του ηλιακού φωτός, όποιος έχασε τα μάτια του.

Διότι αν δεν έχουν ζωή μέσα τους, όσοι δεν εδείπνησαν στο Δείπνο αυτό, πώς είναι δυνατόν η αθάνατη Κεφαλή ο Χριστός , να γίνη κεφαλή μελών τα οποία είναι νεκρά;

Μία είναι η δύναμις της αγίας Τραπέζης, ένας ο Οικοδεσπότης και σ'αυτό τον κόσμο και στον άλλο. 

Εδώ είναι ο νυμφών, εδώ η προετοιμασία για τον νυμφώνα, εδώ κι ο ίδιος ο Νυμφίος.

Επομένως, όσοι φεύγουν προς την αιώνια ζωή χωρίς να έχουν μαζί τους τα δώρα αυτά, τίποτε πλέον δεν τους απομένει.

Όσοι όμως πραγματικά έλαβαν την Χάρι και την διετήρησαν, αυτοί και στη χαρά του Κυρίου τους εισήλθαν και μπήκαν μαζί με τον Νυμφίο (Λουκ.ζ΄21) στον Νυμφώνα και απόλαυσαν την τρυφή που χαρίζει το Αιώνιο Δείπνο.

Και αυτά δεν επέτυχαν εκεί για πρώτη φορά, αλλά ό,τι μετέφεραν μαζί τους, αυτά και δοκίμασαν καθαρώτερα με την φανέρωσι του Χριστού.

Τούτο το φανερώνει καθαρώτερα ο λόγος σύμφωνα με τον οποίον:
"Η Βασιλεία του Θεού εντός ημών εστίν"

(Αγίου Νικολάου Καβάσιλα "Η Μυστική εν Χριστώ Ζωή" σελ.190-193 έκδοσις Ι. Ησυχαστηρίου Αγίου Γρηγορίου Παλαμά, Κουφάλια Θεσσαλονίκης)
..................................................................................

* "Την κοινή κατά την Β΄ Παρουσία ανάστασι ο βυζαντινός μυστικός , ακολουθώντας τον Παύλο, ονομάζει "αρπαγή". "Αρπαγησόμεθα γάρ, φησιν, εν νεφέλαις εις απάντησιν του Κυρίου εις αέρα "(Α΄ Θεσσαλονικείς4, 17 )

Γι αυτό και ο Κύριος ωνόμασε τους αγίους αετούς (Ματθ.24,28)

Ό,τι συμβαίνει στα μεγάλα βάρη , ερμηνεύει ο Καβάσιλας, που όταν κοπούν τα δεσμά που τα κρατούν μετέωρα, πέφτουν με δύναμη στη γη, θα συμβή και στα σώματα των αγίων...Το αναστηθέν Σώμα του σαρκωθέντος Δημιουργού θα λάμψη ως το πραγματικό κέντρο της παγκοσμίου έλξεως, και θα ελκύη στον  εαυτόν του τα πάντα.
(Παναγ. Νέλλα "Ζώον Θεούμενον" . Εκδόσεις Εποπτεία Αθήναι 1979 σελ. 179)
..........................................................................
...............................................................................................

Παραθέτω και μια δεύτερη ερμηνεία από τον εν αγίοις επίσης αναπαυόμενο επίσκοπο Νικόλαο Βελιμίροβιτς 

"Περί του πτώματος και των αετών"

"Γράφετε πως "υπάρχουν πολύ δύσκολα χωρία στην Αγία Γραφή".

Εξαρτάται από το πνευματικό ύψος του αναγνώστη.

Είναι πολύ περισσότερα τα εύκολα και σαφή λόγια , που όταν εφαρμοστούν στη ζωή κάνουν και το πέπλο από εκείνα τα δύσκολα να πέσει.

Έτσι, ρωτάτε, περί των λόγων του Χριστού:"Όπου γάρ έαν ή το πτώμα, εκεί συναχθήσονται οι αετοί"(Ματθ. 24, 28).

Στη φύση αυτό είναι ξεκάθαρο.

Μόνος  σας βλέπετε, πως οι αετοί μαζεύονται πάνω στα πτώματα και μάλιστα τα αισθάνονται από τόσο μεγάλο ύψος  και από τόσο μακριά , ώστε ο άνθρωπος πρέπει να αναρωτιέται παραξενεμένος , με ποιο αισθητήριο  μαθαίνουν πού βρίσκεται το πτώμα;

Με το αισθητήριο της όσφρησης , ή με κάποιο έκτο αισθητήριο, σαν τον δρυοκολάπτη , που ξέρει ακριβώς, πού βρίσκεται το σκουλήκι  στο δέντρο και εκεί και τσιμπά;

Ο Χριστός αναμφίβολα μιλάει εδώ για το δικό Του πτώμα.

