Δευτέρα 12 Ιουλίου 2010

Η γεύση της ελευθερίας(επανάληψη)


(το κείμενο που ακολουθεί παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον περασμένο Αύγουστο στο http://salograia.blogspot.com/2009/08/blog-post_30.html.
Αναφέρεται σε αληθινή συζήτηση με ένα λατρεμένο περιστεράκι μου...)
.........................................................................
Μιλώντας για τους αγίους, εκεί που τρώγαμε, μου είπες αγαπημένo μου :

-Μαγιλίκια! Γουστάρεις αποκρυφιστικές τεχνικές!

Και οι μαύροι μάγοι, τελετές κάνουνε.

Και σεις οι Χριστιανοί, μία απο τα ίδια με αυτούς είστε!

-Γιατί το είπες αυτό;

Το είπες, επειδή αγνοείς την αβυσσαλέα δ ι α φ ο ρ ά ανάμεσα στη δύναμη του Αγίου Πνεύματος και στη δύναμη του πνεύματος του Εωσφόρου.

Αυτή η διαφορά, είναι κεφαλαιώδης και θεμελιώδης.

Το κρασί και το ξίδι, άμα τα δεις, φαίνονται ίδια, η γ ε ύ σ η όμως, αποκαλύπτει την πραγματική τους υπόσταση.

Λέγοντας γ ε ύ σ η τι εννοούμε;

Μια εν πολλοίς, υ π ο κ ε ι μ ε ν ι κ ή αίσθηση και εκτίμηση, η οποία βιώνεται σε συνάρτηση και με την αίσθηση της π ν ε υ μ α τ ι κ ή ς ε λ ε υ θ ε ρ ί α ς.

Και τι εννοώ λέγοντας πνευματική ελευθερία;

Εννοώ την ε λ ε υ θ ε ρ ί α από τα π ά θ η, της σαρκός και του πνεύματος.

Είναι κεφαλαιώδης αυτή η διαφορά.

Ας πούμε, εγώ δεν καπνίζω.

Εφόσον δεν καπνίζω, έχω ανα πάσα στιγμή την ελευθερία, αν θέλω, να ξεκινήσω το κάπνισμα.

Από τη στιγμή που θα το ξεκινήσω όμως και το συνηθίσω, μετά, αν αποφασίσω να το σταματήσω,
δ ε ν θ α μ π ο ρ ώ.

Την ελευθερία μου θα την έχω απολέσει
.

Θα έχω γίνει δούλη στο πάθος του καπνίσματος, όπως μυριάδες είναι δορυάλωτοι υπό του καπνού, αυτή τη στιγμή.
Θα μου σπάνε τα νεύρα, θα μασάω τσίχλες, θα κάνω προσπάθειες ποικίλες, αλλά το κάπνισμα δεν θα μου είναι εύκολο να το σταματήσω- επειδή άνοιξα στο σώμα μου ένα νευρολογικό μονοπάτι εθισμού που δύσκολα σβήνει- προκειμένου να επανέλθω στην πρότερή μου, αθώα και παρθένα- σε σχέση με τον καπνό- κατάσταση.

Είχες τελειώσει το φαγητό σου, και συνεχίζαμε την ειρηνική μας κουβέντα.
Σου διευκρίνησα:

-Όσο ο άνθρωπος, στέκεται πάνω στο έδαφος της Εκκλησίας, πάνω στο έδαφος της Χάρης του Αγίου Πνεύματος, μοιάζει με τούτο το φρούτο που έχω ακουμπήσει επάνω στην παλάμη μου απαλά.

Αν θέλω, αφήνω το φρούτο απο τα χέρια μου να κυλήσει...

Το χέρι του Θεού, αφήνει στην κάθε ψυχή, όλους τους βαθμούς ελευθερίας.

Την αφήνει να κυλήσει σε όποια κατεύθυνση θέλει, αν εκείνη – η ψυχή- επιθυμεί να το κάνει...

Ανά πάσα ώρα, από το χέρι του Θεού, ο άνθρωπος, μπορεί να φύγει- αν θέλει-και να κάνει βουτιά ανεπίστροφη μέχρι την Άβυσσο, .

Το Πνεύμα το Άγιο σ έ β ε τ α ι την προσωπική σου

ε λ ε υ θ ε ρ ί α ε π ι λ ο γ ή ς όσο τίποτε άλλο στον κόσμο...

Το χέρι του Εωσφόρου, αν κάποιον παγιδεύσει, τέτοιες πολυτέλειες δεν τις επιτρέπει.

