Παρασκευή 15 Απριλίου 2011

Βυζαντινά κάλαντα του Λαζάρου-και κουλουράκια Λαζαράκια



Περιστεράκι  μου

Βρήκα στην ιστοσελίδα της απίστευτης Εύης( αχ τυχερέ Θάνο) συνταγή για κουλουράκια-Λαζαράκια

Αν θες, να τα φτιάξουμε...

( ναι..ναι..την πήρα την ηρωϊκή απόφαση, μη γελάς...θα το ...ημπορέσω σου λέω...)

 παρέα!

Εύχομαι, ο πεφιλημένος άγιος  Λάζαρος, με την ευλογία του Κυρίου Ιησού,
να  αναπλάσει και μας- σαν ευφραντικά  κουλουράκια-  ώστε  -και μεις, τα μισοπεθαμένα απ' τις αμαρτίες μας- να δούμε...

Καλή  Ανάσταση!!!

Σαλογραία
..............................................................................

18 σχόλια:

  1. Κάλαντα του Λαζάρου, Λαζαράκια!

    Αξίζει να διαβασουμε τα έθιμα αυτης της ημερας!

    http://www.matia.gr/7/77/77_1_12.html

    Μυρμιδόνας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μυρμιδόνα περιστεράκι μου...

    (έγραψα το σχόλιο στην προηγούμενη ανάρτηση αλλά το ανεβάζω και δω, διότι αναφέρομαι και στον Αγιο Λάζαρο)

    Το κλίμα για την πιστή καρδιά που θλίβεται, στην πραγματικότητα, είναι τόσο βαρύ, όσο και η σκιά του σύννεφου που πέφτει πάνω στο χώμα.

    -Τι βάρος έχει μια σκιά;
    -Τίποτα!

    ;-)

    Πετώντας με το αεροπλάνο πριν λίγο καιρό, έβλεπα τις σκιές των σύννεφων, στα βουνά, στις κοιλάδες.

    Σκεφτόμουν τη μουντή διάθεση των ανθρώπων κάτω, τη διάθεση αυτών που τους σκέπαζε η σκιά, και γκρίνιαζαν για το ψύχος- ή τη γκρίζα ημέρα τους...

    Εγώ- την ίδια στιγμή που οι κάτω μουρμούριζαν και αναθεμάτιζαν την "κακή"τους μέρα- πέταγα στην κυριολεξία πάνω τους, πάνω απ'τα σύννεφα και χαιρόμουν το λαμπρό γαλάζιο τ'ξάστερου ουρανό, τον ήλιο που έλαμπε...

    Η ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, λοιπόν, ΕΙΝΑΙ
    ΟΤΙ Ο ΗΛΙΟΣ Π Α Ν Τ Α ΛΑΜΠΕΙ
    άλλο που εμείς τα αφώτιστα, δεν τον βλέπουμε και λέμε στους εαυτούς μας, πως δεν υπάρχει.

    Χαμογέλασα με την υπέροχη εικόνα.

    Υποσχέθηκα στον εαυτόν μου να την κρατήσει στα απάνω απάνω συρτάρια της μνήμης, ώστε να την βρίσκει εύκολα, όταν η μυωπία της ολιγοπιστίας μου, εμφανίζεται.

    Έχεις δίκιο.

    ΟΛΑ
    ΘΕΛΟΥΝ
    ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΤΟΥΣ.

    ΤΟ κατάλληλο TIMING καλέ...ας πούμε...
    :-)

    ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ ΕΙΝΑ ΧΡΟΝΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΛΑΣΩ ΛΑΖΑΡΑΚΙΑ-ΚΟΥΛΟΥΡΑΚΙΑ, χιχι...

    Είναι και ο αγαπημένος άγιος, του πρώτου μου γιου, ο Λάζαρος.

    Με προσφωνούσε και "Λάζαρε", όταν ήταν μικρός...
    :-)

    Ας είναι βοήθεια για όλους αυτός ο μέγας, πρώτος χριστιανός Νεκραναστημένος μετά τέσσερις μέρες από το ΛΑΤΡΕΜΕΝΟ ΤΟΥ ΦΙΛΟ, ο πρώτος αγιώτατος Επίσκοπος Κύπρου.

    Ας πρεσβεύει για την Ανάσταση της ψυχής όλων μας- που τη φαρμακώνει το ανίσχυρο-πια, μετά την Ανάσταση του Κυρίου Ιησού- κεντρί του θανάτου...

    Φεύγω για ψώνια και κουλουράκια...

    Φιλιάααααααααααααα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Aχ τί καλά Σαλογραία μου,
    άκουσα τα ξεχασμένα κάλαντα
    και μου έφτιαξες τη διάθεση!

    Θέλω να τα μάθω στα παιδιά μου και δεν τα ξέρω δυστυχώς.

    Αν κάποιος αδερφός έχει λινκ που να ακούγεται καθαρά θα τον ευχαριστούσα τα μέγιστα.

    Καλή Ανάσταση να έχουμε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Μάρια
    ν
    και γω από το πρωί ακούω σε επανάληψη αυτά τα κάλαντα...

    Τι να σου πω, κέφι που μου δίνουν...

    Εννοείς ότι θα ήθελες τα λόγια;
    Και γω θα τα ήθελα...

    Καλή Ανάσταση να δώσει για όλους ο Λατρευτός μας...
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Υπέροχο. Καλή Ανάσταση σε Όλους μας. Βιβή από την Κρήτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Βιβή μου γλυκιά

    Να έχεις πάντα το Φως Του, στην καρδία σου...