 Μιλάει για τον μέλλοντα χρόνο:"εκεί συναχθήσονται( θα μαζευτούν) οι αετοί".

Εάν δεν εννοούσε τον εαυτόν Του, θα μιλούσε σε χρόνο ενεστώτα για ένα συνηθισμένο και καθημερινό φαινόμενο: εκεί συναντιούνται οι αετοί.

Αλλά, Αυτός μιλάει σε μέλλοντα χρόνο , αφού εννοεί το δικό Του σώμα, και αφού μιλά πριν τον θάνατό Του, δηλαδή προφητικά.

Και η προφητεία εκπληρώθηκε. 

Στον Γολγοθά κρεμόταν το δικό Του νεκρό σώμα.

Για δεκαεννέα(τότε που έγραφε) αιώνες πολλές χιλιάδες προσκυνητών μαζεύονται χρόνο  με τον χρόνο στον Τάφο Του κάτω από τον  Γολγοθά.

Αυτοί οι προσκυνητές -δεν πρόκειται για τουρίστες-επισκέπτονται τον Τάφο του Σωτήρα τους από υψηλή πνευματική ώθηση και ανάγκη: για να θρέψουν και να ποτίσουν τις ψυχές τους έτσι όπως οι αετοί  τρέφονται με τα νεκρά σώματα.

Οι πραγματικοί προσκυνητές του Τάφου του Χριστού είναι και οι πραγματικοί αετοί του Χριστού. 

Ακόμα αυτός ο λόγος αναφέρεται και σ'  όλους τους κοινωνούς , οι οποίοι κοινωνούν από το άγιο Ποτήριο με το αίμα του Χριστού.

 Όλοι αυτοί είναι οι αετοί του Χριστού που πεινασμένοι και και διψασμένοι, πέφτουν μπροστά στο ιερό και ρουφούν τη ζωή από το πτώμα, δηλαδή από το σώμα του Χριστού, το σφαγιασμένο σώμα, τη θυσία, τον σφαγιασθέντα Αμνό   του Θεού, για μας και για τη σωτηρία μας.

Με ποιο  αισθητήριο μαθαίνουν εκείνοι ότι στην Άγια Μετάληψη υπάρχει η τροφή και η ζωή;
Σαν με κάποιο  έκτο, άϋλο, πνευματικό αισθητήριο, με ανεπτυγμένη και οξεία πίστη -αισθητήριο, που δυστυχώς για τους απίστους είναι αμβλυμμένο.

Όμως , γιατί μιλάμε για αισθητήριο;

Είναι ο νους ο φωτισμένος στους πιστούς με την πίστη, ή συσκοτισμένος  στους άπιστους με την απιστία. 

Ειρήνη σε σας και ευλογία από τον Κύριο"

( Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς σελ.91-92,  "Ιεραποστολικές επιστολές Β- από το βιβλίο- "Δεν φτάνει μόνον η πίστη" των εκδόσεων "ΕΝ ΠΛΩ")

..........................................................................................................
..........................................................................................................
Υ.Γ.:

Μαζί με τις ανωτέρω ερμηνείες, των  εν αγίοις ευρισκομένων  Νικόλαου Καβάσιλα, και Νικόλαου Βελιμίροβιτς( και το σχόλιο τού  θεολόγου Παν. Νέλλα) θα ήθελα να σε παρακινήσω, αγαπημένο μου,  ακούραστα, για άλλη μια φορά,  να μελετήσεις με μεγάλη προσοχή το βιβλίο:

" Περί συνεχούς θείας Μεταλήψεως",  των μεγάλων Αγίων Νικοδήμου Αγιορείτου και Μακαρίου επισκόπου Κορίνθου, προκειμένου  να καταλάβεις  σε βάθος πόσο επείγουσα  τυγχάνει  η αναγκαιότητα της αδιαλείπτου  Τροφοδοσίας μας.

Χωρίς συνεχή και αγία Τροφοδοσία-  κάτω από τις προϋποθέσεις που θέτει η Ορθόδοξη Εκκλησία και η εκάστου συνείδησις-   αποδυναμώνεται η ψυχή και εύκολα γίνεται  θηριάλωτος υπό του νοητού Εχθρού, που φθονεί την αγιότητα και την αιώνια σωτηρία της.