Ο Εωσφόρος, έτσι και τον βάλει στο χέρι, θα σφίγγει σαν τανάλια, όλο και πιο δυνατά, εκβιάζοντάς τον, και ωθώντας τον σε όλο και μεγαλύτερη αυτοκαταστροφική απελπισία.

Το χέρι του Εωσφόρου, όταν αρχίσει να κλείνεται γύρω απο την ψυχοσωματική υπόσταση-όπως αυτή τη στιγμή το χέρι μου κλείνεται γύρω απο το μαλακό αυτό φρούτο- θα την τυλίγει όλο και πολύ, όλο και πιο δυνατά, μέχρι να τη λιώσει - όπως εγώ έλιωσα αυτή τη σάρκα του καρπού που κρατούσα-μέχρι τη τελική θανάτωση και συντριβή της ψυχής του ανθρώπου, όπερ μη γένοιτο...


Αυτή είναι η κεφαλαιώδης διαφορά, με πολύ απλές εικόνες, του Αγίου Πνεύματος, και του πνεύματος του ακάθαρτου του Εωσφόρου.

Αυτή είναι μια βασική διαφορά ανάμεσα στο καλό κρασί και στο άθλιο ξίδι...

Είναι ζ ω τ ι κ ή ς σημασίας, λοιπόν, αγαπημένο μου, να προσέχεις ιδιαίτερα, σε
τ ί ν ο ς τα πνευματικά χέρια ακουμπάς, και τ ί ν ο ς τα χέρια επιλέγεις, ως βάση αφόρμησης, για την καταξίωση της ζωής σου...

Σαλογραία

16 σχόλια:

  1. Εξαιρετικές οι εικόνες!
    Τέλεια δασκάλα!
    Δυστυχώς η τέλεια διδασκαλία δε φτάνει για να μάθουν οι μαθητές -καταπώς μας λένε οι ειδικοί!
    Πρέπει κι εκείνοι να είναι έτοιμοι!
    γδμ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. +Η ΣΥΝΑΞΗ ΤΟΥ ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΥ ΓΑΒΡΙΗΛ

    Ο ΟΣΙΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ ο Σαββαΐτης

    Η ΟΣΙΑ ΣΑΡΡΑ

    Η ΑΓΙΑ ΓΟΛΙΝΔΟΥΧ η Περσίδα που μετονομάστηκε ΜΑΡΙΑ

    ΟΙ ΟΣΙΟΙ ΗΛΙΟΦΩΤΟΙ (κατ' άλλους ΗΛΙΟΦΩΤΟΣ ή ΑΛΙΦΩΤΕΣ)

    Αύτη τη μέρα ΚΥΡΙΑΚΗ (που τυχαίνει από της 13ης έως 19ης Ιουλίου) ΤΩΝ ΑΓΙΩΝ ΠΑΤΕΡΩΝ

    Ο άγιος Ονησίφορος


    +Η ΣΥΝΑΞΗ ΤΟΥ ΑΡΧΑΓΓΕΛΟΥ ΓΑΒΡΙΗΛ
    Να, συν τοις άλλοις, πώς η Εκκλησία υμνεί τον αρχάγγελο Γαβριήλ σ' αυτή τη γιορτή του:

    "Θρόνω παριστάμενος της τρισηλίου Θεότητας και πλουσίως λαμπόμενος, ταις θείαις λαμπρότησι, ταις έκπεμπομέναις, απαύστως εκείθεν, τους επί γης χαρμονικώς, χοροστατούντας και εύφημούντας σε, παθών άχλύος λύτρωσαι, και φωτισμώ καταλάμπρυνον, Γαβριήλ Αρχιστράτηγε, πρεσβευτά των ψυχών ημών." Των ασωμάτων λειτουργών ως πρωτεύων, το προ αιώνων ορισθέν όντως μέγα, συ Γαβριήλ πεπίστευσαι μυστήριον, τόκον τον απόρρητον, της αγίας Παρθένου, Χαίρε, προσφωνών αύτη, ή κεχαριτωμένη. Χρεωστικώς σε όθεν οι πιστοί, εν ευφροσύνη αεί μακαρίζαμεν."


    Απολυτίκιο. Ήχος δ'. Ταχύ προκατάλαβε.
    Ως θείος Αρχάγγελος, των νοερών στρατιών, Τριάδος την έλλαμψιν, καθυποδέχη λαμπρώς, Γαβριήλ Αρχιστράτηγε· όθεν εκ πάσης βλάβης, και παντοίας ανάγκης, σώζε απαρατρώτους, τους πιστώς σε τιμώντας, και πόθω ανευφημούντας, τα σα θαυμάσια.