    Φιλιάααα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Ναι, τα λόγια και τη σωστή(?) μουσική,
    διότι μέχρι στιγμής κάθε βιντεάκι γιου-τουμπένιο που ανοίγω έχει και άλλη μουσική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. "Τί χαρά, τί χαρά,
    θά φάω κουλουράκια,
    ἀπ'τῆς Σαλῆς μου τά χεράκια"
    Καλό ε;
    Κάποτε ἡ cummu-λένια εἶχε ἀγοράσει ἔνα λευκό μακώ φόρεμα, καί ὁ συχωρεμένος ὁ πατέρας μου, τήν ἀποκαλοῦσε "Λαζαρίνα"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μάριαν
    έψαξα να βρω τους στίχους , δεν τους βρήκα.
    Μερικές λέξεις δεν τις ξεχωρίζω και γω...
    Αν μπορεί κάποιος να βοηθήσει θα του φυλάξουμε λαζαράκι να του το στείλουμε έστω ταχυδρομικώς, χααχααα...
    :-)

    Κούμ...
    (που λέει και μια χαμένη καλή ψυχή στην οποία ευχόμαστε ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ επίσης),
    μου αρέσει που είσαι αισιόδοξος ότι θα φας Λαζαράκια...

    Από το πρωί προσπαθώ να βγώ έξω να πάρω τα υλικά και όλο κάτι γίνεται και ακόμα να βγώ...

    Μα για Όνομααα!
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πολύ όμορφα τα κάλαντα του Λαζάρου, πάντοτε μου άρεσαν, αν και "ξεχασμένα" όπως είπε και η Marian..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Cranberry

    χαίρομαι αγαπημένο μου...

    Προσωπικά, τα ανακάλυψα μόλις την περασμένη Σαρακοστή.
    Δεν ήξερα ότι υπήρχαν, γι αυτό ενθουσιάστηκα σε σημείο που να δηλώσω ότι θα φτιάξω και Λαζαράκια...

    Για να δω...για να δω...ακόμη δεν τα κατάφερα να βγω να πάρω τα υλικά που μου λείπουν,

    Θανάκο μου..

    :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Οι στίχοι των καλάντων ειναι στην διεύθυνση που εδωσα πιο πάνω!

    Μυρμιδόνας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Μυρμί...

    ( εσωτερικός διάλογος:
    "Θε μου ...Θε μου...ακόμα να φτιάξω τα λαζαράκια η ακαμάτρα...όμως έκανα βήμα...βγήκα και πήρα το ψαλίδι για να κόψω τη ζύμη. Τι λές; Πώς και δεν είχα ψαλίδι μαγειρικής ίσαμε τώρα
    ;Ε δεν είχα!
    Πρέπει να ντρέπομαι και γι αυτό, μανδάμ Σαλογραία; Δε με παρατάς και συ λέω εγώ! :-("

    Κοίταξα τη σελίδα που μας έστειλες, έχει στίχους αλλά ΟΧΙ ΑΚΡΙΒΩΣ, τους στίχους του τραγουδιού που ακούμε...είναι ΠΑΡΟΜΟΙΟ...
    ;-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Οκ Σαλή!
    Σορρυ, γιατι με τα Κάλαντα δεν τα παω και τοσο καλα!

    Νομιζα οτι αυτο που γραφει η ιστοσελιδα:

    "Ηρθε ο Λάζαρος, ήρθαν τα Βάγια" κλπ..νόμιζα οτι ειναι τα λογια απο τα Κάλαντα του Λαζαρου!

    Και πάλι συγγνώμη,

    Μυρμιδόνας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. ΠΡΟΣΟΧΗ, ΠΡΟΣΟΧΗ.
    :-)

    ΤΑ ΛΑΖΑΡΑΚΙΑ ΤΗΣ ΕΥΗΣ, ΜΕΓΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!

    Μόνο που ξεχάστηκα στην κουβέντα και τα Λαζαράκια μου, άρπαξαν, γίνηκαν ποοοοοολύ, ΜΑ ΠΟΛΥΥΥΥΥΥ μελαχροινά!
    ;-)
    Διασώθηκαν πεντέξι στο κανονικό χρώμα, ΧΑΡΗΚΑ-ΌΧΙ ΒΡΕ, Δ Ε Ν ΕΙΜΑΙ ΡΑΤΣΙΣΤΡΙΑ. ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙΣ-
    Άντε!

    Και του χρόνου να μας τα φτιάξουν οι άντρες καλύτερααα!
    ;-)

    (ΜΥΡΜΙ...ΔΕ ΣΟΥ ΛΈΩ...ΤΙ ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΟΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ, ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ Ο ΑΝΤΡΑΣ ΠΟΥ ΞΕΡΕΙ ΝΑ ΦΤΙΑΝΕΙ ΚΟΥΛΟΥΡΑΚΙΑ!!!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. :-(

    ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΙ, ΨΙΛΟΣΧΙΖΟΦΡΕΝΙΑΣΜΕΝΟΙ ΔΙΑΛΟΓΟΙ...

    ("Τέτοια γράφετε και λέτε εσείς οι γυναίκες, μανδάμ Σαλογραία, και το αντρικό στοιχείο το ισοπεδώνετε!
    Μετά, κοιτάτε σαν τις λάμιες τριγύρω και νιαουρίζετε:

    "Μα πού χάθηκαν όλοι οι άντρες!"

    Μωρέ καλά τα έγραψε ο Μάριος ο Κουτσούκος, πες μου εσύ μόνο ποιος τον συμμερίζεται.
    Μόνο o σοφός Νimrodel, Ο Μυρμιδόνας και μερικοί άλλοι...")

    ΑπάντησηΔιαγραφή