Δυστυχώς πολλοί   πνευματικοί, για διάφορους λόγους,  με... " δεξιές " τουτέστιν, εύλογες δήθεν, προφάσεις(που θλίβουν, τους αληθινά  αγίους ιερουργούς  και διακριτικούς και " ορώντας" ) προσπαθούν να απομακρύνουν τους πιστούς από το Άγιο Ποτήριο,  και να τους ψυχράνουν τον ζήλο, φοβερίζοντας και τρομοκρατώντας τους.

(Για να θαυμάσεις θεραπευτική  πρακτική διακριτικού και Ορθόδοξου Αγιορείτη πνευματικού του προπερασμένου αιώνα  μπορείς να δεις την παλιότερή μου ανάρτηση με τίτλο:Το σεξ, ο ηγουμενος Σάββας(+1821) και η συνεχής θεία Μετάληψη)

Όταν γίνουν χειροπιαστές και μη αναστρέψιμες,  οι κακές συνέπειες αυτής της αστόχαστης πρακτικής, τότε...πάπαλααα! θα  νιώσουμε  ότι  " πολύ αργά για δάκρυα Στέλαααα!..."

Φιλώντας σε, πάντα με  ελπίδα,  σού εύχομαι  φώτιση
και  τις υπομονές και της αρκούδας, με όλους  τους σκληρόκαρδους  φαρισαίους, που σε πληγώνουν,  ευλογημένο μου.

Πρέπει να αντέξουμε τον καύσωνα της ημέρας-  όσος και να 'ναι-  διότι όντως...

ΑΝΕΣΤΗ Ο ΚΥΡΙΟΣ!  

Σαλογραία  




Σάββατο, 21 Απριλίου 2012

Ρίλκε: Περί παρηγορίας -και Ανωνύμου περί βιώματος και πολιτικών



Το παρακάτω σχόλιο το έλαβα πριν λίγο:

"Κι από τον ένα ποιητή στον άλλο:

" Κι αν πρέπει να σας πω κάτι ακόμη, ας είναι το εξής: 


Μην πιστέψετε πως αυτός που προσπαθεί να σας παρηγορήσει, ζει χωρίς να μοχθεί ανάμεσα στις απλές και σιωπηλές λέξεις, που έχουν ενίοτε ευεργετική επίδραση επάνω σας. 

Η ζωή του κρύβει πολλή κούραση, πολλή θλίψη και βρίσκεται πίσω απ'τη δική σας.

Όμως, αν ήταν διαφορετική, δε θα μπορούσε ποτέ να βρει τις λέξεις αυτές."

(Ράινερ Μαρία Ρίλκε)


Τελικά αυτό κάνει τη διαφορά, το βίωμα. 


Το βίωμά σου κάνει και τα λόγια σου πιστευτά και αποδεκτά κι εσένα αληθινό, αυθεντικό κι όχι κύμβαλον αλαλάζον.

 Να τι λείπει πιο πολύ από τους πολιτικούς: το βίωμα.

 Γι αυτό τα λόγια τους είναι κούφια, γι αυτό δεν αγγίζουν κανενός την καρδιά.

 Και στον αντίποδα, να γιατί ο Κύριος συγκλονίζει.

Δεν μίλησε μόνο, βίωσε τον πόνο μας. 

Έτσι, ναι, τον ακούς. 

Είθε να βιώσουμε κι εμείς την Ανάστασή Του 
(εγώ ακόμα στα λόγια είμαι μόνο).

Χριστός Ανέστη!"
.............................................................................................................
................................................................................................................

Σχόλιο δικό μου:

Ανων. φιλ.
Μου άρεσε τόσο το παραπάνω κείμενο του Ρίλκε που μου έστειλες ως  ανών. αναγν. της σελίδας που το ανάρτησα...επισήμως, όπως το έλαβα, αγαπημένο μου.

Σε ευχαριστώ! 

ΑΛΗΘΩΣ ΑΝΕΣΤΗ Ο ΚΥΡΙΟΣ!

Σαλογραία

Τετάρτη, 18 Απριλίου 2012

Αύριο -Νικηφόρος Βρεττάκος

Αύριο

Φορώντας μια φτηνή αλλαξιά σαν τον σπουργίτη,
θα τριγυρνώ σαν άγγελμα στον κόσμο και θα γράφω
σα να κόβω τον ήλιο σ'ανοιξιάτικο χαρτοπόλεμο.