    Ο ΟΣΙΟΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ ο Σαββαΐτης
    Ανεψιός του Ιωάννου Δαμάσκηνου ό Στέφανος, γεννήθηκε στη Δαμασκό το 725 μ.Χ. Τον πατέρα του έλεγαν Θεόδωρο Μανσούρ και ήταν αδελφός του Ιωάννου Δαμάσκηνου. Σέ ηλικία δέκα ετών, ό Στέφανος εισήχθη από το θείο του στη Λαύρα του Αγίου Σάββα, όπου για 15 χρόνια εκπαιδεύτηκε πολύ καλά στη μοναχική ζωή. Μετά το θάνατο του θείου του, αποσύρθηκε στην έρημο και εντρυφούσε ακόμα περισσότερο στη μελέτη του λόγου του Θεού. Εκεί ασχολήθηκε και με την ποίηση, στην οποία διακρίθηκε και αναδείχθηκε ένας από τους μεγαλύτερους ποιητές της Εκκλησίας μας. Ό Στέφανος, ό,τι δημιουργούσε με το τάλαντο πού του έδωσε ό Θεός, το αφιέρωνε στη δόξα του Θεού και όχι στο θαυμασμό των ανθρώπων. Διότι τον ενέπνεαν τα λόγια της Άγιας Γραφής, πού λένε: "Πάν ό,τι αν ποιήτε εν λόγω ή εν έργω, πάντα εν ονόματι Κυρίου Ιησού, ευχαριστούντες τω Θεώ και πατρί δι' αύτοϋ"1. Δηλαδή, κάθε τι πού κάνετε με λόγο ή με έργο, όλα να τα πράττετε για να αρέσετε στον Κύριο Ιησού και για τη δόξα Του, ευχαριστούντες μέσω Αυτού το Θεό και Πατέρα, πού τόσο πολύ μας αγάπησε. Ό Στέφανος, αφού κόσμησε την Εκκλησία με τα ποιήματα του, πέθανε ειρηνικά το 807 μ.Χ.
    1. Προς Κολασσαείς, γ' 17.


    Απολυτίκιο. Ήχος δ'. Ταχύ προκατάλαβε.
    Ως θείον στεφάνωμα, την αρετήν εσχηκώς, λαμπρώς εστεφάνωσας, την Εκκλησίαν Χριστού, εν λόγοις και πράξεσι · συ γαρ ως ιεράρχης και σοφός θεηγόρος, θείων ασμάτων λύρα, Πάτερ Στέφανε ώφθης· διό ταις σαις φαιδρότησιν, ημάς στεφάνωσαν.


    Η ΟΣΙΑ ΣΑΡΡΑ
    Απεβίωσε ειρηνικά.


    Η ΑΓΙΑ ΓΟΛΙΝΔΟΥΧ η Περσίδα που μετονομάστηκε ΜΑΡΙΑ
    Ή Αγία αυτή ήταν από την Περσία στα χρόνια του βασιλιά των Περσών Χοσρόη και των Ρωμαίων Μαυρικίου (582-602). Ειδωλολάτρισσα στη αρχή, μετά από κάποια οπτασία πού είδε, μεταστράφηκε στον χριστιανισμό και όταν βαπτίστηκε πήρε το όνομα Μαρία. Ό άνδρας της, την κατήγγειλε στον Χοσρόη, πού την εξόρισε σε κάποιο φρούριο, της Λήθης ονομαζόμενο, όπου έμεινε κλεισμένη για 18 ολόκληρα χρόνια. Έπειτα, επειδή αρνήθηκε να αλλαξοπιστήσει, υπέστη πολλά και διάφορα μαρτύρια. Όταν απαλλάχτηκε απ' αυτά, επισκέφθηκε την Ιερουσαλήμ, όπου μόνασε σε κάποιο μοναστήρι. Με υπόδειξη του Πατριάρχη Ιεροσολύμων, ξεκίνησε για την Κωνσταντινούπολη, προκειμένου να ευχηθεί υπέρ των βασιλέων. Πέθανε όμως στο δρόμο μεταξύ του Νιτζιβίου και της Δαράς μέσα στον ευκτήριο οίκο του αγίου Σεργίου, ενώ προσευχόταν. Στόν Πατμιακό Κώδικα 266 λέγεται, ότι το μαρτύριο της συνέγραψε ό Ευστράτιος πρεσβύτερος της Μεγάλης Εκκλησίας, ό οποίος έγραψε και τον βίο του αγίου Ευτυχίου.