Νικηφόρος Βρεττάκος

Τρίτη, 17 Απριλίου 2012

Έρωτας Αρχάγγελος -Δημ. Μητροπάνο, Καλή Ανάσταση!

Κυριακή, 15 Απριλίου 2012

Χριστός Ανέστη! Αληθώς Ανέστη ο Κύριος!

Σάββατο, 14 Απριλίου 2012

Καλή Ανάσταση!(βίντεο με Άγιο Φως από τα Ιεροσόλυμα)









Παρασκευή, 13 Απριλίου 2012

Μάνα μου ...πάνω στο Σταυρό...

Πέμπτη, 12 Απριλίου 2012

The Beatitudes - Οι Μακαρισμοί και το Πάτερ ημών



Ισοτιμία -Αλεξανδρεύς



Η τιμή Σου
με τον καιρό ανεβοκατεβαίνει 
με την εποχή, 
με τον άνθρωπο.
Δε φτάνει ένα νόμισμα για να Σ' αποτιμήσει!
Άλλος, αντίς για τα τριάκοντα αργύρια,
Σε πούλησε για μια θεσούλα
άλλος για μια ηδονή
για μια πατρίδα, άλλος.
 Δεν ήταν που δεν ξέραν την αξία σου!
Ήτανε που ελπίζανε -σα γνήσιοι καιροσκόποι-
να Σʼ αγοράσουνε φτηνά ξανά
εχέγγυο σωτηρίας να σ' έχουν!
Ένα συγγνώμη ψεύτικο
μία μετάνοια για τα μάτια
ένα στασίδι σʼ εκκλησιά -με τ΄ όνομα σε ταμπελάκι κολλημένο-
πιστεύαν θα 'ταν αρκετά -πίσω- να σʼ αποκτήσουν.

Αντίς για Σένα, βρέθηκαν μ' ένα σκοινί στο χέρι
και ξοφλημένη την ελπίδα για ελπίδα.

Αλεξανδρεύς


Τετάρτη, 11 Απριλίου 2012

Εκ βαθέων -Γιώργος Πετούσης

δέηση προσευχή χέρια














Εκ βαθέων 
Μια ζωή ενώπιον Σου προσέρχομαι, Κύριε.
«Γη και σποδός»
Εντός σώματος
και εκτός σώματος,
κατάστικτος.
Τα χέρια μου πάντα
δεητικά υψωμένα.
Πού χιτώνας απαστράπτων;
Πού ένδυμα γάμου!
Πού λάδι ή λαμπάδ’ αναμμένη!
Ρακένδυτος
Γονυκλινής
Εφάμαρτος
Επιστρέφων.
Ο αιωνίως φέρων
της δουλείας τα στίγματα.
Γιώργος Πετούσης
Λεμεσός Κύπρος 
.................................................................

Τρίτη, 10 Απριλίου 2012

Γιατί οι πόρνες και οι τελώνες μπορεί να γίνουν και τα καλύτερα παιδιά;


Σεξ-αλωμένο μου , 

γιατί οι πόρνες και οι τελώνες- τουτέστιν άνθρωποι που αγαπούν παθιασμένα   τις σωματικές ηδονές και τα χρήματα- μπορούν να μεταμορφωθούν -εν Χριστώ Ιησού-  στα φωτεινότερα  πλάσματα, εφόσον-  σε κάποια στιγμή του χρόνου-τούς επισκιάσει η Χάρις και  αναπτύξει φιλόσοφες  στροφές το μυαλό τους; 

Σε αυτή την απορία απαντάει ο μονόλογος  μια πόρνης - το όλο ξεδίπλωμα των λογισμών και συναισθημάτων  της, στο μπλογκ Αναστάσιος- με τίτλο: "ότι ηγάπησε πολύ" που έγραψε ο φίλος Αλεξανδρεύς.

Ευχαριστώ εκ καρδίας,  τον Αναστάσιο και τον Αλεξανδρέα για την προσφορά τους.

Καλή Ανάσταση, περιστεράκι μου-  εύχομαι να πανηγυρίσουν  οι αιχμαλωτισμένες καρδιές μας!

Σαλογραία 


Δευτέρα, 9 Απριλίου 2012

Επειγόντως ένα κεράκι προσευχής υπέρ υγείας για τη μικρή Μαρία Φανή


Απ' τον Ήλο, το φίλο αυτής της σελίδας έλαβα πριν λίγο το μήνυμα:

Παρακαλεί να προσευχηθούμε για  μικρό κοριτσάκι αγαπημένων του, τη Μαρία-Φανή που αύριο μπαίνει  για εξετάσεις - οι γιατροί το σύστησαν επειγόντως.