    +KALO PARADEISO NA EXOUME OLOI MAS+AMHN
    FILOU8KIA+!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εντάξει ανώνυμε...ευχαριστούμε...
    Εγώ σημέρα και ΟΛΗ Η ΡΩΣΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ ΚΑΙ ΤΟ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ, ΕΟΡΤΑΖΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥΣ, ΑΛΛΑ ΑΦΟΥ ΕΣΥ ΕΠΙΘΥΜΕΙΣ ΝΑ ΕΟΡΤΑΖΕΙΣ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ, ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΣΕ ΕΜΠΟΔΙΣΩ..
    ΦΙΛΟΥΘΚΙΑ ΕΠΙΣΗΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γιατί καλή μου, προτιμάς να γιορτάζεις μαζί με τους Ρώσσους; Εμείς δεν σου κάνουμε;
    Μαρίνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Γλυκιά μου Μαρίνα
    ΕΚΤΌΣ ΑΠΌ ΤΟ ΣΥΝΕΟΡΤΑΣΜΟ ΜΕ ΤΟΥΣ ΡΩΣΟΥΣ
    ΓΙΟΡΤΑΖΩ ΕΠΙΣΗΣ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟ ΑΓΙΟ ΟΡΟΣ
    ΓΙΟΡΤΑΖΩ ΕΠΙΣΗΣ ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΑ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΑ
    ΘΥΜΙΖΩ ΕΠΙΣΗΣ ΟΤΙ Ο ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ ΜΑΞΙΜΟΒΙΤΣ-ΟΣΟ ΖΟΥΣΕ, ΤΟ ΙΔΙΟ ΚΑΙ Ο ΠΑΤΗΡ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΡΟΟΥΖ,ΕΟΡΤΑΖΑΝ ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΜΕ ΤΟ ΠΑΤΡΙΟ ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟ ΣΤΗΝ ΑΜΕΡΙΚΗ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΝ

    ΚΑΙ ΕΙΧΑΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΠΙΣΤΟΥΣ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΟΥ ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟΥ, ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.

    ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΠΑΡΑΛΕΙΠΟΥΝ ΝΑ ΤΟ ΦΩΤΙΣΟΥΝ ΟΙ ΝΕΟΙ ΒΙΟΓΡΑΦΟΙ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ, ΓΙΑ ΛΟΓΟΥΣ ΠΟΥ ΕΚΕΙΝΟΙ ΜΟΝΟΝ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ.

    Το διατί έχω αυτή την επιλογή ΔΕΝ θα το συζητήσω από αυτό το μπλογκάκι.

    ΔΕΝ άνοιξα το μπλογκάκι για εκκλησιολογικά θέματα,

    αλλά για θέματα π ρ α κ τ ι κ ο ύ καθημερινού Χριστιανικού βίου που δεν τα καταλαβαίνουν πολλοί νέοι άνθρωποι -ίσως και πολύ μεγαλύτεροι, σαν και μένα.
    Αυτά τα λίγα ως απάντηση ΚΑΙ ΘΑ ΕΠΑΝΑΛΑΒΩ ΟΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΑΝΕΛΘΩ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΟΥ ΕΟΡΤΟΛΟΓΙΟΥ.

    ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΛΛΑ ΜΠΛΟΓΚΣ ΠΟΥ ΣΥΖΗΤΑΝΕ ΤΟ ΘΕΜΑ, ΟΠΟΙΟΣ ΕΠΙΘΥΜΕΙ ΑΣ ΤΑ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΤΑΙ.
    Σε ευχαριστώ που μου έδωσες άλλη μια ευκαιρία να τοποθετηθώ εν συντόμω.
    Η πρώτη και παλαιότερη ανάρτηση της Σαλογραίας δίνει περισσότερες πληροφορίες για τις επιλογές της, αλλά το ξαναλέω, ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΑΝΕΛΘΩ ΣΤΟ ΖΗΤΗΜΑ.

    Σε ασπάζομαι τρυφερά
    Πάντα με όλη την εν Κυρίω αγάπη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @γδμ
    Είναι όπως το λες, αγαπημένε μου.

    Όταν ο μαθητής είναι έτοιμος, ΤΟΤΕ φτάνει και ο διδάσκαλος τονίζουν οι Ανατολίτες

    και ..."ου του τρέχοντος , ουδέ του θέλοντος, αλλά...του ελεούντος Θεού" γράφει ο θείος Λόγος...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. πρακτωρ θου βου 77713 Ιουλίου 2010 στις 1:00 μ.μ.