Ήλε, γενηθήτω το θέλημα του Κυρίου και το ευλογημένο δικό σου.

Με το καλό να εορτάσουμε   την Αγία  και Ζωηφόρο Χαρά, τής Ανάστασης!

Σαλογραία
.

Κυριακή, 8 Απριλίου 2012

Με αφορμή την ηρωική Έξοδο των Μεσολογγιτών παραμονή της Κυριακής των Βαϊων στα 1826



"Στα μάτια και στο πρόσωπο φαίνοντ'οι στοχασμοί τους
 Τους λέει μεγάλα και πολλά η τρίσβαθη ψυχή τους.
 Αγάπη κι έρωτας καλού τα σπλάχνα τους τινάζουν
 Τα σπλάχνα τους κι η θάλασσα ποτέ δεν ησυχάζουν
 Γλυκειά κι ελεύθερ' η ψυχή σα να 'τανε βγαλμένη 
 Κι υψώναν με χαμόγελο την όψη τη φθαρμένη
.........................
Αφού έκαψαν τα κρεβάτια, οι γυναίκες παρακαλούν τους άντρες  να τες αφήσουν
να κάμουνε αντάμα , εις το σπήλαιο, την υστερινή δέηση.

Μι'απ'αυτές, η γεροντότερη, μιλεί για τες άλλες:"Άκουσε παιδί μου, και τούτο
από το στόμα μου,
που 'μ' όλη κάτου από τη γη κι ένα μπουτσούνι*  απ' έξω
Ορκίζουν σε στη στάχτη' αυτή..........
και στα κρεβάτια τ' άτυχα με το σεμνό στεφάνι
Ν'αφήστε σας παρακαλούν να τρέξουμε σ'εκείνο
Να κάμουμ'άμα το στερνό χαιρετισμό και θρήνο...
...................................................................
Μνήσθητι, Κύριε- είναι κοντά. Μνήσθητι, Κύριε- εφάνη!

Επάψαν τα φιλιά στη γή........................
.............................................
Κι άνθιζε μέσα μου η ζωή μ' όλα τα πλούτια πόχει
................................................
Συχνά τα στήθια εκούρασα, ποτέ την καλωσύνη 
..........................................................................
Πάντ'ανοιχτά παντ' άγρυπνα τα μάτια της ψυχής μου
............................
Φως που πατεί χαρούμενο τον Αδη και το Χάρο
.................................
Η δύναμή σου πέλαγο κι η θέλησή μου βράχος" .


Διονύσιος Σολωμός- " Ελεύθεροι Πολιορκημένοι"(απόσπασμα) 

*μπουτσούνι: κομματάκι

Σάββατο, 7 Απριλίου 2012

Mια σύγχρονη ιστορία γνήσιας νεκρανάστασης(επανάληψη)



Μέρα που είναι  σήμερα 

-Σάββατο, εορτή της Νεκρανάστασης  του Φίλου του Κυρίου Ιησού Χριστού, Λαζάρου- 
θέλω να  θυμίσω -σε σένα που περνάς από δω για  πρώτη φορά,  ψυχοπλακωμένο μου, μια ιστορία γνήσιας νεκρανάστασης που συνέβηκε στον πατέρα τού σεβαστού φίλου μου  κ. Παντελή Γκ. απ' την Πάτρα.

Δίνω τον σύνδεσμο της ανάρτησής μου:http://salograia.blogspot.com/2009/08/blog-post_8822.html προκειμένου  να δεις λεπτομερέστερα  τη  θαυμαστή και αληθινότατη ιστορία με την οποία όλοι οι  συγγενείς και συντοπίτες  του θανόντος και κατόπιν αναστηθέντος,  πάθαν το μέγα ταράκουλο του βίου τους -άπαντος!

Υπάρχει και μια "μικρή συνέχεια" στην εμπειρία του πατέρα τού κυρ Παντελή που θα την βρείς  στη σελίδα της σαλογραίας ως :Μικρή συνέχεια στην  ιστορία νεκρανάστασης

Τα θυμίζω αυτά, με την αδελφική  προτροπή  να ανορθώσουμε ελπιδοφόρα  το κεφάλι, 
να διαλυθεί η  μαυρίλα της απελπισίας  
που πάει όλους να μας καταβαραθρώσει, 
να στερεωθούμε  όρθιοι (ώπααα!)
όπως σηκώνεται μετά το χαμήλωμα  του κορμιού, 
εκείνος που χορεύει με την καρδιά  του, ένα μερακλίδικο  τσάμικο,
και κάνει ως και  τις πέτρες να αναστενάζουν
απ' το φως τής ακατάβλητης  λεβεντιάς του. 

Σε φιλώ σταυρωτά και εύχομαι  ατομικά και συλλογικά 

Καλή Ανάσταση να 'χουμε!

Σαλογραία 
...............................................................................................

Τετάρτη, 4 Απριλίου 2012

Επιτρέπεται αυτοκτονία για λόγους "αξιοπρέπειας";






Φυσικά και δεν επιτρέπεται  η  αυτοκτονία για λόγους "αξιοπρέπειας", σαν αυτούς που επικαλέστηκε ο δύσμοιρος αυτόχειρας σήμερα.

Το γελοίον και μάταιον της αυτοκτονίας ,

έγραφα σε παλιότερη ανάρτηση εννοώντας ότι η αυτοκτονία ποτέ και σε καμία περίπτωση δεν λύνει κανένα απολύτως πρόβλημα ούτε σε κείνον που φεύγει -μια και τον περιμένει η αιώνια κόλαση- κατά την εμπειρική διδασκαλία της Ορθόδοξης Εκκλησίας- ούτε κυρίως σε κείνους που μένουν πίσω.

Αναρωτιέμαι πόσο δύσκολο είναι, τούτη την αλήθεια, οι φλερτάροντες καθ'υπόδειξιν τού  κακού δαίμονα  με την σκέψη της αυτοκτονίας- να την  καταλάβουν.

Ο Θεός, ας παρηγορήσει- όσο γίνεται-   και όλους όσους έφαγαν το σοκ της αρκούδας, βλέποντας  την αυτοκτονία του ηλικιωμένου  φαρμακοποιού στο Σύνταγμα.

Ο Θεός ας παρηγορήσει και τους - εσαεί απαρηγόρητους- δικούς του ανθρώπους.

Σαλογραία
................................................................................................................
...................................................................................................................
 Υ.Γ.
Ευχαριστώ θερμά την αγαπημένη  Μαρία Κ. για το βίντεο που ακολουθεί. 
Μου το έστειλε σήμερα. 
Αν τις σκέψεις του βίντεο- σκέψεις του Αγίου Σεραφείμ της Βίριτσα- τις ασπαζόταν  ο καθένας μας, ο υ δ ε ί ς θα συγκατετίθετο να αυτοκτονήσει- γιγνόμενος  έτσι, η χαρά των δαιμόνων.

Εύχομαι ημέρα  με σθένος και φώτιση για κάθε ψυχή αγωνιζόμενη στο στάδιο της Πίστεως, Ελπίδας και Αγάπης Κυρίου Ιησού, του Σωτήρα και Λυτρωτή μας.

Τρίτη, 3 Απριλίου 2012

To καθαρότερο πράγμα της δημιουργίας -Νικηφόρος Βρεττάκος

(Στη φωτό του Μάριου Κουτσούκου, ο Άθωνας χιονισμένος -στο μονοπάτι προς την κορυφή του-22 Μάρτη 2012)
............................................................................................................................
Το καθαρότερο πράγμα της δημιουργίας

Δεν ξέρω, μα δεν έμεινε καθόλου σκοτάδι.

Ο ήλιος χύθηκε μέσα μου από χίλιες πληγές.

Και τούτη τη λευκότητα που σε περιβάλλω 
δε θα την βρεις ούτε στις Άλπεις, γιατί αυτός ο αγέρας
στριφογυρνά ως εκεί ψηλά  και το χιόνι λερώνεται.
Και στο λευκό τριαντάφυλλο βρίσκεις μια ιδέα σκόνης.

Το τέλειο θαύμα θα το βρεις μοναχά μες στον άνθρωπο:
λευκές εκτάσεις που ακτινοβολούν αληθινά
στο σύμπαν και υπερέχουν.

Το πιο καθαρό
πράγμα λοιπόν της δημιουργίας  δεν είναι το λυκόφως, 
ούτε ο ουρανός που καθρεφτίζεται μες στο ποτάμι, ούτε 
ο ήλιος πάνω στης μηλιάς τα άνθη. 

Είναι η αγάπη.

Νικηφόρος Βρεττάκος.