    Κάτσε καλά Σαλογραία μου, γιατί εσύ σώνει και καλά θες να με κάνεις να μη βάλω στη σαλάτα μου ξύδι και στις φακές μου επίσης. Σε παρακαλώ μη το λες, μη το λες....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. πρακτωρ θου βου 77713 Ιουλίου 2010 στις 1:02 μ.μ.

    Α συγγνώμη για την αναβάθμιση σε 777 δίνω εξηγήσεις στο σχετικό σου άρθρο, ''μηδέν και ένα υπαρξιακές καταστάσεις''.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. πρακτωρ θου βου 11113 Ιουλίου 2010 στις 2:09 μ.μ.

    Ζέστη έ; Φάνηκε που αντί 111 έγραψα 777 , παρασυρμένος απ τον φίλτατο αδελφό, τον 777.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. σαλογραιαααααααααααααααααααααα!!!!!!!!!
    εχεις χαιρετισματα απο την μακαριστη ΣαλοοοοοοΤαρσώ....η οποια ελεγε και εκανε και κεινη οπως εγω η Θεόμουρλη,γιορτάζαμε παντα ΤΟΥΣ ΠΑΝΤΕΣ,ΔΙΠΛΑ!!!!!!!!!!!!!
    2 ΦΟΡΕΣ!
    ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΠΑΛΙΟ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ!!!!!!!!
    ΔΙΠΛΗ ΓΙΟΡΤΗ=ΔΙΠΛΗ ΧΑΡΑ=ΔΙΠΛΗ ΕΥΛΟΓΙΑ!!!!!!!!

    ΜΑΚΙΑ ΜΟΥΚΙΑ
    ΣΑΛΟφιλαααακια!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Χαχαχα!
    Τι άλλο θα ακούσω κυρία μου!
    Πού πήγες και τη θυμήθηκες την Ταρσώ τη μακαρίτισσα;
    Ωραίο πορτραίτο της έκανε ο Κορναράκης ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. πουυυυυυυυυυυυυυυυυυυ τη θυμήθηκα?!
    μα δεν την εξέχασον!
    και κυρια ειναι μονο μιιιιιιιιιιιιιιια!
    ουχι εγω πάντως!
    ΜΟΝΟΝ Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΜΑΣ ΕΙΝΑΙ ΚΥΡΙΑ.
    εμεις οι λοιπες ειμαστε κοινες θνητες!
    ΕΥΛΟΓΗΣΟΝ!

    ΜΑΚΙΑ ΜΟΥΚΙΑ!+
    ΑΝΑΣΤΑΣΙΜΑ ΠΆΝΤΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Τι μου θύμισες τώρα!
    Μια υπάλληλο του ΟΤΕ, παλαιοημερολογίτισσα, τον καιρό που δεν ήταν αυτόματες οι συνδέσεις.
    Μου τα έλεγε συγγενικό πρόσωπο που δούλευε μαζί της.
    Όταν καλούσαν το Μητσότακη ή τον Παπανδρέου ή τον Καραμανλή στα τηλέφωνα, τους συνέδεε και φώναζε:
    -Μητσοτάκη! Μητσοτάκη! Τηλέφωνο!
    Τη μάλωναν οι άλλοι:
    -Δε θα λες σκέτο Μητσοτάκη, θα λες, "κύριε Μητσοτάκη τηλέφωνο!"

    Αδύνατον να την κάνουνε καλά! Αδύνατον!

    -Ενας είναι ο Κύριος!
    Ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός, απαντούσε.
    Οι άνθρωποι δεν είναι κύριοι.
    Πρέπει να λέμε σκέτα τα ονόματα.

    Και...ξανα μανά το χαβά της:

    -Μητσοτάκη! Μητσοτάκη! τηλέφωνο!

    Γελια, γέλια , γέλια οι άλλοι...τι να σου λέω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. χαχα!!!!!!!!
    σοβαρά?!
    που ειναι να παω να τη γνωρίσω?!
    ταιριάζομεν! και γω ετσι λεω ολους τους
    πολιτικους και λοιπους "επωνυμους"!!!!!!!!!!!!!
    ΦΥΣΙΚΑ,ΕΝΑΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ!
    ΚΑΙ ΜΙΑ Η ΚΥΡΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟΣ ΜΑΣ!
    εμεις ολοι ειμαστε κοινοι θνητοι!!!!!!!!

    πολυ εχαρηκον αποψεν!
    θενκ γιου
    σαλουλα!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή